Facebook: e prea devreme pentru concluzii

Radu Apostolescu are o părere echilibrată despre dezastrul reprezentat de listarea la bursă a Facebook. Face separat de specialiştii care deja prevăd moartea reţelei de socializare. Până acum doar listarea a fost un eşec, mai departe rămâne de văzut. Peste o lună, peste un an…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. Ceea ce ma enerveaza la culme e rahatul financiar aruncat de unii (si cine se pricepe la asta mai bine decat americanii) in care nu numai ca se impiedica altii, dar indirect, ii afecteaza pe aia mai saraci care in final acopera, tot indirect, pagubele.

    La naiba cu IPO-ul lor. In loc sa se concentreaza sa puna in valoare un business, urmaresc doar tinte financiare pure. Si atat. iar toti cad pe spate … vai ce succes.

    00
  2. sa ii sunam acum pe baietii aia care ne freaca si urla la telefon domnule avem o oferta pentru dumneavoastra si un castig de cel putin 10% vorbesc de baietii de la bursa . legat de subiect nu cred ca facebook o sa cada e prea utilizat ideea e ca multi s-au repezit sa cumpere actiuni sperand la castiguri imediate ,se stabilizeaza piata si o sa creasca si actiunile .

    00
  3. Din punctul de vedere al Facebook listarea n-a fost un dezastru. Au vandut actiuni la un pret supraevaluat si au scos mai multi bani decat meritau sa ia pe ele. Chiar si acum un market cap de 85 de miliarde e ridicol de mare pentru ce venituri si profituri au anuntat, probabil o sa mai scada.
    De fript s-au fript fraierii care au uitat de bula dotcom, si aia care au crezut ca Facebook va fi un al doilea Google (dpdv al evolutiei pe bursa dupa IPO).

    00
  4. Reclamele şi aplicatiile de pe FaceBook sunt enervante. Să fie asta o cauză a căderii la bursă? Atunci ăsta e începutul sfârşitului. Gogoşile se mai şi dezumflă.

    00
  5. Cum sa pice Facebook?? Ce se intampla cu aia de au profetit de cativa ani ca Facebook e viitorul in traffic? Ce se intampla cu aia de se numesc Social Media Experts… da da.. aia de incearca sa vanda tractoare pe Facebook?

    00
  6. citez din articol: „este fondatorul eMAG, cel mai mare magazin online de electronice şi electrocasnice din România, care a ajuns în ultimii ani să se bată cu reţelele clasice (Altex, Flanco, Domo).”
    Flanco nu e divizia de electronice si electrocasnice a emag? chuck norrins se bate cu chuck norris?

    00
  7. Buna asta cu listarea-esec…Pe bune acum,cam cine a crezut ca FB va face 200% in 3-4 zile?Era clar ca actiunile o sa creasca 10-15% vineri,dupa care o sa scada.Fondurile de investitii si bancile au facut profit si si-au retras investitiile,volumul de tranzactii a scazut,pretul s-a dus in jos.Logic,la urma urmei,este?Dar e clar ca lucrurile nu o sa ramana asa si ca actiunile vor creste.Poate ca nu va fi succesul Baidu sau Visa,dar nici esec total nu va fi.Cat despre baietii de la bursa,cei care „garanteaza” rezultate de 200% peste noapte,sunt magari si nu vor decat banii fraierilor care pun botul…

    00
  8. @divatz: Sunt geniale cugetarile despre bursa, de fapt orice fel de cugetari, emise de un analfabet. Si zi-i asa, te suna multi brokeri sa te roage sa iti investeasca banii, nu?

    00
  9. ar creste imediat daca ar lasa in paralel timeline si metoda veche activabile dupa bunul plac :))

    00
  10. eMAG are pagina pe facebook, doar n-o sa zica acum ce porcarie si esec este. Nu ca ar fi vreo mare branza de pagina lor, se baneaza userii care ii trag de maneca de fiecare data cand o fac lata in vreun newsletter sau in „campania” reteaua.
    Ultimul succes a fost pozele cropate aiurea si nefocalizate de la lansarea de „succes” a Diablo 3.

    Facebook a luat-o pe un drum gresit, incercand sa scoata bani din publicitate cu bannere pentru ca asa isi enerveaza userii. Ce trebuia sa faca era sa ofere facilitati premium pentru companiile care vor sa isi promoveze produsele. Si sa le vanda informatii despre utilizatorii lor, gen dintre cei in orasul X sunt Y la suta carora le place brandul Z samd.

    00
  11. Baietii astia care dau interviuri prin presa (sau mai bine zis jurnalistii care le transcriu dupa) nu stiu sa foloseasca in limba romana cuvintele? Auzi aici: un mess complet. Ce e ala mess complet frate? E plin de idioti care nu stiu limba romana si se dau interesanti cu engleza cu ce au prins de prin filme la televizor. Auzi, un mess complet. Doamne fereste…

    00
  12. Groupon la 6 luni de la IPO e la peste 50% pierdere din valoare.
    Facebook poate o sa scada, poate o sa creasca, dar sigur e ca
    Morgan Stanley a spart buzunarele rau de tot la oameni. Cine mai investeste prin ei e prost rau.

    00
  13. Fb ul este un nume mare … dupa cum multi stiu … poate fi detronat numai de concurenta.
    Concurenta se preconizeaza deja .. insa ramane de vazut.
    In ceea ce priveste partea financiara … depinde numai de fb daca se vor mentine pe linie ori nu …..

    00
    1. Era de asteptat sa evolueze asa Facebook (sau doar eu ma asteptam ?). Nu au un model de afaceri care sa genereze prea multa incredere. Au o tona de useri pe care nu prea ii pot „monetiza”, iar numar mare de useri azi nu inseamna mai nimic pt viitorul pe termen mediu si lung (vezi myspace).
    2. Iar e plin de priceputi pe aici:

    • Corabierul (care mai bine isi vede de barcile lui). In mod normal scopul IPO e capitalizarea unei firme (adica atragerea de capital pt a avea ce investi). Pt ca la un moment dat cei ce au bagat bani la inceput in firma nu mai pot sustine investitiile de unii singuri.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Initial_public_offering

    • Grig: in mod sigur companiile cresc si cad in functie de cit de mult il enerveaza produsele lor pe Grig.

    • altii care in loc sa discute despre IPO se apuca si comenteaza despre ce ii deranjeaza pe ei la interfata FB. Exact ca Pascu intr-un clip mai vechi al lui Divertis cind ei discutau despre altceva si el se baga in seama cu „dom’le, da io n’am butelie”.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.