Ghid social media: campanii CSR cu bloggeri/influenceri

Versiunea TL-DR: dacă n-am făcut campanii împreună anul ăsta, n-avem ce campanii CSR să facem împreună anul ăsta.


Se termină anul, mai sunt bugete de cheltuit, de ce nu o campanie de Corporate Social Responsability (CSR), care să facă oamenii din companie să se simtă bine? Nu, ideea de a da o primă angajaților sau de a da un obiect personalizat de valoare, care să reziste câțiva ani, e proastă, mai bine o campanie de CSR.

Am primit 3 invitații numai săptămâna asta să particip la campanii CSR. Și problema se pune așa, din punctul meu de vedere.

Cam toate campaniile CSR se fac cu o vedetă, mai mare sau mai mică. Vedeta aia nu vine gratis, iar fetele care organizează această campanie (fie din companie, fie din agenția de piar/digital/media) nici nu îndrăznesc să îi ceară asta, deși ar trebui. Dacă ai avut campanii plătite cu vedeta aia, ar trebui să îi ceri să vină gratis. I-ai băgat deja bani în buzunar în cursul anului, cere-i o gratuitate. Și folosește aceleași tehnici pe care le folosești când inviți alți oameni (neplătiți). Ah, dar e pentru copiii bolnavi de X. Ah, dar ajutăm bufnița de oraș să Y. Cum de vedeta nu marșează la scopuri din astea, dar alții ar trebui să o facă?

Două probleme pe care le am când sunt invitat la o campanie CSR:

  1. îmi place foarte mult ideea, dar dacă vedeta atașată campaniei ia bani, e incorect pentru mine (față de mine) să vin gratis, ceea ce înseamnă că timpul meu nu valorează nimic, nici pentru mine, nici pentru persoana care mă invită.
  2. îmi place mult ideea, vin cu plăcere, dar nu vreau să scriu sau să fiu fotografiat la eveniment, pentru folosirea ulterioară a imaginii mele. și fata care mă invită se bosumflă. dar e CSR, de ce nu vrei?! păi…pentru că ai deja pe cineva pe care plătești pentru imagine. de ce alte companii să plătească pentru un articol pe blog pentru compania lor și tu nu? e corect față de ele?

Nu sunt un tip rău. Ajut dacă pot și dacă îmi place. Nu îmi place să ajut pe gratis în timp ce alții iau bani. Nu îmi place să ajut pe gratis și să văd campanii în care eu nu sunt. Nu îmi place să faci 3 campanii cu alții și pe mine să mă chemi doar la chestii de CSR. Nu e corect față de mine.

De la cine aștept invitații la campanii CSR: de la toate companiile și agențiile cu care am lucrat anul ăsta și care fac campanii CSR fără vedete plătite. Nu contează că nu am lucrat pe clientul ăla sau că clientul ăla n-a făcut nimic online anul ăsta. Chiar dacă nu le pot onora, nu se știe niciodată de unde sare iepurele și facem ceva frumos împreună, gratuit.

 

fun-blogger

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

7 comentarii

  1. CSR, de retinut pe viitor! :D

    00
  2. „Am primit 3 invitații numai săptămâna asta să particip la campanii CSR.”
    Cand mai ai din astea spune-le ca vii cu conditia sa aduci cu tine 4 invitati.
    Faci o tombola sau giveaway(cum le place la blogheri sa ii spoona) si ai 4 persoane. Dupa consumarea evenimentului ii rogi pe fiecare in parte sa scrie un articol despre cum a vazut, simtit si trait acolo. Poc, 1+4 articole. Ok, nu e un content wow sau blana nici nu e comparabil cu lansarea unui telefon in stratosfera, dar ar fi ceva nou la noi la romani. Nu, BO$$?

    00
  3. Nenea ăla din poza pare constipat….

    00
    • Bine ai venit pe internet :))

      00
    • parca abia si-a luat un sut in coaie sau in cur, parca e inceputul la un film porno, oricum nu vom sti niciodata daca a futut-o sau nu pe colega, acum oricum nu mai conteaza, probabil e o grasa cu 5 copii de diferite culori

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube