Glumesc.
A luat-o un amic în teste câteva zile și ar vrea să mă dau și eu cu ea și să îi spun ce cred, dar eu plec mâine, așa că nu o să apuc să o văd.
Dar știu mașina, am văzut-o pe șosele și m-am urcat în una la un moment dat. E un SUV mai mare decât Kuga, cu care Ford vrea să meargă în zona premium, pentru că s-au gândit ei că europenii vor vrea așa ceva.
Și aici sunt câteva probleme.
Prima e că, dotată cu un motor de 2 litri diesel și cutie automată ajunge pe la 50.000€, bani de care te duci spre un BMW X3, un Audi Q5 sau un Benz GLC, ba chiar și un Alfa Stelvio sau Volvo XC-60 sau Lexus RX. Plus modele cu un design mișto, ca Mazda CX-5 sau Jaguar F-Pace.
A doua e că interiorul e absolut oribil. E la nivel de Opel Insignia, cele mai ieftine plastice oribile, ecranul ăla cu touch slab și niște butoane anemice. Feelingul premium se duce în primele momente în care te sui în ea.
Dai asta la o parte și rămâne o matahală mare și scumpă. OK, arată mai bine decât Hyundai IX35 sau VW Tiguan, dar asta e o chestie de gust până la urmă. Degeaba te uiți cu drag la ea când o lași în parcare, dacă te simți în ea ca într-un Logan.
Dacă nu e premium, se bate la preț cu Outlander, care e 25.000€, Santa Fe, care e 45.000€, Sorento, care e 32.000€, Pathfinder, care e 30.000€ și tot așa.
Sigur, se vor găsi cumpărători. Deja prin zonă au apărut două Ecosport modelul vechi, luate probabil sh de pe undeva.
Plm sunt rau daca le doresc cancer producatorilor de masini care baga un touchscreen infect? Costa masina zeci de mii si nu poti macar pune o optiune separata cu touch de calitate?
Ai intampinat des aceasta problema la toate masinile de zeci de mii de euro pe care ti le-ai cumparat de noi?
Toyota C-HR. Masina ar fi ok, dar touchscreen-ul ala…
Ford = Volvo – frumoase pe dinafara, urate pe dinauntru.
Ohoo, cu ce materiale si interior te intampina noile Volvo….
Volvo-urile nu au fost niciodata urate pe dinauntru.
Volvo ESTE definitia masinii urate pe interior!
@aoleks: nu te-ai suit niciodata intr-un SAAB, asa-i?
Butonul de avarie ar trebui sa fie ca o maneta de Eject de la avion. Ceva la care ajungi usor si actionezi rapid in caz de necesitate, nu ceva ca un buton de reset pe un joc vechi de tetris (v. Scobitoare)
Adevarat, ce naiba e butonu ala cat varful degetului deasupra cd-playerului, trebuia unu cat palma..ca sa dai in el ca la pacanele cand opresti pe banda 1 pt o „urgenta” la magazin.
defapt pretul este problema,ca n-arata rau. la 35.000 era beton
Umbla un zvon prin targ, cum ca mecanicii auto au o vorba: Ford-ul nu-i masina. In fine, mie mi se pare oribil cam tot ce a scos Ford pentru Europa, atat la exterior cat si la interior. Pana si Focusul american arata mai bine decat cutia de conserva de pe la noi.
In alta ordine de idei, Mazda CX-5 versiunea cea mai scumpa, de-abia ajunge la 36000. Pana la 50 de mii mai e cale lunga. Azi dimineata m-am dat cu Mazda 3, 2.0 benzina, 120 CP cutie manuala. Masinile astea nu mai seamana cu alea pe care le stiam acum 10 ani, cand mi-am luat-o pe a mea.
Pentru ca nu vad proprietari de Ford basicati si care sa sara de cur in sus, ma ofer eu: asa e, Fordul nu-i masina… Chiar sunt foarte nervos ca de 3 ani de cand am rabla asta de Focus n-a trebuit sa merg in service decat pentru filtre+ulei si pentru „traditionala” distributie care se schimba (sau ar trebui) cand iei o masina sh. Si da, chiar e o rabla, din 2007. Asa de rabla incat in iarna vreau sa trec la un Focus 3, fabricat dupa 2012, tot benzina fireste.
…Am uitat: inca un motiv pentru care Fordul nu-i masina ar fi ca pe la 150 km/h pe autostrada parca se simtea spatele breakului un pic cam instabil.
Si mi-am adus aminte: am bagat multi bani in masina, pentru ca atunci cand am luat-o am schimbat bateria originala (care nu mai putea) cu una Rombat (ze horror!). In plus, acum 2 ani am schimbat si amortizoarele fata. Probabil intr-o luna urmeaza si placutele de frana. Deci cah, naspa, rea, *mai bine luam un Logan de banii aia*
Leo, aia sunt mecanicii de folcsvagăn. Am dat si eu de ei, cunosc specia.
Edge nu e model de europa. Ford Edge e pe piata non EU de ft mult timp. Versiunile mai vechiute aratau chiar premium la interior si cu motoarele de peste balta ( V6 si V8 pt Edge sport) se puteau bate in the big league. Eu nu inteleg totusi un lucru, de ce il compati cu Tiguan, CX-5 si Jag, care sunt mai mult crossover decat full fledge SUV. Edge incape intre X5, ML, Patrol, LandCruiser.
între Patrol și LC? damn, man, dacă știam să caut specs pe net, eram mai destept
Hai ca Patrol si LC sunt acolo in clasa, chiar daca sunt un pic mai sifonier decat restul.
mai citește.
Eu is mai putin cu teoria si mai mult cu practica. In afara de Patrol, am condus toate masinile enumerate de tine si de mine mai sus, si pot sa iti spun, orice ar zice presa de specialitate, diferentele de clasa dintre un LC si un Edge sunt doar marketing. Edge-ul ca si dimensiune, confort si capabilitati (vorbesc de versiunile Non EU) este apreciabil comparabil cu un LC. Si vorbesc de big LC, nu varianta EU de LC, Prado. (4.77 Edge vs 4.90 LC vs 4.80 Touareg… etc.)
Patrol și Land Cruiser n.au ce căuta vreodată în aceeași lista cu jucăriile astea de oraș, fie ele și de 7 locuri. De la Edge la X5. Alea.s 4×4 adevărate, caroserie pe sașiu, cu reductor, capabile de off-road. Restul au tracțiune integrală asa, sa fie pe hîrtie.
Unde a vazut Vali Mazda CX 5 de 50.000 de euro??? Adica ce rost are sa compari o masina ca asta( da,urata si scumpa) cu una muuult mai ieftina si muuult mai frumoasa??
Da omule de acord in North America este de ani de zile ca model dar cu motorizare de 3.5l nu cu motor de risnita ….
Ford = Fix Or Repair Daily.
mi se pare anormal ca marci de masini care sunt considerate „populare” incearca sa se pozitioneze la nivelul premium (valabil si pentru Opel, VW). Un Duster cu motor dCi 2.0 ar arata la fel de bine.
sincer ma astept ca in 10 ani toate masinile noi sa aiba cate un touchscreen montat pe bord pentru ca pur si simplu va fi mai ieftin decat 5 indicatoare clasice.
Nu are nicio legatura edge-ul testat cu cel de pe piata americana. AL meu este EDGE, 3.6, 283 bhp si-l iubesc. Si pretul e total diferit, adica mult mai mic.
Sigur e in aceiasi oala cu X5. Versiunea sport are 210cp :)))
Acum le faci tu varză sau e la mișto? Edge este cu Touareg, Santa Fe, Sorento. Kuga este cu Tiguan, Sportage, CX-5, Ix35 (care nu mai se fabrică de vreo 3 ani că au revenit la Tucson), X-Trail/Koleos. Outlanderul este 25.000 poate SH (oricum, nou nu cred că mai găsești pe undeva că de când i-a luat Renault vechii dealeri s-au reorientat). 25.000 era ASX, Outlander sărea de 35.000.
Ford vrea să le ducă pe toate în gama premium, vezi și chinuiala cu Mondeo. Găselnița cu Vignale se vrea un fel de DS de la Citroen, probabil cu fix aceleași rezultate. Măcar Citroen are 2 modele cult în gamă
Outlander e 38 k un 2.2 AT. Try PHEV k e 50 k
@Cristian Banu
X-Trail/Koleos sunt mai sus, cu cele mari. La small SUV ai Qashqai si Kadjar.
@Sol,
Ai dreptate, am editat la un moment dat și am făcut copy/paste greșit.
Cum e cutia automata de pe Ford fata de un DSG de la VAG?
e mult mai slaba
„DSG de la VAG” e din categoria „vestitele masini de cusut germane Singer”.
DSG-ul a fost dezvoltat de Borg Warner, VAG a fost primul lor client. Ford are cutii automate cu dublu ambreiaj numite PowerShift.
Daca tot faci comparatii, mentine-te intr-o singura clasa de produse si compara-le preturile si avantajele. Le-ai amestecat pe toate, de nu se intelege nimic.
Edge e large SUV, in aceasi categorie cu Q7, X5, Touareg, Santa Fe, Sorrento etc.
Ce ai mai mentionat pe acolo – X3, Q5, Tiguan, CX-5 sunt in classa small SUV, aka Crossover.
De asemenea, IX-35 nu se mai face de 2 ani. A fost inlocuit de 2 ani cu Tucson, care e identic dpdv tehnic cu Sportage.
comparația nu e neapărat 100% pe mărime. pentru că românul se gândește așa „imi iau canistra asta mare, sau o canistră mai mică, dar cu prestigiu, ca audi sau bmw”
Sunt atât de multe modele și vin în atât de multe dimensiuni, încât nu le poți defini clar o clasă unde să le încadrezi. Asta o face mai mult potențialul client, în funcție de buget, nevoie de spațiu, confort samd.
Despre ce vorbesc? Qashqai, Kadjar, Ateca, Karoq. Au toate o mărime mai mică la pantof decât Tiguan, CX-5, Kuga sau Tucson/Sportage, dar nici nu se încadrează la subcompacte (nici ca preț, nici ca dimensiuni interior-exterior). La fel, Kodiaq, Outlander, Koleos și X-Trail au o mărime mai mare la pantof. Acestea din urmă vin foarte aproape de Santa Fe, Sorento, Edge. În final, e o chestie de nuanță, nicidecum de linii clar trasate.
PS. SUV-urile premium nu au ce căuta în discuție.
Feelingul de mașină premium durează cât? O lună? 6 luni? După care ce rămâne? taxele?service-ul? lăsatu-n drum pt că diverse? La ce se gândesc oamenii când cumpără o mașină?
Edge incepe de la 35K (trend, manual, 2.0 diesel 180CP) si ajunge la maxim 41K (echipare sport, automat, 2.0 diesel 210CP). Fara TVA.
Proababil ca un Titanium automat, 210CP se poate cumpara cu 37K dupa un pic de negociere.
Cred ca Edge se bate mai degraba cu Santa Fe si derivate (~35K fara TVA dupa negocieri) decat cu Touareg sau Q7, X5, Lexus sau alte nebunii.
Echiparea Vignale este, cred eu, o replica pentru cei care vor posh-ul lui Land Rover, da’ nu au si banii.
Foarte enervant este ca Ford a decis sa nu mai ofere nimic peste 2.0 in Europa pentru masini normale.
Zic si eu, nu sunt de meserie, nu ma pricep.
Dăcât Ford…mai bine Duster.
Ford e precum Opel: fabrică mașini second hand, dar le vând „de noi”.
si eu care voiam sa te intreb daca nu esti interesat de un test drive, opel insignia 2013
doar dacă e biturbo
Ford (Romania, cel putin), au o politica extrem de dubioasa la preturi. Ce e afisat pe site n-are nicio legatura cu realitatea, orice dealer sare cu cel putin 20% discount de la prima oferta. Si de acolo se mai negociaza destul.
N-am idee la ce ii ajuta asta, ma gandesc ca o gramada oameni se uita la preturile de pe ford.ro, se sperie si nici macar nu iau in calcul marca respectiva. Mie mi se pare stupid.
Am un prieten interesat de Opel Insignia, inca nu a facut drive test, cred ca mai mult l-a incantat reclama. E chiar atat de oribila cum se mentioneaza in post ? (vad ca aici e data ca referinta de interior prost).
Am si eu ceva de adaugat, ca si posesor de Ford Edge Vignale.
Observ cateva comentarii, comentarii pe care nu le inteleg, mai ales ca nu ati condus un asemenea model, ci doar l ati privit intr o parcare sau vitrina.
Asa cum spuneam, mai sus, conduc un FEV de aproape 7 luni, varianta de 2litri cu 210 cai putere, biturbo.
Tin sa mentionez ca se apropie vertiginos de SUV urile Europene, atat ca si calitate a materialelor cat si a fiabilitatii motorului, si nu o spun ca am eu asa ceva, tinand cont ca mai bine de 6 luni am cautat un SUV la care sa gasesc echilibrul intre pret si calitate, si credeti ma ca l am gasit la Ford Edge Vignale.
Acum, pentru cei care cunosc, gama Vignale, este din start o gama premium, asadar si calitatea materialelor este diferita, insa, eu o gasesc in raportul calitate pret… cea mai corecta.
Mai mult de atat, am testat GLC, X5, Discovery, Touareg, Santa Fe, Kodiac, insa cele din urma nu fac parte din gama premium, insa am cantarit destul de bine oferta celor din gama premium, ca si a celor de la Ford Edge Vignale, si nu merita sa platesc cu 15000-20000€ mai mult, pentru aceleasi extrase pe care le are Edge Vignale, mai mult ca modelul cumparat de mine, este full option, si vorbim de la inclzire/ ventilatie in scaune fata/ spate pana la panorama pe toata suprafata plafonului.
Concluzia, fiecare poate spune ce simte si ce vede, insa in momentul cand te urci in ea, si o conduci… sentimentul e de Siguranta, confort, placere, si nu in ultimul rand… exclusivitate.
O zi buna tuturor!
PS Este mai lat decat X5, mai mare decat Touareg in toate dimensiunile… iar fata de Audi Q5 nici nu are rost sa discutam, dpdv al dimensiunilor!!!
Salut,
sunt un utilizator nemultumit de Ford Edge 2017. Sa va spun de ce.
In primul rand pentru ca am scris un email la crcro@ford.com la recomandarea call centerului ca sa scape de mine, ca nu l-a luat nimeni in seama de aproape o saptamana.
In al doilea rand pentru ca de 3 ani stau frecvent in service cu masina:
– azi sunt 2 saptamani de cand am dus masina la BDT virtutii pentru un schimb de ulei si seara, cand sa o ridic, nu a mai pornit. Au zis ca e alternatorul stricat. De 2 saptamani nu au piesa, eu nu am masina. Nu stiu daca e incompetenta lor ca au stricat masina sau e incapacitatea ford sa furnizeze piesa de vina. Dar eu de 2 saptamani nu am masina si nu mi se da un termen cand ar avea piesa…ca nu e pe stoc.
– de 2 ori s-a stricat claxonul. O data a durat 2 saptamani sa il aduca, alta data 3 luni, si s-a rezolvat doar cand am amenintat ca fac reclama negativa. Alte 4 zile petrecute prin service
– de 2 ori am fost rechemat in service sa se schimbe diverse componente, o data de la airbag, alta data ceva legat de transmisie, nu am inteles ce. Alte 3 zile la service.
– s-a stricat senzor de presiune la roti – inca o zi la service
– s-a stricat sistemul de blocare a capotei – nu mai puteam deschide capota
Recomand tuturor sa NU CUMPERE MASINI FORD EDGE, pentru ca sunt o bataie de cap la un pret premium, pentru ca am dat 42000 EUR pe aceasta masina si am platit si garantie extinsa, fara de care mai dadeam o gramada de bani pe aceste probleme. Sincer, nu am auzit la masini low cost sa fie atatea probleme ca la „flagshipul” ford.
eu sunt la capatul rabdarii, am dat o masina de 7 ani si am luat una noua care ajunge la service mult mai des…
Fara sa par rautacios, dar stii ce se spune despre Ford nu? FORD= „Fix Or Repair Daily” / FORD = „Found On Road Dead” Sa te mai intreb de ce ai ales Ford in detrimentul altor marci?