Hyundai Kona 1.6T AWD Highway review

 

Achiziție

Voiam să înlocuiesc hatchbackul de 75CP și gardă la sol foarte mică cu o mașină nouă, obligatoriu cu o gardă mai mare la sol (că aveam sechele), benzină, cutie automată, ~150cp, 4×4 și eventual cu un portbagaj o idee mai mare decât la cea veche. Breakurile înălțate sunt prea mari pentru 2 persoane, rămân baby SUVs (aka CUVs). Eram dispus să dau în jur de 20k, maxim 25k. Preferabil nu VAG.

La sfârșitul lui 2017 eram destul de chitit pe Suzuki Vitara S, până am văzut Hyundai Kona în presa din afară și am decis să aștept să ajungă și la noi. Alte opțiuni ori nu aveau 4×4 în banii ăștia, ori doar pe diesel.

În august 2018 am fost în showroom-uri pentru testdrive (București).

La Suzuki dealerul mi-a aruncat cheile să mă duc pe unde vreau, dar mă ruga să nu stau mai mult de 30 de minute, că e weekend și mai vor și alții. Mașina a fost destul de mișto de condus, dar gurile de ventilație ziceai că sunt luate de pe Logan, unitatea multimedia era lucioasă, să se vadă bine tot praful și amprentele de pe ea, se mișca în reluare chiar și când schimbai volumul sau postul de radio, buretele suportului lombar de la scaunul pasagerului aveai impresia că e ținut doar de tapiserie la locul lui, se simțea că e tabla subțire pe mașină când mișcai ușile sau capota.

La Kona primul dealer mi-a tăiat direct avântul cu “nu avem pentru testdrive, să știți că și mașina din showroom în care v-ați urcat este vândută, o predăm săptămâna viitoare”, urmat de “dar nu vreți totuși să vă orientați spre echiparea Premium, aveți încărcare wireless pentru telefon și trapă la doar 1000E în plus”. Al doilea îmi oferea la testdrive Tucson cu același motor, dar cutie manuală. Al treilea avea fix modelul din titlu la testdrive. Se simțea mai bine făcută și mai rapidă decât Vitara S, foarte stabilă pe viraje, interiorul îmi plăcea mai mult, unitatea multimedia nu avea lag etc. La sfârșitul lui august plăteam avansul de 500lei, la 1 octombrie plecam cu mașina de la dealer.

Pret 21.500€; pentru plata cash am primit vopseaua metalizata de 500€ bonus. Garanție 5 ani fără limită de km.

Detalii tehnice:

Greutate 1450kg, motor benzina 1.6 turbo 177cp 265 Nm, cutia DCT7 e cu dublu ambreiaj uscat, awd auto cu diferențial blocant față-spate 50-50, suspensie independentă spate cu frâne pe discuri, jante 17” cu senzori de presiune și gume R17/215/55, garda la sol 17cm, podeaua portbagajului de 360L are 2 poziții.

Dotări:

  • Unitate multimedia 7” cu bluetooth, Android Auto, Car Play
  • Aer condiționat automat (cu funcție speciala de dezaburire parbriz care merge bine și la dezghețat)
  • Camera video cu predicția traiectoriei și senzori de parcare spate
  • Cotiera centrală față neculisantă cu spațiu generos de depozitare
  • Geamuri fumurii spate+luneta
  • Cruise control și limitator viteză
  • Roata de rezerva subțire (nu kit, praise the lord)
  • Scaune față și volan încălzite, scaun șofer reglabil pe înălțime manual, volan reglabil pe înălțime și adâncime.
  • ABS+EBD, AEB, HAC+DBC, LKAS, VSM, TCS, ESP
  • Faruri (cu lupă) & stopuri, ambele cu halogen, doar DRLurile sunt led

Impresii (neutre și ce-mi place):

  • Designul cu blocurile optice sparte în două și față și spate nu e pentru toți. Mi se părea puțin dubios în poze, în realitate arată chiar bine. Botul mașinii emană destulă agresivitate cu grila mare, DRLurile poziționate oblic sus și mini fanta dintre ele (e fake). Asta ajută mult pe drumurile noastre cu mai multe benzi, față de alte mașini pe care le-am condus se dă lumea mai repede de pe B2 pe B1 când te văd în spate (fie zi, fie noapte). În primele luni încă mai întorcea capete pe stradă și prin parcări, că nu știa lumea ce mașina e. Acum deja văd cam una la 2 zile în București.
  • Destui o confundă cu o Mazda, probabil și din cauza culorii (roșu vișiniu). Vinerea trecută am fost la o constatare pentru două ciobituri pe parbriz, și meșterul de acolo “ce mașina e asta, Mazda?”. Luni eram în service și cât așteptam a mai apărut una, Ceramic Blue, și lucrează la amândouă. Acum știe modelul, nu mai avusese niciodată două în atelier concomitent.
  • Se mișcă foarte bine, producătorul spune că prinde suta în 7,9s și așa e. E ușor să rămâi fără permis chiar și într-un oraș aglomerat ca Bucureștiul.
  • Suspensia e tare (reglata pe Nurburgring :evil grin: ), o să simți fiecare linie de tramvai, denivelare etc, de speed bumps nici nu mai zic, dar îmi place, înseamnă că are puțin bodyroll pe drumuri virajate. Orice drum cu serpentine e o placere.
  • A venit cu cauciucuri Nexen de vară, am pus imediat Michelin CrossClimate ca să nu mă complic cu 2 seturi de gume/jante.
  • Direcția e servoasistată electric. Se întărește puțin în mod Sport.
  • Cutia are 3 moduri: confort/eco/sport. Eco nu am folosit. Confort netezește accelerația ca să nu bruscheze, schimbă la turații mai mici și unii ziceau că mai limitează și boostul maxim la turbo. Inițial conduceam și în Confort, acum aproape exclusiv în Sport. Răspunde imediat la accelerație și schimbă mai sus. În Confort se întâmplă des la kickdown să fie nevoie să retrogradeze 2 trepte, care e fix slăbiciunea cutiilor DCT/DSG. Are și mod manual.
  • Cutia schimbă bine, foarte rapid. Poate avea mici trepidații (simți când cuplează/decuplează) dacă ești în Sport și mergi bară la bară <20km/h. Nu și în Confort. Uneori schimbă aiurea pe drumuri virajate chiar și în Sport, gen face upshift chiar înainte de frânare, menține treapta superioară pe frânare și în curbă, abia la ieșire când accelerez se apucă să facă downshift. Mă așteptam să facă downshift în perioada de frânare sau imediat după.
  • În mod auto, AWDul se comporta așa: mereu pleci de pe loc cu 50:50 față spate și pe măsură ce accelerația scade și viteza e constantă devine FWD. Și la accelerație în mers începe să trimită putere spre puntea spate, cu cât mai bruscă accelerarea, cu atât se duce mai mult spre 50:50. Asta se poate afișa în displayul dintre ceasurile de bord.
  • În mod blocat 50:50 (până la maxim 45km/h parcă), puterea se trimite egal față/spate. Dar nici axa față, nici spate, nu blochează lateral, deci cu două roți care alunecă, una în față, una în spate, o să rămâi pe loc. Nu știu dacă TCSul frânează rotile independent în cazul asta ca să recapeți aderența.
  • Fără lanțuri, cu AWDul blocat 50:50 merge bine pe zăpadă/gheață. Astă iarna pe la Secaria am rămas pe burtă pe o coamă de zăpadă semi înghețată și mult mai înaltă decât garda la sol. Nimic ce nu se rezolva cu o lopată extensibilă în 5 minute.
  • Unitatea multimedia (sonorizarea) nu te dă pe spate, dar nici nu te face de rușine. Nu are navigație, nici nu voiam, prefer Waze de pe telefon că e mereu la zi. Ecranul e foarte responsive, și în general o folosesc exclusiv în mod CarPlay.
  • Pentru două persoane, portbagajul de 360L mi se pare ok. Am pus podeaua în poziția ridicată și am depozitat sub ea, lângă roata de rezervă, toate chestiile pe care le ții de obicei în mașină (am scos forma de polistiren cu care vine). Înainte aveam de 260L și chiar și la concediile în doi făceam puțin tetris. Cel de 460L din Duster 2WD, de exemplu, mi se pare mare. Dar nu cred că poți băga două trollere de 70x45x27 în Kona, poate cu podeaua în poziția coborâtă.
  • La pornirea la temperaturi scăzute motorul se aude ca un diesel. Dispare când se încălzește. Mi se pare că are și o protecție în ECU și chiar dacă îi dai blană când e motorul rece, nu trage la puterea maximă.
  • Consum. Am zis că am talpa grea? Urban (București), până la 15L iarna, 11-13L vara. Extraurban 8,5-11L. București-Thassos via Makaza 8,9L. Thassos-București via Sofia (mai multe autostrăzi) 9,5L.
  • Motorul suferă de oil dilution, că toate motoarele mici turbo. Hyundai recomandă schimbarea uleiului la 15 mii km în condiții normale, 7,5 mii km în condiții dure (drumuri scurte, stop&go etc). Am făcut revizia pe la 8 mii, ulei+filtru ulei+filtru habitaclu+manopera, 670lei la reprezentanță.
  • Avea o chestie ușor enervanta: setai o viteză în CC, mașina mergea cu 5-8 km peste. Pe autostradă puneai 130 și se ducea singură în 138. La prima revizie s-a făcut un update de soft gratis cu o optimizare pentru sonda lambda care a rezolvat și asta.
  • Chiar dacă deschizi ușa șoferului, mașina nu descuie automat celelalte uși și portbagajul. Are două setări pentru deblocare usi: la scos cheia din contact sau când o pui în P (eu am ales asta). Dar dacă deschizi ușa șoferului înainte să o pui în P, nu le mai deblochează automat. Așa că uneori o să tragi de portbagaj degeaba, că trebuie deschis manual din cheie sau de pe ușa șoferului.
  • Bordul e din plastic mat și în zonele cele mai vizibile are o textură hexagonală mișto. Volanul se simte bine în mână, e moale, acoperit cu ceva faux leather. Butoanele din consolă sunt puse bine și nu te chinui să le nimerești. Sub butoanele pentru clima și deasupra prizei de 12V și USBuri are un buzunar numai bun de ținut telefonul în el.
  • AC-ul poate fi foarte zgomotos la maxim, dar răcește/încălzește foarte bine. Nu are gură pentru locurile din spate.
  • LKAS l-am ținut mereu oprit, AEB e pe normal (early/normal/late). Frânarea automată întâi piuie, apoi dacă frânezi te asistă, dacă consideră că nu frânezi suficient o să frâneze singură. A frânat singură de câteva ori până acum, dacă e false detection parcă se anulează daca calci accelerația mai mult (gen vreau să depășesc mașina care virează brusc la dreapta).
  • Are locaș pentru sticla de 1-1,5L pe ușile din față.
  • Îmi place unitatea MM poziționată sus, care “iese” din bord. Pot să mă uit rapid în ea și încă am drumul în câmpul vizual.

Ce nu-mi place:

  • Nu are autohold.
  • Nu are padele pe volan pentru schimbat vitezele în modul manual.
  • Deși are două porturi USB, doar unul e legat la unitatea multimedia. Deci ori stick, ori telefon (CarPlay doar pe fir, fără multitouch).
  • Nu are scaune ventilate pe nici o variantă de echipare la noi. În Australia da. Asta s-a rezolvat cu niște huse cu ventilație. Le țin mereu pornite, nu mai transpir vara deloc, dar sunt incomode la drum lung.
  • Nu are ACC, deși are radar și cutie automată. Și la CC nu pune decât frână de motor. Dar am văzut la VAG ACC cu cutie manuala. Made me lol.
  • Nu are oglinzi pliabile electric și nu închide singură geamurile când o încui.
  • Nu pot să mă sprijin cu cotul stâng pe ușă și să țin și volanul. Linia geamului e prea înaltă, iar zona unde sunt și butoanele e prea jos.
  • Are stratul de lac de pe vopsea foarte subțire.

Altele:

În primele zile a venit un vecin să mă felicite pentru achiziție, ca să pomenească imediat că tocmai își luase și el un X3 SH din Nemția de 150 cai. Apoi foarte sigur pe el m-a întrebat câți cai are Kona. S-a lăsat liniștea când a aflat că are câteva mârțoage în plus față de X3ul lui.

În SUA vine și cu motor de 2L benzina aspirat și cutie AT6 cu convertor de cuplu. Combinație mai orientata spre offroad ocazional decât cu DCT7.

Ce mai era disponibil în echipările superioare: încărcare wireless telefon, trapă, HUD, lumini full led și faruri cornering (doar pe luxury+), cotieră centrală spate, keyless, BSD, RCTA, senzori față, unitate multimedia cu ecran mai mare și system audio krell, plus alte dotări mai neimportante sau doar vizuale. Hyundai are câteva echipări standard, nu poți face cherry picking (pentru asta e Kia). Nu mi se părea justificată diferența de preț de la Highway la Luxury+ pentru 2-3 dotări pe care mi le mai doream.

Poziția la volan e destul de joasă, mai apropiată de poziția dintr-o berlina decât dintr-un SUV. Prietena apreciază că se poate da jos din mașina ușor, din SUVuri practic trebuia să sară afară.

Sunt zvonuri că Hyundai vrea să pună un motor de 2.0T pe Kona, dar FWD (ideea inginerului “furat” de la BMW M, primul non-corean la conducerea diviziei N). O tracțiune awd pe i30 N este deja în teste (tot ideea lui). Iar eu sper să iasă o Kona N 2.0T AWD și să fac trade-in.

TLDR:

E o mașină mică, pentru cuplu fără copii (portbagaj 360L). Stabilă în curbe și foarte agila cu motorul de 1.6T (cine vrea mai econom poate lua 1.0T), cu garda medie spre mare la sol și un AWD suficient pentru mers iarna fără griji.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

82 comentarii

  1. Mda… Concluzia pe care o trag eu: masina perfecta pentru cei care au prietene mai mici de 1.70m.

    00
  2. Bai, eu cred ca Vali face review dar baga la guest

    00
  3. Un matiz înălțat

    00
  4. Consum 12.6 ! Blanao !

    00
  5. Un review foarte bun. Ai luat ce iti place de banii tai. Nu judeca vecinul cu x3 sh, la fel a facut si el. Consumul cred ca e maricel, dar e relativ. Si cand ma gandesc ca unul imi zicea pe un forum acum cateva zile, ca al lui Porsche Cayenne Turbo ii consuma 8,5 in exterior.

    00
  6. Cumparata la inceputul lui ianuarie 2018, 2 seturi de discuri frana fata inlocuite in garantie dupa multa insistenta fiindca la fiecare 7000 km s-au ovalizat si trepida urat la franare . Se ovalizeaza fara motiv, neoficial au recunoscut ca nu a fost singurul caz dar nici nu au acceptat sa-mi puna niste discuri mai bune pe banii mei.
    Modul de lucru cu clientii lasa mult de dorit si nu poti merge in alt service ca pierzi garantia. Consumul nici pe departe cel din cartea tehnica, decat daca mergi cu masina goala, fara aer, bagaje si nu depasesti 90/h.
    Un lucru observat in timp…. Lks da rateuri foarte des chiar pe autostrada, l-am testat de multe ori, sincer existenta lui e un pericol ptr inconstienti.
    Plasticul din interior se zgaraie mult prea usor. Ireparabil. „pielea” de pe schimbator deja se roade.
    Daca iei config comfort iti poti lua adio de postmodificari la ea cei 5 ani si nici singur nu le poti face.
    Per ansamblu o experienta neplacuta si-un efort financiar enorm ptr ce am primit si cum se comporta cu mine in serviceul, reprezentanta nu mainspun ca la reclamatia facuta pe site am primit un raspuns nepasatot care arata clar ca nu le pasa de calitatea sau imbunatatirea serviciilor.
    Venind la hiiundai de la o masina Zafira b Sh adusa din germania vanduta ptr a deveni mai ecologici avand motor 1.9 motorina.

    Concluzia… Se vine peste 3 ani si aducem ceva care tine si 15 ani fara atatea neajunsuri.

    00
    • Ce configuratie ai? Din ce ai spus m-as hazarda sa zic ca ai 1.0T Comfort, caz in care avem discuri diferite pe toata masina.

      00
  7. Ce fel de huse cu ventilatie ai?link? Please help!

    00
  8. cat are garda la sol (nu am gasit informatia pe https://www.hyundai-motor.ro!)?
    am vazut ca au si kona electric, la 32.000 E, cu subventiile incluse.

    00
  9. Ce îmi place la Huyndai e că băieții ăștia bagă opționalele pe mașină la prețuri de semințe. 21.500€ pentru mașină nouă cu toate alea și garanție 5 ani sună parfum.

    Stai, ai Carplay și Android Auto, cum?!?! Incluse? Nu ca la BMW, cu abonament lunar? LOL.

    00
    • La Bmw mai nou merg prin wireless,poate de aia cer si bani .

      00
    • AdrianQ, faza e ca oricum tre sa incarci telefonu ca GPSu papa multa baterie. Am fost dezamagit la inceput ca nu e wireless, da mi-a trecut cand mi-am dat seama ca oricum mereu vream sa-l incarc.

      00
  10. A facut X3’u la cai! GG!
    12% consum? si mai bine! GPL nu aveau?

    00
    • Benzina 1.6 turbo automata.. la ce consum te asteptai? 4-5% in oras?

      00
    • Unii ma jur ca au impresia ca masina merge pe besini curcubeice de inorogi sau mai stiu eu ce ca se mira la consum de 12%+ in oras. Stai ma linistit, ca si dieselul mananca cat un tanc in oras si nici nu te lua dupa computerul de bord, care la multe modele de masini dau niste valori scoase din pix sa nu faci cu stresul cand vezi consumul real.

      00
  11. Marfă mașina, am luat-o și eu în calcul dar nu o găsesc mai utilă ca un hatchback obișnuit, ba dimpotrivă. Motorul de 1.6 turbo e senzatie, în special în combinație cu cutia automată, dar e probabil cel mai puțin eficient motor din clasa lui dpdv al consumului (vezi dacia/renault, honda, vw și skoda, you name it).
    E bine că ai menționat din start că nu vrei suv vag, doamne ferește să fi dat vreo 4k în plus pe un Karoq ;)
    La cât mai mulți km fără probleme!

    00
  12. Ceasurile de bord sunt facute din ce le-a ramas de la prima generatie de i30.

    00
  13. Foarte interesat de…Kia Stonic! E aceeasi masina pe dedesubt, din ce am auzit?
    Tot benzina automat 4×4/awd ma intereseaza si pe mine, nici un compromis fatza de astea, doar ca mie mi.ar ajunge putin peste 100 de cai.
    Cu altfel de suspensii…o pot comanda? Nu radeti, ar fi prima masina noua si imi plac suspensiile mai moi, nu abordez acele de par cu 70.
    Si consumul ala oare mai scade daca mergi de parca nu te urmareste ANAF.ul? Si eu tot de la 75 CP o sa plec, si 5,5 extraurban. Tu parca mergi acum cu 2 masini dupa tine cu consumul ala…

    00
    • Stonic nu are varianta awd, dar da, este sora Konei de la Kia.
      Probabil ca imparte aceeasi platforma cu Kona FWD.
      Kona AWD are suspensie independenta spate, pe FWD nu (dual-arm multi-link versus a rigid torsion beam).
      Iarna in oras eu aveam 12L/100 cu „1.4 rup asfaltu” si 15 cu asta, care are 2,5 puterea si ~300kg in plus. In oras te omoara greutatea la consum mai mult decat puterea.

      10
  14. Ai dracu japonezi s-au făcut coreenii ăștia. Mișto jucării fac, fiabile în timp și cu garanție lungă.
    Mai luară pe nenea ăla de la divizia M, de la BMW. Făcură câteva modele N, care arată bine și îs faine.
    Se supără careva dacă zic că Hyundai este o marcă premium, pe care o situez peste VAG?
    Raport calitate/preț/performanță/fiabilitate este ani lumină peste ce înseamnă mașină nemțească, franceză de volum.
    Bravo lor.

    00
    • Cine dracu să se supere, boss ? Toți se tăvălesc , horcăind de răs la o troleală cum doar o dată la un cincinal fără TVA mai există…

      00
    • @paco așa-i că ai „nemțească”?

      00
    • @Fisherman, întrebarea corectă premiată cu trei de DA mergi mai departe, era dacă am permis…

      00
    • Pt ăștia ca tine, nemțeasca rules , carnetul de șofer e inutil, oricum aveți legile voastre în ale șoferiei!

      00
    • avut vaguri bagat multi bani in ele, „se strica” motoare cutii tot ce vrei.
      Am hyundai, am kia, nici o treaba…. sincer.
      Legat de Kona domnului, cred ca o sa aiba o problema cu cutia aia, nu stiu daca le-au mairevizuit da stiu ca primele generatii erau praf rau.

      00
  15. NOU
    #34

    Rar mi-a fost dat să văd un interior mai anost ca la masina asta. Daca ii faci poza fara lumini aprinse e jale. Asta e motivul ptr care nu o iau în calcul

    00
  16. Mi-a plăcut review-ul, per ansamblu, dar nu înțeleg de ce tu și vecinul cu x3 vi le măsurați 🙂. Ambele variante (mașină nouă și sh) au avantaje și dezavantaje, fiecare le cântărește și alege pentru el.

    Altă chestie: justific cauciucurile all season în câteva situații – mașină secundară doar de oraș, putini kilometri pe an, mers bătrânește, probleme financiare. La tine nu pare niciuna din astea și mă întreb de ce nu ai dori să ai „încălțămintea” potrivită pentru ce e afară?

    Aș fi bifat în plus față de configurația asta faruri full led, pentru că mi se pare o dotare importantă de siguranță. Oricum, o mașină corectă! 👍

    00
    • Cu vecinul respectiv pana atunci nu vorbisem decat buna ziua/buna seara. El s-a bagat in seama, el a intrebat, eu doar i-am raspuns :)

      Am zis de ce prefer un singur set in review. Michelin Crossclimate M+S nu sunt cauciucurile allseason obisnuite. Le aveam si pe masina veche, ma documentasem si le luasem din proprie initiativa. Un prieten vechi mi-a urmat sfatul si dupa nu ii venea sa creada cat de bine se comporta in orice situatie. Un coleg de munca si le-a pus pe un Touareg gen2 si vrea sa mi le laude, i-am zis „Boss, e ok, eu le aveam pe masina de acum 2 ani, stiu, sunt misto”.
      Si un review exclusiv despre ele gasesti aici: https://razvanbb.ro/review-anvelope-michelin-crossclimate/

      00
    • Eu am pe o Skoda Octavia 2 de cativa ani buni anvelope all-season Goodyear Vector 4 Seasons G1 si si-au facut treaba cu brio. Au si certificare 3MSF (Three Peak Mountain with Snowflake), adica au trecut test de aderenta pe zapada.

      Urmeaza sa trec la a doua generatie de Vector 4 Seasons. Din ce m-am documentat, performeaza mai bine fata de Michelin CrossClimate, in special in conditii de zapada sau asfalt ud

      00
    • confirm si eu ca Vector 4 Seasons se comporta foarte bine pe carosabil umed.

      00
  17. Cel mai complet si msi de detaliu review pe care l-am citit si nu sunt nici la jumatate! Bravo!

    00
  18. Sa o folosesti sanatos. Scaune ventilate din fabrica lipsesc si era perfecta.

    00
  19. Scump si înghesuit, mai mic la interior ca loganul

    00
  20. zi de michelin crossclimate niste cuvinte, ca ma intereseaza si nu stiu ce sa fac

    • are răzvanbb articol.

    • @cetib am 190cp (320Nm) pe cehoaica… Ma bate un gand sa imi iau.. sper sa nu regret ;) si da, tot ma razvanbb am auzit de ele.

      00
    • @Zidanne: Daca sunt ok la Razvanbb pe WRXu de 300cp, cred ca merg si pe cehoaica :)

      00
    • @andrei eu am 190 (cu ganduri de 280cp/400Nm) FWD ;) Deja am torquesteer de zici ca nu e adevarat. Ultima data când a condus nefasta a întrebat daca i-am făcut ceva ca trage singură de volan.
      O sa vad ce si cum prin octombrie ;)

      00
    • Si pe mine ma intereseaza parerile utilizatorilor care au avut anvelopele cel putin doua ierni: am auzit ca la noi, datorita diferentelor de temperaturi mari intre vara si iarna, isi pierd din proprietati lucru care se simte chiar de la a doua iarna.

      Ar fi excelent daca as scapa de schimbul de anvelope (fie cu Michelin CC sau Continental AllSeasonContact).

      00
    • ai auzit bine. sunt modeste vara și modeste iarna.

    • Dpdv logic nu are cum să fie la fel sau mai bun ca un cauciuc dedicat pe zapada (iarna adică) – altfel Michelin și-ar tăia craca de sub picioare (de ce să mai iau Alpin când merge și Cross Climate). Acum nah, sunt mulți care merg cu cauciucuri pietrificate care au venit cu mașina dar dacă vrei să ai tracțiunea cea mai bună nu văd de ce ai merge doar cu all season (sunt pentru altă climă, mai mult spre UK…).

      00
    • Si eu am Crossclimate si sincer daca nu ai cumva masina sport de peste 400 cai, sincer nu iti trebuie altceva.

      Iarna trecuta s-au comportat impecabil prin Bucuresti, m-am bagat prin zapada, am si iesit din ea, nici macar nu s-a aprins becul de la traction control vreodata.
      Vara se comporta ca orice anvelopa mid-high end, in conditii rezonabile de condus. Daca ai 400+ cai si vrei sa mergi ca pe circuit, probabil or sa fie insuficiente. In lumea reala, unde mergi cu 50-60 prin oras si 140 pe autostrada, se comporta perfect.

      Uite si un video review de la TyreReviews, care sunt in general de incredere.
      https://www.youtube.com/watch?v=zNuqGUgbcIk&ab_channel=TyreReviews

      00
    • Multumesc Claudiu, le-ai descris perfect.

      00
    • @Claudiu: așa zic și ăia cu cauciucuri de 10 ani, că ei merg încet și cu grijă. Problema nu e la accelerare că rup caii aderența, e la frânare (din aia mai intempestivă, de urgență – să nu aud că nu e nevoie că esti mama omida și vezi câinele care va sări din tufișuri sau biciclistul care se aruncă pe trecere) unde ai niște metri în plus și vara și iarna față de un cauciuc dedicat. Dacă deranjul de a schimba plus costul e prea mare și acceptăm metrii în plus, atunci ok. Dar să nu zicem că sunt la fel că nu sunt.

      00
    • Ce ma amuza copios in debateul asta CrossClimate vs 2 perechi de gume, e ca nimeni nu ia in considerare si timpii de reactie. La o franare de urgenta de la 100kmh, in 100ms reactie intarziata ai parcurs deja 2.7m, ceea ce e cam dublu decat diferenta intre Michelin Summer vs CrossClimate pe toata distanta de franare necesara.
      Dar hei, ce stiu eu :))))))

      00
    • @Andrei – ce treabă are timpul de reacție? Tocmai că nu ești ești robot ar fi bine să vrei să aibă agregatul cea mai bună performanță posibilă. Mă rog, eu îmi mențin părerea că România nu e țară de all season…

      00
  21. asteptam si review-uri la trotinete electrice … cat mai este sezon pentru ele, pentru ca vin ploile

    00
  22. Ce-mi plac ăștia care se minunează de consumuri… 170+ cai, trafic din București? Cât naiba să consume? 2%? Uneori mă și întreb dacă unii chiar au carnet, că mașină e clar că nu conduc decât pe calculator.

    Mașina e foarte mișto, mi-a plăcut și mie, dar mi s-a părut cam mare prețul raportat la concurență și am luat Ecosport. Nu știam că are AWD. Știu că DCT pe 1.6, care e și pe alte Hyundai/Kia, avea probleme semnalate și pe forumul Hyundai și la Kia, e de urmărit, dar oricum, au 5/7 ani garanție și nu comentează. Interesant este că DCT pe 1.4 nu a avut plângeri. Anumite faze cred că sunt specifice grupului că le am și eu la Sportage, cum e faza cu deschiderea ușilor, după aproape 5 ani mi se întâmplă să ajung la portbagaj și să fie încuiat.

    00
    • Cum te impaci cu hayonul cu deschidere laterala la Ecosport?

      00
    • Cred că e chestie de obișnuință. Deși aparent trebuie mai mult loc în spate când parchezi, în realitate e la fel ca la hayonul normal. Aș fi curios cât de bine rezistă în timp balamalele cu roata de rezervă (eu nu am).

      00
  23. Chestia cu upshift cand nu ar trebui o patesc si altii. Modul manual e rezolvarea.
    Eu am padele insa le urasc. As fi preferat sa dau din maneta. Sau sa am padele fixe, nu pe volan. Ma cam obliga sa tin mainele la 9 si 3 chestie usor incomoda.
    Consumul ala e marisor, dar asta obtii daca o calci :). E ok. Uneori trebuie sa mai zambesti.

    00
    • La maneta mi se par puse fix invers controalele manuale. Adica upshift in fata, downshift in spate. Le-as fi preferat invers.

      Din ce am gasit, nu se vinde nicaieri in lume cu padele.
      Dar in manualul de service (nu ala de utilizare) disponibil in mare parte aici: https://www.hkona.com/ gasesti instructiuni ca sa demontezi volanul in varianta cu padele. Si gasisem si codurile pentru piese originale pentru miniharnessul din volan si padelele in sine, dar nu si pentru masca spate volan cu decupari pentru padele.
      https://restomods.com/listing/2017-2018-2019-HYUNDAI-KONA-263772823637.html#

      Un vietnamez le-a montat si merg, piesele le-a cumparat direct din Korea, si a gasit si masca spate.

      O sa presupun ca ori le-au scos fix inainte de lansare, ori erau pregatiti de la inceput sa puna padele pe facelift.

      00
  24. In sfârșit cineva care ne dă cifre reale la consum. Sunt sătul de 5% in orice situație, mai ales în București.

    00
  25. Partea cu USB-ul am rezolvat-o cu un hub USB cu alimentare externa (Anker luat de aici https://www.evomag.ro/componente-pc-hub-usb/anker-hub-usb-anker-ultraslim-4-x-usb-3.0-adaptor-si-cablu-microusb-60cm-negru-3605001.html ) iar alimentarea externa am conectat-o la un incarcator auto 12v Anker PowerDrive Speed 2 Qualcomm Quick Charge 3.0 ca sa isi traga cat curent vrea. In felul asta conectez si camera si telefon si stick prin hub.
    Vezi ca e un acelasi model de hub e disponibil si fara incarcare externa, dar nu recomand, mai ales pentru cazurile in care pe acelasi port trebuie sa si incarce si sa trimita si date.

    00
    • Am incercat cu hub USB, nu vedea sticku de muzica si telefonul in acelasi timp.
      Din pacate nu toate unitatile MM recunosc huburi.
      Telefoanele le tinem in USBurile masinii, cu al meu in cel MM.
      Am triplu pentru 12V in care vara intra cele 2 huse ventilate si un triplu incarcator cu 6-7A in care e doar camera Goluk T2. Nu-mi mai trebuie decat 2 cabluri USB lungi ca sa ofer incarcare si pt locurile din spate.

      00
  26. plm, am citit giveaway in loc de highway

    00
  27. ce frumos era review-ul… pana am ajuns la alegerea de cauciucuri all season, atata documentare, atata research pentru masina dar la cauciucuri care-s tot ce se afla intre masina si drum ne calicim si luam all season…

    00
    • Corect, la rahatul meu de mașină de 13 ani vechime am luat în primăvară cauciucuri de vară de ~1.500 lei, peste o lună urmează să cumpăr de iarnă, probabil tot cam atât. Cum să iau all-season care nu excelează nici vara, nici iarna? 4 palme, cam atât e suprafața între mașină și sol, măcar alea să fie bune.

      00
  28. best buy! Ai ales bine :) ….haterii cu vw si bmw second, eventual deja dauna totala macar 1 data sa ofteze cat or vrea!
    Multa bafta si drumuri fara evenimente

    00
  29. Consum mare si pt 177 cp si 1.6 T.

    00
  30. Varianta electrica e cireașa de pe tort, 480km autonomie, 200cp, încărcare rapida etc.

    00
  31. Cer si eu un sfat de achizitie daca tot se discuta de auto.

    Van 8+1 locuri, nou pana in 30k €… aparent am de ales intre MB Vito, Ford Transit Custom, VW Transporter/Caravelle, Reno/Opel Trafic/Vivaro…

    Care ar fi cea mai corecta dintre ele (Pret/Calitate) ?

    Dar cea mai fiabila ?

    00
  32. S-o stăpânești sănătos. Mi-a atras atenția aia cu oil dilution.Cred ca e o chestie mai des întâlnită la asiatice (made in Europe by german engineering lol :) .Mazda,Honda și Hyundai (unele modele evident) suferă de aceeași problemă.Diesel-așul meu (i30 second generation și hand) de 1396 cu turbinuță are aceeași pb de când am luat-o.Mă seacă că nu găsesc soluția la problema asta. Recomandari ? (Săriți peste vinde-o că nu-s baștan ca voi)

    00
    • Din ce stiu eu nu exista o solutie sa scapi pur si simplu de problema, dar sunt cateva solutii simple sa minimizezi impactul asupra uzurii motorului: lasi motorul sa se incalzeasca inainte sa ii dai blana, o mai scoti la drumuri extraurbane in weekend, si daca o plimbi mai mult in oras schimbi uleiul mai des.

      00
  33. Shit.De încălzit o las de obicei . O sa schimb uleiul mai des. Îmi vine în cap sa i bag o clasă mai „vîscos” (vorba vine că din câte citesc nu i mare dif) vara.5w40 în loc de 30.Mda.Stati safe.Mersi

    00
    • E puțin mai lungă discuția. Ar trebui să vezi să nu ai scurgeri deloc, pe niciunde. O problemă ar fi șaibele de pe injectoare, de regulă mecanicul autohton nu le dă importanță. Acolo ai toată presiunea din piston, în timp scapă pe lângă ele. Aș înlocui întâi șaibele alea, apoi vezi dacă există ulei pe la turbină. Apoi traseul de intercooler. Dacă astea sunt ok, turează mașina aia in oraș măcar in 3000 rpm, până ajungi la viteza dorită de deplasare, apoi o ți la 1500 +/-. Măcar lunar ieși cu ea la un drum mai lung, și peste 2000 rpm. Cam aia e. Dacă tot ai probleme, înseamnă că ai ales greșit motorizarea, nu era diesel pentru tine.

      00
  34. Articoul este foarte bine scris, însă am o mică observație referitoare la faptul că ai dat 50% din valoarea apartamentului pe o mașină. Dar hei, bine că nu ai un cazan diesel nemțesc ca vecinul tău.

    00
  35. Bună seara, as vrea sa ma ajutați cu o informație despre ce și cum pot proceda în cazul de mai jos. Anul trecut în August am cumpărat de la Hyundai o mașină nouă, iar în Noiembrie când am schimbat cauciucurile a început sa tragă dreapta. Au cred ca e coincidenta dar va rog citiți mai departe. Deci Am schimbat cauciucurile din vara în iarna, în noiembrie, și în secunda următoare a început sa tragă dreapta. Am reschimbat încă 2 seturi, toate au fost hankook, noi, am revenit la cele originale NEXEN cu care a fost echipata mașina din fabricație, degeaba. Și de atunci umblu când la o reprezenta, când la alta, când la Service-ul de cauciucuri , și nimeni nu ii da de cap. Ca e de la drum, ca e de la cauciucuri… Aiureli ale reprezentantei hyundai. a stat într-un final mașina 3 zile la ei, fără vreo îmbunătățire. Au re re reechilibrat rotile, au acceptat la insistentele mele sa facă geometria, au făcut-o de doua ori chiar, și în continuare face la fel. Nici LKAS, sistemul de menținere pe centrul benzii prin camera video, nu ma mai tine pe mijlocul benzii. Mereu corectează, dacă mașina merge dreapta, ma retrage înapoi. Concluzia celor de la Hyundai… CAUCIUCURILE. Dece? Au făcut un test. Mi-au pus alte roti. De la ei. Tot de kona. Când am fost sa fac testul de conducere și eu, ca m-au sunat ca gata, au rezolvat „misterul”, e din roti, când sa o testez, m-au luat nervii… când mi-au făcu geometria mi-au pus volanul stramb 😠 și m-am enervat și m-am dat jos. Înapoi, faceți volanul. E, printre altele, mi-au pus iarăși rotile mele. Trăgea iarăși . Ei spun în continuare ca e din cauciucuri. M-am reîntors la Service-ul de cauciucuri și cu scandal mare cât casa, au acceptat sa îmi dea alte seturi de anvelope, alta marca. Situația parca s-a îmbunătățit dar foarte puțin. Putin în sensul ca la viteze mici, sta binișor, dar tot trebuie sa redreseze eu volanul, iar la viteze mari e belea. Dansează stânga dreapta, stânga dreapta. Și pur și simplu ăștia de la reprezentanta zic ca nu știu ce are și…. Mi-au spus sa mai merg din cand în când sa ii mai facem un unghi . Acum sunt curios cum va merge cu cele de vara, pt ca dupa cum am spus, în noiembrie am revenit la cele de vara și la fel se comporta. Am făcut încrucișări de roti atunci, fata spate, de pe dreapta pe stânga, sa vad dacă se muta defectul, dar nu am obținut nimic benefic. Trage în continuare. Poate oi fi eu nebun… Nu înțeleg. Oricum e foarte ciudat. Ce supărare, doar nu o fi mașina de unica folosință, și când schimbi cauciucurile, nu mai merge. Ce ziceți, unde pot reclama asta și cum? Hyundai nu știe ce are dar nu ma ajuta mai departe.

    00
  36. Ai avut ceva probleme cu cutia de viteze? Cum o folosesti in oras la semafoare
    Sau in coloane de masini ? O lasi in park sau tii piciorul pe frana?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube