Două cu anularea taxei OXYGEN

Primarul Capitalei a anunțat acum că renunță la ea, că nu o vor cetățenii.

Radu are cea mai bună reacție la asta:

Să facă cineva și un sondaj prin care să întrebe cetățenii dacă vor sau nu taxe și impozite pe venit, pe casă și mașină, TVA în prețuri șamd. Și dacă iese că nu vor, atunci să fie scoase și acestea, că probabil nu-i nevoie nici de ele. (sursa)

Să facem un sondaj să vedem dacă cetățenii sunt de acord să nu existe autostrăzi. Sau să fure politicienii. Sau să fie condamnați direct la bulău când nu-și pot justifica averea, fără proces.

Altfel, Firea s-a mai făcut că muncește, cetățenii n-au vrut, ea și-a făcut practic treaba. Eu am venit cu soluții, dar voi n-ați vrut, na, stați în mocirla asta! Nu mă puteți acuza pe mine de ceva, că eu am vrut!

Dar soluții sunt. Sincronizarea semafoarelor, benzi unice pentru transportul în comun, amenzi pentru parcat aiurea…

 

bucuresti-04

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. În Viena există taxă de parcare oriunde ai parca mașina în interiorul orașului. un polițist de zonă verifică și dă amenzi pe fiecare stradă. În acest fel, austriecii au găsit o soluție împotriva celor care își cumpără 3-4 mașini și apoi le abandonează în fața blocului.

    00
    • fii serios, doar anumite locuri de parcare sunt platite, in general prin centru.

      00
    • @Dragos
      In toata Viena exista asa ceva,iar politistii aia dau amenzi in fiecare seara,adica nu doar in lunile cu 32 de zile ca la noi

      00
    • @Green bună comparație, mere cu cartofi.

      @dragos de aia iți ridică mașina când ajungi la Viena și o parchezi ca’n București :) .
      De luni până vineri (orarul diferă în funcție de cartier,etc) pentru 90% din Viena se plătește parcare (1-3 ore max)

      00
    • @Green, cum merg autobuzele si tramvaiele in Viena?
      Parca au un program clar stabilit: in general timpul de asteptare este intre 4 si 6 minute.

      00
    • In Viena,se foloseste mai mult transportul cu trenul,decat cu autobuz/tramvai.
      E complicat sa faci o comparatie cu Romania,ca austriecii sunt la 200 de ani in fata noastra.De la aeroport pana in centru faci fix 16 minute,fara nici o oprire pana la Mitte,iar de acolo ai legatura absolut oriunde,chiar si inspre localitatile ce inconjoara Viena,dar vorbim de OZN-uri deja.
      Ce e drept,ca nu e aglomeratie deloc intre orele 9 dimineata pana la 5.Cred ca de prosti au reusit asta.Nu stiu cum se face,ca de la Aeroportul Otopeni pana la Gara de Nord,niste straini au facut 4 ore cu trenul.
      Oricum,si daca ramanea in vigoare taxa aia,nu o aplica nici dracu.

      00
    • pedro, sa compari un oras care traditional e in TOP 3 cele mai bune de locuit orase din Europa cu Bucurestiul, unul din BOTTOM 3 orase de locuit e un pic cinic.
      Ideea nu e sa faci din Bucuresti o Viena caci nici sangele de latin nu se face sange germanic ci doar sa implementezi un minim cu bugetul pe care il ai.
      Orice prostanac ca si mine ar putea spune ca: semafoarele inteligente, cateva parcari Ride & Park pe la vreo 4-5 intrari in Bucuresti si o centura ocolitoare pentru traficul greu ar reduce traficul in oras cu 30% si probabil poluarea si mai mult. Deja de la 30% incepi sa respiri, e ca intr-o zi de sarbatoare cand „bucurestenii” sunt pe valea prahovei.
      insa pentru mine ca om nascut totusi in comunism e uimitor cum de 30 de ani politicienii nu fac nimic iar romanii ii voteaza in continuare, e ca ziua cartitei doar ca la nivel de deceniu.

      00
    • Compar pentru ca e aici langa noi,nu la dracu-n praznic.Si ideea e sa iei un exemplu care a reusit,ca nu ma intereseaza sa vad ca la altii e prost,gen Roma sau chiar vreo metropola indiana.
      Hai sa vedem cum au facut sa mearga lucrurile..pai in primul rand,taxa pentru locul de parcare este 100 de euro pe luna.La noi,locul de parcare costa 1euro/luna si multi uita sa mai plateasca.Lumea parcheaza pe trotuare,astfel incat pietonul circula pe mijlocul drumului.
      In al doilea rand,au stabilit niste amenzi deloc mici si se aplica,in mod constant,iar cu banii aia fac ceva,cum ar fi INFRASTRUCTURA.La noi exista niste amenzi pentru asta,dar nu le vad aplicate pe undeva.E vesnica problema,”dar sa faca domle primaria locuri de parcare,ce plm,eu am 6 masini,trebuie sa le las undeva”.Ideea e ca trebuie sa pornim de la premiza ca se aplica legea.Odata aplicata legea,poti sa treci la pasul urmator.Pot sa se faca 10 parcari,toate cu plata,asa cum zicea Zoso,si nu le va folosi nimeni,ca e mai simplu gratis.
      P.S: Viena e in top 1-2 din lume,de vreo 10 ani incoace,si nu are nici o legatura cu faptul ca ei au sange germanic si noi latin.Suntem,practic,singurii latini cu accent rusesc atunci cand vorbim engleza.Pe noi ne defineste putoarea,lentoarea si modul de a arunca mereu vina pe altii.

      00
    • Colegule cu „sange latin”, vezi ca si spaniolii sunt latini si in jurul Madridului sau Barcelonei, in orice directie, pe o raza de 30-40 km ai tren pana-n buricul targului. E greu sa faca japitele astea de romani treaba asta, intai pe infrastructura existenta si apoi sa dezvolte, cand ei in 30 de ani n-au facut 1 km de linie de cale ferata. Greu, e mai simplu sa furi si sa nu faci nimic.

      00
    • Nu mai vorbiti de sange latin, ce sange latin… E un sange mai mult bolsevic, cu influente dubioase. Macar sa lase dracu tara asta in mainile unor straini, sa devina colonie ceva, ar mai ok. Sa vina aia din Austria sa o ia cu totul si aia e

      00
    • Ce ar fi sa spunem situatia completa din Viena?:
      – in Viena accesul nu e limitat de norma euro a masinii. Nici pentru rezidenti, nici pentru vizitatori, nici in centru, nici la perferie. In centru sint strazi care sint interzise tuturor masinilor, mai putin cele guvernamentale.
      – in toate districtele (cu exceptia lui 23) parcarea e cu plata si limitata ca durata. In centru nu se poate parca mai mult de 1.5h. Vrei mai mult, parchezi la parcare privata. Parcarea gratis e doar noaptea (dupa ora 22) pina dimineata.
      – rezidentii pot parca privat sau pe domeniul public. Permisul de parcare (pe domeniul public) costa ~180 de euro pe an si e valabil doar pentru districtul in care locuiesti (nu in toata Viena). Parcarea privata e in jur de 100 de euro pe luna, mai mult sau mai putin in functie de garaj.
      – nimeni nu parcheaza aiurea. Parcatul aiurea (pe trotuar, in intersectie, etc.) inseamna ridicarea imediata a masinii, „uitatul” masinii intr-un loc de parcare inseamna roata blocata + niste afise mari lipite pe usa soferului + parbriz, iar dupa un numar de zile se ridica masina. Exista „hingheri de masini” ai primariei care doar asta fac.
      – daca ai nevoie de spatiu mai mare (spre exemplu te muti), faci cerere la primarie, platesti si ei iti aloca o zona pentru acea zi si in acel interval orar pentru masina specificata. Locul e marcat clar si daca o alta masina il ocupa, e ridicata instant.
      – parcari (pentru durate mai mari de 2-3h) exista peste tot, dar costa
      – transportul in comun merge foarte bine. Ca sa nu mai repet ce s-a zis deja, in Viena exista inclusiv trenuri si autostrazi (limitate la 80 de km/h) care leaga diferite cartiere intre ele, inclusiv de o parte si de alta a Dunarii.
      – acolo unde se poate, exista benzi dedicate transportului in comun. Da, autobuzul merge pe linia de tramvai.

      Dupa cum se vede, diferenta de abordare e uriasa. La fel si rezultatele.

      00
  2. Facem pariu că dacă realizăm un sondaj va rezulta că cetățenii nu vor democrație?

    00
  3. bai am stat 7 min sa vina metroul la ora 14 in statie la victoriei. 7 min! asta e prima masura in pana mea, metrouri la 2-3 minute! si se rezolva 20-30% din trafic.

    00
    • Metroul vine la 2-3 minute, la orele de varf… nicaieri nu o sa vina metroul la 2-3 minute cand nu este traficul maxim.

      00
    • Da, adevarul e ca alea 5 minute fac diferenta.
      Cam atat ai fi asteptat si daca chemai un Uber si aveai norocul sa fie unul liber in partea cealalta a pietei.

      00
    • Este ca nu esti din Bucuresti la origine?

      00
    • practic ar trebui sa fie un metrou cat toata lungimea liniei si nu mai astepti deloc, esti ca in carusel.

      00
    • @Ciprian – metroul ar trebui sa vina probabil la 1 min (sau macar de 2 ori mai des decat acum) in perioadele de varf si 3-5 min in restul zilei.
      Dar asta nu ar rezolva decat o mica parte din problema traficului din Bucuresti.
      Ca sa nu reinventam roata am putea „fura” de la cei din Viena sau Berlin macar niste idei daca nu planul complet – transport in comun mult mai rapid, extins si punctual, cost mult mai mare pentru cei care vor sa se deplaseaze cu masina personala (parcare, taxe, etc), politie locala care isi face treaba in cazul celor care parcheaza de-ampulea prin oras blocand trotuare, intersectii, etc.

      00
    • @maxp
      Tu îți dai seama că ai stat 7 minute inte-un mediu mai poluat cu particule pm2,5 decât dacă ai fi stat în mijlocul celei mai aglomerate intersecții din București?
      La metrou e poluare maximă și în plus sunt condițiile cele mai bune sa te infectezi cu bacili koch. pe bune!

      00
    • Aparent, in Bucuresti, nu se poate la 1-2 minute pe linia aia albastra pentru ca nu tine linia/infrastructura. Sa astepti 7 minute e ok, la ora 14.00.

      In Londra poti sa stai lejer 10-15 minute dupa un metrou la care daca nu esti suficient de atent e posibil sa nu il iei pe ala corect (aceeasi culoare, aceeasi directie, dar nu opreste in anumite statii). Metrourile au uneori (toate, in afara de Overground) si…50 de ani, poate mai mult. Si asta ne duce la urmatoarea problema:

      Preturile: Ca sa vina metroul la 1-2 minute, costa. Costa curentul, costa vagoanele, costa oamenii de care ai nevoie ca sa tina toata dracia in functiune. Metroul din Bucuresti, la pretul actual, este de departe cel mai ok din tot ce am vazut eu pana acum.

      E curat, vine ok, metrourile sunt mai mult decat decente pe majoritatea magistralelor. Si costa in plm 50 de centi calatoria, oricat de departe mergi. Nu am vazut pe nicaieri o calatorie sub 1 euro 50, poata daca mergi 2-3 statii, ceea ce nu prea are sens cu metroul.

      Si nu, sa dea statul nu e o solutie.

      00
    • In Paris ai pass lunar pe toate liniile, toate zonele (pana in localitati la 30-40 km de Paris) care costa 80 de euro. Daca muncesti, unele companii deconteaza 50% din pret. Daca ai cumparat un abonament anual ai o luna (august) gratuita. Practic platesti 11×80, in jur de 880 euro din care 50% e platit de angajator.

      De banii astia ai: 240 de statii de metrou, metrou la 1-2 minute pe mai toate liniile in rush hour, 5 linii de trenuri care leaga periferia de centrul Parisului (RER), multiple linii de trenuri de periferie care duc pana spre 30-40 km de Paris si o vasta retea de autobuze cu statii multimodale in care petreci doar 5 minute pentru a schimba autobuzul cu trenul.

      Din traiectele mele, sistemul a fost gandit de asa natura incat pe o raza de 15 km de centru (arr 1/2/3/4) nu ai cum sa faci mai mult de 1h din orice punct in orice punct).

      cu toate astea traficul e infernal iar Parisul vine mereu imediat dupa Bucuresti la trafic.

      00
    • @MariusCC:
      „… sau Berlin macar niste idei daca nu planul complet – transport in comun mult mai rapid, extins si punctual,…”

      LOL. Ai uitat să scri că-i și sigur.

      00
    • Deci avem o problema mare cu traficul auto si metrouri mai dese nu ar rezolva macar putin? Ca sa inteleg minusurile.
      Cimeva zice ca fix alea 5 min mi ar fi rezolvat pb. In 5 min in plus se mai strang 100 oameni pe peron si atunci eu prefer masina personala decat metroul aglomerat si ca mine sunt o gramada. Nu cele 5 min ma omoara ci disconfortul pe care il provoaca.
      La fel cineva zice ca vin la 2-3 la orele de varf. Scuze, dimineata la 8 am stat cam tot atat la Obor si n-am incaput in primul tren. Nici 8 nu e ora de vf? Daca nu e ora de vf si peroanele sunt full nu se transforma in ora de vf?
      Adica daca nu e ora de vf, peroanele sunt full, traficul e bomba, noi tinem trenuri garate? De ce? Ca sa nu sara pretul la calatorie? Nu mai bine atunci in loc de gigacalorie subventionata am subventiona metroul?
      Astea au fost experientele mele cu metroul din ultimul an.
      Singura explicatie pe care o accept este ca poate nu tine linia.

      00
  4. Avand in vedere ca suntem cu aproximativ 100 de ani in urma fata de occident, probabil or sa introduca o astfel de taxa peste 100 de ani.

    00
    • E an electoral la ce dracu vă așteptați ?
      Să-l pună pe țărănetele bucureștean să plătească căldura și transportul la preț intreg? Peneleii nu fac la fel ?

      Bucureșteanul e de acord cu orice atâta timp cât nu plătește cumva vreun leu în plus , de aceea o proclam pe madam Firea viitorul primar al Capitalei

      00
    • @Bula: din pacate… ai dreptate! Sarmulita va fi primara!

      00
  5. Prima greseala cu taxa aia a fost ca nu se aplica in tot orasul. A doua greseala a fost ca era taxa, si nu interdictie.
    Coborai stacheta un pic, si spuneai ca nicio masina fabricata inainte de 1 ianuarie 2000 nu mai are voie in Bucuresti. Punct.
    Easy-peasy.

    00
  6. Prima gresala este că unii cred că taxa Zyklon București ar fi contribuit câtuși de puțin la reducerea poluării in București. În elanun hipsterist de inspirație gretathunbergista primărița wireless a crezut că dacă baga trotinete electrice și taxe „verzi” o sa o voteze și corporatiștii. Țeapă! Nu o votează nici corporatiștii și nu o mai votează nici pensionarii cu logan 1.4 mpi.
    Ideea acestei taxe e perversa pornind pur și simplu de la denumirea ei: vigneta Oxigen. Pula mea! Radicalii de oxigen liber reprezintă un poluant și un iritant extrem de puternic. ZACA. Mai bine îi ziceau zacusca. Și alte chestii subliminale sa te facă să crezi că dacă ar introduce taxa asta o sa miroasă in București a parfum. Nu! Orașul va rămâne la fel de poluat și va fi și mai poluat. Uite aici o explicație
    https://www.urbanambition.ro/locuinte-colective-mici/?fbclid=IwAR0akqa8imzz_kmskahJRm44HFMwR1bvVPat2kieAPH7BkVa4j2IlMtfu08
    Atât timp cat primăria permite puzuri cu creșterea densitatii urbane poluarea va crește. Și taxe de gen vigneta Zyklon București sau taxa de acces în centru vor apărea și nu vor rezolva nimic.

    00
    • Oamenii care ti-au dat dislike sunt fix motivul pentru care lucrurile sunt de rahat in urbanismul Romaniei si fix motivul pentru care nimic n-o sa se schimbe vreodata aici, avand in vedere numarul lor mare.

      00
    • @unul
      Cu riscul de a fi luat la pula de hipsterimea trotinetista:
      1. Taxa nu va fi anulata. Vipera doar a propus anularea ei dar cgmb va respinge propunerea deci taxa va rămâne
      2. Eficienta taxei in forma propusă e cel puțin discutabilă.eubindraznesc să spun că nulă. Poluarea in București este legată de numărul de automobile nu de clasa de emisii. În plus așa cu arata recentele măsurători independente poluarea cu particule e mai mare noaptea și în weekend adică exact atunci când traficul scade in schimb se toarnă beton pe șantiere
      3. Susținerea taxei de către mediul corporatist (era un articol pupincurist pe HotNews https://www.hotnews.ro/stiri-specialisti_deloitte-23676947-vinieta-oxigen-inceput-bun-dar-timid.htm) îmi confirmă că inițiativa a venit de acolo. Pentru multinationale impactul taxei e minim, ei oricum își bagă mașinile la „cheltuieli curente” și își deduc toate taxele. Practic taxa asta țintește strict proprietarul persoana fizica. Apropo, camo treime din mașinile care circula prin București (și care poluează) sunt „de firma”.
      4. Și construcția metroului produce poluare. Săpăturile la magistrala 5 au aruncat tot atâtea particule in atmosfera cat sute de mii de mașini diesel. Iar microclimatul din stațiile de metrou este mai poluat decât intersecția de la universitate.
      5. Poluarea este o consecință în primul rând a aglomerării urbane. Aici vipera avea dreptate: cine vrea aer curat sa fuga de București. Nasol e că situația de acum e buna fata de ce se poate întrezări peste câțiva ani. O simpla trecere în revistă a proiectelor imobiliare faraonice (de exemplu profit.ro) ne arată că în 10 ani de zile Bucureștiul va trebui să găzduiască în același spațiu vreo 6 milioane de locuitori. Ok, nu toți vor avea mașini dar poluarea va crește.
      6. Nici soluțiile altor candidați la primărie nu par a fi viabile. Nici Nicușor Dan nici Vlad Voiculescu.
      7. Am ajuns sa il aștept pe marele arhitect Richter sa rezolve problema.

      00
  7. Cheltuielile facute pana acum cu pregatirile pentru aceasta taxa (indicatoare, studii, camere etc) cine le suporta? Aia care nu au fost de acord pe facebook?

    00
    • Ah da, asa e. Tot sistemul ala trebuia sa fie functional in cateva zile. Nu cumva nu functionau…romanasii nostri nu erau capabili sa-l puna pe picioare si s-au rugat de tanti Firea sa-l anuleze?

      00
    • @Razvan, cheltuielile alea ar trebui sa le suporte d-na Firea. Ea este cea care a inceput un proiect si l-a dus pana la capat.

      Oricum taxa ar fi trebuit sa fie platita incepand cu data de 01 Martie, dar sistemul nu era inca functional.

      00
    • Vad ca primesc „dislike-uri” la comentariul de mai sus si nu inteleg de ce.
      Daca este atat de bine intentionata, de ce nu a facut sondajul asta inainte sa cheltuie bani pe camere si placute cu zona ZACA?

      00
  8. E mai parsiva de atat: am impresia ca si-a trecut bugetul pe 2020 cu aceastat taxa inclusa. Acum ura si la gara, pierderile cauzate de anularea acestei taxe sa le acopere cine-o vrea. Eventual sa faca ceva guvernul, sa ni se dea, sa ni se faca…

    00
  9. rezultate locale Bucuresti 2020:
    GVFP – 33 %
    ND – 25%
    RB – 20%
    VV – 11%
    P – 2%
    Altii – 9%

    Duamne ajuta! GVFP pana in 2024 si Bucurestiul pana la Mogadishio :))

    00
  10. Erau multe cacaturi ce nu puteau fi rezolvate simplu. Cum sanctionezi pe cei ce intra ? Ce euro este masina e trecut in cartea masinii, nu in talon. Cartea masinii nu e obligatorie deci „mumu” la control stradal. Baza de date de la RAR, camere ce sa citeasca si soft de verificare automat ? Astea deja sunt SF pt un Bucuresti putrezit cu tevi neschimbate de 60 de ani. Apoi nu ii aducea nimic la procente lui Firea: electoratul ei are Dacia 1310 sau putin mai noua sau gioarse de 300 de euro aduse pe platforme cu catalizatoare anulate. Putea doar sa mai scada din electorat. :) Aia cu masini noi nu o voteaza ca nu ai cum sa votezi asa patzachina daca ai 2 neuroni si o sinapsa.

    00
  11. Mda, eu cand am zis.

    Degeaba dezbati meritele unei masuri facute din start cu rea intentie.

    00
  12. Propun un nou sondaj pe Facebook. Cati bucuresteni mai vor ca Gabita sa candideze la primarie? Obligatoriu, trebuie sa tina cont de vointa poporului, ca asa zice ea, nu? Ce sa mai pierdem bani cu alegerile, sa o (des)calificam in prealabil pe ea.

    00
  13. Dacă se tine sondajul tot pe pagina firutei, iese pentru in proporție de 100%, la ce democrație (nu) este în secțiunea de comentarii.

    00
  14. in bucuresti au ramas pensionarii, chiriasii din provincii, chinezii si studentii. bucurestenii din generatia noua s-au mutat in ilfov, de jur impresjur la bucuresti, cu masini cu tot cu nr de bucuresti. taxa asta o plateau doar aia batranii, cu dacia 1300 de pe vremea lui ceasca, care stau fix in centru ca, deh, ei au fost comunisti. ia vedeti inchirieri pe net, si faceti o socoteala de unde naiba atatea apartamente libere?

    00
  15. Să dăm cezarului ce-i al cezarului. Gabriela vrânceanu firea pandele și câți or mai fi fost e doar o milfetă corespunzătoare! Poluarea în capitală, aia care doare, e cauzată de șantierele neprotejate și aprobate pe șpăgi. Astfel se supraaglomerează tot orașul și curând va deveni o mare parcare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.