Despre drepturi și îndatoriri, cu terenuri virane

Terenul ăsta e de vânzare de ani buni, omul voia anul trecut 108.000€ pe el.  Nu asta contează, ci faptul că e plin de mașini. Nu sunt doar ăia de la fabrica din stânga care parchează acolo, ci și oamenii de pe strada din dreapta.

E greșit din partea mea că îmi doresc să vândă, să vină cineva să pună gard și să văd reacțiile oamenilor care parcau acolo? Păi io parchez aici de 40 de ani, cum adică e terenul cuiva? N-are cum, domne, n-auzi că eu parchez aici de când mă știu!?

Teoretic, și mai ales prin oraș, proprietatea trebuie împrejmuită. Să știe oamenii care trec pe acolo că e a cuiva. Eventual cosit iarba o dată pe an, la fel, să nu lași să crească mizerii. Dar daca nu există amenzi, nimeni n-are motiv să facă ceva. Iar ca să existe amenzi trebuie să existe proprietari, iar ca să fie proprietari e nevoie de cadastru, iar cadastru nu se face din motiv de multe terenuri dispărute prin buzunarele primarilor și rudelor, așa că viața merge înainte.

Dar, din nou, vreau să văd discuțiile alea! Noi am vrea să parcăm aici, dar nu ne-a dat prin cap să ne unim 20 de vecini să cumpărăm terenul. Că nu ne trebuie să cumpărăm, ne trebuie doar să parcăm. Avem dreptul să parcăm!

no20210916-080548-000735f

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. Dacul liber își pune căruța unde vrea.

    00
  2. Salut!
    Da, lipsa cadastrului e motivul invocat de Firea pentru a nu trimite somații proprietarilor de terenuri cu ambrozie pe ele. În București, da?
    Ridicatul din umeri e sportul preferat al administrației, alături de sporurile acordate din pix : de antenă de praf, de calculator, de stres., etc.

    00
  3. daca parcheaza de 40 de ani acolo, e o problemuta, s-ar putea sa devina chiar proprietar al terenului prin uzucapiune.

    00
    • Doar dacă s-a dus și i-a plătit impozitul 5(?) ani consecutiv.

      00
    • Nu prea. Daca proprietarul terenului are titlu de proprietate, carte funciara si plateste impozit la primarie, nu merge uzucapiunea.

      Ca sa faci uzucapiune mai trebuie facuti niste pasi si indeplinite o serie de conditii.

      00
    • eu nu am zis ca pur si simplu a uzucapat cineva. dar daca sunt indeplinite conditiile minime din Codul Civil, why not?

      00
    • Asta cu uzucapiunea e fumată de mult, e schemă de avocați calici care poate reușesc să mai combine ceva, sau motiv să dea la tinerii stagiari ceva de lucru, poate iese ceva, sau grădini pe la țara ai carei moștenitori nu au făcut succesiunea de 40 de ani; terenul respectiv în mod clar are proprietar, care își plătește impozitul (care nu e o avere)……e fraier că în timp ce așteaptă vânzarea, nu a investit câteva mii de euro pentru a îl îngrădi, și a scoate un ban, din închiriere.

      00
  4. Tot nu înțeleg de ce nu merge schema:
    1. Cumpărat teren și făcut parcare in zonă fără parcări (militari Residence included)
    2. Dat șpagă să pună semne de parcare interzisă pe trotuar (șpagă mică, că e clar că incomodează oricum salvare/pompieri/cărucioare)
    3. Dat spaga la poliția locală să patruleze pe rază de 500m în jurul parcării să dea amenzi pentru parcare ilegală. Amenda minimă, dar zilnic.
    4. Pus taxă la parcarea cu plată de la punctul 1 să acopere terenul de la 1, șpăgile 2 și 3 și profitul.

    00
    • ca nu o sa parcheze nici dracu daca ceri bani. si ramai cu investitia nerecuperata.

      00
    • @Baliverne, in imaginile alea de pe Google Street View sunt in medie 10-12 masini parcate dintre care 2-3 par abandonate. Daca pui taxa probabil ca o sa ai maxim 6-7 persoane dispuse sa plateasca.
      Acum se pune problema cati bani poti sa ceri lunar astfel incat sa-ti acoperi investitia cu amenajarea parcarii? Si sa acoperi si spaga pe care trebuie sa o dai politistilor care sa vina sa amendeze pe toata lumea care parcheaza ilegal pe o raza de 4-5 strazi.

      00
    • Pari a fi proprietar de parcare…

      00
    • aia care parcheaza par a veni la serv zilnic sau river-any.
      Abonament lunar, 150 d elei, platit de firma sau de tine personal daca esti ri-ver-an.
      Da aprcarea facuta cu bariere, lumina, camere, paote car porturi ca sa nu iti ninga pe masina, chestii din astea

      00
  5. Atata timp cat momentan nu are o intrebuintare, nu vad care e problema ca proprietarul sa permita cuiva sa parcheze pe teren si nu vad de ce ar trebui ca proprietarul sa aiba vreo responsabilitate sa opreasca oamenii sa parcheze acolo daca momentan nu il incurca. Daca la un moment dat o sa vrea sa faca ceva cu terenul ala, ii trimite frumos la plimbare pe cei care comenteaza ca ala e locul lor de parcare mostenit de la mamica si se termina discutia.

    Mai e si aspectul ca daca vrei sa ingradesti un teren ai nevoie de autorizatie de constructie, iar pentru aia iti trebuie un teanc de acte si avize si dosare cu sina.

    00
    • cum îngrădești tu un teren cu proprietatea mea (mașina) pe el?

    • Vali, poate cu somație înainte, hârtie pusă în parbriz? Cu pancarte/anunțuri unde să scrie clar că e proprietate privată?

      Nu știu, mă gândesc. În Brașov funcționează ridicările de mașini? Că dacă da, poate s-ar putea apela la poliția locală? Să identifice și să anunțe proprietarul că dacă nu își mută proprietatea o să îl usture la portofel?

      00
    • va amintiti cazul baietelului care a fost muscat de niste caini in parc si a murit apoi? cainii au iesit de pe un teren proprietate privata, care nu era ingradit corespunzator. proprietarul terenului e la puscarie.
      eu mi-as face vraful acela de acte.

      00
    • Ca să îngrădești fără scandal mare:
      – Pui cu o săptămână înainte anunț în parbriz.
      – Începi îngradirea și lași un loc să își scoată mașina ăia care nu au crezut că e pe bune. Pui anunț cu teren privat, nu parcați.
      – Peste câteva zile prinzi în șuruburi placa finală de gard. Dacă mai e cineva cu mașina și-o merită… sau poate a plecat în concediu și nu știe că se închide… e bine să lași un număr de telefon să discute cu tine ca să ia mașina.
      Majoritatea oamenilor nu vor mai parca acolo din momentul în care văd că se montează primii stâlpi de gard.

      00
    • @vali: ti-a explicat @ic cum. As mai adauga ca autorizatia dureaza minim o luna, timp mai mult decat suficinet sa pun niste panouri pe acolo si sa trimit si o instiinare la politia locala.

      @ioana: hai sa vacem diferenta intre „teren … care nu era ingradit corespunzator” si teren complet neingradit. Din ce imi aduc aminte in cazul respectiv, cainii erau ingrijiti de proprietarul terenului.

      Eu nu inteleg dorinta asta de a te pune cu fundul in drum si de a fi impotriva celor care lasa spre uz public un bun personal. Da, am responsabilitatea sa il mentin cat de cat ingrijit, curat, cosit. Daca cineva se poate folosi de terenul ala fara sa ma afecteze sau sa imi genereze vreun cost, atunci hai sa fim oameni.

      00
    • @vali, simplu, muti proprietatea de pe proprietatea ta, ff simplu

      00
    • sufa, off roader, si trase toate in strada, dupa ce ai pus semnele cu o saptmana inainte sa nu existe discutii.

      00
    • @tinky: legea nu face diferenta intre neingradit corespunzator si neingradit deloc. am simtul comunitatii si ajut cat pot, dar cat timp eu risc puscaria daca se intampla ceva pe terenul meu, acesta va fi ingradit.

      00
  6. Dar, din nou, vreau să văd discuțiile alea! Noi am vrea să parcăm aici, dar nu ne-a dat prin cap să ne unim 20 de vecini să cumpărăm terenul. Că nu ne trebuie să cumpărăm, ne trebuie doar să parcăm. Avem dreptul să parcăm!

    Terenul ăla nu valoarează mai mult de €10,000.

    Cine îl cumpără, pe ce nume? Cine plătește impozit pe el? Pe urmă, se pot trezi unii coioși să facă împărțirea (cum fac frații țăranului român; nu moștenire comună, ci separat) cu gard sau mai știi tu ce.

    Greu, Vali. Lumea e îndeajuns de scârbită de situații potențiale care să aibă altă griji pe lângă cele uzuale. Pe urmă ceri să aibă încredere.

    00
  7. Este teoria „geamurilor sparte” in acțiune. Orice lucru lăsat de izbeliște e considerat fără proprietar și orice e posibil.
    Lîngă mine e un teren gol. Nu e lîngă gardul meu, ci al celor 4 vecini ce au casele construite de același dezvoltător. Pe terenul ăla parchează unii din vecini de pe cealaltă alee, deși fiecare are loc de două mașini în curte (boieri, nu?). Unul chiar a venit cu propunerea să … betonăm nițel zona aia de lîngă drum, unde stau mașinile, ca să nu mai fie noroi. După primul minut de discutie a înțeles că ar trebui să cerem acordul proprietarului, după următorul minut a înțeles că e inutil asemenea demers, din moment ce odată ce construiește sau vinde terenul, betonarea aia dispare. În următorul minut a înțeles că are totuși doua locuri în curte pentru a parca mașinile, dacă nu-i e atît de lene să deschidă porțile, sau mai grav, să-și pună acționare automată la porți, 1600 lei, că îl ajutăm noi ceilalți cu instalarea (există cablare din construcție, trebuie doar instalate fizic brațele, niste conexpanduri metalice de 10, poate niste suduri, există know-how). In fine, toată lumea a înțeles că nu trebuie sa se bazeze pe faptul că un teren gol va rămîne gol în următorii 20 de ani astfel încît să aibă loc suplimentar de parcare. Vecinul ăsta doritor de betonarea terenului altcuiva are însă o problemă: și-a construit prin curte o terasa prinsă de casă, apoi a mai pus o pergolă la intrarea in casă, toate prinse cu conexpanduri in pavele, deci definitive, iar acum nu prea mai poate parca două mașini în curte, că și-a cam ocupat din spațiul disponibil, deși putea face construcțiile astea pe partea cealaltă a casei, încît să rămînă cu locurile de parcare. De asta trage el tare să parcheze in afara curții. Poate că va parca la Lidl, că a apărut înștiințarea că va fi construit un Lidl in apropiere.

    00
    • Vecini tau nu e prea inteligent.
      1: că și-a făcut ce-ai zis prin curte.
      2: că ați venit voi cu propunerea să monteze 2 brațe batante la porți, că el e chitros ca un evreu.
      3. Că așa e el

      00
    • Cand mi-am facut gardul de la drum a venit un vecin la mine cu propunerea sa mut mai in interiorul pamantului meu gardul, ca sa fie drumul mai lat. In partea cealalta e un teren gol, mi-a zis ca pot sa ma intind incolo vreo 2m, sa las in plus pentru drum.

      Dupa ce am terminat de ras, l-am intrebat cum crede el ca intru in pamantul altuia doar asa ca vreau eu, a zis ca terenul ala e mare, nu are treaba nimeni pentru 2m.
      Cam asta e gandirea unora.

      Acelasi vecin si-a facut gard si garaj fix la drum, nu si-a lasat loc sa isi spele masina in curte, de exemplu, si-o spala in drum, ca la bloc. El nu s-a dus mai in spate cu gardul, ca na.

      00
  8. Păi dacă nu poate să îl vândă de ce nu cere taxă de parcare? Business, venituri mai mult decât sigure.

    00
  9. NOU
    #42

    pasul 1: incepe imprejmuirea terenului
    pasul 2: lasa locatarii sa fiarba putin o perioada
    pasul 3: amenajeaza o parcare cu bariera si posibilitate de a parca cu tichet sau abonament
    pasul 4: ????
    pasul 5: profit?

    00
    • pasul 6: Toti o sa inceapa sa parcheze in fata casei si vor bloca trotuarul
      pasul 7: Primaria va spune ca nu are ce sa faca (daca va fi sa spuna ceva)

      00
    • Pasul 8: cunosc eu niște băieți care pot muta gardul in sensul să dispară, să ia bariera, să vină cu manele și grătare, să facă un pic de serenadă cu niște mariachi locali, cu numele de formație Los Ciorditores. Bănuiesc că sunt școliți prin Spania, cu ceva anii de studii la bulău.

      00
    • pasul 9: UNDE E BARIERA MEA?!?!?!

    • @Ionut M, te-ai uitat prea mult la breaking bad si alte filme pe netflix

      00
    • @Nix
      Orice se poate. Asta e ideea.
      Scriu scenariile astea in scop de caterincă și de evidențierea penibilului. Nu lua ad-literam ceea ce zic, nu mă lua în serios prea tare, relax. Îmi place uneori statutu de mascotă.

      00
  10. Pe un teren ca ala de mare se cere acum in centru 700.000 de euro, nu glumesc.

    00
  11. Ca sa va dati seama cat de fuck-ed up suntem nimeni nu mai crede ca un indicator cu Parcarea Interzisa ar folosi la ceva. Sau cum bucurestiul arata ca un cimitir, de-a lungul trotuarelor sunt blochetii aia de piatra ca sa impiedice parcarea pe trotuar

    00
    • unii băștinași distrug și acei bolarzi suficient cât să faciliteze intrarea unei mașini

      trebuie gard, sârmă ghimpată și canal cu aligatori, cum erau împrejmuite castelele pe vremuri, pentru a opri românul să parcheze pe trotuar

      00
    • @Flat, nu trebuie nici garduri, nici canale, nici sarma ghimpata. Este suficient ca Politia sa-si faca datoria. Dar nu sa sa vina sa dea amenzi 2 zile pe luna cand trebuie sa-si faca targetul si cheama si televiziunile. Trebuie facut asta constant, zi de zi timp de minim jumatate de an.
      Dar asta este greu, ar insemna ca politistii sa munceasca. In plus mai exista si riscul sa amendezi niste smecheri care ies la carciumi cu sefii din aia mari. Nu vrei sa te pui rau cu ei.

      00
    • nu cred ca am vazut militie de 2 ani in bucurestenika

      00
  12. Omul e destept, daca lasa masini sa parcheze pe terenul lui nu mai creste ambrozia, deci nu ia amenda pentru ambrozie.
    Pasul urmator e sa se mute unii cu rulota acolo. Daca e locuit terenul ii creste automat valoarea.

    00
  13. Ar merge o parcare cu plata ingradesti frumos cu plasa (nu ai nev de autorizarea pentru asta )si o poarta cu bariera.
    Supraveghere frumos video si te ai scos.

    00
    • Te-ai scos pe naiba, o sa parcheze pe trotuar grupa mare, blocand si accesul la teren; iar parcarea va sta goala.

      Iti trebuie sa pui stalpi pe marginea trotuarului, si ceva proptele sa vina Politia sa taie amenzi zilnic, pana se invata gusterii.

      00
  14. În Austria, proprietarul primește o plăcuță de la primărie cu „Loc Privat” pe care o pune pe teren. Orice mașină parcată acolo ilegal este reclamată frumos la poliție prin MMS/e-mail, iar poliția trimite mașina de ridicări. Aferent, tolomacul primește în poștă amenda și locația de unde să-și ridice mașina, plus plata ridicării.

    00
  15. Blocul in care stau a fost construit pe vechea “parcare” a celor din blocurile din jur. Bineinteles ca era plin internetul de nemultumirile lor despre cum le-a furat dezvoltatorul locurile de parcare.
    Terenul apartinea unor persoane private si nu era ingradit fiind un nimic in mijlocul unor blocuri, se considera a fi spatiu public.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.