Despre top celor mai proaste SUV-uri 4tuning

Supărat că l-am necăjit de câteva ori, Valentin Mănuș de la 4Tuning revine azi cu ceva delicios: un top al celor mai proaste SUV-uri de cumpărat la mâna a doua, unde bate un apropo vizibil din satelit la a mea.

Din capul locului vreau să spun că Subaru nu e firma lu’ tata, deci mă afectează deloc spre foarte puțin că un agramat (Valentin Mănuș) care nu se pricepe la mașini cât să fie constant într-un review publică un articol pe un site construit din furturi despre firma aia. Serios. Oricum, cititorii speicali de pe 4tuning nu au bani de Subaru, nici măcar la mâna a doua, pentru că de banii ăia iei două BMW-uri la mâna a opta, sau un Passat nou nouț din 2002 cu doar 80.000km la bord.

Deci da, o altă lovitură devastatoare a lui Mănuș!

A doua fază: nu e tocmai inteligent să râzi de un om cu un șifonier de 230CP când tu ai o canistră de 114CP pe post de mașină personală. Te dai iar la antrenor și nu-ți stă bine.

Trei: eu am SG cu facelift (SG9 XT, pe numele lui de cod), nu SG ala din 2002. Bagă în gugăl SG9 XT și dă pe poze ca să vezi cum arată și pune poza corectă dacă tot vrei să râzi de mașina mea.

Dar să trecem la top.

Fiat 500X

OK, poate ca nu este chiar un SUV, dar sigur se vrea a fi un crossover. De fapt, este o masina strict pentru asfalt, cu care nu ai ce face in teren accidentat. Insa noi te sfatuim sa eviti aceasta masina din alte motive: nu ai loc in ea deloc, in portbagaj nu iti intra nimic mai mare de o geanta diplomat, este o masina care se depreciaza vazand cu ochii si, in final, ramane o masina de femei. Nu mai zicem nimic de faptul ca e Fiat, adica o marca deloc sinonima cu fiabilitatea…

Dumbo, asta e o mașină funky, pentru fete!!! Nu e SUV de-adevăratelea!!! E un fel de Nissan Juke, Kia Niro, Skoda Yeti sau Audi A1! Normal că n-ai loc în ea, nu e pentru familie de doi adulți și doi copii.

Subaru Forester

Masinile Subaru sunt bune, in general, nu degeaba sunt foarte populare la americani. Dar, in Romania, au o singura problema: oamenii habar nu au sa aiba grija de ele. Service oficial nu exista pentru marca asta, piesele sunt scumpe si motoarele sunt foarte insetate. Unde mai pui ca modelul acesta arata ca un cartof cazut din remorca, iar in ceea ce priveste iesirea in teren accidentat… sa zicem ca pentru Forester, asta inseamna un deget de zapada, nu mai mult.

Nu e bun la off road? Bine că mi-ai zis, naibii, să nu cumva să ies cu el de pe asfalt și să nu mai fac din astea. Și piesele sunt mai scumpe decât la nemțești pentru că nu au fabrici în Europa, dar tu n-aveai de unde să știi asta, că nu ești jurnalist auto. La fel cum nu știi și ce poate la off-road.

Land Rover Freelander

Nu mai e pentru nimeni un secret ca masinile britanice au fost si au ramas proaste. Iar acest Freelander confirma imaginea proasta pe care si-au facut-o englezoaicele. O faima similara cu cea a italiencelor, adica tari care livreaza masini fara fiabilitate, facute prost. Un Freelander se vrea a fi un SUV cu o capacitate mare de mers in teren accidentat. Insa nu e deloc asa. Motoarele pe benzina sunt slabe si foarte insetate, sistemul 4×4 lasa de dorit, iar partea electrica este o enigma totala. Daca vrei sa-ti iei un Freelander Cabrio, mai bine ia-ti o umbrela: chederel sunt degeaba si va ploua mai tare ca intr-un WC atunci cand tragi apa.

Aici se referă la Freelander 1, ăla care avea motor de Rover sau motor de BMW. Da, alea cu motor de BMW sunt tare proaste, de aia sunt unele care au 300.000km la bord și merg fără grețuri.

BMW X6

Te rugam insistent sa nu iti cumperi un BMW X6. De ce? Ca deja sunt prea multe. Daca ai bani de un X6 nou, te invitam sa ti-l cumperi, dar la mana a doua, te rugam sa-l eviti. Ajunge sa te uiti cine sunt soferii de X6 si iti vei da seama ca nu vrei sa fii la fel ca ei. Cefe late, lanturi groase, manele la blana. Masina este extrem de buna si foarte eficienta la exploatare zilnica, dar are o singura problema: soferii care depasesc pe sina de tramvai si cei care parcheaza pe trecerea de pietoni. Ei conduc aceste masini. O poti cumpara cam peste 40 de ani, cand deja devine masina clasica.

Logica lui e completă.

Fiat Freemont

Nu ai auzit de acest SUV? Mai bine, nu ai pierdut nimic… Este de fapt un Dodge Journey care in Europa si in alte tari se vinde sub numele de Freemont. Este un SUV full-size, adica mare, excelent pentru excursii si pentru familii. Dar stii ce este amuzant la masina asta mare? Ca vine cu tractiune fata. Evident, daca vrei, poti avea si tractiune 4×4, dar un sistem primitiv care nu e bun la nimic in teren accidentat. Cat despre motoare… acestea sunt din cele mai proaste. Piese scumpe, fiabilitate de Fiat… sa mai spunem?

Journey e mid-size, nu full size, și nu prea e SUV, e mai degrabă un minivan. Chestii banale pentru cine se pricepe.

Opel Frontera

SUV-ul asta german a fost si inca este unul foarte aratos, clasic, spatios si cu o garda la sol semnificativa. Daca te uiti la prezoane, o sa vezi ca jantele nu sunt prinse cu 4 sau 5 prezoane ca la orice alt SUV normal, ci cu 6 prezoane, ca la o masina serioasa de off-road. Are punte rigida pe spate si suspensie independenta pe fata, iar unele modele chiar aveau optionale de confort precum piele si clima automata. Insa aceste Opel-uri aveau un singur minus: motoare de cacao. Ca e vorba de cele pe benzina sau de cele diesel, motoarele care au fost pe aceste Frontere lasa de dorit.

De aia sunt atâtea pe șosea, mai ales prin zonele rurale, că sunt mașini proaste. Știu un Frontera de pădurar cu 400.000km la bord. Proastă mașină.

Jeep Renegade

Masina asta e, de fapt, motivul pentru care am scris acest articol. Asta dupa ce am vazut in Bucuresti un exemplar similar cu cel din poza, portocaliu, pesemne cu o echipare speciala de off-road, care se chinuia sa iasa dintr-un loc de parcare cu zapada de maxim 20 cm. De ce mai ai un SUV cu pretentii daca te chinui 30 de minute in care dai la lopata de zor, sa iesi dintr-o zapada penibil de mica, in timp ce altii cu Loganul zboara pe langa tine? Pentru ca Renegade nu e un Jeep, este de fapt un Fiat 500X cu o caroserie de Jeep. Este o masina de oras, nu de off-road, este un GIP, nu un Jeep, este un model care face de ras aceasta marca cu traditie in off-road si este o masina care te va dezamagi. Loc de bagaje nu exista, capacitati in off-road nu sunt… Mai bine ramai cu banii in buzunar.

Jeep nu poate vinde doar Wrangler, că unii țin la rinichii lor și Jeep ar da faliment, de aia au scos Compass și Renegade și alte manele. E un SUV funky de oraș, pentru soția al cărei partener are un Grand Cherokee. Banalități.

Deci, Mănuș, ai dat iar cu mucii în ciorbă, și asta în timp ce o mâncai. Uite, cititorii tăi râd de cât de mizerabil și inexact ești, dar eu apreciez că la articolul ăsta te-ai chinuit un pic mai mult cu limba română decât de obicei. N-ai reușit mare lucru, dar măcar ai încercat.

 

Băi ce-am mai râs! Ce a copt-o el pe asta, să mi-o dea la mașină, că sigur mă bușește plânsul…cât de special să fii?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. N-ai înțeles mă, a văzut el p-unu’ cu un Renegade, că s-a chinuit să iasă și a stabilit că e nașpa mașina. A auzit că Frontera au motoare nașpa, Fiat nu îi fiabil, X6 îi de cocălari Land Rover îi englezesc, deci Brexit, deci nașpa și Forester e cea mai nașpa că ai tu și că ești nașpa. Sigur că putea scrie la fel de concis ca mine, da’ or mai fi unii p-acolo care apreciază ciorbele astea de afirmații ‘din voleu’.

    00
  2. „Unde mai pui ca modelul acesta arata ca un cartof cazut din remorca” .. Aici e singurul punct unde sunt de acord cu el !

    00
  3. Cand am vazut titlul in feed ul ala de pe fb fix la tine si la masina ta ma gandeam dar din lene nu am intrat aici sa iti cer o parere :)

    00
  4. Ma gandeam io ca o sa apara un post despre asta…

    10
  5. adevaru-i ca seamana cu un cartof …

    00
  6. Am avut un LR Freelander vreo 5 ani. In acesti 5 ani a facut vreo 100 000 km maxim, in care s-au schimbat piese normale, ambreiaj, turbina, un furtun de la ac si consumabile. Alte probleme au fost la trapa, pe unde curgea apa, geamul electric de la hayon, sistemul de alarma stoc al masinii. Aceste probleme sunt marunte oarecum dar enervante. A fost vandut la 250 000 km, real avand in jur de 400-500 000 km, la motor nu s-a umblat.

    00
  7. Masinile sunt gramezi de fiare cu care ne facem treaba. Unelte… Nici nu merita sa vorbim despre ele. Nici de bine, nici de rau. Nu am auzit inca pe tamplari vorbind despre rindele si pe medici despre bisturie sau pe IT-isti despre tastaturi. Grow up my friends!

    00
  8. WTF oricine isi cumpara un SUV merge la off-road ?
    X6 sa nu va cumparati ca e plin de ele si doar cefe late, pe bune ? personal nu imi place masina dar poate sun unii care o gasesc utila.
    Din cate vad pe youtube subaru forester pe zapada rupe normele, prin america rupe normele pentru ca are consum mic comparat cu alte masini care pot face fata la un drum cu zapada. Foresterul dupa 2010 arata bine, pana in 2009 arata ciudat dar sunt inca destule care isi fac treaba.
    „service oficial” ? prin alte tari mecanicii sunt specializati pe un anumit brand din scoala si participa la traininguri in fiecare an din pacate nu acelasi lucru se intampla in service-uri din romania.
    In ziua de azi orice mecanic poate munci pe aproape orice masina pentru ca exista software cu diagrame pas cu pas cum sa inlocuiesti orice piesa.

    00
  9. „Service oficial nu exista pentru marca asta [Subaru]” – M-am oprit din citit aici. N-am putut sa continui lectura celorlalte argumente imbecile pe care le are tipul care a scris articolul pe 4tuning. :))

    00
    • si eu tot acolo m-am oprit :) mai avea putin si zicea ca nici reprezentanta n-au, se vand pe sub mana :)

      00
    • Sunt sigur ca daca va cauta adresa „BD.THEODOR PALLADY NR. 47” va avea o surpriza. Exista multe service-uri bune pentru SUBARU, conduc un SUBARU impreza, trebuie sa stiu asta, din pacate nu trebuie sa stiu doar unde sa fac revizia, in general motoarele BOXER de la SUBARU, mai ales cele cu turbina, au destul de multe probleme, incepand de la semeringuri de supape arse la 100.000 km pana la grup diferential central schimbat la 130.000, este o masina pretentioasa si scumpa la intretinere, insa foarte putine masini pot fi comparate cu ea cand vine vorba de performante si placerea de a condule, personal…apreciez „symmetrical awd” drept fiind unul dintre cele mai tare sisteme 4×4, iarna esti cel mai tare!

      00
  10. stai ma, bagi un articol, obtii comentariile alea ( pertinente de altfel) si nu ti pui gatul in streang?

    00
  11. NOU
    #18

    asta e siteul good ol’ pe care colcaie aia cu bmw din 80 pe bg?

    00
  12. „Nu mai zicem nimic de faptul ca e Fiat, adica o marca deloc sinonima cu fiabilitatea…”
    Da carnatul asta de scrie,ce cazan are?Beamveu luat din Bulgaria?Vai de capul lui de informat ce este el pe persoana fizica.Il anunt pe nestiutor ca posed un Fiat(daaaaaaa,FIAT!) Albea luat nou in 2006 pe motiv de portbagaj mare,cu care am facut 225000 de km fara NICIO reparatie,in afara de reviziile din 10 mii in 10 mii de km(cu schimbarea obligatorie a consumabilelor conform planului din carnetul de service).Deci cum s-ar spune,masina mea Fiat facuta la Bursa in Turcia,nu prea este fiabila,deoarece nu i-am bagat dect benzina si talpa 225000 de km.

    00
    • „ADEVARAT!” – F.S. Fiat 1.4 benzina din 2008 125k KM. In afara de consumabile n-am schimbat nimic la masina aia. Consum mai mic n-am vazut nici la Skoda Fabia 1.2(consuma mai mult fabia). Portbagajul imens(si nu doar portbagajul), fiabilitate maxima!!! si nici nu arata rau masina din fata. Si mecanii de la serviceuri spuneau ca masinile astea sunt foarte fiabile ptr. ca nu prea ajung in serviceuri. Imi pare rau ca am vandut-o… dar a trebuit. Avea un singur ‘defect’. Nu avea AC :(

      00
    • NOU
      #21

      Eu am un Fiat Grande Punto 1.4 8v din 2007, am 150.000 km si nu am schimbat nimic la ea, merge super,consum 3,9-4% benzina,de 10 ani n-am schimbat bateria si pleaca la sfert de cheie.Pe fff multe masini de „firma” sunt motoare produse de Fiat.

      00
  13. NOU
    #22

    Cine naiba l-a trecut pe ăsta facultatea? Sau n-are?
    Hoț, prost, agramat, fără simțul ridicolului și al realității, mincinos, lipsit de logică, frustrat și nepăsător la reacția publicului. A, și face articole pe bani, prostituție în toată regula. Răitaru și TVR scrie pe el. A3 e mai selectivă.
    Sper să nu mai aud de el, uitându-mă la articole din 2010-2011 observ cât de mult a decăzut site-ul și îmi dau seama că oriunde s-ar duce el tot un incompetent rămâne.Mori mănuș.

    00
  14. Vali, aici m-ai uns pe suflet, am frontera 2, si e masina mea de suflet, iar de Manus asta stiam de mult ca e paralel, dar sa imi incadreze mandria ca un simplu suv chiar a durut. Plm, nissan joke e suv (pun intended). Acum ca sa ma iau de tine nici ala nu e off-road ce ai facut tu acolo orice masina 4×4 mai acatarii si cu o garda la sol rezonabila face aia, vezi duster.. PS subaru e un producator auto care depaseste imaginatia fanilor xdrive cu tractiunea sa integrala simetrica. Si impreza wrx sti 4u e una din slabiciunile mele!

    00
  15. Cred ca daca ma apuc sa scriu pe undeva ca esti virgin, in doua minute am articol… :))
    Mai fa si tu ceva in viata, zici ca astepti sa iesi la pensie.

    00
  16. Oare eu cu ce masina ma dadeam prin namol vara trecuta?

    00
  17. Am avut o tentativa sa iau un Forester 2009 2.0. 115.000 km. Carte service. Revizii la zi. Am fost la singura reprezentanta din Bucuresti: deviz 7500 lei pt distributie,amortizoare si cateva maruntisuri.
    ENORM!
    Sa nu mai zic ca nu tragea deloc si consum 12.
    Si pretul era 7000. Foarte bun. Si cu toate astea m-a speriat service-ul. Mai ales ca nu sunt alternative.

    00
  18. Valentin Mănuș mare jurnalist:
    – „Unde mai pui ca modelul acesta arata ca un cartof cazut din remorca”
    – „chederel sunt degeaba si va ploua mai tare ca intr-un WC atunci cand tragi apa.”
    – „Insa aceste Opel-uri aveau un singur minus: motoare de cacao.”
    Oare este platit pentru textele astea?

    10
  19. Te-a durut, altfel nu il luai la pendula

    00
  20. In locul lui m-as apuca de dresat borduri. L-ai ucis. Cred ca o sintagma in engleza e cea mai adecvata in cazul de fata – PURE OWNAGE.

    00
  21. Mi se pare ca te ataci degeaba, articolul e evident suma tuturor stereotipurilor auto romanesti si e scris la misto. Nu urmaresc lumea auto, de citit presa romaneasca de specialitate nici atat dar pana si eu stiu aceste stereotipuri. E un articol de consum, care mi se pare chiar amuzant pe alocuri. Nu stiu cat e de scris in domeniul auto din Romania. Si-a luat cineva masina dupa ce-a citit vreo revista? S-a decis cineva dupa ce a vazut ca X masina are loc mai mult la picioare din pozele unui articol? Singura chestie utila pe care o vad pe bucatica asta ar fi un test de costuri intretinere pe termen lung, dar face cineva asa ceva la noi cu adevarat? Stim bine ca nu sunt bani si d-aia nu e nici performanta in presa auto. E un articol de pus o paine pe masa.

    Tu in schimb o iei des pe aratura cand e vorba de teme auto/rutiere. Nu mai inteleg nimic, faci si tu circ ca la TV sau chiar ti se pare important sa subliniezi lucrurile astea?

    00
  22. Unde-i găseşti p-ăştia?

    00
  23. Chiar crezi ca s-a chinuit sa scrie un articol de kkt doar sa iti bata tie „un apropo vizibil din satelit”?

    Nasol cand esti vedeta, toata lumea are ceva cu tine :)

    00
  24. Las-o moarta, ca a zis-o bine. Te legi de chichite, esenta a corecta.

    00
  25. Doar de curiozitate… idiotul asta a condus la viata lui si altceva in afara de Octavia 1.5 Dizăl? E misto sa faci review doar din auzite.

    00
  26. Mă amuză maxim feud-urile astea meschine și neinteresante pentru 99% din popendulație.

    00
  27. Cineva il citeste pe DeMuro si vrea sa fie amuzant.

    00
  28. „piesele sunt mai scumpe decât la nemțești pentru că nu au fabrici în Europa” asta nu anuleaza faptul ca piesele sunt mai scumpe. Pentru consumator, motivul e irelevant.

    00
  29. NOU
    #41

    acuma la modul serios. eu am inceput cautarea de SUV light dar 4X4, motor de maxim 2000 cmc diesel, preferabil 1,6 benzina, mana a 2-a, 2008 +, ceva ce sa inceapa de la 200.000 + km, pe la 7-8.000 euro si am gasit:
    – VW Tiguan – preferatul din toate punctele de vedere
    – Suzuki Grand Vitara – frumos, frica de piese scumpe
    – Skoda Yeti – interesant
    – Nissan Juke – doar daca e la pret bun
    – Chevy Captiva – imi place, frica fiabilitatii scazute
    – Opel Antara – am auzit ca Opel e asa si asa
    – Hyundai Tucson – ok, cam oldie, totusi ok
    – Mitsubisi Outlander – de luat in seama, e totusi Mitsubishi
    – BMW x3 – suspect de multe la pret mic, ceva nu pare ok
    – Dacia Duster – cam scumpe, dar de luat in seama

    Masina o iau din ratiuni pragmatice – in curand (sper) e gata casa unde am nevoie (doar) in cazuri speciale de un 4×4 pe o portiune de vreo 200 m. Si e totusi parca putin mai sigura.

    00
    • 1.6 benzină! HA HA HA! Opel Antata! HA HA HA! Nissan Juke! HA HA HA!

      am râs irl. serios.

    • NOU
      #43

      pai d’aia scriu aici. poate, poate imi da cineva ceva sfaturi.

      00
    • ok, hai să o luăm pe puncte.

      – kia/hyundai – după 7 ani încep să cadă, de aia sunt atât de ieftine. poți nimeri una care merge bine încă 20.000km sau una care să pice mâine. am auzit ambele variante de la diverși amici care au pățit-o. vorbim strict de SUV-uri 4×4 aici, care au văzut și ceva acțiune pe drumuri forestiere.

      – captiva/antara sunt niște bășini.

      – vitara și outlander sunt mișto, depinde mult de starea lor.

      1.6 benzină înseamnă că mașina va trage foarte greu. nu greu, greu trage când are 2 litri benzină, ci foarte greu. adică nema depășiri, nema tras uman când ai 4 oameni în ea.

      dacă vrei neapărat vechituri, mergi spre CRV, RAV4, japonezele sunt foarte fiabile.

    • Mai e o bubita. Chevrolet s-a retras oficial din Europa (inclusiv Romania), a mai ramas doar in Rusia si CSI. E cam naseol cu comanda de piese, nu prea se mai omoara, sunt repere care se aduc greu. Este cam aceeasi poveste ca la Daewoo. Stiu ca poti comanda teoretic orice, dar e naseol cand masina ta chiar nu mai are reprezentanta oficiala in tara ta.

      https://www.chevrolet.ro/owners/chevrolet-ceases-sales.html

      00
    • Salut. Am Suzuki Grand Vitara III, scurt, 1.6 benzina. Motorul e subdimensionat chiar si pentru dimensiunile masinii, dar eu conduc mai batraneste asa ca am trecut peste acest inconvenient. Am cautat un SUV care sa aiba consum cat de cat decent. Dintre recomandarile lui Zoso am eliminat Honda CRV datorita consumului mare, iar la Toyota RAV4 era oferta generoasa la diesel, eu voiam benzina. Piesele nu sunt scumpe, dar nu se gasesc in tara; eu am fost nevoit sa astept livrarea din Ungaria.
      Avantajul la Duster este ca poti lua o masina mai noua la aceiasi bani pe care i-ai da pe o masina straina, mai veche. Se pare ca se descurca in off-road.
      https://www.youtube.com/watch?v=Cu0vs9wWzCk

      00
  30. Am sa las asta aici pentru cei ce considera Subaru Forester nedemn de offroad: https://www.youtube.com/watch?v=wLkvqsQEV2Q

    00
  31. când a zis ca X6 e pentru cocalari cu lanț și ceafa groasa nu și-a jignit toți cititorii?

    00
  32. Review-urile aluia sunt pe acelasi calapod cu review-urile la rujuri facute pe youtube de fetitele de 8-9 ani care zic ca „Acest ruj il am din carrefour este rosu si este cel mai bun ,se da si mami cu el Alea de la Oriflame nu-mi plac ca de acolo isi ia colega mea Anca si de asta nu-mi plac ca nu vreau sa avem acelasi ruj.”

    00
  33. Land Rover Freelander e de departe cel mai prost SUV din cate am vazut. Am facut prostia in urma cu cativa ani de a cumpara o astfel de masina, crezand ca e o masina de teren care ar putea face fata si la drumuri oarecum grele. Niciodata nu am facut off-road cu el sau altceva, ci doar mai mergeam pe camp, pe drumuri comunale, etc. Mi-am dat seama, ca indiferent de ce tipuri de cauciucuri avea, te arunca in sant. Cuplul 4×4 e gandit atat de prost, incat atunci cand derapezi, spatele pleaca in lateral si te arunca in sant sau ai chiar sansa sa te rastorni. Toti prietenii mei care au mai avut acest tip de masina, s-au plans de aceeasi problema.

    00
  34. As merge pe Suzuki pentru fiabilitate. Detin un Vitara din 2017, mers in fiecare zi si n-am probleme. Doar pe Japoneze ma bazez…restul sunt jucarii

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube