Mașini: evoluția automobilului – cu bune și rele

Trăim vremuri interesante, automobilistic vorbind. Am scăpat, cei mai mulți dintre noi, de blestemul Daciei 1310 și am pus piciorul în mașini normale. Se testează primele mașini care se conduc singure. Se fac tot felul de trucuri pentru a se încadra mașinile în noile reglementări europene și americane.

Ca o idee generală, înainte de toate, aș vrea să spun că, pentru mine, o mașină trebuie să fie în același timp simplă și utilă. Rafinamentele de pe modelele premium nu mă pasionează în mod special, mă aștept însă ca mașinile mai accesibile să fie și să devină și mai utile, pentru că altfel coreenii vor acapara tot.

Motorul

Normele pentru gazele emise de motoare se schimbă, din septembrie 2014 Euro6 a devenit norma. Asta înseamnă R&D sporit pentru motor și motoare făcute sa fie mai economice.

Cea mai bună soluție a fost adoptată repede: motoare mai mic, turbo. Așa au apărut motoarele de 1.4 și 1.6 pe mașini care în mod normal aveau motoare de 2 sau 2.5 litri. Din păcate, metoda asta nu e gândită până la capăt, pentru că motorașul mai mic lucrează mai mult să miște barca de mașină din loc, rezultând uzură sporită și alte probleme.

Ford, deștepții cu Ecoboost, au o tonă de procese în America, iar grupul VAG se face că nu aude când oamenilor cu motoare 1.4TSI le pică tot.

BMW sunt printre puținii care au adoptat o strategie normală, dar mai grea și mai costisitoare: hai să facem motorul mai bun și mai economic. Și pentru că ar fi jenant ca o mașină sportivă să aibă un motor leșinat, și pentru că pot face asta.

Cred că educarea șoferilor ar putea ajuta un pic în direcția asta. Oamenii trebuie să înțeleagă că nu poți spera ca mașina să te țină un an dacă ai motor mic și o forjezi în draci. Pentru că situația actuală nu ajuta pe nimeni: consumatorul e supărat că i s-a stricat mașina, producătorul e supărat că l-a pierdut de client.

Viitorul nu este al motorului mai mic, ci al cutiei automate mai deștepte, care știe să schimbe la timp și o face bine.

Și încă una cu cutia automată: e foarte mișto că schimbătorul devine mai mic și aștept cu interes când toți vor face precum Ford, cu butoane pe bord, sau ca Jaguar, cu un potențiometru, și gata. Poate așa dispare și despărțitorul ăla masiv dintre scaunele din față.

cutie-viteze

 

Designul

Asta e subiectivă, dar mi se pare că anual apar din ce în ce mai puține mașini frumoase. OK, înțeleg, Loganul sau Corsa sau Clio nu au cum să aibă un design excelent, dar nici măcar unul cât de cât decent în unele cazuri.

Hyundai scoate niște SUV-uri desenate de dislexici, Audi le trage la indigo, Ford au ciordit grila Aston Martin sperând să le crească prestigiul brandului, Citroen fac lucruri mișto cu seria DS, Renault a stricat Megane-ul și așa mai departe.

Criteriul de alegere a devenit “care e mai puțin urâtă”.

 

Bordul

Bordul mașinii a început să arate din ce în ce mai mult ca un bâlci. Pur și simplu nu există limită la numărul de butoane pe care le pot pune pe bord și pe volan. Când ai 12 comenzi diferite pe volan, parcă nu mai ești atent la drum.

interioare

Și nu reușesc să mă prind de rolul butoanelor atâta timp cât există un touchscreen. Sau de ce naiba există două ecrane, unul în mijloc sus și unul sub el. Probabil în cinci ani o să ne căutăm mașinile după cât de puțin sorcove arată.

Salutări încă o dată deștepților care au pus pe unele modele o bordură lucioasă consolei, fix cât să bată soarele în ea și să te enerveze. Și celor de la Mercedes, singurii care au făcut ceva cu gurile de ventilație: le-au făcut să arate altfel decât restul.

Excelentă ideea celor de la Chrysler de a face suporturile de pahare încălzite sau răcite.

 

chrysler-300-cupholders

În continuare nu toate mașinile au o tăviță pentru telefon și chei undeva pe lângă schimbător, ceea ce mi se pare extrem de stupid. Și, la fel, nu toate au o priză USB la îndemână. Eu arunc unele chestii în pliurile apărătorii de la schimbătorul de viteză.

Plus, mă așteptam ca radio-ul cu USB să fie standard de acum doi ani la absolut toate modelele medii (nu la alea ieftine, gen Spark).

Doar eu vreau centurile de siguranță învelite în cauciuc, ca să nu se mai audă zăngănind?

Și doar eu vreau să sting cumva ecranul ăla mare și să mă bucur de condus mașina fără să simt că am un ditai televizorul la un metru de ochi? Mi-e dor de XcarLink-ul meu din Megane: băgam cardul SD în el și aia era.

 

Siguranța

Le-ați văzut peste tot, sunt sistemele de siguranța avansate, cu detectarea pietonilor, cu frânare automată, cu păstrarea unei benzi. Utile. În privința asta, tehnologia se îndreaptă spre un viitor luminos.

Acum rămâne ca aceste sisteme să fie testate extensiv pe modelele premium și apoi să fie destul de ieftine încât să fie puse și pe modelele civile.

Singura chestie cu adevărat interesantă pe care o aștept este “stop automat la obstacol”. Partea cu “plecarea de pe bandă” nu știu cât de bună e la drumurile noastre, dar probabil că atunci când va fi perfectată și pusă pe toate mașinile, vom avea și noi bani de vopsit benzile.


 

Sper ca, peste ani, să pot alege din mai mult de 2-3 branduri de mașini și că nu vor ceda toți în fața ideii de a face mașina sorcovă cu pene. M-am uitat un pic prin noul KWID, francezii încă sunt pe utilitate și mai puțin pe briz-briz-uri.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. „Și doar eu vreau să sting cumva ecranul ăla mare și să mă bucur de condus mașina fără să simt că am un ditai televizorul la un metru de ochi?” – asta există deja pe Hyundai Elantra. Iar treaba cu suporturile de pahar răcite / încălzite este genială.

    00
  2. „Și nu reușesc să mă prind de rolul butoanelor atâta timp cât există un touchscreen. ” – ei bine, tocmai asta e ideea. Ai incercat tu la 160km/h sa manevrezi un touch-screen? Eventual sa schimbi destinatia la GPS? Sa pui pe repeat o melodie ceruta in draci de plozi in masina? sa pui aerul pe recirculare cand stai in spatele unui camion? sa schimbi postul de radio? samd …

    00
  3. peugeot a scos niste modele doar cu cateva butoane, arata misto (cred ca DS3, am uitat, dar e reclama la tv)

    00
  4. Poti adauga un bord de Volvo, care arata mult mai minimalist si bine organizat. Mai multe poze aici: https://www.autoevolution.com/cars/volvo-v60-2014.html. Restul modelelor pe care le-ai ales mi se par prea incarcate cu functii si butonase…

    00
    • Te-ai urcat in vreunul pana acum? Designul este misto, insa ergonomia este 0.

      Maica-mea are un v50, insa interiorul nu s-a schimbat foarte mult. Acum a venit vremea sa faca un upgrade si ne-am uitat la v60 asta nou, FIX, bai dar FIX aceleasi probleme la interior: butoanele de pe volan sunt greu de apasat, in special in curbe, mai bine te lasi; in cazul manualei, daca ai mana putin mai mare, atunci cand bagi in viteza 1 apesi butonul de „auto” al climei, pt ca e prea aproape consola de schimbator; clima are mult prea multe setari inutile, gen: recirculare auto si recirculare manual. Era de ajuns un buton, nu? La v60 au pus butonul de avarii la mama dracu. Mie imi place sa stau cu scaunul mai departe, picioarele sa fie intins la pedale, desi nu sunt foarte inalt. Din cauza asta nu ajung la butonul de avarii decat daca ma aplec in fata. Tot legat de clima, sa schimbi temperatura pe zone diferite este o adevarata provocare, in special in mers. In spatele panoului de clima/audio, este un spatiu de depozitare deschis, fara capac nimic. Este foarte ciudat, ca o mica groapa in care sa-ti arunci „ceva” si sa nu se vada din afara masinii. Ideea e grozava, doar ca nu prea e. Am incercat sa tin diferite chestii acolo: chei, portofel, toc ochelari, telefon. La prima curba cad fie prin stanga, fie prin dreapta, depinde de curba, ajungand la picioarele pasagerului sau la pedale. Era sa-mi sparg telefonul pe transalpina cu ocazia asta. Decizia era: apas frana si calc pe telefon sau cad in rapa :D

      In contrast, in orice masina japoneza sau germana m-am urcat, m-am simtit perfect (testat honda civic, subaru legacy, golf 5, 6, passat 5.5 si 6, skoda octavia, superb, etc.)

      Nu spun ca Volvo fac masini nasoale, maicamea este ff multumita de v50ul ei si probabil ca intr-un final il va upgrada cu v60-ul, insa pur si simplu nu se pricep la ergonomie interioara.

      00
    • Am abonament la http://www.sunfleet.com si am condus pana acum V40, V60 si XC60, toate modele >2014. Locuiesc in Suedia. Se vede ca esti fan masini germane, insa discutia e mult prea lunga si obositoare, asa ca n-are sens sa intru in detalii de ce Volvo bate nemtoaicele.

      Din ce scrii, pari greu de satisfacut, esti tipicar si te legi de orice lucru inutil. Eu nu am simtit chestiile pe care le descrii.

      00
    • @Andrei: Volvo C30, 1.6 benzina. Ansamblul motorizare – cutie viteze e penibil, interiorul la 30k (trei zeci) arata ca unul de Golf cu 500k (cinci sute) iar o simpla sticla de oglinda costa cat vreo 4 de nemtoaica.

      00
    • Nu stiu de ce te plangi de un Volvo V30 (pe care il ai sau nu in dotare) ca e scump, din moment ce nu ti-l permiti. Iar discutia iar bate inspre nemtoaice.

      Clar, iti recomand sa te urci intr-un Volvo V40-V60-XC60 dupa 2014, dotare Summum, si apoi mai vorbim. Masina nu are nimic: are doar romanul mentalitati idioate si o tine cu nemtoaicele pana in panzele albe.

      00
  5. Parbriz incalzit, dotare standard pe toate masinile din Romania, pe timp de iarna este foarte util. Asta vreau.

    00
    • E o optiune inca destul de scumpa, din pacate. Pe cind prin grupul VAG, de exemplu, se cer citeva sute bune de euro pe ea, Ford o are standard si pe Fiesta, parca (sau chiar si Ka?). Daca nu gresesc, ei au inventat parbrizul incalzit. Imi povestea un coleg ce minune era asta pe o fosta masina de-a lui, un Mondeo de prin anii 90..Deci nu a fost inventat chiar ieri. Da, este super faina si utila o asemenea optiune.

      00
    • Da, pe mondeo aveam. Este bestial sa fumezi iarna o tigara si sa-l incurajezi pe vecin sa dea mai cu spor la geamuri.

      Cea mai utila chestie ever in masina nu e touchscreenul sau pilotul automat ci NEVASTA………… multi stiu ce zic …

      00
  6. pai pe motorina toate motoarele is turbo (un vag sdi de 1.9l avea 60 de cai) alea de ce nu se strica ?
    cat timp se taxeaza emisiile se va micsora si capacitatea motoarelor

    00
    • SDI e fara turbina sefu’ si nu se strica pentru ca nu l-a cumparat mai nimeni

      00
    • pai tocmai asta era ideea ca si la diesel s-a marit puterea pe litru 2x cu ajutorul turbinei si motoarele turbo o duc bine mersi

      00
  7. NOU
    #22

    Motoarele pe benzina sunt mai puternice la cilindree egala decat un motor diesel. Daca le pui turbo la amandoua, puterea creste proportional. Un turbo diesel de 2000 va fi tot timpul mai puternic decat un benzinar aspirat de aceeasi cilindree, dar intotdeauna mai slab decat un turbo pe benzina de 2000 cmc. TSI-urile care cadeau imediat dupa aparitia pe piata o faceau din cauza unor erori de proiectare, nu pentru ca erau prea mici si se stricau de la efort. E fier pe fier si nu are ce sa se strice. Mai tineti minte ce se buseau 2.0 TDI cand au aparut? Au fost si acolo erori de proiectare, care intre timp s-au remediat, iar acum sunt aparate si slavite tocmai de cei care critica 1.2 TSI-urile si conceptul de motor mic plus turbo. Asa-i ca lumea e pe dos?

    Si ce mai spuneti de noile 2.0 TDI de 190 si 240 CP? Nici alea nu sunt bune, asa-i?

    00
  8. Coane, ai lasat articolul pe la jumatate.
    Directia asistata: de la volanul Daciei vechi, la care faceai muschi tragand de el, la hidraulica de care n-ai auzit pe nimeni sa se planga, iar apoi la mizeria numita EPS, care face masina sa iasa de pe drum, daca nu esti atent, si sa zboare ca o frunza in vant, ori de cate ori trece pe langa tine un SUV mai sanatos.
    Suspensia: in secolul 21 multi producatori se intorc spre mizeria numita punte rigida/ax rigid, etc. in loc sa puna independenta pe toate masinile. Si apropo de Hyundai, nici acum nu au invatat sa faca o suspensie de masina care merge si pe altceva decat pe puf de rata pekineza.
    (in)sonorizarea: 80 de decibeli cu cauciucuri silentioase, la 100 km/h.
    Computer de bord: da, inca se mai fac masini fara computer de bord (revenim la Hyundai).
    Si lista poate continua.

    00
  9. Tesla? :D

    00
  10. Tot nu te-au angajat astia CEO pe la General Motors asa cum meriti nu? Creca de asta esti suparat:)))

    00
  11. Tot nu am inteles de ce dau americanii Ford in judecata. Ca nu accelereaza suficient de repede? (nu sariti in capul meu, am citit foarte putin din articol si pe sarite). E normal sa reducem poluarea cat de mult putem, iar Tesla face treaba cea mai buna la acest moment(dar asa ceva nu imi permit).

    Totusi… Butoanele fizice au rolul lor, chiar daca ai touchscreen(sunt mai accesibile si poti sa le simti, nu trebuie sa te uiti la ele si sa iti distraga atentia de la drum). Daca sunt multe, nu e o problema, sunt menite sa fie utile, iar unele sunt scurtaturi. Bun. Pentru mine, cert e ca interioarele masinilor de azi arata bestial fata de interioarele masinilor din anii 2000, care aveau 4 butoane pentru geamuri, 2 rotite pentru aer, un buton pt AC, unul pentru recirculare(daca nu aveau maneta) si unul pentru dezaburire luneta.

    Totusi, „Renault a stricat Megane”- cum asa? Ca i-au dat un design mai tineresc? Ca arata mai bine, interior/exterior?

    00
    • iti explic faza pe scurt. la americani motorul și caii putere sunt inutili, pe ei ii interesează towing capacity. deci cât tragi cu truckul tău, pentru că america e o țară antreprenorială și mare și oamenii vor să mute bunuri. motorul de 3.5 e admirabil, economic, fix ce trebuie pentru un truck ușor. dar americanul vrea să tragă 2-3 tone cu el și nu prea reușește, pentru că 3.5 nu e același lucru cu 5.2 sau 6.0.

      același lucru, grosso modo, se întâmplă și cu fiesta 1.0 ecoboost sau golf/polo 1.2tsi. sunt bune la 2 persoane, dar daca ai pus 4 in ea, începe să chițăie. ai mai pus și bagaje și ai un google plin de „vag 1.4 tsi sucks ass”.

    • Atunci nu vad motivul de a da Ford in judecata. Puteau sa cumpere alta masina. E vina celor de la Ford ca ei au cumparat o masina ce nu le satisface nevoile? Also, de ce nu trec pe diesel, daca vor sa traga?

      La fel si la motorul 1.0ecoboost, care e de oras(asta nu intelege lumea, ca nu e de calatorit cu bagaje multe, ci strict de oras). Motoarele astea mici sunt pentru drumuri scurte, pentru orase etc, ca sa nu mai mergi cu motoare mari in oras. De asemenea, nu iti lua 1.0 ecoboost daca ai nevoie de mai mult. Ia-ti diesel daca vrei sa mergi mult in afara orasului.

      Daca totusi ai un motor nu prea puternic si din cand in cand mai iesi cu ea in afara, las-o nene asa. Nu trage, nu trage.

      App, daca 1.4 TSI sau 1.0 ecoboost sunt de cacat, de 1.2 simplu de la Logan ce sa spunem? Si uite ca si-a indeplinit miniunea de a merge in total, in 2 zile(cu treaba aferenta ce a fost de facut) circa 1200 de km, chiar si la viteze de 150 km/h, cu un consum bunicel. Deci se poate si cred ca trebuie as fi dobitoc sa dai in judecata Ford pentru ca ti-ai luat motor mic(daca ala poate sa fie considerat mic) cand tu voiai mai mare.

      00
    • mașina nu e lift. nu îi poți spune omului „ai 4 locuri, dar n-ai voie cu mai mult de 3 pasageri”.

    • În plus atunci când un trend se dovedește dăunător și rămâi oarecum fără opțiuni ( producători renunța la motoarele lor cele mai mari) sa te opui în termeni legali e cam cel mai bun lucru pe care îl poți face.

      Și nu, sa cumperi de la altul nu e o opțiune, sau mai e acum, vreo câțiva ani.

      Eu am testat ecoboostul de 1l pe Focus, pentru vreo 400km.
      Am consumat mai puțin și am condus mai sportiv decât pe orice motor 1.2 de la SWAG și Renault-Nissan.

      Inclusiv cu 4 pasageri și bagaje, pe distante scurte și chiar și asa am reușit sa-i dau 160 ( față de 193 -blana, când am mers singur).
      Dar, e corect, cu 4 pasageri nu ți se mai pare la fel de interesant.
      Nici nu stiu daca după 100 000 de km de forja motorul ala mai e motor. Rămâne de văzut.

      00
    • Vali, nu, nu e lift. Si trage si cu 4. Chestia e ca nu ti-a garantat nimeni ca mai trage la fel de bine. Masina de oras e masina de oras.

      Catalinx, eu nu cred ca vreo lege poate obliga producatorul sa faca sa plateasca daune pentru ca e… motorul prea mic. Si in fond, tu spuneai ca Ecoboost-ul de la Ford s-a descurcat bine.

      Daca rezista, vedem. Eu zic ca rezista. Motoarele pe benzina sunt facute sa mearga la turatii mari. Insa astea mai noi au livreaza puterea si de la turatii mai mici, ca le ajuta turbina, deci nu vad problema. Oricum ele sunt de oras, unde nu trebuie sa le forjezi. Eu chiar as vrea un Ford cu motor de 1l, Ecoboost.

      00
    • Bogdan, s-a descurcat bine comparativ cu orice 1.2 am mai condus eu. Nici pe aproape de un 2.0, fie el benzina sau diesel ( de generație recenta)

      Încearcă sa tractezi o rulota, sau o platforma cu ceva atelaj/utilaj/barca/atv/…etc cu ecoboostul si-apoi vedem cum se descurca.

      Și da, acum mai exista câteva alternative de motorizare, dar în 5 ani?

      00
  12. Tot o parere subiectiva legata de design : BMW seria 3, ultima generatie sau Mazda 3, 6.

    Chiar arata bine la exterior

    00
  13. In locul cutiei automate apare CVT din motive de economie de carburant. Cauciucurile run flat sint tot mai populare pe masini desi toata lumea le uraste.
    Ecran Touchscreen e cea mai mare porcarie existenta pe bordul unei masini.

    Ultima noutate: Jeep Chrysler poate fi hacked cu un laptop!

    00
  14. Stiu ca Mazda nu e la fel de populara ca restul pe care le-ai enumerat tu, dar mi se pare o alternativa excelenta la „germane”, cu un design superb, rezistenta mai buna in timp (vizite mai rare in service) si un pret mai bun.

    00
    • Stii care e problema la Mazda? Costurile pe 5 ani.

      Eu am o germana, un golf, mai vechut, pe care il vand, urmand sa iau ceva break, mai nou (2012+).
      Am zis sa incerc si altceva si m-am uitat uitat atent la japoneze break. Costurile pe 5 ani la consumabile sunt cu 40% mai mari decat la germane. Pt ca sunt rare..
      Pe autovit avem asa, 1 bucata mazda 6 II break(manuala!), 1 bucata honda civic break, 0 bucati honda accord break, 50 bucati golf 6 break, 29 bucati passat b7 break.

      Aici vorbim doar de costurile de intretinere, nu am pus in calcul ca se strica ceva serios, sa zicem o caseta de directie (problemaitca la mazda 6). La golf/passat spre ex costa 2000-2500 de lei, insa la mazda 6 break, 2.2 diesel nu am reusit sa gasesc o cotatie, se aduce doar la comanda. Pot sa pun pariu ca va costa ceva mai mult de 2000 de lei, ca doar e la comanda, nu? Stiu, stiu, japonezele nu se strica, dar nu toate sunt subaru forester (:D), e greu sa-ti faci un calcul pt o masina pe care o vei tine 5-6 ani fara sa incluzi costuri de service de genul asta.
      Si apoi mai e problema impozitului. Motorul de 2.2D este bestial. Doar ca impozitul este 800 de lei, fata de 160 de lei la un 2.0D, pt ca pitong.
      Apoi e problema pretului. Mazda 6 din 2013-2014 costa intre 16k si 20k euro pe autovit. Passat b7 din 2013-2014 costa intre 10k si 15k (la 20-25 gasesti deja b8 din 2015, mai chele). Dar nu asta e problema, ci pretul de revanzare. Daca eu iau o masina din 2013 azi, peste 7 ani o sa aibe 9 ani. Un passat vechi de 9 ani se vinde azi cu 5-6k euro. O mazda 6 se vinde cu 4-5k euro, desi cred ca acum 7 ani, mazda era tot mai scumpa decat passatul (just a feeling).

      Ideea e in felul urmator (tl;dr): daca as cumpara o masina cu ochii, sa-mi placa designul, as lua mazda 6 break din 2013-2014, daca as cumpar-o cu inima, as lua Alpina D3 break 2012-2013, insa cum probabil o voi cumpara cu creierul/portofelul, voi lua o germana (passat/golf/skoda) sau o masina ce are motorul de 1.6D oferit de Ford/PSA group (Ford/volvo/peugeot/citroen). S-a pus si pe mazda 3 motorasul asta, dar e prea mica pt mine masina.

      00
    • Mazda 3 2005: e absolut sinistra dpdv al calitatii: rugina, bucsaraie proasta si scumpa, tapiterie care se desprinde de pe usi, motor (pe benzina) care la 100000 km consuma ulei in prostie,piesele scumpe (rola intinzatoare curea 450 lei!?), etc, etc. Am incercat sa am grija de ea dar e o gaura neagra de bani.Asa ca sa ma scutiti cu mizdele voastre japoneze!

      00
  15. Vrei butoane puse aiurea pe volan? Ia cu lamaie…
    https://www.caricos.com/

    Kia Optima 2012

    00
  16. Start & Stop = obligatoriu. Visez sa ma opresc la semafor si sa fie liniste, sa nu inghit gazele masinelor care asteapta la semafor.

    00
  17. Boss design-ul de la Volvo ar fi aproape Zen pentru tine

    00
  18. În ceea ce priveşte motoarele, datorită reglemetărilor în vigoare, constructorii sunt nevoiţi să reducă emisiile poluante (CO, NOx, HC, particule) şi gazele cu efect de seră (CO2).

    Emisiile de CO2 sunt direct proporţionale cu consumul de combustibil. Problema apare datorită modului în care sunt omologate automobilele. În Europa încă se utilizează NEDC (New European Driving Cycle), un ciclu care nu prea are legătură cu regimul de utilizare client (motorul nu prea este exploatat la sarcini medii spre mari). Pe ciclu totul iese bine şi frumos (consum scăzut) numai că în viaţa reală regimul de exploatare al motorului este cu totul diferit, consumul devine sensibil mai mare iar dinamica vehiculului lasă de dorit.

    Lucrurile or să se schimbe când o să se treacă la un ciclu de omologare mai apropiat de cel real (ex. WLTC – Worldwide harmonized Light vehicles Test Cycle) şi constructorii vor fi obligaţi să vină cu tehnologii adiţionale (ex. mild hybrid) pentru a mări puterea totală a grupului moto-propulsor.

    00
    • Eu tin minte ca masuratoarea de CO2 la RAR a fost facuta cu motorul turat la maxim, practic pana se taie automat alimentarea. Si asa am iesit la cat zice producatorul ca e. Mercedes 2.2. Nu vad cum ai putea testa mild. Probabil alti producatori fac jmecheria asta cu NEDC.

      00
  19. sa ne bucuram inca 10-15 ani de condus, ca dupa aia o sa conducem doar pe drumuri de tara sau exclusiv offroad

    vb cu un coleg acum ceva timp si imi explica ca el nu o sa-si ia in 15 ani o masina care se conduce automat sub nicio forma, ei bine sa ne asteptam la impozite si asigurari pt. astea clasice (care necesita sofer ) sa fie de vreo 10-20x mai mari, si sa vedeti ce trecem toti pe full-automate

    prin california parca au o zona in care google face plimbari, AI_ul dezvoltat pt asta acumuleaza informatii bine, parerea mea este maxim 10 ani in US, 15 in ro

    00
  20. Cand treci de la cutie manuala la cutie automata dispare tot farmecul si toata placerea condusului. Probabil ca e utila cutia automata pentru seniorii de la 60+ sau pentru cei care dupa mii si zeci de mii de km. nu-s in stare sa foloseasca un ambreiaj corect.
    Eu masina o folosesc ca o necesitate si mai ales pentru placerea condusului. Consum mai mic sau uzura mai putina la motor ma lasa rece la propriu. Nu inteleg de ce s-ar orienta cineva (altcineva decat cei mentionati anterior) spre o masina ce are cutie automata doar ca sa economiseasca combustibil si sa lungeasca viata anumitor piese cu maxim 1 an. Pana la urma mai nou apar modele noi de masini incat nici aia plini de bani nu apuca sa faca fata ritmului cu care se schimba modelele.

    00
    • mălin n-a condus automată, dar vorbește ca un om mare.

    • Wow..placerea condusului sta in amestecatul benzinei. Misto.
      Labagiule

      00
    • Înțeleg ca plăcerea de a conduce sta exclusiv în apasatul pedalei de ambreiaj, ca altfel eu când ma plictisesc, sau am nevoie schimb manual și la automata. Dar dacă nu am chef azi, nu.

      A dracu’ pedala de ambreiaj, cum satisface ea șoferii de parca au punctu’ G în talpa stânga.

      00
  21. @borg
    La RAR sigur ti-a testat CO (monoxid de carbon). CO apare cand motorul functioneaza la sarcini mari, cu amestec bogat.

    CO2 (bioxid de carbon) se omologheaza pe flota, pentru fiecare constructor auto in parte.

    00
  22. În materie de design ești subiectiv.
    După mine, deși nu sunt sigur ca e ok sa declar asta, SUVurile coreene sunt desenate mult mai bine decât unele germane, sa zicem BMW, sau Mercedes.

    În ultimii ani le-au mai dres, dar dacă compar un X5 de 2007-2010, sau un „Meleu” la fel cu, sa zicem Santa Fe, Kia Sorento, primele doua ma oripilează. Santa Fe mi se pare chiar elegant. Ultimul model îmi place mult mai mult decât ultimul X5, arata mai modern, mai nou.

    Aia de la BMW au făcut ceva treaba cu designul la X6, respectiv X4, iar aia de la Daimler cu GL/GLk, dar cam atât. După apetitul meu, firește.

    Nici nu ma încumet sa aduc vorba de designul de Touareg. Presupun doar ca aia de la Volkswagen sunt în stare sa scaleze golful de la dimensiunea unei machete pana la un camion Belaz, sau asa ceva.

    Iar aia cu Ford, care a furat grila de la Aston, corect, dar arata bine.
    Noul Mondeo ma atrage mai mult decât, noul Passat (hahahahaha), ultimul seria 3 (chiar și 5).

    Legat de siguranță activa, păstrarea benzii și dispozitive de evitare a coliziunii pe modele „civile”.

    Cred ca Focus ( păstrează banda, menține distanta fata de masina din fata, frânează în caz de pericol de coliziune/ obstacol) e destul de civil.

    Am văzut și la Qashqai ceva, dar mai subțire.

    Legat de butoane, le prefer acolo multe pe consolă și pe volan. E bine și cu touch-ul, dar e mai bine sa:

    1) Nu fiu nevoit sa ma uit altundeva decât la drum cand conduc ca sunt d-ala de intra în șanț instant.
    2) Sa am mai multe butoane care sa controleze opțiunile simplu, cărora sa le învăț poziția mecanic, decât 2 trei controale care sa facă totul pe principiul meniu ( scroll, select, confirm, back).

    Cand nu o sa mai fie nevoie sa ma uit activ la drum, da, touchscreen de 40 de inci cu 3D și popcorn.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.