Despre relansarea unui magazin online

În România s-a încetăţenit ideea că poţi face afaceri cu 10.000€. Mai ales online. Faci un site cu două milioane, bagi încă 10 în bannere (vă învaţă specialiştii cum să îi cheltuiţi pe adsense), angajezi 2 ameţiţi să răspundă la telefoane şi 2 şoferi pentru livrări şi gata siteul de comerţ electronic. Apar mai des decât ciupercile.

Weasel mă întreabă dacă nu vreau să scriu de noul shopit. I-am spus nu. Nu am ce. Magazinele de la noi nu au lansări spectaculoase. Ok, aţi schimbat grafica. Şi? Pentru clienţii fideli e o chestie mişto, oricâţi ar fi ei. Dar pentru mine, ca ne-client? Pune un feature nou, fă un concurs, bagă o chestie acolo, ca să am despre ce să scriu…

(ps: 300€ pentru reclamă ascunsă!)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

32 comentarii

  1. Si-au schimbat designul si au renuntat la link-ul „salveaza in PLM” (oricum nu am inteles ce inseamna asta)

    00
  2. Fac o corectie: in Romania s-a incetatenit si ideea ca poti sa faci afaceri furand si ca poti fura legal! Asa ca…numai de bine!

    00
  3. 300 de euro, nici nu e asa mult.

    00
  4. Buna galusca asta cu grafica, pentru un client, fie el nou sau vechi nu stiu in ce masura ar conta asta. Sau acum nu mai conteaza pretul, promptitudinea, calitatea produsului, timpul de livrare ?

    00
  5. Sau nu ! daca faci asa o tura prin cele mai cunoscute shopuri online ai sa vezi ca sunt la linie.. pana la centima..

    00
  6. @Razvan: „Si-au schimbat designul si au renuntat la link-ul “salveaza in PLM” (oricum nu am inteles ce inseamna asta)”

    nu ai auzit pe nimeni injurand in ultima vreme? :)

    00
  7. Hahaha :)) PLM.. Poi.. asta e ceva ce tine de deontologia lu’ mircica.. stie el care.

    Acu’ serios. Te vrei supertraznetmegahiper saitu’ si PLM. :) Sper sa nu supar zeii.

    00
  8. :)) Buna asta.. Stiti as dorii si eu produsu’ X , numa’ va rog ceva.. Cand il livrati sa veniti in frac :). Gluma gluma.. Un tricou cu numele firmei ar fi suficient.

    00
  9. „(ps: 300€ pentru reclamă ascunsă!)”….doar atat la valoarea ta???? :D

    00
  10. 10.000 de euroi? Scump, dle, scump! Dincolo era mai ieftin.

    La GPeC 2008 Liviu Taloi a vorbit despre un nene care întrebase la un seminar despre ecommerce dacă e suficient 100 de RON ca să îşi deschidă un magazin online. So…

    00
  11. NOU
    #11

    După câteva contre cu el am ajuns la concluzia că Weasel este un tip mai tâmpițel așa, cu probleme grave de comunicare. Părerea mea. :)

    În schimb, ce e corect e corect. Site-ul shopit.ro RUPE, mi se pare cea mai tare platforma de ecomerce din România, produsele sunt perfect incadrate în categorii, baza de date pare bine întreținută, nu găsești greșeli în descrierea produselor, selecția pe filtre merge perfect.

    Shopit este un site pe care clar nu îți pierzi timpul căutând un produs și aplicând filtre. Toată lauda celor care l-au făcut și se preocupă de întreținerea lui.

    Care e problema magazinului însă? Una fizică.
    Păi au produsele pe site, dar nu le au pe stoc și nu pot să ți le aducă la comandă. Niciodată. Cu impresia asta am rămas. Este un fel de vitrină, sau un catalog în care vezi ce îți place dar știi că nu poți sa ai. :)
    Te duc cu vorba, te amână, expedierea durează la nesfârșit, etc.

    00
  12. Nu-i rau ca apar „ca ciupercile” pentru ca atunci cand concurenta e mare, scand preturile, creste calitatea si doar cei seriosi rezista. Sau nu??

    00
  13. Eu am cumparat saptamana trecuta de la ShopIT ceva, si am ramas placut surprins ca parca s-a schimbat ceva. Vorbeau altfel la telefon, au confirmat rapid comanda.

    Naspa faza ca angajatii erau imbracati in trening.

    00
  14. mie mi se pare ok site-ul. nu cred ca i-ar mai fi trebuit ceva pentru ca, la prima vedere, pare suficient – e simplu si usor de navigat prin el. Ii mai trebuie ceva unui site de gen? Acum, ca angajatii sunt imbracati in treining… hai sa le dam timp :)

    00
  15. Programare Sociala, eu stiu ca sunt un pic cam tampitel asa, riscul meseriei de programator :D

    Cred ca ai exagerat insa la aprecieri… si cele negative si cele pozitive :)

    Adica site-ul nu este chiar asa extrem de spectaculos, dar este destul de nice.

    La fel cu problemele „fizice”, sau de logistica. Acest tip de probleme exista, nu pot nega, insa sa stii ca peste 75% din comenzi se finalizeaza cu succes, si cam 10-15% se anuleaza din motive de „lipsa stoc la furnizor”, adica exact ceea ce spuneai tu: produse care apar pe site, dar de fapt nu mai sunt. Oricum, numarul comenzilor anulate din aceasta cauza este in scadere, pentru ca multi dintre furnizori si-au facut sisteme pentru sincronizarea stocurilor.

    Cat despre eterna si fascinanta discutie „produse in stoc vs. produse in stoc la furnizori/la comanda”, ne-ar trebui 100 de pagini de discutat :) Dar ca sa-mi apar un pic punctul de vedere, tin sa te anunt ca s-au ars foarte rau magazinele cu stocuri in perioada asta de criza financiara. Produsele se depreciaza fenomanal, plus ca vanzarea nu e deloc roz.

    00
  16. Mie unul nu imi place designul. Nu vad nimic spectaculos acolo ceea ce ma face reticient in a cumpara de la ei. Nu vad decat un clipboard pe care sunt prezentate multe chestii.

    Ce imi place e ca se misca bine si ca poti naviga destul de ok prin el.

    Bafta!

    00
  17. Şi mie mi se pare Ok site-ul. Grafica este deosebită de cea a magazinelor online. Chiar mi-am găsit şi placă video… :D

    00
  18. NOU
    #18

    Sunt de acord cu „altered ego”. Noul design nu mi se pare deloc inspirat ca si impact vizual (iconitele sunt super fumate), dar mai ales ca si layout / functionalitate. Nu zice nimeni sa nu fii original, dar in web design (si mai ales la site-urile de comert electronic) daca nu ai ceva destept / intuitiv, mai bine mergi pe calea batuta si incerci sa iesi in fata prin alte metode.

    Daca inainte as mai fi rasfoit site-ul, acum l-am scos din lista mea de site-uri de comert electronic romanesti.

    00
  19. -nu pot sa aleg 2 producatori odata
    -lipsesc informatii de baza despre produs. Cum ar fi greutatea la laptopurile panasonic..
    -cei care livreaza produsele sunt neprofesionisti total neprofesionisti. (am luat un ap de aer conditionat de la ei si m-au flituit la instalare)
    -lipsesc poze in multe cazuri sau sunt poze generice.

    As mai gasi daca as mai cauta. Deja i-am bagat destul in seama.

    00
  20. @radu: Eu mă uitam la blonda de vizavi atunci, de fapt. Aşa că mi-au scăpat unele detalii :D .

    00
  21. Pai si de ce ar trebui mai multi oameni sau mai multi bani investiti pentru o afacere micuta ? :)

    00
  22. Ca si client filder la oamenii aia, va zic ca au schimbat designul desi nu trebuia. Ala vechi ce avea? Paduchi? Unde a disparut coloana din stanga, cu toate produsele la indemana? Sunt al Xspelea care se plange de treaba asta si nimeni nu aude.

    00
  23. NOU
    #23

    @weasel: ce a spus mai sus TwotimesBaby se cam aplică. Partea bună (pentru shopit) este că se aplică oricum la toate magazinele de IT de la noi. Adică alții nu sunt mai breji la aceste capitole.

    P.S. Din pagina produselor lipsește un buton MARE pe care ar trebui să scrie „Semnalează o eroare în această descriere”.

    vb lui 2xBaby, . și atât ajunge, deja v-am bagat destul in seamă. :P

    00
  24. Smecherasi legali… In comertul on-line e multa prostie, smecherie, lipsa de cuvant etc. Informatia e de multe ori rudimentara, preturile pe calapodul supermarket-urilor (1 sub, restul peste…) etc. Ca „afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul” :) e cazul si la astia cu ShopIT-ul lor…

    00
  25. @INconstantIN: Tu zici bine. Numai ca nu Liviu Taloi a zis ci Andrei Radu. Iar tipul nu a intrebat la un seminar de e-commerce ci l-a sunat direct pe Andrei Radu. In rest e ok. :D

    00
  26. N-am vazut eu bine sau mi se spune acolo ca voi afla despre disponibilitatea produsului DUPA ce il comand ? Pai e clar, m-ai pierdut din start de client, si nici nu mai revin curand pe acolo !

    Inca un MARE minus – cel putin la aparatele foto – preturi enorme fata de alti concurenti din onlineul romanesc.

    00
  27. @zoso: un total? (sincer nu ma intereseaza) pun pariu ca sunt cateva „fete” care nu pot sa doarma din cauza asta.

    00
  28. @Giuco: sume mici de la mai multi :)

  29. merg pe mie, ca e rotunda si daca asa mi-a dat ultima oara cand am calculat, nu mai ma obosesc sa o fac inca o data.

  30. I-au schimbat rau de tot grafica. Doar au mutat sigla aia pe mijloc.

    00
  31. asa de captivanta era blonda INconstantIN ?:P

    00
  32. am sa va povestesc ce am patit eu cu firma shop it :

    Pe data de 23 septembrie 2007 am achizitionat o placa video Nvidia 8800gts 320mb/320 biti (913ron).Pe data de 27 septembrie 2008 ea s-a stricat si m-am prezentat cu ea in service la Shop IT in perfecta stare fizica+accesoriile incluse in cutie.Pe 21 octombrie am fost anuntat ca ,garantia nu mi se poate acorda deoarece placa nu are serial numberul pe ea ….ci doar pe cutie .(raspuns de la furnizorul „rhs”) .Cica „rhs” nu poate identifica aceasta placa fara s/n.
    Eu cand am dato ,pe procesul verbal de predare in garantie nu zice nicaieri ca nu are acel serial number ; pur si simplu eu am dat placa in perfecta stare fizica la fel cum am primito .Nu mi se pare normal acest lucru !!!
    Apoi dupa 2 zile le-am facut plangere la opc si in urmatoarea zi am fost sunat de catre ei sa le aduc placa in garantie …..si iarasi alte probleme :
    pe data de 22-10-2008 am facut o plangere la anpc .
    pe data de 24-10-2008 am fost chemat la sediul shop it pt a lasa placa in garantie din nou la ei ;seful departamentului de vanzari spunandu-mi ca placa se va repara , daca nu ,voi primi inapoi banii sau o placa de aceasi valoare .
    astazi pe data de 13-11-2008 am trecut pe la sediu sa vad ce se mai aude cu placa si surpriza laca nu s-a putut repara nici la it-direct si nici la rhs , drept pt care mi-au returnat placa inapoi fara drept de apel .
    patronul acestei firme este un om parsiv : m-a vazut si a inceput cu fraze de genul citez :” am facut tot ce am putut sa te ajutam , nu avem altceva ce sa iti facem , ca poti sa ne faci cate plangeri vrei la anpc ca nu ne pasa , la fel si pe forum „. pur si simplu patronul mi-a vorbit ca la ultimul om m-a facut si idiot si nenorocit .
    si cand eram sus la service l-am auzit pe patron spunandu-i baiatului de jos de la sediu sa nu ma mai lase vreodata sa intru citez: „sa nu il mai lasi vreodata pe n… sa calce pe aici”…..cum poti spune asemenea lucruri ??
    asa hal de firma nu am mai vazut pana acum ; cum sa ii vorbesti clientului in halul asta ? mai alea ca este a 2a oara cand am lasat placa in garantie vreo 3 saptamani si nu s-a intamplat nimic (prima data a fost 24 zile in service !!!).
    nici la plangerea facuta la anpc nu am primit un raspuns desi a trecut temenul legal de 30 zile ( patronul este senator/ deputat , deci trage-ti voi concluzia in continuare ).
    va atasez mai jos procesul verbal de predare produs in garantie din data de 27-09-2008 cand am lasat placa video la ei si apoi m-am trezit ca nu am s/n pe ea , abia dupa 24 zile ! (am mai sters din unele litere/cifre pt a cenzura).
    a se vedea ca am lasato in garantie cu serial number pe ea conform procesului verbal , si nu este nici o lipsa a acestuia cand am predato in garantie !!!
    cum este posibil sa iti minti clientul in halul asta si lasandu-l sa astepte inca 3 saptamani , ca la sfarsit sa ii dai placa nereparata , invocand si motivul ca noi ti-am acceptat placa in service post-garantie ;cand eu le-am lasat placa ok de la bun inceput ? ei au semnat un proces verbal !
    pur si simplu dupa cum m-a facut patronul acestei firme astazi („idiot si nenorocit”) m-am hotarat sa nu mai apelez la anpc ca degeaba o fac si sa ii dau in judecata !!! pt aceste lucruri pe care le-au facut !!!
    sa ii fie rusine patronului si firmei pt ce au facut cu anpc , pt cum mi-a vorbit , pt modul de rezolvare a problemei mele si pt vorbele spuse in vant !!!
    din chestii de genul traieste firma acesta !!!
    VA RECOMAND DIN SUFLET SA EVITATI ACESTA FIRMA !!!, CA IN SPATELE ACESTEIA ESTE UN PATRON FF NESIMTIT SI CU MULT TUPEU SI O SA VA LOVITI DE DIFERITE PROBLEME CU EI CARE NU O SA AIBA VREO REZOLVARE SI O SA FITI TRATATI CU NESIMTIRE !!!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.