Dezamorsarea tensiunilor cu prețurile la combustibili

Sunt două metode simple de manipulare la lucru zilele astea.

Prima e aia clasică, hai să punem protestul peste două săptămâni, să se mai calmeze lumea. Ați văzut asta de prea multe ori ca să nu bată la ochi. Plus, e în timpul săptămânii, când oamenii sunt la muncă.

A doua e protestul care nu rezolvă nimic, dar consumă energie și ne dă impresia că am făcut ceva. Ai stat 20 minute la coadă ca să alimentezi de 2 lei, ai blocat pompa, dar ai consumat de 10 ori mai multă benzină și acum trebuie sa alimentezi, dar simți că ai făcut ceva. Felicitări, mergi acasă, ți-ai făcut treaba.

Oamenii sunt ghidați de binevoitori. Mai țineți minte faza cu Pojoranu, organizatorul protestelor, omul cu ideile, care era ghidonat de cineva și nu voia să spună de cine? Așa e și acum. Așa a fost mereu.


Versiunea video:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

87 comentarii

  1. Mi se pare o idioțenie să protestezi în felul asta. Vrei sā protestezi cu adevărat? Pune mâna și fă câțiva pași pe jos sau învață să mergi pe bicicletă.

    00
    • Hai să depășim faza în care crezi că ai nevoie de motorină doar ca să ajungi la birou, la 2 km de casă! Acela e cel mai nesemnificativ consum de carburant.

      E vorba și de transportul de marfă care dă mare parte din prețul la raft.

      Terminați cu aiureala aia că „Nu-mi pasă de prețul la benzină, eu merg cu bicicleta”!

      00
    • @motanes: eu nu am vazut niciun tir la protestele astea de la pompe. Erau numai bombardieri d-astia cu gleznute

      00
    • TIR-urile sunt pe traseu, la muncă. Și nu e vorba că transportatorii de marfă sunt afectați, ei cer mai mult pe km acum, e vorba că NOI suntem afectați de creșterea prețului/km că se scumpesc toate produsele din magazine.

      Dacă protestează unii cu glezna goală înseamnă că numai ei sunt afectați?! Nu. Poate să însemne că au mai mult timp liber și vor să se simtă importanți, că se bat cu Sistemul…

      Tema este: putem să facem ceva să le atragem atenția guvernanților că treaba e cam groasă și ei doar mimează măsuri de gestionare a situației?

      00
    • @motanes: da, putem reduce cererea si de-aici ar trebui sa vina scaderea pretului. Sau putem cere guvernantilor scaderea sau eliminarea accizelor de la carburant.
      Dar ghici ce, niciuna dintre aceste metode nu implica taierea frunzelor la caini in benzinarii.

      00
    • Cum as putea face cei 15 km de la est la vest in Bucuresti cu bicicleta sau pe jos? Rog, recomandari, la modul cel mai serios vorbind.

      In prezent ii fac cu masina.
      Transportul in comun este exclus din absolut toate motivele.

      00
    • @Vlad: ce ce excluzi transportul in comun?

      00
    • @Vlad nu știu ce sfat cauți. Pur și simplu te urci pe bicicletă și pedalezi. Bagi pe maps înainte, să vezi aproximativ cât ar dura, îți iei o marjă de eroare, că ești începător și dai la pedale. În timp îți vei forma trasee pentru diferite obiective (viteză, umbră, aer mai curat etc.).

      00
    • Nu mai pot cu sugestia cu bicicleta, mi-a iesit pe nas. Stau in Ilfov si nu pot sa vin in Bucuresti cu bicicleta. Si chiar daca mai stateam in Bucuresti, nu as fi luat bicicleta pentru niciun drum la finalul caruia trebuia sa arat prezentabil.

      Voi cu bicicleta aveti toti doar activitati in proximitatea casei? Sau poate un dus portabil.

      00
    • @punKreas ca sa ajung la servicu trebuie sa folosesc metroul si apoi trebuie sa folosesc STB Express / alternativa la STB Express e o alta mizerie, transportul cu o societate privata, care, are niste conditii deplorabile si timpii sunt aceiasi.

      Practic stiu cand plec la munca, dar nu stiu cand ajung, iar patronii nu sunt prea interesati de acest aspect.

      Mergand cu masina la munca, cheltui lunar, in plus fata abonamentele Metrorex si STB Express cam 150 lei – 180 lei, dar castig zilnic 1:30 ore / 2 ore circuland intr-un oarecare confort fizic.

      00
    • @Vlad: nicio problema, e dreptul fiecaruia sa foloseasca alternativa mai comoda daca si-o permite. E ceva normal, nu asta e de criticat.
      In schimb, e de criticat daca protestezi la pompa pentru ca te costa mai mult sa economisesti 1:30 pe zi si sa nu te inghesui cu toti saracii. E vorba de nuante :)

      00
    • NOU
      #12

      @Vlad: eu unul din ceea ce ai spus te inteleg. Nu e (neaparat) pentru tine faza cu transport in comun. Dar sunt zeci, sute etc de soferi care stau in Bucuresti, sau stau de ex in Mogosoaia/Pantelimon si care prefera sa stea in trafic in loc sa lase masinile in cele 2 parcari mari. Si eu am dus-o pe fi-mea la gradinita cu masina, desi era relativ aproape, apoi ma duceam la birou, insa incepand cu cls. 0 am folosit transportul in comun. Aveam vreo 4 statii de autobuz, plus mers pe jos cam 15-20 min. Si a fost ok, am constatat ca am devenit mult mai relaxat fata de incrancenarea zilnica si atentia sa nu ma loveasca cineva, sa evit pe unul si altul…

      00
    • N-am înțeles exact pe cine cred că pedepsesc protestând așa. Că cel mai probabil pe ăla ce chiar vrea sa cumpere (așa scump cum e) și nu poate.

      Cum se zice pe aici, renunțați la mașină dacă vreți să pedepsiți pe cineva.

      Poate și cei ce se mută în câmp și acceptă orice condiții ca să scape de „tumultul orașului” își vor da seama că ei cauzează traficul tot mergând cu mașina în oraș.

      Da, sunt zone neacoperite de mijloacele de transport în comun, dar în general comoditatea e o problemă mai mare decât lipsa infrastructurii.

      Săracilor le place luxul.

      00
  2. NOU
    #14

    man, dar de ce nu te implici sa organizezi tu ceva? Vorbesc la mediul serios, da o directie, ai followers, ai cititori, s-ar mobiliza lumea sa faca un protest mai cu cap.

    00
    • NOU
      #15

      *modul serios

      00
    • am mai zis asta, eu nu sunt activist, eu sunt observator/comentator. în momentul în care mă implic, blogul își pierde utilitatea/scopul, nu mai e „boul ăla a scris X”, ci „un bou de la USR a scris X”.

    • Pentru că e mai ușor să critici și să justifici asta, decât să faci ceva productiv.

      Adevărul e că deși probabil consumi ceva combustibil să faci chestia asta, dacă ar fi câteva focare de genul plus mediatizare, s-a trezi un pic politicienii, s-ar agita lumea mai mult un pic că e problemă. Cel mai rău lucru pe care îl poți face este nimic.

      00
    • S-ar trezi politicienii un pic sa ce sau din ce? Nu e clar că politicienii sunt treziți, că treaba asta se întâmplă cu concursul lor și că probabil genul asta de proteste supapa vine de la ei? Iar dacă ar fi semnale clare ca e iminent un protest pe bune care poate degenera și poate avea impact asupra jocului pe care îl fac ei, s-ar scoate din pălărie un iepure care sa tina capul de afiș o săptămână (mai o arestare cu nume mare, un caz de corupție, o dezvăluire păstrată pentru momentul potrivit cat sa plece lumea pe fenta).

      00
    • Monciu / raiiar .. va dau eu exemple simple de protest pe care poti sa il faci in fiecare secunda:

      Nu mai parcam 5 min pe avari
      Nu mai parcam pe trotuar
      Te iei de primaru ala dobitoc de la tine din comuna si ii aduci aminte ca si el locuieste aici si ar fi frumos sa fie asfalt apa curenta si alte detalii de astea de civilizatie
      Nu mai dai spaga
      Reclami spaga
      Reclami si sesizezi orice abuz mai ales din sistemul public
      Cand politia ii spune unui vecin ca “asta e tot ce putem face” cand un idiot da muzica tare sau conduce beat fara carnet ..tu si restu va adunati si reclamati asta si sesizati peste tot unde se poate .

      Nu mai blochezi o banda de circulatie sa ti lasi/iei plodu de la xyz
      Cureti jegu din fata casei
      Te implici civic

      Ah, complicat. Hai cu protestu la pompa ca e mai ok

      10
    • @Noname vrei sa zici ca trebuie sa scot cei 100 lei pe care ii am in talon si sa bag benzina de ei?

      00
  3. Singurul protest care l-ar băga în seamă parcat în jurul guvernului și al prefecturilor 2-3 ore pe zi.

    00
    • NOU
      #22

      cele mai eficiente metode de protest int-o democratie sunt
      VOTUL
      si
      IMPLICAREA CIVICA activa, zi de zi, non stop, in toate domeniile, pe toate palierele …
      restul este BLA BLA BLA BLA BLA si extrem de multi frustrati manipulati

      si sa nu uitam ca de la celebrul
      LAS O BAH CA MERGE ASA din anii 90
      am ajuns la
      A FURAT DAR A SI FACUT

      si NU, aceasta recesiune mondiala nu este produsa de IOHANIS si nici de guvernul OCULT occidental care ne fura femeile si ne f*****ut copiii …
      este doar rezultatul lacomiei atat a populatiei cat si a „oligarhilor” fie ei din asia, america, africa sau de pe unde or mai fi ei

      00
    • @vlad oltean – Votul e controlat de servicii (STS), oficial din 2019. Ele vegheaza desigur doar pentru linistea noastra.

      Implicarea da, ar putea da niste rezultate, si numai de frica sa nu ramana fara scaun. Pompe, prefecturi, drumuri, parlament blocat, proteste descentralizate dar greu de ignorat de ‘presa’. Ar putea sa-i fortezeze sa ia niste masuri, gen Orban de dincolo (tot presa ne zice ca ala e rau, deci si masurile lui de protejare a populatiei sunt rele)

      Desigur, in momentul in care miscarea ia amploare va fi deturnata, dezamorsata, neutralizata. Plus scandalul momentului si aia e.

      Dar poate apuca sa bage o lege daca le tremura un pic chilotii, sa le fie mai frica de populatie decat de servicii.

      00
  4. Cand am vazut tricoul am zis ca e articol despre Buhnici Files 😀 misto video, mi-a placut.

    00
  5. numarul de participanti la protestul anti securisti (200) de saptamana trecuta arata exact cati oameni ies la protest daca nu apasa pedala serviciile.

    sa nu ne amagim ca rosia montana, legile justitiei sau nu mai stiu ce au fost teme grave, care au capacitat populatia. au fost securistii razboindu-se intre ei, jucandu-se cu noi.

    muie securistilor (care ne conduc)!

    00
  6. Si cand te gandesti ca Dragnea avea dreptate cu „statul paralel”

    00
    • Și când te gândești că unii îl regreta pe ceausescu, când te gândești că iliescu nu e la bulău, când te gândești că base ne invata sa punem whisky in pahar, când te gândești că Iohannis a fost reales….
      Hai sa nu regretăm toți proștii pentru un mic moment de sinceritate!

      00
  7. Eu astept cu interes protestele de tip „timp de o saptamana nu alimenteaza nimeni!” Bineinteles, cu plinul facut inainte, sa nu ne doara pe noi, sa ii doara doar pe benzinari.
    Sa stai la cozi sa arzi degeaba 2-3 litri de benzina, sa alimentezi cu 1 leu in semn de protest nu face decat sa pedepseasca casierul si propriul buzunar.
    Jobul meu si a multora presupune calatorii interjudetene si din pacate mijloacele alternative de transport nu sunt o optiune in viata de zi cu zi. Iar la majoritatea celor care ar putea apela la transport alternativ nu se prea pune aceasta problema pentru ca lumea a devenit mult prea comoda.
    Nu cred ca putem spera la ceva scadere din partea guvernului. Ideea ca guvernul sa scada accizele sau TVA par utopie din moment ce este nevoie de o groaza de bani la buget.
    Ieri m-am intors din Grecia, acolo motorina e ~2 euro/litru, iar benzina e peste 2,30 euro.
    Inclusiv in Macedonia, unde de ani de zile obisnuiam sa alimentez cu 60-70% din pretul motorinei in RO, acum diferenta este de ~60 de bani.
    In Serbia tot timpul erau combustibilii un pic mai scumpi decat la noi, acum au pretul mai mic cu aprox 30 de bani/litru.
    In toate tarile astea benzina a ramas mai scumpa decat motirina, a se observa diferenta destul de mare in Grecia, dar la noi se pastreaza motorina mai scumpa decat benzina. Eu asta pun pe seama speculei, cererea de motorina fiind mai mare, benziarii i-au marit pretul nejustificat.
    First world problem: M-am obisnuit in fiecare an sa fac cate un concediu inainte de sezon si unul dupa. Dupa ce m-a costat ~420 de euro (cu tot cu taxe) un drum de 2700 de km, incep sa cred ca voi renunta la vacanta de sfarsit de sezon. Fara o minune, prevad un pret la pompe de peste 2,5 euro/litru spre sfarsitul verii, ceea ce va avea un impact major mai ales asupra nivelului de trai in general.
    Eu cred a doar transportatorii daca se organizeaza la ceva proteste ar putea obtine niste forme de sprijin pentru a compensa pretul carburantilor.

    00
    • „Eu astept cu interes protestele de tip „timp de o saptamana nu alimenteaza nimeni!” Bineinteles, cu plinul facut inainte, sa nu ne doara pe noi, sa ii doara doar pe benzinari.”

      👏👏👏

      Because logics!

      Ii creditezi pentru toată săptămâna că să faci protest și pe urmă te așteaptă la cotitura in săptămâna următoare! Și ne plângem pe urmă că sunt bulangii și nu s-au „supus” protestului…

      Mai bine îmi fac cont de Facebook și îmi pun acolo un je suis sărac!

      00
    • Tot ieri am revenit și eu în Grecia. Motorina era între 1.80 și 1.90 pe continent, pe insula nu găseam sub 2euro. Pentru barca închiriată am plătit 2.4 euro litrul de benzina. Iau în calcul ca fiind ultimul an cu mașina spre Grecia.

      00
    • @Mișu, mi se pare ca nu ai prins ironia.
      Au mai fost niște proteste împotriva scumpirii cu niște ani în urma când se indemna sa nu se alimenteze in luna februarie, parca. Atunci au apărut diverși Gigei care se alăturau fericiti protestului, ca ei aveau plinul făcut și le ajungea sa nu mai alimenteze toată luna.

      00
    • De macar 10 ani in Grecia a fost o diferenta de ~30 eurocenti/litru intre benzina si motorina.

      00
  8. Dar care ar fi niște metode bune de protest?

    Poate cel mai bine ar fi sa nu mai folosim mașina persoanala, asa cum a fost în perioada de urgenta, ca mulți fac comparația asta. Dar în perioada de urgenta nici nu aveai unde sa te duci. Cei din București ar putea folosi transportul în comun, dar restul? In comuna din Ilfov unde stau eu mașina vine odată pe ora și ultima ajunge aici la ora 23, deci din București pleacă în jur de ora 22. Dacă as vrea sa merg undeva cu microbuzul ar trebui sa plec mult mai devreme dat fiind intervalul rar la care vine. Și mai mult de atât, adesea stau mai târziu de ora 22 in București și nu as mai avea cu ce sa vin acasă. Dacă mai pun la socoteala și cat fac pana în locul de unde pleacă acesta mașina din București, care e relativ departe de zona unde am eu treaba de obicei, ar trebui pe la 21 sa o iau spre casa. Ori dacă la 18 ies de la munca și pierd mașina de 18 ca nu pot sa închid mai dereveme și nici sa ma teleportez in stație, înseamnă că o iau pe cea de 19 ca să ajung pe la un 20:30 unde am treaba și la 21 sa zic la revedere, trebuie sa prind ultimul microbuz.

    Uber rareori vine pana aici, iar costul Uber ar fi același cu a-mi lua mașina persoanala. La protest nu poți sa te duci singur sau cu 2 prieteni care mai sunt interesați.

    Pare ca sunt multe soluții dar dacă le iei la bani mărunți și te gândești care sunt cu adevărat viabile nu mai rămâne mare lucru.

    Și dacă o sa sugerezi sa ma plâng la primar ca mașina e rară, e rară pentru ca e o densitate mica a populației, iar indesirea tot n-ar face-o sa circule după ora 23.

    00
    • Sa inteleg ca in fiecare zi ajungi acasa la ora 22 (cu masina zic, nu cu stb) sau nu am inteles bine?

      00
    • French style protest! 😏😏

      00
    • „Dar care ar fi niște metode bune de protest?”

      As avea cateva idei da imi este sa nu ajung pe vreo lista sau sa imi bata la usa.

      00
    • TLDR:
      Ruxandra plange cu lacrimi de crocodil ca s-a mutat la porumb!

      00
    • @GoGu Lasa, nu mai face tu TLDR.

      Din poarta casei si pana in Bucuresti fac 6 minute cu masina personala, fara sa depasesc 130km/h pe autostrada.

      Daca si asta este la Porumb, inseamna ca oriunde arunci un scuipat in afara Bucurestilui esti intre coceni.

      Ce am descris mai sus e povestea oricarui ilfovean, nu doar a alora care stau in camp. Atunci cand vrei sa te deplasezi din Ilfov in Bucuresti depinzi de acelasi sistem de transport in comun, cu acelasi orar defectuos. Dar tu nu stii, ca tu stai in Piata Unirii la fantani.

      00
    • @Ruxandra: deci tu mergi 6 minute cu masina, o lasi parcata undeva si iei metrou/stb pana la serviciu?

      00
    • @punKreas Da, exact asta fac de cand stau aici. Pentru ca stau in Sud si lucrez in Nord si nu ar fi rentabila naveta cu masina mea nici dpdv al costurilor, dar nici al timpului in trafic. Acum sunt predominant in regim WFH, insa oricand merg la birou aplic aceasta metoda.

      Insa nu pot renunta complet la masina. Pentru ca pentru a imi acoperi bucata aia de drum pe autostrada nu am nicio solutie alta decat sa conduc eu sau sa folosesc transportul in comun de aici, care nu numai ca merge pe centura si ocoleste foarte mult, insa asa cum am spus ultima masina pleaca din Bucuresti spre Ilfov la ora 22 si daca ies in oras cu alt scop decat munca, atunci stau adesea mai mult de atat.

      De aici si intrebarea cu ce alte metode de protest? Ca deja folosesc masina cat pot de putin.

      00
    • @Ruxandra: este foarte ok cum faci, cam asa se si doreste sa actioneze oamenii in viitor. Nici infrastructura nu ajuta (sunt putine parcari de tipul park&ride), dar nici mentalitatea unora nu e porductiva (de-aici parcarea goala de la Bazilescu).

      00
    • „Pentru ca stau in Sud si lucrez in Nord” si „Din poarta casei si pana in Bucuresti fac 6 minute cu masina personala, fara sa depasesc 130km/h pe autostrada.” se bat cap in cap.

      Care autostrada in sud?

      00
    • @m0fo Autostrada Soarelui

      00
    • Autostrada Soarelui e in Est toata ziua maică …

      Si dupa mai ziceti ca barbatii se iau de femei si sunt rautaciosi ca la orientare stau mai slab…

      00
    • Hai ma Ruxi, ce esti asa rea?
      Nu stau la fantani la Unirii, dar fac vreo 30minute pana ies din oras.

      PS: Pe unde lucrezi ca poate nu e-n nord cum credeai tu si-ti arata baietii o scurtatura.

      00
  9. Cea mai bună formă de protest e cum au făcut ciobanii (literal nu peiorativ) acum ceva ani când doreau să modifice nu știu ce legi la stână.

    Au venit mulți și au intrat efectiv peste ei în parlament de nu mai știau ăia dacă iau bătaie azi sau nu :))

    Restul toate sunt lalaieli pentru că ăia sunt așa de deconectați de societate că efectiv nici nu știu care e prețul la motorină probabil.

    Grecii sau francezii știu protesta cu adevărat, și se vede.

    00
  10. Pentru a dezamorsa tensiunile si protestele ar trebui sa lanseze lozinca: Decat saracii protesteaza si e tensionati!

    00
  11. Singurul protest e sa plecam toti din tara. Asta e doar inceputul scumpirilor. Urmeaza si impozitul progresiv dar momentan nu stiu cum sa-l implementeze sa sune mai bine ca sa nu iasa lumea in strada.

    00
    • Logics stikes again!

      Că doar in romanica e inflație și când se prăbușește economia, doar aici face gaura… La aia rămân, in orice situație, câinii cu covrigii in coada!

      00
    • dar momentan nu stiu cum sa-l implementeze sa sune mai bine ca sa nu iasa lumea in strada.

      Dacă lumea iese in strada, sunt băeții cu ochi colorați, razboindu-se între ei – prin noi, carne de tun.

      00
  12. Daca nu vrea OPEC (Arabia Saudita plus 2,3 seici din Dubai) poti sa stai si in cap pe turla mitropoliei ca tot nu scade nimic. Discuții despre efectul razelor de Lună asupra șoșonilor de lână.

    00
    • Ce legătură are OPEC? Preturile sunt un pic umflate de cei din Romania – distribuitori, in mod special. Plus, că guvernului ii convine situația: bani mai multi la buget. Din acest motiv nu au luat decizia de micșorarea TVA și/sau accize.
      E prosteala pe fata.

      00
    • De-aia e benzina cat e in Fr si De! Pentru ca s-au vorbit nea OMV cu nea Rompetrol, Sokarica si Luk sa-i spolieze pe bogatanii de romani.

      00
    • asa e, ca tarile OPEC nu au cheltuieli, ele doar inmagazineaza cash. isi permit sa nu vanda.

      00
    • Clar că OPEC decide, problema e scurtă și simplă: lipsa concurenței. De ce să deschizi sonde noi când cu cele curente faci bani dublu?

      Saudiții (și restul OPEC) au target simplu: noi avem nevoie la buget (+ luxuri personale) de x miliarde de dolari. Punct.

      Vor vinde mai mult petrol doar în secunda în care nu mai ajung la ei suficienți dolari (adică banii merg la alte guverne/etc). Până atunci nici un baril în plus pentru că ăia-s bani de viitor, odată scoși de-acolo alții nu ai, așa că ții cât poți, în limita necesarului la buget. Cantitatea de petrol vândută e irelevantă, ce e relevant e să ajungă la ei suma de care ei au nevoie.

      00
  13. chiar daca ajunge litrul de benzina 30 lei, lumea va cumpara, deci discutia nu are sens

    00
  14. Lasă că se protestează în București în cel mai elegant mod posibil: se merge cu 30-40km/h, se pleacă de la semafor dupa 10-15 secunde, cu accelerare ca de scuter (îi depășesc și trotinetele acum la plecarea de la semafor), opresc motorul de la 1km când văd roșu la semafor și fel și fel de mizerii. “Protestul” a început încă de săptămâna trecută. Nu se mai “grăbește” nimeni acum.

    00
  15. https://amp.rtve.es/noticias/20220321/huelga-transportistas-afecta-cadena-suministros-deja-industrias-sin-materias-primas/2318300.shtml
    Asta e să vadă hipsterii şi panseluțele rupte de realitatea de zi cu zi, cum se face când se împute treaba. Nu trotinete, biciclete şi mers pe jos. Că dacă duba de la livrări nu vine la porumb să-i aducă pamperşi şi apă minerală, că e în grevă firma de transport şi depozitul e gol, atunci poate constată că în jurul lor e multe, dar nu înțeleg nimic.

    00
  16. Intersecțiile sunt blocate, orașul e plin, DL-ul la fel… poate benzina nu e chiar așa de scumpă….
    Partea proastă e că prețul e dat și de cantitatea de combustibil disponibilă în depozite. În cazul ăsta degeaba scoți accizele pentru că atunci când marii transportatori vor rămâne fără din cauză că depozitul e gol data viitoare vor supralicita direct la distribuitor mărind prețul. Numai că de data asta totul se va duce în profitul distribuitorilor iar bugetul nu va încasa nimic. Așa că tu ca stat de ce să scazi accizele dacă nu va avea efect iar prețul va atince același nivel?.

    00
    • Aplicam reciprocitatea. Statul renunta la accize pana la sfarsitul anului iar petrolisti plafonati la maximum 5 ron + tva / litru.
      O sa plece Omw-ul din Romania? Nu prea cred.

      00
    • @Notnowm25 și deficitul din lipsa accizelor se acoperă cu credite cu dobânzi record.
      Sa nu uitam ca acciza e cam singura taxa peste care statul are control aproape complet la colectare.
      Sau are cineva impresia ca se vor reduce accizele, iar cei de la ANAF brusc se vor trezi sa renunțe la șpăgi și își vor face treaba de a reduce evaziunea fiscala?

      00
    • @Notnowm25
      În cazul în care există suficient combustibil doar pentru 90% din mașini cum îi alegi pe ăia care or să rămână fără? O să iei socrul pensionar cu mașina la muncă, tu rămâi acolo și îi dai cheile să plece să stea la coadă la benzinărie poate prinde?
      Ce îi va opri pe unii să cumpere cu butoiul la 5 lei după care să îți revândă la 10? Sau pe vânzătorul de la benzinărie să pună un anunț că pompa este goală și să vândă la 9 lei către anumite persoane (nu spune că se vor face controale pentru că cel care vine în control are nevoie de benzină pentru el și rudele lui). În cazul ăsta merită plafonarea?
      Pentru cei mai tineri: a fost o vreme când toate lucrurile erau ieftine și magazinele erau goale.

      00
  17. „In loc de o vacanta relaxanta, in loc de zile libere dedicate familiei sau prietenilor, au ales sa vina la protest, din devotament pentru principii si valori. Nu au venit pentru cativa lei in plus la salariu sau la pensie, nici pentru scutiri de taxe, ci pentru democratie, libertate si stat de drept.

    Asa am ajuns ca intr-o zi torida de august, intr-o vineri seara, cand mai toata lumea pleaca in vacanta, iar mobilizarea civica sau politica ating in general pragul minim, sa fim in piata peste 100.000 de oameni.
    Au venit acasa pentru ca rusinea de a fi reprezentat de un premier si de ministri agramati si semi-analfabeti se simte la fel din orice parte a lumii. Astfel de cetateni are Romania.”

    S. Burduja 22.08.2018

    00
  18. Devreme ce toti blogerii au fost platiti sa ne spuna sa terminam cu prostiile astea de proteste, eu zic ca functioneaza.

    00
  19. Cum am mai spus si prin alte comentarii: romanilor nu le-a ajuns cutitul la os inca. Si spun asta deoarece nu am vazut ca vreun roman sa nu mai foloseasca masina personala sau ca traficul din marile orase sa nu mai fie asa de sufocant. Ceea ce inseamna ca lumea poate suporta aceste preturi si mergem inainte.
    O alta chestie foarte importanta este ca nimeni nu prea intelege cum este pretul benzinei si cam cat este profitul benzinariei si cat se duce la stat. Arhi are un post unde explica destul de bine faptul ca principalul beneficiar al acestor preturi este insusi statul roman urmat de companiile petroliere.
    Daca cineva isi doreste sa protesteze impotriva acestor preturi cel mai simplu si la indemana mod este sa nu mai foloseasca masina in urmatoarea perioada sau pana cand pretul va fi unul care sa poata fi suportat de acesta. Cred ca daca intreaga Romanie nu ar mai folosi masina personala sau orice masina in urmatoarele saptamani s-ar ajunge la un consens destul de rapid cu toti actorii. Insa cum asta necesita un pic de unitate si mai ales simt socio-comunitar ramanem cu aceste manevre.

    00
  20. Eu am crezut ca daca dau like si share la un protest pe Facebook e suficient. In cel mai rau caz, sunt dispus chiar sa si semneze o petitie online.

    00
  21. Sunt două metode simple de manipulare la lucru zilele astea.

    Sunt trei, ultima fiind K.O.-ul suprem:

    Fiindcă sunt datori foarte multi la bănci și IFN-urile băeților, pe 30 de ani sau pentru mașina proprie, protest sau neprotest, dobânda compusă aceiași recuperatori & propriri are.

    Asta voia să spună Isărescu prin „stabilitate macroprudențială” atâția ani: sunteți sclavi, munciți, și duceti-va dracului când muriți, pentru cheful nostru și copiii noștri & copiii copiilor lor.

    10 august 2018 a fost un fel de „seal the deal”, de la atâtea proteste neautorizate de băeți, din cauza crizei. Gata, mucles, băeții veghează pentru ei & ai lor, voi fiți cuminți, că de nu… recuperatori, propriri, viață distrusă, progeniturile tale cu viitor ratat fiindcă tati/mami (tu) au chef să fie revoluționari neacreditați & neautorizați.

    00
    • Metoda asta are sens dacă se va aduna vreodată o masa critică de oameni. Dar dacă se va ajunge acolo lucrurile devin imprevizibile pentru toți. Adica dacă omul ajunge intr-o situație limita fără scăpare o sa fi uimit de ce poate scoate din el.
      Știu povestea ca romanul este melc și milos la multe chestii, dar cu un pic de scânteie și „ajutor” de la entitati străine chestia o sa explodeze în fata multora.

      00
    • @Asdad2005
      „un pic de scânteie și „ajutor” de la entitati străine chestia o sa explodeze în fata multora.”

      Cred ca ti-a scapat partea unde enitatile straine au stabilit ca, cel putin pentru moment, nu e treaba lor.

      UE are in primul rand rol economic. Cat timp importam rebuturi la preturi de Vest, pe UE-i doare-n cot de legile SRI si SIE. Ba din contra UE ar fi super multumita ca Romania sa devina o dictatura pentru ca ar avea de-a face cu mai putini emigranti Romani pe termen mediu si lung.

      FMI tocmai ce ne-a vizitat si nu a recomandat nici un fel de masura care ar ajuta populatia, doar masuri suplimentare de austeritate. Si pe ei tot in cot i-a apucat durerea ca Romania ar putea deveni o dictatura.

      00
  22. Mugetele vitelor se aud de la kilometri distanta dar gardurile sunt trainice si rezista.

    https://i.pinimg.com/originals/80/40/f6/8040f6601edf7319f29ce87ccb0280d7.jpg
    Astept spumele.

    00
  23. Orice persoană cu minime cunoștințe de economie știa că după 2 ani de lockdown-uri și oameni ținuți acasă ( interval în care guvernele au pompat trilioane ca ajutoare) urmează o perioadă de inflație. Nu poți, de exemplu, să stai acasă primind șomaj tehnic 5000 pe lună, și să te amăgești că după aceea prețurile vor fi aceleași. Chiar și fără războiul din Ucraina, tot se întâmpla. Și dacă am înțelege ce și cum, nu am cere măsuri populiste care nu fac decât să ne bage și mai tare în groapă, gen plafonare de prețuri, amânare rate etc.

    00
    • Cine plm a primit somaj tehnic 5000 pe luna?

      Indemnizatia de somaj tehnic pe anii 2020/2021 a fost cel mult 2900, ca fix atat prevede legea (75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut).

      Si in multe cazuri somajul tehnic a insemnat vreo 3 luni de plata si dupa aia promisiunea „lasa ca iti tin locul cald”.

      00
    • A venit un meseriaș și mi-a montat uși noi. Cât a stat acasă a primit 4700 … Iar acum un sfert de ceas, discutând cu un coleg cu despre chestia asta, mi-a spus că el a primit 4800 pe luna pentru inactivitatea cabinetului său. Două luni. Ce-i drept, au fost impozitați cu 24%>

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.