Două chestii:
Premierul Viorica Dăncilă a anunţat că, joi, proiectul de ordonanţă de urgenţă privind reglementarea activităţii de ridesharing va fi pus în consultare publică, urmând ca acest act normativ să fie adoptat săptămâna viitoare, potrivit Agerpres.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, declara miercuri că proiectul de ordonanţă ce reglementează serviciile de ridesharing ar putea fi pus în consultare publică săptămâna viitoare.
Oameni protestând pentru autostrăzi? Împotriva corupției? Prostii. Dai banul unde trebuie și în două zile se pune pe agenda guvernului, în trei zile se rescrie și în două zile e pus în practică.
Hai, argumentați-mi cum e mai important UBER decât autostrăzile. Sau decât spitalele. Decât asfaltările de străzi din orașe? Decât RADET?
Singura diferență e că ăia nu dau bani și nu fac lobby unde trebuie. De aia au ușa deschisă la Guvern mereu. Că sunt simpatici foc. Ăia cu autostrăzile și spitalele să facă ciocul mai mic și să-și aștepte rândul.
Se pare ca mafia UBER este mai puternica decat mafia taximetristilor.
O companie cu valoare de piata de 70 de miliarde nu e mafie este sistem too big to fail, taximetristii sunt un fel mafioti gainari cu metode de prin anii 70-80
@nicu… spune asta celor de la Yahoo…
@nicu Valoarea aia de piața la Uber are exact valoarea miliardarilor de carton
@Nico: idem Tesla, right?
@nicu: cui i-ar păsa dacă uber ar da faliment?Nu este aceeași ciorbă cu sistemul bancar.
Uber aduce bani statului, nu invers.
Sau ma rog, in teorie…
Da, statului Olandez unde are rezidența fiscală.
mare psd-ist în gîndire, green.
desteptului care a zis ca taxele se platesc in olanda, fiecare gigel care primeste bani pe firma, plateste taxele in romania.
cat de prost sa fii?
@All Vorbim de venitul Uber BV (comisionul aplicat partenerilor) realizat în România dar fiscalizat într-o altă țară. Știu ce vorbesc!
Eram o data in Bucuresti, noaptea, dupa inchiderea metroului, prin 2013. Cautam un taxi pentru un drum de vreo 4 km. Niciun taximetrist nu voia sa ma ia pentru mai putin de 50 de lei. Am facut o plimbare placuta de 45 de minute, dar nici nu am luat vreun taxi. Voi merge tot timpul cu uber, chiar daca va fi mai scump
Foloseste aplicatiile companiilor de taxi : clever ,cristaxi , speed …. si nu vei avea probleme .
Taximetristii ca cereau mai mult erau niste imputiti, lacomi etc..
Uber-ul ca ia mai mult este cool, super companie, moderna etc.
Unde e ipocrizia?
Ovidiu, e vorba de atitudine si de preferinte. Unii oameni prefera sa cumpere online, altora le place sa se targuiasca in bazar. Daca nu ai gena asta de istanbul in tine, e greu sa te intelegi cu taximetristii
Targuiala ca in talcioc, jelania cum viata e greu, atitudinea de stapan al universului samantarilor si faptul ca iti face o favoare ca te duce in imputiciunea galbena pe care o manevreaza, astea sunt ceea ce cauzeaza alergia la taxi. Nu pretul in sine.
La uber chiar daca dai Accept la Surge, nu te fute nimeni la creier. Este un transport civilizat din A in B.
Nu e nicio ipocrizie, e ideea de a plati in plus pentru confortul psihic.
Stii din start cat face, poti sa platesti direct cu cardul, ai totul in aplicatie, vezi ce rating are soferul, plus ca poate fi penalizat serios (daca are prea multe ratinguri proaste, i se suspenda contul).
In schimb, un taximetrist face ce vrea pe plantatia lui, faci oricate plangeri vrei, ca nu pateste nimic.
Nu faci plecaciuni in fata taximetristului, sa te duca acasa, nu esti la cheremul si la cheful lui, nu stai cu grija ca nu stii daca are sau nu are „sa dea rest”, nu stai cu grija ca te baga prin tot felul de stradute, ca sa lungeasca cursa, nu primesti in fata un „ia un autobuz, ca e cursa prea scurta”, plus tot felul de alte magarii.
Lasa, eu sunt ipocrita si imi place cu Uber.
daca esti baiat descurcaret te descurci si cu taximetristii. daca esti timid si moale si te ia tare orice jeg de taximetrist care iti ia si banii atunci e vina ta. de cate ori am patit d’astea cu „dai 50 de lei si te duc” le am spus pe exact acelasi ton inapoi ( chiar si cu „boss” daca ei ma abordau asa ) dai drumu la aparat si cat zice atat iti dau… nu accepta atunci mergeam la urmatorul si mereu m-am descurcat… mereu am mers pe principiul „e jegos – sunt jegos si eu/ e baiat bun- sunt si eu), altfel mori in bucuresti…
@bebe Tu te-oi descurca, ca esti barbat, Barbati-miu se descurca si el, ca e la fel de barbat. Dar treaba asta cu „baietii descurcareti” ar trebui sa moara, mai ales ca e vorba de niste servicii pe care le platesti. Ca de-aia alegi sa nu mergi cu trasportul in comun.
Dar eu, ca muiere la 1,53m fix si 50 de kile, asta ma apuc, sa ma iau in gura cu un cefos de 120 de kile, ca asa e normal intr-o tara civilizata, nu? Sau crezi ca eu am timp sa ma bat in replici cu un urangutan cu 2 clase, plus riscul de a-mi lua doi pumni in cap, pe banii mei?
E ca si cum ma iau la bataie cu hotelierul, ca se decide, brusc, ca e camera mai scumpa, ca asa vrea el.
E vina mea ca ma pacaleste, nu ca e ILEGAL sa imi ceara o suma astronomica, cand pretul pe km e altul?
Tu citesti ce scrii?
@Mihai, am zis sa faci cum sugerezi tu si pentru prima data in multi ani am chemat un taxi, in aplicatia Speed Taxi, plata cu cardul.
Mai e nevoie sa-ti spun ca am stat ghemuit intr-un colt ca sa nu mi se imbacseasca hainele de pe jegul huselor in timp ce eram alintat olfactiv de noua apa de toaleta Eau De Transpiratie 3 Jours? Dupa 2 telefoane facute in gura mare cu familia domnului „sofer profesionist” am ajuns la destinatie, unde – ce sa vezi?! Omul a crezut ca eu platesc cu voucher, nu cu cardul. Ma rog, mergeam cu taxiul si stiam care-i faza, asa ca aveam marunt, desi tot i-au ramas vreo 60 de bani ca bacsis – 60 de bani pe care nu-i merita.
Eu nu voi mai folosi taxiul chiar daca e nevoie sa-mi programez cursele cu o zi inainte prin BlackCab. Si cum pe grupurile de taximeTRISTI toti rad de clienti (uneori ii injura) si le spun sa mearga cu RATB-ul si metroul – ma scuzati – o sa merg cu metroul, acolo nu mi s-a intamplat niciodata sa-mi murdaresc hainele ca in cotetele infecte numite taxiuri din Bucuresti. Si da, o sa ziceti ca generalizez si asa e – sunt convins ca exista taximetristi in adevaratul sens al cuvantului, dar nu e treaba mea ca si client sa le fac curatenie in ograda. Sa-si faca singuri si cand au terminat sa ma anunte.
Pana in acel moment sper ca taximetristii evazionisti din Bucuresti sa moara de foame.
bebe ,acest baiat descurcaret venit de la tara unde smenozeala si bug mafia inca sunt la moda nu intelege ca in societate se convietuieste si cu un fel de altfel de oameni mai putin puternici,indrazneti si agresivi,denumiti in limbaj popular „femei”.
E satula lumea de descurcareti ( taximetristi) si de descurcaretii descurcaretilor (aia care se descurca sa prosteasca taximetristii) . Hai sa fie si transportul un fel de serviciu civilizat in care nu conteaza skillu de smenozeala ca sa nu fi ars la bani
@Jupaneasa
cine a zis ca suntem intr-o tara civilizata ???!!!! care e diferenta intre ce iti face un taximetrist jegos si ce se intampla intr-un spital de stat unde trebuie sa dai niste bani pt un loc in fata,pentru un pat mai bun, pentru un salon mai frumos, pentru orice ??!! e la fel de „ilegal”(eu zic ca e contraventie) cum zici tu,si iti mai pot da alte zeci de exemple. eu doar am vrut sa spun ca nu traim intr-o tara perfecta unde singura problema o reprezinta taximetristii!! si eu merg si cu uberu si in ultimul timp s-au imputit si ei in bucuresti cu „tariful variabil”…..
@robert3
traiesc in bucuresti de pe vremea cand iti luai teapa cand schimbai o suta de dolari pe mosilor…. asa ca n am chef de lectii de la unu pe care il imbraca mamica si care nu are bani cash la el ca el tine banii pe mijlocul modern de plata numit card. imi pare rau ca te-ai simtit jignit robert3 dar tot ce am vrut sa spun e ca suntem prea sensibili in tara asta in care nu exista niciun serviciu la nivel civilizat asa ca de ce ar fi taximetria…..
toata treaba asta arata cat de servitori si sclavi sunt „alesii” romaniei care fac pe dracu in patru sa rezolve un kkt de problema numit UBER care in niciun caz nu e prioritate pt romania in timp ce exista oameni care se caca in fundul curtii si iau apa din fantana, IN ROMANIA…..
O altă diferență între Uber și autostrăzi e că le guvern reglementarea Uber nu-l costă nimic. E mai ieftin decât bordurile alea pe care le-a pus Dragnea
Si cerul e albastru. De parca nu se stia ca autosrazile nu se fac pentru a nu se pot fura bani (si e mai bine sa se aloce enspemii de sume mici pe la sate de unde sa se fure absolut tot). Respectiv, cine marca banu’ sau are influenta, pac primeste ordonanta cu ce vrea muschiul lui.
Ca si cum psd nu ar fi facut asta non stop de 3 ani de la guvernare cu ordonante peste ordonante care au dat peste cap justitia, finantele si economia.
nu e mai important dar este mult mai ieftin de rezolvat !
Veorica ar fi rezolvat toate autostrazile daca nu era ordonanta asta s-o tina ocupata.
Să facem autostrăzi între spitale!
Autostrazi suspendate intre spitale
Autostrazi suspendate intre spitale suspendate.
Spitale care să leviteze ușor pe autostrăzi spre domiciliul pacienților.
Sa mergem cu UBER pe autostrazile dintre spitale!
Veorica daca-si pune in cap, face oricand o autostrada de la Suceava pana la Hunedoara.
eu as vrea sa nu ajung la spital, dar daca voi vreti e treaba voastra! Deci hai sa facem spitale, dar autostrazile sa le ocoleasca!
Sau poate ca si efortul necesar pentru a rezolva diverse probleme e diferit. Spitale, autostrazi? Pai acolo e de munca, e cu inspectii, cu o minima calitate (ca daca nu te injura toata tara cum a patit Ponta cu surparea aia).
Aici, cu Uber e usor, tastezi niste cuvinte, de restul se ocupa imprimanta, si ai rezolvat problema.
Nu doar banii vorbesc, ci si voturile. Sa nu uitam ca duminica sunt alegeri. Care pica intr-un moment in care bucurestenii sunt cu curul in sus ca dispare Uber.
Oricum ar fi, mie imi convine ca se rezolva :))
Nu aveau de gand sa inchida UBER, doar i-au strans nitel cu usa si asteptau atentiile. Cum se face pe la noi…
Efortul promisiunii de a emite legislație pt. Uber este mic și de efect . Gargara cu autostrăzi este emisă deja săptămânal de PSD prin toată țara la fiecare manifestare . Încă o recitare nu ar impresiona pe nimeni .
Cu Uber se prefac și câștigă audiență în presă/ social media .
Cei care strigă că vor autostrăzi nu votează. Pensionarii votează, #jesuisuber votează, deci cererile lor au prioritate pentru politicieni în prag de alegeri.
@cristi: efectul cu kkt lor de OUG dedicată clanurilor din taximetrie va fi acelasi cu acela de la alegerile din 2016.
Daca s ar face un referendum cu întrebarea „ce vreti: autostrăzi sau pensii mai mari?” cred că varianta cu pensiile ar lua mai multe voturi.
Ce face Uber este cam nesimțire (și cotar sunt nesimțiți).
As avea câteva propuneri constructive pentru serviciile de călărie împărțită
1. Înregistrarea și derularea afacerii in Romania: Uber srl.misto e că prin legislația actuală este greu de sancționat Uber bv pentru nereguli la transportul de călători în România. Amenda o primesc șoferii iar Nicoleta de spala pe mâini
2. Asigurare per mașina la nivel de auto folosit pentru transport persoane în scop comercial
3. Casa de marcat fiscala in fiecare mașină
4. Centru relații clienți în România cu linie telefonică la tarif normal 24/24h
5. Procesare imediata (atunci când plătești clientul) a platii către sofer nu după 1 luna.
6. Recalcularea platii de la Uber către șofer (incluzând bonusuri) să nu poată fi făcută la discreția Uber.
Casa de marcat fiscala pentru plati online.. face sens! Tine sus munca buna!
anonim tati,esti in lumea ta
@Titi, nu era clar din prima ca domnul e taximetrist? Ca el are casa de marcat fiscala, dar n-o foloseste dăcât dă la 10 sute-n sus, b0$$..
Acum repeta in gand de 3 ori: Uber BV sau Uber SRL are in obiectul de activitate dezvoltarea de software.
Dupa aia reciteste cele 5 puncte si vezi daca se mai aplica.
Faptul ca legislatia nu tine pasul cu noile moduri de a face afaceri, e vina guvernului/parlamentului, nu a faptului ca unii au gasit noi moduri inedite de a face afaceri.
Statul nu are ce sa ii faca lui Uber Bv si nici lui Uber SRL, nu are cum sa interzica dezvoltarea de software, de aia se leaga de cei care incalca efectiv legea curenta: transportatorii de persoane care se intampla sa foloseasca platforma de la Uber. Sau de la Bolt. Sau de la aplicatia aia pe care s-ar putea sa o scrii tu maine.
Haide, boss, mai punem casa pana aicisa?
@bogdan: nu sunt taximetrist ba chiar am boala pe ei din mai multe motive (inclusiv câteva accidente cu mașini galbene). Ce am scris acolo e insa de bun simt, inclusiv casa de marcat fiscala. În plus mi se pare normal sa poți plăti și în numerar.
Dar nici Uber (compania) nu sunt mai buni.
Mișto e că că spre exemplu uberistii nu militează pentru liberalizarea numărului de licențe de taxi.
Războiul de duce intre evazioniști și cei care fac dumping.
„Mișto e că că spre exemplu uberistii nu militează pentru liberalizarea numărului de licențe de taxi.”
Exemplu de analfabet funcțional.
Funcționarea uber+bolt înseamnă FIX mărirea numărului de licențe.
De-asta au sărit ca arși taxime-triștii.Să nu cumva să aibă concurență.
@sly:
1. că să funcționeze Uber are nevoie de taxiuri.
2. Uber bv este o firma de transport https://economie101.ro/uber-firma-transport-avocatul-general-al-curtii-europene/.
@anonim: aia e doar parerea consultativa a unui avocat, chiar daca e intr-o pozitie importanta. Pana atunci, in obiectul de activitate al uber bv nu apare transportul de persoane.
Daca nu ai o lege pe care sa te bazezi cand interzici sau amendezi Uber, orice eforturi sunt inutile. Amenzile nu se dau dupa pareri.
De aia, pana acum, Uber nu a „reusit” sa primeasca nicio amenda pe tema asta.
@anonim: Mie nu mi se pare normal sa poti plati cash la Uber – eu personal nu-mi doresc aceasta optiune si pe langa curatenia din masini si lipsa telefoanelor cu „colegii”/rudele eu de-asta folosesc Uber – pentru ca nu trebuie sa am cash.
Vrei sa platesti cash? Sigur, du-te la cinzăci dă lei ie bine b0$$, ka altfel ieu ma retrag in *cartier din cealalta parte a orasului*
O ordonata nu te costa nimic, sa faci autostrazi cand esti rup in cur e mai greu!
Împrumuţi 5 miliarde, constructorul îţi dă 10% şpagă şi tu’l mai rogi frumos să termine repede şi bine. Eventual pui şi o taxă pt autostradă ca să ai bani de reparat. Plm ar trebui să mă fac politician
Dupa ce ai furat tot ce nu era batut in cuie sau ai papat toti banii pe pensii speciale si mariri de salarii la bagatori de seama in administratia publica de unde sa mai ai bani sa platesti o echipa competenta care sa iti completeze muntii de hartii pe care le vor UE ca sa iti dea bani sa faci autostrazi?
Si apoi, oricum nu iti iese nimic din asta, ca sar aia instant la scandal si daca ai furat si tot acolo, un milionas, ceva.
@Xxx
Bechtel ce-a fost tineret, mândria țării, ce ești?
as gasit shova contractul, macar acum, dupa liberare?!
Eu aș vrea să văd oameni care protestează pentru trenuri. Nu autostrăzi. Cu trenul până la Brașov faci 2:23 și din 10 drumuri dus-întors pe care le fac anual de 2 ori e întârziere. Evident că atunci când mă întorc spre București.
Toți vor autostrăzi dar au uitat de tren. La un moment dat toată poluarea asta începe să pută la propriu.
@vax – toata lumea o arde cu trenurile intarziate, dar pe Brasov- Bucuresti discutam ori de intarzieri de 1-5 minute ori de sosiri inainte. ai parte de intarzieri cand pica un pom pe linie si trebuie sa-l dea la o parte – chestie care dureaza oriunde in lume (unii au curatat bine zona si nu mai exista nici mama pomului pe langa calea ferata, la fel si cu animalele salbatice gen urs/lup care mai exista doar in Romania, in restul UE au curatat tot sa nu mai aiba probleme, doar la noi nu se fac autostrazi ca trece ursul, se muta familia de lilieci sau la brasov aeroportul nu a primit aviz vreo 6 luni ca tocmai se mutase in zona familia regala de castori – https://www.hotnews.ro/stiri-esential-20683500-comunitate-castori-putea-bloca-lucrarile-aeroportul-din-brasov.htm )
uber are sprijin din multe locuri, dar ce uita vali sa zica e altceva, astia au facut o lege a taximetriei in care au discutat ca lasa neclara situatia uber&co in schimb intre legea gandita de ei si aplicarea efectiva din strada a aparut o problema taxata de politia din bucuresti. au dat o lege stramba pe care trebuie sa o repare urgent altfel partidele din opozitie o sa o foloseasca la alegeri „nu s-a putut ajunge la vot pentru ca psd-ul a dat legea care a oprit din circulatie 2.5 milioane de oameni sa ajunga la vot”(parca asa zicea un site fantoma care cerea petitii )
eu as vrea un referendum serios nu ca asta de acum la care promit ca ma duc sa votez cu intrebarea urmatoare:
care e prioritatea nationala pt cetatenii romaniei ?
1. infrastructura rutiera
2. sanatatea
3. educatia
4. sportul
fiecare cetatean alege ce crede/vrea el si dupa guvernul e OBLIGAT ( indiferent cine castiga alegerile si vine la guvernare) sa ia seama de el si sa faca in consecinta. eu as alege infrastructura rutiera si dau si un exemplu ce inteleg eu prin asta -> in 2 ani autostrada bucuresti-sibiu sa fie gata… poate sunt nebun :))) dar eu asa vad lucrurile
„ce inteleg eu prin asta -> in 2 ani autostrada bucuresti-sibiu sa fie gata… poate sunt nebun :))) dar eu asa vad lucrurile” spune asta celor care stau pe linia autostrazii, in special la aia de 60-70 de ani care o sa trebuiasca sa plece din casa peste noapte la o suma stabilita de stat ca si compensatie corecta. compensatia acopera doar casa/teren, restul necesar mutarii, actelor, etc – o muie buna de la stat.
generatia actuala nu a simtit perioada in care diverse orase au avut cartiere intregi de case rase si multi oameni mutati fortat la bloc , fix in aceeasi situatie suntem acum
ps. nu sunt fanul caselor vechi si urate (cele care doar sunt construite in 1800-1900 si nu prezinta nimic spectaculos) si sunt pentru redesenarea oraselor, dar e totusi o problema sociala in zona care nu se poate rezolva in 2 ani cum vrei tu @bebe
Päi şi cum facem cu urşii.
@norbert
rezolvi totul cu suma potrivita… si oricum problema in cazul asta nu sunt casele ci valea oltului in sine cu muntii si oltul propriu-zis….maresti bugetul de la transporturi de X ori, chemi specilialisti si rezolvi problema cum alte tari au rezolvat-o. am fost recent in italia si am mers prin tunele facute in mijocul muntelui si erau si de 2-3 kilometrii tunelul…
@sorin
faci mai multe incaperi cu cate un urs si o ursoaica si ii lasi sa se frece pana rezolvi deficitul
@Sorin „Päi şi cum facem cu urşii”
te invit in cateva zone de pe langa Brasov sa discuti cu ei de obicei sunt foarte deschisi la oferte. daca s-ar face maine referendum in zonele vizitate de ursi s-ar vota 90% pentru mutarea lor in Bucuresti/Constanta unde plange lumea de dorul lor
De minim 6 ani de zile, banii de la infrastructura (autostrazi, linii de metrou, centuri ocolitoare, cai ferate, retele de termoficare, spitale, scoli, chestii) se taie masiv si se redirectioneaza sumele alea spre salariile bugetarilor si, partial, spre pensii. Asta e politica bugetara actuala in cateva cuvinte.
O sa ai doi ani de alegeri si o sa vezi exact ce voturi „pentru” si „impotriva” o sa ia aia care aplica aceasta politica. Chiar crezi ca e nevoie de referendum?
Daca aia care accepta asta sunt mai multi, ura si la gara. Am pus-o.
Nimic nu e mai important decat autostrazile.
Autostrazile UBER alles!
Statul sunt eu!
Daddy.
explicatie ultra simplificata.
Uber e gratis de implementat,autrostrada costa bani
Uber nu dă șpagă.
Dă, dar se cheamă lobby.
Deocamdată dacă dovedeșri așa ceva atunci se numește trafic de influență.
Nu este definit în legislația noastră lobby-ul.
La fel stau lucrurile cu taxi și uber/bolt.Se zice că fac taxi, dar există diferențe clare față de taximetria clasică.
@sly
https://www.g4media.ro/legea-lobby-ului-initiata-de-tariceanu-a-trecut-de-senat-si-intra-in-dezbaterea-deputatilor-cum-se-va-face-influentarea-directa-a-activitatii-de-legiferare.html
Deja mi se pare ca exagerezi si tu si Cetin cu articolele impotriva Uber. Am inteles ca sunt ilegale, nu platesc taxe, sunt scumpe, dau tepe etc.
Efectiv lumea uraste taxiurile in Bucuresti mai mult decat PSD. Sunt cancer. Daca trebuie sa fim in ilegalitate ca sa avem o alternativa atunci asa sa fie…
Sunt 1000 lucruri mai importante decat UBER & co, dar asta este un quick win
eu mă distrez. și mai am un motiv, dar îl păstrez pentru mine.
@vali – tu ai firma de taxi si nu ne spui :))
Mihai, eu cunosc in bucuresti 2 cazuri unde dimineata amandoi fac taximetrie si dupa masa si seara cand e liber traficul fac BOLT cu masinile personale. unul din ei imi e vecin, are 130 de kg si imi mai trimite mizerii pe whatsapp si ieri mi a scris o porcarie cu unu cu o motocicleta sub care a scris „cand ati cunperi motor” :))). a avut cont si la uber dar i l-au inchis ca l-a dat jos pe unu ca a comentat ala nush ce.
crezi ca e singurul care face asta??
Subiectul aduce audienta. „Fraierilor”
Poate ne face Uberu autostrazi, daca ii rugam frumos
Prima întrebare și răspunsul conținut în ea:
cine a creat această problemă astfel încît acum zoso pune un post(+alți bloggeri), tv-urile merg în gol, știri pe online/feisbuc, etc.?
Este un bun exemplu de testare a reacțiilor din societate.
Sîntem ca șoarecii pe roată.
Adică… la fel de bine ai fi putut spune (așa, drept comparație), că ești votant pesedist, că toate partidele politice sunt corupte, că toți sunt mână-n mână cu companiile care ne fură resursele/defrișează pădurle, că suntem pe pragul distrugerii etc.
pai tu crezi ca detinatorul influentei face bani din sfaturi despre condus, despre topoare si despre rujuri?
O arzi fecioara acum da distinctia e simpla si o stii: autostrazi si spitale costa si sunt complicat de facut, sa pui reguli aleatorii pe hartie si sa mai percepi o taxa nu e complicat.
Legea aia ridesharing ii pune pe uber/bolt sicatiormaifi sa se inscrie la Ministerul Comunicatiilor si sa plateasca o taxa, pe soferi sa isi scoata tot felul de certificate si autorizatii si sa plateasca taxe.
Multe localitati au nevoie de centururi ocolitoare, primariile ar trebuii ajutate sa aplice la fonduri europene pentru constructia de centuri ocolitoare, daca nu o fac sa fie sanctionate.
breaking news, s-a publicat propunerea de ordonanță.
https://www.startupcafe.ro/afaceri/uber-bolt-clever-lege-oug-minister-transport-soferi.htm
De bun simț.
Se va ajunge în același punct de dinaintea „grevei” taxime-triștilor.
nu prea inteleg cu posibilitatea de a plati cash si casa de marcat. eu plata o fac in aplicatie cu cardul cand comand. de ce trebuie sa pot plati cash? si devine complicat si pentru soferii uber, lasand loc probabil si unor mici „smenuri”, gen boss, nu s-a inregistrat plata in aplicatie te costa nspa lei.
Uber va elimina plata cash.
Cash is king.
playa cash exista deja de 1 an si ceva.
Tu compari ride sharing cu facutul de chestii gen munca la guvern. Pai la ride sharing guvernul nu trebuie sa faca mai nimic. E un pishat de aplicatie pe telefon, niste cvazi someri, masini de 2000-3000 de euro, o ordonanta de guvern noua de 20 de pagini si bam… ai „ride sharing”. Autostrazi si spitale „mancatias” ? Tiruri de documentatie de facut la propriu. Dezbatere publica, exproprieri, devize initiale, devize finale, cohorte de oameni. utilaje, antreprize, subantreprize, banci, credite, sifonari, firme de partid, bani de stat, bani europeni, controale, etc. Asta inseamna un cosmar logistic mai ales cand vedeti politicieni analfabeti, circari, semidocti, incompetenti, hoti, etc.
am șio întrebare, nu cunosc legislația:
cum știe un polițist că practic transport de uameni ilegal?
dacă iau colegii de serviciu și îi duc acasă cu mașina mea, e ok?
daca acei colegi îmi dau bani „de benzină”, mai este ok?
cum își dă seama polițistul că ăia nu sunt colegi de serviciu ci străini racolați prin über? ce îl determină să îmi scoată numerele de la mașină?
dacă îmi cumpăr mașină cu 5 locuri se
consideră automat atac la taximetriști?
articolul de la eftimie rezumă exact gândurile care mă măcinau absolut degeaba de ceva timp:
taximetriștii se cred stapani, pentru că i-a facut măsa taximetriști și nu realizează că sunt prea mulți și prea proști ca să facă o treabă bună și nu reușesc nici acum să își dea seama de ce über le-a luat pâinea de la gură.
daca te apuci de filozofari de genul pici intr-o capcana intentionata.
Singurul raport pertinent de la care poti porni ca om de rand, din popor este:
„avem cadrul legal pentru taximetristi? avem.
a rezultat cadrul asta in servicii de calitate pentru consumator? nu a rezultat”
atunci ce sens ar avea legistlatia suplimentara?
restu cu: de ce nu se aplica legea/ sunt suficiente amenzile/ o fi bine/ o fi rau; toate sunt soparle menite sa distraga de la esenta problemei.