Ford renunţă la marca Mercury

Aparent, a avea două marci de lux nu face bine la businessul de constructor auto. Şi a avea maşini care să se concureze între ele, deşi au aceeaşi platformă, e dăunător. Ford şi Lincoln rămân în picioare, Mercury îşi închide porţile.

Detalii aici si aici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

17 comentarii

  1. Pacat. Acum 50-60 de ani Mercury si Crown Victoria concurau pe acelasi segment. Intr-un final Mercury s-a dus pe lux iar Crown Vic a devenit masina de politie. Crown Vic continua sa se produca, Mercury isi da duhul. Masinile de lux si SUV-urile sunt in cadere in State, piata americana se reorienteaza catre masinile mici, genul european si o sa vedem tot mai multe „decese” de acest fel.

    00
  2. acum vreo cateva zile citeam ca si hummer se va inchide fiindca nu vrea nime sa cumpere fabrica si vanzarile au scazut dramatic … eu zic ca in sfarsit SUA e pe calea ce-a buna, iar VW v-a deveni cel mai mare producator/vanzatori si in state, locul care eu zic ca li se cuvine

    00
  3. Inca o economie notabila de carburant, noxe si tabla americana pe care o asteptam de atata amar de vreme. Mai ramane Abraham Lincoln sa intre in programul Rabla in versiunea americana a cilindreei cat butoiul cu varza.

    00
  4. daca marcile alea 2 sunt ford si lincoln… nimic nu poate fi daunator

    00
  5. @WhatWhat, VW o sa devina brandul cu cele mai mari vanzari in state? :)) Pe ce lume traiesti? VW o sa devina un rahat in state (e deja) si peste tot! Toyota iti spune ceva? Honda? Day Hyundai? Subaru, Nissan? Si puna una alta si Ford cat si GM au scos niste modele foarte bune anul asta si anul trecut ce se vand foarte bine!
    Europa la gunoi!

    00
  6. @Unul: Ford si Gm sa multumeasca americanilor pentru bailout. In contextul economic actual cine isi mai ia o magaoaie americana. Cand se va scumpi benzina prin state mai vorbim. Sau alea 2 au succes pentru ca au de transportat sute de kile de sunci pe drumul de acasa pana la magazinul din colt.

    00
  7. Prin ’96 am condus un Mercury Cougar din 1987 – masina americana,ca adjectiv in sensul bun. E pacat de aceasta marca deoarece are o istorie in spate. Aici puteti vedea cateva reclame din print la Mercury din 1939 pana in 2005:

    00
  8. @ovidiu – ford nu a beneficiat de bailout

    in alta ordine de idei, ford e de cativa ani pe un trend ascendent, o buna parte din probleme de calitate s-au rezolvat si din vara va intra pe piata americana cu fiesta la un super pret pentru ce dotari are asa ca nu mi-as face griji pentru ei.

    00
  9. Ford a refuzat orice forma de ajutor guvernamental. A fost singura companie producatoare de masini din SUA si printre putinele din lume care de 2 ani merge pe plus, ba chiar avand si profit. Nu au tinut nasul pe sus ca altii si ce nu au mai putut sa duca in spate au vandut. Au dat Jaguar, au dat Land Rover, au dat Volvo, au dat Aston Martin, au dat mare parte din participatia la Mazda… Au procedat sanatos in anii de boom pentru ca acum sa rada in nas competitiei care s-a dus la fund. Asta da management. Probabil ca decizia de a ucide linia de productie mercury dupa mai bine de 70 de ani este tot o decizie buna. Mai marii Ford gandesc cu capul, nu cu inima. Oricum nu cred ca vanzarea Volvo catre Geely le-a picat bine dar asta este… intr-o piata in care numai chinezii au cascaval trebuie sa te adaptezi.

    00
  10. ce pierdere trista :))

    vb. lui Dinescu : ” imi da curu in lacrimi „

    00
  11. @unul: singura firma relevanta din descrierea ta e toyota, dar de care au avut grija americanii cu trucul ala fenomenal de simplu cu priusu la care i se „blocase” pedala de acceleratie insa cel mai probabil isi va reveni iar de restu nu sunt prea documentat dar sunt sigur ca marci precum subaru nu cred ca au o cota de piata ce trece de 1%

    @gelu sa fie oare fiindca ford focus si fiesta sunt printre cele mai bine vandute masini in europa ? si fiindca americanii nu se pot satura de garsonierele alea pe roti din seria F

    00
  12. @Unul

    VW o sa devina un rahat in state (e deja) si peste tot!

    Genial! Ce altceva mai ştii, maestre?

    00
  13. Acest comentariu reprezintă un protest adresat moderatorului de comentarii:
    Este de nepermis, în zilele noastre, să fie acceptate comentarii tendențioase, sfertodoctiste, aiurea-n tramvaiste și gen. :(
    Ne facem de râs, bre!

    00
  14. NOU
    #14

    @Unul mai intereseaza-te inainte sa vorbesti aiurea. Daca piata mondiala de automobile evolueaza pe acelasi trend, in 2-3 ani grupul VW o sa devina cel mai mare producator mondial.

    00
  15. Pacat , erau foarte reusite masinutele construite sub denumirea de „Mercury”

    00
  16. @WhatWhat – traiesti in sua sau in .ro? pentru ca daca ai fii in sua ai realiza ca garsonierele alea pe roti din seria F nu sunt luate sa se plimbe smecherii pe bulevard seara, la agatat de gagici, ci sunt luate de oameni care au mici business-uri si care le folosesc la carat scule si alte cele.

    deszapezirea, cel putin in orasul meu, e facuta atat de primarie cat si de privati. privatii astia au masini din seria F, de regula, la care se ataseaza o lama de plug. si crede-ma, functioneaza excelent.

    si lasa teoria conspiratiei; apropos, daca vrei sa te simti bine, ford e anchetata pentru probleme cu un covor care blocheaza acceleratia. suna cunoscut?

    00
  17. Daca am inteles bine (si sper sa nu ma insel prea tare), Mercury era in declin de vreo doua decenii incoace. Nu era greu de anticipat faptul ca au scapat de ea.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube