Cu toate că ne cunoaștem de ani buni și știe că mă pricep la mașini puțin mai mult decât la case, Vali a considerat oportun să scriu despre Golf-ul pe care l-am achiziționat în urmă cu un an.
Înainte de toate, vreau să menționez că pentru mine mașina a fost și va rămâne un simplu obiect, ceva ce mă ajută atunci când am nevoie. Sunt genul de persoană care atunci când găsește o nouă zgârietură pe mașină, și cum locuiesc în București se întâmplă destul de des, îmi spun „asta e” și merg mai departe.
Prin februarie 2019 am decis că ne trebuie (încă) o mașină. Până în acel moment aveam o Fabia 2 cu un motor 1.2 TSI cu care ne făceam treaba cât se poate de bine.
Căutările au început timid, neștiind exact ce vrem – plecasem de la idea că noua mașină va fi pentru soție, ea având parcare subterană la locul de muncă, și că nu are sens să o duc eu în mizeria din Pipera, unde nu ar rezista prea mult neatinsă, – dar având câteva criterii: SUV, automată, nouă și, dacă era posibil, 4×4.
GoTo-ul a fost Tiguan pentru că, pe lângă Fabia personală, mai avusesem alte mașini din grupul VAG pe mână și știam, cât de cât, ce înseamnă service și întreținere, doar că depășea cu mult bugetul, chiar și second hand. A doua opțiune, și cea care probabil s-ar fi concretizat dacă lucrurile nu s-ar fi mișcat mai repede decât ne așteptam, a fost Hyundai Kona. Avea tot ce ne doream, era nouă, era cool și, după mine, i-ar fi stat foarte bine soției în ea.
Doar că, spre fericirea noastră, soția a rămas gravidă și, spre tristețea noastră, sarcina s-a anunțat a fi una grea, atât de grea încât a stat acasă din săptămâna a 6-a. Nu voiam să o las fără mașină, în caz că avea nevoie să ajungă urgent undeva, dar trebuia să ajung și la muncă. În plus, bugetul inițial dispăruse, aveam alte priorități acum. Nu avea rost să iau o mașină pentru ea doar să o țin în fața blocului, așa că am început să caut pentru mine.
Enter CarsOnTheWeb (mai nou Adesa). Un prieten ce cumpărase câteva mașini de pe acest site mi-a propus să fac la fel. După mai multe căutări, am decis că varianta cea mai OK era un Golf VII Variant, 150.000km, 8.000€ prețul pe site, 2.000€ adusul. Mașina aleasă a venit destul de repede, cam la două săptămâni după ce am plătit-o, și era în stare foarte bună.
După un an de zile, din postura mea de conducător auto, pot spune următoarele:
- Nu îmi mai trebuie mașină cu cutie manuală cât oi trăi. Aș vrea sa spun că îi înțeleg pe cei care vor să ‘simtă mașina’, dar nu am cum, nu ai ce să simți în mizeria asta de oraș.
- Al doilea lucru la care nu aș vrea să renunț vreodată este Auto Hold. Combinat cu cutia automată, a mărit substanțial confortul condusului prin București.
- 2.0, 150 de cai probabil nu înseamnă foarte mult pentru o grămadă de șoferi, dar pentru cineva care s-a dat jos din Fabia 1.2 e enorm. Nu vreau să fac curse, nu mă pasionează viteza, dar e foarte liniștitor să știu că, atunci când vreau să depășesc, nu trebuie să ma uit dacă e pornit AC-ul.
- Da, e diesel, da, e zgomotos. Pe unii îi deranjează sunetul de tractor.
- Variant, așa cum au numit VW varianta break, este cât se poate de suficient pentru o familie cu trei membri. Ca o mică paranteză, luasem în calcul și un Passat break, doar că diferența de 20cm era aproape toată pentru pasagerii din spate, iar eu nu iau pe nimeni în mașină cu mine. Am cărat niște lucruri în weekend și nu-mi venea să cred cât de multe au încăput în portbagajul de 605litri.
- Chiar dacă este mai lungă decât eram eu obișnuit, se manevrează incredibil de ușor, mai ales după ce m-am obișnuit cu dimensiunile. Nu am întâlnit încă un loc unde să nu pot face ce manevră mi-am dorit.
- Unpopular opinion, mai ales în rândul șoferilor de Golf, Park Assist este bun. Am folosit funcția des până m-am obișnuit cu mașina. Acum doar dacă nu sunt sigur că încap sau dacă e nevoie de mai multe manevre la o laterală. Da, fiind vorba de București, urcă singură pe bordură.
- Sirocou, Webasto, sistemul auxiliar de încălzire este foarte bine venit. Chiar dacă iarna trecută nu a fost foarte grea, l-am avut programat aproape zilnic și era tare plăcut să te urci într-o mașină caldă. Acum, că a venit vara, trebuie să testez funcția de răcire.
- E interesant modul în care se schimbă atitudinea șoferilor din jurul tău. Brusc nu mai sunt în Fabia, pe care mulți o văd puțin peste o mașină de școală. Rareori mi se mai întâmplă să încerce cineva să îmi taie fața și, dacă nu vreau, am cu ce să nu îi las.
Mașina a avut o singură problemă, nici măcar a ei, ci una întâlnită la multe mașini din grupul VAG dotate cu motorul CRLB (TDI CR) varianta 2.0, pornea greu la prima cheie a zilei. Nu era o regulă, putea face trei zile la rând ca apoi să fie în regulă o lună. Soluția este prezentată în acest video, dar a durat ceva să îl găsesc și, între timp, schimbasem deja senzorul de ax cu came după ce am pierdut ceva timp cu ea prin service.
Golf 7 Variant este o mașină cât se poate de utilă, nu excelează prin nimic anume, și nici nu trebuie. E fiabilă, e spațioasă, poate fi și jucăușa dacă asta vrei. Pentru mine, care vreau să-mi plimb copilul cu tot ce am nevoie după mine, e ceea ce trebuie.
Sigur vorbești de Golf 7? Ca in poza care însoțeste articolul e un 6.
Sigur, nu e in stare Vali sa caute pe goagle.
n-am altă poză cu golf. let it go.
Nu ca ar fi mari diferente…
you guys see pictures??
„Rareori mi se mai întâmplă să încerce cineva să îmi taie fața și, dacă nu vreau, am cu ce să nu îi las.”
Frustrari de posesor de tedei racing.
Ai crede, stiu, dar nu am nicio greata de acest fel, cat timp dai semnal, sunt foarte chill. Altfel, poate te claxonez. Doar am remarcat ca se intampla mai rar.
Asa se intampla accidentele . De ce sa l las pe boul care vrea sa imi taie fata sa fie singurul bou de pe strada , mai bine sunt si eu bou si nu l las , pentru ca pot !
Confirm… Daca dai semnal si am cum, te las. Daca nu dai semnal, nu te las nici de-al naibii.
Cand vrei sa te bagi, a da semnal sau nu e la fel ca „Imi permiteti?” vs „Mars ba mai incolo!”.
Pe mine m-a claxonat unul azi, dar nu oricum, ci pe banda de acceleratie intrand pe una din strazile principale.
Deci nici macar cand ti se termina banda de acceleratie ala din spate, care si el face acelasi lucru, te claxoneaza ca de ce te bagi.
Adica la ce se astepta? Semnalizam, toata lumea stie zona, ce credea ca o sa fac? O sa iasa el si o sa ma depaseasca pe banda intai si abia apoi sa intru si eu? Si nici nu era vorba ca venea din spate cu viteza, ca amandoi mergeam dupa cel din fata mea.
Soferii nu vad mai departe de o masina?
Mai patesc asa la depasiri de tiruri. Coloana in spatele tirului, dau semnal, astept sa fie liber si ma bag.
Iar Van Damme din spatele meu ma claxoneaza ca de ce m-am bagat in depasire…
Sa ne intelegem, nu e vorba ca cel din spate vine deja in depasire, e pe banda cu mine.
Cand eram incepator am patit sa reactionez greu si m-am trezit cu viteazul langa mine, acum m-am invatat si ma misc rapid. Dar unii tot sunt deranjati ca nu au prioritate de smecher.
Depinde si de soferii din trafic. Cand mai veneam la Bucuresti cu Nubira (numere de TR), nu am intampinat probleme sa imi taie fata sau poate le era ca pe ei ii costa o janta cat ma costa pe mine toata masina. :))
Ooo, te inteleg perfect. Am condus 4 luni o Fabia cu motor de 1,2. Sentimentul de neputinta pe care il ai la volan e de neuitat.
Eu am condus o masina de ~60 de cai si dupa ce mi-am luat alta de putere cel putin dubla mi-am dat seama ca eram perfect multumit cu cea initiala.
Problema sunt ceilalti soferi care iti strica cheful. Daca s-ar respecta limitele de viteza, oricare ar fi ele, orice masina ar fi buna.
Am auzit mai multi plangandu-se de „problema” asta… dar nu mi s-a intamplat nici cu TSI nici cu MPI de dinainte. Treapta inferioara, urcat in turatie, job done…
La fel si cu motoarele celor de la Renault, mi se plangeau colegii ca sunt rasnite si ei voiau sa depaseasca cu pana la 1500 rpm
Am mai vazut si la gagici astea ce isi iau ditamai camionul ca sa fie „respectate in trafic” Ma doare la basca de atitudinea celorlalti soferi. Doar ma duc sa conduc nu la un turnir sa vina aia cu tractorul peste mine.
Dar serios, diesel in 2019 ca om ce o sa aiba si copil?
Iese mai sănătos copilul dacă-l spală cu benzină?
Mai sănatos e să renunți la mofturile inutile, indiferent că mașina e benzină sau diesel
O sa imi iau minusuri dar plm … ceva imi zice ca acele dudui isi iau 4×4 tocmai pentru ca sa le doara la banana cand nu se asigura. Adica esti nevoit tu sa fii atent la durerea lor in fund.
Vax, nu stii ca e blasfemie sa vb urat de diesel?
și din cauza acelui 4×4 (care e de fapt opțional pe compactele înălțate) duduia va plăti mai mult dacă va fi vinovată la accident, fiindcă reparația mașinii ei va fi mai costisitoare și reparația la cealaltă mașina mai scumpă și ea.
TL:Dr îmi iau mașină mai scumpă ca să pot merge neatent ca apoi să fac accident cu daune mai mari
@ltaa, nu prea le ai cu instinctul de conservare Ce mai conteaza daunele boss, daca pe tine te culeg de sub fiare ?!
Daca nu toti isi permit sa traiasca in stratosfera, ksf. Cand mai cobori printre muritori, poate ne mai luminezi. Pana una alta, flatulentele din capul unora sunt inzecit mai nasoale decat diesel-urile hulite (nota bene: aia care sunt „smecheri” si si-au scos filtrele de particule ca ii bate foamea cu 10-0 intra tot la categoria „flatulente cerebrale”)
Masina e belea, vad ca e full, sper sa te tina cat mai multi ani fara reparatii. Singura chestie naspa ce o vad si de care nu pomenesti este portbagajul si spatiul de stocare. O sa aveti de carat multe cand pleci cu un bebelas la drum si nu e loc de carat multe, o sa stati cu genti intre craci si alte cele. Fara nici o exagerare sa te gandesti la un portbagaj thula sus.
ba eu chiar zic ca e loc in Variant (break), 605l chiar. acum, daca tu ai alte experiente, incep sa-mi fac griji.
Omu scrie că mașina e Golf 7 Variant și este cât se poate de suficient pentru ce are el nevoie, dar tu o ți pe-a ta..
eu aveam clio symbol când era copilul mic și n-am rămas fără spațiu niciodată. dar nah, ce știu eu…
Tot timpul vor fi oameni carora le ajunge un Clio la primul bebe si oameni carora un Mercedes Vito le este prea mic
1. Înveți să aranjezi marfa în mașină
2. Renunți la căcaturile inutile
Nouă ne-au încăput o tonă de căcaturi și în Clio Symbol, și în Logan, și în 206 Sedan și în Pathfinder, îndesate pline ochi, deși o parte din ele poate au fost cărate degeaba
Esti acelasi soi cu nefasta mea.
In anii ’80 am dat o tura de 2-3 saptamani prin tara cu parintii. Dacia 1300, in portbagaj 3 canistre de 20l de benzina, intre banchete cortul (polonez parca) de 4 persoane, plus saci de dormit, mancare, haine pentru 2 adulti, 2 copii. Fara portbagaj deasupra.
Am mers cu 1 copil la socrii pentru 3 zile iar nefasta a umplut ochi Golf4 Variant (nu difera cu mult de spatiul din Golf7 Variant).
There’s always one
Ciocane, eu am vazut cuplu cu copil in Fiat 500. E o chestiune de organizare. Unii pot, altii nu. Am observat ca cei care au masina din mosi-stramosi (eu par examplu am fost primul sofer in familie, parintii mergeau cu trenul) se organizeaza f. prost pentru ca tin in masina o groaza de chestii inutile.
Shieeeet. Scuze dar am citit in diagonala si nu am vazut ca e break. Am avut in tinerete masina mica si am suferit din cauza portbagajului mic. Never again.
Încă unu convertit la automată. Încet, încet ne înmulțim. 😎
în 20 de ani, când o să avem primele mașini automate, o să fie pline forumurile „VOR SĂ NE OMOARE! VOR SĂ NE IA DREPTURILE OMULUI! EU NU DAU MANUALA MEA PE NIMIC”
Da, automata iti face viata mai usora, mai ales in oras. Dar cine isi ia manuala, are in continuare argumentul suprem: „Asa vrea p**a mea!” . Si daca pana acum cativa ani, cine lua automata activa toti haterii, acum incepe sa fie fix invers.
Sunt și oameni care își iau automate și le țin pe manual. Pentru că erau fani manuală, dar mașina respectivă se vindea numai cu automată. Deci nu bugetul a fost argumentul alegerii. Ba își și jură că următoarea mașină va fi obligatoriu manuală.
Eu am trecut in decembrie pe automata si pot sa spun ca… imi este indiferent. Ambele cutii isi au avantajele si dezavantajele lor. Am condus in paralel si masina veche, manuala, care ofera o placere a sofatului diferita – nu pot spune ca e mai buna sau mai rea, doar… diferita. Ce-i drept, Brasovul nu dispune de minunatele cozi la semafoare ale capitalei, unde era intr-adevar exasperant sa dai intaia, a doua, pauza.
Motivul pentru care cred că românii evită în continuare automatele, fie pentru că nu vin în standard (ați văzut vreodată mașini din flote cu automate??), dar cred că motivul psihologic este cel de cârpeală, dacă se uzează ambreiajul sau cutia manuală, mai merge tras de ea un pic, în schimb dacă se uzează automata imediat service two cents
Neplacut e ca trecerea la automata se face prin iesirea din oferta a variantei manuale. Concret, la grupul VAG, cutia manuala cu 6 trepte cuplata la motorul diesel a cam disparut din oferta (era la golf 6, nu mai e la golf7!) ramanand numai aia cu 5 trepte sau manuala nu e disponibila decat la versiunea de putere mica (110 cp la 2.0tdi). Asta doar ca sa nu dea consumul mai mic decat dsg (cu cateva mii de euro mai scumpa)…
Ma rog, fiecare tip de cutie cu avantaje si dezavantaje. ca la diesel vs benzina.
exista insa si masini cu cutii automate groaznice pentru condus in oras, am mers odata cu una care schimba treptele ca unul care acum da examen la scoal de soferi (peugeot 308) cum exista si masini cu cutie automata senzationala ca feeling (bmw f30).
din review lipsesc lucruri serioase: cat, cati kilometri, cheltuieli de intretinere etc. normal ca daca treci de la 1.2 tsfsi hahahaha la 2.0 tdi 150 cp te simti mai zmeu. stai sa vezi la peste 200 cum e. la 313 e orgasmic (da te si costa!) iar la peste 400 zici ca ai tras pe ambele nari plus cateva bile.
Cat si cati km scrie, restul nu mi se par atat de relevante pentru simplu fapt ca variaza incredibil de mult. Daca o iei SH te mai duci la reprezentanta sau la colt? Raspunsul la intrebarea asta poate dubla preturile de intretinere.
Uite niste cifre, daca tot le vrei: 800 revizia la motor – se face la an sau la 50k km, 1400 la cutie – se face la 60, cica, dar eu as tinde s-o fac tot la 50.
Diferenta intre manuala si automata nu se simte la motoare mici . La fel e si cu tracțiunea fata sau integrala in comparatie cu tracțiunea spate . Pune 400 hp pe tracțiune fata cu automata si pune 400 hp pe tracțiune spate cu manuala , acolo se vad diferențe. Ma rog , cine e pasionat de asa ceva intelege.
Deși s-ar putea să sară unii de c*# în sus, există cutia DSG de la grupul volsvagin și restul. Am avut G5 cu DSG ca mașină personală și Audi A6 și Toyota Landcruiser ca mașini de serviciu. Nu suportă comparație. Iar cutia CVT este cutia automată după o lună în Vaslui.
„Golf 7 Variant este o mașină cât se poate de utilă, nu excelează prin nimic anume, și nici nu trebuie” , „vreau să menționez că pentru mine mașina a fost și va rămâne un simplu obiect, ceva ce mă ajută atunci când am nevoie”.
Ai descris perfect masina si genul de om care isi cumpara Golf in frazele alea doua.
Ca pasionat, mor un pic de fiecare data cand vad inca un golf pe solele, dar asta e, ce sa -i faci, majoritatea oamenilor vad in masina o unealta, iar Golf-ul este pentru masini, ce este ciocanul pentru unelete.
Pasionat de Golf sau de masini in general?
Eu sunt pasionat de pasionatii de Golf. E o enigma pentru mine modul in care un om ajunge sa dezvolte pasiune pentru cel mai banal obiect dintr-o anume categorie.
M-am plimbat cu toate golfurile posibile (inclusiv full electric si golf 3 cabrio) si senzatia era ca..nimic. Nu erau in nici un fel nasoale dar nici faine. CUM poti fi pasionat de masina asta?
Modul in care prezinta autorul masina este singurul mod in care ar trebui sa fie privit vreodata Golful.
De masini in general, nu de golf :))
Pot sa apreciez calitatile de sleeper la un golf R, dar un 2.0 TDi e fix ce zice autorul, o unealta foarte buna pentru cineva care nu cauta sa ii creasca pulsul cand se infige in acceleratie.
Pai cred ca asta spune autorul…ca nu e pasionat de masini. Ceea ce cred ca e perfect ok.
Sunt la al doilea VW si pt cineva care nu doreste acea acceleratie wow sau sa iasa in evidenta cu masina pe care o are cred ca VW e chiar ok. Nu am avut probleme cu niciuna dintre ele (ca femeie cred ca asta e important pt ca ne dorim chiar si mai putin decat voi sa vizitam service-uri), pretul e ok, designul e simplu, decent. Uneori e suficient ca ceva sa functioneze, nu toate lucrurile trebuie sa fie wow.
Salut
Consum cat are?
De benzina sau de ulei? Ah, stai, asta e diesel :))
undeva la 10l/100, depinde, evident, cum e traficul. afara e 6-7.
@littlebro: sa vezi acum cum vin toti maestrii in dizelare sa-ti zica ca vai ce consum mare ai, ca ei consuma 0.9L inafara si maxim 5 in oras si alte chestii dinastea :))).
sa fie sanatosi, mie imi place sa merg cu AC-ul pornit
„””
Soluția este prezentată în acest video, dar a durat ceva să îl găsesc și, între timp, schimbasem deja senzorul de ax cu came
„””
Noob here. senzorul de ax cu came e acelasi lucru cu ce a schimbat baiatul ala in video ?
nu, e altceva, costa vreo 200ron. ce a schimbat baiatul ala variaza intre 1000 si 1800ron…
Da, o masina civilizat!
Nu e civilizat (2000 adusul de pe adesa)
Daca te a ajutat vreun prieten… s-a ajutat si el cu aproape 1000 :))
se știe că prietenii lucrează pe gratis 4 zile pentru tine…
Nu, dar saptamana asta ma ajuta pe mine si peste cateva luni cand vrea sa isi ia si el masina, il ajut eu. Asa functioneaza prietenia. Nu lucrezi pentru prieteni, ii ajuti.
4 fucking zile. pe bune?
4 zile sa ce?
Adesa iti trimite masina la pitesti sau chiajna cu 550 eur MAX.
Am 30 de masini luate de pe rand de pe adesa. Niciuna nu depaseste 1000 (taxe si transport)
Ultima: seria 3 2015, break, 850 eur adusa in pitesti.
Ursule, merge Cayenne-ul?
Singura mea problema la Golf 7 este ca nu pot să-l deosebesc de 6 🤣
cea mai mare diferenta pentru mine: am adroid auto
La interior este mult mai mare diferență, da. Și din spate, (mai ales la variant) dar din fata îmi ia ceva sa îmi dau seama.
Deh, sunt din categoria: „e Golf!”
Este genul de mașină pe care nu o cumperi ot cum arata, ci pt ce oferă (preț, costuri de întreținere, versatilitate, calitatea materialelor fata de concurenta directa)
Littlebro: cum ai facut cu android auto? se plateste ceva, trebuie activat ceva? am si eu un cazan d-asta de Golf 7 (dar nu break) si are p-acolo niste chestii pe care nu stiu sa le folosesc…
Emil, trebuie sa vezi daca ai MIB1 sau MIB2, daca e 1, trebuie sa faci upgrade la 2, e cam 1000.
Apoi, ai nevoie de activare, la reprezentata e scump, la baieti variaza, cred ca esti pe la 7-800 ron activarile.
Mersi, bro. Am sa ma interesez, ca nu sint sigur ce head-unit e.
Am citit bine, 2000 (doua mii) de euro ca sa aduci o masina, din Europa in Europa? Ok, cu acte si asigurare, dar doua mii?
Tu nu prea știi cât te costă carburantul din București până în Germania și înapoi. Plus viniete, asigurări, cazarea șoferului, diurnă etc, etc, etc. Dacă nu îți convine poți să pleci pe jos pana in Germania să ți-o aduci singur. #numaifițsăracilaminte
Care carburant! Iti trimit baietii aia masina la botu calului pe cateva sute de eur, trebuie sa dai 2 clickuri si o dai jos de pe trailer la chiajna.
2000 include taxa de site, Adesa nu e ‘moca’, comisionul de transfer bancar, transportul, comisionul firmei care a adus-o, numere rosii, RCA pe 3 luni.
@ionut -pai sa le socotim, coane:combustibil 300 eur, cazare 100, asigurare 150, diurna e treaba firmei (hai 50 de la mine), taxe drum zi-i acolo 120, … mai zi ceva… …. rotund 1000 de euro. Mai pune inca 200 la ce vrei tu, si tot nu ajungi la 2000.
Acolo mi-au ramas si mie ochii. La 2000 europeni sa aduca o masina. Pai daca ar costa atat, astia care umfla parcul auto cu Golf 5, Astra H si alte masini pe care le arunca nemtii la gunoi, ar trebui sa ceara pe ele 5000€,nu 2500
Cum ziceam: dacă sunteți săraci mergeți și veniți voi cu ea. Până la Chiajna nu se teleportează singură.
Deși dacă sunteți săraci mașina e ultima voastră grijă în viață. Poate ar trebui să aveți întâi grijă ce joburi aveți, ce mâncați, cum vă educați copiii, nu mașină de fudulie.
@robert3. Ce fac samsarii diferit e ca ei aduc mai multe masini deodata pe o platforma, deci costul total de 2k se imparte la numarul masinilor aduse.
Eu tocmai ce am ajuns cu golf 6 la 180k si vreau sa-l vand. E adevarat, e motorul 1.6 (105cp) si sunt curios daca de cand o ai ti-a zis vreun mecanic sau ai avut probleme cu celebra piesa vag – valva egr.
nici nu mi s-a spus, nici nu am avut probleme pana acum.
valva aia se repară cu 200 lei la un meseriaș care știe. e plin forumul vw de numere de telefon de la specialiști.
Vali, adevarat. Se repara o *singura* data. Si apoi o schimbi. Been there, done that, curatat, blocat pe deschis, ended up la schimbare. Eram doar curios.
In septembrie cand incepe scoala o sa avem nevoie de a doua masina.
Caut o masina mica, de oras, benzina, max 12 000 euro.
O sa fie folosita 90% din timp de sotie si fetita, deci 2 persoane. Sa fie cat de cat sprintena, sa consume putin.
Eu m-am gandit la:
1. Suzuki Swift Hibrid, 11000 euro nou, ca poate mai da guvernul bonusul rabla de 5000 euro, dar sotia vrea tanc sau OZN asa ca iau in calcul:
2. A doua varianta ar fi sa-mi iau mie un Duster SH 1.5 DCI, cu vreo 6000 euro si sa mai bag in el vreo 3000 ca sa-l fac offrod (de la Mudster), si sa-i las sotiei Seatul 1.2 TSI care e excelent de oras. Eu merg in afara orasului asa ca nu o sa am consum mare cu Dusterul.
Aveti vreo idee pentru punctul 1? Exclus Ford.
fă schema cu dusterul, ieși mai bine.
also https://www.autovit.ro/anunt/nissan-navara-ID7GB6hf.html#6a73d65f54
Navarra e un model cu multe probleme. La pick-up exista Toyota si restul.
Daca tot te uiti la Suzuki, incearca Jimny, pare tanc dar e mica si pe benzina :P.
Asta nou arata super, dar nici un SH nu e de lepadat.
@Zarax, ți-am citit toate comentariile de la acest articol. Cum arunci tu așa, din poignée-ul înțelepciunii păreri ca un mini Apostol al blogosferei. Așea la vrăjeală, pentru sărmani. Treci prin Golf R care e un sleeper, ajungi la Suzuki Jimny, egal că e vechi sau nou, nu contează important e că e tanc , fără să uiți evident să amintești că ești un pasionat de mașini.
@Paco – ma simt flatat ca ma urmaresti, dar ideea care e ?
@Zarax, ma tot uit la Jimny, caut una condusa de o femeie, sa o modific eu.
Ba chiar am condus un Samurai din 87, masina istorica, dar nu merge in oras. Avea 50 cai.
Totusi prefer un Duster Diesel (am aflat pe surse din interior ca e mai fiabil ca un 1.6 benzina), ca nu fac numai off-road, mai merg si la munca.
@Vali, Nissanul ala din link il arat sotiei. :). Eu sunt mai zgarcit cu consumul si taxele.
e utilitară, e 400 lei pe an impozit.
@Zarax, citit nu urmărit. Singurele lucruri pe care le urmăresc sunt mușcatele din geam și Teatru Scurt pe Radio Romănia Antena Satelor. Să nu ne umflăm în eleron zic, că pierdem portanța pe puntea spate și zburăm în decor.
Ideea e că pui în aceeași frază noul Suzuki Jimny , care e cocaină pură ca preț de nou și un SH care în majoritatea cazurilor sunt niște cotețe pline de rugină și probleme, folosite la vănătoare și off-road prin Italia, Austria, Elveția și văndute apoi la suprapreț. Mașini achiziționate cu un scop bine determinat, practic de unică folosință. Iar dacă ești pasionat de mașini vorbești despre cum ESTE o mașină, nu cum pare. Aia înseamnă că tu doar crezi cum este, nu cum este de fapt, pentru că nici nu ai avut-o și nici nu ai condus-o. Eu pot să îți spun că vechiul Jimny ESTE o mașină fenomenală în off-road, dar absolut incomodă și inutilă în utilizarea de zi cu zi.
„Să nu ne umflăm în eleron zic, că pierdem portanța pe puntea spate și zburăm în decor.” – Hai sa nu aruncam cu cuvinte pompoase daca nu intelegem ce inseamna, ca ne facem de ras.
Apoi, omul a zis si de masina noua si de masina SH, deci ambele Jimny-uri pot fi luate in considerare. Si ambele au sasiu separat, deci confortul nu e punctul forte. Dar pentru mers in oras si stat in trafic sunt ok. Sunt mici, ofera manevrabilitate ok, nu te doare sufletul la o bordura sau la o groapa mai naspa. Iar in weekend iti poti face de cap cu ea. Ca a doua masina nu vad o problema. Si se gasesc SH si in stare buna, trebuie doar sa cauti.
Si in ultimul rand, poti sa fii pasionat de ceva fara sa detii acel lucru. Sunt pasionat si de tancuri si alte vehicule militare, fara sa am asa ceva in garaj. La fel de bine poti avea 5 Ferrari in curte si habar sa nu ai ce e o bujie.
@ Zarax.,,Si in ultimul rand, poti sa fii pasionat de ceva fara sa detii acel lucru.,, Practic un habarnist. Exemplul tipic de romăn care între legatul șiretului de la piciorul drept și cel stăng are un decalaj mintal, o pauză pentru oxigenarea creierului să nu își prindă degetele între noduri, dar e expert in orice domeniu.
,,Si ambele au sasiu separat,,Hai sa nu aruncam cu cuvinte pompoase daca nu intelegem ce inseamna, ca ne facem de ras,, Șasiu separat de cine ? De macadam ? Sau de fosta nevastă ?
Separat de caroserie @Zarax, în cazul mașinilor de off-road wanne-be.
Caroseria autoportantă e separată de maică-sa și așezată pe un șasiu care poate fi cu suspensii cu arcuri elicoidale, suspensii lamelare, suspensii față /spate cu axă rigida, arcuri lamelare , amortizoare hidraulice, suspensii pneumatice.
Și dacă ai 5 Ferrari și nu ști ce înseamnă o bujie , nu meriți să conduci nici măcar un cărucior de cumpărături la un supermarket.
PS. Și totuși insisiști să mă convingi că Jimny e o mașină OK, deși nu mi-ai spus dacă ai condus vreodată un Jimny.
2.0 Diesel, unul dintre motoarele implicate in Dieselgate. Bravo, litlebro! Asa se face.
pai daca nu era 2.0 TDI mai avea de bagat mana in buzunar.
Fiind luat din afara, posibil sa fi fost rezolvata problema. Cele luate de noi din Ro, dumnezeu cu mila.
Motoarele 2.0 Diesel de pe Golf7 sunt Euro 6 si nu au fost implicate.
@Fatboy: De pe Wikipedia: „The EA189 engine is the focus of the Volkswagen emissions scandal”
DIN-rated power & torque outputs, ID codes, applications
110 kW (150 PS; 148 bhp) at 3,500 rpm; 320 N⋅m (236 lbf⋅ft) at 1,750–3,000 rpm — CRBC Audi A3, Golf VII, Golf VIII, SEAT Leon
Multumesc, la revedere.
M-ar interesa experienta cu Adesa. Daca ai timpul si starea necesara sa scrii putin despre asta, as aprecia maxim. Mersi!
Timp am, doar ca nu am ce detalii sa iti dau, pentru ca nu m-am ocupat eu direct de licitatie. Stiu ca iti trebuie CUI ca sa iti faci cont, ca exista mai multe tipuri de vanzari/licatii si ca trebuie sa fii calare pe masina pe care o vrei atunci cand se termina licitatia. Apoi, chit ca tu castigi licitatia, vanzatorul poate alege sa nu iti dea masina.
La mine s-a ocupat prietenul despre care ti-am spus si am platit catre firma care a adus-o comisioanele necesare. Asa cum ziceau si altii pe aici, 2000eur e cam mult sa aduci o masina, dar eu nu am vrut sa-mi bat capul cu absolut nimic, asa ca atat a costat sa mi-o livreze in fata blocului road legal.
E putin ciudat, ca sa nu zic riscant, ca tu platesti o masina pe care nu o vezi. Apoi sunt povestile tipice romanesti: masina pleaca cu 2 seturi de roti, ajunge cu unu. Masina are SD card de navigatie, vine fara, si, cele mai penibile, fara motorina in rezervor, chit ca avea la plecare.
Cel care m-a ajutat pe mine a adus vreo 8 masini prin firma asta pentru el si prieteni, firma cu asta se ocupa, e samsareala 2.0 practic, si nu a avut nicio problema cu nimic.
Si pe mine ma intereseaza un articol despre Adesa, in special daca poti testa cumva masina sau daca ai vreo garantie ca masina e functionala si nu sunt alte probleme ascunse.
O situatie in care dai banii, ei ti-o aduc si constati ca nu porneste ar fi foarte neplacuta.
Sunt multi „baet” care se ocupa cu asta si e o componenta majora a pietei de (importuri) SH.
Exista mai multe variante:
– „curata”: faci contracte, transferuri prin banca etc. si masina iti ajunge la pretul de pe Adesa + TVA + comision conform contractului;
– „gri”: fara contract cu intermediarul, doar bani cash si masina iti ajunge la pretul de pe Adesa + comision. TVA-ul se „pierde” prin alte firme – din Bulgaria, de exemplu -, cu care tu o sa ai contract de vanzare-cumparare.
Dincolo de aceste aspecte, pui ochii pe o masina, evaluezi starea:
– ce e prezent pe site-ul de licitatii (poze, scheme);
– servicii precum CarVertical, AutoDNA etc.
– alte verificari (un prieten la o reprezentanta care sa verifice amanuntit istoricul de service).
Daca totul e in regula, stai geana pe finalul licitatiei si iti stabilesti un interval de preturi in care omul sa liciteze pentru tine. Daca ai castigat licitatia si vanzatorul e de acord cu suma (se poate sa nu accepte), felicitari, iar daca nu, atunci mai cauti :-).
Masina iti va fi livrata, in principiu, acasa sau intr-o locatie de comun acord. Actele, cel putin in cazul meu, au venit la o saptamana dupa ce am primit masina si cheile.
Cam astea ar fi concluziile mele dupa ce mi-am cautat masina anul trecut :-).
Bafta!
Faza cu tva ul stiu ca nu mai merge. Atunci cand inmatriculezi masina si nu esti tu importatorul, iti cere dovada platii tva. Acum vreo 5 ani am cumparat asa prin cineva fara sa stiu manevra si apoi m-am trezit cu politia la telefon.
Taxa de 2000 eur mi se pare decenta. Sunt cam 400 taxele de licitatie, 500 transportul pana la pitesti plus alte cheltuieli pana la bordura casei. Apoi e tva ul care ustura cel mai tare.
Prinzi masini bune pe adesa dar doar pt tine (adica nu bisnita), ai placerea ca o alegi cu mana ta sa zic asa. In ultimele 9 luni am luat 3 masini de la ei. La una am facut 500 ron si celelalte 2 le folosesc. Din toate 3 mi s-a furat cate ceva pe transport (sd card cu harta, presuri, kit pana cu compresor).
Pt cine vrea sa cumpere e simplu,
– infintezi o firma cu cont de ron si eur
– adaugi cod caen de dealer auto
– iei cui european cu ROxxxxxx
– platesti un contabil cam 200ron/luna
– trimit actele scanate la adesa.
– te pui pe licitat
@Dan, pai ai dovada platii TVA, ca tu ai factura de la firma din RO catre tine, PF, unde pretul total, TVA inclus, e de fapt pretul masinii fara TVA.
Bucuresti, 2 masini, 2.0 diesel, fara loc de parcare, mergi la munca cu masina. Nu ti-a scapat nimic :))
mai on topic. Cum ai cumparat de pe CarsOnTheWeb ?
am loc de parcare acasa, de la ADP, intre timp am si unde sa parchez la munca.
traseul, daca nu as avea masina, ar fi: tramvai pana la unirii, 32, rahova, stii cum e? nu iti doresc -> metrou pana la Aviatorilor, poate daca urc in al treilea tren de la unirii -> microbuz pana la sediul firmei, daca ploua sau ninge nu am unde sa ma adapostesc pana vine.
Dintre varianta de mai sus si masina persoanala, cu spotify si ac/scaune incalzite, tu ce ai alege?
E mai sus un comment chain despre COW.
problema cu senzorul ala e si la logan, 75 lei cu tot cu montaj. cat a costat la golf?
problema nu era senzorul, doar ca dadea un cod de eroare care il arata ca fiind de vina. am raspuns mai sus de preturi.
150.000 km. Oh da, numarul magic. Cum naiba toate sunt sub 200.000 km. Si 8000 de euro. Alt numar magic.
firmele le vând când ajung la numărul ăla, că incep să cadă și nuy vor să bage bani in ele.
e diferit față de mașină luată de la persoană fizică, unde 150K poate să insemne și 300.000km.
iti dai seama ca nu au fost 150 in cap, era sub. masina a fost pe firma, s-a terminat leasingul operational, nu mai are garantie de la producator, se vinde. nu sta nimeni sa traga de flote ca la noi.
Deci acum nu mai e babuta care mergea cu masina la biserica in fiecare weekend, e firma care vinde masina in stare excelenta pentru ca nu mai vrea sa traga de ea. S-a schimbat placa la samsari, au mai evoluat si ei.
Desi scenariul asta suna mai prost, ca masinile de firma sunt cocosate. Forja in 4500 rpm la 5 secunde iarna de la pornire, luate toate gropile. Si vandute pe urma cand incepe sa ceara bani. Iar romanul e fericit ca a facut afacere. Prostul de neamt, nu stie ce masina excelenta a vandut.
Bine asa.
nu a zis nimeni asta, e un compromis cu riscuri asumate atunci cand nu vrei/iti permiti masina noua. atat.
andrei, oamenii de pe afară nu sunt la fel de ciobani cu mașinile de firmă ca noi. da, sunt, dar nu ca noi.
Discutiile astea despre masini, toti le stiu pe toate, toate masinile sunt rupte pentru ca au vazut ei vreun dorel, agent de vanzari. In tarile mai vestice, e mai diferit asa. Si la firma noastra avem flota operationala, ce se da inapoi la maxim 80 000 km. Fiecare are alocata un model/marca in functie de postul pe care-l ocupa, suntem o firma internationala de inginerie din domeniul petrolier. Mai au zgarieruri de la parcari, in rest sunt in stare excelenta si cand le dam inapoi, depinde cine le conduce pana la urma. Noi facem putini km, dar prin Germania stiu ca erau rulate sute de km doar pe autostrada. In 100 000 parcursi nu cred ca mai mult de 5000 km erau facuti prin oras. Unul mai jos spune ca, cu 8000 iti iei masina noua, foarte multi fura curent, lasa-ti Loganul la o parte.
Cam pe acolo la multe este prima revizie ce costa mai mult (distributie, accesorii, mai pica una alta).
Tot pana pe acolo acopera cu garantie si producatorul anumite chestii.
In principiu la masinile de flota service-ul se face la timp cu piesele recomandate de producator.
Acum si flotele sunt de mai multe feluri, masini ce le-au folosit 1-2 persoane sau cele de pe rent (si aici acelasi chestie… una e sa fie de pe operational gen Leaseplan care s-a intors de la Petrom si alta de la rent a car unde intr-o luna a birjarit-o poate 10 valori autohtone).
Vezi ca la unele comentarii nu poți să dai reply pt că reply btn se suprapune peste unlikes counter (Chrome mobile ). Ex: comentariul lui Andrei.
soția nu a rămas gravidă, ai LASAT-o gravida! 😂🤣
n-am inteles, are tractiune integrala tractorasul sau nu?
Am io un VW Golf 2016 (mk7) TSI automata, am schimbat TDI-ul care-l aveam. Impresii dupa aproape 4 ani de condus aproape zilnic:
– inapoi la benzina, se incalzeste imediat si raspunde imediat; nu mai iau diesel cat oi trai
– masina puternica, 170 cai parca – si se simte cand vrei sa treci de o chestie si o calci
– cam rigida si transmisia se balbaie cateodata; rar, dar o simti ca smuceste
– consuma cam mult
– media center-ul e beleaua cea mai mare: software-ul se blocheaza cateodata, ba camera de dat inapoi nu e ‘available’ ba nu citeste sd card/bluetooth etc.
Per total, am si o Mazda 3 2015 – deci asta de 2015 e mai buna decat VW-ul asta.
Nu inteleg cum sa dai 10k pe un golf cu 150mii km. Acum poti sa te astepti sa-ti pice orice(mai ales pe la cutia automata, dpf, etc).
Daca ai 20 ani e ok, trebuie sa vezi cum e sa stai prin service-uri sau sa-ti pice alternatoru in vacanta.
Gaseai aproximativ in buget masina noua, mai ales daca nu esti pasionat. Fara traduceri acte si alte complicatii, te duceai la magazin si luai masina cu garantie. Sau macar o japoneza cu 50k km.
In banii astia se incadra la un Logan MCV sau cu putin noroc la un Tipo SW. Ce masina break noua mai gasesti in 10 hai 12 mii de euro?
Da poate pica daca foloseste masina incorect. Dieselul nu e pentru oras, daca nu face lunar cel putin un drum de 200 km se infunda filtrul.
Cutia automata, daca nu e cea cu ambreiaj uscat (DQ200), merge mult daca mentenanta este facuta la perioadele recomandate.
Mai e AGR-ul si volanta. Astea iarasi tin de stilul de condus si utilizarea masinii.
Ce mi se pare suspect: pretul relativ mic de achizitie. Actualmente sunt 11 oferte disponibile de Goluri cu caracteristici asemanatoare pe mobile.de:
https://bit.ly/3cPe8GG
O fi luat omul in calcul si siguranta, tinuta de drum, confortul, dotarile, calitatea materialelor… stii tu, astea la care Loganul ramane mereu pe locul 3-4. Iar 150k la o masina corect intretinuta nu e de speriat.
Unii iau masini noi, altii iau masini SH, iar ambele variante au avantaje si dezavantaje. E fain ca suntem liberi si ca fiecare face ce doreste cu banii lui :-).
Am reparat la un Golf 6 cu motor 1.6 TDI valva EGR cost 300 ron. Este un atelier in Galati am fost multumit de cum lucreaza. Eu am folosit blablacar sa trimit si sa primesc piesa luni s-a demontat si expediat la Galati marti s-a reparat si expediat iar seara o aveam pusa inapoi pe masina. Daca nu este top secret pot pune aici numarul mesterului din Galati.
Am mai folosit masina 2-3 ani si nu am avut probleme. De anul trecut am cumparat si un Golf 7 1.6 TDI.
Nu toti suntem Buhnici sa ne cumparam o Tesla noua si dupa sa facem reclama la Mate30Pro sa mai recuperam din bani.
Ca utilizator de G5, G6, G7 toate au avut si au cutie manuala pentru ca asa a fost norocul sa le gasesc in Germania am remarcat :
G5 – 1.9 TDI
– cost mare schimb volanta care pica intre 140.000-170.000 km.
– schimbare distributie la 90 000 km
– nu am avut probleme cu EGR-ul
G6 – 1.6 si 2.0 TDI
– nu am avut probleme cu volanta
– cost mic plus schimbare distributie la 210.000 km, nu este necesara inlocuirea pompei de apa daca nu ai probleme
– 2.0 TDI daca mergi mai mult in oras si subturat se mai aprinde martorul de la filtrul DPF dar nu este ceva deranjat si nu se intampla foarte des
– la 1.6 a picat EGR-ul cost reparatie si manopera demontat si remontat 600 ron, o piesa noua costa de la 1200 pana la 1800 ron si majoritatea sunt reconditionate de producator pentru cei care vor sa intrebe de ce am preferat sa o repar cu 300 ron
– diferenta de consum intre 1.6 (5,44 l/100km) si 2.0 (6,31 l/100km) este de 0.87 litri la 100/km asadar cei care isi doresc un 2.0 TDI sa nu se sperie ca masina va consuma.
– in afara costurilor mai mari legate de impozit RCA si Casco filtrele si piesele pentru distributie dar si alte repere au preturi asemanatoare.
– 2.0 TDI inca nu am avut probleme cu acea pompa din baia de ulei despre care multi vorbesc
– pentru ce am eu nevoie ma descurc si cu 1.6, motorul 2.0 il vad ok la drum lung si daca nu ai autostrada in zona ta, de exemplu daca ai face naveta Bucuresti – Suceava ar fi mai bun un 2.0 dar daca ai face naveta Bucuresti – Pitesti sau mergi mai mult in oras 1.6 nu te face de ras.
G7 – 1.6 TDI
– mici modificari la design in interior bordul mai ok pentru sofer, interfata navigatiei mai buna fata de G6, volanul mai ergonomic
– o insonorizare mai buna, cheder dublu la usi, a disparut bucata de plastic ce masca stalpul de la G6 care cadea si aparea rugina acum este un element lucios sa vedem cum se comporta in timp
– am versiunea cu scaun sofer ergo active si fata de scaunele versiunii match de la G6 este o diferenta destul de mare, https://www.youtube.com/watch?v=frMG6rZnTPk
– nu am avut probleme cu volanta
– cost mic si schimbare distributie la 210.000 km, nu este necesara inlocuirea pompei de apa daca nu ai probleme
– fara probleme la EGR momentan
La toate am folosit ulei Liqui Moly Top Tec 4200 si il schimb la 20 000 km desi este garantat 30 000 si nu completez ulei intre schimburi.
Schimb filtrul de aer la fiecare 6 000 km si filtrul de motorina la 15 000 km.
In ceea ce priveste costurile aducerii pe roti din Germania in mare sunt acestea. Acum posibil sa se renteze mai mult sa aduci o masina pe platforma nu neaparat din punct de vedere al sumelor achitate ci mai ales al evitarii deplasarii si a anglomeratiei de la frontiera.
Avion spre Germania poti gasi bilet dus de la 20 la 100 euro
Rent a car in Germania cu drop off in alta statie 85 euro, full casco, sunt multe firme care iti ofera un pret mic dar ajungi sa platesti la final foarte mult daca nu treci insepectia la predarea masinii.
Combustibil masina rent a car in functie de cat ai de mers pana cumperi masina intre 10 si 35 euro.
Acte masina in Germania (75 asigurarea pentru 30 de zile, numerele 14-15 euro, actele 30-35 euro, taxa de poluare pentru 30 de zile 30 de euro, se calculeaza in functie de masina.
Cazare 1 sau 2 nopti in functie de hotel intre 40-60 de euro pe noapte ceva decent.
Mancarea 40-60 euro.
Rovignieta Austria 9 euro.
Rovignieta Ungaria 9.6 euro.
Formalitati RAR 100 euro.
bani din jurnalism cinstit, te rog frumos să specifici.
Confirm : „bani din jurnalism cinstit”.
ROvinieta este numai in ROmania. In alte tari vigneta are diferite denumiri, dar precis fara prefixul Ro.
Multumiri pentru multitudinea de informatii foarte folositoare.
O fi luat omul in calcul si siguranta, tinuta de drum, confortul, dotarile, calitatea materialelor… stii tu, astea la care Loganul ramane mereu pe locul 3-4. Iar 150k la o masina corect intretinuta nu e de speriat.
care e procedura pentru a cumpara o masina de pe adessa, fara sa dai banii unui necunoscut inainte si sa nu ai nicio garantie?
daca poti face un scurt POST despre modalitatea de a cumpara o masina prin adessa ar fi minunat.
Nu se poate. adesa vinde doar la firme auto.
Salut Răzvan. cel mai bun și pertinent comentariu pentru aceasta postare vizavi de G7. mulțumesc pentru sfaturi și sugestii. asta vrem sa fie aici, pe lângă ce a recomandat autorul și sfătuit, tu ai reușit sa spui aproape tot. felicitări din partea mea. Deci 700-800 euro ar fi costul unui drum din Ro în De cu avionul și venind pe roti cu mașina. ms.
Cand nu sti ce masina vrei poti sa iti iei un Golf cu ochii închiși. Eu am luat două golf 7..un SW pentru mine si un hatch pt soție. La 22 k puteam sa circul cu BMW de 3 ani, dar am preferat nou euro 6 si garantie. In rest sa fie ieftină benzina. Masina bluejeans.
Bine ca nu e Jetta….
Altă tigaie la suprapreț.
recomandare pentru WEBASTO.
Porneste-o si vara macar odata la 2-3saptamani, altfel se gripeaza, si adio pa. reparatia costa ulterior o avere.
E mai ieftin sa ii dai sa mearga din cand in cand.
Eu am patit la fel la un Audi a4, si mi-a parut rau ca am aflat doar dupa ce s-a stricat, de ce s-a stricat.
Pe caldura, sau e suficient pe ventilatie?