Ecommerce: diferența dintre eMAG și Google

eMAG a luat azi o amendă pentru că-și punea produsele primele în căutări în propria platformă online.

Consiliul Concurenței a amendat cu 6,7 milioane de euro Dante International, care operează eMAG, pentru că între 2013 și 2019 și-a prezentat mai avantajos propriile produse pe platformă, în detrimentul celor ale concurenței. Dante a recunoscut fapta.

Poziția lor:

„Viteza cu care am dezvoltat platforma eMAG nu a fost lipsită de erori, însă am învățat de fiecare dată din ele și ne-au ajutat sa adaptăm modelul. Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori soluții rapide în interesul clienților, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte părți implicate în platformă. Deși izolate, aceste situații au generat îngrijorări ale autorității de concurență, împreună cu care am depus toate eforturile pentru identifica un mod foarte predictibil, transparent și echilibrat prin care toate părțile să poată beneficia de avantajele unei platforme de comerț online, iar clientul să rămână prioritatea noastră” a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Bun. Acum, că există o confuzie printre specialiștii în online din mica noastră industrie, mă sacrific eu să explic situația.

Google făcea oarecum același lucru, dar avea produse inferioare, pe care încerca să le împingă în ochii utilizatorilor, în timp ce servicii mult mai bune erau date la o parte. Asta e diferența majoră.

Dar mai aflați ceva de la mine: datele interne ale eMAG spun că oamenii vor ca produsele vândute de eMAG să fie primele în căutări și primele peste tot, pentru că, de multe ori, dacă un produs e cu 10% (sau 20% uneori) mai scump la eMAG decât la un partener Marketplace, cumpărătorul va alege produsul vândut de eMAG de mult mai multe ori decât va alege produsul vândut de partener. Cumpărătorul vrea să vadă primele produsele eMAG. Repet. Cumpărătorul vrea să vadă primele produsele eMAG.

Asta e tot. Dar, vorba aia, doar unii dintre noi ne pricepem și facem consultanță pe ecommerce, restul avem titlul ăsta pe Linkedin.

 

img_9413

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

120 comentarii

  1. asa o fi, numai ca vezi tu, intre vanzator in marketplace si emag exista un contract …

    00
    • Clauza de prioritizare este inclusa in acel contract? sau ce vrei sa spui?

      00
    • Consiliul Concurentei vorbeste de “fapta anticoncurenţială” si “abuz de poziţie dominantă pe piaţa serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace”. Deasemenea a impus ” o serie măsuri corective pentru a restabili mediul concurenţial normal”. Deci in esenta este vorba de relatia dintre vanzatorii din marketplace si emag. Indiferent daca toti cumparatorii vor sa vada produsele emag primele.

      00
    • Mai e chestie ,după care eu în calitate de client și cumpărător cu istoric pe contu de emag de vreo 10 ani mă uit: garanția, baws.
      Nu e cel mai ieftin magazin, nu are cele mai mici prețuri, dar pe garanții mereu au stat bine. Am avut probleme cu anumite chestii luate de la ei: le-a ridicat curieru, le-au reparat, mi le-au trimis înapoi. Simple as that.
      D-aia eu, personal cumpăr ce e livrat de eMag cu prioritate. Garanția. Săriți cu lăbuțele roșii.

      00
    • @ Ionut M ce treaba are ce a zis andrei cu ce spui tu ?
      Da, probabil ca marea majoritate cauta livrat de emag datorita lipse de probleme in privinta garantiei , dar daca tu ca si client maketplace platesti sa apari asa cum trebuie, nu asa cum vrea emag , trebuie sa apari asa cum trebuie nu ?

      00
  2. Confirm. 45 comenzi in ultimele 6 luni. Vreau sa vad primele produsele eMAG in listare. Pentru ca factura in cont, genius / easybox, garantia eMAG si pentru ca motive.
    As mai vrea sa vad numai produsele vandute de eMAG cand pun filtru insa asta e alta poveste.

    00
    • Nu ai nevoie de un algoritm măsluit, ca să vezi produse vândute de eMag. Nu trebuie decât să selectezi filtrul ”vândut de: eMag” și gata. Dacă vrei să vezi și altele, debifezi filtrul și aia e.

      00
    • Nu mai “există” filtru ‘vandut de emag’. Acum este “livrat de emag” si cam de fiecare dată apar și produse de la alți vânzători, dar produsele sunt livrate de emag.

      Eu cumpăr numai de la ei, dar mi-am mai luat țeapă să nu fiu atent și produsele respective să nu fie vândute de ei, ci de parteneri, caz în care am anulat comanda.

      Pur și simplu au servicii cu ani lumină peste toate magazinele de ecommerce din românia, chiar dacă majoritatea produselor sunt ceva mai scumpe, deși nu toate.

      Să nu mai zic de orice problemă rezolvată imediat, sau de retur. Genius FTW!

      00
    • @ergo, @DanielP, aici este vina Emag care s-au lacomit si au vrut sa mai castige ceva suplimentar pe langa veniturile din vanzarile produselor proprii. Asa ca au creat Marketplace-ul.
      Ei sunt cei care v-au stricat voua experienta, nu Consiliul Concurentei.

      00
    • @ubercool, exista numai „livrat de eMAG”. livrat ≠ vandut.
      @Andrei G, e si asta un punct de vedere. Sau poate fi o platforma buna pentru o afacere care nu isi permite bugete de marketing, programatori, servere, deschidere catre curieri samd. Sunt multi care vand in marketplace la preturi cu 20-30% peste pretul de pe siteul propriu tocmai ca sa acopere comisonul practicat de platforma.
      Cunosc un mic atelier de confectii din Bucuresti, la inceputul pandemiei s-au reprofilat catre halate medicale. Neconforme, fara pretentii de standarde CE etc. Nu i-a salvat prezenta in marketplace insa este un bonus in venituri greu de ignorat.
      Nu epatez nicio parere despre amenda luata, am zis numai ca eu, client, intru pe http://www.emag.ro ca sa cumpar produse vandute de eMAG.

      00
  3. Ce te determină să spui că și atunci când eMAG vinde mai scump, acesta este în continuare prima opțiune a cumpărătorului?

    00
    • sunt cuvinte necunoscute în alcătuirea „datele interne”?

    • Mulțumesc, am înțeles ca datele interne te determina sa spui asta. Adresam mai mult motivele pentru care aleg sa cumpere mai scump, presupand din exprimarea ta ca știi ce sta în spatele deciziei de cumpărare.
      Între timp, le-a înșirut un împătimit eMAG într-un alt comentariu.

      00
    • – pentru ca unele firme care vindeau mai ieftin te puneau sa plătești transport mai scump
      – poate pentru garanția si lejeritatea cu care poți returna un produs
      -poate ca Emag are multe sedii de unde poți ridica personal

      00
    • Uite, eu: nu vreau frecuș cu vanzatordubios.ro (timp livrare, cost livere, retur etc) că îl căutam eu. Sunt pe emag că vreau să cumpăr de la emag. De asta primul lucru pe care îl fac e să bifez „vândut de emag” – astea sunt probabil datele de care zice Vali. Sincer aș prefera să fie o setare memorată în cont să îmi arate numai produsele lor să nu mă mai chinui eu dar nah, vor să facă bani și cu marketplace.

      00
    • Nu trebuie sa confirme Zoso nimic, confirmam noi clientii.
      Daca pretul este cu 10-15% mai mare la eMAG decat de la seller marketplace cumpar de la eMAG pentru ca garantie, easybox, customer support, etc. Daca pretul e cu 20-30% mai mare de la eMAG fata de sellerul de market place ma duc la PCgarage, evoMAG, Altex etc unde sper sa gasesc acelasi pret ca al sellerului de pe marketplace (deci nu cumpar nici de la emag nici de la seller)

      00
    • @A, omule una este sa vrei tu sa bifezi sa vezi doar produsele vandute de emag si alta e sa ti le bage ei pe gat. Logic ca toti vrem sa avem o colaborare cu cei care au fost ok pana acum, dar asta nu da dreptul emag sa abuzeze de pozitia lor de forta si sa schimbe relevanta afisarilor doar sa ca isi listeze produsele lor primele. Asta cu “am observat noi” e o scuza mai lame ca aia a lui Clinton. Daca au observat ei, pot pune buton mare sus cand cauti sa iti caute doar in produsele vandute de ei. Ma rog, au avut ce invata de la Amazon.

      00
    • Eu doar descriam comportamentul meu de cumpărător. Emag vrea și cu untura în pod și cu tigaia unsă, de unde și problemele.

      00
  4. Ok, si pentru ceilalti care nu suntem specialisti, poate ne explici mai simplu ca altfel n-are absolut nici o logica explicatia ta. Faptul ca tu definesti , pur subiectiv, niste servicii e complet irelevant pentru amenda aia. Plus de asta se stie, dorintele clientilor sunt mai importante decat contractele.

    00
  5. Din 65 de comenzi,doar 4 sunt la parteneri marketplace,iar la 2 din ele ori am dat retur ori am refuzat comanda din cauza timpului prea mare de livrare.La cea de la flanco,mi-au spus ca produsul nu mai e pe stoc si daca as putea merge in magazin sa il ridic.Ajuns acolo,imi spun ca de fapt televizorul e cel expus(orhideea) si daca vreau,pot merge tocmai in Pallady sa iau unul in cutie.Anulat comanda,never again.

    00
  6. desi e adevarata (pentru ca si eu o practic), justificarea e de clasa a 3a si nu tine in fata legii.

    cand esti marketplace, ti-o iei daca nu respecti regulile.

    ba mai mult, exista acum un proces (inca nu s-au terminat caile de atac) in care amazon e scos raspunzator pentru produsul de proasta calitate vandut de un tert.
    ceea ce in curand va fi si cazul emag

    00
    • Interesant, personal am scris Emag-ului de n-ori legat de calitatea dubioasa, prezentare falsa sau ilegalitatea unor produse. Produsele sunt în continuare la vânzare.
      Pe Emag sunt listați inclusiv steroizi anabolizanti , produse cu concentrații de vitamine si multe suplimente alimentare interzise în Romania si Europa.
      Deja pentru câteva produse am răspuns oficial de la Ministerul Sănătății ca sunt interzise, doar ca prin email le-am trimis eticheta și am cerut clarificări nu am specificat unde se găsesc. Nu încă!
      Dupa anul nou voi face o sesizare la Ministerul Sănătății cu privire la produsele listate pe Emag, sunt curios daca vor fi trași la răspundere. Emag-ul mi-a răspuns ca nu e treaba lor ce vând aia pe site-ul lor, dubios răspuns!

      00
    • Si eu am avut probleme cu un vanzator de pe marketplace. Am cumparat un produs a carei prezentare m-a facut sa ma gandesc ca achizitionez un original insa am primit o mizerie contrafacuta.
      Am urmat pasii necesari pentru recuperarea banilor (i-am recuperat in cele din urma, dupa vreo luna) insa experienta a fost jenanta.
      Prima oferta a EMag a fost de voucher iar cand am refuzat m-am trezit cu scuze, ca nu e problema lor – e a vanzatorului (desigur, EMag incaseaza primul dar asta nu conteaza).
      Am folosit adresa de email de contact a vanzatorului afisata pe site-ul EMag (din aia cu @emag.ro) si am primit „erori de transmitere”. Aparent, adresa de email @emag.ro e doar un punct de forward catre casuta de email reala a partenerilor, iar daca aia nu merge e ghinionul clientului. La telefonul afisat nu raspundea nimeni.
      Banii i-am primit pe toti inapoi cu o zi inainte sa fac o plangere la ANPC pentru vanzare de produse contrafacute. Acum regret ca nu am mai depus plangerea, pentru ca produsul si vanzatorul sunt in continuare activi pe marketplace.

      00
    • @Nico poti sa depui plangere oricand, nu te opreste nimeni.

      00
  7. Eu sunt printre aia de care spui tu , recent m-a enervat că nu găseam filtru vândut de eMag , doar filtru livrat de eMag

    00
  8. Confirm, și eu prefer produsul vândut de emag. Am avut neînțelegeri cu unii parteneri marketplace. De exemplu cumpărasem un leagăn de o anumita culoare. A venit alta culoare. Vânzătorul nu a considerat asta un motiv de retur. Asa ca am apelat la emag pentru mediere. Nu știu cum l-au convins dar m-a sunat respectivul spasit și respectuos de data asta și mi-a zis ca e ok și o să-mi trimită altul.
    Asa ca din comoditate, dacă diferența de preț nu e mare, ma feresc de partenerii marketplace. În caz de ceva discut direct cu emag.

    00
  9. Marketplace-u asta e oricum plin de biznismeni, daca ai probleme cu ei, sa nu cumva sa raportezi la emag ca se supara pe tine (ei, biznismenii). Eu mi-am invatat lectia cu niste mui de-astea repetate. De-aia am si genius acum si asa-mi si filtrez cautarile. Nu ma intereseaza tot felul de dubiosi si chinezariile pe care incearca sa ti le bage pe gat. Are emagu bine, n-are… asta e, incercam amazon.

    00
    • deci emag a vrut să facă mai mulți bani cu marketplace, stricând magazinul, ca apoi să plătesc abonament ca să am site-ul vechi înapoi

      00
  10. Parcă îmi e milă de Emag pentru amendă. Acum sper sa nu crească prețurile la produse ca să își scoată banii. Și eu filtrez produsele sa fie vândute de eMAG, nu am încredere în firmele cu denumiri ciudate care vând pe acolo…

    00
  11. Caut pe cât posibil să cumpăr direct de la eMAG pentru că îmi dă impresia că sunt mai „în control”. Încă nu mă simt la fel de confortabil cu a comanda de la alți selleri de pe marketplace.

    00
  12. Soluția e simplă, pot să renunțe la afișarea produselor din marketplace, dacă oamenii vor să cumpere direct de la eMag. 😁

    Strict pe shopping, și eu prefer să cumpăr direct de la ei, chiar dacă e un pic mai scump. Dar e alta discuție aici, depinde ce scria și în contractul cu vânzătorii.

    00
    • Totusi cred ca sunt ceva clienti care cumpara si din Marketplace, altfel nu se mai chinuia Emag cu aceasta platforma.

      00
  13. Inteleg motivele pentru care Emag si-a luat amenda. Trebuie si vanzatorii care au adaos de 1000% la unele produse sa apara primii. La Emag cablul (5 RON) nu mai era pe stoc, asa ca am comandat la partener (50 RON). Platit online cu cardul. Partenerul nu a expediat cablul. Emag mi-a rambursat banii. :)

    00
    • chiar daca cumperi de la partener, banii se duc mai intai la emag pana se confirma livrarea dupa care sunt varsati partenerului

      00
    • Dar de unde esti tu asa sigur ca ai cumparat de la un partener ?

      De unde sunteti voi asa siguri ca toti dubiosii sunt parteneri E-mag ?
      De ce nu ar avea si emag-ul conturi de ,, parteneri ,, pentru produse de proastă calitate ?

      Eu vorbesc din experiență.
      Două produse , unul de la E-mag unul de la ,,partener,,
      Venite in aceasi zi , cu firma lor de curierat , etichetat si ambalat identic .

      Platit dublu transportul

      00
    • Vezi ca emag isi trage comision pana la 30% din pretul acelui produs cu 1000% adaos.

      00
  14. din experienta proprie. pun filtrul emag pentru ca de fiecare data cand am cautat ceva produsele livrate de emag erau ma ieftine, si nu de putine ori, substantial.

    in al doilea rand politica de plata si livrare extrem de inconstanta a partenerilor. aia nu accepta ramburs (stiu, buuuuu!, asta e, platesc si online, si cu cardul si ramburs in functie de venituri si cheltuieli), aia nu accepta easybox, la aia e 20 de lei curierul desi au depozitul la 3 statii de tramvai), produse luate de la 3 parteneri diferiti vin cu 3 curieri diferiti si costurile aferente (aici a de remarcat ca si emag mi-a facut o duda din asta, mi-a trimis o comanda din 2 pachete, cu 2 curieri diferiti in 2 zile diferite. cel putin numi-a luat bani pe chestia asta, ba al doilea si-a cerut si scuze).

    spun asta in conditiile in care urasc in continuare emag si daca pot cumpar totusi din alta parte.

    la ce folosesc totusi emag cu mare drag este compararea directa a produselor dupa care e simplu sa il comand direct de pe site-ul partenerului, acolo unde exista.

    00
  15. Damage control?

    00
    • au vândut de 900 milioane euro anul trecut. nu cred/

    • Poa’ sa vanda si de 10 miliarde de euro. Important e profitul.

      In 2019 au avut profit 11 milioane euro Au datorii 1.35 miliarde de lei.

      7 milioane de euro amenda nu-i de colo.

      00
    • In 2019 au avut profit 11 milioane euro Au datorii 1.35 miliarde de lei.

      1. de ce n-ai transformat datoriile in euro, dacă asta e moneda cu care discutăm?
      2. tu știi că amenda asta e inclusă in cost of doing business, da?

    • @Mat88 – profitul in jos il duci cat vrei tu. Daca tu crezi ca la 900 milioane, cand tragi linie raman 11 profit net, asa in mod natural, esti tare de tot. Apropo, stii ca pe marketplace, majoritatea vanzatorilor platesc un comision mai mare decat e TVA_ul catre stat.

      00
    • Nu conteaza ce cred eu sau cat de tare sunt. Emag a facut profit 11 milioane de euro in 2019, dupa 7 ani de iesit pe minus.
      Asa ca atunci cand faci 11 milioane profit si iei 7 milioane amenda, conteaza putin pentru emag.

      00
  16. Emag îsi listau la început primele poziții că fiind produsele lor, după care afișau produsele celorlalți marketuri, azi e o listare corecta, ai filtre ai tot ce dorești, dar nu era așa în momentul sesizării.

    00
  17. Cumpărătorul vrea să vadă produse vândute de emag pentru că s-au tot dat țepe în trecut. în plus, de multe ori când e aparent mai ieftin la un terț, prețul final + transportul sunt mai scumpe decât livrat direct de emag.

    Exista si exceptii, de exemplu Vexio care nu percepe taxa de transport in Bucuresti la comenzi de peste 500 lei, in conditiile in care emag face livrarea gratuit doar la comenzi de peste 1500 lei.

    00
  18. Daca as fi in board-ul director eMag, as fi contestat amenda aia din secunda 0. Sa imi fi recunoscut „vinovatia”? Never.
    Taram asa-zisul Consiliu al Concurentei in procese pe urmatorii 5-10 ani si tot nu le plateam nimic. Consiliul Concurentei uita ca platforma eMag e domeniu privat si ca nu se pot aplica criterii de asa-zisa „prezentare egala pentru toti”. Pe scurt: e platforma mea, imi stabilesc ce criterii de afisare si cautare vreau eu. Participantii din marketplace sunt de acord cu asta? Ok. Nu? Hop on the bus, Gus.
    Cat despre Consiliul Concurentei, aceasta institutie a dormitului in front, care se face ca nu vede abuzurile monstruoase ale furnizorilor de curent si gaz din Romania, dar se imbatzoseaza impartind dreptatea pe platforme private (probabil la indemnul vreunul marketer cu relatii la guvern, altfel nu se explica), sa le fie jena.

    00
    • @etravel: Abuz de pozitie dominanta, iti spune ceva? Si eu selectez, de preferinta emag, dar inteleg pozitia consililuli concurentei. Mi-as dori o sortare ca la amazon: sa vad de la cautare cat e transportul, nu dupa ce am simulat plasarea comenzii, inainte de plata. Cat despre prioritate la „buton” stiu vendori care puneau preturi foarte mici in marketplace, ca sa ia butonul, dar puneau transportul scump si ieseau tot pe la pretul lui emag sau mai scump.

      00
    • Dada. Pe platforma mea fac ce vreau eu. Valabil si pe platforma mea eon, electrica, etc.
      Ce naiba? E platforma mea!

      00
    • Nu merge cu contestat amenzile de la Consiliul Concurenței. Dacă te-au prins te-au prins, cu siguranță sunt acoperiți și cu ”n” procese este tot degeaba. Plus că se măresc amenzile. Când recunoști, ai parte e reduceri ale amenzii. Au noroc cu amenda dată, a fost mică, uneori CC dă amenzi în funcție de cifra de afaceri și atunci ar fi jale. Au luat o amendă ”decentă”.
      Așa este legea, nu ne convine mereu, știu, nu ni se pare mereu corect, știu, dar acestea sunt legile peste tot. Și cred că cei din Marketplace sau cineva din Marketplace a făcut reclamație. Cam așa merg lucrurile cu anchetele CC. Dacă primesc sesizare, sunt obligați să cerceteze. Investigațiile lor durează mult, chiar și ani de zile uneori, depinde de firmă, de speță. Cu emag cu siguranță au putut demonstra ușor că a fost încălcată legea concurenței, că altfel nu îi amendau. Și repet, părerea mea este că cineva i-a reclamat.

      00
    • @Etravel, traiesti intr-o lume paralela. Cum ar fi daca maine Orange, Vodafone si Digi ar face o intelegere sa creasca de 10 ori pretul abonamentelor de telefonie mobila? Sau poate se inteleg sa le creasca de 100 de ori.
      Cei de la Consiliul Concurentei ar trebui sa stea cuminti in banca lor (ca doar sunt companii private) sau sa intervina si sa-i amendeze pe toti pentru crearea unui „cartel”?

      PS: daca nu esti multumit de furnizorul de electricitate si gaze poti sa-l schimbi oricand. Cel putin pe partea de electricitate sunt in jur de 30 de furnizori.

      00
  19. Consiliul Concurentei vorbeste de „fapta anticoncurenţială” si „abuz de poziţie dominantă pe piaţa serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace”. Deasemenea a impus ” o serie măsuri corective pentru a restabili mediul concurenţial normal”. Deci in esenta este vorba de relatia dintre vanzatorii din marketplace si emag. Indiferent daca toti cumparatorii vor sa vada produsele emag primele.

    00
    • Adică trebuie să elimine filtrul ăla „vândut de emag” sau este vorba de că indiferent de filtru produsele vândute de emag erau primele afişate pentru că atunci e cam naşpa.
      Filtrul ăla îl pun EU, regele.

      00
    • Sau poate că nu ştiu eu ce înseamnă „platforme online de tip marketplace” cum a devenit Emag.

      00
  20. Confirm. Vreau produse emag primele chiar si cu aia 10% mai scumpe, cu toate ca am avut experiente bune si cu firmele din marketplace.
    Ideal ar fi sa mearga si filtrele corect, ca atunci cand selectez doar produse emag sa mi le arate doar pe alea.

    00
  21. „Dante a recunoscut fapta”. Punct. Probabil au făcut greşeli şi acum au încercat nişte explicaţii că au remediat pe parcurs… sau nu.

    00
  22. eu astept sa vad cand vor recunoaste ca black friday e fake

    00
    • @heming: Ai putea defini fake? Crezi ca rolul comerciantului e sa iti vanda tie la cat vrei tu? Nu! El vinde la cat crede el ca vei cumpara tu. Si sa si fac profit din asta. Nu iti convine pretul, move on. Nicaieri in lume, la Black Friday nu se reduc TOATE produsele, ci anumite produse. Cand vei intelege asta, vei fi mai putin frustrat si mai eficient in a cumpara de Black Friday.

      00
    • Adevăratele reduceri le găseşti la magazinele care vând second-hand-uri.

      00
    • a fost o duma…

      00
    • @BipBip E ok sa vanda la ce pret doreste comerciantul atata timp cat respecta legea. Dar cand ai un produs de 100 de lei azi si maine de blackfriday are pretul de 99 de lei redus de la 150 este cat se poate de ilegal.

      00
    • @BipBip, este ilegal sa afisezi reduceri false.

      00
    • @Andrei G & etk: unde, in ceea ce am scris eu, vi se pare ca sustin reducerile false? Cea mai mare parte a produselor pe care pusesem eu ochii au avut de BF cel mai bun pret din an sau un pret egal cu cel mai bun de pana atunci. Pentru a verifica am folosit pricy si istoric preturi. Legea zice ca pretul de referinta taiat pentru promo trebuie sa fie cel mai mic din ultimele 30 zile, nu cel mai mic din ultimul an. Daca tu ai vazut in vara un pret promo care e doar cu 5% mai mare decat pretul de BF dar acum vezi un pret redus de la un pret mai mare cu 30%, nu e ilegal si nu face BF un fake, daca pretul ala de baza, cu 30% mai mare, a fost pretul din ultimele 30 zile. Doar in comunism, teoretic, comerciantii trebuiau sa vanda la cat vrem noi, desi in realitate plateam mai mult pe produse pentru ca nu se gaseau. De asemenea, faptul ca nu ti-a redus de BF un produs pe care l-ai fi dorit tu redus, nu face comerciantul hot. Nu e datoria lui sa piarda bani ca sa te faca pe tine fericit.

      00
    • @BipBip, nu am zis ca nu exista reduceri de Black Friday sau ca sunt suparat ca nu am gasit redus produsul pe care il voiam eu.
      Am spus doar ca este ilegalsa afisezi reduceri false.
      Sa luam ca exemplu un produs care s-a vandut in ultima luna cu 100 de lei.
      – daca il vinzi cu 90 de lei si afisezi o reducere de 10% din pretul de 100 de lei este corect;
      – daca il vinzi cu 90 de lei si afisezi o reducere de 50% din pretul de 180 de lei este ilegal;

      Desi pretul final de vanzare este acelasi, nu ai voie sa afisezi o reducere mai mare decat cea reala.

      00
  23. S-au jucat cu focul si s-au ars.Doar o alta firma romaneasca ce se viseaza corporatie.Amenda si-au incasat-o pe bune.10% din 900 de milioane inseamna 90 milioane.Pe an.Amenda e de 7 milioane pentru 6 ani. Romanisme!Fur pana ma prinde cineva.Recunosc si incerc sa acopar mai bine furaciunea.

    00
  24. Deci de frică au ales ca atunci când setez filtru Genius să apară și non genius din marketplace?

    00
  25. [Quote]
    Cumpărătorul vrea să vadă primele produsele eMAG. Repet. Cumpărătorul vrea să vadă primele produsele eMAG.

    Asta e tot [/Quote]

    Emag are filtre, emag are filtre. Asta e tot

    00
    • pai scrie-le celor de la emag sa isi inchida marketplacul sau sa isi faca business separat. pana una alta, cata vreme vor sa faca profit din modelul asta trebuie sa respecte legea

      00
    • @Boris nu cred ca ai inteles ce am vrut eu sa scriu. E okey. La multi ani

      00
  26. Google sau Amazon?
    Emag a rezolvat chestia asta prin Genius.
    Altfel, sunt multe categorii de produse unde emag nu are variante proprii și este logic să fie așa. Înclin să cred că amenda nu este de la afișarea produselor, unde este evident pentru oricine că majoritatea clienților vor produse vândute direct, din motive deja amintite mai sus, și este mai degrabă o chestie subiectivă, ci de la alte aspecte contractuale unde ai niște chestii dovedibile.

    00
  27. „Cumpărătorul vrea să vadă primele produsele eMAG. Repet. Cumpărătorul vrea să vadă primele produsele eMAG.”

    Cumparatorul este determinat sa vrea, de catre o forta superioara. Logos la Heraclit, Noumen la Kant, Vointa la Schopenhauer. Astazi ii spune Marketing. Sfantul Marketing.

    00
  28. dar care e faza cu parcarea de la mall?

    00
  29. Doar ca amenda primita de Google a fost ceva mai mare. Hai mah, sa fim corecti pana la capat.

    Tot „hoti” sunt amandoi.

    00
  30. Si eu prefer produsele vândute de emag, 99% din timp nu iau daca nu e vândut de emag, DAR nu pt ce prefera clienții au luat amenda ci pt ca au dezavantajat niste comercianți care le plateau un serviciu si aveau un contract. Eu o sa am filtrul de genius in continuare si nu imi pasa de amenda lor cat timp imi convin preturile si serviciile. Cu cat mai mare concurenta cu atat mai bine pt mine

    00
  31. La o prima vedere, emag-ul a ales cumva prost intrucat pentru muritorii de rand sunt evidente cateva chestii:
    1. Intre un produs vandut de emag si unul de diversi terti sunt sigur ca o majoritate covarsitoare va inclina sa aleaga produsul de la emag, ca beneficii. Iar aici emag poate sa dea niste date foarte interesante.
    2. Motivul pentru care lumea prefera acel vandut de emag este din cauza faptului ca intregul proces de vanzare este simplu si rapid. La nivel de Bucuresti poti avea produsul in cateva ore, marketplace-ul nu are cum sa bata asta vreodata.
    3. Au existat si din pacate mai exista diversi parteneri dubiosi care practica diverse maradone si combinatii. Aici este vina emag ca acei parteneri inca mai sunt pe platforma lor.
    Acum daca motivul pentru care Consiliul Concurentei a amendat emag este faptul ca lumea prefera sa cumpere mai mult de la ei si nu de la parteneri pe platforma lor este o decizie discutabila. Inteleg pozitia dominanta in care acestia se afla, dar daca totul este transparent si se poate dovedi usor, ca majoritatea clientilor emag prefera produse emag fara a fi influentati cu ceva de emag, chestia asta cam pica. Este ca si cum emag ar trebui sa ofere servicii la fel de prost calitative ca cei de la marketplace pentru a fi in rand cu lumea. Insa ceva imi spune ca acele contracte facute intre parteneri si emag au o alta poveste si de aici marea intelegere.

    00
  32. Cumpăr de pe eMAG din marketplace și când produsul e vândut mai ieftin pe site-ul comerciantului. Cumva 10 ani de comenzi de pe eMAG și câteva sute bune de comenzi mă fac să revin acolo pentru că sunt obișnuit cu niște servicii. Deși în general evit dubioși de pe marketplace.

    Nu am înțeles treaba cu returul ușor până mi-am refăcut PC-ul vara asta și am returnat de vreo două ori o placă video până să mă decid la cea finală și când am mai returnat absolut ușor niște chestii. Completat niște lucruri de bun simț în cont, ziua următoare curierul la ușă, peste încă o zi banii în cont. Fără întrebări suplimentare, telefoane inutile, etc. Așa cum mi-aș dori să fie peste tot :) Sigur, nu au inventat ei roata, dar sunt multe roți implicate (site, cont, proces comanda, facilități plată, facilități livrare).

    Viteza cu care se dezvoltă marketplace-ul e uriașă și e susceptibilă la greșeli sau neînțelegeri. Pe de o parte sunt oamenii din operațional care au target integrarea vendorilor din varii motive (ofertă, SEO, PPC – până la urmă numărul de articole listate pe site contribuie la multe altele decât ne gândim în procesul *imediat* de vânzare – algoritmi de search interni, filtre, structurare internă, DSA, date interne, etc), pe de altă parte presiunea comercială (să ne amintim de seriile de plânsete când emag mai ajusta comisioanele- care da, sunt mari).
    Nu prea ai cum să mulțumești pe toată lumea în drumul ăsta. Eu sincer, dacă aș fi eMAG, nu mi-aș fi bătut cu un marketplace atât de deschis precât e. Acum cât de profitabil e – habar nu am, probabil că merită bătaia de cap pentru ei, mai ales lovindu-mă foarte des de feedbackul comisioanelor cerute.

    00
    • Returul functioneaza exact la fel si pt vanzatorii din marketplace.

      00
    • Functioneaza la fel, o pulă.

    • Marketplace-ul emag e alternativa putin mai sigura a magazinelor dubioase, decat sa cauti „xyz.ro pareri” mai bine iei din marketplace.
      In caz de probleme, cu un pic de scandal la telefon sau pe chat la emag reusesti sa rezolvi problema – patit de doua ori, emag au zis ca nu de la ei am luat, sa contactez vanzatorul. Le-am zis ca am luat de pe emag, ei mi-au confirmat comanda, sa faca bine sa vorbeasca ei cu vanzatorul, si apoi am fost sunat de vanzator.

      Doar cu grija la transport, unii pun transportul mult mai scump, ca nu e livrat de emag si nu poti la easybox.

      00
  33. dar ca vand masti neconforme si-au luat amenda?

    00
  34. Amenda au luat-o pentru comportamentul cu partenerii marketplace, nu pentru relatia cu cumparatorii. Cumparatorul de emag cum sunt si cei de aici stie sa foloseasca filtrele daca are nevoie.

    00
  35. Nu doar ca intru pe emag pentru produsele lor si nu i-am asociat niciodata cu un marketplace, dar daca gasesc ceva si nu e vandut de ei sunt 70% sanse sa nu cumpar si sa caut in alta parte, eventual pe site-ul comerciantului direct.

    Pe langa algoritmi si alte scuze de ale lor, ei nici in reclame nu au vrut sa faca reclama altora. Simplu exemplu: black friday, unde aproape toate produsele cu reduceri promovate sunt vandute de ei.

    00
  36. Las-o ca macane. Domnul Stanciu are un contract care trebuie respectat. Nu este optional si discutabil. Daca nu ii convine sa nu se mai numeasca marketplace. Astia care plang de mila emag nu inteleg nimic din ecomm si nu inteleg ca plansul asta ii costa. Ii frige la buzunar.

    00
    • Daca nu le convine celor de la Emag sa amestece produsele vandute de ei cu cele ale partenerilor sa renunte la ideea de marketplace sau sa diferentieze cele 2 platforme: magazinul online si marketplace-ul Emag unde sa fie orice vendor in afara de Emag.

      00
  37. Vindem pe mktp emag din 2017. Vindem pe teamdeals din 2019. Pe ambele se oferă calificative vânzătorului. Poate că ar trebui emag să insiste pe recenzii ale clienților reali. Avem mai multe recenzii pozitive pe teamdeals in 24 de luni, decât pe emag în 36 de luni. Iar numărul comenzilor pe emag este de minim 10 ori mai mare.

    00
    • Daca te referi la cele 5 stele pe care teamdeals le da by default daca cumparatul nu zice nimic…this is not the way to do it.

      00
  38. Exercițiu de imaginație, altex in loc de emag

    00
  39. Dante Internațional operează eMAG…. Cine e Dante International???? și pe cine mai operează???

    00
  40. Noi astia care ne pricepem la e-commerce hai sa punem in pielea unuia care vrea sa vanda pe market place. Cam ce strategie am aborda? Dam comision de “raft”, dam comision de “revista”, cam ce? Abuzul de pozitie dominanta este primul pas spre monopol.

    00
  41. Nesimțiți ăștia de la CC, acum nu mai poate sa urle Tibi Pop pe YTB ca doar el își ia amenda :(

    00
  42. Datele interne de la google spun ca utilizatorii vroiau produsele google sa fie primele pentru ca ofera un grad mai mare de integrare cu ecosistemul creat de ei.

    Lasand gluma la o parte, „eMAG a abuzat de poziția sa dominantă, în perioada ianuarie 2013 -iunie 2019, în special, prin poziționarea și afișarea mai favorabilă a propriei oferte de produse în detrimentul ofertelor partenerilor care comercializau pe platformă și cu care se afla în concurență directă. În acest fel, s-au limitat ofertele partenerilor afiliați eMAG.ro, ceea ce a condus la afectarea concurenței reale între ofertele de produse prezentate pe această platformă. Compania a recunoscut fapta anticoncurențială și a beneficiat de o reducere a amenzii.” de pe economica.

    In concluzie, EMAG a recunoscut ca ce au facut a condus la limitarea concurentei, hai sa nu incercam sa ii scoatem basma curata.

    00
  43. Buhnici Apara huawei ‘no matter what’. Așa și Vali cu EMAG. Fiecare cu huawei-ul lui.

    00
  44. Primul lucru pe care il fac cand intru pe eMAG este sa pun filtru: vandut de eMAG.

    Beneficiile sunt mai mari, spre exemplu daca nu imi convine ceva, ma duc si dau retur in Showroom fara nici cel mai mic stres.

    Pentru mine acest lucru e un factor decisiv.

    00
  45. Pai sa ramana doar cu produsele lor, sa nu mai ia comision de la tarani.
    Aveau o sortare, cele mai vândută…cum sa faca sa le puna pe ale lor? Au scos cele mai vandute si au pus …cele mai recomandate. Bineinteles ca acolo apareau doar ale lor.
    De multe ori a tb sa sunam si sa le spunem de ce cand stiam sigur ca produsele noastre se vand bine, de ce nu apar in top…mai modificau.
    Isi merita pe deplin situatia.
    As verifica si cresterea preturilor acum de cand s a auzit ca o sa fie rabla ptr electrocasnice. Si la Emag si la Altex!

    00
  46. Primul click pe care îl dau când sortez produse este pe „emag genius”. Rar las și produsele din marketplace; iar când găsesc un produs în marketplace caut direct firma pe net, și o cumpăr de pe site-ul lor (de obicei prețul e mai bun).

    00
  47. Pentru oferte false nu primesc amenda? Unele produse sunt la oferta de ani de zile….
    Parca era o lege ce zice ceva de media pretului ultimilor 30 zile…

    00
  48. Cine se pricepe sa faca o extensie de browser care sa puna in linkurile emagului http://www.emag.ro/vendors/categorie-marfa/vendor/emag/c ?

    00
  49. Și eu conform: îmi doresc să îmi fie afișate pe eMag întâi produsele vândute de ei și după aceea ale vânzătoarilor din marketplace.
    De ce? Seriozitate, garanțiile sunt în site. Livrare rapida.

    00
  50. Si eu vreau sa pot seta in cont un filtru permanent print care sa vad doar produsele vandute de EMAG.
    Dar EMAG nu vrea asta pentru ca isi pierde comisionul de 25-30% in caz ca imi iau teapa cu un alt vanzator.

    00
    • Eu azi am aflat ca am comandat 2 becuri pt masina tocmai din Bulgaria si ma intrebam de ce dracu nu mai vin. Raspuns – vin din Plovdiv si nici macar nu au fost puse la curier … si nici nu putem anula comanda achitata pe data de 20.12.
      Comanda facuta pe 23.12 pe amazon.co.uk a ajuns cu succes astazi in posesia mea.
      Mi-as dori un filtru CLAR doar cu produsele VANDUTE DE eMAG si doar de ei.

      00
  51. Hai lasa ca sunt niste magari. Schadenfreude :-)

    00
  52. ma bag si eu aici capoate citeste cineva de la emag: o integrare Apple Pay pe cand? mie mi-ar placea…

    00
  53. Exista filtru pentru produse vandute de emag, cine vrea poate afisa fara probleme produsele

    00
  54. Eu prefer mai mereu sa cumpar de la emag direct. Asa ca pun filtrul Livrat de emag. Nu prea am incredere in parteneri.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube