Despre bac, o caricatură din 2006

Cel mai trist elev de clasa a 12a e cel care a umplut sacoşa profesorului şi nu a luat bacul. Se minţea pe el, îşi mintea părinţii, îşi imbuna profesorul. La final, el singur a rămas în urmă. Nu mami şi tati, nu proful, el.

50% promovabilitate? Bun, şi aşa căutam pe cineva să îmi sape grădina.

capsunari

Altfel, ce ziceţi de un sistem de bonusuri pentru profesori bazat pe performanţa elevilor? Ar stimula un pic procesul de învăţământ? Sau mai bine cursuri de aranjat rafturi?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

91 comentarii

  1. In 2006 a fost rata de 80 %. In 2011 de 44%. Poftim generatie de handicapati, de cocalari si pitipoance !

    00
  2. Poate ne trezim odata si ne dam seama ca avem nevoie de mecanici, zugravi, tamplari, electricieni …… nu doar absolventi de facultate care nu sunt in stare sa isi scrie numele.

    00
  3. 80% din cei picati acum vor trece cu bine de BAC in sesiunea de toamna. Ca asa-i la noi. Ne bucuram degeaba. Pe bancile facultatilor vor ajunge la fel de multi cocalari si pitipoance care n-au citit o carte in viata lor.

    00
  4. Avem nevoie de alta tara, de asta avem nevoie. Cu un ratat din asta ca electrician, etc, te asigur ca iti ia foc casa !! Nu-s buni nici de asta !

    00
  5. si de ce crezi ca nu tre sa ai bacul sa sapi gradina?cand ai luat diploma aia uiti de sapaliga? sau aia au tarif mai mare?

    00
  6. Si mai trist este ca iti va sapa gradia unul din astia care-au luat BAc-ul. pentru ca vrea sa aiba un ban in plus cand va merge la toamna la facultate. Aia care nu l-au luat, nu vor face nimic peste vara ca, vezi doamne, au BAC-ul de dat la toamna si trebuie sa invete. :(

    00
  7. f bune caricaturile lui mardale =)).

    cand i-am auzit ca au fost subiecte de olimpiada m-am pisat pe mine de ras :))…adica sa scazi 2 matrici a devenit rocket science sau ce ?! sau avem un neam de poIeti (cu i) si nu prea le au iei cu matematica.

    00
  8. mon ami, am picat de 4 ori bac ul.
    my bad, am o aversiune pentru matematica, chestie pe care s ar parea c o am bagata n ADN, de cand eram in copac.
    Yea, dupa 2 ani de bagat matematica sub forma de meditatii ( faceam 3 ore/zi si dupa o saptamana o luam de la capat fiindca NU VOIAM* sa bag ecuatii la cap ) am reusit sa iau un 6, care i cea mai mare realizare matematica a mea de cand ma cunosc.
    Parerea mea personala, e faptul ca bacu` i frectie ( inclusiv la matematica, recunosc ) si nu e un criteriu dupa care sa ti judeci capabilitatile din alte puncte de vedere ( profesional, in primul rand ). Din astia, o sa apara multi care pe la trij` de ani o sa dea bacu` iar intre timp o sa dezvolte o cariera. Se poate management si fara studii, se poate meserie si fara o scoala postliceala ori colegiu…ori facultate. Cui are nelamuriri, pot sa i trimit scanata cartea de munca. Am dat bacu` acu` 5 ani:)) si am peste 35 de ani.

    (*) ala care se gandeste ca am facut meditatii atata timp fiindca vroiam sa i o trag lu` profa, ii tampit.

    00
  9. NOU
    #9

    hai mai, a picat cine n-a invatat si basta.. M-am uitat la liceul unde am terminat eu: 3 picati si medii foarte bune… Ca au picat in masa cei ce nu trebuia sa ajunga, macar, la liceu, e cu totul o alta poveste. Cand ii vad cum se descalifica singuri cand se lamenteaza in direct la tv, ca, vai Doamne si Maica precista!, n-au fost lasati sa copieze, zici ca asta ar fi fost normal. Desi da, asta a fost normalul de pana acum..
    Sunt sigur ca nu se va schimba nimic: la spiru haret(doamne cum ii intineaza numele!) te poti inscrie si fara bac luat.. Trebuie sa-l iei pana termini(adica 2 ani.. Ca facultatea e de 3 ani si mai faci 2in1, platind taxa dubla… Ca doar sunt genii)..

    00
  10. Dupa declaratiile ministrului de saptamana trecuta, nimeni nu l-a parafrazat, dar ii fac eu un serviciu „Imaginati-va cum ar fi aratat Romania cu 15-20 de generatii dezobisnuite cu frauda! „

    00
  11. Au fost foarte grele subiectele , dar vom promova toti pe toamna , oricum avem nevoie si de muncitori , nu de pitipoance si cocalari care fac o facultate si o fac degeaba !

    00
  12. si eu am picat bacu la romana acum 6 ani…. d.p.m.d.v. romana la bac e frectie la picior de lemn… mor pe oamenii aia care spun … daca te opreste cineva pe strada si te intreaba cand s a nascut Eminescu? … acum va intreb eu pe voi ..v a oprit cineva vreodata pe strada sa va intrebe asa ceva?… eu zic ca cel mai bine , in loc de literatura sa se dea gramatica la bac la romana … ca degeaba stie vasile ce a facut ion cand nu stie sa scrie corect in romana ( mentionez ca nici eu nu sunt mare expert :) …. sunt mai mult pe profil de matematica/fizica)
    Eu cred ca ar fi mult mai logic sa dai la bac pe profilu tau …. vrei informatica/fizica/biologie….dai la materiile respective si te duci la facultate pe acelasi profil….vrei jurnalism etc …dai romana si tot asa

    00
  13. Pe mine ma enerveaza ca toti amicii cu copii care au dat bacul imi explica ce greu a fost la mate, iar cand le zic ca a fost banal se supara.

    Baaa, a fost banal in pla mea. Banal!

    Spuneti-mi ca nu merita sa inveti, ca nu exista legatura intre notele de la scoala/bac si succesul in viata, ca sistemul nu te motiveaza sa inveti, DAR NU CA A FOST GREU.

    BONUS:
    Alain de Botton: A kinder, gentler philosophy of success
    https://www.ted.com:443/talks/alain_de_botton_a_kinder_gentler_philosophy_of_success

    00
  14. Daca erau asa stricti in orice an de dupa 95 incoace rezultatele ar fi fost si atunci exact la fel ca cele de acum. Lumea lua BAC-ul pentru ca se copia sau primeau direct foi cu raspunsuri. Foarte bine ca ministrul curului de acum le-a aratat macar oamenilor cat de retardate sunt ultimele generatii. Punct.

    00
  15. eh, in toamna va fi promovabilitate >90%, asa ca nu prea mai conteaza

    00
  16. NOU
    #17

    @RAIDER:
    Domnul meu, dumneata nu aveai ce cauta la liceu, daramite sa ajungi sa dai bacul.. Din cate observ, aversiunea dumitale e extinsa si la limba romana. Nu te speria, nu am nimic personal, dar observ un model in societatea romaneasca din prezent si mai de multisor: mersul-si-asa.. Mai legam cu o sarma(in speta: mai facem o meditatie, mai dam o spaga), o mai luam pe cai ocolite.. Am devenit toti niste „Dacii 1300”..
    Sper sa nu se supere careva si sa o ia ca o jignire, dar cine a fost prin tari mai dezvoltate(gen Statele unite, tarile nordice, Franta, M. Britanie), a observat, probabil, o chestie care acolo functioneaza bine: copiii mai putin dotati intr-o anumita directie sunt indrumati inca din clasele primare catre clase speciale. Unii dintre ei, datorita dedicatiei si harniciei, reusesc sa isi revina. Dar aceia ce nu reusesc, din varii motive, nu ajung in licee. E simplu si ar trebui aplicat si la noi: sa nu mai fie obligatoriu sa treaca toti clasa..
    Am avut un vecin care nu a reusit sa ia bacul pentru simplu motiv ca este analfabet. Dar intrebarea este cum a ajuns la liceu?! La fel in facultati: ne miram ca sunt absolventi slabi dar chiar si in facultatile de stat(dupa ce ca sunt zeci de ID-uri prin tara) sunt bagati mult prea multi..

    Haide ca m-am intins si e o tema pe care ar trebui iscata o dezbatere nationala, dupa evidenta de la Bac(nu e un dezastru, ca nu e vreun accident), nu un simplu discurs pe un blog..

    00
  17. Cel mai amuzant e ca cei care au dat bacalaureatul anul asta nu au stiut sa faca distinctia intre un text dramatic si un roman. Adica cat de idiot sa fii sa zici ca text dramatic este un text…in genul filmelor de drama?
    Cand am dat eu bac-ul, la romana ne-a picat traditionalismul (in gradina getsimani) si nu m-am vaitat ca a fost greu.. efectiv a fost un subiect din cele 100 variante. Ah, si e corect ca anul asta au fost doar 10 variante de subiecte posibile?

    00
  18. Coptii, puneti mana si invatati !!!! :))))

    00
  19. Mizeria asta de la BAC este veche de zeci de ani, dar numai acum iese la lumina adevarata prostie a elevilor si incompetenta profesorilor.
    50% rata de promovare? 50% salariu primit, sa se mai planga si acum de salarii mici, cand se vad rezultatele muncii lor.
    Frauda, copiatul, spagile trebuie impiedicate in continuare, nu avem nevoie de doctori analfabeti sa ne puna diagnostic si sa ne opereze, sau de arhitecti incapabili de 1+1=2 sa ne faca blocuri si case.

    00
  20. Ba pardon, 40 % :)) . O masura ce ar fi de luat ar fi sa se verifice la liceu. Daca ametitul ala care a luat 1.9 la mate si la scoala a avut media 10, sa fie profesorul concediat. Daca a luat copilul 8 la mate, si a avut media 8, sa ii dea tata la profesorul ala spor de 50%. Asa elevi prosti, asa parinti batuti in cap, asa profesori limitati.

    00
  21. Serbanescu, ce oi fi avand tu cu faptu` ca eu prefer blancu` in defavoarea cratimei…habar n am. Nimic personal, pune cracuta pe indreptare ortografice si ortoepice in loc de practica criticii absconse si o sa descoperi chestii noi.
    Mi am dat bacu` la romana in acelasi context, fara sa pun o cratima si cu expresii licentioase ( in final, e strict problema pixului meu cum ma exprim in raporturile cu tine ) si ca sa pun motu` la rahat: daca erai tu in comisie, ma picai probabil. Har domnului, nu erai p` acolo.
    Descopar cu deosebita placere ca esti unu` din aia pentru care HARTIA CONTEAZA.
    Cacum totu` i relativ, si placerea mea de mai sus…e la fel.

    00
  22. Cand dadeam eu bacul > si acum am cosmaruri ca nu-l iau lo! :) -> subiectele erau EXCLUSIV din manual.
    Acum nu e la fel? Subiecte EXCLUSIV din manual?

    00
  23. In cele mai multe cazuri parintii sunt prosti din cale afara. Vorbim aici de tot felul de capsunari si parveniti ale caror foachi nu li se cuvine sa ia note mici. Doamne fereste sa ia copilul o nota mica, se prabuseste lumea pe el, se tulbura psihic, saracu’ !

    Cunosc caz in Fagaras unde un profesor de matematica a lasat mai mult de jumatate de clasa corigenta vreo 3 ani la rand. Le era si diriginte.
    Concluzia dupa 4 ani de „teroare” ? E printre singurele licee din tara in care TOTI absolventii au promovat BAC-ul, marea majoritate medii peste 8. Fata de prostimea care o sa plateasca in general de la 2500 de lei in sus / an taxa la facultate plus caruta aferenta de bani la restante, astia baieti si fete destepte vor plati in facultate inmatricularea si diploma de licenta.

    In zilele noastre un profesor care isi „persecuta” elevii cu note rele va fi „futut”. In sensul rau al cuvantului. Un profesor de 60 ani care a scolit jumatate din autoritatile unui oras, ala isi permite sa dea note pe merit si sa lase o clasa intreaga corigenta daca e de parere ca acestia nu sunt la curent cu programa. Unui profesor de 25-30 de ani ii dardaie fundul cand da un 4 la ore pentru ca e ii e frica sa nu ramana fara loc de munca. Am prieteni profesori care au primit penalizari sau au fost repartizati din licee pe plangeri facute la minister pe motiv „Profesorul X are ciuda pe copilul meu, il discrimineaza, etc”.

    Asta-i problema la noi, pana si in scoala conteaza puterea mai mult decat nivelul intelectual. Pe langa faptul ca multi profesori tineri sunt din cale afara de incompetenti, aia care ar vrea sa faca ceva trebuie sa isi calce pe principii si sa se adapteze „turmei”.

    00
  24. @ andrei „sa ii dea tata la profesorul ala spor de 50%” corect este profesorului! meriti un 4! te asteptam in toamna

    00
  25. Nu a fost greu sa iei 5 in Bac , a fost greu sa iei peste 7.50 fara multa munca in prealabil . In liceul meu a fost promovabilitatea 100%. Subiectele nu au fost grele , nici banale , au fost mai grele ca in anii trecuti , lucru ce se vede si din note . Cert e ca e anul trecut , cu o medie de 8.60 cat am avut eu , chit ca putea sa fie peste 9 cu putina atentie , eram al 34000-lea pe tara , iar , anul acesta , sunt al 18836-lea pe tara . Da , sunt doar statistici , dar daca noi ,cei ce am fost catalogati de profesori ‘ultima generatie stralucita’ , am avut o promovabilitate jenanta de 44% , sunt curios ce vor face cei ce abia au intrat acum in liceu . Vom trai si vom vedea

    PS: Cea mai mare magarie mi s-a parut faptul ca cei de la minister i-au instruit pe corectori sa corecteze in minus

    00
  26. O mare parte din vina e a parintilor! Eu zic sa invatam cu totii din ce vedem acum… pt ca daca atunci cand vom fi parinti ne vom comporta asa cum se comporta parintii de azi o sa fie vai de odraslele noastre! Multi profesori nu „lasa corigenti” pt ca sunt mituiti si amenintati de parinti si de alte rude si cunostinte de-ale elevilor. Apoi aceeasi parinti vin si zic ca e de vina sistemul, e de vina ministrul, sunt de vina profesorii, poate chiar si licheaua de odrasla e de vina, dar eu ca parinte? Eu mi-am facut datoria! Pe dracu…
    Pt cei care stiu ca „pedeapsa” pt o nota mica nu era „nu iti mai iau i-Phone4 saptamana asta ci sapt viitoare”: aveti grija ca ai vostri copii sa nu ajunga ca astia! Educatia copiilor ar trebui sa fie prioritatea 1 pentru parinti, nu pt profesori sau pt ministru!

    00
  27. NOU
    #28

    Ma bucur enorm ca anul acesta au fost destui care si-au dat arama pe fata si au aratat cam ce au facut ei in 4 ani de liceu. Imi pare rau totusi ca trebuie suportati 4 ani de profesori si colegi, cei din urma ascultand texte de genul: „iti dau si tie un 7, desi meritai 4, ca e clasa buna asta, totusi”

    Si daca e clasa buna, ce? Sa il bage in pizda ma-sii si sa scape clasa de el.

    00
  28. @Claudiu , anul acesta au fost 10 variante facute de minister din care au ales una . Doar ca , anul acesta , asa cum a fost si anul trecut , cele 10 variante nu au fost facute publice si au fost cunoscute doar de cativa oameni din interiorul ministerului .

    00
  29. :D
    ce se amageste lumea ca o sa treaca sigur in toamna.

    00
  30. adevarul trist e ca generatia care vine din urma e proasta de bubuie.

    00
  31. Cu BAC-ul asta putem spune ca ne-am numarat prostii, oficial. Referitor la un sistem de bonusuri pentru profesori bazat pe performanţa elevilor, cred ca doar ar mari numarul leprelor care iau note din burta. Fiecare prof ar mari mediile elevilor pentru a lua acel bonus. Cred ca solutia ar fi salarii decente pentru profi dar si un control strict al calitatii invatamantului. Ii dai bani profului, dar daca a calcat pe bec, il dai afara, eventual ii tai si dreptul de a mai fi profesor vreodata in Romania sau in UE.

    00
  32. citat din Ion Ghica, dintr-o scrisoare a sa catre Vasile Alecsandri:
    “Un bacalaureat scrie într-o gazetă două-trei rânduri, într-o limbă ca vai de ea, și îndată-l vezi că se esaltează până a se crede reformator, creator și salvator.
    Nu se poate tăgădui că școlile noastre, afară de Facultatea de drept și de medicină, au dat slabe rezultate până acum. Tinerii care dobândesc bacalaureatul la noi nu se pot compara nici în limbile vechi, nici în istorie, nici în filozofie, nici în științe cu cei care ies din colegiile Franței, Germaniei, Italiei, Belgiei sau Elveției; învățătura noastră gimnazială nu este destul de serioasă, profesorii nu sunt destul de exigenți, nici destul de riguroși la esamene; gradul universitar se acordă prea lesne și a devenit accesibil inteligențelor celor mai mediocre. Lipsa de seriozitate în învățătura umanitară face ca părinții care au mijloace să-și trimită copiii lor în școlile străine; astăzi avem numai în Paris peste o mie de tineri la școli. În loc de-a încuraja inteligențele slabe, ar fi mult mai bine a deturna curentul și a împinge tinerimea și spre meșteșuguri și meserii, și a pune astfel inteligențele mediocre în stare de a deveni producătoare în loc de a fi sterile și de multe ori pernicioase prin pretențiunile și exigențele lor. A face oameni învățați este un bine, a face numai advocați și jurnaliști este un rău.
    Aud zicându-mi-se că un asemenea sistem ar fi o tendință a împiedica pe fiii poporului de a putea să aspire la pozițiunile cele înalte ale societății, făcându-le accesibile numai acelor cari au mijloace de-a sacrifica zecimi de ani la studii. Nu! Inteligențele alese nu se opresc dinaintea nici unui obstacol; ar fi fatal să nu avem dulgheri, tâmplari, zidari, croitori, cizmari și să avem numai oameni stropiți cu literatură și cu filozofie; am ajunge la agoraua Atenei și în curând Filip ar fi în cetate. Dacă oamenii învățați sunt folositori, cei meșteri sunt indispensabili.
    Ceea ce cred eu că ar conveni României și fiilor ei ar fi ca învățătura clasică și științifică să devie serioasă, nu numai o spoială; iar acelor cari nu sunt destul de bine înzestrați, ca să poată deveni adepții literaturii și ai științei, să li se deschidă școli în cari învățătura să meargă mână în mână cu atelierul. Să se înființeze în fiecare oraș trei, patru, zece, douăzeci de ateliere, în cari copiii să învețe meseria la care se destină și totodată să aibă trei sau patru lecții scurte pe fiecare zi, în cari să poată dobândi cunoștințe de religie, de limba națională, de istoria țării, de calcul, de geometrie și desemn aplicabil la meseria lui. Acolo unde s-au înființat asemenea școli cu numele de half-time au dat rezultatele cele mai norocite, rezultate neașteptate. Meseria n-a oprit geniul lui Franklin, lui Edison și lui Watt de a se arăta, pentru că geniul pătrunde orice îmbulzeală socială, cum pătrunde un vulcan coaja pământului și iese la iveală. Tânărul din atelier, când ar simți că are dispozițiuni literare sau științifice serioase, lesne ar găsi drumul colegiului și al facultății.
    Strigăm cu toții industrie; dar pare că am crede că s-ar putea înființa industrie fără meșteri și că s-ar putea produce fără producători. Un singur ram de producțiune, pictura, dă Parisului patruzeci de milioane pe an; micile orașe ale Belgiei, Valenciena, Malina, Bruxela, trag câte zece milioane pe an de pe dantele. Dar nici tablourile nu se fac fără pictori, nici dantelele fără mâini dibace. Geneva trăiește în mare parte din ceasornicărie, și cu toate acestea nici de Saussure, nici de Candolle, nici de Jussieu, nici Lavater n-au fost opriți de a deveni niște lumini ale științei.”
    https://ro.wikisource.org/wiki/Scrisori_c%C4%83tre_Vasile_Alecsandri:Dasc%C4%83li_greci_%C5%9Fi_dasc%C4%83li_rom%C3%A2ni
    Cata actualitate pastreaza…

    00
  33. ce nu intelegeti multi e ca s-a pornit totul de la un anumit procent(nicidecum un anumit nivel de cunostinte), tocmai pt a veni funeriu dupa aia sa declare ca s-a ‘muncit’ anul asta..si ca a fost pe bune.oricat de bine ar fi invatat toata romania pt bacul anul acesta, ar fi picat acelasi procentaj, iar pt promovabilitatea asta liceul spiru haret sa aiba 100% mi se pare de domeniul sf-ului avand in vedere ca nu este departe de a fi un liceu de genii.

    00
  34. ***avand in vedere ca ESTE departe de a fi un liceu de genii.

    00
  35. Nu cred ca un sistem bazat pe stimularea profilor in functie de rezultate ar schimba treaba. ce s-ar intampla si de altfel s-a intamplat deja este ca s-ar mari artificial valoarea elevilor la clasa si cand ar veni vreun examen mare, nici un profesor nu ar cauta sa il sape pe celalalt la corectura stiind ca poate si el pati asta. In plus e evident ca nu ar tine din moment ce toti stiu cine unde corecteaza. Fostii mei profesori erau obsedati de performate, asa ca in clasa in care am terminat eu cam toti erau olimpici la ceva, ajungeau la concursuri unde se bagau profii pentru ei sa iasa sus sa primeasca spor pentru pruncii cu rezultate…prefer o tara de oameni care si-au picat bacul si au un imbold sa faca dracului ceva cu viata lor daca nu vor sa ramana jos decat o tara de supraevaluati care din comoditate nu vor incerca sa schimbe nimic…

    00
  36. stiind ca si el poate pati asta*

    00
  37. eu nu inteleg de ce atata tam-tam cu matematica!? Cui ii mai foloseste azi sa stie sa scada 2 matrici? E bine sa stii asta, se pare, doar ca sa treci bacu’, in rest? Cati dintre voi cei care ati dat bac-ul acum 3-4-10 ani mai stiti sa rezolvati o integrala? si la ce v-a folosit pana acum asta?
    Aa… mai zic unii ca matematica te structureaza, iti structureaza altfel gandirea… Atat de bine le-a structurat gandirea intelectualilor formati pe vremea lu Ceasca, incat n-au avut balls sa dea de pamant cu Iliescu si altii asemenea care au dus tara de rapa! E fals! Nu, matematica nu-ti structureaza gandirea, nu-ti face viata mai buna si nu-ti garanteaza vreo bunaciune de nevasta.
    Faptul ca stii sa rezolvi sisteme de ecuatii cu 2 necunoscute, nu te ajuta cu nimic in viata ta de dupa scoala (lasand la o parte meseriile de nisa unde chiar se folosesc astea si au si un rost).

    00
    • @madpinguin: in 98 au fost doua examene la mate: unul pentru ăia care aveau profil matematică (informatică, fizică) şi unul pentru ăia care aveau profile umane.

  38. Subiectele la mate, profic mate-info:
    http://1.bp.blogspot.com/–joRrxfUMO4/ThF4hyGmaVI/AAAAAAAACPE/AP06PAB2gVk/s1600/BAC-2011-mate.jpg

    La profilul pedagogic, se trecea bac-ul cu ecuatia de gradul 2 si teorema lui Pitagora!

    00
  39. saracii, au fost intimidati de camere. las’ ca e bine asa, de fapt i-a pregatit pentru viata: cand se vor duce la furat prin germania sau la munca in spania or sa tot aiba camere d-astea pe ei, trebuie sa stie sa le recunoasca si sa le evite! :D
    oare in autobuze, cluburi, mall-uri, discoteci sau chiar prin scoli nu sunt camere? ca acolo n-au nici o treaba, sunt naturali si dezinvolti, mai ales cand se filmeaza in timp ce se la poceala sau fac sex si apoi se pun pe net.

    00
  40. Bre „madpinguin”, in 3 ore, fara sa ma uit deloc pe materie, cred ca as trece bac-ul.
    Si eu am dat examenul asta acum vreo 15 ani!
    Am colegi care au rezolvat de nota 8 in timp ce-si beau cafeaua la micul dejun! (eu sunt ceva mai prost ca ei :) )
    Vorbim de mate, unde nu e nimic subiectiv, totul e pe rezultate „matematice”.

    „si la ce v-a folosit pana acum asta?” fii tu destept si spune-ne ce sa contina materia de liceu?

    00
  41. Dar este absolut perfect, tara are nevoie de oameni la sapa, de spalatori de masinii si maturatori. Ingineri, doctori, avocati, etc, pot sa fie maxim 30% din popor, de ce va ingrijorati?

    Este fiul dvs un dobitoc penal care a luat 1.20 la mate la bac? Exact atata stie. A luat numai 9 si 10 la mate in liceu pentru ca facea meditatii cu profu pe banii vostrii? Rupeti lopata pe el.

    In 1996, cand am terminat liceul, nu a fost o problema bac ul, in schimb, am fost marcat de faptul ca din toata clasa am intrat la facultate doar eu si inca un coleg. Mai misto, cei care faceau meditatii cu dirigul meu si aveau 10 pe linie la mate, au picat cu brio la ASE cu note intre 2 si 3. Da, nu au dat bac la mate, am fost eu singurul dobitoc, ei dadeau la sport. Daca dadeau bacul la mate, probabil ca luau un dus rece si isi reconsiderau optiunile.

    Rezultatele la BAC reflecta fix situatia si intelepciunea generatiilor actuale. De asemenea cretinismul parintilor disperati pe la televiziuni, ca nu au fost copii lasati sa copieze, nu ca sunt tufa de venetia. Nu imi amintesc sa fi vazut vre-un profesor gonit cu suturi in cur, sau vre-un director de liceu linsat in strada ca nu a trecut macar un elev bacul, din institutia lui.

    00
  42. Tizule, in 1996 era obligatoriu sa dai bacul la mate.
    Sau la alte profile era altfel?

    00
    • @cristi: in 98 nu era. la uman puteai alege mate uşor sau altceva. la mate-fizica sau informatică era obligatoriu.

  43. @madpinguin
    Fara matematica nici scorul la wist nu poti sa il urmaresti.
    In plus si acum sunt niste nivele M1 real, M2 , pana la M3 parca pentru umanisti ( care s-au axat pe stiinte sociale, latina, istorie , etc). Deci nu e nimeni absurd. Si da , puteai sa iei un 5 la matematica si sa treci ( la M1, care e cel mai greu ) fara prea mare stres. Eu am dat BAC-ul acum 5 ani, si nu inteleg ce se agita lumea asa. Atunci nu erau variante publice ( cum au fost in anii trecuti) . Dar de vreme ce in liceul meu iti desfacea eticheta la sticla de apa, imi povesteau colegii din Drobeta, Constanta si alte orase ale patriei ce usor e sa-ti aranjezi bacul. (In speta , un coleg de facultate luase 5 la admitere la matematica, dar avea media la bacalaureat 9.8 , pentru ca mami ii aranjase notele. S-a lasat de facultate – tehnica , ce-i drept- dupa un an .
    Nu zic ca nu poti reusi in viata fara matematica. Sunt sute de meserii care nu o necesita. Dar un minim de determinare sa inveti de un 5 la BAC e un semn bun in viitor. Si ar mai descuraja prostia asta unde se duc toti la mate-info <> desi n-au vocatie. Parintii trebuie sa ii mai trimita pe copii si la uman, ca si acolo se face scoala, si n-au M1 dupa aia la bac, sa planga ca nu stiu sa calculeze o inversa la o matrice.

    00
  44. @zoso

    Salarii pe baza de performanta suna bine. Profii mei din liceu luau „bonusuri” de la inspectorat pe urma mea, a rezultatelor mele la concursurile internationale, a muncii mele 100%. Ei nici macar nu stiau sa ne predea cursul (pentru ca era in engleza iar ei nu stiau engleza) DAR isi luau banu’

    00
  45. @cristi: Eu „nu sunt destept pt ca n-am dat bacul la mate” si din acelasi put al gandirii „nu sunt nici barbat ca n-am facut armata!”
    Dar imi dau cu parerea si spun ca scoala ar trebui sa-i invete pe tineri cum sa se descopere pe sine si cum sa-si descopere pasiunile, sa le arate o paleta mult mai larga din care sa poata alege ceea ce le place cu adevarat.
    Sper ca esti constient ca nu toti pot fi doctori, avocati sau medici. De ce sa nu-i investe scoala ce inseamna sa fii mecanic sau gradinar? (nu cum sa dai cu sapa, ci cum sa faci din agriculutura un business si cum nu e asta o rusine).

    00
  46. @ alin – in 2006, aveai bac la 7 obiecte, ratatule. Nu aveai camere, puneai cheta, in gatu’ ma-tii de rupt. Bine ca stii sa comentezi acum, vezi-ti de ciorba ta, ba amaratule.

    Fac parte din generatia care a dat bacul anul asta, l-am luat, no comment. Prosti sunt in fiecare generatie, nu in cea a mea in mod special. Tine cont ca acum la orale se da calificativ, nu note, sunt camere, nu mai avem proba sport.

    Voi ati luat multa „muie” in gura si comentati acum, desteptilor. Deja pute … consumati curent aiurea.

    00
  47. @madpinguin: stiu ca e trist ca ai picat bacu..dar asta e..inveti tu si iei la toamna.(n0t)

    si ca sa vezi pe mine ma ajuta f mult in viata matricile, siteleme de ecuatii ;)

    00
  48. @io: Felicitari! Se vede ca te ajuta matricele, pe cat se vede ca limba romana pur si simplu nu e pentru tine!

    00
  49. @madpenguin tot ce invatati la matematica sunt nimic mai mult decat niste instrumente sau unelte daca vrei, cu uz general (e materie de liceu totusi). A spune „cu ce ma ajuta scazutul matricilor” e ca si cum ai spune „cu ce ma ajuta ciocanul, cand eu pot sa bat cuie cu podul palmei sau cu talpa de la papuc”. Probabil poti si sunt si altii care pot si au sa bata cuie cu podul palmei toata viata si-o sa fie fericiti. Doar ca ala care o sa stie sa foloseasca ciocanul o sa le bata mult mai repede, eficient si cu mai putin efort.

    00
  50. Mneah, sistemul acela pe care il propui tu, bonusuri bazate pe performanta elevilor, nu ne-ar ajuta decat sa avem numai elevi de nota 10, care o sa pice in acelas procentaj bac-uNu e greu pt un profesor , ca in loc de 3 sa dea un 10,daca stie ca asta o sa-i aduca niste bani in plus!

    00
  51. Alta buna:

    00
  52. Poate și eu mă gândeam în clasa a XII-a că matricile nu mă ajută cu nimic, dar în timp am înțeles că nu e vorba doar de utilitatea directă a acelor exerciții, ci îți dezvoltă niște abilități. Ceva de genul „train your brain”.
    Eu am luat 5 la mate, învățând doar în ultimele 2 săptămâni. La restul materiilor am luat BAC-ul cu note aprox 8. Pe bune, mai puțin la proba profilului unde am fost împins de profesori să copiem, cu subiectele rezolvate pe masă.

    00
  53. Old fashion truth.

    00
  54. bonusuri bazate pe performanta elevilor sau sanctiuni pe baza lipsei de performanta ar merge doar in cazul in care aceasta performanta ar depinde in intregime doar de profesor. e usor ca parinte sau ca elev sa refuzi sa vezi partea ta de vina. sa-i ardem pe profesori ca primesc bani degeaba!
    am avut un elev al carui parinte habar n-avea cum ma cheama pe mine, diriginta copilului dupa 4 ani de liceu. multi parinti vin la scoala doar cand trebuie sa aduca scutiri luate cine stie cum ca sa motiveze zecile de absente ale micutului.
    eu nu contest ca sunt si profesori care n-au ce cauta la catedra dar sa acuzi doar profesorii pentru rezultatele de la bac de anul acesta e putin cam mult.

    00
  55. E mai ok asa. Bacul nu tre’ sa-l ia oricine…
    Nu sunteti plictisiti de atatia oameni cu diplome care nu stiu nimic?

    00
  56. Anul acesta au fost subiecte mai dificile. Si asta o spun eu, care am facut toate cele 100 de variante din anul 2009 si nici una nu a fost mai grea ca si cea care a venit la matematica T1.

    La romana a venit: modalitati de caracterizare… E stiu de toata lumea faptul ca cele mai grele subiecte sunt cele in care iti cere caracterizari (mult mai grele ca si subiectele in care ti se cere sa demonstrezi apartenenta la un curent sau stil).

    Si subiectul de info nu a fost tocmai abordabil, dar nu ma pot plange, fiind cea mai mare nota din bac (9.25).

    Si una peste alta, eu cred ca rata de promovabilitate a fost asa mica pentru ca au fost comisile mai exigente. Asta cum ca cei din generatia asta au fost mai prosti ca ceilalti e apa de ploaie.

    00
  57. @Tiberiur
    In generatia mea nu era unul care sa nu stie cum sa puna o cratima sau cati de „i” trebuie sa foloseasca la anumite cuvinte. Nici macar „prostul clasei” – ala care a luat cea mai mica nota la BAC – nu facea asemenea greseli. Acum insa e plin de liceeni (sau studenti/absolventi de facultate) carora li se pare normal „ve-ti, vre-o, vin-o”.

    Subiecte dificile my ass. Auzi, caracterizarile sunt cele mai dificile. Nu tin minte o lectie la romana in care sa nu fi avut de caracterizat ceva. Pana mea, aia e materia, ce ai vrea tu acum, un subiect in care sa te puna sa reciti o poezie de 3 strofe?

    De acord cu ce au scris mai multi inaintea mea. E nevoie si de cizmari, tamplari, zidari, etc…

    00
  58. @Vlad
    aia de la capital.ro inainte sa publice un articol in care-si bat putin p*la de aia ce n-au luat bacul, poate ar trebui sa invete gramatica. Hai sa vedem acum cati din cei ce au dat bacul anul asta depisteaza greseala:

    „Mai întâi, nu cheltuie un şfanţ cu ei, nu plăteşte şomaj ori ajutoare sociale. Nu îi tratează moca în spitalele româneşti, nu le ţine copii în şcoli.”

    00
  59. @Sabotor: „scz pt mas” „vyn3 r3p3d3” si etcetera. Daca asa se scrie azi, si nu e doar in Romania. Am vazut ce nenorocire a creat limbajul SMS in Franta, scrie in stilul asta vreun june de azi, sunt incapabil sa inteleg ce vrea sa spuna. Si sa nu mai zic de masacrul gramaticii…

    00
  60. @Sabotor: sunt sigur ca si eu voi zice la fel ca si tine peste ceva ani. Prin ‘subiect mai dificil’ nu ma refeream neaparat la dificultatea lui ci la faptul ca o caracterizare e mai inabordabila decat alte tipuri de subiecte.

    Si nu ma plang, sunt multumit de nota care am luat-o.

    00
  61. @madpinguin: daca aveai argumente te credeam ;). pana una alta fugi repejor si depunde contestatii…poate te trec aia de mila.

    in alta ordine de idei eu ma bucur ca au trecut sub 50 % dintre elevi. prea scoate ase-ul pe banda sudenti complet nepregatiti, peste tot dai de ingineri care nu sunt in stare de nimic.

    00
  62. Nu au fost deloc grele subiectele. Daca erai atent in timpul anului la ore, mai memorai niste chestii cu o zi inainte de fiecare examen, exista posibilitate de medie 8.60+, daca mai erai si atent la ce iti cerea nu te repezeai sa deconstruiesti personajul in loc sa ii explici constructia in cadrul operei, ca subsemnata. Iar la proba a 3-a se putea lua zece relaxat.

    00
  63. @Omikronn: Sunt de acord cu ceea ce spui, mai putin cuvantul „general” din „uz general”. De fapt asta e esenta a ceea ce vroiam sa subliniez. Matematica de la un nivel incolo, sa zicem de la nivelul clasei a 9-a, a 10-a, de la analiza matematica in colo, devine o nisa si-si pierde caracterul general pe care-l are aritmetica si geometria din scoala primara si generala. Ea ramane buna si utila celor care vor sa studieze mai departe in sensul asta si au nevoie de ea.
    Ciocanul e bun, dar daca eu n-o sa am nevoie sa bat cuie niciodata imi va fi la fel de util ca o pereche de schiuri in Sahara.
    Un fost coleg si prieten mi-a marturisit ca el cheama electricianul sau pe un handy man sa-i schimbe becul sau sa-i bata un cui pt tablou. De ce? pt ca nu-i place si n-are timp si chef de astfel de actiuni si poate si-si permite sa plateasca pentru confortul asta. Sunt oameni si oameni! Nu suntem si nu trebuie sa fim la fel.

    00
  64. Eu de cand ma uitam la „Romanii au talent” am prevazut o astfel de situatie. S-au perindat pe la emisiunea aia o gramada de profesori destul de retardati din punctul meu de vedere – din care il retin pe telecomandatu’ si pe baba aia cu fisu’ somer absolvent de doua facultati.

    Nu stiu aia care aveau copii in clasele la care predau profesorii aia ce au facut, eu va garantez ca dadeam cu ei de pamant din curtea scolii pana in curtea ministerului si inapoi.

    Asemenea specimene ce am vazut la „Romanii au talent” NU AU ce cauta la catedra, sa ne „infecteze” copii cu prostia lor.

    00
  65. In primul rand – nu cred ca generatia de elevi de anul acesta au fost mai prosti ca cei de anul trecut…
    Problema e ca invatamantul s-a degradat incetul cu incetul incepand din 1990… Pana prin 2000 viteza de degradare a fost mai mica… dupa 2000 s-a degradat vertiginos…
    Rezultatele de anul acesta nu spun ca absolventii din 2011 sunt mai prosti ca cei din 2010… ci spun ca daca era sa fie pe bune ( fara copiat, etc) de prin 2000 incoace procentul de promovabilitate ar fi scazut constant…ajungand anul acesta la mai putin de 50%

    00
  66. @ io: :) daca taceai… mai aveai o sansa!

    00
  67. Hai sa nu ne umflam in pene ca am luat Bacul si ca facem nu stiu ce facultate sau lucram in nu stiu ce multinationala. Nu toata lumea are nevoie de diplome!

    Un mic articol pe tema asta.

    00
  68. @io: „prea scoate ase-ul pe banda sudenti complet nepregatiti, peste tot dai de ingineri care nu sunt in stare de nimic”
    ASE-ul poate sa scoata absolventi, economisti, etc, dar in nici un caz nu „scoate” studenti. Si chiar si asa, inginerii nu vin de la ASE.
    Poate ne lamuresti si pe noi exact la ce anume iti folosesc matricile in viata reala… poate ca tu faci variante de liste de cumparaturi cu vectori?
    Eu fac de 5 ani programare si automatizare de teste pentru siteme software ERP si pana acum nu mi-a trebuit sa stiu despre matrici, despre derivate, integrale, sau alte tampenii pe care le-am invatat la analiza matematica. Ideea este ca profilul liceului il poti alege, si atunci nu te mai poti plange ca ai invatat ceva ce nu iti foloseste. Din pacate pentru mine, nu se putea face informatica fara matematica avansata, chiar daca eu am intentionat sa aplic informatica in alte domenii.

    00
  69. @florin: ai mare dreptate! Sunt multi distrusi la catedra… si trebuie sa ne pregatim sa fie si mai multi de acum inainte! Cam cat de pregatit poate sa fie un profesor care ia 5 sau 6 la examenul de titularizare si care urmeaza sa castige 500RON/luna?
    Un alt exemplu elocvent este „bunaciunea blonda” care il urmarea pe Badea…

    00
  70. @madpinguin: matricile te ajuta la multe chestii in viata, un exemplu rapid ar fi chiar zona asta in care comentezi tu pe blog: afisarea/adaugarea comentariilor se face pe baza unei matrici.

    00
  71. @Fanica: si ma ajuta faptul ca stiu sa scad, sa inversez, sa inmultesc matrici?
    crede-ma…. un curs de 3 luni de excel ar fi de 10 ori mai folositor practic decat toata matematica de clasa a 11-a.
    Tocmai de-asta termini 15-20 de clase si te angajezi pe 500RON…. pt ca desi ai invatat multe, nu stii sa faci de fapt nimic. Tot firma trebuie sa te invete excel si baze de date, cu toate matricile si derivatele tale!

    00
  72. Adevaru’ e ca nu se invata. Am dat bac-u in 2009, am invatat toata clasa a 12-a 2-3 ore pe saptamana la mate si tot cam asa la fizica. La romana am invatat cu vreo 2 saptamani inainte de examen.
    Am avut note de 9 si 10 fara sa copiez, fara pile pe fortele mele. La fel au fost si o buna parte din colegii mei.
    Daca l-am fi dat anu’ asta cu tot cu camere si cu ce vor ei poate am fi avut mediile finale ceva mai mici si ar fi promovat ceva mai putini.
    Si sunt satul de „vai eu nu sunt bun la mate, n-am capu pt asa ceva” pai de ce ai mers la profil real atunci? exista si profile umane unde faci matematica distractiva.
    Daca nu te duce capu’ si ai mers la mate-info sau mate-fizica unde stiai si parintii tai stiau dinainte ca se face matematica la greu pai scuza-ma dar consumati aer degeaba toti. Trebuie si parintii sa inteleaga ca poate odrasla lor nu-i pui de geniu si nu poate face fata, dar nu in ziua de azi toti trebuie sa terminam mate-info si apoi sa facem si o facultate.
    E de anu sper si eu ca o sa apara bag-boys la magazine, baieti care sa-mi puna benzina si sa-mi spele parbrizu in fiecare benzinarie…pentru astea n-ai nevoie de bac.

    00
  73. eu nu stiu de ce va mira. a fost un an in care nu s-a mai furat, nu s-a mai dat de baut, s-a facut politie – securitate, cum vreti sa-i spuneti. s-a scos o mica parte din adevar la iveala.

    asta e viitorul… 50% trebuie sa continue cu studiile, restul… agricultura, turism, constructii… d-astea.

    00
  74. pt astia cu picatul bacului la mate care se plang de subiecte prea grele, O idee: Ce-ar fi sa invatati TOATE formulele inainte de examen?

    00
  75. dupa modelul pasaportului electronic si al scandalului ecumenic iscat,o sa avem maine la otv,apoi la kkanal d,teoria campului elecromagnetic produs de camerele de supraveghere si extorsiunea vibranta a polilor ce a interferat cu impulsurile nervoase si estompat procesul de…..SA NU CUMVA SA CREDEM CA COPIII NU AU INVATAT!!!!!!!!

    00
  76. @adu: clar, au invatat si au scris! De ex. el care a scris mult:

    00
  77. bai prietenas, in 2006 noi nu eram COCALARI !! Asta spune totul, asa ca mai taca-ti fleanca !

    00
  78. @jhontz. 1. cunosc din interiorul bancii cat de bine sunt pregatiti sunt noii tineri de pe bancile ase-ului. nu sunt in stare sa faca nici macar o scrisoare/ nota, de restu ce sa mai zic. asa ca mai bine taci din gura si nu mai vb fara sa stii.
    2. nu am zis ca inginerii vin de la ase. (ai o problema de logica)
    3. iti numar pe degete faculatile care scot ingineri adevarati…restu e cancan
    4. sunt la acs – si am folosit mereu matrici, sisteme de ecuatii si integrale si chiar le vad si partea practica in realitate
    5. pe langa upb e o faculate numita artiflex. cica scoate medici. in fiecare dimineata sunt la fac. baieti cu geanta de ghete in mana cu ochelari de soare la ochi, scuipand seminte pe jos alaturi de printesele lor cu bot roz. sper sa ajungi pe mana lor si sa observi ce multa carte stiu

    00
  79. @ toti care nu stiu la ce sunt bune matricile: cand dati un search pe google acesta va afiseaza paginile dupa un sistem numit page rank-ing. ca sa vezi, page rank-ingul foloseste matrici.

    00
  80. e rautacioasa caricatura. in loc de „capsunari” mai bine puneau „cocalari”.

    00
  81. stiti care e treaba? lumea acum isi da cu parerea fara sa vada sau sa stie care a fost treaba la BAC pt ca nu au fost ei in salile de clasa in salile de examen si in viata actuala a tinerilor absolventi sau nu de BAC. de 3 zile se tot vorbeste dupa colturi cum ca e vinovat ministerul,ori profesorii, ori elevii. vina este a intregii societati in care traim si nu e vinovata societatea care cauta vinovatii ci societatea care nu cauta si nu implementeaza solutii. asta ar trebui acum sa faca comentatorii de dupa colturi: sa caute solutii pe care sa le transmita mai departe ministerului, profesorilor, elevilor parintilor, universitatilor care scot pe banda nepriceputi si intregii societati. asta si nu barfa ar fi intr-adevar util viitorilor absolventi.

    00
  82. gandit-va la un singur lucru… acum nu ca iau apararea *fabricilor de diplome* dar cine te mai primeste azi fara ele? degeaba stiu eu sa fac una sau alta daca nu ma angajeaza nimeni fara hartoage? din acest motiv au nevoie toti elevii sa ia bacul sau sa faca n facultati. daca ar fi fost ca pe timpul lui Ceausescu cand toti cei care stiau sa faca ceva, indiferent daca aveau sau nu hartii, erau angajati si promovati, intr-adevar nu mai deranja pe nimeni daca x sau y a luat sau nu bacul. azi peste tot iti cere calificare si experienta. de unde sa aiba tanarul calificare in dulgher sau mecanic sau zidar, cizmar si multe alte meserii daca nu are hartia. cunosc o situatie in care cineva a fost propus pt promovare la un anume loc de munca dar nu l-au mai promovat doar pt ca nu avea diploma de bac. avea doar o calificare profesionala si atat. si atunci, pentru ce ne trebuie tuturor bacul sau facultati? pt a avea sansa la angajare si promovare, fara ele nu te angajeaza si nu te promoveaza nimeni.

    00
  83. nici macar cu ele, ana…

    00
  84. https://imageshack.com/ … asta este o alta caricatura foarte reusita… se potriveste perfect zilelor noastre :D pacat ca am vazut postul acesta tarziu…

    00
  85. Invatamantul ar trebui sa fie si el un sistem in care evaluarea sa se faca pe baza de performanta. Deci inclusiv in sensul in care daca toti elevii tai intra la facultati de stat sa obtii niste beneficii in plus fata de profesorul care a bagat vreo 5 si aia la taxa :) Altfel, fara motivatii de genul asta, o sa pice lumea bacul la un moment dat

    00
  86. NOU
    #91

    Nu înţeleg indignarea unora şi, mai ales, nu înţeleg de ce sunt unii supăraţi pe bieţii copii?!.. Singura deosebire între BAC-ul 2011 şi cel din 1997, să zicem (atunci l-am dat eu) e că pe atunci încă se copia pe rupte la toate materiile (mai puţin la educaţie fizică, unde săreai cu o sticlă de tărie în buzunar la săritura în lungime sau nu te prezentai deloc dacă tac-tu era patron de butic). La noi în liceu au venit profii care ne supravegheau şi ne-au dictat rezolvările sau le-au scris pe tablă astfel încât să promoveze şi ultimul prost. Ţin minte că unul dintre colegii mei a fost ajutat de o profă să scrie corect Bacalaureat pe lucrarea scrisă la lb. şi literatura română. Deh, dădea prost pe prima pagină ditai greşeala cu o notă de 8 lângă ea.. Şi cunosc cazuri de oameni care n-au dat deloc pe la BAC dar au luat (a se citi cumpărat sau licitat) note mai mari decât tocilarii de frunte.

    D’aia vin şi vă zic că sistemul românesc de învăţământ se adresează în mod special persoanelor dotate cu ţinere de minte şi cam atât. De aceea se practică metoda îngrăşatului de porc în ajun, pentru că informaţiile sunt proaspete în preajma examenului. Pentru a lua BAC-ul cu 10 nu este necesar să întrebuinţezi mai mult de 2% din capacitatea creierului şi asta doar pentru a memora nişte date pe termen scurt.

    Bine, o să spuneţi că stăm prost şi la memorat. Aşa e, mulţi nu stau prea bine la acest capitol dar cei mai mulţi dintre cei care au picat şi vor pica vreodată BAC-ul s-au săturat să înveţe pe dinafară din nişte manuale prăfuite. Poate că au nevoie de profesori care să-i îndrume individual, nu la grămadă cu gloata, ca acum. Poate că au nevoie ca după terminarea studiilor să se poată angaja undeva pe baza a ceea ce au practicat în anii de pregătire. Poate că au nevoie de profesori deschişi la minte, nu doar de cadre didactice care se prezintă la ore doar pentru a bifa prezenţa în catalog şi care le dau să înveţe din manual de la pagina x la pagina y. Poate că au nevoie să fie ascultaţi şi înţeleşi iar sistemul să se plieze pe necesităţile lor, nu invers.

    De foarte mulţi ani sistemul acesta este în colaps dar nimeni nu face cu adevărat nimic ca să-l schimbe, pentru că trebuie schimbat total, de la bază şi asta nu se poate, evident. Dacă vrei să te pregăteşti cu adevărat pentru un examen este absolut imperios să apelezi la ajutorul unui profesor care te va pregăti în particular, de cele mai mult ori individual. Şi asta pentru cine îşi permite luxul acesta. Pentru ceilalţi există Ministerul Educaţiei şi Îndobitocirii Poplaţiei.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)