Facebook: de ce dăm share la clipuri vechi?

machete

Mă uitam azi pe streamul de facebook şi am observat un băiat care a dat share la cel puţin 3 clipuri de la 3 trei ore. Şi nu chestii noi sau utile, ci vechituri pe care le ştie absolut toată lumea.

Care e ideea? Wow, tocmai am găsit acest clip care are 20 de ani, ia să îl arăt tuturor prietenilor mei pe facebook! E ok cu unul, dar câte 10 clipuri obosite pe zi? Unde e utilitatea sau relevanţa acestui demers?

ps: incetaţi cu kkul ala de clip “hardly working: the new girl”. nu e viral! nu e nou! are 3 ani!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. E cool să dai share la clipuri, oricare ar fi ele pe Facebook. E şi mai cool să ai comentarii multe gen: „superb clipul, wow, m-a lasat mască”, chiar dacă el e vechi de mulţi ani…

    00
  2. Taman ieri am dat „dismiss” unui astfel de friend pe fb. Cunosteam cand s-a conectat, imediat wall-ul mi se umplea de clipuri vechi (rock ce-i drept) dar cand vin cate 5 per fiecare 15 min deja te acresc

    00
  3. Din nevoia gregara a omului de a impartasi cu ceilalti ceea ce simte :)

    00
  4. Mai sunt care uita ce inseamna muzica adevarata….

    Eu am dat share la o melodie a lui ABBA si hmmm una a lui Pink Floyd recent… sa isi mai aduca lumea aminte ce inseamna o muzica de calitate :)

    Pana la urma ai liber arbitru pe facebook … nu iti place … ma scoti din lista :)

    00
  5. Dar nu se pune problema asa. Nu trebuie sa shareuiesti numai clipuri noi. Pui acolo tot ce ti se pare tie interesant, chiar daca marea majoritate stie clipul cu pricina. Utilitatea/scopul? Fie reamintesti, fie faci cuiva cunoscut ceva. Nu tre` sa existe vreun scop nobil la finalul demersului.
    Pe bune, nu toti sunt la fel de informati ca tine.

    00
  6. Cred ca s-a creat o confuzie, faza cu „chestii noi” e specifica twitter-ului. Ala pe asta se bazeaza: sa faci cunoscut altora un lucru nou. Daca e sa o luam asa cu chestii vechi, de ce sa mai urci pe facebook poze cu prietenii? Si asa le stiti toti, si asa au cativa ani… nu mai zic de galerii intregi. Daca vrei dinamism mergi pe twitter, daca vrei socializare, datul cu parerea si alte chestii mergi pe facebook. Poate ca gresesc, poate ca asa le vad eu, dar cred ca aici se face diferenta.

    00
  7. Imi pun clipuri pe wall care imi exprima starea.. e un fel de status pana la urma: ca re fac acum ? sunt in starea pink floyd, sau jay-z ! Nu trebuie sa creezi rumoare cu fiecare actiune de pe FB, pur si simplu isi „share-uiesti” starea. Ok, daceprezinti o firma si pui clipuri cu funny accidents, esti doar un pusti retardat !

    00
  8. NOU
    #9

    E simplu: eu le-am dat Hide celor care posteaza clipuri de pe YouTube prea des si am scapat de stres.

    00
  9. De ce trebuie sa fie nou? De ce trebuie sa fie viral?

    1. Trebuie doar sa-mi placa. Mie. Punct.
    2. Nu-ti place? Asa si … ?

    00
    • @paul.urian: nu tre sa fie viral sau nou. dar nu e nimic logic in a dat share la zeci de clipuri pe care le ştie toată lumea.

  10. Nu atât clipurile sunt vechi, cât noi îmbătrânim. Celor mici care acum pun mâna pe tastatură acele clipuri li se par cât se poate de noi.

    00
  11. Mie imi place sa-mi mai amintesc de unele piese sau clipuri mai vechi. Dar devine obositor daca e ceva permanent!

    00
  12. Eu nu stiam de “hardly working: the new girl” si-ti multumesc. Sincer.

    Apoi, nu-mi sta capul la melodii vechi … mai ales k nu am timp sa le ascult pe astea noi. Dar, cand cineva imi aduce in atentie un clip vechi il (re)ascult cu placere. De ex. azi am gasit la cineva pe pagina CC Catch. Cand ati ascultat ultima oara asa ceva?

    00
    • @paul.urian: din cei 600 de oameni pe care ii urmaresc, vreo 20 au dat share la clipul ăla azi si ieri.

      ideea generală e că se face foarte mult zgomot cu rahaturi din astea si pierzi lucruri importante sau utile.

  13. Poate pentru ca unii dintre noi mai ascultam muzica veche, si cum Facebook-ul este un program social, ESTI DE ACORD?! , vrem sa impartim starea, momentul, sau chiar melodia. Poate nu toti prietenii tai stiu toate melodiile si le au in ca oricand. Poate aduci aminte cuiva de o melodia pe care o uitase etc
    Adica ce e cu ideea asta, de a sharui viralele, clipurile noi ? De ce ar fi okey de sharuit un clip vechi dar mai multe nu? Cine suntem noi sa stabilim ce e normal si ce nu? Exsita normalul si suportabilul ca definitie universal valabila? Nici asta nu cred..

    00
  14. wow … 600 de oameni? dude, get a job, a life, a carrer … whatever.

    mda, 20 din 600? azi l-am pus si eu … datorita tie. oricum, e un procent rezonabil. imi pare rau k te plictisesti pe net in cautare de ceva nou …

    00
  15. atâta se pricepe el.

    00
  16. Legatura e in plop sincer. Radioul il asculti cand esti in masina, bucatarie si gatesi etc
    Daca esti in fata calculatorului si din obisnuinta stai cu facebook-ul deschis si cineva a sharuit o piesa veche , sau mai multe, poate iti aduce aminte, iti trezeste o amintire sau ceva..
    Nu vreau polemici asupra sharuitului viteza, nici eu nu sunt de acord neaparat cu asta – ca cineva sa dea share la cate 3 piese pe ora – insa sustin ca facebook-ul este un program de socializare si prin astfel de actiuni doar isi mentine forma si ideea.
    Daca exista exagerati , nu inseamna ca trebui sa ne referim la radio, sau ca doar viralele si clipurile noi merita atentia tuturor.

    00
  17. E normal sa te cunoasca foarte multa lume in postura care te afli, dar asta nu inseamna ca toti sunt interesanti. Asta (poate) astepti tu de la ei …

    si apoi, „nu e nimic logic in a dat share la zeci de clipuri pe care le ştie toată lumea” … pai parca in prima faza erau 3 videclipuri amarate si ulterior 10. Cat despre concept, mi-am spus parerea.

    Oricum, se pot ignora cu usurinta. Alte chestii sunt mai grave.

    00
    • @paul.urian: vorbim de lucruri diferite.

      1. tu nu esti in targetul acestui articol, nefiind social media expert-wannabe.
      2. clipurile cu muzica au fost 3 azi dimineata, de acelasi om.
      3. clipul cu „the new girl” a fost dat de mai multe ori azi si ieri.

      reţine ce am zis in comentariul anterior, aia cu zgomotul.

  18. e simplu si in acelasi timp dureros: pentru ca sunt niste sclavi cretini. Nu o sa inteleg niciodata de ce valoreaza facebook de 25 ori cat linkedin de vreme ce are doar de 6 ori mai multi useri care sunt cam de 200 ori mai prosti si cu putere de cumparare mult mai mica decat aia 80mil de pe likedin. Teoretic.

    00
  19. Pentru că muzica bună nu se uită niciodată. Dar nici să faci din FaceBook radio, totul până la o limită. C-aşa e bine.

    00
  20. @Kramer: păi… poate tocmai pentru că sunt mai proşti şi dau clicuri pe unde apucă, deci şi pe reclame. Iar când audienţa contează doar cantitativ, nu şi calitativ, iese câştigător ăla cu proşti da’ mulţi. Exact ca în presa scrisă şi tv din rromania.

    00
  21. Mai imparti un clip video si cand nu ai ce face.

    00
  22. oameni buni .. .bagati-va mintile’n cap … dau cu share la ce vreau .. daca are cineva o problema… are acolo ignore user sau mai stiu eu ce … c’mon grow up … si va legati de fb prea mult :))
    iar treaba cu radio and shit … vezi ca si ala e dat cu share pe fb … nu de toti userii binenteles … dar nu cred ca daca aud la radio o mel care nu am mai auzit -o demult sau super noua … si dau share la link-ul postul de radio .. sunt sanse sa auda toti ceialalti mel la care eu am vrut sa dau share :))
    asa ca … what next .. vezi cine canta .. abgi youtube.. si dai cu share … sanatate numai bine bucurii si … grow up!

    00
  23. ma zoso, si mie mi s-a intamplat sa gasesc un clip fun dupa n ani si sa il sharuiesc repede.. si dupa aia sa ma uit cand a fost postat :P Acu ma uit inainte, sa vad cand a fost incarcat. :D

    00
  24. Am şi eu pe cineva în listă care postează zeci de clipuri pe zi, dar aşa cu kila. Partea „bună” e ca e destul de organizată; le pune la un interval anume de timp şi mă uimeşte faptul că o face cu o constanţă de invidiat, de parca ar lucra undeva şi ar fi plătită să facă numai asta. Partea proastă e că … ce-i prea mult strică, te saturi, te greţăloşeşti, şi se naşte repugna … asta e pana la urma si ideea. Am alții în listă (adulţi în toată firea nu copilashi) care când apar pe FB, zici că-s „scăpaţi din lanţ”; bagă la link-uri in prostie la foc-cu-foc şi la majoritatea isi dau tot ei like (şi -dureros- de cele mai multe ori e singurul like). Cred că înainte de a împărtăşi ceva, e bine si spune mult despre tine ca persoană, felul în care o faci (mai cumpătat cu echilibru sau agresiv-abuziv).

    00
  25. e simplu sa apesi un buton : share :)

    00
  26. stii cum e? wallul meu, e problema mea ce pun pe el. e ca si cum ti-as spune tie: nu mai scrie pe blog despre „grevistii benzinei”. nu am niciun drept. la fel, nici tu nu ai cum sa imi spui ce sa fac cu peretele meu.

    00
  27. @zoso ba da , ascult muzica evident, dar clipurile sharuite sunt mai des intalnite decat melodiile simple pe Fb datorita Youtube-ului.

    Ei probabil pun mult accent pentru ca eu cu muzica ma ocup :)

    Oricum totul are o limita, daca am folosi toti masura am fi cu siguranta mai buni.

    O seara buna

    00
  28. Pentru că vintage prinde mai nou, e mai catchy şi şic. Pe lângă asta, eşti mai mişto dacă asculţi Lou Bega decât Connect-R, nu ? Eu nu cred că e crimă să dăm share la trecut, mai învaţă „aştia mici” ceva frumos şi pur.

    ps. Dacă e vorba de un viral obosit şi exploatat, atunci da, nu îşi mai are rostul. E ca o bere stătută.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.