Două articole de citit zilele astea: “Ne e frică de Google”, scrisă de șeful Axel Springer, unul dintre cele mai mari grupuri media din Europa, și “Monetizarea utilizatorilor de către Google”, scrisă de analistul Horațiu Dediu.
Deși nu pare, cele două articole au legătură. Google, deși mare și imens, este un colos cu picioare de lut. Nu operează în China că nu vrea să cenzureze și să piardă bani, și nu face nici cel mai mic efort pentru a înțelege piețele nevorbitoare de limba engleză, unde abordarea lor este de tipul celei de la punctul 3 de aici. Mișcarea lui Adrian Sârbu de acum câțiva ani, de a încerca să creeze un motor de căutare în câteva limbi europene era în direcția bună și ar fi avut șanse de succes, păcat că, din cauza crizei, nu am văzut această luptă întâmplându-se. Gândiți-vă la Vkontakte sau Baidu, ambele produse locale pentru nevoile locale.
Și, pentru că acesta este un blog în limba română, voi puncta câteva chestii care se întâmplă aici cu Google:
- Google nu a înțeles că diferența dintre UK/US și restul lumii este că utilizatorii sunt la fel de proști, dar mai săraci, și a abordat aceeași strategie ca în cele două piețe de unde face bani: a făcut pe autista. Eh, strategia asta se dovedește acum pierzătoare, pentru că utilizatorii au rămas la fel de proști, la fel de săraci și la fel de temători în a folosi internetul ca acum 10 ani.
- Mizeria aia absolut oribilă și căcănară în care vindea certificate de bună purtare pe 50€ și ignora reclamațiile și se făcea că nu vede că siteurile cărora le vindea certificatul de partener Google spamează și fură de rup a fost fix asta, o mizerie oribilă și căcănară.
- Mizeria aia absolut oribilă prin care ignoră orice reclamație care nu vine de la cineva care are buget de cheltuit cu ei la fel. Și e testată, făcut reclamație cu IP și adresă de US, răspuns rapid, făcut același lucru din România și răspuns după două săptămâni cu “nu ne pasă că e poza sau articolul tău, dă-ne în judecată, ha ha ha”. Pentru că eu ca utilizator valorez doar doi cenți, s-au gândit ei, dar nu s-au gândit și că e în parte si vina lor.
- Costul pe click a scăzut pentru că reclamațiile erau ignorate și pentru că spammerii și ciorditorii au văzut că se poate, și au pus online și mai multe site-uri și au făcut și mai mult spam. Lipsa unei echipe care să detecteze conținutul prost sau inexistent și-a spus cuvântul. Aduceți-vă aminte de ClubAfaceri sau gașca de spammeri jegoși de la ActiveSoft (okazii, automarket, bestmusic, metalhead, 4women, ziare.com, event365, news365 și compania).
- Pentru mine, ca publisher, și strict pentru mine, Adsense nu funcționează. L-am avut pus de câteva ori și rezultatele au fost dezamăgitoare. La un moment dat, prin 2007, făceam 100$ din Adsense și 500€ din bannere normale. Acum la fel, pe unul din blogurile unde scriu sub alt nume fac 30-50€ pe lună și din marketing afiliat de 3-4 ori mai mult. Plus, chiar nu vreau reclame de rahat la mine pe blog.
Altfel, totul e bine atâta timp cât au venituri și profit. Când vor veni să întrebe ce pot face pentru noi veți ști că le-a mirosit a pârleală.
“google” via shutterstock
„… pe unul din blogurile unde scriu sub alt nume..” bloguluotrava?
Fix pe Adsense se bătea moneda acum 2 săptămâni când am fost la o prezentare gugăl pentru niste joburi. Adsense în sus, adsense în jos. Vorbim cu clienți, vindem adsense, scoatem bani. MOAR ADSENSE!
Altfel, exceptând mizeriile astea, gugăl e o companie mișto. They have Android.
sau radu f. constantinescu?
1. pentru mine YT a fost si ciuma si muma, m-au ajutat cand am facut reclamaie copiacilor si mi-a tras-o cand auzea cateva secunde de muzica in radioul masinii. da, cateva secunde.
1. nu gasesti pe strada 5 bani, dar 100 de euro. is buni si aia
3. am primit si io moka 50 de para de la google
4. uitasi, le-am tras-o pe chestie de copyright alora de la Antena 3 si Buzau Tv
feel so good
In State si Uk ad sense rupe in doua ca nivel de monetizare. Iti pot exemplifica cu un client, un publisher pe nisa de women-fashion, care monetizeaza doar cu AdX si Adsense in proportie de 90% inventory-ul si are un ecpm de 3,3$ la Adsense si 1,3 la AdX. In teorie ai spune ca exchange-urile ar trebuie sa stearga pe jos cu Adsense, dar nu. O sa fie foarte interesant in momentul in care se introduce google id si se renunta la cookie-uri. Atunci creatorii de content vor castiga mai mult pentru ca nu vand doar afisari blind, vand afisari catre niste profile de utilizatori care prezinta anumite activitati online f bine track-uite.
Eu sunt convins ca daca afisezi acum trei reclame de adsense pe zoso.ro, pozitionate corect, intr-o luna ai, la traficul actual undeva la 5-600 de EUR. Compar cu niste site-uri de-ale mele cu trafic de 20-30 de ori mai mic. Pe de alta parte, da! Reclamele sunt foarte proaste si n-au nicio legatura cu continutul.
Discutam cu unii de google. Eu nu am o parere buna despre google. Si aia mi-au zis: „bai, esti nebun? astia ne dau atatea chestii gratis doar ca sa monitorizeze datele, emailurile si traficul! Ce mare lucru?”
Eu le-am zis cam asa: e o vorba cam badarana care zice asa „calitatea unei felatii depinde enorm de capatul penisului la care te afli”. In relatia cu google, google ca si companie e, evident, la capatul al bun. Consumatorii ca cel de mai sus sunt pe la „jumatate”, de asta nici nu se simt atat de rau Iar cei care chiar au relatii comerciale cu google sunt la capatul „nepotrivit”.
Iar Google nu o sa se schimbe prea curand, avand practic monopol la nivel mondial pe motorul de cautare.
4. costul per click nu inseamna mare lucru sau mai bine zis nu ce te doare pe tine. Scaderea CPC-ului este rezultatul cresterii ponderii consumului pe mobile. In plus, in ciuda a ceea ce latra wall street-ul, CPC-ul nu este cel mai important KPI. Daca productia de impresii creste mai mult decat cererea, CPC-ul scade. Pare grav, dar de fapt goagal e intr-o pozitie buna, au mai mult inventar decat anul trecut iar veniturile sunt mai mari, in ciuda scaderii de CPC (normala).
Bazaconii – explica-ne cum esti convins ca un site in limba romana face atata pe luna din adsense, concluzie bazata strict pe trafic.
Bazaconii – si pe mine m-ar interesa punctul tau de vedere. Am incercat cu Adsense pe diferite tipuri de bloguri si nu prea am fost multumit, mai mult am castigat din afiliere.
Cred ca se refera mai degraba la migrarea veniturilor din publicitate pe site-urile de continut catre AdWords. Adsense competitioneaza cu alte sisteme de banner exchange dar nu cred ca asta e marea problema a publisher-ului, in fond el isi ia banii indiferent ca reclama pe site ii vine din AdSense sau din altceva. Problema lor este migrarea clientilor catre AdWords care in momentul de fata ofera un CTR mai bun decat o campanie standard de banere.
In momentul de fata vad niste schimbari ciudate la Adwords. Probabil ca vorbesc prostii, dar, vad ca au introdus „Not provided” si pentru Adwords. Avand in vedere ca pe analytics la organic it da not provided, combinat cu adwords, mai calculeaza tu cat de performant e organicul vs platit. Totul se traduce in bani mai multi : Panda iese cu update la fiecare saptamana si arde pe toata lumea ( mai putin pe spammeri ) , ei ascund tot mai mult keyword-urile … In concluzie, clar abuzeaza de pozitia dominanta.
eu personal nu ma deranjeaza cei de la google din partea mea sa faca cit de multi bani si sai bage in mormint cu ei oricum la poarta raiului no sa ajunga departe :)))) fiecare face ce vrea si cum vrea. nu vreau sa fiu rau imi spun doar parerea mea din ce mam documentat pe net.