The Gray Man și problema Netflix

Băi, faza e așa. Toți am râs când Tarantino și Rodriguez și-au bătut joc de studio-uri și le-au livrat două filme fix cum au vrut ei făcute, pe bani mulți, și la final toată lumea și-a scos banii. La Netflix nu e așa. Oamenii nu se pricep foarte bine bine la filme, așa că cumpără nume. Face Marcel, care a avut 2 blockbustere, un film? Sigur, cumpărăm. Cât? 200 milioane? Da, nu e problemă. Și Marcel are bugetul asigurat, așa că își bate joc.

Mă uitam la Terminator2, scena aia de la început, din barul de motocicliști. Fața eroului e luminată constant. În orice unghi era, se vedea cine e. De aici pornește totul, de la lăcomia asta de a nu livra ceva bun, pentru că economiile asta intră în buzunarele cuiva. Mai puține lumini, mai mulți bani la final.

După care un pic de economie la scenariu, un pic de economie la editare, și la final iese o mizerie de film, pe care nici numele mari de pe afiș nu îl pot salva.

Uitați-vă la “Drive”, făcut cu 1/10 din buget, care e un film mult mai bun, pentru că cineva a știut cum să așeze camerele și luminile.

Da, dar e popcorn movie. Nu e. “Shoot’em up” este popcorn movie. “Smokin’ Aces” e popcorn movie. The Gray Man e o mizerie. Degeaba au făcut premieră, degeaba le-au dus pe Sânziana Negru și Laura Giurcanu la Los Angeles, tot film prost e.

Și asta e problema Netflix. Că oamenii se uită la filme proaste de plictiseală, pentru că nu au altceva mai bun de făcut. Când au, pierzi 1 milion de abonați în 6 luni.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

34 comentarii

  1. am vazut filmul ieri si am fost total dezamagit, avand in vedere ca joaca ryan gosling, ana de armas si billy bob thorton. pe la jumatatea filmului mi-a picat fisa si am inteles de ce apare si luke evans(LOL?). regizorul filmului este acelasi om care a facut cateva avengers, cateva captain america si alte rahaturi de genul asta cu targetul de 10-14 ani. daca ai 14 ani, chiar o sa iti placa filmul, problema e la astia, ceilalti, care stiu in ce fel de filme apar ryan gosling si billy bob thorton.
    ps. mai bine il puneau in locu lu gosling pe reynolds si stiam din start ca nu trebuie sa ne uitam.

    00
  2. Vali, esti sigur ca iti place sa te uiti la filme? Ca urmaresc seria asta despre filme de prin 2012 si maxim ce ai zis bine de un film a fost „e meh”

    10
  3. Nu are legătura si utilizatori multipli pe cont ?
    Ma refer la scăderea asta de un milion de câteva luni.
    Din câte am citit sa implementat un sistem de verificare pe câteva tari.

    00
    • Vezi ca aici nu e ca la Twitter ca sa dispara conturile false cand faci verificari. Si asta s-a facut timid cu teste prin America de Sud.
      Daca sunt mai multi pe un cont, iti vin mai multi utilizatori daca blochezi aceasta posibilitate.
      Problema la Netflix a fost de calitatea continutului.

      00
    • 1 milion. Din 220 milioane.

    • Znuff, si Yahoo tot asa a luat-o la vale cu pasi mici la început si din ce in ce mai mari apoi.

      Eu am Netflix de prin 2015, nu l-am inchis niciodată, dar clientul e cel mic, nu eu.

      Din punctul meu de vedere si maine l-as inchide.

      00
    • Idem @Alex daca nu se uita asta micul la sectiunea lui, inchideam de mult.

      00
  4. NOU
    #15

    Tommy Wiseau agrees with your lighting theory.

    00
  5. Si care sunt acele filme de Tarantino si Rodriguez pe care le mentionezi in abstract?

    00
    • Grindhouse, adică Planet Terror + Death Proof.

      Dar aici (ca să îl contrazic un pic pe Vali), Tarantino a trișat nițel. Rodriguez s-a distrat și a făcut o porcărioară fix pe stilul grindhouse (b-movies), dar Dead Proof a fost un film bunicel.
      Ah și au fost fail destul de mare la box-office.

      00
    • Grindhouse, adică Planet Terror + Death Proof.

      ce facem, le dăm oamenilor mură în gură?

  6. Buget de 200 milioane, lansare in 400 de cinematografie … și a scos sub jumătate de milion de dolari.
    Filmul este slab, ca să folosesc un termen elegant. Chris Evans e penibil in rolul său, dar nici ceilalți nu strălucesc. Rețeta clasică: scenariu plin de găuri, actori fără chef, regizor in pană de toate samd totul garnisit cu o risipă uriașă de bani. Filmele de genul acesta ar trebui marcate la început.

    00
  7. Părerea mea este ca situația este ceva mai complicata – adică oamenii ar vrea sa facă filme mai bune, dar asta este maximul lor.

    Adică parerea mea este ca în lumea filmului, ca de altfel în orice domeniu, exista oameni străluciți, alții foarte buni, alții buni, alții medii și tot asa.
    Spre deosebire insa de alte domenii, în lumea filmului este greu sa fii foarte bun pe o durata mare de timp – adică de ex. un medic bun poate sa lucreze foarte bine zeci de ani – pe când un scenarist de film poate sa facă 2 scenarii excepționale și după aia sa nu mai aibă inspirație și sa facă unele mediocre.

    Ei, scenariștii, regizorii, producatorii etc. își dau seama aproximativ cand sunt la maximul lor si implicit care filme pot sa aibă succes și care filme nu prea au cum sa aibă succes – iar filmele de succes se vor face in principiu pentru cinema – și asta pentru ca producătorul, scenaristul, regizorul etc. își dau seama ca acel film ar aduce foarte mulți bani, adică mult mai mulți bani decât ar da Netflix sau orice alta platforma de streaming.

    De exemplu Top Gun Maverick are încasări mondiale de peste 1 miliard de dolari – ce rost avea sa îl faci doar pentru Netflix și sa primești 200 de milioane de dolari ?

    Apoi mai este o chestie – este mult mai bine sa lucrezi ca sunetist, om cu luminile etc. la un film care are un mare succes pentru ca succesul ala se răsfrânge și asupra ta, iar tu vei fi mai cautat.

    Toate chestiile astea, în principiu, fac ca oamenii angrenați în producția de filme pentru Netflix sa fie mai slabi decât cei angrenați în producția de filme pentru cinema – pentru ca oamenii foarte buni se vor duce acolo unde pot câștiga mai mult, la care mai adăugăm faptul ca încasările finale sunt fixe deci va exista dorința de a rămâne cu o suma cât mai mare – astfel ca e foarte greu sa vedem filme bune făcute doar pentru platformele de streaming – aici pot fi doar seriale bune, pentru ca astea oricum au bugete mai mici.

    00
  8. Măcar e cu țâțe/buci? Sau, pe lângă toate de mai sus, are și vergeturi?

    00
  9. Eu nu am avut așteptări și nu m-a dezamăgit. Fix film de weekend, cu niște scăpări și cu niște trimiteri ba la filme cu James Bond, ba la vreun SF celebru. În rest, nimic de ținut minte, cred că mi-a plăcut doar de asasinul tamil 🙂. Și cu ocazia asta cred că am ajuns la concluzia ca Chris Evans este un tip destul de anost și prin alte filme

    00
  10. Drive e o capodoperă pe partea de imagine, ce-a făcut Sigel acolo a intrat în manualele de cinematografie. Bine, să ne-nțelegem, Sigel are ditamai CV-ul, a fost responsabil de imagine inclusiv pentru mai recentele Bohemian Rhapsody sau Crouching Tiger 2. Omul e foarte tare.

  11. sa vezi South Park Streaming Wars, unde isi bat pula fix de treaba asta, multe servicii de streaming si calitatea serviciilor oferite. Si dau si in crypto. Elegant :)

    00
  12. Nu stiu daca am vazut un film de lung metraj bun pe netflix. Poate Yesterday a fost digerabil, in rest praf. Netflix e pentru seriale, dar si alea incep sa fie din ce in ce mai slabe. Ce e drept, si concurenta e serioasa. HBO mai vine cu cate o serie limitata care ne aduce de vechile serii care au rupt (cum a fost We own the city facut de creatorul The Wire), Apple TV vine cu seriale bune, Paramount+ la fel.

    00
  13. Am renuntat la Netflix de cateva luni bune. Cred ca in Decembrie mai platesc 1 luna. Am hbo max si disney. Imi sunt suficiente. Vazut ieri noul film Resident Evil pe hbo max. Daca ai jucat si jocurile, e misto. Mie mi-a placut. Si mai e unul fain:the wolf and the lion. E inspirat din fapte reale.

    00
  14. Au făcut economie la orice, inclusiv la replici, parcă le e lene artiștilor emeriți să grăiască.

    00
  15. Captain America urmatorul va fi corb…..

    00
  16. L-am văzut acu. Bai, e ok. Nu e film care sa te pună pe gânduri, și din cauza asta nu înțeleg de unde pretențiile de capodopera cinematografica. Eu un fel de James Bond, la fel de incredibil, dar nu pentru credibilitate și realism te uiți la filmele astea. E ok pentru categoria lui. Cine vrea Anna Karenina va fi dezamăgit, desigur, dar nu ăla e targetul.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube