despre maşinile aduse…

După ce am făcut praf maşina, caut să îmi iau alta. Înclin tot spre Renault, dar spre Megane Sedan, care îmi place tare mult cum arată şi cum se comportă la drum. Nu mi-ar displace nici o Laguna sau un Megane break. Căutam.

Anyway…

Ma uimeste foarte tare gama variata de masini aduse din afara. Ciurucuri care sunt mai ieftine daca le iei de aici sunt pe autovit la scoruri care ma fac sa zambesc. De ce ai aduce Renault din Belgia, din moment ce Reno beneficiaza de scutiri de impozite? Sau Skoda? Sau alte marci ieftine?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

76 comentarii

  1. I-ati o Skoda Octavia II si o sa fii foarte multumit, e peste Megane din toate punctele de vedere (scuzele de rigoare pt posesorii de Renault). De preferat sa aiba ESP si roti minim R16 si latime 205mm ca sa nu se repete experienta neplacuta de care ai avut parte.

    00
  2. O fi obișnuința, mai știi… :) In cazul în care tinzi spre SH, târgul de lângă Brașov l-ai încercat ? Tarlungeni parcă…

    Cât despre Megane Sedan… good choice… am luat și eu una nu de mult și sunt foatre mulțumit de ea…

    00
  3. Majoritatea masinilor care sunt aduse din afara si vandute la preturi mai mici decat pe mobile.de au fie km dati inapoi fie au fost usor lovite in afara, luate la pret de dumping si repare in tara la un service de cartier.

    00
  4. Multi aduc Renault Megan pentru ca este mica taxe de inregistrare un prieten a platit aprox 400 euro pe cand daca vroia BMW 2001 taxa era aprox 1400 euro.

    00
  5. octavia II e cu 3000 euro mai scumpa, cal putin..
    renault = motor + cutie viteze f. bune , restul…nu la fel de fiabile ca la nemtoaice :)

    00
  6. Iti vinde taica-meu Megane sedan, 35.000km, 110 cp, piele, stare impecabila, intretinuta exclusiv la reprezentantza.
    In Brasov. 7200 eur.
    (masina e tinuta asa cum trebuie. Tata a iesit acum la pensie si nu o mai poate intretine)

    00
  7. Recomand Megane Sedan. Masina fiabila si economica

    00
  8. Alex are dreptate . O Skoda Octavia II e o alegere foarte buna .

    00
  9. de ce iti plac masinile frantuzesti? doar pentru ca sunt mai ieftine? Sunt fost proprietar de Megane si actual conducator de Peugeot. urmatoarea masina nu va mai fi frantuzeasca!

    00
  10. Ce spui de un VW Golf V ?

    00
  11. Sunt fan declarat Renault, chiar daca altii nu-l vad cu ochi buni.
    E loc si de mai bine, dar parerea mea ca raportul calitate / pret e super OK. Decat vreo ‘nenorocire’ adusa de afara si care sa ma lase in mijlocul drumului dupa o luna, doua, mai bine un Reno la un pret acceptabil.

    00
  12. @Zoso: ti-am dat pe mail (blog@..)
    Sper sa nu aterizeze in spam.

    (oricum adresa mea a fost colectata cand am postat aici, deci imi poti scrie daca te intereseaza)

    00
  13. „caut o masina usor de intretinut”
    nu e mai bine sa iei una pe care nu prea trebuie sa o intretii?
    cauta pe la japonezi… mazda, toyota

    00
  14. Cauta 1.5 dci 105 cp, are 6 trepte si se simte diferenta. Daca gasesti un 1.9 130 cp o sa il iubesti.

    00
  15. off topic: orice e mai bun decat un reno!!! (din experienta proprie)

    on topic: pt ca lumea nu se informeaza

    00
  16. Actual posesor de Renault. Sunt foarte multumit de masina. Mereu vor fi cei care vor spune ia-ti Skoda sau Volkswagen. Un Renault Megane sau un Clio bine intretinut (pe benzina) te poate duce pana la 200.000km fara probleme.

    00
  17. da’ de ce nu iti iei un bemveu seria 3 SH in locul unui Megane nou?

    00
  18. Iti recomand Skoda Octavia 2 1.9 tdi 105 cp sau 2.0 tdi 140 cp. Ambele motoare isi fac treaba onorabil, iar ca masina in general mi se pare peste Megane. Iar daca vrei benzina, ai de unde alege si acolo, motoare economice, dar si unele mai potente.

    00
  19. de ce naiba nu ai vrea un VW?

    00
  20. Dacia e cea mai buna,mai ales ca daca o lovesti nu-ti pare rau ca dupa un straina….

    00
  21. Renault Megan – SEDAN e o alegere buna daca nu vrei sa investesti multi bani multi si sa ai o claitate buna si spatiu generos . Motorul 1.5 DCI cu 105CP si 6 trepte este superb , iar reviziile sunt mai ieftine decat la OPEL Corsa DIESEL de exemplu si clar mai ieftine decat skoda . Eu mi-am luat unul anul trecut (15 400 E – cu aproape tot ce se poate pe el ) deoarece la aceleasi dotari Skoda Octavia II sare de 20 000 E la un nivel asemanator dar mai slab un pic si consuma mai mult .Ei au motor de 1.9 la ~ 100CP . Intradevar motorul si consumul superbe dar plasticele nu sunt chiar cele mai bune si mai sunt probleme din cauza gropilor . Asta nu ma deranjeaza personal ca se rezolva relativ repede si piese se gasesc pe stoc si repede cam oriunde fata de KIA sau Hyundai – alte marci mai ieftine . Cel mai mult imi place ca e o masina banala , nebagata in seama – nici de hoti si nici de rauvoitori invidiosi sa ti-o zgarie si ai in ea tot confortul necesar si o putere a motorului rezonabila . EU vreau sa ma simt bine si sa fiu multumit si nu imi pasa de ce zic ceilalti . La maxim 16 000 E cat am vrut sa investesc intr-o masina cu motor DIESEL nu am gasit alt model mai avantajos decat MEGAN SEDAN .

    00
  22. Zoso, nu iti place Ford? Mi-am luat recent un Ford Focus Sedan, din 2007, cu 32.000 km, impecabila, de la un firma de medicamente. Am platit ce mai era de platit la leasing, fara nici o pretentie din partea firmei (7.200 euro, incluse toate taxele ce au fost de platit, inclusiv fisa de inmatriculare). In felul asta sunt si primul de pe CI dupa leasing. Mai aveau cel putin 10 masini acolo, si, din cate imi spunea jurista, cu fiecare luna care trece pretul devine mai mic (ei mai platesc cate o rata). Au trecut vreo 3 luni de atunci. Daca te intereseaza, spune-mi si le dau maine un telefon sa vad exact ce modele mai au pe stoc.

    00
    • @Beni: daca au megane sedan, desigur. de la ford imi place fiesta sau mondeo.

      @andrei crivat: la greutatea ta, iti trebuie cel putin un reno pizda…pardon, koleus.

  23. Un Golf 5= alegerea ideala! :)

    00
  24. Voi nu ati vazut reclama la Renault „zero emissions” de sus?
    Era frumos sa ne spuna ca si-ar dori un VW sau o Skoda? Asa e cand incepi sa ai vizitatori pe blog, sa prelungeasca „domnii” de la Renault publicitatea… Pa pa!

    00
  25. bre, eu is un inamic declarat al masinilor frantuzesti. gasesc ca-s bestiale, da’ nu pentru romanica. in ciuda acestui fapt, presimt foarte tare ca urmatoarea mea masina va fi Renault Fluence. Tu ai vazut cat de bestial arata si ce motorizari are si la ce preturi ? :)

    00
  26. Renault face masini bune, si ieftine de intretinut daca cunosti pe cineva la reprezentanta.

    00
  27. Postarea aceasta n-are legatura cu faptul ca ai banner cu Renault pe blog, nu-i asa?
    Incearca totusi un VW Golf, e fiabil si numai bun de oras.

    00
    • @Radu & @razvan: voi sunteti fratii lui Sherlock Holmes, nu? mi-am busit masina si caut sa imi iau alta pentru cei 300€, cat valoreaza bannerul, nu? manilor, sunteti geniali!!!!

  28. Din cate stiu, masinile frantuzesti sunt scumpe la intretinere si nu prea fiabile, mai ales Renault. :)

    00
  29. @Zoso : parca inainte parca simpatizai cu hatchbackurile . acum zici ca ar merge si un megane break. Ce sa inteleg se mareste familia ? :D

    00
    • @F4D: simpatizez in continuare masinile mici. dar in ele nu incap bagajele cu care vin de la brasov la bucuresti si invers.

  30. Sa nu cumva sa iti iei Renault SH! Si, daca poti, nu iti lua diesel de la ei! Motorul e destul de performant dar cand incepe sa pice, apai pica. :D

    00
  31. vezi Hyundai i30 – nu e marca de top dar are 7 ani garantie sau 150,000km, e 12,600 EUR CRDI (diesel) – am mers cu asta o tura prin Franta pe Valea Loirei (inchiriat de acolo), am fost multumit, masina mea este Octavia 2 tdi, foarte buna, foarte multumit, dar pentru juma de pret (am inteles ca vrei ceva sa nu stai la grija) recomand i30, are de toate si arata foarte bine inauntru, ergonomica si sta bine si pe autostrada si in oras

    00
  32. Daca vrei o masina de care sa nu iti para rau ca o busesti iti recomand eu un Land Rover. E al meu si trebuie sa il vand ca din pacate nu este deloc masina de familie, iar familia mea se mareste in curand. Nu are pe el decat patima unor mici incidente pentru mine, dar mai mari pentru participantii la trafic care au fost neatenti. O sa iti trimit niste poze. Sa stii ca traficul se vede bine de sus de acolo de unde esti la volanul masinii.

    00
  33. ^ Ce scenarii idioate are Andrei. Da’ ce ba, Skoda sau VW te suna dimineata inainte sa cobori in parcare sa-ti zica : „Astazi o sa crap, ia autobuzul te rog”. Si schimbatul unui bec e principalul lucru ce-l iei in calcul cand cumperi masina?
    Pune in plm mana si ingrijeste masina aia. Eu am o Dacie berlina si n-am probleme cu ea, si tu ai cu cu Megane nou. Putoare ordinara

    00
  34. Opel –> poti sa cari si cartofi cu el si in plus poate fi reparat la orice atelier din coltul strazii sau in fata blocului daca te pasioneaza surubelnita.

    00
  35. Nasoala alegere Megane-ul. Pielea se cojeste de pe manerele de la usi, volan si cotiera. Intretinere scumpa. Fereasca sfantu sa incerci sa schimbi un bec cu mana ta. Scenariu: vrei sa pleci de la Bv la B seara, observi un bec ars => ori mergi chior ori te chinui ca la nebuni minim o ora (se schimba pe dupa roti, vezi aici: https://youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4 – patit de subsemnatu. La revizia de 60.000km, cand a venit factura – 50 mil.
    Masina s-a stricat de n ori, ba a murit bateria din senin, ba a cedat nustiu ce bobina, ba a cedat nush ce fulie. E comoda, dar ai nevoie de inca o masina de rezerva :)). Nu vei stii niciodata cand crapa Renault-ul.

    00
  36. SilviuB esti idiot. Am avut pana acum 2 Dacii ordinare, 2 Matizuri, si Megane-ul. Megane-ul e singura dintre toate care are toate reviziile la zi facute la reprezentanta.
    Daciile (primele 2 masini, la 18-19 ani, luate cu banii mei) crapau din toate incheieturile si le rezolvam „pe genunchi” – legat cu sarma cat sa duca pana la service, platine nelipsite din trusa cu piese de schimb etc.
    Matizurile (urmatoarele 2 masini) au ajuns dincolo de 100.000 km doar cu schimburi de consumabile facute la service de cartier. Nu mi-e lene sa repar la o masina, tocmai de-asta mi se pare nesimtit modul in care e facut Megane-ul. Nu sunt nici genul care leaga totu cu sarma. Am trecut de nivelul ala. Acum imi permit sa ma duc la service sa dau banu’ si sa astept sa fiu sunat cand e gata masina. Sa fortezi omul sa mearga la service pentru schimbat becul si sa il taxezi 50-60 ron pentru asta e nesimtire. Iar scenariul spus de mine nu e din flori, ci mi s-a intamplat. Acum sa nu-mi zici ca tu te uiti de fiecare data cand pleci de acasa daca iti merg toate becurile, ca deja iti zic simplu: minti, mincinosule.
    Cat despre „n-am probleme cu o Dacie berlina”, permite-mi sa rad. Poate ai vrut sa zici ca te descurci cu o Dacie berlina. Asta e altceva.
    Nu militez pentru nici o marca, toate au bubele lor. Eu am alergie la Renault din cauza ca m-am ars cu asta. Poate peste 2-3 ani mai fac inca vreo alergie la alta marca, dupa noi experiente.

    00
  37. renault nu e o masina ieftin de intretinut, pretul „consumabilelor” e nesimtit de mare. daca vrei ceva relativ ieftin de intretinut, iti recomand skoda sau vw.

    00
  38. Inseamna ca esti ghinionist, poate nu ar trebui sa am masina . Cat despre Dacie, nu am probleme si gata. In afara de schimbul de consumabile, n-am facut nimic la ea de cand ma stiu. Si poate ar trebui sa mergi mai des pe la service, macar de verificare.

    00
  39. Sincer…. si eu inclin spre orice nemtesc in afara de Opel si Ford….
    Recomand din suflet VW , Seat sau Skoda.
    Octavia 2 e chiar super.Un singur sfat: fa tot posibilul si ia masina diesel cit mai puternica , cu 6 trepte.Vei avea putere mare (nu pt alergat ci pt depasiri) si un consum f mic.Eu am un seat toledo din 2002 cu 150 cp din fabrica sa bat la cur cam orice e pe sosea cu motor de 2000-2500 cm , la un consum de 6% la 160/h

    00
  40. Trebuie sa apara in curand si fanii VAG. 1.9 TeDeI FTW. Nu stiai ca masinile astea „rup” orice? :). Acum vorbind serios, eu am un Mondeo pe benzina cu motor de 2000 si 145 de cai (penultimul model). Personal sunt foarte multumit de fiabilitate, nu am avut nici o problema. Nu stiu exact daca doresti pe benzina, data fiind afinitatea romanilor pt diesel, insa iti pot spune ca motorizarile pe benzina de pe Mondeo sunt considerate foarte bune. In plus, legat de masina, e foarte spatioasa, directia precisa, iar pretul de achizitie nu este foarte mare.

    00
  41. omule, cum sa-ti iei renault, esti intr-o doaga?

    scuza-ma dar astia de la renault mi se par penibili, Intr-adevar, megane-ul arata acceptabil dar crede-ma, e un model complet nereusit si al naibii de scump. Ce-ti ofera in plus fata de o Skoda Octavia ? Bun, poate skoda nu e cel mai bun exemplu… dar la banii pe care-i dai pe un renaul megane iti iei o mazda, o toyota, o kia… si crede-ma, calitatea finisajelor, materialelor nu se compara…

    Eu n-am inteles niciodata de ce unii oameni vor sa dea atatia bani pe marca… Pentru mine volkswagen, renaul si peugeot nu exista. Ii pot intelege pe cei care dau bani pe BMW, Mercedes, Audi sau Volvo… au un design deosebit si poate vor oamenii ceva intr-adevar special. Dar renaulta ?!?!? ma bufneste rasu’, sincer…

    00
  42. cred ca fiat 500 abarth ss ti s-ar potrivii de minune

    00
  43. Am un Megane Sedan 1.5 dci cu 80k KM si nu prea sunt multumit de el. Incep sa te lase electronicele repede. Ai mare grija ca nu sunt deloc fiabile.

    00
  44. Aveau Fiesta la vreo 20.000 km cu vreo 5.000 euro din 2007. Si Mondeo aveau, si Fusion. Cel mai bine e sa le vezi ca sung multe (erau) ai de unde alege. Cand dai prin Bucuresti?

    00
  45. Daca tot nu se accepta greselile de limba romana, modifica te rog „mi-ar displace” in „mi-ar displacea”. Regulile se aplica si cuvintelor compuse, nu? :). Zi buna.

    00
  46. Vad ca esti interesat de un RENAULT la 7200 eur,parerea mea este ca inafara de un an de fabricatie recent nu te alegi cu nimic.Nu mai cauta masini pe autovit,incearca sa cauti pe 4tuning.ro,la sectiunea BAZAR si sunt convins ca ai sa gasesti destul de multe modele din ceea ce-ti doresti la un pret mult mai mic.
    Iti recomand un BMW e46 fabricatie 2001-2003 cu pret intre 4500-5000 eur la care o revizie 15k costa undeva la 11 mil!
    Consum la benzina 9-12 in oras (in functie de motor).Cu ce te incalzeste ca te costa o aripa ,un far,o capota mai putin cu 50-100 ron la un renault decat la un bmw?
    Nu am nimic cu Renault(mint :)),nu suport marca),imi cer scuze fata de posesorii de R.

    00
    • @memepistu’: sunt setat pe renault pentru ca este o masina simpla si eficienta, fara a iesi in evidenta. initial ma gandeam la audi, dar e o masina prea „flashy”. eu caut ceva nu neaparat mai modest, ci mai „şters”, mai banal.

  47. @CristiC Bat pariu ca nu ai avut pina acum masina diesel. :)))
    Eu am avut golf 4 de 1,4i 75CP, golf 4 de 1,6i 105CP, matiz si in final am acum un seat de 1,9 tdi 150 cp din fabrica,6+1
    Nu cred ca are rost sa discutam cam cit iti consuma tie Fordul benzinar mers de la mare la munte cu o viteza medie de 120-140/h.Iti garantez eu, dublu ca un tdi.Mai mult, la orice ora iti dau peste nas cu un tdi de 150cp,nu de alta dar invata ce inseamna cuplu la tdi si cuplu la benzinar…
    Sincer, nu mi-as mai lua ever un benzinar….nu renteaza de nici o culoare nici in oras nici in afara…

    00
  48. Cred ca un Mondeo se incadreaza in categoria masinilor simple, not so flashy (ba chiar au un design mai banal decat Renault daca ma intrebi pe mine). Fa-ti un prieten la un service Renault, daca n-ai, si intreaba care e treaba cu acest Megane 2. Repet, masina mie mi se pare confortabila, suficient spatiu pentru 4 persoane, merge ok la drum lung, dar are multe multe probleme din categoria „asa face toate”.

    00
  49. @somerio: mazda e urata foc, toyota e scumpa, kia e de cacanari.

    as inclina spre o octavia, dar tot ce gasesc sunt nesimtit de alergate.

  50. Vali te-as sfatui sa iti iei gandul de la Megane, arata bine ca design insa la drum e un logan putin mai evoluat, nu este diferenta mare intre Megane si Noul logan, a si vechea problema la Megane, vezi ca nu ai bara de torsiune si ai sa constati ca dupa 5000 de km iti bate ceva , acel ceva daca il duci la doctor, doctorul iti zice ca e ok, ca pe tester nu gaseste nimic defect la masina, acel ceva buseste caseta de directie, dati seama ca toate gropile pe care le iei , le incasezi direct, nu stiu daca pentru Megane gasesti totusi o bara de torsiune, pentru loganul nou se gaseste, de la clio parca!

    00
  51. ia-ti gandu de la megane. oi fi tu setat dar nu e. Schimba postu, fa ceva. Eu imi dau de fiecare data cand ma gandesc cu tesla in anumite parti ca am ales megane sedan 1,5 diesel 105 cp, 6 viteze, jante, etc… in locul unei skode octavia 1,9 de 101 cp, cheala.Probleme: – caseta directie praf (la renault nu are nimic, un coleg aceiasi problema identica, cum a trecut de 50k masina, e nashpa caseta sefu, trebuie schimbata (garabtie pana in 50k la caseta)(aka Cobalcescu))- motor cu turbina cu geometrie variabila (smecher), in traducere basina ordinara, merge cum vrea el cand vrea el, uneori trage de rupe alteori, de cele mai multe ori merge ca un logan de 70cp si da stiu sa merg cu dieselu si stiu cum ar trebui sa mearga masina. ( la cobalcescu, n-are nimic masina sefu merge beton….) – geamurile scartie din prima zi, jantele strmbe din prima zi, trage dreapta, apoi stanga apoi iara dreapta (n-are nimc sefu…), – se ard becurile la ~7k km, iar sa schimbi un bec in parcare iti trebuie 3 mastere si 2x doctorat, plus ca nu vezi nimic si trebuie sa bagi mana pana la cot pe lanaga roata ( de kkt) Concluzii in comparatie cu Octavia Tour? 10:1 in favoare octavia Tou care si ea are probleme ca nu e S-Klasse, dar incomparabil cu reno, iar masina mea are de abia 37500km, si clar nu ajunge la 100k km fara probleme majore….Succesuri

    00
  52. Iti recomand Laguna 2 cu facelift, chiar si de la noi de pe autovit, dar inainte de cumparare fa un test total, ori la renault ori la autotest, sa nu ai surprize…

    00
  53. @KYE
    Ai pierdut pariul :). Nu ma intelege gresit, nu am zis ca dieselurile nu sunt bune, insa singurul motiv pentru care ti-ai lua e consumul (la motoare relativ mici), care personal nu ma intereseaza. Imi permit sa „hranesc” o benzinara. Spre deosebire de majoritatea eu nu as plange daca as avea un motor ce ar consuma 20 de litri in oras dar in schimb ar avea peste 250 de cai. Poate parea ciudat dar nu toti sunt disperati sa consume cat mai putin. Spui de cuplu, da, este mai mare, dar daca nu ai avea turbo ai fi cam pe nicaieri. Iar turbinele dupa cum bine stim, au lag. Oricum comparatia se face disel+turbo cu benzinar aspirat natural. Daca facem cu benzina turbo.. de fapt nu ai ce comparatie sa faci :).Nu are sens sa intram in discutii diesel vs benzina. Personal prefer benzinarele pt silentiozitate, acceleratie mai rapida, sunet, si faptul ca nu trebuie sa schimb vitezele o data la 2 secunde. In ultima vreme au aparut motoare diesel foarte interesante, dar nu cele TDI care sunt arhaice sincer. Iar faza ca imi dai peste nas cu un tdi, esti amuzant, mai ales prin formulare din care reiese ca TDI is god :)). Inainte sa faci asemenea remarci gandeste-te ca eu nu conduc un benzinar ca un TDI, ci schimb la peste turatii ridicate. Iar ca si fapt divers eu in treapta I ajung la peste 60 km/h. Pana schimbi tu .. ramai cam in spate. Nu prea imi place sa intru in astfel de discutii, insa ma amuza cei care cred ca tdi e primul si ultimul motor din lume. Ca sa nu ziceti ca am ceva cu dieselurile, recunosc ca as trai linistit cu un 530d sau si mai bine 535d(la care problema cu turbina e rezolvata de faptul ca e biturbo) de la alta marca preferata a romanilor.

    00
  54. si 4tuning.ro suge maxim la anunturi.

  55. Sunt tare amuzanti baietii gen KYE, care nu stiu altceva decat diesel. Felul cum explica ei performantele motorului in cuvinte putine, bazat exclusiv pe experienta proprie pe o masina oarecare, un exemplar oarecare eventual sub performantele medii ale modelului, fara sa aiba cunostintele necesare de mecanica si fizica in general. Da, „dieselul iti da fum in ochi”, are „CUPLU tare de tot”, consuma putin de tot, e cel mai cel, nu se renteaza benzinar de nici o culoare. Oare ce o fi ala cuplu si la ce foloseste? Pun pariu ca 99% nu pot defini notiunea de cuplu (torque in engleza). De costul total per km dat de o masina sau de plata in avans a carburantului pe 4 ani la achizitionarea unei masini cu motor diesel nu au auzit. Ia calculati boieri dumneavoastra 3mii euro in plus pentru motor diesel ce inseamna. Inseamna 3 tone de carburant, cu care te poti deplasa cu un motor pe benzina de 1.4-1.6 litri cam (3000 litri/6.5 litri la 100km)*100=46153 km. Cam atata face o masina de familie ce merge la mare si la munte, ~12mii km pe an. Un motor diesel si unul Otto la puteri egale nu se compara decat la consum, avantajul fiind de partea diesel-ului pentru ca e mai eficient din insasi ciclul de functionare la presiune constanta. Nu vorbi de notiuni precum cuplu si acceleratie ca nu le stapanesti, poate fizica de liceu clasele 9-10 (mecanica si termodinamica) te poate ajuta nitel. E vreo competitie auto cu motoare diesel? Nu spun ca diesel-ul nu e bun de nimic, din contra, e mai eficient, se preteaza la utilaje industriale si propulsia masinilor grele si vapoarelor, polueaza mai putin si va ramane in exploatare mai mult decat cel pe benzina atunci cand nu vom avea decat ulei de rapita si de alge drept carburant. Acum, in anul 2009, diesel-ul costa mai scump decat benzinarul pentru utilizare familiala. Nu veniti cu idei tembele gen „se revinde SH cu pret mai mare decat benzinarul”. Maina e consumabil, bun depreciabil din momentul achizitiei, nu se recupereaza vreo investitie.

    00
  56. @CristiC Eu cred ca aici se discuta de ce masina convenabila sa isi ia omul, nu cred ca este genul care sa nu ii pese cit consuma masina…asa-i zoso?Mai am si eu citiva tovarasi cu masinutze de peste 200 cai benzinare care se bat cu pumnul in piept ca nu le pasa cit consuma masina lor, ca este placerea de a conduce, dar cind plecam la drum lung nu merg peste 100/h ca de, consuma, in timp ce eu nu pot sta sub 120/h caci merg subturat…….
    @Finch daca te uitai de la inceputul postului,am enumerat pe acolo vreo 4 masini pe benzina pe care le-am avut (am uitat sa mentionez 2 dacii si de Tico, singurul benzinar de care am fost ultramultumit,dar cu care m-am rasturnat la o faza simpla, am intrat intr-o bordura.Orice alta masina isi rupea roata, sarea bordura etc, ala s-a dat peste cap….)Deci nu trebuie sa-mi scoti ochii cu „baietasi care nu stiu decit de TDI”
    @CristiC & Finch Sunt si fericitul posesor al acestui Z4 2,2i aspirat de 170 CP https://get.google.com/albumarchive/pwa/106803766942144844671/album/5386152889937717393?source=pwa
    Masina e superba,are o singura buba pt folosinta de zi cu zi: CONSUMA.
    Da, imi permit sa ies cu ea in weekend, merge superb, te simti superb in ea insa sincer nu imi permit sa folosesc un astfel de motor zi de zi…..
    De aia am Seatul, este economic, puternic, si in loc sa ma sece de bani m-a ajutat sa pun deoparte pt a avea si momente de placere.
    Dar daca miine se intimpla ceva cu dieselarul si ramin fara el, poimine vind bmw-ul si imi iau alt dieselar….
    Asadar, baieti, aveti mai multa experienta in masini ca mine? Ati rulat timp indelungat mai multe masini decit mine de ambele parti si stiti exact cum sta treaba?
    Eu vorbesc din experienta celor 13 ani de carnet, din care primii 11 pe benzinare si doar ultimii 2 pe un diesel….
    P.S mr Finch : daca omul are 10.000 de euro si vrea sa isi ia masina, sa nu crezi ca o sa-si ia una de 8000 pe benzina si o sa puna 2000 de o parte de care o sa-si ia el benzina pina o sa echivaleze dieselul ca cheltuiala…

    00
    • @KYE: tuturor le pasa cat consuma masina. m-am jucat cu x6le ala, e misto de tot, dar plm, 13 la suta la drum intins, face gaura in buzunar si daca esti milionar.

  57. „gama variata” suna a pleonasm…

    00
  58. Nu neglija pista Octavia. Sunt masini foarte bune si fiabile , cu motorizari VW. Am un vecin cu un 1.9 TDI , remapat de niste baieti de la Pitesti a ajuns la 135 CP de la 116 , si l-a afectat atat de tare la consum incat a facut Oradea-Cluj cu o medie de 5.5 O_o . E masina lui de serviciu , dar sta la el si practic nu o preda niciodata (doar la demisie).Atat de mult i-a placut incat si-a mai cumparat una identica a lui 100% (i-a vandut-o firma care lucreaza.pret bun alea alea).

    00
  59. Toyota e scumpa, dar merita banu’. Ia-ti Auris :)

    00
  60. @KYE
    Sunt inginer de meserie si matematica mi-e bun prieten. Hai sa lasam impresiile personale deoparte, n-au nici o valoare. Daca omul are 10 mii de euro si aceeasi masina costa 8 mii cu motor pe benzina si 10 mii cu diesel, logic si eficient ar fi sa iei pe cea de 8 mii, daca esti in stare sa intelegi matematica de gimnaziu, altfel omul prost isi ia diesel. Daca nu ar fi nici o diferenta de pret intre motoare, atunci fara rezerve iau diesel. Incearca sa intelegi premisa: MASINA DE FAMILIE, 12mii km pe an, consum minim, economie maxima posibila. Diferenta de consum diesel-benzina este de ~25% pentru aceeasi masina. Ia incearca sa faci un calcul simplu. Iti dau datele: sa zicem diesel consuma 4.5l/100 si benzina 6.5l/100km (exagerat nitel, de fapt e chiar 6l/100km daca stii sa mergi), o masina mica, subcompacta, de 8mii euro cum ai spus tu. Pretul benzinei este acelasi cu al motorinei, 1 euro litrul. Ecuatia este: 2000euro + (0.045 l/km) * 1euro * X = (0.065 l/km) * 1euro * X, unde X este numarul de km unde pretul platit pe carburant devine acelasi pentru cele doua motoare. Cei 2000 euro diferenta de pret la masina trebuie luati in calcul, sunt bani cheltuiti, ca sa nu mai spun ca daca omul ia credit, plateste si dobanda la ei. Rezultatul este 100mii km. La kilometrajul asta diesel-ul devine mai eficient si faci economie. Asta inseamna sa mergi 25 mii km pe an, incat in 4 ani sa atingi 100 mii km. Eu am mers 56mii km in 4 ani cu benzinarul meu, Megane 2 sedan, 1.6l/16V. Nu vreau sa te conving cu orice pret, dar pentru fapt divers, am calatorit de sarbatorile de iarna 2008 pana in Austria vreo 3300km cu o medie de 6.5l/100km. In acelasi timp, un prieten care a mers cu mine in coloana a consumat 7.2l/100km cu un Ford Fusion 1.4l (motor prea mic pentru masina si probabil a mers cu prea multe accelerari si franari). Concluzia te las pe tine s-o formulezi. Ca masina de firma, sau masina ce calatoreste 50mii pe an, da, diesel-ul devine mai repede economic. Datele problemei sunt nitel alterate de stilul de condus al soferului. Daca esti genul ce rupe tot si nu lasa nimic nedepasit, atunci se reduce distanta necesara pentru a ajunge eficient cu diesel, pentru ca benzinarul urca mult consumul, iar diesel-ul nu-ti permite sa faci chiar pe zmeul, cresterea de consum la diesel nu e proportionala. De asta nu te intreb cat de experimentat esti tu in condus masini de 13 ani, eu iti demonstrez matematic ca te inseli in premizele tale. Si sincer, vii cu chestii infantile, de gradinita, cand intrebi cat de experimentati sunt altii fata de tine, care ai condus masini la viata ta. Vezi, de asta spuneam ca multi sunteti haiosi in a face niste afirmatii hazardate bazandu-va pe niste pareri personale si impresii fara legatura cu fizica si matematica. Mai cititi pe net, intelegeti niste lucruri ce tin de fizica si nu sunt negociabile dupa bunul plac, apoi veniti cu pareri.

    00
  61. @finch Ceea ce spui tu e o teorie excelenta dar care ramiine teorie….
    De ce? Omul nu va tine diferenta de bani la ciorap ca sa isi ia benzina pe urma,ti-o garantez.Insa cind va pleca undeva intotdeauna isi va face socoteli cit va consuma masina….
    Una este sa faci turul europei cu un benzinar si alta cu un diesel…adik sa scoti 100 euro sau poate chiar mai mult din buzunar doar pt aceasta diferenta.In plus, sa imi arati si mie benzinar care la 120/h iti maninca tie 6,5l/100….Mai mult, un TDI de 150 cai care consuma 5,5 la 140/h nu cred ca se poate compara cu un benzinar cu aceiasi CP sa zicem, care cit zici tu ca consuma la viteza aia?
    In plus, mai este si diferenta de cai si cuplu….alea de le tot pui tu in calcul: una e sa nu iti tziriie fundu in depasiri si alta e sa stai sa te intrebi daca reusesti sa o faci, momente in care poate iti atirna si viata in joc, nu numai masina a carei reparatii te va costa mai mult de aia 2000 euro diferenta
    In concluzie: iei un diesel care fuge tare, consuma putin, ai incredere in el sau iti iei un benzinar cu care nu depasesti suta caci consuma si de care de multe ori te rogi in depasiri….
    Matematica e buna dar repet, intervin alti coeficienti care vor inversa situatia.

    00
  62. @KYE Totusi nu vorbim de Logan 1.4 MPI ca sa „iti tziriie fundu in depasiri”. Sau ai impresia ca, cu un Polo 1.4 TDI depasesti ca si cu un 3.0 TDI sau 4.2 TDI? Afirmatia ta este din nou fara fundament. Da, unele benzinare sunt nasoale, dar la fel si unele pe diesel. Depasesti fara probleme daca ai motor relativ puternic. Si ca sa nu poti depasi cu o benzinara de peste 140 de cai in liniste, ar trebui sincer sa fii foarte amator la condus. Evident ca daca te angajezi in depasire in a 5-a la 80 km/h probabil adormi pana depasesti. Dar cred ca toti am auzit de a trece intr-o treapta inferioara. Chiar Zoso a scris un articol mai demult despre asta :).

    00
  63. Repet,ceea ce am sustinut este o masina puternica si care sa nu consume mult….iar asa ceva nu exista la benzinare….

    00
  64. @KYE. Unii ca tine nu pot accepta argumente valabile, pentru ei matematica e o prostie. Ti-am facut calculul matematic, nu accepti ca asta e realitatea, nu pot sa te conving cu forta. Nu accepti ca te costa mai putin benzinarul PANA LA UN ANUMIT KILOMETRAJ. Probabil tu nu stii sa mergi cu masina, daca sustii ca un benzinar e mai prost in depasiri decat un diesel. Dragule, doua motoare de puteri egale, diesel si benzina, scot aceeasi putere la cap de scala si propulseaza la aceeasi viteza aceeasi caroserie. Proportional, la turatii mai mici si trepte de viteza inferioare scot cam la fel putere, numai ca nu la aceleasi turatii/trepte de viteza. Puterea este energie/timp. Accelerarea unei mase intre doua viteze V1 si V2 inseamna energie, m*(V2^2-V1^2)/2. Mai multa putere (adica energie/timp) inseamna accelerare mai rapida. In regimul de accelerare Dieselul e mai lent in arderea carburantului si viteza cu care ajunge de la puterea P1 la puterea P2 e mai mica decat la benzinar. De ce crezi ca scoate dieselul fum cand apesi puternic acceleratia? Pentru ca injectia forteaza mai multa motorina de la ciclu la ciclu (pentru mai multa energie pe ciclu) si aceasta nu poate arde stoichiometric. Benzinarul variaza puterea mai rapid pentru ca benzina arde rapid si implicit permite accelerarea mai rapida. Dieselul a fost destul de imbunatatit in ultimii 15 ani, motorina e mai rafinata, e imprastiata in cilindru in picaturi mai fine si arde mai rapid, de asta au crescut turatiile maxime la 4500rpm, fata de 2500 cat au motoarele de autobuz si tractor. Dar inca dieselul nu poate fi la fel de rapid ca benzinarul. Uita-te si tu de curiozitate in fisele tehnice ale unui model oarecare cu diesel si benzina, care atinge 100km/h mai rapid? Te cred ca ai la dispozitie masini pe care le conduci, dar nu stapanesti cunostintele necesare, ai doar niste impresii personale si spui sofisme ieftine, gen „dieselul fuge tare”. Nu pot discuta cu tine pentru ca nu vorbim aceeaasi limba, tu nu pricepi unele notiuni. Ai auzit de cai putere si cuplu, dar mai departe nu stii decat ca mai multi din astia e mai bine. Credeam ca discut cu o persoana care are cunostinte in domeniul motoare, din pacate esti doar sofer de masina. Nu e nimic rau in asta, dar nu contrazice aiurea bazandu-te pe impresii.

    00
  65. Te rog raspunde-mi exclusiv la postul nr 71 .
    Merci

    00
  66. Stiu ca probabil o sa-mi sara muuulti oameni in cap pentru ce-o sa zic acu, insa eu personal am un Renault Symbol din 2006 1.4 @ 98 caluti :) e cu motor de ala in 16 valve. Recunosc ca am avut noroc ca l-am cumparat de la unchiu-mio relativ noutz, adica avea 17-18 mii si a fost condus de un om care rareori depasea suta din motive rationale, era un om molcom care gandea „de ce sa ma grabesc cand tot acolo ajung ?”
    Acum insa masina are aproape 58 de mii diferenta fiind facuta exclusiv in bucuresti, si sincer pot sa spun ca mi se pare o masina foarte buna, reviziile m-au costat 5 si 7 milioane la 30k si la 45k si alte probleme nu am avut cu ea, nu mi s-a ars un bec, nu mi s-a stricat absolut nimic, are portbagaj de poti sa muti juma de casa (exagerare poetica :P) 510 l, e o masina usoara cu fix cati caluti ii trebuie, desi nu ar strica mai multi :) si in bucuresti am un consum undeva la 7.5 – 8 la suta. In afara am mai mare ca o calc.
    Nu mai stoarceti ca Renault o fi ca o pati … e o masina ieftina care iti da exact ce-ai platit pe ea, eu am dat 4500 si sincer nu cred ca as fi dat pe altceva mai bun. Si intradevar piesele la Renault sunt scumpe, dar pentru asta exista casco, iar pentru cele interioare atata timp cat aveti minimul de grija de masina nu va intereseaza.
    Asa ca sincer eu asta ti-as recomanda, e ieftina, ramai cu bani destui, ai portbagaj, consumul e mai mult decat ok, parerea mea, si pentru eventualele accese de sportivitate cu putin skil creca poti sa iei si un tdi mai puternic si un 318d la semafor, iar in afara eu am mers cu 190 constant si nu a guitat absolut nimic. ;)

    00
  67. @KYE.
    Hai sa-ti fac hatarul si sa-ti dau dreptate, sa te simti bine. Nu exista benzinar puternic si economic.

    00
  68. @Finch Ai spus o minciuna ca sa imi faci mie hatarul sau pur si simplu asta e adevarul ?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.