De ce nu avem un Duster camionetă/pickup?

Mă gândeam la ceva. Dusterul e o mașină foarte bună pentru România. Înaltă, bună la consum, interior simplu, piese ieftine. Și totuși, Renault nu aduce aici versiunile pe care le vinde în alte părți, gen Rusia sau Columbia, mai precis motorizarea de 2 litri.

Cum ar fi o camionetă ieftină, pe la 17-20.000€, care să se bată cu L200 și Navara? Că Hilux e în altă ligă, iar Ranger și Amarok sunt pentru necunoscători.

Faza e că nu poți tracta și căra foarte multe cu 1.5 diesel. Oricât ai vrea. Un 2.0 ar fi bun, cu cabină de 2 sau 4 uși, ar cumpăra românii Duster Oroch în loc de Navara, că interiorul e simplu, mașina e ușor de întreținut și s-ar simți patrioți.

Singura întrebare pe care o întrevăd este dacă Dusterul se pretează la abuzul pe care îl suportă Navara sau L200. Că aici e problema. Nu poți să pui pe piață o camionetă proastă, că se umple OLX și Autovit de anunțuri cu ea de la oameni care au luat-o cu bună credință și au descoperit că e o mizerie.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

64 comentarii

  1. Oroch nu are 4×4, iar motorul de 2 litri nu respecta normele de poluare europene.

    00
    • au si 4×4 și diesel 2.0 european. vezi xtrail sau koleus.

    • 2l ăla de pe Duster Oroch e, cel mai probabil, F4R. O bășină de motor pe benzină. Duster de europa are 1.3 litri, benzină, injecție directă. Un motor foarte bun.

      Totuși, da, nu înțeleg de ce nu vinde pick-up 4×4.

      00
    • duster orodich este dezvoltat de brazilieni pe generația veche. Cel mai probabil nu dă bine la cifre să adapteze modificările pe noua generație și să îl aducă de acolo sau să se producă ceva mai aproape.

      01
    • @zoso nu vei vedea 2.0 dCi pe Duster pentru ca limita pentru CO2 e de 95g/km (adica 3.6% consum). Depasirea se taxeaxa cu 95E/g.

      00
  2. Îți zic eu de ce nu pun motoare mai mari pe Duster.
    Costurile de fabricație și normele de poluare. Prin alte zone, altele decât UE, normele de poluare Euro nu se aplică. Au alte norme, specifice pentru zonele alea geografice.
    Există motoare mai mari și mai capabile de la Nissan, Renault, Mercedes Benz, Mitsubishi, dar costă să fie adaptate și sunt mai scumpe, tehnologie mai multă.
    Ori în momentul în care se duc prea sus cu prețul, intră peste frații de alianță, își canibalizeaza propriile modele, se duc peste Suzuki, peste coreeni, peste PSA/Opel, peste Ford.
    Nu e nimeni tâmpit să cumpere Dacia la preț de Hyundai sau Ford.
    Nici măcar eu, care lucrez pentru ei.
    Și mai e o chestie importantă: mare parte din tehnologii, design, sunt integrate local în America de Sud.
    În Brazilia e ditai centru de inginerie Renault, unde își adaptează tot ce înseamnă Logan, Duster, Sandero pentru nevoile lor. Aruncă un ochi pe modelele din Brazilia să vezi ce jucării mișto au dezvoltat băieții prin zona aia.

    00
    • Niste jucarii deosebit de misto au facut brazilienii:
      – Sandero cu scor de 1 stea la testele LatinNCAP (https://www.youtube.com/watch?v=CJpr9YpQxH8, https://www.youtube.com/watch?v=fjWf3b3XSP0);
      – airbaguri frontale si ABS devenite obligatorii in 2014 (in general, nu doar Renault).
      Lectura suplimentara:
      https://www.businessinsider.com/brazilian-cars-are-very-dangerous-2013-5
      Exemplu de etica Renault: „Renault’s safety standards also vary. The French company builds its Sandero in Brazil, selling 98,400 cars last year. That car scored one star on the Latin NCAP test, but the model sold in Europe, made by Renault’s Romanian subsidiary Dacia, scored three stars.
      Renault said the safety record of the Sandero and its other cars were on par with autos of the same class in Brazil.
      Similar la General Motors despre un model local: „It received one star after its door unhinged and the passenger cabin roof bent into an inverted V shape during its crash test.
      General Motors had no comment other than to say that its cars in Brazil are legal.”
      Altfel spus, „stim sa facem masini mai sigure, dar nu le facem pentru ca nu le face nimeni aici, nici nu ne obliga nimeni, asa ca le facem sicrie pe roti numai ca sa avem costuri mici si nu ne intereseaza ca muriti in ele ca mustele”.
      Multumiti UE pentru standardele in vigoare la noi, daca era dupa producatori eram carne de tun.

      00
    • Exact ce spuneam mai sus de canibalizare și integrări locale ale modelelor.
      Nu m-au preocupat standardele de securitate, deoarece acestea variază.
      Mă refeream la design, motoare, dotări, opțiuni, pe care noi în Europa nu le avem. Există și acolo know-how să le facă sigure. Că nu le-au făcut, discuția e aparte.

      00
    • Centrul din Brazilia lucrează mai mult cu motoare pe gaz. Motoarele benzină, în speță F4R-ul a fost dezvoltat la Titu și pentru Brazilia și pentru Columbia.

      00
    • @ubercool
      Vezi ce am zis mai sus: își adaptează.
      Adică iau niște tehnologii deja existente și le fac pentru nevoile lor.
      Pe lângă asta, localizarea producției și integrarea în economia locală, le permite în America de Sud să țină costurile de producție, deci implicit prețul de vânzare competitiv.
      Ușor ușor băeții își cresc capacitățile de dezvoltare, că-s ditai economia și piața.

      00
    • păi asta zic, variantele de Brazilia și Columbia au fost dezvoltate la Titu. Au fost băieții de acolo în delegații în Columbia, pentru teste.

      00
  3. Duster are deja pret de Hyundai Tucson/Kia Sportage/Suzuki Scross, in conditiile in care e o caruta comparativ cu ele…daca nu esti firma cu lucrari in zone cu drumuri mai ‘rurale’ sau institutie de stat,nu vad de ce ti-ai lua Duster…e mult overpriced…

    00
    • Duterul are capabilitati offroad mult peste cele enumerate de tine, inclusiv garda la sol mai buna. da, ca materiale este sub ele net, cel mai naspa fiind la tabla care rugineste rapid. dar sa crezi ca poti baga un Tucson, un Sportage sau un Scross pe unde intra un Duster 4×4…

      00
    • Nu stiu cum are pret de Tucson sau Sportage, care acum 3 sapt erau in zona 27.500-30000 la echiparile superioare cand am fost la test. Atat a ajuns sa coste un Duster full, peste 25k? Ca sa nu mai vorbim ca la echiparea superioara pe Tucson/Sportage primesti chestii care pentru Dacia sunt OZN-uri inca 5 ani de-acum inainte.
      Ori e un comentariu retardat, ori imi scapa ceva mie.

      ps: suzuki nu am servit, nu ma pronunt.

      00
    • @car
      Tucsonul și Sportage-ul ăla la preț de Duster mai are ceva în afară de un motor de 1.6 leșinat 4 roți și volan?
      La Suzuki nu-i problemă, că materialele sunt mai proaste ca la Dacia.

      00
  4. pai navara e din grup
    si calitate de dacie traditionala
    https://www.thesun.co.uk/news/2791663/nissan-navara-safety-fears/

    00
    • Nissan sunt in Statele Unite în groapă. Aproape de faliment. Mitsubishi se vor retrage de pe piața din SUA.
      L-am urmărit pe Skotty Kilmer, că el lovește mereu în ei și spune lucrurilor pe nume. Calitate sub orice critică

      00
  5. E genul de masina utilitara care nu prea merge la noi. De obicei merge la gradinari, la unii care fac chestii mai marunte. Asta pt ca rar se lucreaza cu materiale usoare cum e in US sau alte parti unde iti cari lemne mai ales. Cand ai de carat e de carat mult si greu si iti trebuie cam un 3.5 tone sau microbuz. Nici papuc nu prea am mai vazut. Cand ai de carat niste scanduri sau 2 saci de ciment cari si cu masina normala, iti mai pui un portbagaj sus, etc. Cand ai de carat mult si volum iti cam iei un microbuz utilitar sau un 3.5 tone.

    00
    • E buna de fatzaiala cu 300-500kg maxim. Nu are sasiu solid si e fragila la greutati mai mari . E o nisa pe piata pentru cei care ar avea nevoie de asa ceva. Au fost cateva sute transformate pentru Petrom si s-au vandut anul trecut – aratau inca bine . Eu de exemplu as avea nevoie de un Duster Pick-up cabina simpla pentru ca ma incadrez fix pe genul asta de camioneta. Din pacate nu se produce si nu cred ca se va produce. Asta e..ne descurcam cu japoneze desi sunt mai grele si consuma mai mult.

      00
    • Io de exemplu am nevoie sa car barca (gonflabila), motorul, cortul si sculele cind ma duc la peste. Nu am nevoie de motor de 2.5 pentru asa ceva, 1.5 mi-e de ajuns, am nevoie de un 4×4 cu ceva remorca.
      Ma tot uit pe la Navara si L200 dar nu ies bine la calcule cu banii din nici un punct de vedere.

      00
    • fratele meu lucreaza la petrom si, din cate mi-a spus el, vor trece la hilux sau navarra pentru ca duster-ul nu este rezistent. este ok pe off-road doar ca nu este rezistent la abuzuri. nu stiu sigur daca asta este motivul real sau a fost uns vreun directoras de pe acolo ca sa schimbe flota. el zice ca nu si-a batut joc de masina si tot a avut probleme cu ea. si inca o chestie: intra praf inauntru la greu comparativ cu hilux-ul pe care l-a avut inainte

      00
    • ce isi doreste romanul: sa poata sa puna macar o tona – o tona jumate pe o masina cu masa proprie sub 1300 kg.

      00
    • @ Anda.
      Dacă ți-aș spune că am venit de la București cu 800 de kg pe un Logan camionetă, m-ai crede? Ce-i drept era copaie, că abia se târa, dar am adus. A mâncat camioneta aia muncă și cox, de m-am mirat că nu a s-a rupt la propriu.
      Genul ăla de picku-up trucks la noi nu au tracțiune din cauza prețului, din cauza consumului și spațiului. Să întorci un mamut din ăla, e nevoie de loc. Plus că, cel puțin in .ro, lanțurile de aprovizionare sunt scurte. Suntem o țară mică, iar când avem nevoie de ceva mai mare comandăm prin curier sau cu transportul de la magazin.

      00
    • Ionut, daca ti-as spune ca puteai ramane de ex fara frane la o vale si omorai o familie cu doi copii mici, m-ai crede? in rest all good, esti centaur.

      10
  6. Cred ca ti-ai raspuns la intrebare in ultimul paragraf

    00
  7. Au auzit eu ca Dacia va face un Duster pickup in colaborare cu Dedeman. Nu va fi puternic, nu va fi aratos, nu va fi inzestrat cu tehnologie de ultima ora dar va fi ieftin, va fi pur romanesc. Nu pot sa va zic mai multe.

    00
  8. Noul dacia duster RS. 2.0 turbo benzina 300 cp cu suspensie sport si scaune piele recaro.
    Sigur, vise…

    00
  9. eu inca astept Duster-ul cu 7 locuri promis de ani de zile

    00
  10. Eu credeam ca e deja realitate. La cum vad Dusterele de flote zburând pe șosele as fi crezut ca sunt dotate deja și cu motoare w12.

    00
  11. Vazusem prin Bucuresti un Duster Single Cab cu bena acoperita cu fibra de sticla.

    Similar cu: https://www.reezocar.com/occasion/annonce-dacia-pick+up-RZCATMDE294354778.html

    Desi cred ca modelul din link e adaptat/transformat de o firma specializata.

    00
  12. De ce 1.6l de presiune sub 1 atm e mai bun decat un 1.0 turbo cu de 2-3 ori presiunea de afara si cu un cuplu superior?

    De ce daca poti sa ai acelasi bloc motor cu cilindree diferita, oamenii raman blocati in faza cu dimensiunea fizica a motoarelor?

    00
    • Pentru că taxe și impozite.

      00
    • Pentru ca motoarele aspirate natural sunt mai fiabile.

      00
    • Rog insistent să aruncați un ochi peste gardurile care protejează Grădina Maicii Domnului cea binecuvăntată cu impozite și asigurări obligatorii care cumulate, au valoarea unui dildo cu 3 viteze pentru o mașină de clasă medie.
      Exact motivul pentru care pwleții de 24 de ani nu se obosesc să folosească semnalizarea la seria 7.

      00
    • turatii, uzura?

      00
    • La noi daca s-ae putea, si-ar lua unii seria 7 cu motor de 1.2 sa nu consume. E despre aparente, nu despre ce poate

      00
  13. care e piata de pick-up in Ro? care este modelul traditional de business in Ro? necesita pick-up-uri sau mai degraba LCV-uri ? stiti care au fost vanzarile ultimului papuc facut de Dacia? cel cu motorul scos prin capota caci era prea mare ? vorbim de sute…

    Pentru piata din Romania cred ca LCV urile gen Kangoo, Jumper sunt suficiente.

    00
    • Vezi ca Dacia papuc cu motorul ala 1.9 diesel sunt și acum o grămadă în folosință, și își fac treaba cu brio, chiar dacă au peste 15 ani

      00
    • NOU
      #47

      ok, si? e o masina durabila, prima masina pe care am condus-o dupa ce mi-am luat permisul si am reusit s-o scap in sant pe marginea drumului cand am vrut sa intorc din 3 miscari, noroc ca avea 4×4.

      asta nu inseamna ca romanul are nevoie de asa ceva. Daca eram tara cu business-uri mici de familie care sa necesite carat in bena gen nisip, pepeni in mica piata x, etc, mai ziceam dar asa? eu unul nu vad aplicabilitatea pick-up-ului in Ro care e fezabil in tarile cu entrepreneurship ridicat. Vezi US, Africa de Sud, America de Sud…

      00
  14. Downsizing la motoare merge in europa, distantele sunt relativ mici. In tarile cu distante mari (sua inclus) nu prea functioneaza. Mai da-o incolo de ecologie, trebuie sa fac 1500 de km intre 2 orase intre care nu am niciun service auto. Daca moare egr de la praful din pamapas ce ne facem?

    00
  15. la ultima generatie de pickup-uri, Alianta Renault – Nissan a facut o colaborare cu Daimler ca sa vanda: Nissan Navara in continuare pe toate pietele, Renault Oroch pe anumite piete si Mercedes Benz X Class pe alte piete unde credeau ca o sa aiba succes. Un pickup Dacia nu a avut loc in schema. Planul a fost gandit prost, pentru ca X-Class e scos de pe piata si nici Oroch nu se simte prea bine

    00
    • cine plm ar vrea un benz pickup? adică separă dubele de autoturisme, ca să se înțeleagă că sunt diferite, dar trântesc un pickup de cărat moloz cu el? da, bun plan. văzuseră ei că pickupurile de la Lexus se vând în draci. Cum, Lexus n-are pickup-uri? exact.

    • Ce vrei, frate? Asa au gandit oamenii. Astia din presa nu le-au zis nimic si aia a fost.
      Eu doar m-am ciondanit cu ei cand l-au lansat ca primul pickup Mercedes din istorie ca le-am trimis un Sprinter carosat ca pickup. De aia am devenit si pe acolo mr Popularitate :))))

      00
  16. Oricum oferta de utilitare cu platforma este foarte slaba, daca nu luam in considerare cele cateva pe platforma de SUV.
    Nici nu imi vine in cap in acest moment, daca dupa iesirea de pe piata a Loganului camioneta a mai ramas ceva cu adevarat spatios pt a se preta la carat obiecte voluminoase, nu neaparat grele.
    De aceea si acum vezi Dacii camioneta foarte vechi care inca circula si fac treaba pt multe firme care au nevoie.
    Si e ciudat, in epoca in care lumea are nevoie de transferuri de marfuri mai mult ca niciodata.

    00
  17. https://ro.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Damas

    Căte oare s-au vândut la noi? Nu avem piață, nenea vu butic prefera Passat Sh. Că e prestigios!!

    00
  18. Isuzu D-Max e camioneta de buget pe care o cauti.

    00
  19. Grecii tin cu dintii de pick-up-urile lor de la toyota, desi multe dintre ele au peste 20 de ani.

    00
  20. Tu ai citit ce au scris ceilalți până la tine?
    In altă ordine de idei bai tare proști ăia de la Renault\Dacia. Să nu înțeleagă ei ce se vinde in Ro!

    00
  21. M-am gândit și eu la asta, mai ales că ma început să conduc de vreo jumătate de an un Duster 2. Nu e personală, dar oricând aș cumpăra mașina asta dacă nu ajungea prin alte circumstanțe la mine. Excelentă mașina. Înainte aveam în plan ceva între Kuga sau Ecosport, dar în general versiunea nouă de Duster cu acele mici extra-uri e perfectă.
    Sigur, nu poți să îi dai mai mult de 130km/h realist (că poate mai mult, e partea a doua), dar sincer, în condițiile în care circul pe autostrăzile nici nu e nevoie.
    Chiar zilele trecute adusesem de la țară (de departe :) ) până în București un birou de 130cmx90 cm pe înălțime.
    Remarcasem weekendul trecut că prin zonele de țară e chiar mașina preferată de cei cu mașini noi, inclusiv de la varianta 1 și mă gândeam la cât loc ar fi avut ARO în zilele astea.

    00
  22. @zoso you got mail!!!

    00
  23. Ia uite ce avem aici: https://jurnaluldearges.ro/a-fost-vandut-primul-duster-pick-up/

    Care mai aveti dorinte ascunse, ziceti aici si se rezolva :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube