Update: Bucureşti-Braşov, dus întors: consum 5.9%
Pentru Andrei Cismaru şi alţii care nu ştiu beneficiile unui motor diesel şi a unor strategii de condus economic serioase (unu, doi).
Update: Bucureşti-Braşov, dus întors: consum 5.9%
Pentru Andrei Cismaru şi alţii care nu ştiu beneficiile unui motor diesel şi a unor strategii de condus economic serioase (unu, doi).
Ala nu e un consum extraordinat.
La clio (1,5 Dci) daca merg cu 120Km/h scot si un consum de 4%.
La Opel (1,6 turbo) daca merg cu 120Km/h scot un 6%, daca merg cu 140Km/h ajunge la 7,5% si la 180Km/h consumul sare la 12%.
Deci mers economic cu opelul nu e o diferenta prea mare tinand cont ca motorina e mai scumpa (fata de consumul tau nu cel de la clio).
„Cand eram mic iubeam sa ma plimb cu troleibuzul. Mai tarziu am descoperit tramvaiul”, zice Andrei Cismaru pe blogu’ lui…, acum cred ca a descoperit si mersu’ cu un renault megane…
o vinzi?
@andrei cismaru: la anul. sau in toamnă
Beneficiile de consum ale dieselului dispar cand te uiti la costul de intretinere si la piesele de schimb
Fuck it! La a mea, kilometri ramasi se masoara doar in 3 cifre ..S-o fi ars ledul
@Horatiu: tu ai hybrid, lasă gargara
Eu ma mai uit la cat a consumat masina doar cand fac plinul; dar stai, nu am diesel
Faza de final cu „hop-hop-hop, că ne ducem” e magică! :))
Sa vezi noul motor de 1.6 de la renault ala de 130cp. Am fost Bucuresti- Arad- Brasov-Bucuresti cu un plin, adica 1200 something km cu 60l, reali nu pe cb.
Ala nu este consumul mediu, este cantitatea de combustibil consumat de la ultima resetare, adica in ultimii 120km.
Inseamna ca au consum 5l/100 km
Dinspre Brasov tot cobori(exceptie face Timisul de Sus) spre Bucuresti, asa ca 6% nu mi se pare ceva iesit din comun. Ori poate 2.0 al meu e defect de imi arata sub 5.
Ce retard… ala de 6% e de la el din Popleaca de sus, nu e consumul instant, care oricum are erori la greu.. Eu cu benzina, 1.6, 100CP, pot scoate 4.5%. Dar eu nu-s pensionar d’ala sa merg cu 70Km/h pe banda I pe DN1 cum sunt toti aia care se lauda cu consumul.
Un lucru au uitat toti retardeii: consumul e direct proportional cu aerodinamicitatea masinii, greutatea ei, coeficientul de frecare al anvelopelor si sportivitatea stilului de condus. Atat. Doua masini total diferite (Corsa 1.0, Passat 2.0T), conduse de acelasi sofer cu acelasi stil de mers pe acelasi traseu la aceasi ora si zi a saptamanii, vor avea o diferenta de consum de MAXIM 1%. Indiferent daca e oras sau extraurban. De ce? Ca fizica nu e la fel de idioata precum toti astia care se intreaba „a ta cat de mare e?”.
@didi, la diesel mai e o problema, ma rog, la proprietariii de diesel. Te obisnuiesti cu cuplul si iti vine greu sa renunti pt benzinar.
@Zoso: stii tu ce ai uitat sa spui? Ca motorina e 6,2 iar benzina e 5.8 ron. Cat te costa revizia fata de o benzinara? Cat platesti in plus impozit, RCA si CASCO? Iar eu am fix acelasi consum la 1.6 benzina.
Totusi, recunosc ca un diesel de 130 ca acceleaza al naibii de fain…
@un benzinar: eu am alimentat aseară cu 5.9, ca prostul.
costurile sunt mai mari (cred, habar n-am, nu mai ştiu cât erau la benzinară acum 4 ani) sunt justificate de „acceleaza al naibii de fain”.
revizia este 800 lei la euromotor (reprezentant reno braşov). alte costuri în 4 ani: plăcuţele de frână (parcă de două ori), anvelope noi, distribuţia la 60K, ştergătoare, xcarlink, apărători noroi, două becuri arse. in 4 ani.
Vali, îmi pare rău să ți-o spun dar videoclipul tău prezintă o informație falsă. Nu știu dacă e o greșeală sau e intenționat (a se citi trolling) dar „Fuel Used 6.0L” nu înseamnă consum instant/mediu 6%
Practic la cei 119,3 km cu 6 litri, ai consumul de 5,03%
exagerezi… folosind tempomatul, renault megane II.2, 1.5 dci, 105 cai, la 110 km/, viteza a 6 a, in linie dreapta are un consum instant de 3,5-3,7 %. la 160km/h tot in linie dreapta are consum instant de 7%.
S-a strecurat un mic dezacord „[…] şi ALE unor strategii […]”
@Lucian: Si eu am acelasi motor si la 120 pe automat, pe autostrada, n-a scazut sub 4.
La 140 era deja vreo 5.5.
multam’ frumos !:))))
@Kyshu, de unde visezi tu un motor de 2.0T, sa consuma cat o corsa de 1,0! Fortezi atat fizica, dar habar nu ai, zi-mi si mie de curiozitate ce greutare are passat si cu acel motor, si ce greutate are un amarat de corsa de 1,0? Ai vorbit de greutate, dar ce ai afirmat ma face sa cred ca ai probleme! Dar haideti sa il credem pe cuvant, sa aruncam masinile cu motoare mici, si sa luam 2,0T, se gasesc la un pret foarte sh, si cu putini km, deoarece consuma 15-20L in Buc,si vreo 8-9 in afara la 90km,h!
Ar fi interesant sa se faca un cost real (combustibil+intretinere+asigurari) /100km la fiecare masina. Pentru mine combustibilul e mai putin de jumatate din costul total. Un set de cauciuce costa cam 250eur si rezista aprox. 15.000km. Asigurarea e peste 800 pe an, mai punem si revizia…
@Rares: la megane, 4×100€ cauciucurile de vară, schimate la 70.000km.
Stiti, totul se reduce la fizica si aprecierea omului. Cu fizica nu avem probleme, dar cu aprecierea omului…
Raportul general intre eficientele motoarelor benzina si diesel e cam 35/50. Consumul e exprimat ca volum, nu greutate. Energia carburantilor benzina/motorina este in raport de 1/1 pe greutate, dar cum motorina e mai densa (745g/L la benzina, 832g/L la motorina), reportul energiilor volumetrice e 32.18/35.86 (MJ/L), adica motorina are cam cu 11% mai multa energie pe volum. Deci din start dieselul are 11% consum mai mic din diferenta de energie volumetrica a carburantului. Cele doua motoare au cicluri diferite de functionare, dupa cum stim cu totii de la fizica de clasa a 10-a, per ansamblu ciclul cu destindere la presiune constanta e mult mai eficient decat cel la volum constant.
La acelasi consum de energie, raportul consumurilor de carburant va fi in raport invers, 50/35. Daca Megane-ul cu motor diesel consuma 5.6L/100km instant la 140km/h, cu motor pe benzina consuma 5.6*50/35=8L/100km. In plus, dieselurile sunt rulate subturat rau de multi soferi, ceea ce contribuie nitel la scaderea consumului prin aducerea motorului intr-o zona mai eficienta. La eficienta mai scazuta a benzinarelor contribuie si rapoartele din cutiile de viteza, care sunt cam conservativ facute pentru benzinare. Ca idee, Megane-ul pe benzina ar fi mult mai eficient la consum pe autostrada daca ar avea 6 trepte, pentru ca motorul ar putea rula la o turatie mai mica de 4mii rpm si ar fi mai eficient.
Un calcul destul de simplu arata ca pe la 60-80mii km se egaleaza costurile totale (pret masina, asigurare, revizii, carburant) intre doua masini cu dotari identice si cu motoare diesel/benzina. Dupa aia aveti cost mai mic la diesel, evident. Treaba e ca la o masina putin rulata, adica 15mii km anual, cei 60-80 mii km se ating in 4-5 ani, adica timpul de utilizare a unei masini noi de catre primul proprietar.
Singurul avantaj al unui motor diesel e acela ca nu e neaparat necesar sa schimbati treptele de viteza daca ati franat la 50km/h in treapta a 5-a, puteti ajunge la 120km/h fara sa mai calcati pedale in timp ce mancati sandwich-ul sau va beti cafeaua cu mana dreapta. Ah, sa nu uitam ca femeile pot pleca mai usor cu dieselul de pe loc.
@un benzinar, spune-mi te rog care este sensul întrebării tale referitoare la impozit rca și casco? Ori tu nu ai mai ieșit din casă de mult ca să afli că impozitul nu depinde de benzină/diesel ci de capacitatea cilindrică, că RCA-ul mai nou se ia dupa vechimea permisului și vârstă, poți să ai și 5.0l, dacă ai 55 ani și peste 35 ani vechime dai 200lei pe an, iar casco la fel, este irelevand la benzină/diesel. Singura diferență de acolo este dată de piesele reviziei la un diesel cu vreo 30% mai mari decât la un benzinar (constatate de către mine) și faptul că la un diesel nu îi faci bine mergând la consum și subturat și trebuie ”scuturat bine” de fiecare dată când ieși din oraș mergând mai turat vreo 10 minute, consumă mai mult și apoi scapi. Așa că te întreb pe tine din nou, care este dezavantajul diesel-ului față de o benzină? Răspunsul e simplu, doar la prețul de achiziție, apoi ești pe aceeași linie cu benzina, doar la revizie având puțin peste media unei revizii cu un diesel.
Hai drumuri bune să aveți cu toții, zoso mai fă reclamă diesel-urilor :))
Am mai spus si o repet: e absurda comparatia benzina vs diesel.Iti cumperi masina care-ti place si pe care poti sa o intreti(atat ca taxe cat si ca mecanica si consum de combustibil).Fiecare masina (indiferent daca e benzina sau diesel )are avantajele si dezavantajele ei.Depinde acum de fiecare cat de mult e gata sa treaca peste dezavantaje pentru partile frumoase.Ma enerveaza aia care cumpara masina si apoi se vaita ca-l fura aia de la service sau ca anvelopele costa o mica avere.Despre consum se pot spune multe si sunt multi factori variabili care-l influenteaza.Daca constante sunt capacitatea cilindrica , forma si greutatea masini variabile pot fi directia si viteza vantului starea carosabilului si greutatea bocancului conducatorului auto.De ex. eu cu aceiasi masina am scos de la Bv la Buc. si 7% dar si 12%.Ce poate sa insemne asta? Cand am scos putin cativa proieteni nu au crezut , cand am scos mult aceiasi strigau: Cine te pune frate sa-ti iei bartamai masina? Pana la urma e doar problema soferului cat costa masina aia pe zi sau pe km.Daca invatam sa ne impacam cu asta si sa ne bucuram de calatorie io zic ca putem fi mai fericiti.
@Vali: Stai bine! Pe mine nici cauciucurile de pe spate nu ma tin 70.000km…