Educație pe tema mașinilor care iau foc?

De data asta avem și filmare cu o mașină care ia foc în România, pentru că până acum citeam știri sau vedeam filmări cu ele arse sau arzând.

Sunt curios de ceva. Știu că ISU sunt ocupați cu șpârle, pompierii cu șpăgi pentru autorizații și plâns că sunt străzile înguste, MAI cu mușamalizat accidentele generalilor, dar se găsește pe undeva niște sfaturi utile pe tema asta? Cum îmi dau seama că mașina s-a încins? Sunt simptome înainte de a lua foc? Ce să nu fac pentru a evita să îmi ia mașina foc? Mă rog, în afară de a înjura ISU, SRI, MAI, PSD și alții…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

85 comentarii

  1. Fordu’ in rosu: Nothing to see here, fuck the woman and the child

    00
    • De fapt, cred că a vrut să se protejeze. Nu știu cât de posibil era ca mașina să explodeze, dar mai bine previi decât să mizezi că nu o să o facă. Chiar suflul exploziei ar fi putut, mai ales în spațiu închis, să distrugă geamurile mașinii. Așa, a lăsat o distanța mari mare între mașina în flăcări și ceilalți participanți din spate.

      00
    • Nu ma intelege gresit, si eu scoteam masina de acolo cu prima ocazie, dar luam si femeia si copilul cu mine, asa cum o facut al doilea

      00
    • NOU
      #4

      spirt de ruman

      00
    • @marian, e plin de din astia care vor sa se protejeze in tara asta, sa se protejeze de munca, de lege, de condus preventiv, de stat la rand, de stat in coloana linistit, de platit chestii legal, de participat la munci pe langa bloc, de crescut corect un copil, de ajutat pe altii si nu in ultimul rand de protejat de ce inseamna greu in viata… „Ca lasa ca face altii, se descueca ei… Hei hei”

      00
    • ce putea exploda la compartimentul motor? lichidul de parbriz? antigelul? aia care au fugit erau doar niște imbecili

      00
    • Da boss, ce poate exploda la un motor al carui principiu de functionare este explozia?

      Crezi ca expresia aia cu saritul pistoanelor prin capota a fost scoasa la o bere intre tiristi?

      00
    • Imi pare rau sa contrazic cumva pe toata lumea de mai sus, dar toate neajunsirile lui cand vine vorba de masini si condus, Vali e singurul care are dreptate.

      In situatii din astea actionezi cum trebuie doar daca ai increderea data de un curs, pentru ca intri cumva pe pilot automat si „delegi responsabilitatea”. Important e sa-ti fi spus altul „in mod oficial” ce sa faci.
      „Jesus take the wheel” gen.

      Era de ajuns unul din soferii din jur cu un curs bine facut cat sa asigure zona, sa estimeze problema si sa delege la alte trei persoane ce sa faca. Persoane care probabil or sa-l asculte.

      E suficient sa-ti dea incredere o informatie „oficiala”. Nu „asa am vazut in filme” nu ” asa am citit pe net”.

      Faptul ca la un moment dat in viata un nene in uniforma si cu legitimatie iti spune ca in situatia „x” trebuie sa actionezi in modul „Y” conteaza al naibii de mult cand devine cazul.
      Chestii simple, ca de-aia tot folosesc americanii acrostih si mnemonice in draci.

      Si omul ala de a facut cursul intervine cu siguranta aluia care stie, directionand pe aia de nu stiu si care il ascuta din cauza autoritatii create ad-hoc, ca el e singurul care „pare ca stie ce face”.

      In directia asta m-a amuzat recomandarea unui nene din asta :

      „Bai…in caz de accident ziceti ca sunteti studenti la medicina…lumea parerista tinde sa asculte iar medicii pe bune va dau la o parte de nu va vedeti.”

      00
    • Tot aici, ori pe blogul vecin și prieten a fost cândva un filmuleț cu o situație asemănătoare: o mașină a început să fumege pe șosea (în aer liber totuși) și a oprit.
      A oprit unul pe motor și ce a urmat a fost o lecție de cea mai înaltă clasă. A oprit ăla câteva mașini (sau se opriseră și se uitau unii la alții), a delegat chestii la modul profesionist (tu, ăla în roșu fă ai, tu, cu fordul verde fă ailaltă), le-a cerut altora (tu, tu, tu și tu) să vină cu extinctoarele, i-a pus pe toți în poziție și a deschis capota și în următoarea fracțiune de secundă, ăia fââââș, cu extinctoarele.
      Super profesionist omul. Zicea că nu doar a făcut un curs, ci că asta face de 5 ori pe zi, 5 zile pe săptămână.

      00
    • Întreb din curiozitate tunelul ăla are ieșiri de urgență (eventual ventilație)?
      Sau așteaptă băieții un Mont Blanc ?

      00
    • pt toti astia care va uitati prea mult la fime cu rambo si cu masini care explodeaza la prima bordura pe care o iau, sunteti prosti. Da situatie nashpa, oamenii au procedat, cei din masina, cum trebuie , au luat copilu, actele si au fugit, ceilalti – discutabil in afara de ala cu skoda.
      Apoi, masinile nu „explodeaza”, pt cei care ” nustie sa citesteste” sunt o gramada de filme pe iutub incare tragi cu chestii in masina aia si nu explodeaza, da ia foc la un moment dat poate arde mai repede sau mai greu, de ex asta din film putea fi stinsa daca oamenii erau pe felie, dar e greu in panica momentului.
      Da asa e cand esti crescut cu filme cu terminator si explozii la tot pasu, ma si mir ca aveti curaj sa stati langa o masina pornita sau ceva sa nu cumva sa explodeze si sa-l vedeti pe sf petru mai repede.

      00
    • în general și deobicei BUTELIILE explodează … nimeni nu știe ce avea ăla sub capotă sau pe dedesubt. La o mașină normală pneurile explodează. La o mașină normală explodează rezervorul când are suficient OXIGEN și îi dai foc pentru a exploda în adevăratul sens al cuvântului. O mașină normală nu explodează CA ÎN FILME!!!… O mașină normală ARDE VIOLENT cu flacără deschisă când ridici capota sau când focul ajunge în habitaclu… despre prevenție și despre cum procedăm în situații de-astea… nici un curs nu strică și cum s-a mai zis mai sus sau mai jos niște stingătoare mai bune și verificate la timp iar nu strică… întrebați-vă nevestele, prietenele, iubitele, mamele, surorile… tu știi să folosești un stingător ???

      00
    • Sunt curios câți dintre voi au deschis o capotă de Mini vreodată. Procedura (la toate mașinile) este cam așa : tragi de maneta din interiorul mașinii apoi mergi fuguța și bagi mana sub capotă ( acolo unde ies flăcări în cazul ăsta) și mai ai de tras un zăvor.
      Șanse mari să îți facă mare bila de foc când deodată alimentezi cu oxigen și de asemenea mari șanse să îți ardă mâna rău de tot mult înainte să deschizi capota.

      Deci sincer niciodată niciunul dintre voi nu ar fi deschis capota in situația dată chiar daca acum e plin de viteji .

      00
    • @AB: Filmul de care zici, in care un Volvo incepuse sa fumege, poate fi dat exemplu despre ce stingatoare sa NU cumperi – alea cu jet mic, mai bine nu te complici.

      Apropo de stingatoare: care aveti prin casa expirate, iesiti intr-o zi pe un camp cu ele si incercati sa le folositi. Eu am folosit asa vreo 3 – ala cu jet radeau si copiii ce putin stropeste, unul putin mai mare cu pulbere a facut ceva treaba, si unul de un 1kg cu pulbere chiar a acoperit o zona mare cu pulbere. Cu el as putea sa ma bag sa sting ceva, cu celelalte mai bine nu te complici.

      Unul sau doua stingatoare cu pulbere macar de 1kg ar fi bune in orice casa. Si ala expirat de cativa ani a facut treaba cand le-am incercat.

      00
  2. nu vreau sa fiu hater, dar stingatoru’ din portbagaj?
    stiu ca o sa vina haterii sa-mi sara in cap ca stingatorul ala e fix pix (da… daca e cumparat de la lidl cu 30 de lei in 1900 toamna)

    00
    • @ionut: stingatorul din masina e bun cand iese niste fum sau apare o flacara mica. Cand tot compartimentul motorului e in flacari nu prea ai ce face (mai ales daca ridici si capota). Te evacuezi, suni la 112 si anunti pe ceilalti participanti la trafic ca este un incendiu la masina.

      00
    • stingator cand fumega, dar cand e masina in flacari trebuie sa fii extrem de curajos (daca nu inconstient) sa fugi sa o stingi tu.

      00
    • Nici prin gand nu ma gandeam sa deschida capota dar sa dea pe sub ea, prin grila, nu stiu sa incerce macar.

      00
    • am vazut o masina similar care a luat foc intr-o parcare. S-au folosit cateva stingatoare de masini si un stingator mare dintr-o cladire si nu s-a stins focul doar a fost controlat sa nu i-a foc si interiorul masinii. Doar pompierii au stins focul dupa 15 minute.

      00
    • cand ai un copil in masina
      nu cred ca iti mai doresti sa incerci asa ceva.
      probabil preferi sa il scoti din pasaj (unde sunt in continuare riscuri, fumul fiind cel evident).

      00
    • ionut, tu ai masină? Prin grilă stropesti radiatorul, adică nimic.

      00
    • O mașină ia foc complet în 2 minute. Pentru a stinge arderea, ar trebui ridicată capota, ceea ce ar alimenta combustia și mai rău. Dacă sunteți șofer, fiți pregătit dinainte: în acele 2 minute, ce, doar 1 minut, scoateți din auto tot ce este important, ca valoare, și va îndepărtați. Întrebarea dvs. arată că Vali are dreptate, conducătorii auto nu sunt pregătiți. PS. Când folosiți stingător? Când pericolul este ca focul sa afecteze alte mașini sau chestii ce pot arde din apropiere. Cel mai corect ar fi, cu sânge rece, dacă auto este în mișcare, îndepărtarea de orice altceva combustibil, cât mai poate fi mașina manevrata, în acele secunde.

      00
    • Stingatorul din masina este fix 0, in astfel de situatii.

      Patit, la iesire din Ilfoveni catre Targoviste, simteam un fum la grila de la ventilator.
      Din greseala, intamplare sau noroc, am oprit la RBC, la intrare in Bratesti.
      Cand am oprit motorul si am deschis usa, fum la greu. Stingatorul din portbagaj..n-am reusit nimic cu el.

      Focul l-am vazut dupa 2 minute, cum se scurgea din torpedou. Moment in care, cu 3 stingatoare dinalea mari din benzinarie, am reusit sa o sting.

      Deci, fara un stingator mare, nu ai ce face..poate, doar sa ai norocul sa prinzi flacara inca de la inceput.

      00
    • Educație, da ? Bun.
      Orice știft de smartfon are opțiunea ,, lanternă,,.
      Ridic capota de la bolid, activez lanterna și arunc un ochi. Sau bag și o ghioambă
      să verfic uleiul, mă uit la borcănașele cu diverse substanțe colorate.
      Fac pim pim-pim din telecomanda bolidului și mai dau o geană sub mașină, văd o pată care nu era ieri.
      Mai arunc un ochi și la DOT-ul de la cauciucuri.
      Acasă mai citesc eticheta de pe stingător, dau cu vede40 pe balamele, chem pe nea Jose dacă îmi face centrala un zgomot disco.
      Mă duc la dentist dacă mi-a crăpat măseaua și la cardiolog dacă am dureri în piept.
      SF?

      00
  3. Poate fi o chestie de ordinul secundelor. Cedeaza o teava de carburant roasa de soareci, sar 2-3 picaturi si papa. Sau un scurt undeva.
    Anyway, au ramas niste duhuri rele in pasajul ala ca prea se intampla chestii. Blestemele lui oprescu din grecia.

    00
  4. n-a oprit unu macar sa arunce alora un stingator, bravi romani.

    00
    • le-a aruncat, doar ca era chistoc, de acolo si restul

      00
    • Vedeți mai sus, am scris, o mașină ia foc complet în 2 minute, nu poți stinge incendiul cu stingătoare auto. Izbucnirea unui incendiu la un autoturism este adio! Pompierii, când aflam la știri, intervin doar sa nu se răspândească incendiul, nu sa salveze autoturismul, cu ala s-a terminat.

      00
  5. NOU
    #30

    Sa vezi acum verificari la stingatoare !

    00
  6. Multi soferi nu stiu cum functioneaza un extinctor. Fac pariu ca si dintre cititorii de aici foarte multi nu au stins vreodata un incendiu mic/mediu dar violent (cum sunt cele de auto). Si pe de alta parte, cati au extinctoarele revizionate anual? Numaram pe degetele de la o mana ? 🙂

    Pe noi la scoala de soferi ne-a dus instructorul pe un camp fara vegetatie mare (da, neoficial), a luat 3 anvelope uzate, turnat benzina pe ele, le-a aprins si asa am vazut cum erau „glumitele” de extinctoare din auto vs. o flacara deschisa. Concret, sunt degeaba. Unul de 1.5kg minim, cu revizia la zi (presiune, calitatea pulberii/spumei) ai ceva sanse la o flacara mica.

    Spre exemplificare, actiunea unui prieten acum ceva vreme, la o flacara mica – https://www.facebook.com/moto.reclama/posts/2433392443387837

    My 2 cents: diferenta aici, fara a scuza sau invinovati pe cineva, e ca flacara deschisa de aici, prea puternica, nu avea nici o sansa sa fie stinsa de 1-2-3 soferi cu spray-urile din dotarea „obligatorie” a masinilor.

    00
  7. NOS montat de amatori în ceva garaj improvizat de tuning. ,, Boss, bagă și un NOS dacă tot o și înfoliem.

    00
  8. Eu nu inteleg alta treaba: sistemele de DVR si softul de accesare a inregistarilor video vin cu optiunea de export. De ce in 90% din cazuri ce apare e o filmare obosita cu telefonul la ce e pe monitor? E asa de greu de bagat un stick si apasat 3 butoane pentru un export ca lumea?

    00
    • 1. și stickul unde îl bagi, tati?
      2. cine are un stick la el?
      3. cine are autorizație pentru stick?

      de aia filmezi filmarea cu telefonul.

    • Asumand ca ai acces la astfel de functii, ca ala nu e doar un web browser de unde accesezi dvr-ul si ca ai acces la uab, cand exporti, apare in loguri si trebuie sa dai explicatii la nenea care se ocupa de GDPR in firma. Decat sa completezi 30 de formulare si sa astepti aprobarea, scoti telefonul si filmezi.

      00
    • 1. in DVR sau PC-ul cu DVR si apoi in telefon, daca esti jurnalist ar trebui sa ai aparatura asta la tine (adica un adaptor de type c sau lightning la usb-a si un stick, daca esti angajat la paza ar trebui sa sti cum se exporta niste inregistrari si sa ai acces la sistem)
      2. nu e ca si cum ia unul de pe strada si il pune sa filmeze cu telefonul, te duci sa vezi inregistrari, iti iei sticl
      3. aici ai dreptate, dar fiind la stat nu ma astepti sa fie nivelul de securitate asa mare (in plus cine e administrator pe sistemul respecitiv ar trebui sa aiba si permisiuni si stick)

      00
    • Ca sa îl trimită la o televiziune prin Whatsapp, de aia.

      00
    • Cu cât se mai vinde o filmare pentru știri?

      00
    • nimic, că toți fură.

    • pentru ca ramane log la export, in timp ce filmarea ecranului cu telefonul este relativ anonima. asta e explicatia stiintifica.
      explicatia din teren, 99% e ca nea Ion paznicul, habar n-are care-i combinatia de taste pentru export si chiar daca ar stii e mult mai rapid sa filmeze ecranul.

      00
  9. lol, pe youtube a aparut primul roman verde dac liber cu comentariul „Cred ca aceasta masina este Electrica sau hybrid, a luat foc acumulatorul! Par extrem de periculoase!”

    el habar nu are ce masina e si care a fost problema, dar are pareri si crede, ca a auzit el ca progresistii aia rai cu mediul sunt cu electrice si hibride si alea sunt periculoase si sigur e de la asta

    00
  10. IPS Tudosie poate binecuvânta vehiculul si nu mao ia foc, la fel cum a facut cu lăcașurile călugărilor

    00
  11. Cum fug toti ca sobolanii, unul singur a fost OM.

    00
  12. La cat isi iubesc romanii fiarele, eu sunt placut surprins ca omul si-a salvat intai familia.

    00
  13. Hăhă, demylt, am invatat tampeniile astea la cursul de legislatie rutiera. Se mai fac? Se mai predau asa ceva?
    Altfel am remarcat pe filmare ce au spus si ceilalti, foarte putini participanti au sarit sa dea o mana de ajutor…trist.

    00
  14. oh, e sansa primarului sa monteze sprinklere in pasaj cu inca 1mil euro

    00
    • Daniel Baluță nu s-a arătat pe acolo, am dat o fuga acolo. Da, la sprinklere m-am gândit, nu la bucuria lui, ci de ce nu este dotat cu astfel de dispozitive? Oricum s-a dovedit ca este un mouse trap pasajul. Cu floricele acum.

      00
    • stai sa vezi ca urmeaza sprinklere, largit pasaju, placat cu ceva material ignifug, vpsita bara aia de o tot dau jos meltenii, pus gazon, si tv-uri publicitare, poate si ceva infokioskuri, lumini speciale, semnalistica anti fok, ventilatoare de tuneluri, alta vopsea, pus alt asfalt ca asta nu mai e bun, si poate la final inchis si umplut cu pamant sipus gazon peste.
      Nu exitapret pt safety meltenilor, 1 mili e pt cand merge in club sambata nu sa renovezi un pasaj cum trebuie.

      00
    • Acum merge o campanie de informare la TV

      00
  15. Titlul de la Digi 24 e tare „Haos in capitală…”, imi si imaginez cum alergau bucureștenii din tot orașul debusolați de incendiul din pasaj….

    00
    • pai cand se blocheaza centrul.. ce crezi ca se intampla cu traficul „incoming”?
      blocajele astea se propaga destul de departe in traficul din bucuresti.
      deci titlul (macar de data asta) nu a fost prea departe de adevar.

      00
    • Confirm ca a fost de rahat peste tot azi in trafic, la ora ~15 cand te-ai astepta sa fie lejer.

      00
  16. Sa mai zica lumea ca masinile germane sunt bune. Uite de asta am masina coreeana. Nu ia foc in trafic!

    00
  17. Eu de fiecare data cand e vorba de un incendiu de genul… dau exemplu acest video:
    https://www.youtube.com/watch?v=91Dh9ziSXrE

    Pur si simplu e vorba de un tip care stie ce trebuie facut in cazuri de genul si stie ca trebuie sa iei initiativa ca oamenii nu o fac de obicei… scurt.

    De unde stie tipul asta? Pur si simplu experienta, curiozitate … la fel e si cu primul ajutor… respect pe cineva care de exemplu te pune in pozitie de siguranta tu avand criza de epilepsie si te tine cu piciorul pe tine daca e… decat altii care se tot agit ca un pepsii si nu stiu unu ce sa faca… te stropesc cu apa pe incheieturi ca esti deocheat ca aici:
    https://www.youtube.com/watch?v=g_i0ZBwzJfA

    00
    • De filmulețul ăsta îmi aminteam. Super profesionist tipul.

      00
    • ne-au trimis la curs de prim ajutor de la locul de munca.
      primul lucru pe care ni l-a explicat instructorul a fost sa fim hotarati cand dam indicatii. oamenii au tendinta sa il asculte pe cel ce stie ce trebuie facut. se si vede asta din clip. omul a fost pe p*la lui, scurt si la obiect si cu actiunile si cu indicatiile.

      00
  18. Acum câțiva ani ai postat un filmuleț asemănător cu o mașină care ia foc, șoferul scoate parlitul ala de stingător obligatoriu și nu face nimic. Vine un alt șofer cu un p2 și rezolva problema. A fost momentul când mi am comandat asa ceva pentru masina

    00
  19. E mana serviciilor, prea se intampla chestii in pasajul asta, n-a pasat cota parte din spaga dl. Baluta unde trebuie.

    00
  20. Iar vin cu comentariu de „tari cu apa calda“, dar exita motive pentru care mini extinctorul e obligatoriu. Oricat de rapid ar veni pompierii, tot varza se face masina.

    Poate trebuie lucrat mai mult la capitolul asta si in alte tari?

    00
  21. Am fost acolo, după, observator cetatean. Pasajul Unirii, înalt de 3.5 metri, tine de sectorul 4, Daniel Băluță. Trebuia adâncit la 5 metri, ca atatea altele, poate ca la astfel de incidente tirajul este important sa tragă fumul pe lângă ventilație? Apoi de ce nu este dotat cu sprinklere, stropitoare? A ieșit bine, dar mi-e teamă că nu aveau niciun plan de intervenție.

    00
  22. Poate pare o idee tâmpită și îmi asum mânuțele roșii, dar nu ar fi utile în unele pasaje, sisteme de stingere a incendiilor cu sprinklere din acelea cu apă? Zic tâmpită fiindcă apa nu se pupă cu electricele. Alternativ, sistem de urgență în pasaj, format din extinctor și telefon pentru 112.

    00
  23. Și în țările cu apă caldă ard mașinile de se fac cenușă. Aproape în fiecare săptămâna se închide o ieșire de pe autostrada din cauza asta.

    00
  24. Tipic romanesc: Extinctoarele sunt degeaba, mai bine nici nu incerci, ca doar ai nevoie de ele la urmatorul ITP!

    00
  25. Si uite cum am avut dreptate cand am zis ca se bucura degeaba lumea ca au montat balustrada pana cand au lipit-o de intrarea in pasaj(sanchi ca facea lumea scheme pe acolo) ca pe acolo se paote autoevacua lumea in caz de incendiu…
    Daca era un camion si in panica momentului tragea de volan si bloca ambele benzi si sarea din el?

    00
  26. https://www.facebook.com/70percentofthepopulationareidiots

    si asta e un procent optimist, dupa parerea mea. nu prea are rost sa comentam, decit daca avem timp si chef sa ne distram …

    00
  27. Masina e gandita mult si bine sa nu ia foc cand functioneaza in parametri normali. Te uiti in bord. Daca arata ca pomul de craciun si e plin de martori aprinsi sunt sanse sa ia foc datorita lichidelor ce se scurg in combinatie cu o instalatie electrica improvizata. Hai sa nu ne amagim. Multe masini sunt bombe cu ceas datorita RAR ce nu isi face treaba si guvernantilor ce tolereaza un parc auto cu varsta medie de 18 ani. Am vazut si eu acum multi ani o rapciuga de Oltcit arzand. S-au chinuit cu 3 – 4 stingatoare mici de masina, degeaba. Tot pompierii au stins. Ce sa nu faci si e bine aici ca nu au apucat: sa nu ridici capota ! De la oxigen masina poate ajunge sa arda ca o torta.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube