Ford Ranger e o mașină bună. Când nu se strică.

Am un vecin în zonă care are un F250. E ceva mare, impunător, exotic. De câteva luni de când a apărut cu ea, ne intersectăm în trafic cam de 3 ori pe săptămână. Nu știu dacă e la ceva firmă sau locuiește aici, dar l-am văzut uneori coborând din ea și nu era îmbrăcat a muncitor. De aia probabil nici nu cară nimic cu ea. Știu, camionetă de cărat, nu cară nimic cu ea. Logic.

Zic, hai să dau pe net să văd cât naiba costă așa ceva. N-am apucat să selectez județul, că primele 6 anunțuri pentru camionete Ford (da, OLX are un filtru mai bun decât Autovit pe tema asta) sunt 5 predări de leasing la Ranger.

Nu-mi dau seama de ce, că am citit pe net că sunt mașini bune, sprintene, utile, bune de cărat, ușor de parcat. Mă rog, doar la un hater am citit că sunt proaste. În rest, toți jurnaliștii auto nu mai conteneau cu laudele pentru o categorie de mașini pe care puțini o înțeleg (poate doar Robert, că el are una). Dar cine voia invitație la lansarea Mustang? Cine voia press trip-uri la fabrica de la Craiova?

ford-ranger-olx

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

75 comentarii

  1. Am Ford Ranger la firma unde lucrez, e folosita de aia de la service. Are aprox 4-5 ani si se afla la al 3-lea motor inlocuit (primul pe garantie, al doilea nu). Masina e foarte buna, dar cum spui tu, cand se strica plangi de mori. Ultima data au stat baietii vreo 3-4 saptamani dupa ceva piesa de rahat.

    00
    • Mașina bună, da-i inlocuim motorul tot la un an jumate. Da-i bună, monșer.
      :D :D :D
      Ce petardă de mașină e aia???

      00
    • Bai… asta cu cazutul motoarelor la masini noi mi se pare incredibila. Sunt 2 variante in care pica motoarele:
      1. Nu au fost testate suficient de producator. Mi se pare incredibil daca se intampla asa. Cat de greu e sa pui cateva motoare pe niste standuri si sa le analizezi functionarea in diverse conditii? – Ford mai are antecedente cu 1.6 ecoboost, 2.3 ecoboost (Focus RS) si PowerShift (e cutie de viteze, dar tot aceiasi poveste).
      2. Soferi idioti. Am vazut / auzit de masini de firma cu motoare omorate, pentru ca, nu-i asa, masina nu e a lor!

      O combinatie intre cele doua e fatala.

      De curiozitate, cate din masinile alea sunt pe firma?

      10
    • @ John: nu mai stiu cauza primei defectiuni de s-a schimbat complet, dar defectiunea nr 2 stiu ca nu a fost vina motorului, ci a service-ului care desi a schimbat motorul, n-a inlocuit si pompa de ulei care aparent nu baga suficient ulei pt lubrifiere. Ca ei au schimbat pe garantie doar motorul, nu si pompa. In fine, conform discutiilor prinse, ambele dati a fost vina service-ului Ford, doar ca una si-au asumat-o, una nu.

      10
    • Zarax, de ce ți se pare incredibilă treaba când se întâmplă de ani de zile cu motoarele TFSI / TSI, de exemplu? Și motoarele alea le găsești pe cel puțin 4 mărci.
      Sau celebrele motoare diesel BMW cu distribuție greu de schimbat pentru că în teorie ar fi trebuit să reziste mult și bine, dar în realitate se cam rupe.

      00
    • @Teniescu – In primul rand ai grija cum vorbesti de Sfantul VAG, ca imediat sar „minusurile” pe tine.
      Si in al doilea rand, chiar si la alea, nu prea am auzit sa se ajunga chiar la schimbarea motorului. Mai ales in garantie.

      00
    • Se strica des pentru ca e motorul prea mic si trage din greu

      00
    • @Zarax: Ecoboost.ul de 2,3 tine bine si a fost destul pe stand. Ce nu a fost pe stand sint muncitorii si aia de la planificare, care unii au reusit sa livreze garnituri de chiuloasa de Mustang si aialalti sa monteze pe Focus RS aceste garnituri. Da, tot 2,3 EcoBoost sint ambele, doar ca functioneaza la parametri diferiti, etc. Asa s-au pomenit cu apa din circuitul de racire in ulei la RS, etc. Distractie.

      @Teniescu si C: TSI-urile au avut buba mare cu lantul de distributie, in particular cu niste probleme la stantare zalelor. O firma de subansamble a dorit sa reduca costurile si a tinut prea mult acel cui, asa ca de la un anumit timp, ala stanta defectuos, cu fracturi, etc. Rezultatul s-a vazut. La Mercedes a tinut lantul, dar s-au tocit dintii rotilor dintate, etc. BMW a vrut sa fie Ferrari si ca sa schimbi distributia trebuie sa scoti motorul afara, ca la Testarossa.

      Cred ca e clar ca o masina de firma duce cea mai grea viata dintre toate. Mai ales daca e la liber si o conduc toti. Aia isi incalzeste motorul la soare, ca in rest, cum se urca in ea, cum ii dau blana din prima.

      10
    • Antohie, uiți de problemele cu uleiul. Asta se rezolvă mai scump decât cu distribuția.

      00
    • Antohie, tot ce zici tu acolo sunt probleme de design sau executie si tin exclusiv de producator care, asa cum eu mi-am asumat plata ratelor lunar si in caz ca nu vine cineva si imi ia masina, sa isi asume remedierea integrala si de oricate ori este nevoie, indiferent ce presupune asta + o masina de schimb, pentru ca eu am cumparat masina aia sa merg cu ea unde am treaba , nu sa o tin pe rampa lor ca le lipseste un surub.

      00
    • E mai proasta ca si dacia 1300 daca se strica in asa hal.

      01
    • Dragilor, este foarte simplu – working as designed.

      Motorul şi alte cele sunt consumabile. Profitul cel mare nu e din produsul finit, ci din abonament/accesorii/consumabile.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Razor_and_blades_model

      Enjoy the future.

      00
    • Da saracii de dacia, Hyundai, Kia. De astea nu zice nici draaq c anu se strica.
      Aveam la fost afirma 2 mcv-uri 500-respectiv 700k, no joke, le-au dat la rabla ca-cadea tabla pe ele, hurducanite demuncitori betonisti, in rest motoru se auzea ca oricare altu in parametrii la 700k, fara fum fara nimic… eu am in continuare un accent si taicamiu o kia, iaru eu cu accentu am mers in ura gen tinut la 4000 de ture juam d eora pe autostrada si din astea… ia ghiciti, nici o treaba… merge si acuma

      01
  2. FORD = Fix Or Repair Daily. :D

    10
  3. In RO poate doar F150 sa fie. F250 e rar si la americani.

    01
  4. Sa faci un leasing e usor, sa pui benzina la acel leasing sau sa-l parchezi e mai greu

    00
  5. Eu n-am vazut vreaun jurnalist auto sa critice vreo masina noua, cel mai bun exemplu s-a umplut youtubu the skyactiv x.

    Referitor la ford, masini asamblate cu piese din toate colturile lumii, 2 ani garantie, zeci de procese, etc.

    00
    • masinapotrivita a facut review la Skyactiv X, si mi s-a parut negativ.

      00
    • Toata stima ca poti privi asa ceva. Pe mine fie ma zgarie la ureche vocabularul fie la creier cunostintele tehnice ale lui ala. Acelasi lucru cu revistele auto in romana: pline de traduceri proaste dupa articolele originale din alta limba, fie articole gen: si m-a invitat reprezentanta x pentru un weekend cu masina y si vai ce demaraj spectaculos are si ce bine sta in curbe, etc.

      00
    • Mi se pare un tip onest care vorbeste in limbaj colocvial, nu incearca sa faca presa. Oricum e peste „Superspeed” de exemplu.

      00
    • @zarax un pic de superspeed pentru plinul de carburant.in rest pauza:))

      00
  6. O explicatie mai simpla este ca multi oameni au vrut o masina pentru care nu aveau suficienti bani iar dupa cateva luni de platit rate de 1000 euro la leasing s-au vindecat de fitze de SUV.

    Daca regula ca marimea masinii e invers proportionala cu marimea cucului, cred ca cel care merge cu F-250 american prin Brasov o are ata de mica incat ii iese prin fund.

    10
  7. dați exemple de mașini/motoare bune ! euro5/6 în sus

    00
    • ce caroserie? ce motorizare? ce buget?!

    • Eu pariez pe japoneze pe benzină.

      00
    • mașină normală, 4/5 uși, break/berlina/hatch
      motor benzina/diesel până în 2000cmc
      90%

      00
    • Auris hibrid , estate, nu se strica nimic la ea dar e horror la interior. Consuma 4.5% in traficul din Londra. La 38 grade a consumat 6.

      00
    • Motoarele aspirate sunt mai fiabile decat cele cu turbina. Dar trebuie sa compari relativ la buget, ca daca compari Porsche cu orice aspirat, tot Porsche castiga. Si doar la motor, ca daca iei in calcul si cutie, transmisie si restul de 90% din piesele unei masini care se pot strica si te lasa cu masina nefunctionala, nu ajungi nicaieri.
      Apoi nu te va incalzi cu nimic ca statistic sta bine modelul ala daca chiar al tau are probleme.

      00
    • renault face motoare bune

      00
    • Exceptand 1.9 dieselul de pe Laguna 2 care este horror. Am avut in familie una. Tot ce se putea strica s-a stricat la acel motor, conductele schimbate si dupa 9 luni pocnite iar. Si te lasa fix cand aveai mai mare nevoie.

      00
    • renault, renault… unde am mai auzit eu numele asta? nu sunt aia care fac loganul? fugi ba d-aici cu saracia ta.

      10
    • Mazda, benzina..

      00
    • NOU
      #42

      Mazda 3 berlina – porneste de la 19500, dar are mult echipament la 19500.
      Mazda 6 – porneste de la 25500, dar e decenta ca spatiu si optionale incluse.
      Mazda CX3, CX30, CX5 – daca nu ai bani asa multi, CX3 e cea mai ieftina, CX30 cea mai balansata si noua, CX5 cea mai mare.
      Pentru cele mai mici, benzina 2.0 aspirat, ptr cele mai maricele 2.5 aspirat.

      00
    • 2.0 TDI de la VAG ?

      10
    • @Ionut 1.8/2.0 TSI (EA888 Rev 3/3B) dupa 2014. Au scapat de bolile copilariei si la peste 320Nm intre 1500 si 4200rpm (2.0TSI) cuplu sunt ceea ce trebuie. Impreuna cu DSG multidisc in baie de ulei.
      Beleaua e ca e mai ieftin sa iei masina de noua decat SH. Ti-o spune Stan Patitul.

      00
  8. poate are legatura si cu faptul ca sunt desenate pentru piata amaricana (alte reglementari tehnice decat europa) si apoi sunt adaptate sa corespunda unor norme de aici?

    00
    • jony, Ranger-ul actual (ca de el vorbim) e facut pentru „international”, de australieni. Ba chiar initial nu era prevazut sa intre pe piata „amaricana”. Ala de dinaintea lui erau de fapt Mazda.

      00
    • John are dreptate; economia si structura economiei americane e expres sustinuta pe consumul de benzina (deci, motoare neica, mari; ori benzina, fie kerosen).

      In Europa, tarile sunt foarte mici (prin comparatie), relief perturbant (cand campie, cand munte, cand apa, cand infundaturi stramte), distantele mici daca vrei sa ajungi dintr-o capitala in mai multe, respectiv retea de trenuri dezvoltate.

      00
    • Daca e pana acolo, economia si structura e sustinuta pe consumul nostru de benzina si motorina, ca sauditii nu ne iau euroii, ne iau doar dolarii, care doar americanii ii fabrica.

      Benzina e majoritara in SUA din acelasi motiv pentru care dieselul e majoritar la noi. E o inertie imensa, iar pe american nu il inveti tu chestii noi pe banii lui. Daca el a fost invatat cu benzina si cutie automata, aia cumpara si el, si copiii si nepotii lui.

      La noi e asa cu dieselul. Bunicul a avut diesel, tata diesel, si fiul ia diesel, ca aia stie, cu aia a fost invatat, cu aia e obisnuit.

      Lucrez cu americani zilnic, si acuma sunt la ei aici, si da, benzina rules. Am intrebat de ce nu incearca diesel, si au zis simplu, ca nu stiu pe nimeni care sa aiba diesel, si nu vreau sa ma risc. Mecanicii care sa se priceapa la diesel sunt rari si specializati pe camioane. Vii tu cu rasnita de 1.6 tdi la el se prinde de cap. Nu ca ar fi cine stie ce diferenta, corect, dar ei asa cred.

      E ca si cum ti-ai lua Tesla in romania. Da, masina e faina, merge bine, o incarci acasa, etc. Dar daca o zgarii sau se strica ceva, cine ce suport iti da? Unde o repari? Ce faci?

      Asa de rare sunt dieselurile la ei, n-are nici o treaba cu economia bazata pe consumul mare. Daca s-ar putea sa mearga pe consum minim, crede-ma si ei ar face-o imediat, nu-s mari fani a arunca banii pe benzina chiar daca isi permit lejer.

      Si eu daca m-as muta aici as lua masina care sa am unde s-o repar, nu mi-as lua Passat sau BMW care doar in reprezentante poti merge cu ele, as trece pe toyota, subaru sau ceva marca americana cu suport ok.

      00
  9. Mie imi place dar sunt curios, consuma mult?

    00
  10. Ranger 2.2 2018, 8.8 la mers predominant exterior.

    01
  11. „E ceva mare, impunător, exotic”
    Pai fix asta e principalul motiv pt care unii aleg asa ceva. Sa iasa din anonimat.
    Cum poti iesi altfel decat cu ceva exotic si mare?
    Asadar, masina de statut pt a iesi in evidenta, de obicei condusa de un sef (a se citi patron) de santier al unui viitor rezidential prin zona.

    00
  12. Nu stiu cum mai e cu cele mai noi, dar Ranger-ul de acum 5-6 ani se facea doar in Africa de sud pt toata lumea.
    Am avut la munca, sa vezi ce fain e sa astepti o luna un parbriz sau sa crape motorul la 80k km.
    Daca ai de carat ceva cu ea, mers pe drum forestier da, e ok, mi s-a parut mai ok decat Amarok de exemplu.
    Dar sa folosesti asa ceva zi de zi prin oras e masochism.

    00
  13. Asta e masina de tarani, connoisseurii isi iau RAM 3500

    00
  14. Acuma Ford pune pe Ranger motorul 2.0 ecoblue, sper sa fie unul reusit si sa-si spele pacatele cu el fiind ca il am pe un Transit Custom…

    00
  15. Uite aici un Dodge 2500 din 2003.
    https://www.youtube.com/watch?v=Av1XuYbL06Y

    E putin cam lung (filmarea este pe o perioada de aprox. 2-3 luni).

    00
  16. Robert are Isuzu D-Max. Daca vreti pickup bun, luati japonez, fratilor!

    00
  17. Utilitara e utilitara, degeaba e double-cab, te sparge pe bancheta. Consum de caramida, nu incapi decat in anumite locuri de parcare, samd. Daca o remorca iti satisface nevoile trebuie sa fii de-a dreptul dus cu socrova sa cumperi pickup.

    00
  18. Ford a renuntat la Ranger in 2011si in 2018 a revenit cu el, cel putin in america. Cele vechi erau cu clasicele probleme Ford la masinile mici, gen transmisie care nu tinea prea mult si alte probleme specifice.
    Ford F150, F250 si F350….. F750, sunt gama lor de „super duty”. Pe acestea au clasicele motoare V8 de 4.6-4.8 si 5.4 pe benzina, iar diesel de 6.7 si 7.3 L. Cele pe diesel merg jumatate de milion de km fara probleme. Apoi au eco boost-urile de 2.7 si 3.5 care sunt foarte laudate.
    Cineva mentiona RAM , care de fapt e un FIAT, motoarele sunt facute in Italia si trimise in america, multe probleme au cu motoarele astea.
    De Ranger nu m-as atinge.

    00
  19. mie imi plac cel mai mult emisiunile cu Giurgea si Bratu. mai ales cu tv-ul inchis.

    00
  20. Sincer cea mai mare țeapă a vieți mare mi-am luat. Care dorește Ford Ranger motor 3.2 să mă sune pe mine. 0753.020.718. Nu doresc la dușman de dușman să pățească ce am pățit eu. Nu mai târziu de astăzi 17.01.2022, am sunat la Ford Romania, relații clienți, mi-a răspuns un anume Ionuț. Și-a bătut joc de mine. Îți vând și pe urmă pasass

    00
  21. Salut,
    Ford Ranger 3.2 de 7 ani. Trag de el zilnic. Schimbat ulei la 10.000 si placute de frana. Masina nu are nimic, doar piesa din spatele volanului.

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.