Frica de reclamă #2

think_inside_the_boxDupă 50 de ani de comunism în care, exceptând tovarăşii de partid, toată lumea avea la fel au urmat 20 de ani de capitalism salbatic, în care unii au ajuns să aibă mult mai mult decât vecinii lor de bloc.

Blog payola

Cum se manifestă asta? Scrii despre GoPro? E sigur plătit. Scrii de rău despre BMW? Clar plătit de Audi. Scrii de rău despre Audi? Evident plătit de BMW, joci la două capete, bloggere! Am atâţia bani prin casă de nu mai ştiu unde să îi pun. Serios. Noroc cu unii care îmi ţin socoteala (sau alţi imbecili). Am un articol despre RMGC, aştept să dea banii şi îl public. Imediat.

Nu e bine in nici un fel

Cu câteva articole în urmă (nu mai dau link iar către mine, că nu sunt disperat sau seoist) scriam că presa din România nu are coaie să faca investigaţii şi nici curaj să scrie păreri despre branduri si oameni, preferând să rămână la stadiul de publicator de comunicate de PR.

Conspectaţi acest frumos articol despre Audi A8. Plătit 100%, nu? Omul e prea entuziasmat de ce scrie, n-are cum sa nu fi primit bani pentru a scrie despre o limuzină de 60.000€. Cât să fi primit? Poate i-au lăsat-o lui vreo 6 luni, nu?

Ştiri goale

Atitudinea asta e fix problema. Dacă scrie o opinie, e nasol, a fost plătit pentru asta, deci e reclamă. Dacă nu scrie, a fost plătit să nu scrie. La fel ca ştirile cu “OPC a dat două amenzi unui supermarket”. Blur pe siglă, nicăieri specificat numele, continuaţi să cumpăraţi de acolo!

A nu avea opinii

Nu se gândeşte nimeni înainte să deschidă gura cine are cel mai mult de pierdut în caz că eu scriu despre un produs şi el se dovedeşte a nu fi cum am zis eu?

Am greşit când am spus că îl susţin pe Băsescu. Serios. Trebuia să o dau în diverse şi să mă prefac echidistant, ca alţi luzeraşi cu bloguri şi pretenţii de analişti (Nenea Lars, jachetul de la codexpolitic). Românii nu vor să îşi asume nici opinii, nici munca, nici turnătoria, nici comunismul, nici lenea, nici prostia, ci preferă comoditatea capului in nisip.

Ce bine era pe vremea lu’ Nea Nicu, ştia el mai bine ce vrem, nu trebuia să ne batem noi capul, ne spunea el cum să gândim şi ce să facem, uşurându-ne de povara asta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

11 comentarii

  1. Pai nu tre sa traiesti si tu ? glumesc. CIUDA ! EGOISMUL ! INVIDIA !
    asta ne omoara pe noi, romanii..

    00
  2. Tu l-ai sprijinit pe Băsescu, eu pe Geoană. Am impresia că amândoi am greşit. Apreciez oamenii care-şi asumă o opinie. Echidistanţa nu există în realitate. Este un concept inventat de cei care vor să-şi mascheze indiferenţa ori interesul. Cui îi pasă se implică, cui i se rupe de tot şi de mă’sa este echidistant.

    00
  3. Se întreabă lumea de ce nu merg treburile cu blogurile la noi ca și în afară, ei, nu pentru că nu avem noi o roabă de bloggeri care să scrie bine căci sunt destui ci pentru că cititorul român nu e la fel educat ca și cel din afară să comenteze doar atunci când e nevoie ș.a.m.d.

    Nu văd de ce ar trebui să-l deranjeze pe X sau pe Y că tu iei bani dintr-o parte sau din alta atâta timp cât le servești informația în cele mai bune condiții.

    00
  4. În plus, România este singura țară unde – dacă apare o reclamă la o firmă pe un blog sau un site – concurenții firmei respective se feresc ca dracu de tămâie să intre și ei cu reclamă. Or dacă te uiți în US sau prin Europa este tocmai invers.

    00
  5. ba, da in tara asta singurul om care plateste ceva este basescu si singurul om care este platit este vali petcu?

    00
  6. Pe cine ar mai mira ca odata ajuns la WC, sa constatate ca si din closet iese un agent de vanzari care doreste sa-i rezolve o necesitate, contra cost, binenteles!

    Recomand tuturor celor care au timp acest film care ar putea fi asimilat si cu “marketingul proactiv”.

    00
  7. Bun. Si daca e platit…ce? Voiam sa duc mai departe discutia si o voi face in viitorul apropiat. Pana cand lumea nu va intelege ca ”there’s no such thing as a free meal” (or free entertainment), nu are sens sa explici ca publicitatea nu e un ”rau necesar” pe care-l semnalez prin Adblock sau comentarii, ci unul din principalele motoare ale unei economii normale.

    00
  8. Da, da’ mai e si importanta exagerata pe care prea multi (inclusiv tu) o dau reactiilor altora. “Calul batran nu se mai invata in buiestru.” Lasa-i in durerea lor.

    00
  9. eu nu mai stiu, ce adidasi ai? Adidas sau nike, ca sa stiu cui faci reclama

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.