Strategii de condus economic

carburant benzina motorina

Vă prezint mai jos singurele metode garantate 100% că vă vor ajuta să reduceţi consumul sau să economisiţi benzină, motorină, etanol sau cu ce spirt medicinal merge maşina dvs.

Nu lua graşi în maşină

Maşina va trage mai greu odată ce aceste persoane se vor sui la bordul vehicolului dvs. Si, până la urmă, de ce trebuie să meargă cu maşina, la greutatea lor? Ia să meargă pe jos! Arhi, Andrei, se aude?

Opreşte motorul în mers

Specialiştii recomandă oprirea motorului la semafor, mai ales dacă l-aţi prins de la început. Aceasta e o soluţie pentru începători. Noi vă recomandăm cu caldură oprirea motorului când sunteţi în mers. Spre exemplu: când coborâţi un deal sau când v-aţi luat deja destul avânt pentru a ajunge până la primul semafor.

Alimentează doar joi la ora 20

Este ştiut printre oamenii din benzinării faptul că benzina nu are aceeaşi calitate în fiecare zi a săptămânii, chiar dacă, oficial, susţin contrariul. Sursele noastre bine informate ne-au spus că, de obicei, carburantul care iese lunea şi marţea pe porţile rafinăriilor este cel mai prost. Oamenii vin după weekend şi nu prea au chef de muncă, aruncă mucuri de ţigară, eugenii sau numere vechi din Adevărul sau Dilema Veche în cazanul cu motorină, uneori mai fac şi pipi, tot tacâmul. Marti după masă şi miercuri le vine cheful de muncă şi atunci iese benzina aia buna, curată, cu care găteşte bunica de pe eticheta de la “Untdelemn dela Bunica”. Benzina asta ajunge joi după masă în benzinăriile din ţară şi joi seara e la pompe.

Garantăm că maşina dvs. va alerga ca şi cum ar avea motor de 4 litri, nu de 1.2, dacă alimentaţi joi seara.

Nu asculta radioul şi nu porni climatizarea

Fiecare strop de benzină contează, iar prostii gen luminile, climatizarea, radioul, frâna de mână, semnalizarea, toate consumă benzină. Sigur, unii dintre voi le făceaţi de mult, dar acum e momentul să faceţi asta în mod organizat.

Nici măcar nu deschideţi portbagajul  decât dacă nu aveţi încotro (portbagajul se accesează prin scaunul din spate, are o siguranţă care pliază scaunul şi de acolo vă puteţi lua ce aveţi din portbagaj.

Masină cu două locuri?

Exploraţi posibilitatea de a secţiona temporar maşina. Gândiţi-vă, v-aţi luat berlină cu motor de doi litri pentru că în weekend mergeţi la munte (nu intru acum în comparaţia benzină vs. transportul maşinii cu trenul până pe Valea Prahovei, e în tutorialul pentru avansaţi), dar în timpul săptămânii o folosiţi doar ca să mergeţi o persoană sau două la serviciu (tot in secţiunea pentru avansaţi, cum sa dai divorţ ca să economiseşti carburant). Bancheta din spate e goală! Mergeţi la un service sau la un vecin gospodar cu un autogen şi interesaţi-vă cât costă să secţionaţi maşina duminică seara şi să o lipiţi înapoi vineri după masă.

Atenţie, dacă vă faceţi programare s-ar putea să primiţi o reducere!

Nu ascultaţi de proşti

Sfaturi imbecile gen “lasă maşina acasă şi circulă cu transportul in comun” sunt complet stupide şi anti-democratice. Experţii au analizat această soluţie au concluzionat la unison că nu funcţionează.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

39 comentarii

  1. Nu e deloc pamflet. La punctul 1 are dreptate, mie taximetristi – sunt profesionisti si se pricep – imi spun din start “daca aveti peste 100 de kg, trebuie sa va taxam suplimentar” Si ma taxeaza, ca nu pot sa mint.

    Iar faza cu benzina de joi o stiu de la un unchi de-al meu care a lucrat toata viata la Petromidia. E clasica printre benzinari.

    Insa cu radioul nu stiam. Ma miram ca masina mea (motor mic, de 2 litri doar) consuma asa mult. De maine merg fara radio, sa verific daca functioneaza.

    00
  2. NOU
    #2

    Asta ii pamflet in toata regula.

    Mishto ideea acestui post.

    Keep up the good work.

    Pis.

    00
  3. Ai uitat să precizezi că și farurile consumă … mai ales noaptea 😀

    00
  4. De ce n-oi scrie tu mai des d-astea?…

    00
  5. @George Nicolae – nu are cum ma, chiar vorbea serios.

    Eu folosesc 80% din sfaturi si chiar au dat roade. In plus am stergator manual, ca aici: https://youtube.com/watch?v=cn4RLjS_jfY – stiu stiu se suprapune cu sfatul ala de a nu lua prea multe persoane in masina, dar nu am ce sa fac… nu stiu cum sa o scot la capat.

    00
  6. Bai da’ când grasu’ e șoferu ce aia a calului mai facem a ?

    00
  7. aha, farurile si pozitiile cresc consumul. cocalarii o stiu, si o folosesc!

    Auzi, sa opresc motorul in mers. Aloooo… care mi-a oprit servodirectia si frana?!?! Ma scuzati, am dacie logan….

    00
  8. Nope, iau centurile de siguranta pe umeri si-o car pana la prima pompa.

    00
  9. Ai uitat sa spui de aruncatul chibritului aprins in rezervor. Asta pentru a impiedica evaporarea. Se stie ca benzina e facuta sa arda si e pacat si costisitor s-o lasi sa se evapore.

    00
    • @Dan: aia e pentru avansaţi. trebuie o anumită marcă de chibrit, trebuie o temperatură optimă a benzinei, nu merge oricum.

  10. Nu pot sa cred ce pamflete baga barosanu cand vrea! :))))
    Si culmea, zici ca suntem vorbiti (si noi mai mult de o betie la 4 zile nu bagam) dar tocmai am un filmulet despre condusul economic, cred ca il bag pe tub in curand. 🙂

    00
  11. As mai adauga la lista ta:
    -decapotarea masinii: reduce din greutate, tragem un “tzelofan” peste, in caz de ploaie.
    -instalarea unui catarg si a unui cearsaf pe post de vela cu conditia ca instalatia sa nu depaseasca 3.5 metri inaltime (daca dai de un pod si nu de o intersectie, trebuie sa treci pe sub, mkay?! 😀 )

    00
  12. As adauga acceleratul extrem de lin la plecarea de pe loc la semafor. Minim 20 de secunde pana la 25km/h.

    00
  13. sfaturi utile:
    1. arunca tot ce nu folosesti din masina ( de ce patru scaune, mai bine un tamburel)
    2. de ce roata de rezerva?
    3. slabeste!!! ( poti folosi ceai, a explicat zoso)
    4. mergi doar noaptea la 3
    5. nu folosi farurile ( este destula lumina in bucuresti
    6. in intersectii, cand este aglomerat opresti masina si o impingi. Dar incet sa nu depasesti chiar toate masinile care trec intersesctia.
    7. cauta trasee cat mai drepte.

    00
  14. Pana la urma tot metoda folosita de Fred Flinstone e cea mai economicoasa

    00
  15. Nu va mai uitati in retrovizoare! S-ar putea sa se sperie masina de moaca voastra/privirea de tamp (gen: ce are asta de-mi tot da flash-uri? Eu nu ma dau din fata lui nici mort) si sa consume mai mult carburant :-s

    00
  16. NOU
    #20

    Cu cat creste consumul vara daca ai clima pornita? pana la 1 litru la suta.
    Cu cat creste consumul daca ai portbagaj deasupra masinii? 30%
    Cu cat creste consumul daca ai geamuri deschise? Eu nu stiu.
    Cu cat creste consumul daca soferul e nervos (a nu se intelege enervat)? Pana la 30%
    Ce faci inainte de a intra intr-un tunel lung? Verifici nivelul de carburant, aprinzi faruri etc.
    Nu garantez exactitudinea raspunsurilor, dar sa stiti ca genul asta de intrebari se dau “la sala” pt permis in franta. Nici nu stiam ce nacaz la buzunar e sa fii sofer “nervos”.

    00
  17. Foarte tare ! Oricum, sfaturile “Nu lua graşi în maşină” şi “nu porni climatizarea” chiar pot reduce un pic consumul de carburant.

    00
  18. aha… Da’ ce insemneaza aia vehicol?

    00
  19. Nu m-as mira daca miine vad la stiri un idiot care a coborit o panta, a oprit motorul deoarece a citit aici despre econoia de carburant si a provocat un accident.

    00
  20. Ma intreb cati o sa opreasca motoru in vale sau inspre semafor:) dupa citirea pamfletului tau….placut ar fi sa fie si filmata reactzia lor cand pun frana sau trag de volan dupa:))

    00
  21. Youtube. Subscribe prin Google reader.

    Luat, pus subtitrare.

    E vreo problemă?

    00
  22. Si cu ce sperante am inceput sa citesc articolul :)) Ca-s noua intr-ale soferiei si pe langa injuraturile si claxoanele aferente, m-ar ajuta si niste sfaturi. Altul inafara de “du-te si mai invata si tu cum sa parchezi!”

    00
  23. si mie imi facusera astia oferta sa instalez modulul de oprit la semafor automat motorul 🙂

    00
  24. radeti voi radeti dar n-ati prins vremea lu’ ceasca … eu aveam de facut in fiecare zi un drum de 15 km peste dealuri si la coborare intotdeauna tata mergea cu motorul oprit (si de altfel toata lumea), punea doar contactul sa aiba lumini pe frana. incearca acu’ sa faci asta cu o masina cu servofrana sa vezi ce iese.

    si legat de text sa inteleg ca ai inceput o colaborare cu Julica? ca doar in textele lui mai gaseam gradul asta de ironie …

    00
  25. Ai uitat sa precizezi condusul serpuit:))

    00
  26. In ghidul pentru avansati va trebui sa scrii neaparat si urmatoarele:
    – punerea de roti cat mai inguste pe masina (explicatie: scade pata de contact cu solul => scade consumul; exemplu: pentru audi a6 se pot pune, cu mici adaptari, niste roti de matiz); e drept ca o sa scada stabilitatea dar cine are nevoie de asa ceva?pe zapada o sa fie avantajati 😉

    – eliminarea completa a arcurilor. In felul asta, masina va pierde din inaltime, pe sub ea va trece mai putin aer = > mai putina rezistenta la inaintare = > econmie de carburant. Bonus: aplicata corect, solutia vã va readuce stabilitatea pierduta in cazul aplicarii solutiei de mai sus.

    – in continuarea ideii de micsorare a rezistentei la inaintare, alte solutii:
    a) plierea sau scoaterea definitiva a oglinzilor exterioare cand se circula cu mai mult de 50 la ora – si-asa nu se uita nimeni in ele, da-le dracu, ar trebui sa fie optionale cand iti cumperi masina, sunt doar pt fitosi;

    b1) acoperirea cu scoci a oricaror gauri prin care ar putea intra aerul (de exemplu, cele din grila frontala – ce nevoie are motorul de racire, mai ales pe vremea asta?!);
    b2) daca solutia b1) nu este convenabila, atunci se poate monta un fel de paravan in forma de plug de zapada dar confectionat din carton si lipit cu superglue – acest paravan va directiona aerul pe lateralele masinii. Bonus pentru efect maxim: il faceti inalt cat masina (da-l naibii de parbriz, cine se uita pe unde merge?!)

    c) multi dintre voi au uitat de o binecunoscuta strategie de autostrada – mergi cat mai aproape de un tir din fata ta – e drept ca tre’ sa fi la maxim juma de metru in spatele lui dar, cu putin antrenament gen Whack-a-mole! poti deveni un maestru al reflexelor. Metoda functioneaza, a fost testata si la Mythbusters.

    00
  27. @zoso Specifica in clar: Nu faceti acasa ce scrie in post. Poate fi “mortal”.

    00
  28. Nu le mai spune sa opreasca motorul in mers ca poate vreunul o ia de buna si face vreun accident.

    00
  29. Sa stii ca si politia citeste blogul tau. Mai ales cei de la rutiera. Bonus… aplica ceea ce predici tu… mai bine spus parte din ce predici tu…
    Dovada: serile trecute in piata victoriei, dupa ora 19:)

    00
  30. Ia un dobitoc, de preferinţă blogger fiindcă avem prea mulţi şi prea proşti. Îndoapă-l cu combustibil bio (fasole şi varză, cu adaos de bere proastă trezită) aşa cum se îndoapă gâsca cu grăunţe. Leagă dobitocul pe portbagaj cu multă bandă adezivă. Foloseşte gazele rezultate din digerarea “combustibilului” drept jet de rachetă pentru propulsie.

    Publicul este rugat să propună cel mai potrivit blogger pentru teste.

    😀

    ~Nautilus

    00
  31. Unul, doua sfaturi pentru o economie de carburant sunt bune. Insa cum ar suna 108 sfaturi ? In cele 108 sfaturi cred ca se regasesc toate aspectele ce tin de un condus economic …

    https://ecomodder.com/forum/EM-hypermiling-driving-tips-ecodriving.php

    Spor !

    00
  32. Din pacate,pamflet ca pamflet, dar multi chiar asa fac.. Unii chiar pun botul si nici nu ma mai mir ca lumea circula noaptea fara lumini sau doar cu pozitiile sa faca economie.. Multi nici macar nu semnalizarea din acest motiv

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.