Ecommerce: Amazon, F64, eMAG

Acum niște săptămâni, cumpăr niște chestii, că voiam să fac câteva interviuri (mă rog, acum se numește podcast) cu oameni interesanți. Parchez în București central, cred că am încuiat mașina, mă duc să fac un șușu, mă întorc, observ că e ceva în neregulă. Cineva deschisese ușa din spate și luase o “borsetă” în care el credea că sunt bani sau cine știe ce, dar în care erau niște cabluri și niște microfoane.

Cumpăr microfoanele și cablurile (~200€) de pe Amazon.de. Trebuiau să vină pe 29 iulie. Trece 29. Trece 2. Trece 5. Nimic. Azi intru pe chat și cer refund. În cinci minute, indianul din Germania mi-a procesat cererea și banii vor veni în cont în 3 zile.

OK. Comand de pe F64, care nu aveau pe stoc produsele când le-am comandat de pe Amazon. Comand, 20 mins mai târziu vine comanda că sunt anulate. Bănuiesc pentru că…nu sunt pe stoc.

eMAG vrea mai multe plăți cu cardul:

eMAG lansează, în premieră europeană, Instant Money Back, primul serviciu de transfer instant al banilor prin care clienții care efectuează plăți online cu un card salvat primesc în maximum 30 de minute de la soluționarea comenzii contravaloarea produselor returnate. Pentru a beneficia de Instant Money Back, clienții pot utiliza cardurile deja salvate în contul eMAG sau pot salva cardul la finalizarea comenzii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

41 comentarii

  1. modul asta instant e ardelenesc ca dureaza poate 30 de minute.

    00
    • Aşa mint şi ăia care produc boilere de apă caldă instat şi apa caldă vine la duş după un minut. Nişte mincinoşi.

      00
    • aceste glume, pe acest blog, ne doare.
      mergeți vă rog pe bloguri pantelemoneze.
      THIS IS ARDEAL!!!

  2. :))) in loc de complicaciuni d-astea jenibile nu ar fi mai simplu, daca nu sunt pe stoc, sa zica ca nu sunt pe stoc?

    00
    • Dar poate vrei să cumperi ceva asemănător atunci când relizează şi ei că nu au pe stoc ce vrei tu.

      00
    • Ca la țeparii din imobiliare, „s-a dat, șefu’, dar avem ceva asemănător”, dar care de fapt nu e asemănător și e și mai scump.

      00
    • ar trebui obligati prin lege la fiecare comanda anulata sa plateasca clientului amenda, 20% din pretul produsului

      00
    • cand lucrezi cu stocul furnizorilor se mai intampla si dinastea. Informatia despre stocul aceluiasi produs se propaga catre toate magazinele de la un singur furnizor, daca furnizorul are o singura bucata si se comanda la 10 magazine in interval de o ora, cine e de vina?

      00
    • meeron, nu inventam noi apa calda: „avem in noi in stoc”, „vom intreba frurnizorul daca mai are in stoc”, „nu avem”. bine, la utlima varianta, cand iese din productie ori o stergi de tot ori o treci la un capitol special unde sa fie evident ca nu mai e.

      00
    • Toate produsele care se afla in stocul furnizorului sunt actualizate periodic pe baza unui feed sau a unei oferte Excel; e vorba de zeci de mii de repere care se afla in stocul catorva zeci de furznizori locali. Da, ai confirmarea ca produsul nu este in stoc abia dupa ce ai primit comanda pe produs, l-ai comandat la furnizor si ai confirmarea ca si ei la randul lor il au. Daca comanda se face printr-un portal B2B agentul vede imediat ca produsul a fost adaugat pentru livrare si iti poate confirma la randul sau comanda. Daca comanda se face prin mail, Skype, telefonic etc. confirmarea vine abia cand agentul de la furnizor isi face timp si de tine (probabil in cazul de la F64 e un key account manager care ii are in grija, nu vorbim de 3 surcele SRL).

      00
    • si cu toate astea, in alte industrii se poate – vezi hotelurile si stocurile de camere care sunt puse si pe booking si pe expedia si pe 10 alte site-uri in acelasi timp, si nu anuleaza nimanui rezervarile, pe motiv ca ‘s-a dat, sefu’

      00
    • Sa curga cu MINUS-uri :) Voi chiar credeti cu toata inima voastra ca magazinele online castiga din altceva decat din vanzarea de produse si au ele asa boala pe voi si nu va vand produse ca sa doarma cu ele sub perna. Cat de frustrat sa fii sa dai minus atunci cand iti explica cineva modul de functionare a… orice, pana la urma. Adica nu mi-am exprimat o opinie sau o parere ca sa zici, ba, nu sunt de acord cu opinia lu asta, ia un minus de la mine, ia altul si de la vecinu si se aduna. Cum sa interpretez minusul ala? Ca nu iti convine? Ca stii tu ca e altfel?

      00
    • @andrei, asta s-ar intampla si la noi daca magazinul ar avea de ales nu din 30 de furnizori (din care pe acelasi reper/brand sunt 1 maxim 7-8) ci din 1 milion. Camerele listate pe booking.com sunt rezervate pt. booking.com, nu sunt la gramada cu celelalte.

      00
    • Inteleg prima parte, dar camerele pt agregatoare (booking, etc.) nu sunt rezervate pentru ei. In caz ca ‘le rezerva’ booking si nu se vand toate pe site-ul lor, cine ar suporta costul, in cazul descris de tine?

      00
    • @thebblack – banuiesc ca o solutie de compromis ar fi (ca pe aliexpress parca) sa scrie cate bucati mai sunt pe stoc (cu aproximatie). In caz ca mai sunt 1-2 bucati, iti bagi pla, stii ca te risti, in caz ca mai sunt 743, stai lejer

      00
    • @Andrei, nu le rezerva booking-ul ci tu le listezi acolo.

      00
  3. Ma doare capul…

    00
  4. NOU
    #18

    Apropo de nu sunt pe stoc:
    Intru pe site-ul ikea, găsesc un produs pe care vroiam să îl fac cadou cuiva, mă întreabă cum vreau să fie transportul – prin curier 39 de lei, fuck no, prin Click & Collect la centrul de colectare din sat 19 lei. OK, merge, dau să merg mai departe la plată, ghinion: produsul nu e în stoc. Păi, fuck you, ikea, nu puteai să scrii frumos de când eram pe pagina produsului că nu mai e în stoc?
    Așa mă lecuiesc să comand pe tot felul de site-uri care au impresia că sunt inteligente, dar nu sunt.

    00
  5. NOU
    #19

    Am luat de prime days in comenzi separate 1 kindle water resistance, 1 fire 4k, 1 fire 4k de pe .de

    Primesc 2 colete (de la dhl + hermes ceva), le arunc in sertar ca nu am timp de ele, al treilea intarzie. Si intarzie. Uit de el. Ieri primesc email ca amazon imi da un refund pentru unul din fire 4k, dar in loc sa imi dea ~20 de euro, imi baga un voucher 60 euro sa iau altul la pretul actualizat.

    Azi scot si eu coletele din sertar sa inlocuiesc kindleul vechi cu asta nou, unul din ele are ambele fire 4k.

    00
  6. Lasa ca am platit eu la orange punct ro cu cardul. Produsele nema in stoc (asta aflu dupa ce sun eu la 4 zile dupa comanda). Nici in ziua de azi dupa 2 saptamani nu am primit banii inapoi. Sun azi si o duduie ca sa ii zic numarul de comanda. Poi nu stiu fa’ ca nu mai am mailu. Poi atunci nu pot sa identific comanda zice duda. Mai stau cateva zile sa vad daca chiar sunt in halul asta de nesimtiti si nu imi returneaza banii.

    00
  7. Sa vii sa iti dau borseta aia inapoi, sarakule.

    00
  8. Deci pana la urma lasasesi masina descuiata?

    00
    • Mai contează ? Dacă era încuiată îi spărgeau ăia geamu’ lateral ca să-i fure borseta şi finalul articolului era : doar pe Emag găsiţi reduceri la geamuri portieră :)

      00
    • Te-ai suparat ca n-am formulat intrebarea cu „sau”, ca sa raspunzi „DA”?

      00
  9. Ar fi chiar misto un sir de interviuri in beci. Pentru a primi raspunsuri sincere de la interlocutori recomand sa fugi pana la cel mai. apropiat magazin de bricolaj si sa cumperi o funie, un sac negru si o galeata cu apa.
    Noi, privitorii, mergem dupa pop corn si bere.

    00
  10. Emag, comanda anulata in luna mai, plătită online, nici acum nu am banii în cont (nr. 78929443), produs vândut de un alt vendor prin marketplace.Singurul status primit de la emag este ca a trimis solicitarea mea de anulare. Suna frumos plata online!

    00
    • Udate:problema rezolvata! Pe aceasta cale as dori sa le mulțumesc celor doi implicați, Vali (ca a permis aceasta postare) și Iulian (ca a rezolvat aceasta problema)!

      00
  11. Stii criza aia pe care tot o asteptam?
    Aici e un mic indiciu ca incepe:
    https://finance.yahoo.com/news/stock-market-news-august-5-2019-114434812.html?guccounter=1

    00
  12. Cît era adausul celor de la f64 pentru care amazonul le ținea în stoc?

    00
  13. Patania mea e mai lunga… comanda nevasta un tapet tocmai din China. Il plateste, evident ca nu a venit. Asa teapa legala… vand ceva ce nu am, invart banii intre 1-3 luni, bani luati cu imprumut, fara dobanda. Asa ca… cam se impute treaba cu platile.

    00
  14. Vali , cand lasi masina deschisa in Bucuresti cu bunuri in ea , se numeste giveaway . Pe viitor anunta si tu pe blog exact unde parchezi , normal e sa participe toata lumea!

    00
  15. Daca nu ai geamuri fumurii pe spate + luneta ramai fara microfon :)

    00
  16. Caut 2 rucsaci pluș pentru fetele mele. Găsesc pe market eMag cu 145 lei ambele dar livrare in 11 zile. Găsesc la 177 lei pe nichiduță.ro cu livrare in 1-2 zile. Sun la nichiduță.ro unde un operator îmi CONFIRMĂ termenul de livrare pentru ambele produse. Dau comandă online imediat după convorbire.
    A doua zi primesc mail: depozitul a intrat în inventar și produsele vor fi livrate in 14 (paisprezece zile) în două colete separate.
    Lucram fără stocuri și vindem pielea lupului din pădure (furnizor) că fraierii pot aștepta …

    00
  17. ofc ca azi a venit de la amazon

  18. Eu am comandat ceva piesa pt masina de pe ebay.de si cine a trimis pachetul nu a trecut si nr meu de telefon pe el. A venit curierul de 2 ori eu fiind la servici. Noroc cu un vecin ca a vazut el si a ridicat coletul. Poate tot asa si la tine,nu ti-au trecut ceva date pe colet.

    00
  19. Am comandat in 31 de la eMAG, cu click and colect la ceva benzinărie. Ajunge coletul vineri după masa (data de 2), în comanda îmi apare mesaj ca am timp pana în 5, luni. Comanda ramburs.
    Bun, ma duc în 5, plătesc, îmi zice sa ridic comanda din cutia 11…ma uit la cutii, toate albe. Da, vreo 40 de cutii acolo, niciuna cu număr pe ea.
    Ma apuc sa numar, cam care mi s-ar părea mie ca ar fi 11, probez, nu se deschide nimic. Sun la curier, ciuciu, nu răspunde nimeni, după 10 minute închid și plec.
    Am rămas și cu banii dați și fără colet 😞😞.
    Am sunat la eMAG! Am aflat ca a venit curierul dimineața și a luat coletul, ca cică trecuse termenul… Cu toate ca am ajuns în ziua în care scria clar ca pot sa ridic.
    Am făcut print screen la tot, reclamație la anpc. Aștept sa vad ce se întâmplă. De comanda nu au mai zis nimic, sunt curios sa vad dacă suna înapoi. Comanda e mica, 85 de lei, asa ca de data asta îmi permit sa vad ce au de gând sa facă, mai ales ca pana acum reclamațiile la anpc s-au rezolvat 🙂. M-am saturat de măgăriile lor, asa ca nu mai iert nimic 😁

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube