gnomedia, pmedia, xmedia…

Gnomedia e un proiect de reţea de bloguri, intenţia fiind de a crea un model care să scoată bani. Nimic original, nimic spectaculos, în afară există câteva asemenea reţele, unele foarte profitabile. Proiectul a fost abandonat acum jumătate de an şi nu s-a mai auzit nimic de el, nereuşind să afiseze nici o singură reclamă.
Personal, nu consideram blogurile din gnomedia prea reuşite şi nici templateul ales strălucit.
O iniţiativă bună, dar, ca să folosesc o sintagmă des auzită în ultima vreme, făcuta prea devreme. Eu cred că nu s-a ocupat nimeni serios să vândă spatiul şi astfel a murit. Radu promite totuşi o relansare în forţă, cândva, nu se ştie când.

Pmedia e lansată recent şi îşi propune să facă multe.

Deja BookBlog, unul din blogurile de frunte ale Gnomedia a schimbat tabăra. Oare vor urma şi altele, atrase de mirajul unui câştig, care nu se ştie când şi dacă va veni? Sincer, aş prefera o asemena reţea făcută de cineva care are contacte în piaţa de publicitate şi care poate aduce un venit (oarecare) celor înscrişi. Ar fi un început.
Sigur, unii speră(m) să vină google, să băgăm adsense şi să ne meargă bine.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. Si totusi, care e treaba cu AdSense? Sunt nou ca blogger si nu stiu…

    00
  2. @ionut: nu cred ca deocamdata se fac foarte multi bani in „ro-ma-ni-a”. dar e vorba de a ocupa pozitiile, de a fi printre primii… si cand banii vor veni, acestia spera sa ia feliile cele mai mari!

    00
  3. Pmedia este in principal o retea de bloguri colectiv-tematice. Fiecare dintre blogurile retelei va avea o echipa de 5-6 editori atent selectionati, care vor fi responsabili cu scrierea de content pe fiecare categorie. Blogurile sunt detinute, cum zicea si radu, insa oricine cu un blog tematic poate intra in retea. Ramane la latitudinea fiecaruia sa-si dea seama pe parcurs daca e mai bine sa scrie singur pe un blog sau daca e mai bine sa intre intr-o echipa de editori. Eu zic ca varianta a doua va fi mai buna.
    Fiind impartite pe categorii, targetarea reclamelor pe nisa va fi foarte usor de realizat – vezi AdWert .
    Pe lanaga asta, avem bine-inteles si o categorie de bloguri personale si acolo se merge in principiu pe ideea lui varabiescu. Oricine cu un blog decent si cat de cat vizitat poate sa intre in retea, iar daca vor fi camapnii pe toata reteaua sau un client va decide sa-si faca reclama pe acea sectiune, detinatorul de blog isi va primi partea.
    De pierdut nu are nimeni nimic, fiecare membru fiind promovat de catre noi in retea prin acel sistem de Text+60×60 Ad de pe blogurile retelei.

    00
  4. intreb si eu ca omul, poate sunt altii mai vechi in bransa care stiu. pana la urma a castigat cineva din publicitate pe bloguri in astfel de retele? daca da, se poate arata cu degetul?

    afara stiu ca se castiga. eu zic de romania. ro-ma-ni-a. unde se investeste f putin in online, unde bloggerii nu sunt maturi (hai sariti-mi in cap acum), unde unde unde… normal ca nu se investeste.

    00
  5. eu. din vanzarea spatiului, independent.

  6. Din Romania ai posibilitatea sa faci un blog/site pentru publicul de afara si sa castigi. Nu tre neaparat sa fi incapatanat sa faci strict pentru Romania. Nu acum

    00
  7. bogdan, nu neaparat. ci de a fi oamenii multumiti.
    dar daca contul meu de neogen asociati arata asa

    Bani castigati (neincasati) 37.047???? 125.20(RON),

    atunci iti cam piere cheful

  8. @zoso: nu am zis independent… am zis „din astfel de retele” – citeste mai sus…

    00
  9. @bogdan. subscriu la ce zice zoso. banii vor veni cand bloggerii vor scrie bine (sunt si exceptii de la regula asta), cand oamenii din business vor veni online si vor citi pe bloggeri si asa mai departe.

    companiile vor plati pentru spatiul publicitar oferit de bloguri cand vor STI CA ACOLO PE BLOGURI SUNT CLIENTI POTENTIALI de-ai lor. nici o companie intreaga la minte nu va plati reclama daca stie ca nu va atinge cu acea reclama targetul lor.

    hei, oameni buni, care sunt oamenii care va citesc? pe mine ma intereseaza foarte tare asta… nu stiu pe voi. mi-am facut si poll pe blog sa aflu. vreau sa atrag oameni de calitate care sa ma citeasca DES, daca se poate zilnic. dupa ce i-am fidelizat atunci arunc pitch-ul: „hei, compania X, uite cine ma citeste… nu vrei sa cumperi spatiu publicitar la mine?”

    cred ca asta e abordarea de bun simt. parerea mea.

    00
  10. gresit, am avut o reclama de la MBA Romano-Canadian :) – care chiar a fost prima reclama pe blog din Romania.

    Bani se fac doar daca ai un produs editorial fff bun, nu daca cumulezi trafic din TOATE blogurile. Parerea mea.

    00
  11. aaa, si inca ceva – modelul meu a fost si (daca va mai fi cazul) ramane bloguri detinute, nu afilierea de bloguri independente. Bookblog a fost exceptia. Atat.

    00
  12. Eu nu am incredere in bloguri care tin de cineva, care sunt ale unei firme, care trebuie sa se conformeze si altor norme.

    De ex, astfel de bloguri ar scrie de rau despre o alta firma/serviciu/restaurant, ce-o fi? Isi permit sa faca asta fara sa fie dati in judecata? Isi permit sa scrie de bine despre ceva, daca nu ii plateste nimeni pt o reclama? Poti sa stii daca au fost platiti sau nu?

    Nici la blogurile obisnuite nu poti sti, dar parca ajungi sa cunosti persoana mai bine si te hotarasti tu daca ai incredere in ce scrie sau nu. De ex Zoso a scris pe aici ca e dezamagit de PCfun.ro. Ar fi scris alte bloguri mai „oficiale” ceva asemanator?

    00
  13. Sunt de acord cu Radu, trebuie pus accent pe continut … pana la urma blogul ne reprezinta pe noi care il scriem … BLOGUL = NOI … banii vin pe urma

    00
  14. nwradu – daca vrei sa citesti un review al unui gadget, ai increder in xy.com (individ) sau engadget.com / gizmodo.com (companie)?

    00
  15. Oamenii sunt interesati sa scrie, dar si sa castige. Cand ii iei cu promisiuni, cu hai sa scriem ca o sa iasa bani peste 3-4-6-12 luni, unii o sa puna botul. Dar nu pentru mult timp…

    00
  16. @radu ionescu: am incredere in aia care au acces la respectivul dispozitiv, nu doar care traduc ce-au zis altii. Daca si individul si compania au acces, aleg individul, dar nu imediat, ci dupa ce mai citesc ce-a scris si cu alte ocazii, dupa am vazut si cu ochii mei ceva ca sa-mi dau seama daca parerea mea coincide cu a lui si deci sa am incredere sau nu, etc.

    In cineva trebuie sa ai si incredere. Cand unii au un milion de vizitatori zilnic si sunt invitati peste tot, e si asta un semn despre bonitatea si calitatea relatarilor lor. Si faptul bun la bloguri e ca daca cineva „calca pe langa”, se gaseste mereu alt blog care sa-i arate cu degetul si sa-ti atraga atentia ca poate nu ai incredere in cine trebuie. Uite aici de exemplu cum s-a tinut socoteala la cine a zis si ce.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube