Este prima mașina din noul program “testăm mașinile cititorilor”, unde eu mă dau cu mașina voastră jumătate de oră și voi îmi povestiți ce vă place și ce nu vă place la ea.
E90 e unul dintre modelele reușite ale BMW, de aceea s-a vândut bine și de aceea vedeți atât de multe pe străzi. Diferența este că pe străzi vedeți de obicei versiunea cu motor de 2 litri diesel, iar aceasta din imagini este 3 litri diesel. Diferențele sunt semnificative: 70CP în plus, 2.200 lei impozit, 1.700 lei RCA.
Nouă (an 2009, producția s-a oprit în 2012) a costat 60.000€, la mâna a doua se găsesc între 20 și 30.000€, în funcție de cât de bine a fost întreținută. Fiind motor mai mare, sunt rare prin România, pentru că, dacă tot iei 3 litri, iei seria 5.
Este senzație de condus, e foarte puternic și rapid, am ajuns la 180 cu ea fără să îmi dau seama, înainte să mă uit în bord credeam că am în jur de 100km/h.
Consumul este superb, 10L/100km, ceea ce e mic și bine. La modelul 320, consumul mediu este 8,5.
Tracțiunea integrală cu cauciucuri de iarna își face treaba bine, proprietarul stă într-un sat de lângă Brașov și n-a avut probleme pe șosea cu zăpada.
Ventilatorul e zgomotos.
Interiorul e negru și tern, bordul se prezenta foarte bine după 8 ani.
În spate au loc doi adulți de 1.80m. Au mers patru adulți la mare cu ea, dar cu două genți puse în spate între pasageri.
Ce mi-a plăcut e că proprietarul știa foarte bine la ce se înhamă înainte de a lua mașina, știa cât sunt reviziile (800 lei), cât sunt piesele, ce probleme are modelul și motorizarea și și-a luat-o pentru că își permitea cheltuielile. Fiind tânăr, asta e uimitor și încurajator în același timp. E bine că mai sunt oameni care sunt conștienți de alegerile lor și care conștientizează că deținerea unui bun nu înseamnă doar prețul plătit pentru el.
Dacă vrei să participi la programul “testăm mașinile cititorilor”, dă-mi un mail.
Topoare nu testezi? Imi spargi jumate de ora niste lemne prin curte, eu iti zic cum mi se pare, spui si tu parerea ta si s-a dus metrul de salcam.
Comentariul lunii!
Neveste nu testezi?
Inspirata replica! Cred ca erai pe WC , altfel nu îmi explic cum e formulata atât de bine :)) GG !
Banuiam ca am lasat un comentariu ok, dar la 1000 likes chiar nu ma asteptam. :))
Nu, nu eram pe WC, am scos-o din putul gandirii.
Bos$$ numai masini testezi?Ca daca nu am niste topoare, cutite si niste unelete de bricolat.Stima.
logan testezi ?
dacă vrei, da
Bunicamea are un oltcit 1986 tinut la garaj , daca ajungi la Afumati poti sa dai o tura cu ea impinsa ca de fel nu mai porneste.
Acum, na, fiecare cu ce are dar fii mai atent data viitoare:
„testam *masinile* cititorilor”, nu bunicile… Radule, nu dormi in front!
după o sticlă de spirt, testăm și bunicile cititorilor
Atât speră proprietarul că valorează mașina ia? 20-30k? Ar trebui să se uite prin piață, va avea un mic șoc.
Facem treaba asta cu noua rablă când ajung prin Brașov? Asta, așa, ca să compari 3.0d și din ograda cealaltă.
In Romania e clar ca nu valoreaza atat acum. Sunt pe autovit si la 12-13k, poate cu mai putine optiuni.
Dar, in Germania, unde 3.0 e mai raspandit, depaseste si 20k. Exemple:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=228655942
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=239522858
dacă ai curaj să mi-o dai pe mână, da
Eh, oraș mic, străzi libere, ce poți să strici la ea? :)))
putem să o parcăm undeva și să așteptăm să intre niște melteni in ea
@Bogdan, exact, ai dreptate, deși peste 20k este destul de multișor chiar și pentru Germania. E un model care are ceva ani deja, totuși. În orice caz, mașina din mini-review este foarte mișto – motor, dotări, pare îngrijită…
Daca ajungi in Timisoara, iti dau Focusul meu (2016, 2.0 tdci, titanium plus) la un drive test si ce masina noua o sa mai am pana atunci
A zis ca testeaza masini, nu mijloace de transport.
Virgil, iti mai miroase mana a bara de tramvai ?
Ma uitam si eu saptamana trecuta dupa un model asemanator cu al tau (focus titanium, 2.0). Cum e masina, imi poti da mai multe detalii, te rog?
Virgil, +1. M-ai facut sa rad. Pacat de hateri.
@Tommy: nu stiu exact ce vrei sa afli; claudiumv at gmail com si continuam acolo, sa nu ii poluam prea tare articolul lui zoso
Sper ca reteta lui Doug aplicata la noi va avea succes și iar în curând sa vedem teste cu chestii interesante.
un connoisseur … anyway, doug ala e un tampit
@Ionut P, Doug e un tâmpit doar dacă ai așteptarea ca el să facă review-uri „profi”. Ce face el este entertainment și trebuie luat ca atare, ba chiar se descurcă foarte bine cu treaba asta.
Da, Doug e un Buhnici american, care a lucrat la Porsche si care nu pretindea ca vrea trotineta aiurea si nu pentru ca ramasese pieton.
cine e acest Doug?
lăsa-ți-l pe Doug, uitați-vă la Mr. Regular, e muuult mai cool….
ne uităm și la el.
10L la suta ce înseamnă? Consum de oras? Consum la 180 la ora? Sau altceva?
consum mediu oraș/extern, mers mediu-forjat.
De cutia ZF steptronic ZF6HP28 nu ai zis nimic. Cum schimba in modul normal. Cum schimba in modul sport ? Ce fel face kickdown ? Retrogradeaza chiar 2 trepte din ce stiu eu, daca e nevoie.
E putin diferita fata de cele robotizate sau cu doua ambreiaje. Cum as putea sa zic altfel ca nu gasesti pe orice drum un Lepelletier cu sistem orbital Ravigneaux ?
Ai ales masina perfecta pentru inceput.
e automata. cred ca e suficienta informatia pentru un testdrive.
Eu nu prea am înțeles programul. Cititorul trebuie să vrea să o vîndă sau doar să se laude cu ce are?
doar să se laude. și să o înjure.
800 de lei revizia? Banuiesc că nu la reprezentanta… intreb si eu pentru un prieten care vrea BMW, dar nu se stie da pe net.
Intrebare : la Skoda ai avut dsg ? si daca da cum se simte dsg-ul fata de automata de la acest bmw ?
Trebuie să venim cu mașina în Brașov pentru teste?
Probabil că nu, îi dai doar linkul cu mașina ta.
Iti dau și mașina mea la test? E un Renault laguna 2, sunt din Brașov :))
Sigur ca da.
Un Megane 3 de 1.5 dCi cu 90 de cai și 3 ani juma’ de taxi,merge?😀
Cind vad portbagajul acela si mai ales gura acestuia ma apuca plinsul. Din aceasta cauza nu cumpara nimeni masini sedan in vest. In Romania utilitatea nu conteaza, important e sa faca impresie.
La noi daca iti iei break iti iei masina de carat morti :)) restul nu mai conteaza.
Serios că nu cumpără nimeni maşini sedan în vest? Deşi sunt fan break, e o generalizare de 2 lei.
Ce legătură are una cu alta? Oamenii de familie săraci îşi cumpără breakuri doar, asta ca idee. Pentru că cei care un pic îşi permit imediat fac combinaţia de sedan sau sportivă pentru tata zi de zi + un van sau suv pentru copii. Asta am văzut 90% din familiile mai înstărite din vest, care-şi permit mai mult de o maşină.
Break-uri am văzut în general la cei nevoiţi doar, care îşi permit o singură maşină, şi trebuie să împace şi capra, şi varza. să fie şi bună pe autobahn, dar să încapă şi bagajele. În rest sedanuri, suv-uri sau van-uri. Atât.
lol, manu, ai dat-o pe asta din curul gândirii. de obicei tati are sedan sport și mami break, că mai cară una alta. de aia audi a6 e peste tot.
Dacă am greșit îmi asum, personal l asta am observat cu oamenii cu care am interacționat prin vest.
Majoritatea aveau Sedan/sport gen A6/seria 5 și încă un SUV sau van pe lângă. Și câțiva care au doar una era combi de clasa medie.
Testezi și neveste?
Numai ciolănoasele
să n-aibă chilometrii dati peste cap, bos, că mie imi place să le forjez, și să nu le sară pistoanele…
Esti cam optimist cu pretul. E sub 20k € binisor. Pe mobile.de 90% sunt chiar sub 16k.
La 30k iei M3 din anii aia.
Urmeaza programul „Testam nevestele cititorilor”, in care li se vor testa talentul de-a bricola o oala de sarmale. Printre altele…
Daca vii in Bucuresti iti dau sa testezi A4 B8 Avant 2.0 177HP Automat 4×4 cu 100% pe fata.
doug demuro de romania
Matt Farah > Doug whatever
Da băieți am înțeles, vă uitați pe youtube
loganul de 110. faptul ca se pisa pe 90% din traficul din romania n-are valoare. e manual.
Când o să afli că nu există Logan cu motor de 110 CP, ce ai să faci?!
105 cp si le-a dat la baieti 200 de euro sa ii mai puna 5
pentru ca se stie, daciile sunt niste chestii extrem de complexe si orice modificare este absolut imposibila…
PS pana acum numaram 14 gusteri care si-au luat praf de la loganuri…
Restul ti-au dat fum
Îți dau Tesla când mai ajung prin Brașov dar ii faci plinul pe banii tai
Kilometrii la bord? Cum se simte suspensia pe drumurile noastre neaose, am impresia ca are ceva pachet sport ?
pai nu stiu. ai impresia sau nu?
Pai daca tot nu stii de ce te bagi in seama.Aaaaaaa sa faci si tu o glumita, un spirit, sa primesti laicuri.Good boy !
Kilometri.
Mama ei de chimie!
Imi cer scuze domnu’ciobi pruteanu.Dar pana la urma era o intrebare legata de mecanica .
Vii în București sa testezi un polo din 96?
Trebuie să se strângă mai mulți doritori?
Boss, unde sunt filmele de weekend? Am nevoie sa ma inspiri
ia d-aici unul de-l vazui ieri si-l recomand
PERFECT STRANGERS (PERFETTI SCONOSCIUTI) (2016)
Taci si treci in beci sa te testeze si pe tine o juma de ora!
Trance dacă nu l-ai văzut deja.
Plm. ăsta dă la revizie cam cât dau eu la Hyundai din 2007.
Poi tu ai motor de 3.0?
1.5 in plm. Dupa atatia ani, tot ma costa 700 de lei revizia. La reprezentanta, ce-i drept.
Au astia niste scoruri, ca de fiecare data imi verific sigla din fata, sa ma asigur ca nu m-am urcat un vreun Mertz, din greseala.
Dacă vrei să îmbini plăcutul cu utilul, când ajungi in București, îți dau un taxi sa.l testezi! Serios. Poate faci și ceva curse, mai îți iei și ceva înjurături…Să vezi cum e viața de taximetrist. Împuști cel puțin 2 iepuri. Iar după ce te saturi îți dau o bicicleta să.mi spui cum e, indiferent că pedalezi in trafic or pista sau parc IOR…
@zoso – am uitat sa-ti spun: s-a stapanesti sanatos!
ia de la mine review audi a3 2003 diesel automata.
Desi cand am cumparat-o ,toti imi spuneau ca are consum de 5,ea defapt papa vreo 8 jumate.
La fiecare 200 de km,schimb ceva la ea in valoare de 3-4 sute de lei, pana acum am bagat vreo 2000 in ea
Vreau sa o vand ca o urasc,dar nu ma lasa amintirile investitiilor care inseamna vreo 70% din cat as lua pe ea.Noroc ca nu mai am taxa de platit ca ar fi trebuit sa dau eu cuiva vreo mie de euro sa mi-o ia
Spor la testat masini.
Schimba mecanicul. Caută pe cineva să.ti regleze avansul axei cu came, dar să aibe și diagnoza VCSD, schimba.i filtrele și uleiul la 10k km . Mai depinde și stilul de șofat…
Mersi de interes. Cand spuneam ca am bagat 2000 in ea,ma refeream la euro nu lei.
Mecanicu’i priceput,m-am cam dus pe la serviceuri mari.nu am apelat la service de cartier niciodata.
Consum ? uite aici, 8.5 e cel oficial,la manuala era 6.5
https://www.autoevolution.com/cars/audi-a3-sportback-1999.html#aeng_audi-a3-sportback-1999-19-tdi-5at-100-hp.
Stil de condus? Pai o am din 2011,i-am dat de 2 ori kickdown in 6 ani,mi-e sa nu-i sara motoru.
Cutie automata, lux ,e bine ca nu trebuie sa dai 1200 lei pe kit-ul de ambreiaj cand se strica,mai bine sa dai 2500 pe un rahat de rulment din cutia de viteze
VCDS cred ca voiai sa zici, am si eu acasa.Conform aplicatiei masina functioneaza mai ceas ca un Rolex
Ma bucur pt tine. S-o folosesti sanatos multi ani inainte! E o masina tare faina!
Ati mers doar cu 180km/h…. vai ce rusine!!!!
Copiii astia scot 250 la ora dintr-un 1.9 diesel.
https://www.youtube.com/watch?v=yg1N-6faRPk
Corsa B ’96 accepti in program? Altfel nu te pot ajuta
Fain scula! Incap 4 topoare in ea si 4 tipi beti ?
Pe asta sper sa nu ti-o mai loveasca nimeni
Daca ajungi in Bristol testezi A6 Avant C7 S-Tronic Quattro 2.0 190CP și/sau Cayman S 987 . Cu asigurarea rezolvam cu una temporara de o zi
20-30k un E90??? Coane, știu cui să vând mașini de acum încolo!
Am avut E90 un 328I, 230 hp cand era noua, vad ca ce ai testat tu avea 241hp.
Masina a venit cu 4 ani si 80.000 km revizii gratuite plus ca iti spalau masina cand o lasai la ei.
Acum masina e tot in familie si are aproape 10 ani si vreo 200.000 km.
Schimbul de ulei facut la reprezentanta la fiecare 20.000 km si al 3-lea set de cauciucuri flat run.
Revizia de la 150.000 km a fost putin mai scumpa ca am schimbat distritutia, pompa de apa, antigel, placute de frane si tamburi la toate rotile.
Alte probleme au fost:
-un modul pe usa pentru inchidere era in scurt cirrcuit si nu mai mergea nici un modul de la celelalte usi
-in zonele mai calduroare o problema comuna e manerul usii de la pasager care se topeste un start subtire de plastic pe el si trebuie schimbat complet.
Consum:
-Un plin de 56 litri mergea 720 km condus prin oras dar mai mult la drum intins,
-acum e condusa mai mult prin oras in trafic si pe distanta scurta un plin ajunge la 450 de km, dar la drum intans inca e ok.
Eu la un renault Captur 0.9TCE am platit 600+ ron pe a doua revizie.. anul viitor depasesc 800lei, am primit un plan de revizie, dar e orientativ. P.S.doar ma laud :))
E o idee faina testarea masinilor cititorilor daca o sa prinda la cei din Brasov si imprejurimi.
nu mă miră faptul că sunt mulți specimeni dornici, în românia merge aproape orice inepție …
Cum sa dai 20-30 de mii pe un E90. Modelul F30 330d e undeva la 15-17 mii Ce zici tu nu face mai mult de 10 mii daca e bine intretinut cu multe accesorii.
Sunt de acord ca un E90 nu mai valoreaza 20.000, ci destul de mult sub. Insa cum sa zici ca un F30 330d este 15-17mii? Este unul singur de vanzare pe autovit, din 2012 (adica fix de la inceputul seriei F30), deci cu 5 ani vechime, si este 26500: https://www.autovit.ro/autoturisme/bmw/seria-3/#b912c454a1
Eu speram ca excludem din discutie samsarii si masinile lovite pe toate partile si reparate pe genunchi.
Proprietarul de 530i probabil are un cazan dat inapoi/rasturnat, folosit doar duminica de o batranica, de vorbeste asa pe nas.
Cand ajung prin Brasov iti dau Vitara mea la test… e inca tanara (22 de anisori impliniti), e automata, necesita cisterna la drum lung.
Nu merge repede (140 maxim, dar cisterna!)
Dar merge cam peste tot…
Imi place foarte mult aceasta masina. Atat interiorul cat si exteriorul arata excelent. Cei de la BMW chiar se pricep sa faca masini.
e90 2011 184 fara xdrive?
@sorin: nu bosule, nu e impecabil 530i-ul meu are 340 mii km, tavalit de toti baietasii din Pitesti, de 42 mii km de cand il am nu am schimbat nimic, in afara de consumabile.
Bravo. Acum iesi afara si ia niste aer, oxigeneaza creierul.
Scriu si eu un review pentru Peugeot 308 (modelul nou)?
doar după ce mă dau eu cu el
Ti l-as da fara stres, dar:
– tocmai l-am predat, era de la birou si acum am un clio ( câh )
– vii pana in Amsterdam?