Despre criza din media

Cum a fost împărţit „tortul“ reclamelor TV

În 2008, televiziunile grupului Pro TV au deţinut 36% din volumul de reclamă, în timp ce Intact, principalul concurent, a atins o cotă de 18%. Toate marile grupuri de televiziune au pierdut cote de piaţă din „tortul” publicităţii. TVR a suferit o scădere a volumului de reclamă de 38,2% faţă de 2007.

Trusturile de presa se bat on-line pentru suprematie

Bugete inghetate pe sfarsit de an, devalorizarea monedei nationale in raport cu euro, pe fondul crizei financiare, sunt principalele fenomene care au marcat piata on-line autohtona in 2008. Totusi, mediul on-line a dat in 2008 semne de maturizare, prin masurarea audientei de catre un organism independent (SATI) si masurarea pietei de publicitate la nivel national (ROADS).

Marius Tucă: ”Mie îmi place să cheltuiesc. Sunt în postura unui fiu risipitor”

Vorbeşte de investiţii editoriale într-un an de criză, deşi 2009 a început pentru Jurnalul naţional cu o reducere de salarii de 20%. Spune că nu cunoaşte cifrele de perfomanţă ale ziarului, deşi este director. Recunoaşte că tabloidul vinde, dar speră într-o revenire a publicului la produsele media quality.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

18 comentarii

  1. NOU
    #1

    Pertinent ce zice Tuca acolo :-D in fine, in lumea lui cel putin :-D Imi place partea cu revenirea la produse „quality”. Cand noi habar n-avem sa ne legam sireturile asta vrea quality? Cand noi habar nu mai avem ce inseamna „cultura”? In fine :-D Noi sa fim sanatosi!

    00
  2. Calitatea poate scade pentru tine si pentru mine, dar televiziunile dau maselor ce vor: paine, circ, scandal, vedete de carton, incultura. In conditiile astea, cand, cum zicea si Tuca, tara noastra se manelizeaza, si televiziunile da poporului ce vrea, o sa creasca. Cel putin in audienta.

    00
  3. NOU
    #3

    Îmi este „puțin” dificil să înțeleg cum s-a împărțit felia de tort.
    Poate nu fac eu parte din eșantionul reprezentativ, dar nu înțeleg cine a crescut și cine a scăzut.
    Deci ProTV și Antena1 au pierdut cote de piață. Au pierdut în favoarea micilor televiziuni, sau au pierdut doar pentru că sumele aruncate în publicitatea TV au scăzut? Deși logic, dacă vorbim de cotă de piață, vorbim la procent din total. Nu ca volum absolut comparativ cu anul precedent.

    Apoi micile televiziuni (cum sunt încadrate de articol) pentru mine sunt inexistentele televiziuni. Nu mă uit la ele, nici nu cred că le am setate printre canalele pe care le butonez din joi în Paște.
    Televizorul meu are butoane de la 1 la 9…
    1 = TVR1
    2 = TVR2
    3 = Antena 1
    4 = Acasa
    5 = ???? Nu mai țin minte
    6 = ProTV
    7 = ???
    8 = ???
    9 = ???

    Cred că eu sunt de vină… mă uit probabil prea puțin la televizor…

    00
  4. Era si cazul sa intre pe on-line. Se pare ca in sfarsit on-line-ul romanesc incepe sa devina din ce in ce mai interesant. E o piata inca neexplorata indeajuns in romania.

    00
  5. Nu cred că este ceva surprinzător. Cu atât mai mult cu cât calitatea programelor scade de la un an la altul. Legat de online: nu pot spera cu adevărat că vor avea un succes real câtă vreme uită să precizeze sursele. În timp lumea îi va taxa.

    00
  6. aia fac in doua luni cat fac eu intr-un an. Mila? Eventual cand l-oi vedea pe Tuca ca se bate Ciutacu pentru partea de trotuar.

    00
  7. @Programare Sociala: exista o droaie de statii mici care aduna si ele cate 1-2% din cota de piata. Vezi Hallmark, Discovery, NG, Antena2, asa ca se strang si pe la astea…

    00
  8. Grupul media PRO devine un colos si se pare ca se distanteaza de restul. Grupul intact detine abia jumatate din media pro :|. Credeam totusi ca e mai stransa lupta.

    00
  9. „Se bat On-line pt suprematie”
    Asa ca vorba aruncata sun abine, insa chiar si in conditiile in care li se arat cu degetu’ ca ar fi mai bine sa se axeze pe N-line, nu o vor face ca nu stiu cu ce se mananca! Asa ca momentan vorbele alea se numesc GARGARA COMUNISTA! ;)

    00
  10. NOU
    #10

    Imi recunosc incompetenta in a clasifica afirmatiile dlui Tuca. Nu prea inteleg de fapt scopul pe care si-l propune el si actionariatul Intact.

    Ei se focalizeaza pe calitate (si atunci pagina cu Pitzipoance din Jurnalul National este un semn de coerenta mentala maxima) , pe profit (si atunci nu inteleg accentul pe calitatea editoriala din afirmatiile de mai sus) ori de fapt vor o strategie mixta (public larg/profituri mari) destul de revolutionara.

    Daca este ultima varianta sunt foarte curios sa o vad materializata.

    00
  11. sper sa dea faliment lanternele

    00
  12. gargara cu „noi facem quality” o spune oricine, de la jn la click si cancan. pentru ca e frumos sa-i dai impresia cititorului ca a ales un produs mai cu mot, chit ca e format tot din craci, tzatze, buci si marlanie textuala. dar la noi nu conteaza fondul, forma sa traiasca!

    00
  13. @Daniel Enache: bre, faza si mai tare e ca tuca vrea sa faca quality. tuca, da?

  14. Stii ca Pepsi si-a schimbat logo-ul – asta vis-a-vis de media . ;) Poate acoperi si aspectul asta pe blog – ca e destul de intere.

    00
  15. JN-(CIUTACU+TUCA+CRISTOIU+ADRIAN NASTASE) = QUALITY

    00
  16. Televiziunile mari (Pro, Antena, Acasa) pierd in favoarea celorlalte mici si f mici (Others, cum sunt ele etichetate in Infosys).

    Volume de publicitate pe TV? Jale. Catastrofa. Apocalypsa, mayca. M’am uitat zilele trecute pe evolutia nr de spoturi pe televiziuni si te caci pe tine de ras. Prima TV cu 3 minute de publicitate pe ora. In conditiile in care, nu cu mult timp inaine, Prima era fruntasha la depashit productzia la hectar de max 12 minute per ora, courtesy of cecitate CNA.

    Va spun: jale. Am ajuns sa traim si vremurile fara reclama la televiziunile comerciale. Si adevarat va graiesc voua: nu’i ushor deloc :(

    00
  17. @Turambar: lasa ca e bine. se mai cern. sunt satul de clipurile de la a2 cu fernando de la caransebeş.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube