Câți proprietari de afaceri fantomă mai știți că intră la Guvern? În afară de UBER, gen…

UBER România nu desfășoară nici o activitate. UBER Olanda e cea care facturează servicii către clienți și șoferi. Și totuși, azi, Nicoleta “fata lu ăla de la ANAF” Schroeder a fost la Guvern ca să primească asigurări că totul va fi bine.

În cursul zilei de astăzi, 27 aprilie 2017, ne-am întâlnit cu Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, Ministrul Consultării Publice și Dialogului Social, Gabriel Petrea, Ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Augustin Jianu și reprezentanți din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) și Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene (MDRAPFE).

În cadrul discuției referitoare la evenimentele din ultimele zile, am primit asigurări că modificările aduse legii taximetriei nu vor afecta în nicio măsură serviciul UBER și nici șoferii parteneri. UBER nu este un serviciu de taxi, lucru agreat inclusiv de către reprezentanții Guvernului. Salutăm deschiderea Guvernului României, care și-a exprimat intenția de a defini și reglementa serviciile de ridesharing în linie cu recomandările Comisiei Europene și suntem încrezători că vor urma pași concreți în perioada imediat următoare.” declară oficialii UBER România.

Ar fi putea fi o premieră dacă n-am avea atâtea premiere cu afaceri protejate de guvern. Mitrea proteja notarii, că nevastă-sa era notar, Năstase proteja farmaciile, că nevastă-sa era acționară la un lanț de farmacii, Geoană proteja ONG_urile, că nevastă-sa avea un ONG, Băsescu punea beculețe, că fică-sa lucra la Luxten, Tăriceanu a dat o taxă ca să își protejeze afacerile de import auto și tot așa.

Acum nu e deloc diferit.

Nu știu, ăia care au asociațiile alea ale oamenilor de afaceri și se plâng periodic prin presă că nu îi ascultă nimeni, ei cum se simt acum? Oare ei cu cine votează?

Da, la întâlnirea asta nu a fost și Taxify sau alte servicii de acest gen. Că ei n-au șefi ai căror tătici sunt unși politic.

 

film-dog-eat-dog-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

41 comentarii

  1. NOU
    #1

    Bo$$ in domeniul meu de activitate(librar semiprofesionist) exista o vorba: mai bine cioara decat gugustiuc.Concluziile le trageti voi.

    00
  2. Dupa mintea mea, ridesharing inseamna ca imparti cu cineva o bucata sau tot drumul pe care il ai de parcurs din punctul A la B, gen Blablacar, nu te duci special la Brasov sa-l duci pe cutarescu. Asta face Uber, comanzi o masina sa te duca unde vrei tu, gen taxi. Nu sunt neaparat impotriva Uber, dar ce fac ei, din punctul meu de vedere, nu e in nici un caz ridesharing.

    00
    • Iar taximetristii care nu accepta cursa ca nu au drum in zona nu fac taximetrie …

      00
    • Mai degrabă taximetriștii fac ridesharing: „Nu merg în zona aia boss, mă retrag spre casa. Dacă vrei, te duc în zona mea”.

      Și viceversa pentru uber…

      00
    • @gecko Faptul ca nu ne plac taximteristii, nu e motiv sa acceptam UBER, care functioneaza ilegal, si pacaleste toti hipsterii ca ei UBER (multinationala cu bani garla, plina de avocati), ne salveaza si le pasa de noi.

      00
  3. Mai era unu, Liviu, cu ferma de porci si lege pt asta. Nu face Uber o filiala pt transport suine?

    00
  4. Doar Uber stie cat incaseaza din romania si e cam greu sa scoti informatia asta benevol de la o firma inregistrata in Olanda

    00
    • Ai fi surprins sa aflii ca UBER Olanda deja a pus la dispozitie ANAF-ului romanesc toate datele referitoare la cursele efectuate prin platforma lor online de catre soferii romani. Apoi ANAF s-a dus individual la soferii care au transportat pasageri prin aplicatia online UBER si a verificat daca au platit impozit corespunzator cu ce apare in evidentele UBER.

      00
    • Pune si tu un semn de sarcasm ca sa nu te ia lumea in serios :)

      00
  5. A primit lamuriri si are incredere… dupa care tot cei care au lamurit-o si i-au oferit incredera necesara o sa dea o lege care ingroapa UBER in Romania. Tipic tarilor latine, conducatori fara coloana vertebrala. Deja vad disctia dinaintea intalnirii… ” – Hai ca avem sedinta cu proasta aia.”, „- Care proasta?”, „- Aia lu Scrodinger”…”- Ahhhh. Aia cu taxiurile.”. „-Da, hai odata sa scapam de discutii, ca dupa ne zice Schrodi ca nu l-am ajutat, ii zicem ca totul e ok si dupa vedem noi, gasim ceva explicatie cum ca n-am putut face nimic, am avut mainile legate.”

    00
  6. Ieri imi povestea un sofer Uber ca cel care detine Pelican are cumparate si inscrise vreo 7-8 masini in Uber. El angajeaza mai departe soferi si le da un salariu fix 1000-1500lei/luna (depinde cate curse prind), iar restul il retine el. Si tot astia,taximetristii, sar arsi si fac proteste…sa intre domle in legalitate…

    Romania, tara tuturor posibilitatilor

    00
    • Tara tuturor posibilitatilor PROASTE, zic.

      00
    • Ăla care deține pelicanul este operator de taxi adică dispecerat, taximetriști sunt oblogați prin lege sa lucreze cu dispeceratul. ..În altă ordine de idei taximetriști sunt altceva

      00
    • Ala care detine Pelucan si-a cumparat el masini si le-a inscris in Uber si a angajat soferi sa le conduca.
      Deci masinile sunt ale lui. Vrei sa te inscrii in Uber. Ia-ti masina.

      Asa ca nu vad de ce tu nu cumperi 100 de masini sa ti le inscrii in Uber.

      00
  7. but, but…taximetristii sunt naspa iar in UBER miroase a odorizant, nu a transpiratie, vrei sa spui ca asta nu ii scuza de la a plati taxe si a opera in legalitate?

    00
  8. Boss, da’ ala din poza e Nicholas Cage? E si el Uberist? Sau e in Guvern? Ca nu vad legatura cu articolul..

    00
  9. ANAF-ul poate sa ceara impozite UBER-ului pe ce taxeaza soferii in Romania. Parca asa se lauda Tariceanu si cu Dragnea ca o sa faca. Iar soferii trebuie sa aiba SRL sau PFA. deci ANAF-ul nu are decat sa-i taxeze. Chiar nu inteleg care ar fi problema mai ales cand stim ce mafie e in afacerile cu taxiuri. In plus, la Uber ar fi si mai simplu de taxat ca acolo inregistreaza tot ce misca nu ca la taxiuri unde nu pun aparatul sau nu iti dau bon ca e sarbatoare.

    00
    • asta deja se intampla. problema e ca taximetristii platesc si alte taxe, autorizatii, ITP mai des, asigurare mai scumpa etc., ceea ce inseamna ca ai concurenta neloiala din partea uber, pentru ca ei nu au costurile astea. nu se gandesc ca Uber are tariful mai mare si tot e de preferat in dauna taxiurilor, asa ca problema nu e la pret, ci la conditii.

      00
    • Bos, ANAF nu poate taxa UBER care e in Olanda, caci olandezii taxeaza firma UBER, conform regulilor UE. Ce poate face ANAF e sa taxeze *soferii* (get it?) care transporta pasageri ‘pescuiti’ prin platforma/aplicatia online UBER.

      00
    • Soferii au PFA/SRL si platesc impozite la stat, doar Uber NL nu plateste.
      Acuma o intrebare, cand cumperi reclame la Facebook/Google ei platesc taxe catre stat?

      00
    • Pai si cine ii opreste pe Tariceanu, Dragnea si compania sa ii oblige pe UBER sa isi deschida punct de lucru in Romania si sa plateasca aici? Da, poti sa lucrezi oriunde vrei in UE, dar trebuie si sa respecti legislatia. Cum au putut altii sa interzica UBER, asa ar putea si Tari si Dragnea sa le zica fratilor, dechideti punct de lucru aici sau va carati. Trebuie sa ii invatam noi ce sa faca? Si regulile sunt destul de simple, orice companie are activitate mai mult de 183 de zile calendaristice trebuie sa plateasca unde face banul. Nu cred ca s-ar supara nimeni mai ales ca taxele sunt mai mici decat in Olanda. Oricum, daca e de scos bani, se pricepe statul roman sa o faca si sa respecte si legislatia europeana doar ca trebuie sa si ocupe cineva de asta.

      00
    • Si daca am un pfa sau SRL pot sa deschid un cabinet stomatologic? Nu, pana nu dețin toate autorizatiile necesare nu am voie sa funcționez. Iar asta e vala bil in toate domeniile de activitate. Zi buna!

      00
  10. Eu tot n-am aflat ce au unii cu Uber?

    00
  11. Zoso si tu asa un hard on de justitiar cu uber-ul mah…mai sa fie.

    00
  12. Aștept primele accidente cu mortăciuni in care sunt implicați șoferi UBER… Tipic romanesc, în loc de taxi, UBER pt că ieftin și miroase a vanilie de la brăduț…De analize, teste medicale, psihologice, ITP la 6 luni, asigurări de persoane și bagaje numai contează. Ce plm dacă taximetristul nu vrea sa te duca de 5 lei cursa, că e greu mersu pe jos, mai bine chemi UBER și ăla te duce oriunde ieftin/moka, dar uităm de alte efecte…care se pot întâmpla. În fine, fiecare e stăpân pe banul sau masina lui… Fiecare înțelege ce și cât poate, dar romanul alege ieftin și bun sau mai puțin bun. Clar taxiul are mai multa experiență, șoferul știe cu strada/traficul/se descurca, cine vrea confort exista premium, iar cine știe cunoaște, partzarii fac deobicei scandal… Mah dacă ești sărac sau n.ai bani de un taxi decent, ia metroul, dar și acolo pute a jeg, iar uneori este chiar mai scump, nu.i așa coitze.. Câți dintre partzarii de aici își permit să circule cu taxiu prin alte țări, atunci când pleacă în concediu pe motiv că la Mamaia e manelizare și scump. Io zic că e scump pentru unii și mai zic că oriunde vrei sa te distrezi in club, trebuie să bagi mana în buzunar tată… Cam așa e și cu taxiu, vreau să mă simt bine, chem Mercedes E Classe și mă duce unde vrea cariciu meu, sta și după mine, iar dacă e băiat sta și la masa cu mine. Pe scurt, care dintr.un venit de 1000 euro/luna aveți impresia că v.ati ajuns, stați dreaq cuminți că taxiul nu.i pentru voi . După ce vă plătiți chiria, abonamentele,întreținerea,mâncarea, mai rămâneți cu 1500 lei sau mai mult în funcție de ce mâncați și ce beți, oricum ar fi folosiți RATB cu încredere, așa poate nici bilet nu taxați, deci mergeți stilul vostru, mokaaa!!!
    Rasurilor!
    P.S. știați mah că pe timpul lui Ceaușescu dacă îți chemai telefonic, venea cu aparatul pus, știți dece??? Ați circulat pe atunci voi sau părinții voștri cu taxiul sau era scump sau nici măcar nu aveați taxiu în oraș?!

    00
  13. Nimic despre lansarea UBER Pool? Un soi de BlaBla car urban? Ride sharing pe bune?

    Stai in Berceni si pleci spre Pipera la ora de varf? Nu pleca singur si mai fa un ban.
    Oricum tristii sunt out ca nu le place aglomeratia si au acru spre Pipera!

    00
    • pai dac soferii de la rebu fac ridesharing normal ar fi ca in curand sa faca si wifesharing.nu vi se pare noaptea mintii asta cu impartiom calatoria ca intamplator merg exact in aceiasi directie…asa pot cere si eu sa impart nevasta cu el ca am aceiasi orientare sexuala cu el..si daca sunt multumit de oferta ei…accept si tarif dinamic

      00
  14. Vă dați seama ce băieți faini sunt aștia de la Pelicanu?! Ei plătesc taxe în România, din care noi construim școli și spitale, unde ne ducem copiii. Tot respectul pentru Pelicanu, suedejii din Sintești care colectează fier și alte afaceri cu „înalte standarde etice și morale”.

    00
  15. NOU
    #38

    Imi deschid bordel si zic ca e serviciu de vaginasharing

    00
  16. mie imi plac astia de la Uber ca tot o tin ca ei nu fac taximetrie, e la fel ca aia din Vaslui ca nu e viol, e sex surpriza. nu ca as tine cu taximentristii, dar ce face Uber e tot un fel de taximetrie oricum ar da-o ei,

    00
  17. Imi plac aia care dau like la postarea cu stirea asta de pe pagina Uber si au poza la profil cu #rezist.

    00
  18. Uber s-a romanizat in Bucuresti. Acum 2 ani cand aparuse erau niste reguli ( masina mai noua de N an), lucruri care intre timp s-au scos. Am vazut inclusiv masini galbene, fara sigla, ce au devenit Uber. Aici, totul merge in stilul nostru.
    Personal, folosesc Uber pentru ca ai un track al cursei, o idee despre cat va costa si primesti automat o factura. De multe ori Uber e mai scump decat un taxi normal, insa macar am impresia ca sunt tratat ca un client.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.