Ghid Social Media: nu mai promovați cele mai scumpe produse!

Uneori, companiile vor să se laude sau vor să plătească în regim de barter serviciile online, de aceea oferă la schimb ce au mai bun. Cel mai bun monitor, cel mai bun laptop, cea mai bună periuță de dinți, cea mai bună cremă de față. Aici, desigur, un rol îl are și calicia bloggerilor și vloggerilor, care vor produse vârf de gamă fără a avea nevoie de ele cu adevărat sau, mare atenție aici, fără a înțelege produsul sau fără a avea public pentru el.

E ca și cum eu aș lua în teste un Rolls, mințindu-i pe oameni că cititorii mei sunt interesați de așa ceva.

Bun. Cum eviți așa ceva, ca blogger și ca om de agenție:

  • te uiți în urmă. ai mai avut campanii de genul ăsta? care au fost reacțiile cititorilor? care au fost rezultatele? care au fost comentariile? dacă jumătate din comentarii sunt “e prea scump”, poate nu e cazul să insiști cu produse de top, pentru a evita eșecuri ulterioare.
  • te uiți la ce vinzi prin programele de afiliere, pentru că e simplu să identifici starea materială a cititorilor: vezi dacă, din 100 de comenzi, ai mai mult de 10% pentru produse din gama aia de preț. sunt comenzi pentru periuțe de dinți sau măști de față de 1.000 lei? ok, bagă-te și fă reclamă în continuare la ele. nu ai vândut nici măcar una? evită pe viitor.
  • te uiți la cine comentează și dă like la persoana respectivă. ea e fată cu poze sexy și majoritatea sunt bărbați? ce rost are să faci reclamă la produse de beauty, când ar trebui să faci reclamă la telefoane mobile? de asta reclama asta are logică.
  • sigur, e de gândit și echilibrul dintre “tipa asta se pretinde high class” și “tipa asta promovează produse ieftine, pretinzând că le poartă ”, care confuzează publicul.

Nu e așa de complicat.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. Zoso face un drive test cu Rolls Royce: interiorul nu are aceleasi materiale ca si pe Passat, garda la sol e prea mica ca sa merg la un gratar, urca greu pe bordura. Modelul testat a fost full options si se observa atentia la detalii.

    00
  2. Vanitatea e mare. Una e sa faci reclama si sa para ca te asociezi cu Rolls, alta e sa faci o colaborare cu bicicleteieftine.ro (nu stiu daca exista). E vorba de statut! Pentru blogger e un statement: uite mama, am ajuns bine.

    Bloggerii (si oamenii in general) romani fac lucruri doar pentru a le arata celor din jur ce bine le merge si pentru a incerca sa para ca duc o viata mai buna decat a urmaritorilor (cititorilor). Rar o sa auzi pe cineva zicand pe fata cat castiga, ce cheltuieli are, cu ce bani si-a cumparat masina, de unde are apartamentul in care sta, etc. Majoritatea sunt vagi tocmai pentru a lasa loc de interpretare.

    00
  3. Cotiera e prea mica, consola centrala e oribila, designul e simplu, huruie de parca e diesel

    :))

    00
  4. cred ca toate bloggeritzele de la weglobal au primit foreo ufo sa-i faca reclama. chiar daca cititoarele lor nu vor da 1300 lei pe o bucata de plastic cu care sa-si frece tenul, ele vor face reclama in continuare la produse scumpe pentru ca aceste produse corespund cu nivelul de trai pe care-l promoveaza. intr-un fel si publicul e tampit, a avut alina ceusan o campanie la demachiante nivea si multe comentarii erau de genul „hai ca stim ca nu folosesti asa produse ieftine”. idem si pentru campania avon la un parfum.

    asa ca bloggerul promoveaza chestii scumpe pe care nu le vinde pentru ca si publicul care nu cumpara se asteapta sa vada produse scumpe pe pagina.

    00
    • chestia aia e jumătate de aifon. nu dă nimeni bani pe așa ceva.

      aceste produse corespund cu nivelul de trai pe care-l promoveaza

      eu asta nu pricep. cum ești posh și high class dacă faci reclamă la H&M și tuborg?

    • din ce am observat in lumea fashion blogging-ului, H&M nu e privit cu dispret, chiar si bloggeritze internationale de fashion poarta blugi H&M cu curele Gucci si pantofi Louboutin.
      foreo mi se pare o prostie din mai multe motive. e promovat ca ceva ce te ajuta si cu acneea. oamenii care au acnee sunt disperati, ar cumpara orice care promite o rezolvare. din pacate acneea are de cele mai multe ori cauze interne si degeaba tratezi pielea cu orice, ca nu scapi. daca nu ai probleme cu tenul nu vad de ce sa iti freci fatza cu o bucata de silicon care vibreaza cand ai 2 maini in dotare si fac acelasi lucru, dar gratuit. :D

      00
    • h&m nu e privit cu dispreț pentru că au bugete de marketing. și speri să te ia și pe tine intr-o campanie. :)

    • campanie unde? in comentarii pe bloguri? :))

      00
    • nu mă refer la tine in special, ci in general, bloggerii nu scriu de rău că văd că există campanii și bugete și vor și ei.

  5. Sa zicem ca majoritatea fashionistelor au mintea pe bigudiuri…dar problema pleaca de la companii care nu dovedesc responsabilitate.De ce ? Pentru ca si acolo sunt niste habarnisti.

    00
  6. chiar s-o dea si pe domnisoara cristina la o tura si parca tot nu face 1300 lei galeata de crema.
    #numaifitisaraci

    00
  7. Dude, tu ai ceva cu fashionistele… Lasa-le si pe ele, sa mananca si gura lor ceva…

    00
  8. Duudeeee ! De banii aia iti iei 2 Creme de la Mer cea mai buna crema de pe planeta ! Tipa e frumoasa dar pozeaza a semi-retarda . Sau poate acesta e secretul

    00
  9. Îmi cumpăr vibratoarele de aici: Lelo Headquarters / EU Office – Birger Jarlsgatan 22,
    11434 Stockholm, Sweden, Tel: + 385 1 5790 883

    Foreo au sediul la adresa Birger Jarlsgatan 22, 114 34 Stockholm, Sweden, Tel: +385 1 5790 882. Interesant.

    00
  10. Cum adica „minţindu-i” pe oameni că nu suntem interesaţi?

    Da’ ce, noi suntem #saraci? :)

    00
  11. NOU
    #29

    1. Lumea intra pe site
    2. Vede pretul 1300 ( se pozitioneaza scump) -> skip la alte produse
    3. Gaseste ceva la 500 -> OMG ce ieftineala si cumpara
    4. Case closed!

    00
  12. Un exemplu pozitiv de blog de fashion/beauty blog scris in romana de ce nu dai?
    Sa trimiti ceva trafic si cui merita :)

    00
  13. Am primit azi mail de la emag cu oferta la minunea asta de dat pe fatza si am dat clickul de curiozitate.
    Partea de review-uri e cea mai interesanta, boti in actiune.

    00
  14. Tocmai am primit de la emag spamletter cu astea…

    00
  15. Ca veni vorba de acest foreo ufo, am primit acus newsletter de la emag cu el. Nuanta mint avea 2 reviews copy paste google translate de undeva, au fost sterse pana sa fac screenshot. Dar nici review de la fuchsia nu se simte prea bine: „este dificil sa descrieti acest produs”…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile