Eshopwedrop a dispărut cu sute de colete

Firma a înregistrat cererea de insolvență pe 27 iunie, coletele celor care comandaseră prin ei rămânând blocate la diverse firme de transport, cărora nu le-a mai plătit serviciile.

Firma Eshopwedrop (ESWD) are ca obiect de activitate curierat tip parcel forwarding – intermediaza comanda de produse pe site-uri din strainatate care in mod uzual livreaza doar in tara de origine (gen Google, Lenovo, Amazon etc.); produsele sunt comandate la depozitul ESWD din tara respectiva folosind datele unice de identificare ale clientului (nume, prenume, un cod) si ulterior transportate si livrate clientilor in Romania contra unei taxe variabile (kg, dimensiuni, tara de provenienta).

Am apelat la serviciile ESWD ani de zile fara probleme pana in luna iunie 2023.

Am contactat in mod repetat ESWD prin email si mi-au comunicat ca exista probleme cu toate coletele receptionate de ei in perioada 12-16.06.2023. Pe data de 14.07.2023 au trimis un email de tip mass message tuturor clientilor si i-au informat ca pachetele respective au fost blocate de firma cu care au contract pentru servicii de transport marfa.

Am solicitat datele firmei de transport si pe 24.07 mi-au comunicat ca este vorba despre Sorcani SRL.

Am contactat Sorcani SRL care mi-au raspuns prin SMS de la nr. de contact oficial de pe site, 0741095304, ca au blocat in Sibiu paletii cu coletele ce trebuiau livrate de ESWD pana la plata facturilor restante din partea ESWD.

Astfel, SORCANI SRL si ESHOPWEDROP.RO SRL priveaza prin litigiul dintre cele 2 firme sute de persoane de produsele comandate si achitate (prejudicii individuale variabile de la zeci la sute sau chiar mii de euro). Va rog anchetati daca este legala sechestrarea proprietatii unor terti de catre o firma de transport in contul datoriei unei firme de curierat (ESWD subcontracteaza servicii de transport rutier in cadrul activitatii de curierat) si dispuneti eliberarea coletelor pentru a putea fi livrate sau ridicate de la sediul ESWD din Sibiu.

Este ca si cum patronul unui depozit inchiriat de Cargus/Fan Curier se decide sa puna lacatul pe poarta cu toate coletele inauntru pana ii achita Cargus chiria.

Din punctul meu de vedere, litigiul dintre 2 firme se rezolva in instanta cu executare silita, nu poate fi sechestrata proprietatea unor terti care, de buna credinta, au apelat la serviciile uneia dintre firme fara a avea cunostinta de litigiul existent (noi, clientii, achitam ESWD serviciile de curierat, nu avem de unde sti daca ESWD isi achita la randul sau datoriile, nu consultam portal.just.ro in prelabil).

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

40 comentarii

  1. Cam are dreptate omul, curierul trebuie sa execute shop-ul, nu clientul. Inteleg si curierul ca ar urma sa faca niste livrari in pierdere.

    Sa ceara iar niste bani de livrare, iar nu se poate.. nasoala combinatie.

    Comentariu apreciat.6914
    • Are o lupa. Omul are „contract” cu firma de unde a comandat serviciul, adica awsd aia, si unde a platit, sau a agreat sa plateasca. Sa-i dea el in judecata, pana le culege praful de pe toba daca aia intra in insolventa. Soricel serele ala n-are nicio treaba cu clientul final, si probabil nici nu vrea sa aiba vreo treaba.

      Soricel nu livreaza pentru clientul final. Soricel livreaza pentru awsd. Daca awsd nu plateste, soricel nu livreaza. Hai ca nu-i asa complicat. Clientul sa inteleaga ca exista riscuri cand tu comanzi pe adresa altuia si speri sa-ti trimita tie cum ati stabilit. #aloatteapa. (sic)

      Comentariu apreciat.7712
    • Pai aia face, executa shop-ul 😆 clientul e doar pagubitul

      42
    • Diferenta se face la retinerea bunului vs. prestarea serviciului.

      Soricel SRL nu e obligat sa presteze serviciul, ca nu are nici o obligatie fata de clientul final. Dar e obligat sa nu retina bunul si sa-l elibereze. Ca nu detine si nu a detinut niciodata proprietatea aia. S-a angajat ca transportator doar.

      Soricel pare ca a preluat marfa (si astfel si-a inceput parte a serviciului) dar nu a livrat-o tinand marfa ca gir. E ilegal din ce stiu sa faca asa ceva. Problema se mai pune si in felul urmatoru: a cui e bunul? A clientului final sau a ESDW? Si cum intra proprietarii in posesia bunului? Si cum decide Soricel cui sa-l elibereze fara sa se expuna unui risc suplimentar?

      52
    • „Soricel pare ca a preluat marfa (si astfel si-a inceput parte a serviciului) dar nu a livrat-o tinand marfa ca gir” – unde zice ca o tin ca gir? Pentru ce? Sa incerce omul sa se duca la depozitul curierului si sa ridice pachetul. Evidet ca firma nu va cheltui timpul angajatilor si combustibil fara remuneratie dar gadeste-te ca pe tine te costa 20 de lei un transport Cargus pentru ca aia livreaza zeci de colete. Ia sa vedem cat costa un angajat + benzina sa aduca un singur pachet. Poate daca se asociaza cu altii in aceeasi situatie.
      Nu e ca si cand alora le convine sa tina depozitul plin cu chestii. Ar putea la fel de bine sa le depoziteze in curte la ESWD, asa cum zice, dar de ce sa cheltuie ei mai mult ?

      02
  2. Aici doar un avocat bun poate sa raspunda insa, pana acolo, nici astia de la SORCANI SRL nu prea au de ce sa fie obligati sa livreze coletele pentru ca ei nu au incheiata vreo intelegere/contract cu clientul final ci cu ESWD insa nu cred ca o sa tina prea mult chestia cu confiscarea produselor pana isi platesc astia datoriile care probabil nu vor fi platite si se va ajunge la deschiderea altei firme si business as usual cu alti parteneri.
    Probabil si SORCANI joaca la rupere pentru ca simt treaba asta si nu le convine.

    Comentariu apreciat.355
    • eu sunt in situatia lu sorcani. prestez pe baza unui contract niste servicii pentru maricica srl care la randul ei presteaza niste servicii pentru persoane fizice. maricica srl nu imi achita facturile de luni de zile. cu ce sunt eu vinovat, si responsabil, fata de beneficiarul final daca nu mai livrez rezultatul?

      Comentariu apreciat.615
    • Clientul final are contract cu vanzatorul. Clientul a platit produs+ transport vanzatorului. Daca produsul nu ajunge la timp, vanzatorul ar trebui sa ii dea banii inapoi clientului. Dupa aia sa se certe vanzatorul cat doreste cu firma de transport.

      Comentariu apreciat.405
    • @F, cred ca nu stii cum functioneaza ESWD, sau nu inteleg eu cine e ‘vanzatorul’ in ce zici tu.

      Tu, care folosesti ESWD, cumperi (cu banii tai) de pe un magazin dintr-o tara ce nu livreaza in Romania. In cazul asta, ‘vanzatorul’ (aka magazinul unde platesti) livreaza bunul la adresa indicata de tine, care e un depozit ESWD; de aici incolo, magazinul ‘s-a spalat pe maini’, si-a indeplinit livrarea – nu mai ai ce sa ii ceri!

      In continuare intra ESWD – tu le zici lor ‘adu-mi si mie in tara produsul cu codul X care a fost livrat in depozitul vostru’. ESWD zice ‘bine boss, il aducem’. Lor le achiti doar costurile astea aditionale de livrare.

      Daca se pierde pe drum, nu stiu ce se intampla, dar ce stiu e ca magazinul original de unde ai cumparat nu mai are nicio responsabilitate.

      Comentariu apreciat.629
    • NOU
      #10

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1849
    • Costelush, am inteles. Sa cumperi de la firme care nu livreaza in Romania nu e cel mai inteligent lucru pe care il poti face.

      Comentariu apreciat.387
    • remington, ok, vin-o si ia-l. iti dam noi o locatie pe whatsapp unde se afla.

      Indecis. Tu ce zici?296
    • @remington
      Cum poti fi proprietar pe un bun care nu a ajuns la tine, deci comanda nu s-a finalizat?
      Firma de transport nu are nicio responsabilitate catre tine, ci catre firma cu care are contract.
      Nu zic ca e neaparat corect, dar e o metoda de a ii contrange sa le plateasca facturile restante.

      Indecis. Tu ce zici?1522
    • NOU
      #14

      Dacă nu eu am ales firma de curierat, nu e treaba mea. Produsul pe care l-am plătit e al meu, având factura de la client. Nu e treaba mea ce probleme are vânzătorul cu firma de curierat. Dacă mergeți la orice supermarket și cumpărați ceva, paza nu are dreptul să verifice ce e în plasă, pentru că bunurile sunt ale voastre (fiind cumpărate). Se poate uita pe bon dacă vrea, dar nu să verifice în plasă.

      @thebblack
      Vrei să zici că dacă tu cumperi prin bringo, de ex, și ai plătit produsele cu cardul, deci trebuie doar să îți fie livrate, livratorul are dreptul să nu ți le aducă doar pentru că el nu se înțelege cu magazinul? Îți trimite livratorul adresa, du-te și ia-ți produsele de unde are el chef, nu contează că tu ai plătit și transportul?

      Indecis. Tu ce zici?1132
    • Comanda se încheie atunci când clientul autentifica receptia mărfii, fie semnat pe PDA, fie chitanța POS, fie semnătura pe factura/aviz de insotire, fie pus cod la locker. Dacă exista litigiu între vânzător si client, livrarea se oprește, comanda e nelivrata si deci neîncheiată. Livratorul acționează cf contractului sau tupeului. Clientul nu are contact cu livratorul, transportul îl plătește catre magazin. Clientul o suge, apoi poate pasa suptul vânzătorului, niciodată curierului. Dacă sunteți Genius, nu sunteți patronii samedei, stați calmi.

      1011
    • *litigiu între vânzător si livrator, sorry.

      53
    • remington, banii tai au ajuns la bringo sau la carrefour? daca raspunsul e carrefour, aia e, te duci si ti le iei, eventual te certi cu carrefour sa ti le aduca cumva. bringo n au nici o obligatie fata de tine, indiferent ce abereaza dorel asta de foorysh.

      niciodata, cel putin in ultimii ani nu am semnat nimic catre livrator, sunt unii putini care iti cer nu stiu ce cod, dar sunt 2 din 10 poate.

      33
    • @Remington Steele, in situatia prezentata, tu ai facut plata catre Bringo. Cu ei trebuie sa te certi legat de orice situatie, nu cu Carrefour.

      In shimb, in situatia din articol, plata s-a facut catre Eshopwedrop, nu catre firma Sorcani SRL. Asa ca Sorcani SRL nu are nici o obligatie catre clinetul final.

      Din cate vad, a raspuns mai jos si un reprezentant de la firma de curierat din Romania si a zis ca toate coletele vor fi trimise catre casa de insolventa (nu le pastreaza ei).

      @thebblack, misto asa cu iti dam noi o locatie pe WhatsApp.
      Si locatia sa fie eventual prin Nigeria sau… mai aproape de noi, pe undeva prin Crimeea.

      00
  3. Cum spunea si Eminescu in poezia Dintre sute de colete(subiect posibil de bac) Dintre sute de colete/toate comandate/cate oare-or fi livrate/daca sunt blocate?”

    Comentariu apreciat.1323
  4. Sorcani e firma din 1993 cu 162 angajati si cifra de afaceri 77milioane si profit, pe cand ESHOPWEDROP.RO e firma din 2011 care cu chiu cu vai are cifra de afaceri 900mii si in fiecare an cu pierderi…deci au rostogolit datoriile pana s au blocat…

    Comentariu apreciat.721
  5. S a rezolvat, dar sediul din Ro a disparut. Acum totul se face prin Polonia.

    210
  6. Am trecut prin asta. Am avut 3 colete blocate în perioada specificată. Săptămâna asta au ajuns.

    Între timp am mai comandat prin ei. Coletele vin acum la un depozit in Polonia de unde sunt livrate cu fan curier via Arad.

    Funcționează mai greu dar funcționează în continuare. In perioada cu coletele blocate și după am comandat și din SUA și din Germania și din Italia. Toate coletele livrate fără probleme chiar daca paletul (cu celelalte 3) respectiv era blocat la un transportator din Romania.

    Dar, da, pare că depozitul din Romania a fost inchis, după ce o perioada a fost mutat de la București la Sibiu.

    Indecis. Tu ce zici?1817
  7. o sa fiu muist, stiu, dar faza asta doar o sa faca lumea sa aleaga ramburs si mai mult.

    Comentariu apreciat.378
    • Rambursul, acolo unde e poaibil, e cea mai buna alegere pentru client in Romania. Pe teritoriul Romaniei nu ai nici o garantie ca transportatorul sau vanzatorul nu se sucesc cand le dai fie si cea mai mica ocazie sau posibilitate de a o dace.

      Comentariu apreciat.453
    • In ultimul timp in afara de easy box de la Emag aleg doar ramburs.M-am fript de mai multe ori cu plata cu cardul si nu mai am chef ca pe banii mei platiti deja sa fiu luat la misto.
      Ecuatia este ridicol de simpla : imi aduci coletul te platesc, nu imi aduci coletul nu te platesc.Cand plateam on line brusc parca nu mai contam pentru curieri, era deja platit coletul..atunci da-l dracu de client, asta este mentalitatea in Romania.

      Comentariu apreciat.313
    • Nu cred ca ai inteles cum functioneaza EshopWedrop. N-ai cum sa platesti ramburs.
      Tu comanzi de pe Amazon.de un produs care in mod normal nu se livreaza in Romania.
      Platesti cu cardul pe Amazon si produsul este livrat in Germania la un depozit. De acolo, pentru 50-70 lei, EshopWedrop ti-l aduce la usa in Romania prin Fan Courier.

      151
    • cineva, pe un blog : „eshopwedrop dă rateuri, asta va convinge și mai mulți oameni să aleagă cumpărăturile ramburs.”

      un funcțional, pe același blog : „bro, nu se poate ramburs la eshopwedrop.”

      Nea Costel, drojdier : „Dă-te în p… mea”

      73
  8. Confirm si eu ca functioneaza in continuare, pare doar ca nu mai exista depozit in Romania. La mailuri mie mi-a raspuns o persoana din Bulgaria.

    20
  9. Este o speta destul de complicata.
    Potrivit conventiilor internationale cu privire la transportul marfii/coletelor, furnizorul de servicii de transport/depozitare poate bloca livrarea bunurilor si ulterior valorificarea acestora, daca se constata ca clientul nu isi indeplineste obligatiile cu privire la plata serviciilor.

    70
  10. Plata cash(sau card) la livrare in urmatorii 2 ani va deveni sfanta. Altfel stai si te rogi de unii altii sa-ti aduca produsul pe banii tai si pe muzica ta.

    125
  11. Eu am trimis un colet in germania joi, vineri a plecat spre ro, luni era in depozitul de aici.
    Fan mi-a preluat comanda azi.

    Sper sa nu se duca la vale, era/este un serviciu decent.

    42
  12. Draga Vali,

    As fi si eu curios sa-mi zici numarul tau de telefon sa verific ce discutie prin mesaje am avut. Asta afirmi in acest articol, ca ai avut un schimb de mesaje cu numarul de telefon 0741095304

    Cred ca, inainte sa fii scris ceea ce ai scris puteai sa suni la numarul indicat de tine si sa afli stadiul acelor colete citez “ disparute”

    Au fost mai multi beneficiari care m-au sunat si i-am asigurat ca bunurile sunt intacte si nu sunt nici sechestrate si nici furate. Si cu siguranta vor intra in posesia bunurilor!

    Toata lumea care ma suna, vroia doar coletul lor , insa le-am comunicat ca eu nu pot trimite un colet, pana nu documentam din pct de vedere juridic toate aspectele, de ce? Pt simplu motiv ca eu nu desfac paletii , intrucat erau infoliati.

    Intradevar firma a intrat in insolventa, prejudiciul nostru ca si firma de transport este de peste 22.000 euro.

    Ne-am inscris la masa credeala, iar ulterior, am notificat casa de insolventa sa vina sa ridice paletii, intrucat acele colete pe care le mentionezi sunt asezate pe paleti.

    Acestia au fost ridicati din data de 4 August, in baza unui proces verbal, de catre firma indicata de administratorul judiciar!

    Asadar draga Vali:

    1. As vrea sa vad mesajele ce le-am schimbat impreuna
    2. Inainte sa scrii sau sa ma acuzi poate era bine sa discutam telefonic si cu siguranta iti dadeam toate informatiile si datele la fel cum am facut-o si cu alti clienti

    PS eu pot sa pun la dispozitie mesaje / procese verbale / poze paleti tot ce este nevoie

    PS PS din partea ta am nevoie de scuze!!!

    PS PS PS am si eu doua curiozitati, daca comanzi cu plata ramburs, platesti doar coletul sau si transportul?

    daca ti-ai comandat bunurile din afara Uniunii Europene, ca am vazut ca comanzi de ceva timp de la ei, si daca a fost cazul dupa ce ai cumparat , ai fost si ai si facut vama si platit taxe pt produsele comandate?

    19
  13. Mi-am dat seama!!!

    Sigur a fost o doamna / domisoara! A fost singura persoana cu care ulterior unei discutii telefonice am schimbat cateva mesaje, si asta din cauza faptului ca nu am putut discuta civilizat la telefon.

    Afirmatiile mele raman valabile, adica:

    1. Trebuia sa imi cereti si mie parerea inainte sa publicati acest articol, atata timo cat v-ati folosit de niste informatii trunchiate
    2, Aveati numarul de telefon si numele companiei, deci puteati
    3. Sa va cereti scuze pentru ca m-ati acuzat de niste lucruri fara in prealabil sa le verificati

    Cu drag

    Alex

    68
  14. Nu folosiți acest site . Suport zero , telefonul mereu inchis , la mesaje nu răspund , pe messenger citesc mesajele dar nu răspund . Zilele astea o sa depun o reclamație la poliție pentru frauda informatică și înșelăciune . Evitați acest scam

    20
  15. Anul trecut, tot in perioada asta din an (iulie-august), am depus si eu plangere la Protectia Consumatorului (care a consumat mult timp si cerebel sa respect toate etapele/informatii etc.) si n-am rezolvat nimic (dupa cercetarea cazului mi s-a transmis ca sunt f.bine acoperiti dpdv legal, ca in momentul cand mi-am creat cont pe site-ul eshopwedrop.ro am fost implicit de acord cu regulamentul ala pe care nu l-am citit si ca cel mult daca voi reusi sa recuperez ceva din paguba va fi un procent atat de mic din valoare incat… sigur vreau sa-mi pierd timpul? Recomandarea dumnealor a fost sa sa nu mai am incredere in astfel de afaceri pe internet! Trageti singuri concluziile. PS. Daca aveti curiozitatea, cautati Review-urile si din alte tari si traduceti-le … sa vedeti ca practica este aceiasi… se fura din colete, se folosesc tactici prin care solicita informatii despre ce contin „coletele blocate” etc. Paguba mea a fost in valoare de vreo 100 Euro. Mi-au furat produsele (cosmetice) din colet, l-au resigilat si mi l-au trimis asa gol, doar cu mostrele (sa zic merci, nu?! :)))) ) Cand ai un salariu de vreo 3500 – 4000 lei si mai esti si la prima ta comanda din afara tarii… frustrarea este la cote maxime! Si daca va mai zic ca am umblat sa schimb lei in euro si mi-am deschis cont in euro (nici asa ceva nu aveam!) ca sa pot cumpara ceva de la o firma respectabila pe care la Sephora nu o gasesti si sa-mi poata livra prin eshopwedrop, acum poate intelegeti frustrarea maxima. Naiva! Dar prostia se cheama cand repeti greseala… asa ca o data in viata si nu voi uita niciodata cat am mai plans. Traiesc cu speranta ca „Karma is a …” Voua insa va recomand sa nu faceti ca mine!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.