Carwow, niște jurnaliști britanici care vorbesc despre mașini, au pus un Dacia Duster să se lupte cu un Toyota LandCruiser, o mașină care costă de 2 ori mai mult. Dusterul s-a ținut destul de bine.
Și, da, este o mașină mișto, de aia oamenii o cumpără, simplă, sinceră, preț bun.

am vazut ieri clipul, parca zice ca e 3x mai scumpa 25k vs 75k ceea ce face rezultatul cu atat mai remarcabil.
A incurcat Vali un pic sumele, s-a dublat bugetul pentru colaborare si defapt Dusterul e de 3 ori mai ieftin.
De 3 ori mai mult.
Pai baietii pe aici au zis ca nu e buna ca nu are motor 2.0, cutie automata si insonorizare decenta.
A intrat colaborarea…
Testul fiind facut fix in conditiile in care cele 3 amintite nu sunt relevante.
Care dublu la pret, ca Toyota e aproape 90k euro, bine zice unul in comentarii ca poti sa-i faci Dusterului un upgrade de soft si suspensii si bate Landcruiserul.
Problema mea la Duster e ca nu inteleg motorizarile. Motor de 1.2 in 3 cilindri, la fel ca pe Bigster. La fel, la Euroncap cam maro situatia in dreptul pieptului pentru sofer la impact frontal. De-ar lucra putin la siguranta si motorizari ar fi perfecta.
Astea incep sa fie motorizările la toți. Peugeot 5008 vine cu 1.2 benzina in 3 cilindri in echiparea de baza de exemplu.
Poate rezolva pe Bigster.
Minim 2.5 benzina 4×4 permanent cutie automata si insonorizare decenta si totul la maxim 23k ca doar e Dacie, cam astea sunt cerintele minime.
E un un tip pe YT care merge cu un Duster din asta pana in Siberia si nu se plange de nimic dar baietii de pe internet nu sunt multumiti de motor https://www.youtube.com/@cosminMCS
Ca sa poti tine preturile mici motorizarile trebuie sa fie mici.
Nu este prea multa cerere pentru motorizari mari, iar cele 5 persoane care vor sa transforme dusterul in masina de offroad nu conteaza prea mult.
Ca idee Dacia are duster diesel dar nu are voie sa il vanda in romania/ uniunea europeana din cauza reglementarilor euro 7 dar in Moldova se vinde incepand de astazi.
Baietii care vor masina de offroad ieftina si noua au acum posibilitatea sa o cumpere din Moldova.
La vecinii din Moldova (peste Prut) se vinde in continuare vechiul Duster 1.5 dCi si tocmai s-a anuntat si Noul Duster dCi.
https://dacia.md/despre-noi/descarca.html
@VasileT Bigster vine cu 1.8 PlugIn, plus varianta 4×4 cu cutie automata.
Nu vad niciunde motorizare diesel pentru noul duster – https://dacia.md/cars/duster/engines.html
Cine zice ca Dacia Duster e misto, sa cumpere si sa conduca Dacia Duster ! Put your money where your mouth is !
Nu e nimeni nebun sa spuna ca e „misto” Duster ci doar ca e o masina cinstita pentru pretul ei. Dar oricand poti sa mai pui 20.000 euro sa-ti iei RAV4
Sau nu mai pui nimic si iti iei in plm un SsangYong
Punkreas
Sau iti iei o lada niva si iti mai raman si bani.
Ori Sangyong ori niva, tot aceeasi calitate o primesti, ba chiar as paria pe niva la fiabilitate.
SsangYong e mai bun doar pentru ca nu e Dacie, nu? Korando incepe de la 23.500 (e acum ceva promo) si Duster incepe de la 19. Dar orice numai sa nu vada vecinii si rudele ca ai Dacie ewww
@ev21: nu am zis de duster, am zis de replica ta ca poti pune inca 20 k si iti iei Toyota
Ssangyong a fost rebranduit in KGM ca suna prea chinezeste, desi era coreean.
E altceva cand zici ca ai un KGM, e tot din trei litere ca BMW.
Been there, done that. Am luat în familie una, hibrida, cutie automata, preferata celei manuala 4×4., pe ideea ca garda la sol înaltă și anvelope bune acoperă suficient de bine situațiile.nai dificile apărute rarisim, pe când confortul cutiei automate e permanent. Livrata in doua saptamani, are gimmickurile astea tehnologice care îți fura ochii ( și banii) respectiv camera 360, asistent unghi mort, asisitent banda, android auto ( wired only) , încălzire în scaune, volan, parbriz, samd. Ca minus dimensiunea anvelopelor e particulara și opțiunile nu sunt ft diverse inca. Ca alternative luate în calcul au fost ceva Peugeot si ceva Nissan, vw tiguan, toyota rav 4 ( 39000 EU) , Hyundai Kona, dar , per ansamblu, Dusterul era cea mai ok raportat la.pret. Cine nu a ieșit sa cumpere o mașină în ultimii 3-4 ani va avea o surpriza când se ivește necesitatea. Astea noi sunt scumpe, cele vechi sunt și mai scumpe raportat la pachetul complet. Iarasi, de apreciat valoarea casco, la Dacia duster noua , valoare de asigurare aprox 28000, cost casco 610 eu. La toyota yaris cross, 25000 eu (vechime 3 ani) 910 eu. Deci da, se cumpără Dusterul nou
Ia zi ce alternativa ai la Dacia Duster ai la banii aia. Si nu incepe cu diverse gunoaie secund hand cumparate de la diversi samsari, doar pentru ca in Romania nu te verifica nimeni daca rupi cu noxele si apoi mori de cancer testicular. Ma refer la masini noi.
@ev21 cugeta: ”Korando incepe de la 23.500 (e acum ceva promo) si Duster incepe de la 19”
compari duster manuala semicheala cu korando automata. iar pentru 1600 de euro in plus la korando ai automata + 4×4, ceea ce la duster e imposibil.
sa zicem ca diferenta de aspect la chedere zgarie doar vizual, dar daca ne mai uitam si la testele de siguranta …
Eu as fi vrut sa cumpar una, dar daca ai peste 1,80 nu incapi in ea! Parbrizul incepe undeva la nivelul nasului, si trebuie sa stai cu gatul compresat sa vezi ce e pe strada. Plus ca stai cu copilotul umar la umar, ca in prima linie a frontului!
Carwow nu sunt jurnalisti, fac videouri YT ca sa impinga businessul de cumparat/vandut masini.
Specialisti nu gluma, LC cauciuri off road, Duster cauciucuri de strada.
Fac reviews la masini cu mult inainte sa aiba afacerea de samsareala.
Si sunt destul de cinstiti cand le fac.
Daca nici carwow nu-s jurnalisti, apai atunci inchid internetul. Hai sa ne uitam promotor cu luci popa si interlopi.
Vrei sa zici ca domnul Masini Cu nu e destul de jurnalist cand da cu ciocanelul sa auzi cum suna plasticele de prin masina?
Anon e expert in jurmalism si simte nevoia sa semnalizeze.
@Robert, daca aia-s jurnalisti eu is popa, sunt samsari marketeri, isi iau banu si pupa in stanga si dreapta dupa indicatii, n-am vazut un review serios in detalii la ei de nici nu-mi amintesc, fac niste compartii in mare(e drept mai buni decat multi) dar generalizate nimic in amanunt dar asta e nivelul global, sunt f putini care intra in amanunt si sa explice diferente, detalii asta si pt ca publicul e foarte prost.
Cine pune botul la așa ceva nu știe să-și cumpere mașini.
De de parte asta e cel mai cinstit comentariu de aci… decat sa te uiți la duster mai bine te uiți la Suzuki
Si costa la fel Suzuki ala, in niciun caz 50-100% mai scump (in functie de echipare).
Oare la modelele noi se mai umfla tabla pe autostrada la 140 kmh?
Si siguranta? In toate accidentele in care am vazut duster vs cotete de passat din 2000 sau orice modele normale de masina, nu SUV, aia din duster erau ori morti ori raniti grav, in schimb aia din masinile mai vechi, au scapat.
Cat despre mersul pe teren accidentat, da, este foarte buna. Aveam la munca mitsubishi l200 cu MT-uri si inaltata putin din suspensie. Problema era ca l200 era lunga si ramanea suspendata pe sasiu.
Dusterul cu cauciucuri de iarna se tinea bine de tot dupa l200 pe teren accidentat si de multe ori am ramas uimit din ce santuri pline de noroi a iesit, ma asteptam sa ramanem impotmoliti.
Nu am mers cu motorizari noi, aveam 1.5 dci.
Daca as avea nevoie de masina pt overlanding, as putea sa trec peste scaunele alea de iti rup spatele, peste isonorizare inexistenta si peste tabla proasta si subtire, dar peste siguranta nu.
Efectiv nu mi-as pune copilul in capcana asta pe roti.
Exact de asta mă leg și eu, de siguranță. Peste restul chestiilor pot trece, peste siguranță nu. Am și fost la Dacia, am urcat în Duster, am fost aproape convins. M-am uitat la rezultatele EuroNCAP și am rămas dezamăgit. Următoarea mașină a firmei nu va fi Dacia.
Cat de sigura este masina e mai degraba o chestiune relevanta pentru tarile bananiere Romania si Bulgaria, unde jumate din soferi au creierul in curs de lichefiere. In restul Europei, unde nu se conduce dupa ureche, si se respecta regulile de circulatie, lucrurile stau un pic altfel.
Am condus un Duster preț de vreo 100+ km. Incomod, zgomotos, ergonomie sub curul broaștei.
Am răsuflat ușurat la capăt de drum și mi-am jurat că în viața mea nu mai urc în așa ceva.
Și, ai rămas cu sechele, ți-ai rupt o unghiuță.
si cu toate astea europa e plina de ele…Niste masochisti
Asa este, nu se compara cu taxiurile marca bmw sau audi , cumparate din germania de la un samsar turc care le-a dat ceasul inapoi de la 300,000 km.
Mai degrabă samsarul turc a dat înapoi de la 500.000 la 300.000, vândut la samsarul român care a dat și el înapoi la numărul magic 180.000!
Sunt curios cati o sa fie in comentarii acum cu ideea ca e mai bine sa ai 75k pentru o toyotra decat sa nu ai 75k pentru o Toyota.
ce ar fi neadevarat la afirmatia asta?
am fost cu noul Duster. Prima impresie ca esti intr-un tanc si te uiti printr-un gemulet de baie. Parbrizul e ft scurt si faptul ca vezi mereu capota, iti da senzatia ca esti ft sus. In general e o, cutia automata merge bine, dar interiorul care se simte ieftin. Am o Octavia de 7 ani si interiorul e mult mai ok si mai de calitate.
offtopic: primul! iti scriu chiar din Duster (2)! nu ma, eu l-am luat ca am 5 ani garantie (pentru 150 de eur in plus) si era cu 2000 mai ieftin ca primul clasat dpdv al pretului SUV (sx4 doar 2×4) al meu e 4×4, si HABAR NU AM SA MERG CU EL PE TEREN ACCIDENTAT
da, l-am urcat pe niste pante… si doar atat. apropos… imi explica si mie cineva ce e sau la ce se foloseste hill decline nu stiu ce? adica..pare ca franeaza singur.. da… eu ce fac? nu mai pus piciorul? si franeaza uneori ca prostul prea mult cand ar putea sa curga mai fluid… mno!
Legat de scaune, tabla, insonorizare și alte cele, sunt destui youtuberi care prezintă ce și cum la noi, precum e Bertic Attila care a spus că față de generațiile mai vechi, la drum lung nu se mai resimte cu spatele, iar insonorizarea și restul sunt superioare, chiar și partea audio. Da, probabil că la siguranță și motorizare mai trebuie lucrat puțin, dar la dotări eu zic că stă bine pentru orice om normal la cap, care nu are pretenții de fonfleuri de S-Klasse.
De fiecare dată când mă uit la Duster și zic că e ok mă duc și cercetez rezultatele de la EuroNCAP și îmi trece. Da, e o mașină capabilă, dar nesigură. Dac-ar fi mai sigură aș putea trece peste finisajele interioare în întregime din plastic, peste faptul că e zgomotoasă, peste motoarele în trei cilindri și alte mici neajunsuri.
Ăia care dați reacții negative “din patriotism”, ați prefera să fiți în Duster în caz de accident sau în altceva cu 5 stele EuroNCAP? Hai, că nu e greu.
Ăia care răspundeți propriului comentariu din cauză de reacții negative, wtf?
Baai, si eu tocmai ma gandeam sa imi incerc norocul cu noul ES90.
Dar ce-o sa zica vecinii? Hai sa ma mai uit o data la Duster…
Mai bine mai pui 80k euro si iei BMW X5
mie imi place cum arata recentul Dacia Bigster, nu arata rau
E un baiat pe youtube care tocmai se intoarce cu dusterul din siberia, l-a dus p-acolo la -40 fara probleme. Bate la cur alte masini. Luati-va Duster, macar plecati in business tripul vietii cu el si nu cu trenurile SJDului
Cine plm vrea sa mearga in siberia ?
Porque , o sa fie business trip, vreti nu vreti tot(i) o sa mergeti.
Cum crezi ca se ia spaga de la Putin? Asa, la moscova, in vazul lumii?
@Boris: și tu crezi ca in business trip ul asta o sa ne trimită cu Dusterul? Ești optimist, ce pot sa zic…
Cel mai bun thread. :))
Problema cu Duster-ul e că lumea vrea prea multe de la el pentru banii pe prețul cerut. Toți au așteptări de la Duster, dar puțini dau mai mulți bani pe mașini care au ce cer ei.
Dacă ești dispus să faci compromisuri, e foarte OK. Dacă vrei multe opțiuni și mai bun, te costă mai mult.
Varianta de mijloc e să-l iei și să-i faci modificări de confort (izolare, camere, head unit etc) și de offroad dacă vrei, și atunci rămâi cu mașină ieftină de întreținut, dar mai confortabilă decât din fabrică și bună și de offroad mai ușor.
Deși îmi place cum arată și mă încântă ca mașină secundară de overlanding, mi se pare prea incomod la drumuri lungi pe asfalt. Eu am decis că nu sunt în target, dar pentru socru-meu a fost soluția ideală (stă pe vârf de deal, fără asfalt, 90% din drumuri sunt de doar 20km până la piață și rar mai iese prin țară).
Cine zice ca e mișto, s-o cumpere, cine nu, să ia altceva.
The end, fără alte discuții pro și contra.
Design placut si cam atat. La 25k am zeci de variante second excelente.
care is alea zeci de modele ma? Sau nu mai stii preturile? M-am uitat acum, intalmplator, pe suedia, la ce se intampla in zona 25mii, 3ani max, 50mii km. Ca sa putem compara cinstit cu o masina noua.
Si ai un pejo. Si cam atat.
voiam sa imi vand skoda, ca inca se da putin peste 20 de mii si sa imi iau ceva mai nou tot sh. Si m-a apucat rasu, sincer. De banii aia pot sa imi iau un Yaris mai nou.
sau alte super masini cu motoare de 1.2l
Eu m-as uita pe la 8-10 ani, brusc incep sa devina mult mai interesante optiunile.
Ford Kuga cu cutie automata e sub 30.000.
de kilometri.
Dan, in Ianuarie am luat un Kuga in familie.
26 era cu 1.5 varianta de bază, 30 cu 2.5 FHEV.
In varianta de bază (titanium) are destule.
Noi am luat una cu 2.5 FHEV și AWD in echiparea ST-Line X.
Suntem mulțumiți, era best money can buy (pentru mine).
Când am căutat am făcut drive test cu mai multe din aceiași clasă și buget apropiat.
Am mai urmărit și ceva prezentări internaționale pe YT.
La noi, doar Vlad știe ce vorbește legat de mașini (YT).
Pentru cele cu 2.5 motoarele sunt de la Mazda și partea de hibrid, inclusiv cutia eCVT de la Toyota.
Avem și o Toyota, tot cu eCVT, dar îmi place mai mult cum cei de la Ford au setat cutia.
8-10ani si 25mii. Am i retarded?
Ce naiba e în mintea nemților de au scumpit așa mult sh-urile? Efectiv un sh la 2-3 ani si max 30000 km se apropie foarte mult de prețul variantei noi.
prețul mașinilor noi.
dacă asta a mea era 36K acum 4 ani, acum e 44.
cine o vinde acum și vrea una nouă, are avans mai mare de dat.
Dețin un Duster 3 de vreo 7 luni, am făcut pană acum 15 000 km din care vreo 1500 – 2000 in offroad. Am pus scut, AT-uri și jante noi. Urmează schimbarea suspensiei după ce apar câteva variante decente. Sunt mulțumit până în prezent.
Ți-ai luat și tu partea.
mă confunzi.
…sa compari land cruiser cu duster… Daca banii n-ar exista in ecuatie, as lua land cruiser „everyday, twice on sunday”. Si da, la teste, dusterul s-a tinut binisor. Dar hai sa luam aceleasi doua masini dupa 5 ani, 10 ani respectiv 15/20/25 de ani. Poate ca la 5 ani, dusterul inca o sa se tina binisor, dupa 10… cah, la 15/20/25, castiga crusierul prin neprezentare. Si daca ai putin grija(un ulei schimbat din cand in cand, avut un pic grija daca apare rugina) cruiserul se prezinta si la evaluarea de 30 de ani…