Sunt cetățean european şi am drepturi!

Foarte mişto campania asta cu drepturile cetăţeanului. Ar trebui repetate mai des, poate în locul celor cu “consumaţi apă” şi “sarea e toxică”.

Poate clipul ăla cu laptopul ajunge şi la meseriaşii de la cel.ro şi la Cabral, că la Andreea a ajuns (vreţi o ironie ieftină? Andreea a lucrat la una din firmele lui).

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

60 comentarii

  1. Foarte misto. Sper sa aiba si efect.

    00
  2. – Sunt cetatean european si am drepturi.
    – Da? Ia mai du-te tu-n… mea ba cetatene.

    Exact asta e raspunsul.

    00
  3. In toate reclamele insista pe formula “cetatean european”, dar site-ul are adresa consumatoreuropean.ro. Urat.

    00
  4. Care e legatura dintre cetateanul european si drepturi?
    As face si eu un clip cu cate drepturi am ca cetatean european, dar asta e deja alt subiect.

    00
  5. mie mi se pare destul de superficiala campania. Pare mai degraba o chestie bifata ca sa se incaseze niste bani europeni…Mai jos un exemplu relevant pentru coerenta: “Care sunt drepturile tale atunci când ceva ce ai cumpărat nu funcționează cum trebuie?
    Produsele vândute trebuie să se potrivească întocmai cu descrierea lor și să fie de o calitate corespunzătoare, să funcționeze conform scopului pentru care au fost fabricate. De exemplu, un laptop promovat ca „având o capacitate de 640 GB” nu poate fi de 320 GB.” Si drepturile erau in….?

    00
  6. Cred ca ideea era sa fie si funny, dar si sa transmita ca indiferent de produsul pe care il cumperi si de statul membru din care il cumperi, te bucuri de aceleasi drepturi in calitate de consumator. Fiind o campanie europeana, are mai mult in vedere cumparaturile transfrontaliere pentru ca aici era o problema. In Romania avem deja protectia consumatorului, dar daca cumparai ceva din UK si aveai o problema nu puteau sa te ajute. Acum exista Centrele Europene pentru Consumatori care te ajuta in cazuri din astea.

    00
  7. Stau si ma intreb daca aia care au gandit reclamele au sunat macar o singura data in viata la OPC-ul nostru. Raspunde un robot acolo, daca vrei sa faci o plangere. Daca unul imi vinde pufuleti expirati, pana ajung eu sa declansez un control OPC (inregistrare plangere, verificare, control de la inspectorii OPC), ala vinde tot stocul de marfa si sugus dovezi. Sloganul cred ca trebuia sa fie “Esti cetatean european si uite ce campanie degeaba si pe bani multi am facut noi”.

    00
  8. Mi-am luat un hp de 3000 ron de la emag acum 2 ani,a treia zi s-a dus hdd-ul,nu au vrut sa mi-l schimbe ca nu aveam cutia,peste 2 saptamani s-a stricat iar hdd-ul,l-au schimbat si au schimbat si memoria ram,pixel mort(poate din vina mea),acum un an s-a stricat tastatura ,mi-au schimbat-o.Dar timpul in care am stat fara laptop,cate o saptamana la fiecare problema,cine mi-l plateste?Vad ca acum merge bine si sper sa mearga.
    Intrebarea mea este:Cumva emag si altii de genul asta iau produse cu defecte,mai ieftine,de la producatori si ni le vand noua?

    00
  9. Daca vin 5 Dorei pe luna, ca sa imi returneze produsul in valoare de 1000 eur, doar pentru ca POA, e cam imbulinata treaba. Sunt out of business in maxim 3 luni. Legea ii protejeaza pe prosti de propria lor prostie, dar nu te protejeaza de prostia altuia.

    00
  10. Misto campanie dar la noi nu va avea efect. Unde locuiesc eu spre exemplu ( intr-o tara din vest) orice produs cumparat din magazin poate fi returnat in 15 zile, si asta asa e prin lege.
    Exemplu: 1. laptop hp cumparat nou si dupa doua ore de functionare a cedat. Inapoiat la magazin si inlocuit pe loc cu altul nou.
    2. Am cumparat o pereche adidasi Puma si dupa ce am ajuns acasa si i-am incaltat ma strangeau foarte rau. Am fost si am schimbat cu un numar mai mare chiar daca ii rupsasem eticheta.

    00
  11. Eu cred ca va avea efect, oamenii incep sa-si cunoasca drepturile si orice informatie de acest gen ajuta.

    Personal, cunosc pe cineva care a dus un laptop dupa 7 zile la emag si si-a luat banii inapoi, aceasta este legea si se poate aplica si in Romania.

    Bafta!

    00
  12. Ce te iei, ba, de Cabral. Omul doar si-a dat acordul sa-i foloseasca poza si recomanda sa cumperi de la CEL. Atata tot, nu-i mare lucru, nu e problema lui ca oamenii isi iau muie dupa. :D Vezi ca iar te cearta pe tuitar

    00
  13. buei … ca sa ai dreptu’, tre’ sa dai dreptu’!

    00
  14. In Franta daca ii vinzi lu’ vecinu o masina la mana a doua si vecinu dupa ce iti da banul vade ca are ceva masina si tu nu i-ai spus de cevaua aia are dreptul sa iti dea masina inapoi in 30 de zile si sa ii dai banii.
    Pt cei care tot ii dau inainte cu “Si ce daca esti cetatean european ca in Romania nu vrem sa te respectam noi firme private” le spun ca exista OPC care chiar isi face treaba.

    00
  15. NOU
    #15

    Laptop-ul respectiv este un Sony Vaio care are garantie asigurata de Sony. Nu are nici o legatura cu noi. Sunt trecute foarte clar pe site datele de contact.

    Sony Vaio of Europe Tel: 021 / 313.88.72
    http://www.sony.ro/support

    Daca cei de la Sony nu au un service ok tot vina noastra e ?

    Esti in continuare sigur ca profitshareul de la emag nu are nici o legatura cu toata ura ta ? Ai cumparat de la noi un hard disk extern si nu ai avut nici o problema nici cu el si nici cu noi pana cand nu au aparut reclamele de la emag pe site.

    00
    • @tiberiu pop: hardul l-am cumpărat prin 2008 sau 2009 dacă mai ţin bine minte. reclamele au apărut prin 2011. again, problema nu e la mine, nu imi baga apostolescu bani in cont ca să vă injur pe voi, sunteţi prea mici pentru el, cred, dar e trist că tu ai impresia că eşecurile tale sunt vina altora.

  16. Stii cum e asta? Ca si cum te-ai duce la doctor sa-i spui ca tu ai asigurare si nu e nevoie sa platesti. Replica? Rupe-ti tu asigurarea aia in 10 bucati si ia-o cu apa la 6 ore.. Asa si cu reclama asta.

    00
  17. Auzi la tiberiu pop, cica laptopul respectiv e un Sony si “nu are nici o legatura” cu ei. Pai bah omule de afaceri, voi l-ati vandut, cumparatorul nu are nici un contract cu Sony, el a semnat hartiile cu voi, voi trebuie sa va ocupati. Adica ok, garantia vine de la Sony, dar e rolul vostru sa luati laptopul STRICAT si IN GARANTIE de la clientul VOSTRU si sa il trimiteti la producator, pentru ca voi aveti legaturi cu Sony, nu omul care a cumparat de la voi. Daca voia sa aiba el relatii cu Sony, cumpara de pe store.sony.com. E simplu, dar voua va place sa fiti intermediari numai la profit, asta e toata treaba.

    00
  18. am povestit si eu despre asta, dar n-are cine sa ma citeasca, anyway, campania asta o sa aiba randament 0 (din pct meu de vedere). La noi “oamenii”(taranii) sunt obisnuiti sa se certe, sa injure, sa ameninte.
    La fel si cu patronii care habar n-au de lege sau n-au chef sa o respecte.

    00
  19. Teoria suna bine, la practica stam mai rau. Noi ne plangem, dar cine ne ia in seama?

    00
  20. E haios rau Tiberiu Pop. Mai acu’ 2 saptamani comentam pe twitter ca cel.ro nu s-a lasat de magariile cu produse “în stoc” când ele sunt înca pe vapor. La ceva timp dupa aia a ajuns sa citeasca tweet-ul respectiv și-mi replica, citez, : “Simt mult negativism in tonul tau si nu inteleg de ce .”
    Eh, de asta nu-mi plac mie metodele astea de socializare pe net. Ca apare câte un vajnic reprezentant al unei firme care prefera sa drege busuiocul public în loc sa-și faca ordine în ograda. Iar aia care zic de rau sunt platiți de concurența.

    00
  21. Nu vreau sa iau apararea nimanui, dar pana acum am trei laptopuri trimise in service de mai multe ori, si de fiecare data am discutat direct cu service-ul (skin si scop); daca e in perioada de garantie, transportul e platit de service. Parerea mea e ca daca producatorul zice ca astea sunt service-urile autorizate si vanzatorul iti zice sa iei legatura cu service-ul, go ahead. Plus ca in felul asta service-ul poate sa ia mai usor legatura cu tine, decat daca ar transmite intai catre magazin, si apoi de la magazin la tine.

    00
  22. NOU
    #25

    Fara nici o legatura , cica acum multi ani cand se mai trezea cate un prizonier sa vocifereze ca el e cetatean roman ( al Romei) onor piratii puneau o scandura si invitau amabil pe respectiv sa se duca la Roma.

    00
  23. moa, ce cocalarism crunt e “stii cine sint eu?” ala…
    parca e pe vremea lu’ mitraliatu’ “da’ tu shtii ca’s frate cu bunica lu’ toa’rshu secretar de la CC”

    00
  24. Recunoaste ca tu ai spart ecranul la iPad-ul ala. Ca te plateste eMAG.

    00
  25. O, doamne da sa se scoale si spiritu’ din mamaliga de roman. La noi deasta nu este calitate, pentru ca nu o urmarim si nu o reclamam. Ii lasam pe toti sa se cace in capul nostru. Cu o atitudine ca si cea din clipuri, sustinuta si generalizata io sincer cred ca s-ar ridica mult standardul de calitate al serviciilor din RO. Dar noua nu ne place sa ne cerem drepturile, mai degraba gasim scuze si consolari, de genul: “io nu fac reclamatie ca nu rezolv nimic”, “lasa ba, ca-s facute pe vapor, ce calitate sa ceri”, “n-are sens sa ma duc sa-l schimb, ca un vecin o fost si nu i l-o schimbat” ;-)) etc, etc. Consolari deastea de-am poulea, gen Miorita si Mesteru’ Manole.

    00
  26. Oamenii ne invata sa ne cerem drepturile.
    Eu zic ca ar fi bine sa-i invete intai pe altii sa ni le acorde, ca dupa aia n-ar mai trebui noi sa le cerem. Numai in Romanica se ajunge la tigãnii de genul asta.

    00
  27. @zoso
    Poi in stadiul asta nu ti le da nici dracul, ca i se pare ridicol pana la cer si inapoi.. cred ca orice roman care vede clipurile prima data pufneste in ras.
    Ziceam ca la noi daca nu s-ar fi mers pe principiul “las ca merge-asa” atatia ani, nu mai era nevoie sa ne invete acum cineva sa ne cerem drepturile.
    Defapt.. ce naiba.. drepturi acordate pe neveu in romania = utopie.

    00
  28. Iniativa e foarte buna

    00
  29. eu nu as folosi replica “voi stiti cine sunt eu” pentru ca situatia poate sa o ia in 2 directii: ori se rade de tine, ori iti iei 2 perverse :)

    00
  30. @50debani: esti exponentul model al situatiei actuale a serviciilor de cacat din RO. Tu accepti situatia. Tu ASTEPTI ca altul sa-ti ofere servicii de calitate, inainte sa le ceri tu. No bine, asteapta mult si bine. Gen Miorita si Mesteru’ Manole, cum ziceam.

    00
  31. hai sa vedem cati oameni care au avut probleme si au spus chestia aia cu drepturile au rezolvat ceva cu adevarat.

    il doare pe ala in cot ca ai tu drepturi… ca sa ai drepturi trebuie sa ai institutii, ca sa ai insitutii trebe sa ai educatie, ca sa ai educatie trebe sa ai popor si tot asa

    ps. este trist ca utilizatorii nu au taxat nesimtirea cel. mai ales ca sa intamplat nu odata, ci in repetate randuri. ma si mir ca mai exista si ca nenea ala mai are si tupeul sa raspunda cand defapt ar trebui sa se ocupe de mizeria din propria-i curte.

    de, asa e in romania, tupeu tupeu tupeu… ce gazare ar merita astia. si ei si neamurile lor. afaceristii lui peste

    00
  32. N-o fi cele mai inspirate clip-uri, dar ideea ramane: mancam la rahat cat putem, doar pentru ca nu stim ca avem intradevar niste drepturi. ANPC-ul din ce am testat eu merge destul de OK. Am reusit sa fac doi prestatori de servicii sa-si revizuiasca atitudinea printr-o apelare la ANPC (email trimis la ei cu support-ul Unicredit in CC) si o amenintare (catre cei de la Asirom, care au facut treaba fara sa mai rag si spre ANPC). Deci merge.

    Cat priveste produsele pe care ai voie sa le schimbi, inca exista multi comercianti care incearca sa descurajeze asta.

    Pentru cei care sunt de parerea lui Alex: doreii aia ti-au dat niste bani pentru un produs PERFECT functional. Daca nu este asa, nu e vina mea ca vinzi chestii de proasta calitate. Da, te mai arzi, asta este business-ul.

    Nu vreau sa ma gandesc cate haine dezlanate si pantofi prosti am purtat, desi am dat o gramada de bani, doar pentru ca la noi ‘marfa vanduta nu se schimba’. Probabil de asta tot mai multi romani incep sa-si bage picioarele in magazinele romanesti si incearca sa ia produse de pe altundeva.

    Am avut un mare soc cultural in primul an in SUA, cand am vazut ca prietena noastra nu sta sa probeze hainele, ci le ia pe cele care-i plac, plateste si le probeaza acasa. daca nu sunt bune, le duce in 30 de zile inapoi. Daca au inca eticheta, primeste banii inapoi, daca nu, primeste ‘in store credit’. NIMENI nu o intreaba nimic, asta este sistemul “30 days money back guarantee”.

    La electricale ai 30 sau 14 zile. Cand am luat Nook-ul de la Staples am intrebat cand pot sa-l aduc inapoi, in caz ca nu e OK. In 14 zile. Nu s-a holbat ala ciudat la mine, nu m-a injurat ca le stric business-ul. Am dreptul asta de cumparator: pot tine produsul 14-30 de zile si, daca nu imi place, il trimit inapoi.

    Anul trecut, dupa ce am luat eu camera foto, prietenul nostru nu stia daca sa ia si el un DSLR sau o compacta. Asa ca initial a luat o ‘sapuniera’ Olympus la vreo 500 de dolari si a luat camera in concediu in Florida. Am stat cam o saptamana in sud si a facut poze. Camera era OK, dar parca tot cum facea a mea pozele i-a placut mai mult. asa ca, la intoarcerea acasa, a facut camera pachet si si-a luat banii inapoi. A cumparat apoi un Nikon ca al meu, pe care-l are deja de un an.

    Hai sa spunem ca nu as purta o camasa 30 de zile si s-o duc inapoi (cum fac unii clienti pe aici), dar mi-ar placea sa pot duce inapoi o haina care nu-mi vine bine sau un laptop care crapa in 2 zile.

    Pentru asemenea probleme consider ca o campanie de genul e binevenita.

    00
  33. Uite de-asta-mi place mie să fac treabă cu eMag-ul.

    Am avut experiențe putin neplăcute cu service-ul lor acum mulți ani, dar de când au “introdus” noile lor servicii de garanție extinsă și pick-up de la client sunt absolut geniali.

    Merită să dau 20-30 lei în plus decât să mă duc la magazine no-name (sau, bad-name, cum e cel.ro acum) și să am probleme de rahat cu garanția.

    Acum ceva vreme am cumpărat o imprimantă Samsung. I-am stricat firmware-ul (deh, român, vroiam și eu să-i pot umple tonerul fară să dau juma’ din costul imprimantei pe un toner nou), am completat formularul de garanție la eMag, a doua zi s-a prezentat un curier la mine acasă și mi-a luat imprimanta și au trimis-o la eMag.

    La mine în cont pe eMag.ro am putut vedea cum s-a făcut diagnosticul și că a fost trimisă la Samsung la service.

    Am trimis-o luni la ei (adică, mi-a ridicat-o curierul) și sâmbată a fost înapoi acasă, funcțională. Totul pe costul lor, eu n-am plătit nici un ban.

    În plus, nu a comentat nimeni faptul că era plină de praf (nu e ținută acasă, ci la un birou pe malul mării…), că am trimis-o într-o cutie de Lexmark!

  34. Cam tarziu s-au trezit …
    Reclamele sint stupide, insa e bine decat nimic…

    00
  35. Afara se returneaza pentru ca ajung la producator in romania lucrurile nu vin tocmai pe canal oficial. Adica eu am magazin alimentar si tu vrei sa vinzi paine te las sa iti vinzi painea in magazinul meu iti aduci cata paine vrei , daca nu se vinde o iei inapoi si eu iti spun ce adaous imi pun pe produsul tau. In Romania daca ai magazin alimentar mergi cumperi paine si daca nu se vinde e pe pierderea ta.

    00
  36. Ce daca, drepturile in Romania sunt pentru a fi incalcate.

    00
  37. @dojo
    Problema e cand ii vinzi lui Dorel un produs care are exact aceleasi specificatii de pe site, este nou, sigilat etc. Si Dorel il ia si il foloseste o saptamana dupa care ti-l da inapoi desigilat si folosit. Pe motiv ca pur si simplu poate.
    Ce vina am eu ca Dorel a cumparat ceva si dupa aceea s-a razgandit?
    De ce trebuie sa tin eu banii blocati in stocul de produse returnate? Repet, nu vorbesc depre chestii stricate, sparte, rupte etc. Am avut si probleme de genul asta pe care le-am rezolvat fie prin inlocuire fie prin returnarea banilor. Tu ai cumpara un produs nesigilat care a fost folosit de altul?
    Ca sa vorbim despre un exemplu concret: Dorel ia un automodel cu radiocomanda de la mine si in loc sa ii faca rodajul cum scrie la carte, ii da full throttle din prima. Consuma 10 rezervoare si mi-o aduce inapoi. In momentul ala motorul este terminat. Ce fac in momentul acela? Am cum sa ii dovedesc lui Dorel ca a tinut-o full throttle avand in vedere ca la exterior totul arata la fel? Daca ti-o vand tie nu vii sa imi dai cu ea in cap? Nu imi ramane decat sa bag bani in alt motor ca sa o readuc in stare de functionare si scad pretul pentru ca vand un produs desigilat.
    Eh… Daca mi se intampla cateva scheme de genul asta pe luna sunt pa. Si nu “sunt pa” din cauza ca am fost eu prost ci doar din cauza ca Dorel POATE.

    00
  38. P.S. Nu am nimic impotriva returnarii produselor care nu corespund specificatiilor de pe site. Dar sa cumperi un item, sa nu aiba nimic defect, sa il folosesti si sa vezi ca totul e ok si apoi sa il dai inapoi doar pentru ca ai fost prost si nu te-ai gandit de doua ori inainte de a da click, nu mi se pare ok.

    00
  39. NOU
    #44

    Ar fi o treaba daca ar si functiona cand mergi cu replica asta la cineva care tocmai ti-a vandut un laptop prost…

    00
  40. Se pare ca cei de la cel.ro nu-si pot scoate Emag-ul din cap… poate de aia il baga si in reclamele lor…
    http://gvingi.blogspot.com/2017/06/reclama-celro.html

    00
  41. @alex, cu mentalitati ca a ta ma luptam acum 6 ani pe sp. Legea exista atunci de 6 ani(!) Daca ai un magazin online, vei invata pe pielea ta, asa cum au invatat si emag si restul ca cel mai important e sa-ti tii clientul aproape. Caca-te pe nasul lui si se va duce la concurenta. Simplu. Ai mai auzit de flamingo, k-tech(ultra-pro), best computers etc? Tocmai de asta au disparut, pentru ca spre exemplu daca de duceai cu ceva la ei in service, principala lor preocupare era sa-ti demonstreze ca tu esti vinovat si ca defectul nu face obiectul garantiei. Le-a mers un an, doi, trei… apoi .. selectie naturala. Rezista cel ce stie sa-si tina clientii.
    Tin minte ca pe vremea “vechiului” emag, nu suflau o vorba despre dreptul la retur. Acum, cand s-au mai civilizat, vad ca au si extins la 30 zile perioada de returnare(legea iti da dreptul la 10).
    Numai din principiu n-as cumpara de la un magazin care se caca pe ea de lege, asta e un prim avertisment ca daca voi avea probleme produsul, in garantie n-o sa fie prea “roza” situatia.

    00
  42. Dar Zoso sarea chiar este toxica, cel putin in Romania. Faceti un experiment: luati o cutie de sare de prin bucatarie, cautati randul unde scrie contine antiaglomerant (E536, E535 dupa caz) si Google-uiti ca nu va doare mana.

    Pentru cei lenesi:

    E536: K4[Fe(CN)6] sau hexacianoferat (II) de potasiu (sau poplar ferocianura de potasiu)
    E535: Na4[Fe(CN)6] sau hexacianoferat (II) de sodiu

    Care la fierbere (in borsH) se mai transforma in KCN/NaCN.

    Eh… ce conteaza ca mai punem niste cianuri in mancare… oricum totul e de cacat.

    P.S. va las cu un copy paste rapid de pe Wikipedia:

    “Ferocianura de potasiu este un aditiv interzis în Anglia, dar este admis în România”

    00
  43. Si un pic de ontopic: Foarte tari clipurile.

    P.S. 2 – Daca nu apare un meme din treaba asta cu “cetatean european” sa-mi ziceti cutu.

    00
  44. @renderman
    Nu am vorbit de produse stricate sau care nu corespund specificatiilor de pe site. Citeste bine ce am scris inainte sa imi judeci mentalitatea. Nu ma cac in nasul nimanui dar nici nu permit vre-unuia sa se cace in nasul meu.
    Ai citit ce scrie la specificatii?
    Da.
    Ai primit produsul nou?
    Da.
    Era sigilat?
    Da.
    E in stare de functionare?
    Da.
    Are aceleasi specificatii ca cel de pe site?
    Da.
    Are acelasi pret?
    Da.
    E ceva in neregula cu produsul?
    NU.
    Si cu toate astea vrei sa mi-l returnezi pentru ca ai fost prea prost si nu te-ai gandit de doua ori inainte sa cumperi?
    Da.

    Aici mi se cam rupe filmul…

    00
  45. Merge-ți dracu cu drepturile voastre.. Traiti in Romania.. Aici nu ai dreptul la nimic .. Praf in ochi ..kkt cu ochi..sau cum mai vreți …

    00
  46. Din acest motiv prefer pe cat posibil sa livrez personal marfa potentialilor “razgandaci”. Si sa o desfaca in fata mea. Daca mi-au semnat factura, ura si la gara. Vin la mine pentru service si garantie. ATAT!

    00
  47. @Alex
    Nu prea conteaza motivul, cel putin timp de 10 zile…

    <>

    00
  48. @Alex
    Campania ne zice ca:
    Ai dreptul să te răzgândești și
    să îţi primești banii înapoi

    Dacă nu eşti mulţumit cu ce ai cumpărat, ai dreptul să
    returnezi produsul în zece zile lucrătoare, din momentul
    livrării şi să îţi primeşti banii înapoi, fără să fii nevoit să
    explici de ce te-ai răzgândit şi fără să fii obligat la
    penalităţi. Singurele costuri care pot cădea în sarcina ta
    sunt cheltuielile directe de returnare a produsului. In
    cazul în care comerciantul nu îţi transmite în scris pånă
    la data livrării toate informaţiile necesare, această
    perioadă se poate prelungi pånă la 90 de zile.
    Nu uita că în ţările Uniunii Europene, perioada în care
    te poţi răzgândi poate varia între şapte şi 15 zile.

    00
  49. @Alex : chiar daca o livrezi personal si o desfac in fata ta, prin lege TOT au dreptul sa o returneze in termen de 10 zile si tu esti obligat sa le dai banii inapoi.

    Termenii se refera la COMANDA LA DISTANTA – daca omul a comandat prin internet sau prin telefon sau alte metode prin care nu a vazut in persoana produsul, atunci se poate returna.

    “Contractul” dintre magazin si client s-a facut la comanda, eventual si plata, deci nu are importanta ca il desface in fata ta.

    00
  50. eu mi-s curios de un lucru…intelege vreunu ca notiunea de ” cetatean european” este una abstracta si relativa? aceasta notiune nu este nicaieri reglementata sau definita in vreun tratat sau lege data de “U.E” sau individual de vreo tara membra….suntem fiecare cetateni ai unei tari care face parte din uniunea europeana…cetatean european….nu prea exista….asa stiu io….

    00
  51. NOU
    #56

    De ne-ar fi respectate mereu drepturile…

    00
  52. alex e mai prost de felul lui, nu stie saracu cum e cu astea. si-a deschis si el “biznis” si se caca in ele de legi, ca el e smecher si deschide produsul in fata usii.

    00
  53. Eu traiesc intr-o tara din vest, daca cumpar 3 galeti de var si am folosit doar doua, pe cea care a ramas o duc inapoi cu bonul si gata, nu ma intreaba nimeni nimic. am luat o haina, am luat niste casti, etc m-am razgindit le-am dus inapoi si am primit banii. Doar o vinzatoare m-a intebat motivul pentru a sti daca calitatea a fost motivul sa stie sa nu mai aduca acel produs in magazin nu ca sa-mi refuze returnarea banilor.
    @Alex hai tati ca nu-i greu sa treci la civilizatie…

    00
  54. mai e mult, foarte mult pana sa intelegem unele chestii… la noi toti merg inca pe prosteala, in loc sa mearga pe corectitudine si respect, incepand de la magazine si terminand la hotelurile de la mare…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.