Am mai scris de ea, dar mi se pare amuzantă. Pe scurt, de când a apărut informația asta cu DOTul, o serie de oameni s-au trezit că ei vor anvelope care să fie produse săptămâna trecută, nu atât că intenționează să le țină 10 ani, ci mai mult ca să arate că ei sunt informați și nu îi păcălești tu pe ei. Degeaba le explici că, la o exploatare sinceră și normală, DOTul ăla nu e o problemă, mai ales că nu, depozitele de anvelope nu le stochează în soare la 50 grade un an de zile și apoi ți le vând ție ca noi, ca să zici că și-au pierdut din calități.
Un cititor îmi trimite screenshotul ăsta, revoltat fiind.
Explicația e simplă: resursele alocate unui asemenea client sunt cel mai adesea irosite, așa că, după ce au făcut de câteva ori exercițiul ăsta și clientul s-a declarat nemulțumit, oamenii au ales să nu le mai dea atenție. Simplu și eficient. Atât ai înțeles din asta cu DOTul, că trebuie să cumperi anvelope produse săptămâna trecută? Mergi în treaba ta.
Ahahahaha, mi ai facut ziua, ce buna e asta! Bravo AZ Tyre!
Așteptăm să apară primul magazin care dă informația cu DOT, apoi să plângă AZ Tyre pe bloguri că nu mai au clienți și oamenii sunt răi.
Zoso are cumva dreptate cu DOT-ul: totul tine de depozitare si transport.
Daca sunt depozitate de producator nu ar fi o porblema ca-s din 2021 pentru ca aia chiar stiu care e faza si nu risca biznisul pentru mici ciupeli.
Daca sunt insa depozitate de importatori atunci exista o problema pentru ca frig, ploaie, caldura,etc cam cum sunt depozitate/transportate si sucurile acidulate care dupa ce stau in soare zile intregi si la caldura ajung in frigidere ca “noi”.
Intrebarea ar fi nu ce DOT au ci UNDE au fost depozitate?
@ubercool, in primavara, cand mi am cumparat anvelope erau cam 30% magazine care ofereau si informatii despre dot (doar anul de fabricatie)
@vlad oltean: Sa ii intrebam pe cei de la AZ Tyre unde le depoziteaza si sa ne trimita poze cu depozitul, si asteptam articolul urmator.
Cum spune @ubercool, astia vor incepe sa planga pe bloguri ca sunt rai clientii si ei nu stiu de ce nu mai au vanzare.
Sau clientii o sa ajunga sa comande si apoi sa refuze ridicarea cand vor vedea dot-ul. Si atunci se vor plange ca rata de refuz a comanzilor a crescut la 50%, dar nu vor face o legatura intre cele doua.
Atz și Edy prin extensie, sunt exact ca și patronul ala care da afara oamenii pe principiul „mai stau 10 la usa”…și când intr-un final, deschide usa, și la ea nu sta nici dracu, începe sa se plângă de faptul ca oamenii „e lenesi și nu vrea sa munceasca”….legat de articol…banii mei, întrebările mele..dacă tu, ca vânzător ai un gram de minte și de bun simt, poți zice politicos ca nu ai informațiile respective…cand alegi sa fi ghiolban, duci totul la un alt nivel…
@vlad oltean, ok, deci atunci ti se pare corect sa ma duc la carefour si sa intreb de DOT (sau de unde au fost depozitate) sucurile inainte sa le cumpar? Tocmai asta e faza, ca la chestii mult mai perisabile decat cauciucurile nu ne pasa de „detaliile” astea de care zici tu, dar ne-am gasit sa intrebam de DOT.
@ubercool – Best Tyres oferă info despre DOT (am luat de la ei și info era corectă), dar au atâtea atenționări și disclaimers pe chestia asta încât e clar că românul trebuie să profite la maxim (au dat informații despre an, dar acum nici asta nu e suficient, românii vor să afle și săptămâna exactă, că dacă plănuiești să le ții 15 ani, trebuie să știi exact ziua când trebuie să le arunci).
MosOpinca, se vede ca nu ai avut de aface cu relatii cu publicul/vanzari niciodata. Nici articolul nu l ai inteles…si nici numele meu nu l ai scris corect…ce sa zic „much succes”.
@Boris poate ai auzit de termenul de valabilitate al produselor? Când cumpăr un suc, nu intenționez să îl țin 5 ani. Îl beau în câteva zile. Dacă teremenul de valabilitate al unei sticle de cola sau al unei pungi de pufuleți se încheie peste o săpt, e clar că nu cumpăr acel produs. Chiar dacă le consum înainte de data respectivă, mă gândesc că o sticlă de cola are un termen destul de mare de valabilitate, deci, dacă este pe final, înseamnă că e destul de veche.
Dupa articolul & comentariile de aici, am comandat 2 anvelope Pirelli all season de pe anvelope.ro. Vineri. Am intrebat despre DOT si mi s-a spus ca e 2021, restul indicatorilor pareau in regula (aderenta, consum). dupa comanda facuta online am fost sunata in 10 min de un consultant , desi era aproape 8 seara. Confirmarea comenzii si factura au venit pe mail, am achitat curierului Fan (820lei). Anvelopele nu au venit ambalate, asta a fost singurul lucru care m-a mirat. Dar se vede ca sunt noi si neprafuite. Tot pe mail a venit si voucher-ul de 25 reducere pentru montaj. Civilizat totul, zic.
@mmm, de ce vorbesti prostii? Omul ala nici nu a intrebat data exacta, a cerut o cotatie de pret pentru un set de anvelope din 2022. Ceea ce mi se pare rezonabil, tinand cont ca deja suntem aproape in luna septembrie.
Când vezi la jumătate de preț, întrebi!!
Ca să nu te trezești cu DOT din deceniul trecut (caz real resealer emag).
*seller..
Are mai mare logica sa intrebi cand platesti pret intreg.
Dar inteleg, ca orice roman vrei si ieftin, si bun, si nou-nout. Si cu aia-n cur si cu sufletu-n rai.
Wow ce soc.. bunuri care sunt la juma de pret sunt de mult la vanzare si tot scade pretul ca sa se vanda odata. Cine ar fi crezut.
Bullshit. Nu cauta nimeni anvelope produse in urma cu o saptamana, daca tot cumpar anvelope noi, DOT-ul sa fie macar din anul achizitiei. Daca imi vinzi anvelope cu DOT mai vechi, da-mi un discount la ele.
Cum am comentat si la postul anterior, daca imi livreaza anvelope cu DOT mai vechi decat am comandat, comand cu plata la livrare si refuz livrarea.
Sunt de acord, dar Zoso tot insista pe chestia cu „anvelopa facuta acu 1 saptamana”. Or fi si nebuni din astia care vor asa, dar uite, eu acum daca as comanda anvelope de iarna as avea pretentia ca anvelopele sa fie facute anu asta, ca plm am trecut de jumatatea anului.
Sau, daca e mai vechi, da-mi un discount, ca sa scapi si tu de ele din depozit si sa castig si eu ceva. Ca o analogie stupida (ca plm niste haine nu sunt la fel de importante), de ce atunci cand apare o colectie noua de haine cele din colectia veche sunt la reducere? Ca plm nu s-au degradat sau ceva.
Faza e că dacă tot dau $1k+, aș vrea să nu fie produsă acum 4 ani. Și dacă iei dimensiuni atipice, prețul oricum e mult peste celelalte din start.
Nu mă interesează să fie săptămâna trecută, mă interesează să fie 2022-2021.
Și da, am primit anvelope vechi de 5 ani pe care le-am trimis înapoi.
Îi înțeleg și pe cei de la AZ Tyre, că oameni nebuni există. Dacă ai lucrat cu clienți te-ai lovit de vreunul de nu vrei să-i vinzi nici dacă plătește dublu. Dar dă-mi voie să-i suspectez că nici ei nu sunt băieți chiar corecți dacă așa reacționează la o cerere de ofertă. Putea să spună că pur și simplu nu au deloc sau nu au din 2022.
cumperi all season dar tu intrebi de DOT ca sa le pui vw golf 5 2006? bine bossulica…
pai imi iau Pilot Sport si le pun la caruta. ce treaba are? toti care au masini de 2-3 mii euro umbla cu resapate?
eu am golf 5 din 2006 si dupa ce am cumparat-o i-am inlocuit piesele uzate si m-am asigurat din mai multe surse ca anvelopele sunt aproape noi, CA NU VREAU SA MOR!
ce hateri. si eu am si un vw golf 5 din 2006 1.9 TDI . si am pus toate piesele noi pe ea … dar masina de 2000 de euro maxim… tot gioarsa ruginita e. ca imi place mie sa merg cu ea la tara, e alta poveste.
all season oricum au performante mai proaste decat cauciucurile dedicate de sezon ca na… compromisul. iar cauciucile astea nu sunt top.
vreau sa spun ca ultima grija a conducatorului de gioarsa ar trebui sa fie DOT-ul sau oricum printre ultimele.
la sutele de mii de km pe care i-am condus …. din principiu nu mergi cu masinile vechi tare ca: se poate sa ti se rupa rotile in mers , patit de doua cu doua masini diferite, se rup cablurile de frane de coapte ce sunt patit si cu asta, sare p bucata de tabla sau ornament, se duce pe p*** ABS-ul… etc.
daca te crezi sebastian loeb cu rabla… ma rog treaba ta dar nu crapi de la DOT ci ca esti prost.
eu am pus pe vctra b din 2001 michelin cros climate 2, da stiu all season, de 400e
Masina facand maxim 1000.
Care e problema?
Intrebi ca militeanu’ de la Baldovinesti, prin 2004, de ce am pus Dunlop pe Golf 1 si de ce nu are volanul joc…
Bmw E46 benzină cu gaz, 1999, 118 cp când era nouă, pneuri vara și iarna separate, fiecare cu jantele ei, Nokian.
Probleme? Te deranjează?
Asta e pentru mihai – Cît era ultima dată garanţia pe la caroserie la maşini. Şi acum să trec la subiect. D.O.T.-ul ar trebui să fie specificaţie obligatorie. Procesul de vulcanizare finală, care dă forma anvelopei, nu se termină la scoaterea din presă. El continuă pe toată durata de viaţă a anvelopei şi este accelerat expunerea la temperaturi ridicate. Din cauza asta cauciucul, inţial foarte elastic, se rigidizează, devine plastic. Iar asta poate genera o grămadă de probleme – stabilitatea slabă pe drum, creşterea vitezei de frînare, probabilitatea de a te trezi cu o explozie de anvelopă la 90km/h. Şi nu e foarte exagerat ce vrea zoso.
Daca platesc…macar sa stiu pe ce !
Well. Daca as fi primit un astfel de raspuns eu as fi scos firma aia din lista celor la care as apela pentru anvelope. Daca nu pentru totdeauna macar pana isi reconsidera atitudinea fata de un potential client.
Si da, am o masina veche de aproape 15 ani. Dar i-am luat anul trecut (TOCMAI pentru faptul ca am intrebat si am primit asiguari, confirmat si la livrare ca vor fi cauciucuri cu DOT-ul cerut la nivel de an de mine) cauciucuri de iarna (4 la numar) Michelin Alpin 6.
Iar daca la anul va trebui sa cumpar cauciucuri de vara si vor proceda la fel, si eu voi cumpara tot de la ei. Si tot 4 cauciucuri.
„Well. Daca as fi primit un astfel de raspuns eu as fi scos firma aia din lista celor la care as apela pentru anvelope.” – știu că ai vrut să fii prețios (și sunt de acord cu tine), dar firma aia a renunțat la client apriori, deci nu știu dacă se pune ca „am renunțat să mai cumpăr de la X” în condițiile în care oricum nu voiau să-ți vândă. :))))
@Ciuby: Nu a renuntat la niciun client. Est clar ca nu a avut ce sa-i ofere clientului si a dat un raspuns de marlan.
Exact asta a fost problema acolo, ei probabil aveau anvelope vechi de cel putin 1-2 ani si au vrut sa faca pe interesantii. Si sper sa si-o ia peste bot la fel cum au patit si toti angajatorii care acum ceva ani aveau replica aia cu „mai sunt 100 ca tine la usa”.
Sunt unul care întreabă de DOT și voi continua să fac asta. Mă interesează mereu să iau anvelope cu data de fabricație din ultimele 6 luni deoarece schimb anvelopele după vechimea lor, nu după uzură. Nu fac atât de mulți kilometri astfel încât profilul să se uzeze și să fie nevoie de schimbarea anvelopelor. Iar anvelopele după ce fac 6 ani vechime nu mai au performanțele dorite. Încep să scârțâie pe viraje luate mai tare, distanța de frânare se lungește, ABS-ul intră din ce în ce mai des.
Dacă iau anvelope cu DOT mai vechi de 1 an, însemnă să țin anvelopele doar 5 ani, adică mă costă mai mult și nu-mi convine.
Nu conduci mult, dar folosești anvelopele la maximul aderenței… 🤔
Părere nepopulară: dacă conduci astfel încât intră ABS-ul în mod regulat și ești pe roți de vară, faci ceva greșit.
@A. referitor la intrat abs in mod regulat pe roti de vara,posibil sa fi condus masina gresita pana la varsta asta.
poate seamana cu un prieten de al meu care la fel nu merge mult da schimba placutele la 3 luni ca se consuma. L-am intreb cum reuseste performanta? Pai accelerez tare frana brusca si tot asa… plm… probabil si anvelopele lu baiatu de mia sus…
Poate are piciorul mai greu…
Nu sunt sigur ca cei care v-au raspuns aici au inteles esenta mesajului dvs.: cauciucul imbatraneste si isi pierde in mod cert din calitati.
Eu am luat masina de noua avand pe ea cauciucuri de vara ceva de genul Dunlop Sport 2000 .
In primii ani asa a fost contextul ca am circulat putin cu ea iar uzura a fost chiar neglijabila la nivel de profile, (nu am condus niciodata „sportiv” si pe cat posibil am evitat si drumurile proaste). Si da, am schimbat acele cauciucuri (toate) in momentul in care am constat ca intra ABS-ul mult prea repede sau distanta de franare devenise mai mare fata de „normal”.
@marius: tu sau eu? Stai liniștit nu e de la mașină…
Trebuie un buton de dislike pt articole.
Poti sa consideri ca tot ce scrie Zoso despre masini si altele „related” este un pic sub nivelul celorlalte articole. Despre depasiri aiurea, semnalizari, accidente, mers pe banda a 2-a, despre strigat la altii din alte masini, etc.
In rest, cum ne-am obisnuit… influencer fun, topoare si licente, alea rup
Ma mir de faptul ca aplauda atitudinea cocalareasca a celor de la AzTyre. Inteleg motivele din spate dar raspunsul lor nu mai are treaba cu situatia in sine ci cu caracterul lor infect.
eu le consider deasupra celorlalte articole, mai ales alea cu trafic, dar îți trebuie un pic de logică
Îți cumperi din Metro sau Selgros și poți să verifici dot-ul.
Sau de la celelalte 15 magazine care vand anvelope si care iti zic DOT-ul fara sa faca asa mult efort pentru asta.
az tyre astia parca trimit curierul in depozit sa se uite la DOT si ii costa motorina pana acolo.
ba, tre romanu sa ciupeasca un pic, intelegi? sa simta el ca a iesit in castig la konbinatzia aia. sa-l fi facut un pic pe fraier. sa comande cauciucurile dot 2022 iulie cu 20 de lei mai ieftin, dar dupa sa se cace pe el ca nu vine curierul la timp si ca tre sa piarda vremea pe la vulcanizari sa i le puna cu 120 de lei. ca nu ar putea sa mearga la un magazin specializat care ii asigura si montaj si informatii…
„Atât ai înțeles din asta cu DOTul, că trebuie să cumperi anvelope produse săptămâna trecută?”
Bine, nu de săptămâna trecută, dar măcar să fie ținute la frig(ider)
Eu îmi iau anvelope premium allseasons pe care le vând pe olx după 2-3 ani. Săptămâna trecută am comandat de la Emag și mi-au venit unele cu DOT 2021, adică mai bine de un an vechime, pe mine nu mă deranjează neapărat, însă la revânzare toți întreabă DOT-ul, nu data achiziției.
Plăcut surprins am fost la autobon în 2021 când am primit anvelope cu un DOT de doar câteva săptămâni.
Poll: pentru cei care aveți anvelope CrossClimate și știți țara în care au fost produse, puteți lăsa aici un comentariu cu impresii?
si cum sunt all season pe zapada de 1-2 cm ? N-am folosit niciodata, mi-e frica in curbe sa nu fuga in lateral (la mers normal, adaptat conditiilor).
Michelin CrossClimate dar cand e peste 25 grade nu trec de 120km/h (90-110) si cand e sub minus 10 nu trec de 110 (90-100). Sunt foarte ok ploaie, toamna. Daca e zapada pe drum peste 10 cm nu le folosesc sau mix zapada si panta mare. Adica nu merg la ski cu ele dar pe autostrada si in oras sunt ok.
CrossClimate 2, merg cu ele peste tot, la orice temperatura. Am urcat la Sureanu in primavara pe celebrul drum acoperit de zapada. Am supravietuit.
@sfatuitoru: eu le folosesc pe mașină de oraș, nu merg la munte iarna, așa că nu îți pot spune exact; însă acum vreo 4 ani am prins zăpadă prin oraș, cred că aveam un Cross Climate din prima generație și știu că s-au descurcat bine, adică cu mult peste cele de iarnă de buget.
@alexnicolae: de ce nu treci peste 120km/h vara?
crossclimate 2, merg brici, am intrat si in zapada calumea si pe gheata si pe ploaie. se zice ca pe zapada batuta/gheta pierd aderenta daca iei o curba f stransa si cu viteza, n-am experimentat…. mai am si un dop la una din ele de 2 ani
sotiei i-am luat ceva all season de la continental, e masina doar de oras, deci nu pot sa zic ca ar fi vreo pb
@Tot eu , cand e cald mi se pare ca suna mai tare si ca franeaza mai incet (decat cele de vara). Am simtit asta mai tare cu cat a fost mai cald. Am condus sportiv in trecut cu lasat spatele sa alunece sa iei curbele dar doar cu M de vara. Cu MCC nu m-am simtit confortabil sa fac asta niciodata. In oras pana la 50km/ora a fost ok indiferent de temperatura. Dar cam asta apare si in teste.
@alexnicolae ce dimensiune folosesti si pe ce masina sunt montate?
@zidanne, pe mai multe masini am folosit. Acum C3, inainte Passat, C1, un Golf. Am trecut pe toate la all season cand m-am mutat mai la vale. In zona mai aproape de munte (1h distanta) am avut iarna+vara.
Michelin CrossClimate prima generatie le-am folosit pana sub primul semn, cam 5 ani si 35k km. Mers vara iarna oriunde, munte mare, nici o problema, mers si cu „ahem” 195 si nu cand erau noi.
Iarna sunt praf, nu ramai cu ele da nu va inchipuiti ca sunt dedicate de iarna, adica se urnesc mai greu mai patineaza etc, dupa ce ai plecat cu ele stau bine chiar si pe zapada.
Am luat Michelin CrossClimate 2 pt ca in 4-5 ani cat le tin isi scot banii doar din schimbu de anvelope 200 d elei primavara /iarna x 5 ani sunt pe la 1000 de lei economisiti, plus ca nu mai stai la cozile alea romanesti de la vulcanizari la primu fulg, din cauza asta la celalta masina le schimb in octombrie la inceput se uita aia la mine ca la felu 17…
Si eu am CC prima generatie de vreo 3 ani. Nicio problema pana acum. Am mers cu ele si cu 170-180 pe autostrada si sunt cam la acelasi nivel cu cele Energy Saver de la Michelin, mai putin la zgomot si consum. Iarna nu am avut probleme cu ele, dar nu prea urc la munte.
Nunu, va rog nenea de la cauciucuri, va rog dati-mi cu DOT de anul trecut din primavara, ca plm, nu-mi pasa, nu-i ca si cum de banii mei pot lua ce vreau… Nu-i ca si cum in alte tari exista legi legate de vechimea cauciucurilor, nu-i ca si cum pe banii mei pot alege ce vreau fara sa trebuiasca sa dau explicatii… ultima data am luat cu dot de 6 luni vechime, dupa ce vanzatorul vroia sa-mi dea de 16 luni…
Sunt curios, astia care inghititi ce vrea vanzatorul fara sa verificati, il lasati si pe ala de la piata sa va puna ce fructe vrea el in cos in timp ce va rujati?
Ăla de la piață are același răspuns că ăștia de la AZ Tyres. De aia prefer să cumpăr din magazin.
Clientul e cel cu banii, deci succesul unei firme depinde de clienti.
Mi se pare periculoasa abordarea demonstrata in mesajul celor de la AZ Tyre: daca o firma considera ca nu ar avea nevoie azi de un client, maine/poimaine de alti 2-3 se vor cam duce la vale avand in vedere ca ei sunt revanzatori (ca multi altii pe piata) si nu inovatori – astfel incat sa depinda lumea de ei.
ex: Apple pot sa vina sa spuna (aproape orice) ineptie, tot vor vinde in draci pentru ca dezvolta ei produsul.
Mi-am comandat anvelope in primavara 2022 si altele toamna 2021. In fiecare caz am cautat pana am gasit o companie care a fost capabila sa-mi indice DOT-ul, am platit mai multi bani pentru asta si au livrat ce au spus.
Așteptăm cu nerăbdare reclama la firmele alea. Tnx
Durata de viata a unei anvelope e in general de 7 ani (indiferent ca stau degeaba sau fac 200k km in timpul asta). Intreb de dot pentru ca daca vanzatorul imi vinde anvelope din stocul pe care si l-a facut in 2020 sau 2021 eu le mai pot doar folosi 5 ani. Ca sunt bombardieri care merg cu cauciucuri din 2009 asta e alta problema.
Stiam ca tin 6-7 ani din momentul montarii, daca pana atunci au stat in depozit, ferite de soare si ger. Ofc nu DOT din 2010.
@Alex, nope. De-aia e important DOT-ul.
O fi explicația simplă, dar răspunsul e de rahat. Intuiția îmi zice că articolul ăsta n-o să aducă nimic bun firmei AZ Tyre.
In afara de AZ Tyre nu exista si altii care vand anvelope?
Eu sa fiu in locul competitiei… as striga peste tot Facebook-ul acum „vindem si cu dot-uri, haide ca e fierbinte”
Nu există reclamă negativă, nu? Nu știu cine a inventat vorba asta, dar eu nu auzisem de ăștia până acum. Îmi făceam cumpărăturile pe anvelope.ro, de obicei. E bine că acum am auzit de ei, ca să îi pot evita pe viitor
@Adi-2: depinde de ce vechime au anvelopele fiecarui magazin. Îi suspectez pe ăștia de la AZtyres că au dat răspunsul ăla de kkt pentru că au prins ceva stocuri nevandute prin alte părți și vor să scoată banul gros. Cine are anvelope cu DOT 2022 nu are reacția lor.
Principalul motiv pentru care lumea intreaba de DOT este din cauza faptului ca in Romania trebuie sa-ti pazesti pielea. Pe de alta parte ii inteleg si pe vanzatori care efectiv sunt exasperati de genul asta de clienti, doar ca aici sesizez o oportunitate de bisnitz. Vrei DOT din ultimele X luni te costa in plus atata. Faci asta si inchidem toate discutiile, dar na o sa apara unii care o sa zica de ce e asa scump, ei vrand de fapt ferrari la pret de dacie.
AZ Tyre, acest magazin foarte de incredere.
„mai ales că nu, depozitele de anvelope nu le stochează în soare la 50 grade un an de zile și apoi ți le vând ție ca noi, ca să zici că și-au pierdut din calități.”
Si eu de unde sa stiu cum le depoziteaza? Ma incred in ei? Tocmai am auzit prima data de astia.
Avantajul la DOT recent e ca nu ma intereseaza asa tare cum le depoziteaza, ca nu le tin in remorca la soare.
Si eu intreb DOT-ul, nu vreau sa fie de saptamana trecuta, calde si proaspete, dar n-am chef sa aiba deja un an cand le iau. Daca DOT-ul e anul in care le cumpar, e ok.
Un an e okish, dar să vezi când s-a dus un coleg la Frank in Timișoara (firmă cu reputație bună, in general) și i-au adus niște anvelope cu 4 ani vechime, la pret notmal. Nu le-a luat.
Constat ca cititorii blogului care castiga baban (majoritatea conform unui condaj de acum cativa ani) au plecat in vacanta si nu au semnal.
au masini de firma si nu ii intereseaza d-asta
Sigur ca da.
Am luat anvelope cu DOT de aproape 2 ani vechime de pe emag. Eu le mai tin doar 3 si apoi ele practic parca expirau?
Dar sa zicem ca nu conteaza asta.
Ca am luat niste anvelope de vara de la AutoSoft la reducere Dunlop Bluesport cu DOT de 2 ani vechime, iar depozitarea nu stiu cum s-a facut, dar alunecau pe ploaie si la frane nu prea aveai incredere in ele. Dupa 3 ani una din ele a crapat urat si vulcanizarea mi-a spus ca refuza sa mi-o puna, chiar daca era o crapatura superficiala de 3 cm.
Sigur o sa am eu incredere in patronas roman ca depoziteaza corect anvelopele.
DOT-ul ala defapt e ca sa stii ca au iesit cel mai recent din fabrica si n-au zacut aiurea la soare/frig.
Vezi cum arata niste anvelope pe o rabla statuta dupa 2 sezoane.
Am lucrat in domeniu facand import-export anvelope engros – treaba cu DOTul e foarte senibila incepand cu distribuitorii mari (aia care concureaza pe piata europeana direct cu producatori): atunci cand cumperi sau vinzi anvelope mai vechi de un an deja se practica un pret redus. Iar cele cu DOT >2 ani nu le prea accepta nimeni in cantitati mari, poti sa scapi de ele doar pe piata locala.
Idem vin specificatii stricte de DOT in orice caiet de sarcini pe proiecte mari.
Deci ramane doar vanzarea cu amanuntul / online unde inca se pot face manevre invocand lipsa de informatii (fun fact, magazinele stiu foarte bine in medie cat de vechi este stocul pe care stau), de aici si aroganta vanzatorului.
Exista deja multe magazine care ofera informatia despre DOT in timp real si din pacate nu toti inca realizeaza ca e un avantaj competitiv, restul o vor afla „the hard way”.
PS: „depozitele de anvelope nu le stochează în soare la 50 grade un an de zile” – nu as baga mana in foc in locul tau.
Yeap, asta e toată schema. Ei cumpără stocuri vechi la prețuri mai mici și încearcă să le vândă la același preț cu cele din același an. E simplu.
Iar legat de ce zicea unul mai sus cum că ‘nu există teste comparative între vârsta cauciucurilor’ asta e pentru că nimeni nu concepe asta ca fiind un factor. Se cumpără maxim 1-2 ani și atât, dar să fim realiști, 1 an maxim e cam peste tot.
Am întrebat pe unu altul de prin țările cu apă caldă și nici nu încape discuție să nu cumpere cauciuc mai vechi de 1 an. Unii nici nu știau că e legal, ei știau că expiră că nu știu ce. Iar la cele de iarnă e și mai complicată discuția pentru că se întăresc și scad enorm capabilitățile pe zăpadă (am înțeles că acel agent/ulei care se pune în compoziție ca să fie mai moale cauciucul se evaporă în timp, indiferent de condițiile de stocare, și se întărește, dar nu știu dacă e 100% adevărat).
Oricum, dacă neamțul are curaj să meargă pe Autobahn cu 200 km/h cu cauciucuri cu dot mai vechi de 2 ani eu sunt naiv înseamnă.
Și ca încheiere: pe banii lui, omul are dreptul să întrebe ce vrea, indiferent de domeniu.
„Iar cele cu DOT >2 ani nu le prea accepta nimeni in cantitati mari, poti sa scapi de ele doar pe piata locala.”
Nu ar fi mai simplu sa apara filtrul ala pe site in functie de DOT? Cum spui tu Vali cateodata, suntem in 2022.
Si in plus nu cred ca distribuitorul/producatorul de la care se aprovizioneaza ei le raspunde la fel…
Faptul ca ei efectiv nu stiu ce dot au anvelopele din depozit, reprezinta o problema. Adica pot ajunge in situatia in care sa ramana cu anvelope vechi de 3-4 ani pe care nu o sa le mai cumpere nimeni.
Sau pe care potentialul clienti o sa le dea retur cand vede ca s-a pacalit.
Sunt site-uri care afiseaza DOT-ul in fisa produsului, astfel incat nu mai trebuie sa intrebi, si cand dai comanda, stii ce primesti. Toata lumea multumita.
Iar AZ Tyre e exemplu clasic de „romanism”.
Nu stiu ce e stresul asta asa mare cu intrebat DOT-ul. Eu cand mai cumparat m-am uitat pe vreo 3-4 site-uri (primele care apar in Google) si toate aveau DOT-ul trecut pe site.
nus ce sa zic, in 2020 am luat de pe marketplace, de la un depozit oarecum cunoscut, 2 bug pirelli, care pe site scria ca sunt dot 2019, deci nu am mai intrebat, 1 an mi s-a parut decent, siiiii….. la mine au ajuns cu dot 2014 :)) pana mea le aveau in depozit de 6 ani pare ca si daca intrebi tot ce vor ei iti trimit
Intr-o tara in care nimeni nu respecta normele de depozitare, nimeni nu verifica si nu se dau amenzi, cumparatorii isi poarta singuri de grija. E ca si cum l-ai da afara din magazin pe Gigel ca verifica termenele de expirare a produselor ce le pune in cos.
Clientul: *paste de pe vreun site la ceva ce poate nici nu intelege*
AZ Tyre: IJI AKAS SARAKULE!!
Cat timp sunt magazine pe toate drumurile, ma duc, vad, aleg si cumpar ce.mi place…mai da.i spirt pe arogantii astia cu magazine online si cu 100 lei mai ieftin la 4 cauciucuri….
și când ieși afară nu mai e niciun magazin
DOT-ul este scris pe anvelopa. Un telefon mobil va putea folosi camera foto pentru a face OCR.
Poți face acest lucru când adaugi anvelopele in depozit. 1 minut per anvelopa x 200 de anvelope = 3 ore de muncă.
Si poti afisa pe site poza cu anvelopele, DOT-ul, când le-ai adus în depozit, etc.
”Atât ai înțeles din asta cu DOTul, că trebuie să cumperi anvelope produse săptămâna trecută?”
Omul întreabă în luna a 8-a a anului curent de anvelope produse anul acesta. Nu anul acesta în Iulie, nu în Iunie. Anul acesta oricând. în ultimele 8 luni.
Ce înțeleg eu din treaba asta cu DOT-ul e că magazinele nu știu câte anvelope vând și au stocuri mari care le rămâne de la an la an. Altfel făceau naibii anual niște campanii de discount și scăpau de alea vechi. Gen BlackFriday și gata, ai dat la juma de preț tot ce e mai vechi de 2-3 ani și gata.
Pai cum sa faca o campanie de discount pentru anvelopele vechi in conditiile in acre ei recunosc ca habar nu au ce este in depozit?
Ca sa poata faca asta, ar trebui ca cineva de la birouri/marketing sa ii puna pe oamenii din depozit sa verifice fiecare anvelopa in parte.
@Andrei G adevărul e că nu știu care e relația dintre furnizor și magazin, dar mi-ar plăcea să cred că atunci când se comandă un lot de anvelope, sunt livrate dintr-o gamă uniformă, în sensul că toate sunt produse în același an. Sau nu știu, dacă faci comandă în februarie, martie, îți vin o parte de anul ăsta și o parte de anul trecut, dar ar trebui să știi câte sunt din fiecare, nu?
Le-ai băgat în baza de date și știi de ele. La vânzare faci update și știi tot timpul ce stocuri ai.
Să nu mai vorbesc de SF-uri cu tag-uri rfid și management automat al stocului din depozit: https://www.youtube.com/watch?v=dfVWymY3QY4
Corect, asa ar trebui sa faca. Dar din cate inteleg din articol, multi vanzatori nu au o baza de date cu aceste informatii si este necesar ca un angajat sa verifice fizic de fiecare data. Aparent asta i-a deranjat pe cei de la AZ Tyres, ca pierd timpul pentru fiecare client.
Nu conteaza dot-ul important e sa fie davanti.
gasesti despre anvelope tot felul de teste, de franare, de adernta pe ud, de temperatura, de stabilitate in curbe, etc, dar de DOT anul asta vs DOT anul trecut nu gasesti, oculta mondiala e implicata aici.
Am întrebat la Radio Erevan dacă e important DOT-ul, că eu nu mă pricep. Mi-au răspuns așa: „DOT-ul e important atunci când anvelopele care stau 3 ani în soare la 60 de grade sunt mai nasoale decât alea care au stat doar un an. În rest nu e…”
Eu am aflat relativ recent de acest DOT. Ocazia a fost ca am aruncat anvelope de iarna care conform martorului de uzura mai puteau fi folosite dar care dupa 3 ierni (blande, de Bucuresti) s-au facut rigide si nu mai aveau grip-ul cu care eram obisnuit, ba chiar devenise destul de periculos la franare pe mazga la pragul de inghet.
Le-am depozitat intr-o magazie cat n-au fost folosite, deci n-au fost expuse caldurii sau soarelui cat n-au fost folosite.
Mi-a explicat de la service-ul de roti ca acel cauciuc „imbatraneste” in timp. Poate cu un grad mai mic daca sunt depozitate corect, totusi parca n-as lua anvelope fabricate in 2019-2020.
Am cumparat anvelope din saptamana 30.
Ma interesa sa fie 2022 nu ma interesa saptamana dar am primit unele iesite de 4 saptamani din fabrica… E absolut normal sa intrebi de dot: schimb anvelopele de iarna din principiu la 5 ani deci e logic ca vreau noi
Si le-am luat de la firma mare si am intrat in depozit. Frumos puse pe stative… hala de tabla fara climatizare… dedtul de cald inauntru dimineata la ora 9
Sa n-o trimiti pe mama lu ala de la AZ Tyre la magazin sa vezi cum urla daca ii spune vanzatoarea ca ea nu vinde iaurt clientilor care intreaba data expirarii?
Mi-am luat in primavara anvelope noi. Stiam ce model vreau, am avut de ales intre 3 magazine care le aveau in oferta si aveau si service propriu/partener, ca sa nu ma incurc cu caratul. Din 3, unul nu avea situatia stocului pe site si nu a raspuns la mail o saptamana, unul avea stoc si pretul cel mai mic, unul avea pe pagina stoc real (nr bucati) si DOT precizat 2022 (fara saptamana).
Ghici la care m-am dus, si care a mai castigat vreo 200 de lei din servicii (montaj, indreptat jante, alte prostiute gen curatare AC, bacsis)
In prima faza pare ca pierzi vremea sa il iei pe Gigel de la tigara sa il trimiti in depozit sa verifice dot-ul, dar in esenta nu e asa un business de volum mare incat sa iti permiti sa dai cu piciorul unui client doar pentru ca ti-e lene.
La mine e 404 in clipa in care vad „all season”…
niste all season premium bat oricand niste anvelope dedicate medii
Mai ales la trafic preponderent urban, anvelopele all-season mi se par foarte ok. Puii mei, in Bucuresti iarna trecuta puteai sa mergi legal si cu alea vara in 90% din timp.
@maxp, nici chiar asa. Le bat pe alea de buget insa.
Cand dau 1000 euro pe 4 anvelope as cam vrea sa fie si ce dot vreau. Ca si cum le as lua de pe raft. Asta cu nu alege dot ul e ca nenea de la taraba care are jumatate din legume stricate dar nu te lasa sa alegi ce pui in punga.
Cu scuzele de rigoare, am dat 3000 lei pe un set de 4 cauciucuri, normal ca vreau sa pun intrebari despre ele si sa si gasesc raspunsuri. Sigur, nu-s absurd nu ma astept sa fie DOT de saptamana trecuta, dar parca si sa fie vechi de 1 an sau mai mult nu prea e treaba, pana la urma eu ii dau bani valabili azi, nu peste 6 luni.
Dupa raspunsul dat se pare ca AZ Tyre sunt doar niste tepari nenorociti.
Le doresc faliment placut !
Deci clienții care dau banu, vor să știe o informație (utilă sau inutilă, nici nu contează) despre produsul pe care îl cumpără, și li se răspunde așa.
Ce pot sa zic, bine de știut ca să evit AZ.
La un moment dat prin 2016 am avut nevoie urgenta să schimb 2 anvelope (nereparabilă una de pe punte și le-am schimbat pe ambele), așa că am luat rapid de unde am găsit (de iarnă). Erau cu DOT de 2013 în 2016 și la câteva luni am derapat pe un petec de zăpadă de parca eram cu gume de vară. Și nu, nu am luat no name, erau Nokian. Never again. După cum zicea cineva mai sus, nu de acu 2 săptămâni dar să fie măcar maxim 1 an. Nu ai cum să controlezi condițiile de stocare și la noi vorba aia, și mărfurile destinate consumului uman se țin prin soare, darămite anvelopele…
imi place faza asta cu „vaaai nu mai cumpar de la ei” sau „daaa de acum cumpar de la ei” in conditiile in care nici nu ii gasesti pe google. Singurul rezultat mai relevant in 2 pagini de google e un magazin din turcia.
O fi vreo vulcanizare la colt de bloc? Sau vreun hypermarket de anvelope fara prezenta online? Nu stiu, dar eu clar cumpar de la ei!!
Mie mii se pare normal sa nu fie anvelopele mai vechi de 1,5 ani. In rest ca e +/- 2 luni mi se pare fix pix. Sa nu mai fie poluare, dar anvelopa adusa din china sa fie produsa ieri daca se poate. Yeah, sure. Imediat.
Avem fabrici de anvelope in Romania. Avem și in Europac kklău. Nu, nu se aduc din China, decât branduri slabe.
Mda, mi se pare un pic de cacat. Adica pe banii mei imi dai tu cu flit ca esti destept.
Asta e atitidine pierzatoare pe termen lung. Stiu ce vorbesc, lucrez in marketing de 24 de ani. Un client nemultumit iti poate alunga 20 de clienti potentiali.
E totusi o chestie si cu DOT-ul asta. Oricat ar fi de bine pastrate anvelopele, cauciucul imbatraneste si isi pierde din proprietati. Si diferentele de performanta cresc de la un an la altul. Distanta de franare dintre 2 anvelope de model identic, dar cu 2 ani diferenta de varsta poate sa conteze cand eviti un pieton care s-a aruncat pe zebra ca in piscina.
Sa presupunem ca sunt depozitate corect și sunt 2020 sau 2021.
Smechetia este ca alea din anii aia au fost luate mai ieftin. Și acum mai pui un 30% minim(inflație și preț petrol.. Etc)
Pe langa dot intrebati si tara de origine, m-am intepat de 2 ori de la altex cu pirelli made in rusia care-s mai proaste decat danubiana made la noi….aveau dot bun, de luna trecuta dar calitate execrabila, e incredibil cum asa mare firma are asa prost control al calitatii…covrigii au forma de ou iar la caldura se albesc, zici ca-s date cu ciment, asa de bune sunt. Plastic. Zgmotoase de zici ca mergi cu caruta pe piatra cubica. Execrabile, nu inteleg de ce vand asa ceva. De schimbat nici vorba, odata ce au fost montate, nu mai zic folosite nici macar 3 km, pa, nu le mai primesc inapoi.
Parca si Nokian au avut ceva probleme cu cele facute in Rusia.
De cacat atitudinea lor. Daca ii dai clientului informatia ceruta ai 50% sanse sa faci vanzarea, daca raspunzi asa ai 0%. Da’ plm, e treaba fiecaruia cum isi face business-ul.
La polul opus eu am avut o experienta faina cu cei de la anvelope.ro. Cautam un anumit model de anvelope si il gasisem doar la ei dar mi-au recomandat sa nu-l iau , ca e DOT vechi (2015 fiind in 2021). Am zis ok, nu-l iau, dar zi-mi ce sa iau. Si a stat omul respectiv cu mine la telefon prezentandu-mi mai multe modele pana am gasit unul care sa-mi fie ok. L-a costat niste minute dar a facut o vanzare si s-a ales cu un client multumit. As zice ca a meritat, mai ales ca nu erau pocnitori la 100 de lei bucata.
Trec zilnic pe lângă un magazin ce vinde si anvelope. Le vad de fiecare dată, depozitate in curte, in stive inalte. Plouă, ninge, ger, arșiță…
ANPC pls.
Avusei si io un comentariu despre all-season fiind o opțiune proastă… Îl mâncă internetul, că nu mai e.
All-season sunt bune până trebuie să pui o frână de urgență, sau să faci o manevră din scurt din cauza vreunui inconștient. Sigur o să te gândești după aia: ce bine că am economisit la cauciucuri, acum am bani de doctori!
Partea cea mai amuzanta in toata treaba asta e ca toti nu vor mai cumpara de la AZ Tyre. Dar nici dracu nu stie cine-s astia, nu apar pe Google nicaieri. Dar sigur, voi nu veti mai cumpara de la ei! :))
Cel mai probabil ca AZ nu avea pe site si DOT-ul. Probabil ca omul a vazut pretul pe site la AZ si a solicitat un pret diferit de cel de pe site, inclusiv o cerinta legata de DOT.
Cata vreme DOT-ul nu este inca obligatoriu de afisat pe site, disputa este utila doar pentru un articol pe cel mai tare blog!
Puțina sare si piper:
Conform recomandărilor BRV (Asociația națională germană pentru comerțul cu anvelope și vulcanizatoare), anvelopele sunt clasificate ca „nou-nouțe” dacă sunt depozitate corect timp de până la 3 ani și ca „noi” dacă sunt depozitate până la 5 ani.
nu se pricep nemții la mașini.
Corect, si producatorii de dulciuri iti spun ca zaharul nu reprezinta un risc pentru sanatate. News at 11.
In alta ordine de idei, cum poti sa te asiguri ca acele anvelope au fost depozitate corect timp de 3 sau, si mai „bine”, 5 ani? Nu poti, evident. Cu atat mai putin in Romania. ADAC spre exemplu recomanda ca anvelopa noua sa nu fie mai veche de 2 ani. Ceea ce mi se pare rezonabil. Personal, prefer nu mai veche de 12 luni, dar 2 ani mi se pare inca in limite de bun-simt.
S-au facut enspe mii de teste, e demonstrat „pa sosea” ca in special anvelopele de iarna isi pierd din proprietati dupa 5-6 ani. De ce as avea cea mai mica inclinatie sa cumpar o anvelopa care mai are doar jumatate din viata?
oare exista az tyre?
Oare screenshotul-ul e pe bune? Și dacă e, nu e scos din context ca să dea bine doar pentru că potențialul cumpărator e un bou și i-a dus pe ăia la exasperare cu întrebări idioate? Trei click-uri, trei în plm și am găsit și site-ul pe net. Nu, firma nu e Az Tyres. Așa a salvat-o prostanul cu ,,problema,, că l-a botezat mă-sa în Tamisa, nu în ligheanul de la biserica din satul natal.
„depozitele de anvelope nu le stochează în soare la 50 grade un an de zile și apoi ți le vând ție ca noi, ca să zici că și-au pierdut din calități.”
ca berea, apa si sucurile, pe paleti, in soare. Asa ceva e namaivazut.
Da’ pana la urma cine plm e Az Tyre? Nu le gasesc magazinul.
Sunt curios cum ar reacționa domnul general dacă ar fi primit mesaj din acesta.
Sau nu se mai complică fiindcă are deja rețeaua care-i furnizează DOTul oricând vrea acesta.
mi se pare amuzant cat de tare se iau oamenii in serios cu dot-ul pacii. eu tin anvelopele dupa ureche, 5-6-7 ani, habar n-am, ma uit la ele cu ochii sa vad cum arata.
asta nu inseamna ca as cumpara anvelope vechi de 2-3 ani, dar daca nu ma deranjeaza daca ar avea 6-12 luni vechime.
dar in acelasi timp ma uit la data de expirare a produselor de la raft fiindca vreau sa consum produsul cat mai fresh.
cola fresh. tricouri fresh.
adevarata stire o sa fie atunci cand AZ Tyre va anunta ca au implementat filtrul de DOT. cred ca se vor si lauda cu asta…
si eu vreau sa stiu DOT-ul anvelopelor mai ales pentru cele de iarna pentru ca dupa 5 ani incep sa-si piarda din calitati chiar daca nu au fost folosite si daca imi dai o anvelopa de iarna din 2021 mai am 3-4 ani in care e buna
la atitudinea pe care o are magazinul din articol nu m-ar mira sa aiba:
– clienti care cumpara doar cele mai ieftine anvelope
– doar vechituri
– retururi multe
+ exista siteuri ca best tyres care pun dot-ul pe site
Multumim frumos pentru recomandarea de unde sa NU cumparam anvelope!
PS: Ai exagerat urat cu “produse saptamana trecuta”
Asta e meseria lui, să facă trafic, să ațâțe lumea. Tot un fel de clickbait, chiar dacă nu-i zicem așa decât atunci când o fac alții.
ne mai auzim când se fut iar lanțurile de aprovizionare și te bați pentru niște anvelope de acum un an
Ok… Lucrat o perioada pentru Miche**n Romania. In RO se produc anvelope MCHL la fabrica din Floresti, Prahova. In Bucuresti au un depozit buffer pt importuri pe centura langa Logwin.
Ideea este urmatoarea, importurile lor (China, Indonezia – marca Kleber) fac cam 2-3 luni pana in vama la Constanta sau aia de pe bd Timisoara din Bucuresti iar cele din Polonia maxim o saptamana.
Asa ca tepari de genul firmei AZ o pot *uge linistiti, orice anvelopa ajunsa in RO nu ar trebui sa aiba mai mult de 4 luni vechime intre data productiei si punerea ei in vanzare.
Este posibil ca la produse cu rulaj mic / dimensiuni atipice, vanzarea sa fie slaba si atunci pot ajunge sa stea in depozit inca 5-6 luni.
AZ Tyres sunt doar niste intermediari, ei cumpara diverse cantitati din probabil cele mai vandute dimensiuni DAR, pe factura de achizitie este trecut intervalul de DOT ( maxim 8 saptamani) pentru aceeasi transa de marime.
Ca sunt idioti, nefiind in stare sa puna pe site (sau in ce draq isi tin ei stocul de marfa) 2 cifre (anul din dot), le urez un faliment usor.
Daia nu mai pot eu, ca se supăra firma ca intreb de dot. Evident ca vreau sa știu pe ce dau banii, mai ales ca nu cumpăr sh sau cele mai ieftine. Tu clar nu întrebi de dot, iei asa la mișto orice :))
N-am masina, dar in piata cand vreau rosii si babuta nu ma lasa sa le aleg, ma duc la alta babuta. Noi sa fim sanatosi, babute sunt destule.
Pe scurt, îmbătrânirea anvelopelor poate fi accelerată rapid de condiții de depozitare precare. Astfel, trebuie să te asiguri întotdeauna că anvelopele pe care le cumperi au fost depozitate în mod corespunzător. Locațiile de depozitare trebuie să fie reci, climatizate și uscate, pentru a preveni îmbătrânirea prematură. Pe de alta parte, banii sunt ai clientului, cerința lui e simplă, dot recent sau la revedere. Siguranța mea este mai importantă decât afacerea ta, plus garanția ca am anvelope ok niște ani buni. Aceste lucruri nu sunt negociabile, ca nu suntem la piața.
am comandat azi (inainte sa citesc articolul) un set de anvelope. goodyear ultragrip 8. n-am intrebat de dot. cica vin miercuri sau joi.
keep you posted…
2x 0422
2x 3121
toate 4 made in germany. eu zic ca e ok.
Comentariu preluat de pe Google Maps, se pare că este vorba despre renumiții anvelope AZ Constanța:
Anvelope vechi si de joasa calitate. Mi-au vandut cu DOT de 9.5 ani si au avut o atitudine foarte urata (patronul firmei – cum s-a recomandat dansul). Cand vrei sa-ti cumperi nu au voie sa-ti comunice DOT-ul (afis cu rosu la intrare) caci ei nu vand pe baza acestui criteriu. Cand am fost sa fac reclamatie deoarece scadea presiunea in roti si la vulcanizare mi-au spus ca anvelopele sunt deja vechi, dupa ce mi-au vorbit foarte urat, au zis ca pot merge daca nu imi convine la Protectia consumatorului sau sa-i dau in judecata … sper ca din teapa care mi-am luat-o sa invete si altii cu aceasta postare.
Mai las aceste 2 comentarii superbe despre acest vânzător de anvelope pentru a înțelege mai bine situația:
– Am făcut greșeală sa întreb ce Dot are anvelopa; șeful de magazin foarte amabil m-a anunțat ca pentru mine nu mai este de vânzare nici un fel de anvelopa!?….. Ocoliții!
– Nu sunt profesioniști! Murdărie, harababura, ateliere murdare. Parca este o groapa de gunoi. Angajații lucrează în papuci dar sefu și sefa se plimba în Lexus-uri…
Eu sunt patit intr-un alt mod. Comand online alte anvelope (pe care ei nu le aveau defapt dar vezi doamne marketing)ma suna sa imi spuna ca nu le au(platisem online). Imi ofera altceva(ma gandesc ca mai bine decat sa astept dupa bani cumpar ceva) iau alte anvelope decat cele propuse de ei. Vin anvelopele dot 2017 dot 2018 dot(ma plang de treaba asta) dar citesc pe net ca studiile Michelin zic ca nu conteaza anul anvelopelor. Eu stiam ca exista o lege ce nu mai permite vanzarea cauciucurilor mai vechi de 4 ani sau ceva in genul. In fine….pun anvelopele pe masina (nu merg peste 100 km/h decat pe autostrada-copil mic) la vreo 2 luni simt la 120 km/h trepidatie in volan dupa care se opreste pe la 140 km/h. Ma duc la service cu masina (aveam 3000km deja facuti cu aceste anvelope). Unghi / verifica masina (ma costa doar verificarile cateva sute de ron plus timp pierdut). Ajung la Bucuresti la un service numai de cauciucuri si imi spun baietii ca 2 anvelope au bataie. Le pun pana la urma pe spate si-mi ureaza noroc ca poate poate. S-a modificat decat viteza la care se intampla si forta vibratie. Eu nu spun ca este important sa fie fabricate anul asta dar conditiile de depozitare si lotul din care fac parte sunt foarte importante.
Genul asta de comerciant nu merită atenție. Punct.
intreb pentru ca sunt patit. am cerut informatia, mi s-a spus 2022. au venit, dar trei erau 2021 si una 2018. daca erau toate 2021 le pastram dar asa n-am putut si le-am returnat pe toate.
Doar mie mi se pare ca intrebarea e legata de pretul anvelopelor si acel DOT 2022 de la final face parte din denumirea produsului?
Asta cu dot ul ca nu mai este nici o anvelopa de vinzare ptr. tine seamănă bine cu rezervarea unei camere superbe pentru 1-2 persoane cu acces in living room, la bucătărie utilată cu de toate și acces la baie ,pe agodaaa pentru un preț mic 9-12 GBP /zi in apropierea centrului Londrei .Cînd rezervi te pune sa te descri. Apoi nu îți răspunde și cazarea este anulată.Vorbeam și eu așa prin casa singur ,nu mă luați în seamă……