Nissan se află în situația de a fi salvat de Honda din câteva motive simple.
Primul este că Nissan pare că nu vrea să vândă mașini. Comparați oferta din SUA cu cea din Europa. În SUA are 3 sedanuri, 3 truck-uri, 2 electrice, 6 SUV-uri. În Europa are 3 SUV-uri, 1 electrică și 7 dube. Da, nu-mi dau seama de ce nu vând mai mult în Europa, unde se vând mult hatchback-urile, sedanurile și apoi SUVurile.
Infiniti nu o duce bine în Europa, la fel, nu-mi dau seama de ce. Nu din cauză că nu au anunțat pe nicăieri că au și marca asta pe undeva prin depozit, trebuia să o caute cumpărătorii și să se roage de dealeri să o aducă. Am văzut zilele trecute un Infiniti nou în oraș, am oprit lângă el, proprietarul l-a adus din SUA via Moldova.
A doua este că nu are motoare. Nu are motoare, nu are fiabilitate. Nu are fiabilitate, nu are parte de apreciere din partea cumpărătorilor. Toți care își iau Nissan regretă și nu și-ar mai cumpăra a doua oară un Nissan, dar o fac pentru că au prețuri bune.
Alte idei bune: Pathfinder? Nu se mai aduce în Europa, se vindea prea bine, era prea bine făcut și fiabil, îl iubeau oamenii prea mult. Navara la fel, cine nu avea dealer Toyota în oraș cumpăra Navara, și uimitor că sunt mai multe service-uri Renault/Nissan în Europa decât sunt Toyota (sau erau acum 15 ani, când se vindeau astea pe aici). Ele se produc și se vând în continuare, dar nu în Europa. Sau în Japonia. Xtrail este o mizerie, Qashqai este o mizerie, o poate confirma orice posesor. Nu îi întrebați așa, întrebați-i dacă și-ar mai cumpăra-o o dată.
De asemenea, nu sunteți în postura de a avea trei SUV-uri cu câte 20cm diferență între ele. Pur și simplu.
Juke este o mizerie cu potențial. Este atât de funky și de mișto și la interior și la exterior, știu oameni care s-au îndrăgostit de mașină când au văzut-o, că era atât de diferită și de cool…noroc că problemele au făcut-o să nu se vândă. Bine, nici motorul ăla de 114CP în 2020 nu atrage pe nimeni. Big brain moves, 114CP și cutie manuală pe un motor aspirat.
Partea bună este că lumea va cumpăra un Honda Pathfinder sau Xterra, că poate nu vrea LandCruiser. Va cumpăra Honda Navarra, că poate nu vrea cotețul ăla stricăcios de Ranger (alți speciali, au atâta experiență în camionete mici și aduc în Europa una care se strică și când stă pe loc, și când merge, și când este în service la reparat). Și poate, cine știe, aduc o dubă decentă, cu nume normal, în Europa. Și o țin mai mult de 2 ani până să dispară, că nu se vinde, deși nu au anunțat-o pe nicăieri, că nu au bani de marketing, că nu vând din cauză că nu fac marketing.
Același lucru și cu Mitsubishi. N-are nimeni nevoie de voi, e timpul să plecați după Isuzu și Datsun.
Sunt prea multe marci de masini.
Costurikle de dezvoltare motoare si platforme sunt enorme si vine balaurul chinezesc ce risca sa inghita tot, ca un necrofag.
Nissan va fi cumparat de honda si integrat/inchis.
nu a fost bine cu Ghosn, să moară în liniște atunci.
au facut ca englezii cu farage, „lasa ca mai bine fura ai nostri”
De ce este Xtrail mizerie? Imi place modelul si pare cel mai mare din clasa sa (Rav, Tucson, CX60, Jeep Compass .. ) nu? Eu am RAV4 pentru ca era ceea ce cautam la momentul respectiv. As merge tot pe RAV4, dar mi-as dori foarte mult un pickup sau ceva mare mare. Dar nu imi permit.
și eu am o părere bună de xtrail, dar intreabă pe cineva care are unul dacă și-ar mai luat altul.
bai eu am un xtrail gen 2 din 2012 (printre ultimele pe platforma patratoasa). motoru de 2.0, 150cp, 4×4. luata la 120k in feb 2016, acum am cu ea 210k. sunt foarte multumit de ea. si car cu ea donatii. umplu mereu cu cutii si saci, a tras de a rupt. si imi place mult noul xtrail cum arata. parca as schimba-o p-asta peste vreo 2 ani cand incep sa apara shurile de la generatia asta mai noua.
Eu nu prea inteleg conglomeratele astea de masini cu 3-5+branduri. La final de zi omul vrea o masina fiabila, de preferat cat mai ieftina si in cateva modele de caroserie – hatch, sedan, 2 marimi de suv.
Peste asta iti trebuie un brand de lux, ca ai oameni care vor lux, am inteles si asta.
Nu inteleg insa ceva gen VAG, unde ai Skoda si VW relativ la fel, apoi aduci Seat foarte aproape de Skoda si tot asa. Stellantis sunt altii la fel, inainte au fost tot la americani de aveau 2-3 branduri similare.
Inteleg ca din 10 oameni 6 vor vw insa mai ai 3 care nu vor chiar vw si atunci aduci skoda pt ei, apoi mai ai unul care nu vrea nici nici si atunci aduci seat putin mai altfel – insa la final nu e mai mare chinul si nu risti sa pierzi din clienti cu asa ceva in loc sa te concentrezi pe aia 6 initiali si sa incerci sa ai mai multe produse?
Adica mai exact cum sunt japonezii – ala face Toyota si punct, ceilalti Honda si punct, nu siau batut capul sa formeze conglomerate.
Honda si Toyota sunt definitia conglomeratelor. Sa nu mai zic ca au si ele cate doua branduri auto.
@ev21 – doua branduri adica unul normal si unul de lux, nu similare.
Eu cred ca este o diferenta intre VW si AUDI si mult mai mica intre VW, Skoda si Seat, nu?
nu era bun Audi ca marcă premium/sport, am făcut Cupra, că erau doi fani seat cupra care nu aveau ce cumpăra.
Am avut versiunea veche de Juke Nismo 4×4. Era o bomba pe roti. Acum sotia a vrut iar un Juke, (nu m-am inteles cu ea sa ii iau un Lexus UX) si am luat modelul Hybrid. Are vreo 140-150 de cai lesinati, desi motorul este acelasi de pe Nismo, dar fara turbo. Masina arata extrem de bine si exterior si interior, daaar, dupa 8000km i-a murit ventilatia. Acum este in service de cam 4 saptamani la Cobalcescu, si aia schimba din aproape in aproape toata instalatia de AC, si piesele vin si in 14 zile. Poate pana la vara o sa o am inapoi. Nissan never again.
pai era mai simplu sa ii faci custom ca mai mult de 2 sapt nu statea in service, pe mine ma amuza astea cu statul 7 ani in service, pune-i in plm ceva general ca tot acelasi kkt face.. nu-i mare inginerie sa tragi 2 tevi
Ce sa ii puna, daca masina e noua in garantie? Nu e Ford Focus din 2007 sa ii iei piese din dezmembrari.
Daca n-ai reusit sa convingi sotia sa accepte Lexus in loc de Nissan ai probleme mai mari decat ventilatia stricata
La masini se aplica treaba aia cu statul la service peste nu stiu cat rezulta in banii inapoi sau una nou?
La electronice e dupa 15 zile in service.
@Pyro: normal ar trebui ca problemele sa fie rezolvate in 15 zile, conform legii.Am de stat dupa o navigatie de Kia 3 luni de zile, masina facuta in Slovacia si navigatia e facuta in Polonia.Faza amuzanta e ca problema nu e din navigatie, ci din difuzor.Si se mai intreaba producatorii de ce isi ia lumea masini chinezesti.Pai daca dupa cele facute in Europa stai cu lunile sa le repari in garantie…
Nissan Navara. daca m-ai pune sa aleg acum, asta as cauta in primul rand.
ca sa nu lungim manutele rosii aiurea, o zic in calitate de posesor, nu de parerist pe bloguri.
dupa 2 ani si peste 50k de kilometri si-a scos banii, confortul este peste cea ce consider eu necesar, a rezolvat cateva situatii nasoale inclusiv probabil salvand viata unui coleg.
Infiniti, la fel ca si Acura, sunt facute special pentru SUA si se mai vand si in Asia. Asa era si Lexus dar asta a mai scapat in Europa datorita motorizarilor hibrid si au succes acum de cand fac si buburuze.
Dude, vezi că la origini Datsun ESTE Nissan.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Nu vor sa le aduca in Europa sau nu pot sa le aduca in Europa ca nu respecta nu stiu ce norme de emisii care acum se calculeaza si pe intreaga gama de modele nu numai pe un anumit model/motor?
Toyota care vinde un milion de Yaris si Corolla hibrid poate aduce un Land Cruiser sau Hilux, plus ca are banii necesari sa dezvolte motoare conforme cu normele europene, poate ca alti producatori nu au posibilitatea asta.
Vali vorbeste despre modele Nissan USA facute acolo doar pentru piata Americana ( Sentra, Altima etc). N-ar avea sens in EU pentru ca, trecand peste noxe si standarde nu s-ar vinde bine ca e concurenta mare in segmentul ala. Vezi de ex Honda care nu mai vinde Accord in Europa din cauza ca nu exista cerere. Probabil la fel Mazda va retrage 6-le.
da, nu există cerere dacă nu le aduci.
Pai Accord am avut si nu ne-a placut asa ca l-au retras, de banii aia lumea a preferat Passat, A4, C-classe etc. Asa ar fi si cu Nissan, la ce sa aduca Altima la 40jdemii cu motor 2.5 turbo, consum mare si probabil confort de caruta?
Poate au descoperit ca e mai rentabil sa nu vanda mașini..
Jumatate de secol romanii nu au cumpărat prea multe mașini dar aveam aproape intreg ecosistemul din jurul lor: ACR, piloți de raliuri, recenziile din almanahele atat de dragi politicienilor și celor sute de mii de afficionados, …
„114CP și cutie manuală pe un motor aspirat.”
Cred că mai mult de jumătate din cei care au Juke nu înțeleg cuvintele astea. Și nici nu-i interesează. Juke nu ți-o iei pentru asta.
De aia i-au spus Joke, dar au greșit o literă…
Eu eram din idiotii aia care se indragostisera de Juke si nu intelegeam cuvintele alea… pana m-am dus la un testdrive si am vazut ca se conduce ca un cur.
Cumpărați, oameni buni, mașini produse pe aici ca să susținem economia europeana. Poate chiar ar fi utilă o înțelegere cu producătorii să mai lase la preț și așa să putem reduce atacul asiaticilor. O altă idee ar fi ca un bugetar să nu poată achiziționa o mașină produsă în afara Europei, să meargă cu dacia, skoda sau bmw, după nivelul salarial.
The current president of the Czech Republic, Petr Pavel, uses the Czech-made Skoda Superb in top-end ‘Laurin & Klement’ trim.
N-a avut bani de Passat
Fiind posesor de motor aspirat si cutie automata zic ca o cutie manuala pe un motor aspirat chior si prost merge mai bine.
Dacă ar fi să-mi schimb Pajero, cu un Pathfinder l-aș schimba. Sau cu un Land Cruiser. Tertium non datur.
Qashqai 2017, 1.6 dCi 4×2.
Fără pretentii de design, nici interior nici exterior, fără pretenții la gadgeturi și alte minuni. Confort? Poate n-am eu oase fine, dar chiar și cu 2 zile dus și 2 întors, cu segmente de 700-1000 km/zi, de câte 2-3 ori pe an, n-am avut dureri de spate sau altceva.
193.000 km după 7 ani, mașină de week-end (oraș – provincie) și concedii în Europa (mare, schi, drumetii etc).
Zero erori in bord, zero probleme la motor / directie / frane / electric.
A urcat și a coborât, în mod rezonabil, pe toate tipurile de drumuri pe care au ajuns și alte mașini mai scumpe sau mai ieftine.
A, că aerul condiționat e puțin subdimensionat, a, că macaraua de la geam e leșinată, a, că scărțăie ceva plastic pe coloana de directie la temperaturi negative, i don`t care.
acuma, că QQ este Kadjar sau Kadjar este QQ, iar i don`t care.
ca sunt piese de renault montate la o fabrica din UK cu eticheta japoneză, who cares?
Următoarea mașină ar putea fi tot un QQ sau, de ce nu, un X-Trail.
Dar, deocamdată, dacă mai merge asta încă 3 ani și 100.000 km fără incidente, de ce să o schimb?
e bine așa
Așa putem spune și despre alte mărci, mai premium așa, unde AC nu e subdimensionat, macaraua nu scârțâie și au costat SH cam tot pe acolo ca un Nissan nou.
Am cochetat cu ideea de Qashqai la un moment dat, însă mașina nu excela la nici un capitol, mi s-a părut doar un Duster mai scump.
Cine nu vrea landcruiser ori n-are ce face cu el… Ori n-are nevoie de încă o mașină. Altfel un cruiser din 2005 încă se vinde pe bani buni… Și asta spune ceva
Am avut Xtrail închiriat. 100.000km in bord. Nu bătea, nu troncănea, interiorul nu scotea un sunet, nici dacă apăsai/trăgeai de el. Pe drum stătea foarte bine. Mi-aș lua așa ceva.
Ce comparator folosești în poză?
Sunt doua probleme, japonezii au pierdut calea. Probleme cu economia si industria lor.
Dar partea a doua, legata de ce aduc la noi toate gioarsele, tine de noi si de UE.
UE ne sacrifica bunastarea si economia de dragu unei religii, cultul CO2.
https://x.com/michaelaarouet/status/1872525913776381962?s=46.
De aia japonezii in america livreaza masini si la noi cotete. De aia producatorii locali ne servesc gunoaie de 1 litru, in trei cilindri, cu 2 turbine.
Incet incet europa se transforma intr-un depozit urias de masini vechi misto de cumparat de straini cand mor propietarii. Cuba 2.
Eu sunt bine. Am in garaj electrica sa fac cosplay in ecologist, un 2.5i din alea bune, un v2 desmodromic. O sa schimbi 2.5i cu un v6 busso pe care il vanez. Dar zilele ingineriei europene de top au trecut, europa e continentul trecutului.
Am un Xtrail din 2013 (T31), 300k km,luat de nou, echiparea maxima. Fără probleme deosebite, în afara de chestii normale datorate uzurii. Înainte a mai fost un Tiida cu motorul ala DCI fara moarte de plânge lumea dupa el,fara probleme 150k+ km.
Mergand la Cobălcescu cu el in service am remarcat noua generație în showroom. Mi s-a parut deosebit de frumoasă, nu știu, trezește ceva în mine genul asta de design.
Am adus si nevasta sa ne uitam. Într-un final au ieșit de pe lista pt ca:
– motor hibrid – interesant conceptul tehnologic, dar leșinat la putere, consum surprinzător de mare si cu reviewuri meh.
– pret foarte mare si cu puțin loc de negociat
– pierdut ADN „off road”, adică au făcut masina dintr-o cărămida cu faruri pe care te poti baza în mai multe situații si foarte confortabila, într-o prințesă de asfalt și cam atât. Cine plm isi ia XTrail doar pt oras si DN?!
– sistem multimedia cam batranicios fata de alte opțiuni din piață
– costuri mari de întreținere
– nu mi-a plăcut suspensia în curbe
– am avut senzația că s-a micșorat spațiul la sofer un pic, si în portbagaj (nu m-am uitat la dimensiuni, doar ochiometric)
Practic la banii dați pe XTrail acum 11 ani, acum as lua Qashqai…
Mi-a plăcut Arya, dar fără opțiuni PHEV, plm…
Am zis ca țin nissanul pana moare dauna totala si mai vad atunci. Deci am avut si am Nissan, si as mai cumpăra dacă ar fi mai ieftine (si de preferat cu ceva update la motorizari) , total pe dos fata de ce ai scris.
Am avut si Mitsubishi 14 ani. Mașina merge f bine și acum, cu cheltuieli minime în afara reviziilor. Acel fabricant Mitsubishi a dispărut din Europa de mulți ani. Probabil acum doar Outlander PHEV m-ar mai atrage în showroom,dar e ramas în urma tare la interior si cam batranicios si la motorizari.
Honda era mișto înainte sa salte prețurile in halul asta acum câțiva ani, nu am înțeles ce s-a întâmplat.
Deci probabil următoarea va fi Kia/Hyundai, sau si mai probabil, ceva de la chinezi, dacă reușesc sa intre în EU.
Juke F16 (ala nou) e fix atât de Nissan pe cât e noul ASX de Mitsubishi. Adică are tot un Captur la baza și e făcut doar pentru EU (in State a fost înlocuit cu Nissan Kicks). Motorul nu e aspirat, e 1.0 TCe de pe Renault și Dacia.
Singura opțiune „nucleară” în fața Chinei este hidrogenul.
Tehnologie fiabilă japoneză.
Qashqai din 2020. 1.3, benzină, 138 de cai, manual. Dar manual din 2 motive: am mers cu varianta automată şi era moartea pasiunii şi mai aveam de aşteptat cel puţin 2-3 luni după ea.
Problema majoră: contact imperfect la un computer de bord, la căldură mare bordul devenea pom de Crăciun. A durat mai bine de 1 an să-i găsească soluţia, după multe vizite în service. I-au dat de cap în momentul în care am adus-o în plină eroare la service. Scoteai cheia din contact şi motorul mergea în continuare, oamenii de la reprezentanţă au zis că n-au văzut în viaţa lor aşa ceva.
Au schimbat pe garanţie placa aia cu totul şi n-a mai avut nicio problemă.
După aproape 100.000 de kilometri aş zice că e o maşină ok pentru preţul ăla. Dacă plăteam peste 20.000 de euro aş fi considerat că e ţeapă. Motorul foarte bun pentru nevoile mele, n-am simţit niciodată că aş avea nevoie de mai mult.
Plasticele sunt ok, confortul e ok, nu mai găseşti maşină nouă la banii ăştia în ziua de azi (în aceeaşi clasă). N-aş lua modelele următoare pentru că nu merită 28-30k euro (cam cât e azi modelul echivalent).