Schimbarea anunțată ieri, care e pe toate blogurile specialiștilor care au copiat de pe blogurile străine și nu s-au obosit cu o părere personală, are două cauze:
- tinerii stau mai mult pe tumblr, care excelează în imagini. așa că au copiat newsfeedul după tumblr, în bunul stil facebook de a fura tot ce prind. uuu, am mărit pozele. fuck that, nu mai bine făceați un algoritm de compresie mai bun, să nu mai arate jalnic pozele?
- video ads. le veți vedea în curând în newsfeed, pe autoplay, visul umed al fiecărui cumpărător de reclamă la tv.
Urasc din ficati autoplay-urile!
Am încercat să trag și eu niște concluzii, în special am vrut să arăt cam ce impact ar putea avea asupra marketerilor:
– ad-urile din sidebar vor fi și mai ineficiente
– ad-urile ce au conținut vizual vor avea un impact mai mare -> CTR mai bun.
– apariție feed-ului dedicat update-urilor de la prieteni e o veste destul de proastă pentru branduri.
Restul aici:
– multumesc Google chrome pentru blocarea flash la discretie;
– multumesc si Mozillei pentru acelasi lucru, desi trebuie add-on;
– multumesc AVG pentru minunatul „do not track„;
– multumesc mamei, care m-a facut oarecum destept si imun la unele chestii si a carei zi (la modul generic) trebuia sa o serbez astazi – Dumnezeu sa o odihneasca in pace;
– multumesc tuturor celor ce se vor dedica cu atentie si pasiune asupra unei propuneri:
Mi se pare doar mie sau seamănă și cu Google+ destul de mult?
@Laurentiu Având în vedere că utilizatorii vor avea un news feed dedicat prietenilor, majoritatea vor avea tendința să petreacă majoritatea timpului acolo, nemaiexistând contact cu brand-ul.
Știu foarte puține persoane care intră pe actualul Pages Feed, viitorul Following. Oamenii stau pe Facebook pentru prieteni, nu pentru branduri.
Inainte nu puteai să alegi, acum se schimbă lucrurile.
Intrebare care sper ca e de bun simt: de ce nu le convertesc pozele din orice format le baga utilizatorul in .png? Asta ar rezolva multe.
@Gaelex: ocupă prea mult spațiu.
@Alin, oricum multe dintre branduri își pierd mesajul destul de repede în newsfeed-ul actual (fără să includem aici brandurile pe care le urmărești constant și cu care interacționezi și cele pe care le-ai pus pe o listă de interese).
Plus că există news feed-ul dedicat paginilor, pe care nu știu câți îl folosesc dar personal îmi place. Îmi place să nu văd încurcate update-urile prietenilor și pot vedea update-urile brandurilor într-o altă parte.
Nu știu cum se va păstra asta odată cu venirea noului Newsfeed, dar sper să nu pice din schemă.
las ca o sa apara adblock pentru video-urile alea. iar la feeduri, atata timp ca nu o sa ti le bage pe gat banuiesc ca e ok.
oh wait, deja imi apar feeduri la care am fost abonat, si nu mai sunt.
a, si unicredit tiriac bank (ca exemplu) imi baga in calendar toate kkturile. pentru ca poate.
fb rulz
Facebook e plin de buguri, nu mai rezista mult timp
Abia aștept noul Facebook!
Reclama video pe autoplay? Ba nu cred c-o sa tina. Sincer, nimeni, nici macar Google nu-si permite sa faca asa ceva. Ok, in youtube toate filmele au autoplay, si automat asa are si preroll-ul de reclama video.
Dar oriunde in alta parte se abtin. Toata industria se abtine mai putin regiile mici care din foame sacrifica orice si mictioneaza pe publisher cand ii baga bannere video cu autoplay.
La treaba cu pozele intradevar au probleme, dar e un engine php cu un miliard de useri activi, pe undeva e limita tehnologiei
Ce-aveti cu Facebook, fac si ei ce face orice companie de succes: isi asculta clientii.
Arata ca Google+ … sa vedem cand este activat si pentru noi daca chair este ca G+
Alin Vlad nu ma pot abtine sa-ti spun ca scrii mult si prost. prost.. prost..
Cui ii pasa pe bune, cat de sec sa fii sa te dai peste cap la update urile fb….
eu cred ca o sa arate foarte bine facebook-ul dupa update-ul asta! doamne cate batai de cap aveti voi aici!
Sper sa apara tot felul de addon-uri pentru browsere care sa blocheze autoplay-ul, care ma dispera.
Cu riscul de a suna ca o gura rea, de ce au nevoie sa se bage in ceva ce e bun si sa-l faca de cacat? Tumblr functioneaza foarte bine in formula care e, nu e nevoie sa fie preluat PROST de alti 15 competitori. Pentru ei, ca brand, asta e succes. Pentru consumatori inseamna comercializare.
@Tibi Este foarte usor sa te ascunzi in spatele unui nume. Asa-i ?
zi-le tu zoso la inginerii facebook cum sta treaba cu algoritmii de compresie
Urmaresc blogul cu mare placere … comentez odata la 3 luni … nu-s foarte activ …insa simt nevoia sa scriu acum, cu riscul de a fi catalogat hater … Prietene tu esti constient de cea ce spui?
„nu mai bine făceați un algoritm de compresie mai bun, să nu mai arate jalnic pozele?”
Adica o companie care are un capital in spate de isi permite sa cumpere toata Romania la un loc …teoretic isi permite si ceva programatori, ingineri si ce mai e nevoie pe acolo, care isi cunosc meseria nu bine, ci foarte bine.
La fel cum ziceai mai sus …zic si eu acum….e visul umed al oricarui programator sa lucre la companii gen facebook, google, twitter si lista poate sa continue.
Si apari tu din spate sec … cu un aer de inteligent, domnule stiti care e problema, ia asculta aici la mine…algoritmul de compresie.
Una e sa ai o opinie si alta e sa incerci sa dai sfaturi …pt ca la urma urmei tre sa te obisnuesti cu faptul ca nici tu nu le stii chiar pe toate, esti un blogger …nu programator, nu inginer, nu altceva ca sa dai sfaturi tehnice.
@Norbert: am subliniat o nevroză personală. restul sunt presupuneri incorecte de-ale tale.
Sa asteptam o noua scadere la bursa daca tot vin cu schimbari de genul asta Autoplay auzi….