Mașinile noi se împart în două categorii:
- Mașini stoc – sunt mașini preconfigurate de dealeri cu cele mai populare opțiuni, comandate în număr mare fie de reprezentanță fie direct de dealer în funcție de puterea sa financiară. Acestea sunt mașinile cu șanse foarte mari de a avea preț redus, mai ales spre final de stoc. Mărcile care practică acest tip sunt mărcile gestionate de grupul Țiriac – Ford, Hyundai, dar și Fiat, Opel, Kia. Acestea sunt mărcile la care ai șanse să găsești o mașină cu care să pleci din show-room, asta, desigur, dacă-ți place configurația dorită.
- Mașini pe comandă – dacă nu-ți plac mașinile configurate de dealer, poți configura tu mașina visurilor tale, dar pentru asta trebuie să aștepți între 4 și 6 luni. Aici ai mărci cu o flexibilitate foarte mare la configurare, gen Kia, și mărci foarte inflexibile – gen Renault sau Peugeot/Citroen, unde ai doar 4-5 opționale disponibile în afară de culoare.
Există și o combinație între ele, la unele mărci – Opel, Fiat – se pot identifica pe flux mașini apropiate de configurația dorită la care să se poată adăuga opționale dorite, măcar în parte, astfel încât să scurtezi timpul de așteptare.
Trebuie solicitată lista completă cu opționale, pentru că dealerul va încerca să-ți bage pe gât un „platouaș” care conține mai multe opțiuni decât vrei sau ai nevoie. Aceste „platouașe” sunt o formă mascată de discount, în sensul că mulți dealeri spun că mașina conține „pachetul SuperVision” în valoare de 3.000€, care conține chestii uzuale pe mașinile actuale, gen lumini de zi led față/spate, cameră marșarier, oglindă electrocromată etc. Trebuie studiată cu atenție lista de dotări incluse în configurația de bază și opționalele.
În ceea ce privește prețurile, există două abordări. Cea de tip Dacia/Renault/Nissan, de exemplu, unde Renault controlează absolut tot și dacă mergi la 10 dealeri vei obține în linii mari același preț, de regulă diferența făcând-o anumite servici suplimentare, gen revizii gratuite sau accesorii care se pot monta ulterior, cum ar fi încălzire în scaune, sau firme gen Opel și Ford unde dealerii au o flexibilitate mai mare – am văzut și diferențe de 800€ între configurații similare.
De regulă, în provincie poți obține prețuri ceva mai bune decât în București, probabil pe baza rulajului mai mic. Sunt mărci la care discountul este simbolic, de exemplu Kia sau Suzuki, altele unde este rezonabil – Nissan/Renault (nu și Dacia, unde primești doar câteva sute de euro dacă nu sunt ceva campanii), sau mărci unde discountul este foarte generos, Opel și Ford, nu doar la mașinile de pe stoc. La Opel poți avea chiar și 30% la vreo mașină aflată pe stoc de câteva luni. Desigur, vorbim de modele „în viață”, nu cele aflate la sfârșitul ciclului de producție, unde discountul poate fi destul de generos.
Atunci când vrei să cumperi o mașină este foarte important să o testezi aproape de configurația dorită. Întrucât mașinile de test drive/showroom sunt plătite de dealer, nu primite gratis de la reprezentanța mărcii, fiecare le are cum și le configurează. Fiind vorba de un efort financiar semnificativ, fiecare dealer are o abordare proprie. Unii merg pe vârfuri de gamă, alții pe mașini entry-level, mai aproape, probabil de ceea ce vând. De asemenea, fiind foarte multe configurații și motoare, e cam greu să poți testa exact ceea ce vei cumpăra (decât, desigur dacă iei ceva pe stoc). Există și situația în care un dealer să nu aibă deloc mașină de testdrive și nici modelul în showroom.
Test-drive-ul este important deoarece există diferențe semnificative de confort între variantele de echipare sau de comportament la alte motorizări. Dacă faci test-drive cu varianta de top și cumperi varianta entry-level, sau invers, vorbim de două mașini complet diferite cam la toate mărcile.
Ce se poate negocia? Totul sau nimic. Dacă intri în show-room pe ideea „bă, săracule, dacă nu-ți iau eu mașina mori de foame”, s-ar putea să ai surprize. Există limite bine stabilite pe fiecare marcă, peste care nimeni nu are voie să le depășească.
Fără a fi neapărat o regulă, cele mai mari șanse de negociere le ai la sfârșitul de trimestru, în funcție de cât de bine și-a făcut targetul vânzătorul respectiv. Acolo unde prețul este stabilit de importator și dealerul nu are nici o putere de negociere poți obține covorașe, revizii gratuite, numere roșii gratuite (e și aici un cost de 150 de lei), alte accesorii.
Legat de achiziție, mai există un cost suplimentar pe care trebuie să-l iei în calcul, indiferent cum se face achiziția. Plata nu se face la cursul BNR, ci BNR + X%. La o compactă de cca 18.000€ înseamnă cam 1.000 de lei în plus.
Finanțarea. Dacă ești persoană fizică, cel mai bun este un împrumut auto sau credit de nevoi personale. Leasingul nu are nici un avantaj pentru o persoană fizică, în plus, mașina fiind proprietatea firmei de leasing până la achitare ai anumite restricții. Pentru unii CASCO poate fi un cost suplimentar inutil, iar la leasing este obligatoriu, nu însă și la unele împrumuturi auto.
Dacă achiziția poți să o faci pe persoană juridică, atunci leasing. Leasingul este de două feluri: operațional și financiar.
Leasingul operațional este cel mai simplu și fără bătăi de cap, este un fel de rent-a-car. Practic, mașina este proprietatea firmei de leasing, tu doar o folosești. Ei se ocupă de tot, revizii, asigurări, ITP etc., inclusiv de combustibil. Tu plătești doar rata. Rată care este aproape de cea a leasingului financiar. La finalul perioadei, dai mașina înapoi și iei alta.
La leasing financiar, de regulă ai un avans de achitat (eu am primit și o ofertă cu avans 0), apoi la final mașina îți rămâne ție. Acesta este avantajos dacă intenționezi să mai păstrezi mașina după terminarea perioadei. Firma de leasing este proprietar, tu apari în talon ca utilizator. La finalul leasingului are loc transferul de proprietate. Toate cheltuielile (revizii, cauciucuri de iarnă, ITP etc.) sunt ale tale.
La leasing nu te lăsa păcălit de ofertele cu dobândă 0. Poți avea surpriza ca un leasing cu dobândă 0 să fie mai scump decât unul cu 5% dobândă. Trebuie analizat la oferte și valoarea comisionului de acordare, comisionul de administrare – la unii este fix, la alții se calculează la sold.
Dacă vrei să deduci cheltuielile cu mașina, trebuie să completezi lunar foi de parcurs pentru kilometri parcurși cu mașina. Kilometri respectiv trebuie să fie toți „pe firmă”, altfel se consideră avantaj salarial și plătești taxele salariale pe costul respectiv.
De precizat la leasing operațional. La final predau cheile si masina, nu iei alta! Aia evenutual doar după alt contract.Posibil cu alte preturi.In functie de cum te-ai purtat cu masina veche.
sau poti sa o pastrezi, daca platesti rata reziduala
@Arhi, nu poți să o cumperi deloc. Nici la licitație. Așa sunt regulile la operațional. O predai și faci contract nou, poate fi pe aceeași mașină nu neapărat alta.
@Cristian Banu Pai este acelasi lucru in esenta, difera doar hartogaria.
Eu astept sfaturile din comentarii de la oameni care se pricep mai bine. Daca sunt de la persoane care nu au cumparat niciodata o masina, cu atat mai bine.
Cei cu Logan au voie să comenteze?
Cam slab filtrul de calitate aplicat de Vali pentru articolele ‘guest’.
39 comentarii aici. păreri prețioase despre un blog vechi de 12 ani. dap. merci de părerea ta, e importantă pentru mine.
Eu chiar mi-am făcut o idee despre achiziția de mașini noi fiind afon în domeniu. Mulțumesc autorului!
@MDO:
De exemplu, ce parerea ti-ai facut din fraza asta:
„Trebuie solicitată lista completă cu opționale, pentru că dealerul va încerca să-ți bage pe gât un „platouaș” care conține mai multe opțiuni decât vrei sau ai nevoie. Aceste „platouașe” sunt o formă mascată de discount, în sensul că mulți dealeri spun că mașina conține „pachetul SuperVision” în valoare de 3.000€, care conține chestii uzuale pe mașinile actuale, gen lumini de zi led față/spate, cameră marșarier, oglindă electrocromată etc. ”
„Platouasul” (ca ne doar mana sa zicem pachet de dotari) e ceva bun sau ceva rau? Daca ti-l baga pe gat e ceva rau… dar daca e discount parca e bun :).
Si asta e doar un exemplu.
@Vali:
Vinul, cu cat trece mai mult timp, cu atat sunt sanse mai mari sa se borseasca. La fel si cu blogurile :).
O precizare: foi de parcurs se întocmesc și când mașina este deja „pe firmă”.
@StefanSC – comentez rar la Vali, niciodata nu am facut-o ca sa ma iau de cineva, voi face insa acuma o exceptie: daca tu nu esti in stare sa intelegi ce vrea sa spuna poetul, nu inseamna ca si restul suntem la fel de „neintelegatori”. Plus ca daca nu iti plac filtrele pe guest post-uri, incearca sa scrii tu unul, sunt sigur ca ne vom distra.
Exemplu personal pentru cei interesaţi: VW, discount 3.000Euro la o maşină stoc; comandă pentru un model oarecum nou, mai scump cu 5.000Euro unde discountul a fost de doar 2.500Euro iar timpul de aşteptare: din Noeimbrie 2018, estimez o livrare prin Iunie 2019.
Maxim a fost la Mazda: de 2 ori (la interval de 3ani) nu oferim discount, vă dăm bonus vopseaua metalizată iar la Opel au întradevăr reduceri mai ales pentru anumite categorii de angajaţi, gen preoţii.
vai de pula mea!!!! geez. vine înot sau ce pana mea?!?!?!
Căutam închiderea hayonului din buton (pentru soţie), fiind şi manuală, astea se fac mai greu…. Erau pe stoc cu zecile şi la preţuri bune dar pe diesel, T-ROC este modelul.
@vali @tot 1.5 TSI avea 20 de saptamani intarziere prin ianuarie. Unele modele de jante mai adaugau 4-8 saptamani (deja avem jumate de an). Mai pui 4-8 saptamani pentru restu (fabricat, transportat…)
Așa termene lungi au și alți producători.
În august 2018 am dorit să achiziționez o Mazda CX5, termen de livrare cel mai optimist ianuarie 2019.
plua mea, cred ca si un Rolls e fabricat mai repede, desi tot manual freaca aia la radiatoare…
Pana și Tesla îți livrează model 3 in Europa in maxim 2 săptămâni.
model 3 la care ai de ales între 5 opțiuni și 3 culori
sunt crosetate de babe virgine oarbe?
Mai citeste o data ce e mai jos si tradu-mi ca nu am inteles.
„..sau mărci unde discountul este foarte generos, Opel și Ford, nu doar la mașinile de pe stoc. La Opel poți avea chiar și 30% la vreo mașină aflată pe stoc de câteva luni. Desigur, vorbim de modele „în viață”, nu cele aflate la sfârșitul ciclului de producție, unde discountul poate fi destul de generos.”
sunt mașini pe stoc și masini care stau pe stoc de 1 an și nu s-a vândut.
La Ford și Opel ai discount generos inclusiv la mașinile pe comandă, nu doar cele din curte. Dacă mașina este în curtea dealerului de ceva vreme, poate fi și mai mare. Erau pe site-ul oficial Opel mașini pe stoc – Insignia și Grandland reduse de la 30.000 și ceva la 20.000 și ceva, în jur de 10.000, reducerea.
Eu sunt confuz de formularea de final.
Adică pe mașini în viață e până la 30%? Și pe mașini aflate la final de producție și mai mult? Că așa sună de acolo de parcă 30% nu ar fi deja fff generos
Tu ai rămas blocat în procent? Nu este ofertă permanentă, „este supusă unor termeni și condiții”, gen mașina a rămas nevândută de multă vreme. Știu pe cineva care a luat o mașină care stătuse un an la dealer cu un discount generos. Parcă mai mare de 30%.
Produsele EOL au reducere masivă, dar tot dacă sunt pe stoc. Eu am luat cu 17000 o mașină care avea preț de listă plus opționale 22.000. În condițiile în care cu un an înainte luasem același model cu 1500 de euro mai mult.
Da, așa mi-am luat eu cotețu’. N-a fost 30% reducerea fiindcă (da, autorul are dreptate) e Kia. Dar reducerea a fost ceva. Mașina stătea la dealer de ceva timp.
Exemplu personal pentru cei interesaţi: VW, discount 3.000Euro la o maşină stoc;
comandă pentru un model oarecum nou, mai scump cu 5.000Euro,unde discountul a fost de doar 2.500Euro iar timpul de aşteptare: din Noiembrie 2018, estimez o livrare prin Iunie 2019
Maxim a fost la Mazda, am fost de 2 ori (la interval de 3ani) şi răspunsul a fost acelaşi: nu oferim discount, vă dăm bonus vopseaua metalizată
La Opel au întradevăr reduceri mai ales pentru anumite categorii de angajaţi, gen preoţii.
Şterge te rog comentariul anterior, se terminase bateria la tastatură:)
Leasing-ul operational se poarta in tari precum Germania. De aia gasesti de exemplu la dealer-ul Audi foarte multe masini cu un rulaj decent si maxim 5 ani vechime. Se obtine profit maxim astfel. Cati in Germania de exemplu se duc si achita 70k euro cash pe un A6, foarte putini.
Si peste ocean e tot la fel. Lease-ul financiar e finance, iar cel operational e simplu lease. Lease-ul e mai ieftin decat fianancing-ul deoarece platesti doar deprecierea masinii, dar esti limitat la numarul de km pe an (intre 15 si 25.000 km cel mai frecvent 20.000 Km/an). Multi iau in lease deaoarece e mai ieftin si la masinile de lux daca ai o problema dupa ce s-a terminat garantia te poate costa o caciula de bani. De asemenea daca o lovesti ii scade valoarea de revanzare sau poate nimeresti un jaf sau modelul e un jaf si esti mai toate ziua in service, lease-ul e avantajos. Dezavantajul la lease e ca o sa ai mereu rata de platit, dar o sa ai ultimul model.
Ar fi interesant un articol pe tema leading ului operațional in Romania cu exemple de provideri decenți. Pe mine nu ma deranjează sa plătesc extra cât timp nu am niciun stres mai ales la o mașină nouă și mai scumpa
Total offtopic si-mi asum minusuri.
Un dealer de scutere second hand, preferabil din Bucuresti? Si care sa acorde macar 6 luni garantie?
Ma intereseaza un 125-200 cc, preferabil japonez, dar nu obligatoriu, mai vechi de 7 ani. Intreb pentru ca e jale in piata de la cumparatori privati. Fara acte, acte incomplete, placute galbene (pt moped de 49cc) la scuter de 250cc…
La masina sunt la a 3-a cumparata de la dealer. Dau 10% in plus cu ochii inchisi pt siguranta actelor. Multumesc.
Îți dau un răspuns cam pe lângă, dar din cauză că am primit mail de la ei și l-am ținut minte: Dorotheum au scootermania săptămâna asta.
Wien…si eu ziceam ca e departe sa ma duc pan la Cluuj dupe unul
Acuma ce e Cluj, ce e Viena…
Eu am o idee mai buna:
Pastrezi banii de scuter si-ti cumperi o pereche cinstita de c**ie…?
LE: bre.. in oras la fel o mierlesti si pe scuter de 125 si pe ceva A2 de 5-600 cmc. Diferenta e ca pe scuter nici organele nu ti le primesc la donat. Ce dracu sa faci cu trocariciul ala?
… după părerea mea, orientează te spre un scuter nou. Am văzut la Mymoto recent ceva jucării taiwaneze de 125, pe la 1400 de eur. TVA inclus. Zahura sau Zahara, ceva de gen. Seamănă cu Vespa, finisaje dragutele, deschidere trunk din contact și overall bine lucrate. Știu că bugetul nu e foarte mare uitându-mă la solicitarea ta dar poate merită să faci un efort.
Se poarta treaba cu mașini pe stoc și la alte firme. Eu am luat Toledo din showroom la final de stoc cu 11200E, la comandă fiind cu măcar 2000 în plus (nu mai vorbesc de așteptare). Problema la mulți producători e că au probleme cu ritmul de ieșire a mașinilor pe ușa fabricii. Plus că prioritare sunt piețele din Vest.
Oricum, asta e pentru cei care nu-s foarte rigizi la dotări. Aia de pe stoc poate nu are ceva ce tu îți dorești neapărat. Dacă te ții bățos, asta e, aștepți. Ca idee, la un moment dat la Ateca era o coadă de așteptare de vreo 9 luni
A avea câteva mașini disponibile nu e neapărat echivalent cu a face un stoc. Țiriac, Autoitalia, BDT comandă câteva sute de mașini (BTW, cine e interesat de mașinile din grupul Țiriac poate sta cu ochii pe parcarea de la Metro Băneasa. Dacă e plină, nu sunt șanse de discount 😄).
@Cristian Banu: ceva imi da cu virgula. daca e plina parcarea inseamna ca au stoc mare, deci n-au vandut, prin urmare ar trebui sa te astepti la discount. pe de alta parte poate insemna ca doar ce au primit masini, si atunci da, nu te poti astepta la discount. in concluzie, e 50-50, asa ca nu pare a fi un indicator prea bun.
@Cristi
Când o să te faci mare n-o să-ți mai dea cu virgulă.
Dacă este parcarea plină, abia le-au adus, o parte din ele sunt deja antamate, altele planificate. De exemplu, eu am o medie de vânzări de 200 de mașini pe lună. Comand 800 să-mi ajungă 4 luni. Dacă vânzările merg așa cum au fost planificate (adică 200/lună), nu am nici un interes să reduc prețul. În ultima lună mai pot scădea prețul ca să scap de ele să fac loc pentru un nou transport. Însă, dacă în prima lună am 150, a doua lună tot 150, abia atunci pot lua măsuri pentru a mișca stocurile și lăsa la preț mai devreme.
@Cristian Banu
Și alea nevândute unde le păstrează Țiriac ? Nu tot în parcare ? Păi atunci, exact așa cum a spus și Cristi, faptul că parcarea e plină nu e un indicator relevant în evaluarea șanselor de a obține un discount.
Logica ta necesită ajustări, dar poate când vei fi mare.
Eu pot sa spun ca in Bucuresti am obtinut preturi mai bune decat in Timisoara. Am negociat achizitia a 8 masini in ultimele 4 luni si am obtinut preturi mai bune pe aceeasi configuratie in Bucuresti, decat in Timisoara, la Ford. Toate erau masini pe comanda, nici una nu a fost stoc, nici una nu a fost EOL (Focus mk4, Ecosport, Mondeo, Kuga). Termenele de livrare sunt undeva intre 2 si 4 luni (2 luni Ecosport ca e facut in Romania, 4 luni restul, ca vin din Germania). Reducerea noastra din start este e 25% la pretul de lista, negociata cu o reprezentanta din Timisoara si una din Bucuresti, dar la cea din Bucuresti in ultima vreme am primit oferte mai bune decat cea din Timisoara (mai multe dotari in aceiasi bani sau reducere mai mare la aceleasi dotari).
Te miri de timpul mare de livrare: luni am fost la Skoda in Timisoara si am intrebat de o oferta de Fabia; mi-au zis ca ori ce am pe stoc, ori pe comanda in 8 luni
Referitor la configurare eu am avut doua experiente:
1. Misubishi – trei configurari de baza, optiunile pentru fiecare erau minime (2-3 chestii in plus, apoi treci la nivelul superior).
2. Seat – o mie si una de configuratii si cacaturi cu care poti sa-ti personalizezi masina asa cum vrei tu.
Din punctul meu de vedere varianta Mitsubishi mi se pare castigatoare – livrarea poate fi mai rapida pentru ca dealerii au mereu pe stoc cateva masini din fiecare echipare; daca nu vrei culori aiurea (gen rosu sau portocaliu) poti sa ai masina in 5-7 zile. Pe langa asta te forteaza un pic sa-ti consideri prioritatile – nu-ti da mana sa dai bani pe niste dotari inutile daca asta te pune sa treci la o clasa superioara.
Varianta „Seat” pare misto ca poti sa configurezi masina cum vrei, dar timpul de livrare era 9 luni (da, da, NOUA LUNI). Eu am luat modelul din showroom care avea absolut tot ce-mi doream, mai putin culoarea (si parca as fi vrut si panoramic), dar pentru mine nu a contat asa mult.
în 9 luni faci doi copii dacă te agiți un pic. mi se pare aberant.
Chiar de curiozitate cat dureaza efectiv procesul de productie la o masina daca ai tot ce iti trebuie…dar banuiesc ca nu se intampla asa deoarece astepti dupa tot felul de furnizori pentru diferite componente.
Depinde de comenzi, de capacitățile fabricii.
Gen, la Dacia, poți aștepta și 6 luni după căruță, dacă vrei ceva altfel.
Mai intervine o pană, mai comenzi, mai o sărbătoare legală, mai diferite probleme cu drumurile, porturile, etc.
Sunt multe variabile, care contribuie la timpii de așteptare pentru o mașină.
Am un cunoscut, care a așteptat 8 luni după o Mazda 3, că o fabrică japonejii cu sombreo, poncio și o trupă de mariaci, tocmai in Mexic.
Stie cineva care este piata discount-urilor la dealer-ii Mazda (pentru Mazda6 in particular)? eventual timpi de asteptare de la momentul plasarii comenzii?
Din discuțiile purtate cu unul din dealerii Mazda, pentru Mazda 3, termenul de livrare era August, și pentru Mazda 2 era Decembrie (deoarece se schimba modelul). Ai putea cere o lista cu mașinile ce urmează sa fie livrate în lunile următoare și printre acestea poate găsești ceva care te interesează
3 luni asteptare la o Mazda 6, am obtinut cam 9% reducere la o echipare Revolution. BTW – s-au scumpit un pic (am mai pus 2 optionale in pachet)
Aș plusa că trebuie să te informezi despre dealer înainte de orice comandă.
De când am văzut aici prin ce au trecut proprietarii de Suzuki cu Sara Motors, m-aș gândii de două ori înainte să dau banii.
mai pune și Premium Cars Cluj, Hinode Târgu Mureș și alții.
Comenzile in fabricatie in mod uzual:
Luna N vrei masina
Luna N+1 este programarea de productie in fabrica (se comanda la furnizori ce vrei tu pe masina – scaune roz, jante patrate, etc)
Luna N+2 este produsa (masina iese de pe linie in mai putin de 24 de ore din momentul in care au inceput sa sudeze caroseria) si urmeaza livrarea. Care poate sa dureze si aia o luna daca vine pe vapor.
Mai poti modifica masini deja prinse pe linia de productie (in luna N+1) dar si acolo doar daca nu e prea complicat (ca pot fi unele dotari care sunt conditionate de altele).
Dupa ce a dat criza si i-au prins pe multi producatori cu fumuri in cap si stocuri enorme au inceput sa-si redimensioneze productia (adica sa o scada). Si daca lanseaza un model mai reusit si cerut nu reusesc sa faca fata comenzilor in primul an. Ulterior si furnizorii se adapteaza cerintelor.
Discountul primit de o masina depinde foarte putin de targetul dealerului (daca e musai sa-si faca planul de livrate lunar sau trimestrial,semestrial – primeste la unele marci bonusare) cat de marja si disponibilitatea dealerului.
La unele marci ai marja mica pentru ca se merge si cu pret mic (a fost la un moment dat o destocare la citroen c3 cand se castiga pe masina 120 euro din care plateai si consilierul de vanzari, pregatirea de livrare, impozite si sperai si la ceva profit).
Daca vrei pret bun trebuie sa ceri oferte de la mai multi dealeri – eu faceam negocieri la un moment dat la Ford cu 3 dealeri – l-am sunat pe unu din masina si i-am zis ca acu’s pe drum sa dau avansul si ailalti mi-au dat pretul asta.
Beliti ochii la cursul valutar – alde tiriac auto aveau cursul unicredit la cumparare (te ustura curu cand platesti un BNR + 2,5%). Unii mai au diferite promotii cu leasing – beliti ochii la costurile totale si la cursul de facturare de la leasing daca faceti in euro (sa nu faceti ca mine si sa luati in euro ca e dobanda mai mica si fixa dar sa te trezesti ca platesti la cursul ing).
Alegeti discount valoric daca sunteti stramtorati cu banii sau discount in optiuni suplimentare (dealerul are si din astea castig si e mai usor sa le obtineti). Nu puneti botul la covorase – sunt AM ok calitativ care incep de la 50-60 lei, alarma sau la revizii moca (daca sunteti stramtorati cu banii).
Daca am scris mult si prost, ignorati.
Sunt surprins de ce a zis autorul in legatura cu achizita pe Persoana Fizica. Eu am cerut oferte (nu multe, doar vreo 3 am studiat) de Leasing pentru PF si par sa fie putin mai favorabile dpdv dopanda si suma totala platita la final, versus ce sume imi dau simulatoarele de credite de nevoi personale pe net.
Pot confirma persoane cu mai multa experienta ca mine (adica persoane care au studiat cele 2 variante si chiar au ales una) ca intradevar nu ai cum sa iesi bine si cu Leasing pe PF?
Multumesc.
Trebuie să ai și puțin noroc. Am luat o mașină nouă vara trecută, vroiam un anumit tip, dealer-ul avea varianta superioară la care renunțase un alt client. Am acceptat oferta lor, mai ales că am primit și un discount ce a dus prețul la nivelul variantei pe care o vroiam eu. Mașina a venit în 2 săptămâni din Cehia, fiind deja pregătită pentru clientul care a renunțat.
Pentru PFA ai recomanda un leasing operațional sau cumpărarea direct pe persoana fizica?
Nu ma refer neapărat din punct de vedere preț (pot achita pe loc) ci din punct de vedere al simplității și al cui e responsabil de reparații, etc. Nu am timp de stat în service.
Dacă nu vrei sa stai in service ai următoarea varianta (cam singura): operațional cu următoarele servicii incluse (dacă vrei și mașina când cea principala este la service): door to door si replacement. Fără ele, chiar dacă ai operațional, tot tu stai in service și/sau fără mașina. N-ar trebuie sa fie mai mult de 15eur/luna pt o mașina medie (~20K). Fiscal vorbind n-ai niciun beneficiu. Chiar o penalitate: TVA-ul se adauga la prețul asigurării (bănuind ca nu încasezi/deduci TVA).
Mai prinzi si cate o oferta cu 12 rate egale si dobanda zero cum am prins eu anul trecut pe vremea asta.
Ce se intampla daca comanzi ceva, astepti dupa masina si dupa ce ajunge descoperi ca nu iti place ? Gen, ai testat un motor decent dar din zgarcenie ai luat un motor mic si te trezesti ca merge ca melcul la deal(aici adevarul e ca ti-o cam meriti) ? Sau te trezesti cu mici sau mari defecte(caraie cutia de viteze, bordul face zgomot, in logan ploua ). Sau te sucesti si descoperi dupa 3 luni de asteptare ca ai facut o alegere proasta si dupa inca 2 luni vine masina. Stiu ca sunt tampenii si trebuie sa nu te arunci aiurea dar ajungi in situatia de a nu mai dori maisina din varii motive. Intrebare: poti sa mai dai inapoi ? Cum se intampla ?
Poti, dar pierzi avansul si poate platesti si despagubiri (depinde de ce e scris in contract)
Legat de deducerea cheltuielilor foile de parcurs nu sunt un ‘must’. Dar atunci vei deduce doar 50%. Cred ca ai putea modifica articolul pentru ca e important.
Bun articol în afară de faza cu unii n-au nevoie de Casco la mașină nouă.
Dai 20k pe mașină nouă, și dacă o lovești la ieșirea din reprezentanță te-ai scos.
dai 50.000€ pe o mașină nouă și îți cade o cărămidă în cap după ce ieși din ea să intri in bloc.
Eu nu as recomanda leasingul clasic nici pentru dusmanii mei (ma refer ca persoana fizica). Se ajunge si in situatia in care iti cer 10E lunar doar sa iti trimita factura. (pe aceasta cale .i. Impuls Leasing)
Ai avut in mare dreptate pana la „Leasingul nu are nici un avantaj pentru o persoană fizică, în plus, mașina fiind proprietatea firmei de leasing până la achitare ai anumite restricții. Pentru unii CASCO poate fi un cost suplimentar inutil, iar la leasing este obligatoriu, nu însă și la unele împrumuturi auto.”
1. CASCO este cam obligatoriu si la credit auto peste o anumita valoare, si este recomandabil sa il faci si la o valoare mai mica, findca nu e deloc amuzant sa faci masina zob in a doua luna, si sa platesti in 58 de rate iar masina pula.
Da, daca ai avut un avans mare si diferenta ai achitat-o dintr-un credit de nevoi personale, nu te obliga nimeni, dar e cam aceiasi poveste cu cea de mai sus.
2. Da, la leasing esti utilizator, nu proprietar, dar faptul ca esti proprietar la masina luata cu credit auto este doar o iluzie. Sigur, numele tau e in talon, poate vreo blonda se excita pe tema asta, dar exista garantie mobiliara pe autoturism, iar polita CASCO este cesionata in favoarea bancii. Singura restrictie la CASCO este iesirea din tara, dar din doua clicuri ai si imputernicirea.
3. Ca sa contrazic ce spui tu, practic, am luat un auto prin leasing pe PF, in lei, cu dobanda fixa de 4.99%, fara niciun fel de alt comision (in afara de cel de rambursare anticipata).
Numele meu nu e pe talon, dar suma totala pe care o rambursez este muuuult mai mica decat orice credit de nevoie personale / credit auto simulat la momentul cumpararii. Pentru ca absolut toate aveau dobanda VARIABILA de la 6.99% in sus, care de fapt era de 8-9-10% (celebrul DAE) dupa ce bagai toate comisionele lunare, asigurari de viata, de moarte, de trafic, si alte cacaturi.