Mă uitam la maşinile alea, multe din ele prezente şi la noi şi mi-a venit în minte povestea unui prieten din State, care şi-a luat un Subaru STI şi după două amenzi pentru viteză l-a dus înapoi la dealer şi şi-a luat o conservă paşnică (avusese probleme anterioare tot în zona asta şi a zis că e cuminte să evite). Şi mă uitam şi la drumul pe care l-am făcut recent la Cluj.
Serios că nu mă prind de ce ţi-ai lua o maşină sport în România. Motivele e două:
- N-ai unde să îi dai să latre. Am prins de câteva ori peste 200 pe autostrăzile din România, i-am mai dat 180 pe DN1, dar pe porţiuni scurte şi de obicei asigurându-mă foarte intens că nu păţesc ceva. Pe A1 mi-au sărit de câteva ori nişte idioţi în faţă fără să se asigure, deşi drumul era drept şi lung, încât îmi venea să îi bag sub tirul pe care voiau să îi depăşească. Cu Spider-ul am prins 160 şi a trebuit să mă înfig în frână. Pur şi simplu nu ai unde să îi dai. De curbele de pe DN-uri nu mai spun, le ştim cu toţii, o minte luminată a decis să asfaltăm drumurile de căruţă făcute de romani.
Uitaţi-vă pe DN1 pe porţiunea dintre Otopeni şi Băneasa. Pe banda a treia staţionează autocare, TIRuri, Dacii, tot felul de maşini care ar trebui îngropate pe banda 1, dacă Poliţiei Rutiere i-ar păsa şi de altceva în afară de viteză.
Aşadar, când aud de motoare V6 sau V8 îmi vine să zâmbesc. Voi porni primul de la semafor pentru a fi primul care pune frână la celălalt semafor. Mişto. - Şoselele sunt pline de gropi şi denivelări. Şi oricine merge cu peste 100 km/h ştie că o groapă te poate arunca în şanţ. Plus, majoritatea maşinilor de viteză sunt joase. Iei o denivelare şi plângi în pumni că ai răjghinat maşina pe dedesubt sau ai belit spoilerul. Treceţi cu o maşină joasă prin Turda sau prin Mediaş sau chiar prin Cluj, de ce nu, să vedeţi ce frumoasă e viaţa cu asfaltul vălurit.
Hai ca Turda-Cluj merge ca sosea. Poti face drumul ala cu 130-140. Mai poti merge tare din Cluj spre Zalau, e un drum bun si frumos. Daca circuli mult prin tara sigur gasesti zone unde sa poti merge tare o bucata mai lunga de drum.
Partial adevarat, partial… fals
Pana la urma mergem din pct A in pct B, dar sti cum se zice, nu e vorba de destinatie, e vorba de drum!
Daca ai V6/8, nu insemna ca mergi automat cu 250 pe autostrada.
Poti face asta si cu un L4 curajos.
Frumusetea costa tocmai in senzatia accelerare si siguranta in depasiri.
Ideal, ar trebui ca toate masinile sa isi dezactiveze 50% din cilindri in mod de oras, dar tehnica mai are de evoluat (sau benzina mai are de crescut ca pret).
Eu cu V6 merg mult mai relaxat si mai frumos decat kamicaze cu 100 CP, care tine mortis sa dovedeasca ca nu conteaza masina/motorul, ci inconstienta soferului.
Pe DN-urile unde masinile normale scot fum si soferii strang din buci la orice depasire de tir, eu doar pisc pedala -> WARP.
Nu poti intelege senzatia de V6/V8/W12 pana nu o intelegi pe propria piele. Poti intelege insa frustrarea cand esti depasit de o astfel de jucarie :p
Chestia cu garda la sol e o iluzie pt nestiutori
Am condus masini cu 8 -10-12cm garda la sol pe diverse DN-uri si prin orase.
Trebuie sa casti ochii mai mult, insa nu am reusit inca sa le ating.
*Mai important e insa unghiul de atac, care conteaza atunci cand cobori in panta (ex intr-o parcare la mall) si poti zgaria botul.*
Desigur, daca ai o masina joasa, nu insemna ca poti parca peste tot; valabil si la parcarile normale.
Masina ideala pt romani ar fi un X6 diesel (sport, coupe, garda), care sa consume 5l/100 Km si sa coste ou 20 000 EUR. Poate citesc aia de la Dacia asta si… ne scoatem; vor muri de ciuda nemtii!
Spre cimitir mergeti cu ce viteza vreti voi!
La ultimul drum mi-am zdrelit scutul la iesire din Onesti, la 20 la ora. Grozava tara!
misto postul lui andrei… astept comentatori care sa-i spuna ca e un increzut, ca habar nu are ce vorbeste etc etc
Un business misto ar fi, pentru cine are cateva hectare de parloaga nefolosita pe langa Bucuresti, sa toarne o pista de asfalt acolo, unde sa vina „jmekerii” sa se bucure si ei de masinile lor. Eventual sa si cumpere cateva „exotice” SH, le lasa neinmatriculate (nu circula pe drumuri publice), si le inchiriaza doritorilor. Daca toata viata ai mers numai cu Dacia 1300 si cu Logan, parca ai da niste bani sa te plimbi un pic cu un Porsche sau Lambo, nu?
It’s not the size of the boat but the motion in the ocean.
Nu e vorba despre viteza maxima, ci despre acceleratie. Clar ca mai mult de 150-160km/h foarte rar gasesti unde sa ai, dar timpul de la 60km/h-130km/h trebuie sa fie cat mai scurt, mai ales daca esti depasitor inrait. Evident si franele pe masura. Si neaparat ESP. Si suspensii bune.
In concluzie, masina sport.
„idiotii” aia care ti-au iesit in fata cand s-auasigurat s-au gandit ca mergi maxim cu 130 cat e viteza legala si au aproximat in consecinta.
@selestat…uite ii spun eu ca e un mare bou. De ce e bou?! pt ca crede ca e sufiecient sa ai o masina buna sa nu ti se intample nimic…asa a crezut si ala de la EDYSPEDITION si a sup puma…ceea ce le doresc tuturor cu astfel de maniera de condus ca a lui.
Stii unde se vede diferenta?
Atunci cand depasesti TIR-urile ca pe daciile 1300.
La un drum pana la Cluj conteaza enorm ca poti depsi pe anumite zone unde linia intrerupta este foarte scurta. Salvezi foarte mult timp la un drum ling.
Cand sunt cu STI-ul n-am niciodata emotii in depasire. Am accelerat scurt si deja sunt in fata TIR-ului.
Din pacate asta se traduce intr-un consum ridicat.
Nu inteleg de ce se generalizeaza asa mult cu daciile. Conduc o dacie 1310 de vreo 5 ani buni si circul muuuuult peste majoritatea posesorilor de masini „straine” daca tot e sa generalizam. Nu circul cu 70 pe european sau ceva de genu. Merg si eu ca tot omul cu 120-130-140.
Peste tot in schimb vad idiotenia asta la soferii din jur care dau sa ma depaseasca dupa o plecare de la semafor sau ceva de genu, generalizand ca, conduc o janghina de masina, pe cand as putea sa pun pariu ca daca o luam la puricat e intro stare tehnica mult mai buna a mea. Dar nu, taranul de BMW chiar daca vede o Dacie 1310 care luceste si nu sta stramba pe drum trage el repede concluzia ca e o rugina pe asfalt. Si cand da sa ma ajunga din urma ca sa poata emite pretentii la depasire isi da seama ca e un idiot.
Orice dacie 1310 cu motorul intretinut si pus la punct cat de cat nu va avea probleme la depasirea unui tir. Vorbim de reprize de depasire de la 90 cu a 4-a si ai trecut de tir. Dar cand tu mergi cu a 5-a la 90, sa nu ai pretentii sa treci prea curand de tir.
Si toate astea fara sa stau cu pedala la podea si cu un consum extern de 6.5l/100km.
Am vorbit cam mult cred, doar parerea unui posesor de dacie 1310 saturat de prejudecatile unor soferi.
Unde ai vazut tu asfalt in Medias?
Prietenul meu are Maserati GT,în Italia e ok de mers cu el chiar si in oras.Cand l-a cumparat in 2008 am facut un drum până in România ca să testeze masina la drum lung.Totul a fost ok pana am intrat in Romania si a dat intr-o groapa unde a spart bara,stiu italiana foarte bine,insa cand a dat in groapa aia nu am inteles ce injuraturi a enumerat.
Imi place ca zici ca ai mers cu 180 pe dn1 fara remuscari, cu 70 peste limita, zici acolo:
de obicei asigurându-mă foarte intens că nu păţesc ceva.
Deci de ceilalti participanti te doare la basca. Recunosc ca am mers si eu cu 140 pe acolo maxim cand eram nebun si aveam carnetul de 2 ani dar m-am cumintit, daca vrei asa viteza, du-te la curse omule unde nu te pui in pericol decat pe tine si pe aia care concureaza. my 2 cents.
da ce bine se uita lumea la tine cand ii dai 8 000 de ture de la un semafor la altul… castigi 10 secunde :))
@d iar eu iti spun ca tu esti un bou pentru ca generalizezi. nu te superi sper, ca iti spun asa din moment ce tu il cunosti pe respectivul ca pe un frate si iti permiti sa-i spui asta… v-ati invatat toti sa generalizati. de fapt cred ca asta devine boala principala la noi. incepe sa o intreaca si pe aia cu capra vecinului. si sa stii ca eu conduc o masina cu motor de 1,2, in caz de iti inchipui ca sunt si eu un posesor cocalar de V6 si de aceea solidarizez cu el.
incepusem sa citesc comentariile si m-am oprit la „sti cum se zice”
cum se zice oi fi stiind tu, da’ cum se scrie…
unu la mana: nu iti schimbi masina cu una mai slaba pentru simplul fapt ca iei amenzi de viteza. probabil masina sugea bani prin alta parte (consum, revizii, piese) si 2 la mana o masina puternica nu e facuta doar ca sa „mergi tare”.de exemplu depasirile riscante in care vezi ca ai suficient loc sa faci depasirea dar idiotul pe care tocmai vrei sa il depesesti se simte lovit in orgoliu si calca si el acceleratia. deci o masina puternica pentru romania nu e tocmai un moft, are si utilitate. parerea mea…
@omu_negru: omul de care vorbeam eu e in america. la ei depăşirile se fac altfel şi un motor de 2.5 nu consumă, e economic (beetle vine cu motor de 2.5 https://www.vw.com/models/beetle/
Daca vrei neaparat viteza, ia-ti o motocicleta. Am stat pasagera la 210 intr-un sat, pe un drum cu o banda pe sens. Pe european sau autostrada sunt convinsa ca se poate si mai mult. Si nici nu-i scumpa, o Hayabusa e 10 000 de euro si e fiabila tare: te tine pana la sfarsitul vietii
Masinile bengoase sunt pentru liniute pe Magheru si atras pizdocrate.
„v-ati invatat toti sa generalizati” e sintagma mea favorita.
3. Din pasiune pentru masini!
Stiu ca nu crede multa lume, dar pasiunea pentru masini este ca un drog, in momentul in care te indragostesti de o supermasina, este ca si cum ai gasit femeia ideala (stiu ca nu exsita).
@motolady: Clar ca te tine toata viata, dar doar pentru ca viata e foarte scurta daca ai o Hayabusa…
genial raspunsul tau :))))
@Andrei: putem sa punem mana pe tine?
In State nici pe Interstate n-am mers cu vitezele pe care le vad pe DN-urile noastre.
In Romania nu se conduce, se piloteaza. Omu’ n-are pe unde circula cu viteza, da’ face depasiri in siguranta (zice el). La modul idiot in care se conduce (semnalizarea devenita optionala), depasirea numa’ manevra sigura nu e.
Si oricum de la o vreme in Romania fiecare conduce cum il taie. Politia a devenit practic inexistenta. Poti sa mergi in Brasov cu 120 km/h pe Calea Bucuresti, nu patesti absolut nimic.
Ai perfeca dreptate. E doar vina statului care mereu amana si caseste scuze. Dar ori cum masinile normale sunt cele mai sigure.
Apropo de subaru: https://www.4tuning.ro/help/intretinere-auto/lpg-gaz-pe-wrx-sti-39361.html
In multe orase din SUA viteza legala e 50 de mile/h (calculati si voi, ca nu stau bine cu matematica, dar e destul de ‘repede’), sunt multe portiuni pe 80 de mile/h, plus regula ca, daca traficul merge cu mai mult, mergi si tu, fara sa iei amenda. Inca nu stiu vreun cunoscut de aici sa fi luat in freza amenzi pentru viteza, dar, vorba romanului, shit happens. Naiba stie unde a condus si cat de repede, inca si-a luat-o in freza. In alta ordine de idei, masini cu motorizare ‘cuminte’ nu prea se vand, ca americanului inca-i plac numere mari in V. E normal ca un motor sa fie de macar 4.8, daca nu mai mare si astea-s deja masini de familie, nu ‘albinute’ din alea de curse. Asa ca si conserva aia ‘pasnica’ il putea baga in rahat, la ce motorizare au majoritatea.
revenind pe plaiurile noastre mi se pare idiot la pretul pe care il are combustibilul aici (de 2 ori mai scump decat este in NYC in acest moment, si este scump aici si stramba astia din dinti) sa ai masina care consuma cat tancul. Mai ales cand salariile noastre nu sunt de mii sau zeci de mii de dolari. Plus ca nu ai unde sa gonesti cu masina in cauza, ca aia 10 kilometri de autostrada se termina repede
Eu mi-am luat ceea ce barbatul meu numeste un rahat de masina de 90 de cai putere. Merge suficient de bine pentru ce-mi trebuie si la max 120 cat prind cand sunt si eu inconstienta isi face treaba. Prefer sa vin mai tarziu cu 10 minute decat sa ajung bucati. Si la cati cunoscuti si rude am deja mirosind iarba de la radacina pentru ca au crezut ca sunt la curse, parca as prefera sa ma prinda batranetea inca intreaga …
Cateva lucruri de precizat (ceva diferente SUA – RO)
In Romania este un risc sa conduci si punct
Pai cum poti compara strazile alea de rahat din RO cu cele din afara… In vara am ajuns inapoi pe acasa pe drumurile noastre of doamne ce durere, una la mana inguste, facute economice cu 1 banda, maxim 2-3 dar asta nu e nimic… Cea mai tare faza este cea cu depasirea pe contrasens… De aici si p… safety… Sa invete si boi astia de guvernanti si masa lu ala de la ministerul transporturilor odata sa faca one way prin orase… Sa faca parcari la draqu sa ii ia… Si sa puna naibii exit-uri ca sa poti sa te mai si intorci din cand in cand si sa fie delimitat drumul/autostrada sau pe ce mai circuli…
In oras neaparat faceti draqu o parcare ceva… Cu bani, nu conteaza pretul cat costa dar faceti… In NY in Manhattan se plateste si peste $40/zi… Deci nu zic atat dar important ar fi sa se curete tot de pe strazile alea…
In state ai lasat masina cu o roata urcata pe bordura – la revedere masina… Te duci si o gasesti parcata bine, te costa vreo $500 sa o scoti…
Morala aici este, dupa ce pun astia parcarile la punct pot sa inceapa si ei cu ridicatul masinilor de pe borduri…
Printre blocuri vai vai se circula cu 10kmh ca vezi ca sunt parcate masinile peste tot deci aici faza de mai sus cu sens unic zic eu ca ar prinde excelent…
Nu am venit in tara singur… Deci si-a pus mainile in cap si a coborat toti sfintii din cer
Zoso, tata are o Dacie lol si a mers cu vreo 120kmh pe unde era liber… Nu a pus in pericol pe nimeni, poate doar noi din masina pt ca nu se stie cand dai peste groapa aia sau peste cainele recent omorat de alta masina… Si dupa cate isi da seama oricine are Dacia nu prea are airbag-uri etc etc…
Sa mai mentionez ca 90% din masinile din RO sau poate chiar 98% au schinbator de viteze manual… Pai si asta e o pb, nu credeti ca daca stai cu mainile pe volan (amandoua) e mai sigur? Altii stau si cu tel in mana si schimba viteza cu stanga pt ca in dreapta au telefonul…
Un alt aspect neplacut in Romania ar fi pozitionarea semafoarelor chiar la coltul intersectiei si nu in mijlocul ei…
Iarasi f dar f deranjant mi s-a parut faza cu semnele din Romania care nu te ajuta aproape sub nici o forma… Nu mai scriu dar cu totii am vazut filme straine sau multi deja au fost in strainatate unde au vazut semnele alea mari cu sageti cat casa care te indruma exact…
Gps-ul ma ducea aiurea rau ~ aici poate ca e vina celor de la Garmin…
Acum despre state parti usor negative… Au astia strazi bune in special in afara oraselor dar degeaba pt ca nu prea poti sa ii dai mai mult de 55-65 mph ~ asta este viteza legala in general admisa…
De obicei daca nu ai trafic te infingi cu un 15-25 mph extra…
Mai mult risti daca e sa te prinda un politist cu radarul cu ceva si e mai aiurea daca iti da puncte, de bani e altceva ii mai faci dar daca iti suspenda permisul sau anuleaza e mai urat… Eu unul am avut ceva amenzi nu prea usturatoare desi am mers si cu viteza dubla fata de cea admisa… Dar stii cum e daca nu te prinde esti ok in schimb eram la inceput, testam masina
O mare belea in state este traficul… Se stie… Cam devine peste tot o mare problema…
Parcarile in oras sunt teroare… Ori platesti pe luna $200-500 si dormi linistit ori te trezesti de 1-3 ori pe saptamana sa muti masina (valabil daca loc. in orasul Big Apple si daca nu ai driveway sau alta parcare pe undeva)
Gropile sunt prezente si aici, mai fain este ca le mai si astupa uneori si podurile le incep dintr-o parte si cand termina de reparat o iau de la capat…
Probabil nu mai trebuie sa mentionam si calitatea asfaltului din Romania fata de cel de peste granite nu are bagat atata nisip cat sa se „strice” f rpd…
Per concluzie ti-as spune zoso si la restul conducatorilor din Romania ca este f indicat sa ai o masina f buna in Ro, sigura si rapida dar totusi fiecare sofer sa conduca cu viteza oarecum legala daca se poate, usor peste si in conditiile in care drumul iti permite sa o faci si traficul…
Iarasi f imp este si cat de mult respectam si pe cei din jurul nostru…
Haideti sa invatam de la altii, sa iesim din Romania si sa ne uitam un pic cum fac altii de le este mai bine…
Bafta! Ne vedem in trafic la vara :p
STI WRX e o fiara..dar poate fi imblanzita…am condus si eu unul…e o senzatie dementiala