Eu sunt un pic mai calm. Nu-mi pasă de Viva, știam că e o revistă penală dinainte de scandalul ăsta.
Ce mă amuză și cred că e de menționat sunt următoarele faze:
1. linkurile astea două: 2016 vs. 2018, de la directorul editorial al Ringier. DNA, aia pe care o considerăm sacră, a zis că fapta nu există. Cine minte aici, DNA sau Tolontan? LA NAIBA!!!
2. Ileana Badiu, de la Wunderman, anunțând că se retrage din sponsorizarea unui eveniment organizat de VIVA (voi reveni mai jos pe subiect), felicitată de toată lumea, dar nimeni dornic să îi urmeze exemplul. Demnitatea e pentru fraieri, nu pentru ăia care vor Forester nou.
3. Viva e o revistă penală, cu un tiraj de 5-8.000 exemplare pe lună. zoso.ro, spre comparație, are peste 600.000. Nu știa nimeni de ei, nu o cumpăra nimeni, nu-i păsa nimănui de ea. Și cineva deștept de acolo s-a gândit la o strategie bună de tot: a început să scrie despre mimozele din online. Insistent și consistent, spre deosebire de Elle, care le-a dat o zmetie peste ochi în stil mare, pe ideea că alea vor pune poze pe Feisbuc și Stupigram și lumea va cumpăra revista ca să citească despre influencerul lor preferat, desigur. Fac și premii pentru beauty bloggers și fashion bloggers, țin și o chestie numită “Viva Influencers Party”, unde sunt invitate toate, e treabă serioasă acolo. Și totuși, tirajul e de 8.000 exemplare pe lună!!!! Eu credeam că murise revista, dar la un moment dat voiam să fac mișto de Otravă, specialistul lounge-urilor, și am văzut că el și cu Maticiuc au o emisiune acolo, în redacție, un live dezlânat și plictisitor, și am investigat un pic și am văzut că încă apare în print, în 8.000 exemplare pe lună.
4. da, au sărit iar unii cu “tocmai ați făcut reclamă revistei”. nu, stupidule, nu se va grăbi nimeni să cumpere revista acum, când a aflat ce mizerii e prin ea. lumea și reclama nu funcționează așa.
Eu ma mir cum inca mai exista reviste, adica pretul este maricel cred ca bate spre +15 lei si ce naiba mai poti afla din ele.
Dacă tirajul oficial e de 8000, ar fi interesant de aflat cât e tirajul real, iar din ăsta cât e returul (un retur clasic e 20%, asta dacă ai distribuția buna!)
@Cristi – apare in poza. Tirajul e 13.000 si se vand vreo 6-7000.
Daca nu era glossy probabil se vindeau mai multe. Din cind in cind mai merge ceva variatie la tronul din fundul curtii…
Mofo, ce poză e aia, de unde? De la Viva de pe site?
Nu de alta, dar am lucrat vreo 10 ani în diverse publicații… Alea sunt cifrele cu care ei merg la clienții de la care vir reclama?
Știi ce număr e 100% real de acolo? Numărul de abonamente: 67 (verificabil repede și simplu). Restul… nu aș fi atât de sigur.
–-
67 de abonați… oare câți or fi dintre familiile angajaților? 67. Îi poți suna individual!
67 abonamente? Sasezecisisapte? Si cati “influencers” participa la petrecerile alea? Si cati angajati are viva? Mdea…
TIPURI DE ABONAMENTE
3 luni – 20 lei
6 luni – 36 lei
12 luni – 71,50 le
Deci sa bagam niste sute/mii de euro pe luna/an in curul unor pizde pretinse influenceri ai unor “followers” care n-au bani de echivalentul unui packet de tigari (sau doua) sa dea pe un abonament daramite sa mai si cumpere marfa din reclame. Cam atat e de tare logica din departamentele de marketing, pr si ce dracu altele mai sunt prin companii. Si cam toata logica asta se duce si inspre attitudini gen “sa ne intoarcem cu spatele la guvern sa-i aratam” … ce?? sau “sa mergem in piata sa oferim flori si gogosi jandarmilor ca sa le aratam” … ce?? Dar nah, ce stiu eu!?! Eu sunt un baby boomer depasit, nu un millenial ca toti “influencerii”!
Ce scandal?
Că au prezentat-o pe Udrea într-o lumină pozitivă sau ceva. De parcă trebuie sa adopti pozitia oficiala a statului în legătură cu o persoana sau cu orice altceva (de exemplu Kosovo e tara independentă pt mine, statul român poate sa nu o recunoască cat vrea el). Cat timp nu se încalcă nici o lege, e ok.
„Exil”, poza cu curul gol si prea mult inapoi, omisiune condamnare… lipseste destu’ din gura…
@m
Pia tocmai aia e, ca Udrea a incalcat niste legi si a fost condamnata pentru asta.
Plm, revista aia îl lingea și înainte pe fiul infractorului Adrian Năstase într-un stil mare
Am impresia ca toti isi vad doar interesul in timp ce incearca sa lase impresia ca au o coloana vertebrala si principii puternice pe care nu le-ar incalca nici morti. Printre ei sunt unii mai prosti care nu pot sa o faca decat pe termen scurt si atunci se dau de gol ca nu sunt ce vor sa para.
1) Elena Udrea
O revista de doi bani (Viva) alege sa o arate pe Udrea gravida. Nimic de netolerat pana acum insa omite sa spuna ca este condamnata si a fugit de lege . Urmarea este pierde niste sponsori . Un fel de instant karma.
Daca o sa se mai tina gala asta oare va face cineva efortul sa-i boicoteze pe ceilalti sponsori care nu s-au delimitat de revista ?
2) Nunta Dragnea ( la 15 zile dupa Jandarmeriada din Piata Victoriei)
2.1
Marcel Pavel si Calin Geambasu presteaza pentru invitati. Petre Geambasu e mandru foc de fiul lui si spune ca artistii nu fac politica. Banii sunt bani si relatiile nu strica niciodata sa le ai. Calin multumeste tutoror pentru o seara memorabila si e incatat ca a participat la nunta anului.
2.2
Marcel Pavel canta la o zi distanta de nunta sau chiar in aceasi zi la Chisinau la aniversarea celor 27 ani de indepenta. El are frecvent concerte in Rep Moldova pt ca moldovenii il iubesc si probabil si el pe ei asa cum orice artist isi iubeste publicul. In timp ce Marcel Pavel canta la nunta o mana de romani sunt tinuti la granita si le interzice accesul in Moldova. Se stiu multe despre apropierea si colaborarea dintre cele 2 grupari mafiote care conduc ambele tari si cu toate acestea artistul presteaza ca si cum nimic nu s-ar intampla.
Tot legat de Marcel Pavel mi-a aduc aminte ca e invitat mereu sa cante imnul national la tot felul de evenimente publice.
O sa-i bata vreodata careva obrazul pe la vreo televiziune (chiar si neprietena regimului) sau pe vreun stadion pt ca iubeste Romania, Moldova si banii proveniti de la Mafie in acelasi timp ?
2.3
Bon Mariage furnizor al Casei Regale organizeaza si nunta PSDragnea. Nici un conflict. Cu siguranta l-au invitat si pe Nicolicea ( care-l vroia pe rege persona non grata) si pe Olguta Vasilescu ( care a crescut in PRM la umbra lui Vadim cand arunca cu toate laturile in Casa Regala ). Urmarea ? Nimic pana acum. Casa Regala nu sesizeaza. Pare sa fie o acceptare deoarece cu cateva zile reactia lor la Jandarmeriada a fost ceva de genul ” hai mai bine sa fie bine ca sa nu fie rau”.
2.4 K Group ( parinte al Bon Mariage) organizeaza Targul Imobiliar Bucuresti. Ziare.com ( vajnic luptator importriva puterii si a initiativelor PSDgraniste) promoveaza cu mandrie targul ( . Nu e semnalizat ca publicitate si pare doar ca au preluat comunicatul de presa. Ori sunt prosti ori au laut banii pe sub mana fara chitanta.
3) Mikey Hash
3.1 In Romania teoretic nu poti cumpara tigari daca nu ai 18 ani, practic orice copil putin mai crescut are posibilitatea sa cumpere tutun asa cum cumpara paine sau apa plata. Mikey Hash idol al copiilor din gimnaziu si al liceenilor face reclama la tigari Iqos ( https://cetin.ro/gresit-lumea/ Banii n-au miros. Mihai este si un fel e ambasador Coca Cola sau a fost. Ironic este ca Iqos cat si Coca Cola au nevoie de el ca sa ajunga la toti adolescentii impresionabili, urmatoarea generatie de constumatori 18-35.
In mod normal ar fi trebuit sa ia atat de multi bani de la tigari incat sa nu aiba nevoie de sponsor pe viata pentru cazul in care se prind sponsorii ceilalti ca nu e ok ce face. Sunt curios daca macar Coca Cola o sa sesize atat incat sa nu mai colaboreze cu el ?
3.2 La o privere in diagonala pe FB lui vad ca incepe sa ia atitudine civica. Protestes, USR, interviu cu Dan Barna si pe urma vad ca-si pune poza de la un eveniment cu Alessandra Stoicescu unul dintre ventiloatoarele care imprastie rahat la Antena3 .
Concluzie :
Era o vorba, ca nu se poate si cu dansa-transa si cu sufletul in rai dar descopar pe zi ce trece ca incepe sa se poata.
Nu vreau sa fie defetist si tocmai va intreb oare ce putem face noi ca sa mai starpim din faptele acestea inainte ca ele sa devina noul standard de moralitate si normalitate?
2/3 casa regală e întreținută de psd. banii vin prin voia partidului. deci nimeni n-are nici o problemă.
dacă nu iei bani de la țigări sau de la mafie mori de foame. și tu nu vrei să mori de foame, vrei bmw nou. și ai de ales: fie sărac și cu principii, fie înjurat, dar cu beamveu.
e ușor de zis că e bine să ai principii când nu s-a oferit nimeni să le cumpere.
Parerea mea este ca nu exista oameni cu principii, decat foarte rar si cu suma potrivita poti cumpara pe oricine si orice in lumea aceasta.
Ca sa poti pune pe produs mizeria cu furnizor al casei regale, trebuie sa dai bani multi. Multi de tot. Vezi Dorna sau Kandia. Sursa: am lucrat la Kandia.
Ti se pare că Coca Cola vine cumva in contradictie cu Iqos? Vind ei cumva sucuri naturale? Toate-s chimicale…
Lol, sunt total de acord cu tine pana la faza cu Coca cola si iquos, unde ambele sunt super nocive. Nu vad vreo diferenta de coloana vertebrala intre a promova Iquos si a promova Cola.
Evident ca modelul lor (Coca Cola si Iqos ) e acelasi : iti vindem niste otrava ca sa ne imbogatim. Cu toate acestea Coca Cola nu sunt inca vazuti de toata lumea ca furnizori de cancer si ma gandeam ca ar vrea cu orice prest sa se tina departe de eticheta asta. Pana acum realitatea ne confirma ca banii nu au miros si nevoia de reach e mai puternica decat coloana vertebrala.
De fapt, dacă e să ne luăm după nişte oameni deştepţi, repetiţia induce lejeritatea cognitivă şi o oarecare senzaţie de familiaritate. Iar dacă tot internetul vuieşte cu Viva şi burta blondei, s-ar putea ca revista să aibă câte ceva de câştigat.
Nu compara mere cu pere. Revista viva costa undeva la 10 lei. 6 – 7 mii de oameni dau lunar 10 lei pentru a citi revista asta. Buna proasta cum e.
Pentru zoso.ro sunt 118 oameni care dau bani. Daca vrei sa te compari cu orice revista sau orice lucru platit – pune o luna accesul pe site limitat doar celor care platesc 10 lei si vezi cati cititori o sa mai ai. Aia e comparatia reala si logica, nu platitori versus oameni care intra gratis.
ok. dar și ei să scoată reclamele și să vândă revista la 200 lei bucata.
Comparația reală e și despre câți bani costă să scoți fizic o revista, versus câți bani costă să întreții un blog… Apropi, cât costă hârtia glossy de blog?
eu constat cu scarba cat de repede uita lumea si se schimba.
tin minte niste emisiuni pe la B1 TV ( evenimentul zilei parca se numea ) in care malin bot, mircea marian, silviu sergiu, ion cirstoiu si altii o pupau in cur pe udrea intr-un mare fel. in ziar ( EVZ ) udrea era regina romaniei, frumoasa romaniei, desteapta romaniei etc.
Acum mircea marian se tavaleste pe jos ca ce mizerie a facut viva si udrea e nasoala ….
Imi aduce aminte de o faza cu jean padureanu. il intreaba un jurnalist ” mai exista blaturi in fotbalul romanesc” si el zice „nu, pentru ca nu mai exista oameni de onoare si de cuvant”
Mie imi place Viva foarte mult. De multe ori le mananc atat de foame cat si de placere.
Dar din ce traieste asa o revista ?
reclamele din pagină.
Pai la 6-8k views, ies bani? Ca pe aici, pe la online, daca ai 6k views pe luna, esti inexistent.
nu știu, aparent da.
Pai e cam asa : https://www.brat.ro/sati/site/viva-ro/trafic-total/ ieri 190.000 de afisari .
Cost daca vrei reclama pe viva.ro : 14E cpm ratecard: https://www.brat.ro/sati/site/viva-ro/ratecards/currency/eur, dupa rebate ganetie, etc cred ca le raman 5E cpm.
Sa zicem ~6 bannere pe pagina in afara de adwords care plateste la click ne da asa :
200.000 afisari de pagina x 6 bannere pe pagina =1.200.000 afisari * 5 euro mia de afisari = 6.000 Euro ieri.
Sper sa nu fi incurcat borcanele (zerourile)
CINCI EURO CPM?!?!!? man, la 5€ pe cpm eu aș face 7.500€ pe lună. hai, eu nu sunt viva, 3€ cpm. 4.500€.
realitatea e că, dacă auzi vreodată de mai mult de 2€ cpm, șansele sunt să fie minciună.
pe site-urile de știri, banii care ajung la final la producătorul de conținut sunt 50 cenți per cpm. de aia toate site-urile de știri sunt rupte, și tehnic, și conținut.
CINCI EURO CPM!!!! ai de plm. dacă află nevasta câți bani aș putea face din afișări…
rebate-ul e 50% de dinainte de a începe discuția.
eu figuram în unele ratecarduri cu spațiul ăla de sus, leaderboardul, pe care încerc să-l vând cu 50€ pe zi și 250€ pe săptămână, și pe care nu-l vrea nimeni, cu 3.000€ pe lună. și nu-l vrea nimeni. despre ce vorbim aici?
mi-ai înseninat ziua. mă duc sa mă uit după un bentley mai ieftin. la 7.500€ pe lună, îmi permit.
Hello,
I’m contacting you on behalf of cleveradvertising.com with the target of establishing an Advertising deal, my company represents the biggest brands of, Sportsbook, Gambling,Fantasy League and Shopping.
In terms of the offer 0,50€ CPM | CPM = (cost per 1 000 impressions )
eu i-as da o carja, e fotosopata bine
Sublim!
Se spala niste banuti pe acolo, de aia supravietuieste si inca se tipareste.
https://www.timesnewroman.ro/monden/se-putea-si-mai-rau-in-locul-pictorialului-cu-udrea-putea-sa-fie-unul-cu-alina-mungiu-pippidi
Cat mai dureaza trendul cu „influencerii”? Sa vina urmatorul. Parca ar fi xenomorphii lui Alupigus. Si de ce astea de la noi nu prea se axeaza pe buci? Mai baga asa cate un copan dezvelit din profil si nu iti poti da seama daca are cur sau e o fleoasca. Iar multe par subnutrite. Adica sponsorul baga farfuria cu paste al forno cu fructe de mare dezghetate, se face poza, si o duce inapoi la bucatarie sa o dea la altul? Influencerita musca un pic din servetel, baga un tag si inapoi la apa plata cu lamaie? Unde se vad carbohidratii aia? Sau e cu bulimie?