Cum creezi cererea de parcări

Păi…eliminând parcările existente.

Aici erau parcări pentru câteva zeci de mașini. Cu plată. Utile și pentru oamenii care veneau la Primărie, și pentru oamenii care veneau în parc. Se văd. Primăria le-a eliminat și a făcut un spațiu verde (vedeți poza de mai jos).

Și schema e simplă: păi, cetățeni, dacă vreți parcare trebuie să săpăm sub parc, altă soluție nu e, să aprobe consilierii proiectul cu parcarea de sub parc, care o să coste triplu și o să dureze 5 ani să fie finisată, omorând traficul din zonă și copacii din parc. Că se știe că pomilor le place când sub ei e căldură și beton.

Altfel, am discutat asta cu diverși planneri urbani. Să scoatem mașinile din oraș, să eliminăm parcările, astfel nu vor mai veni cu mașinile în oraș. Să descurajăm, să planificăm, să bla bla. OK, ăsta e plan pe 10 ani. Dar azi, mâine, anul viitor e nevoie de parcări. Până peste 10 ani e nevoie de parcări. Nu poți să-i spui cetățeanului-alegător așteaptă 10 ani că nu vei mai avea nevoie de mașină atunci. E stupid.

 

parcari-eliminate-brasov

(sursă foto)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

104 comentarii

  1. Si îti trebuie neaparat masina ca sa te duci la primarie pentru ca … nu poti sa iei un taxi/uber ceva, trebuie sa se înghesuie toti saracii cu masinile personale care n-au bani de sofer

    00
    • Daca scriai ‘primul’ in loc de ce ai comentat era tot aia.

      00
    • @dny
      era mai util un comentariu cu „primul”

      @Xxx
      Sa sugi cucu’ magarului cu Uber al tau sau cu taxi. Bai, eu – posesor de masina – pot sa inteleg ca pentru unii oameni masina e inutila, din diferite motive – ale lor – si nu ma uit la ei stramb, nu-i intreb cum se pot descurca fara masina, etc. Ii inteleg, ii apreciez, le spun bravo lor ca se descurca fara masina.

      Dar in acelasi timp ma apuca amoku cand vad cate un flowerpower dinasta ca tine, care considera ca daca el n-are nevoie de masina sa mearga la primarie cu ea, atunci absolut TOTI ceilalti oameni n-au nevoie de masina. Imbecili de genul care cred ca daca ei nu se deplaseaza dincolo de o raza de 500 m de locuinta lor, iar pentru cele 4-5 ori pe an cand ies din raza asta, taxiul/trenul le sare in ajutor, atunci asta e exact cazul tuturor celorlalti oameni, asa ca nimeni n-are nevoie de masina, ce pula ta trebuie sa te duci neaparat cu masina la primarie? Jet ma cu cacatul asta „da’ ce nevoie ai de masina?”. Bravo tie daca tu esti in situatia in care n-ai nevoie de masina. Da’ eu am.

      00
    • Cacu-m-as in el de uber, unu’n-ar merge cu autobusul, bicicleta, pe jos…toti cu uber in gura ,i-a nascut muma-sa in aplicatie

      00
    • M-as duce cu bicla la primarie, sau la politie sau anaf, sau dsp … dar unde naiba o las, acolo, in siguranta, si, pana la asta, cum ajung acolo intreg?

      00
    • Acu fara rautate, de ce ai nevoie de masina sa te duci la primarie ?

      00
    • @krompus
      Poate locuiesti mai la marginea orasului si trebuie sa mergi la primarie cu o tona de acte, care ar fi mai aiurea, greu si obositor sa le cari in tramvai; in plus, la ce gluma e transportul in comun in Romania, cu masina ajungi mai repede; totodata poate nu doar la primarie ai de mers ci si in alte zeci de locuri, asa ca e mai repede, mai usor si mai comod cu masina. Sau poate esti din alt oras si ai treaba la primaria aia (ca vrei sa cumperi ceva, vrei sa vinzi ceva, mostenire, amenda de platit, etc). Si nu, nu-mi zi de taxiu/uber, ca te bazezi pe taxi doar daca ai nevoie 1 data la doua luni de el, in rest, daca ai nevoie de cateva ori pe saptamana de o masina, e mai ieftin sa cumperi una decat sa tot iei taxiul.

      00
    • acolo e şi starea civilă, e cam greuţ să mergi cu taxiul la nuntă

      00
    • io o sa-mi iau si mai multa muie. ce pana mea treaba aveti ma la primarie? ca eu la primarie n-am fost niciodata, la anaf o data si dtil de vreo 3 4 ori in viata mea.e drept, la astia ultimii nu am nevoie de masina ca sunt peste drum, literalmente 30 de metri, de obicei e mai lunga coada. da’ tot nu inteleg ce pana lu hector au treaba toti la primarie mereu.

      00
    • Boși care comentați, aia e zona cu cel mai mare trafic de transport public, nu există colț din Brașov prin care să nu treacă un autobuz care să te ducă direct sau indirect acolo. Și da, și dacă trebuie să schimbi un autobuz nu e problemă, că biletul în Brașov e de 50 de minute pe toate liniile. Sabotor, mai ales tu, care „ai nevoie de mașină”. Nu, nu ai. Shut up.

      00
    • Și, totuși, un comentariu atât de idiot, ca al lui Sabotor, are peste 100 de like-uri.

      În altă ordine de idei:
      ”Să scoatem mașinile din oraș, să eliminăm parcările, astfel nu vor mai veni cu mașinile în oraș. Să descurajăm, să planificăm, să bla bla. OK, ăsta e plan pe 10 ani. Dar azi, mâine, anul viitor e nevoie de parcări. Până peste 10 ani e nevoie de parcări. Nu poți să-i spui cetățeanului-alegător așteaptă 10 ani că nu vei mai avea nevoie de mașină atunci. E stupid.„

      Nu e deloc stupid, tocmai asta e ideea. I-ai eliminat cetățeanului parcările, i-ai eliminat o bandă de circulație, pentru a o rezerva transportului public, poate îi mai elimini una pentru a o rezerva bicicletelor (dacă sunt mai mult de 2 benzi pe strada respectivă) și îl lași pe cetățean să își dea seama singur că nu prea mai e avantajos să meargă cu autovehiculul proprietate personală.

      00
    • Mie-mi place cum oamenii stiu mai bine decat mine daca am sau nu am nevoie de masina. E chiar misto, imi aduce aminte de vremea comunismului, cand cineva decidea de ce au sau nu au nevoie oamenii muncii.

      Cum am scris mai sus – in pula mea – bai, eu inteleg ca sunt oameni care – din diverse motive – nu au nevoie de masina si se pot descurca foarte bine fara o masina. Nu-mi bat pula de ei, nu decretez pe un ton superior ca au nevoie de masina doar pentru ca din punctul meu de vedere au nevoie de masina. Ei, voi flowerpowerii astia, de ce nu puteti sa faceti asta, sa intelegeti ca unii – din diverse motive – AU NEVOIE DE MASINA.

      @Dorin Lazar
      Eu nu stau in Brasov. Insa acu 4 ani am trecut prin Brasov si m-am intalnit cu un prieten care sta acolo. Eu eram cu masina, ca am nevoie de masina* si – evident – aveam nevoie de un loc de parcare sa las masina. M-am invartit cam jumatate de ora pana am gasit chinuit un loc de parcare, pentru ca in Brasov locurile de parcare sunt mai rare decat o curva virgina, asa ca cam toate locurile de parcare posibile sunt ocupate, iar eu sunt absolut civilizat si nu parchez ampulea unde nu-i loc de parcare; am gasit pana la urma la doar 20 de minute de mers pe jos de centru si nu ma plang ci doar ma intreb cum oare poate face un oras bani din turism daca are o problema mare cu locurile de parcare?

      *din motivele mele, cum ar fi ca de unde locuiesc eu n-am zbor pe un oras relativ apropiat (300 km) de satul in care locuieste maica-mea, cu trenul as face doar vo’ 20 de ore pana intr-un oras mai apropiat, iar de acolo ar trebui sa stau la mila altora sa vina sa ma pescuiasca cu masina, ca transportul in comun in Romania in afara oraselor mai mari e sublim, dar lipseste cu desavarsire. Acum, nu stiu cum esti tu, da’ mie nu-mi surade sa-mi pierd 20+ de ore calatorind cand cu masina fac 8-9, pot sa-mi aduc mai multe bagaje, ca nu le car in mana, pot sa ma opresc in diferite orase pe drum ca sa mananc si casc ochii, iar odata ce ajung la maica-mea, iarasi am o masina cu care pot fugi pana-n Timisoara, Arad, Deva, Oradea, ca sa rezolv treburi ce le am de rezolvat pe acolo. Intelegi acu ca unii oameni AU nevoie de masina?

      10
    • @ubercool
      Pentru ca – si e a 3-a oara cand repet asta – daca tu nu ai nevoie de masina, nu insemna ca nimeni altcineva n-are nevoie de masina. Doar tu vezi comentariul ca fiind idiot, pentru ca tie nu-ti trebuie masina, asa ca din punctul tau de vedere sa se scoata tot, sa dispara masinile din orase, sa nu mai fie masini. Pentru ca tie nu-ti trebuie masina si nu concepi sub nici o forma ca unii oameni au nevoie de masina.

      10
    • @Sabotor oamenii au nevoie de apă, de aer, de mâncare, de somn etc. Mașina nu e ceva de care AI NEVOIE. Sigur, îți face viața mai ușoară, dar nu ai nevoie de ea. Și nu zice nimeni să nu mai mergi deloc cu mașina prin oraș, ci doar să reduci cât mai mult aceste deplasări.

      01
    • @ubercool
      ce ai descris tu acolo sunt nevoile unui animal, nu ale unui om. Pe logica ta, n-ai nevoie nici de apartamente comode, cu canalizare, apa curenta si electricitate, e destul un bordei cu o gaura-n pamant in fundul curtii pe post de buda. Sigur, iti fac viata mai usoara, dar NU AI NEVOIE DE ELE!!!! La fel cum n-ai nevoie nici de telefon, calculator, TV, drumuri, scoli, radio. Toate astea iti fac viata mai usoara, dar NU AI NEVOIE DE ELE!!!! De fapt, nici de trenuri nu ai nevoie, ce, mori daca nu te duci dintr-o parte in alta? Si n-ai nevoie nici de supermarket, iti poti creste animale in gradina si poti cultiva porumb sa ai ce manca, supermarketul doar iti face viata mai usoara, NU AI NEVOIE de supermarket.

      Bai, eu si altii avem nevoie de masina, din diverse motive. Ca voi sunteti prea imbecili sa acceptati asta si anume ca diversi oameni au diverse nevoi, n-am ce sa fac.

      10
  2. N-am ajuns încă în comunism, să nu mai existe proprietate personală. La naiba, cred că l-au împușcat degeaba pe Ceașcă, acum eram deja acolo.

    00
    • Proprietatea personala.presupune impozite pe.masura și responsabilitatea și respectul.fata de spațiul public. Care în centrul orașelor mari costa enorm.

      Momentan românii plătesc impozit 2 lei și parcare pe trotuar moka

      00
    • Dreptul la masina e incontestabil. Dreptul la parcare nu e. Prin reducere la absurd, daca oricare cetatean ar avea masina, ar trebui primaria sa ii asigure parcare? Cred ca nu. Daca vrei masina, trebuie sa iti permiti sa o ai. Tocmai asta nu merge la noi, ca nu e tocmai prohibitiv sa o ai (impozitele sunt mici, parcatul oriunde nu e sanctionat, castiga cel mai agresiv).

      00
    • Dreptul la mașină e cât se poate de contestabil. Ce naiba nu e contestabil la dreptul de a polua pentru că ție ți-e lene să mergi pe jos până la magazinul de proximitate?

      01
    • @Dorin Lazăr, daca mergem pe ideea asta si dreptul la o casa mai mare este contestabil. De ce sa consumam resurse (energie/gaze) ca sa incalzesti tu o casa de 200 mp, in loc sa stai frumos intr-un apartament de 50 mp?
      De ce sa consumam resurse si sa poluam ca sa facem drumuri si canalizari catre un cartier de case unde densitatea este foarte mica, in conditiile in care putem sa cream numai cartiere de blocuri.

      00
  3. Si cind te gindesti ca altii stau cu orele pe Valea Prahovei si platesc doar ca sa se plimbe pe jos sau cu bicicletele prin Brasov.
    Aute ce frumos arata briul ala de iarba verde in comparatie cu troacele alea insirate una dupa alta.
    In plus, imi aduc aminte ca si tu te plingeai ca oamenii sint prea comozi. Asa ca lasi frumos masina mai departe de primarie si o iei la pas, admiri peisajul, joci putin sport, nu trebuie sa intri peste ala in birou cu masina.

    00
    • Nu ai inteles nimic. Acolo este un parc, suficient loc de plimbat pe jos. Ideea este ca primarul insista sa mai dea un tun cu un proiect cretin. Cand nu i-a iesit manevra, sa distruga parcul central pentru cretinatatea lui, a taiat si alte locuri de parcare din zona.

      Nu era multe dar ajutau. Nu vine toata lumea cu masina la primarie sau in centru la fel cum nu vine toata lumea FARA masina.

      Pe modelul din bucuresti si in brasov primarul este frate cu interlopul.

      Scripcaru, Oprica si PNL-ul (toti fosti PD) fac absolut ce vor, DNA si DIICOT sunt fix degeaba sau pe spaga si ei.

      USR are candidati buni acum, pe Allen Coliban la primarie si la CJ pe Tudor dar cred ca au inceput si ei sa inteleaga ce inseamna sa te pui cu mafia lui scripcaru si interlopii locali.

      Coliban a semnalat deja cazuri de amenintari, santaj, violente dar again DNA, DIICOT sunt ocupati cu pus muraturi.

      Aceste probleme si toata sustinerea interlopilor locali se intampla de cand Scripcaru candida din partea PD la primarie, povestite cu mandrie de membrii locali PD care se bateau pe burta si se felicitau cum au caftit gorilele lor niste tineri de la PNL care lipeau afise in Noua.

      Este super fain ca acum fac acelasi lucru ca membri PNL.

      00
    • Foarte bine a facut , as face la in cealalta parte, iese o pista de biciclete faina. Locuri de parcare sunt destule (ex: alea rezervate pt angajatii primariei, ar merge un flashmob acolo ca nu e prea normal sa fie asa) si pe centru au bagat astia autobuze noi ( au si AC).

      ps: Nu sustin ideea cu parcarea subterana pentru baiatul care face un hotel in zona. Sa-si faca pe banii lui.

      00
    • @emil Pai nu era vorba ca daca ajunge Kovesi procuror european va face sapun din tot ce inseamna coruptie in Romania ? Dupa ce a iesit procuror-sef la Parchetul European s-a facut liniste, aceeasi schema a la Ciolos „va iubesc o data la 4 ani cand am nevoie”

      00
    • @N
      tu esti mai prost de felul tau, nu-i asa?

      00
    • @Sabotor, sictir ca nu ai citit aceleasi carti cu mine. Ia-ti o femeie ca esti tare frustrat.

      00
    • nu ai citit aceleasi carti cu mine

      evident că nu, nu sunt fan Sandra Brown

      Ia-ti o femeie

      Boss, suntem pe aceeași lungime de unda si am incercat, dar e al dracului de dificil. Ori de câte ori aduceam discuția despre așa ceva, rusoaica cu care împart acoperișul promitea că-mi taie coaiele daca fac așa ceva. Aprigă tare, ce sa fac?

      ca esti tare frustrat.Trebuie să mă înclin in fata dumneavostra, maestre; sunt efectiv uluit de abilitățile dumneavoastră în domeniul psihologiei, e incredibil cum după 9 cuvinte așternute pe internet ați decretat „FRUSTRARE!!!”. La nivelul asta doar mărețul C. V. Tudor mai era, doar el mai era în stare că după 2-3 cuvinte sa categorisească o anume persoana. Doar că în cazul dumneavoastră e de 2 ori mai de apreciat, e ca și când un autist cu sindrom down câștigă prin forțe proprii olimpiada la matematica, faza națională, în timp ce e ales și cea mai sociabila vedeta din tara.

      00
    • @Sabotor, sterge-te la gura ca iti curg balele. Bai desteptul pl mele, te-ai atacat la comentariul meu pt ca m-am luat de zeita dreptatii, tu si toti ceilalti „inteligenti” care vedeti postaci PSD peste tot. Fix cum faceau legionarii. Cine nu e cu voi e sigur impotriva voastra. Mai cititi o data comentariul meu. Nu am zis nimic pro-PSD. Reaminteam doar de „meciul” PSD-PNL pe seama propunerii LCK din partea Romaniei ca procuror-sef. Primii zbierau ca o sa fie holocaustul PSD-ist (din pacate nu a fost) daca ajunge ea acolo, PNL tipau ca asta e sansa Romaniei in lupta anti-coruptie. Flash-forward 1 an mai tarziu si nu s-a mai auzit de niciun caz mare de coruptie, pace si prietenie. Ba mai mult, justitia care numai independenta nu e in Romania, a decis sub guvernarea PNL ca interventia jandarmariei a fost legala. Practic s-au pisat pe toti cei care au fost batuti sau chiar au ramas cu sechele atunci.
      Si da esti frustrat si sa stii bosule ca eu nu folosesc cuvantul asta doar ca sa ma dau interesant cum fac altii. Tu chiar ai probleme mari. Esti incapabil sa porti o discutie civilizata fara sa faci spume la gura. Si mi-am dat seama dupa zecile de comentarii pline de jigniri gratis. Si nu sunt singurul care zice asta, de asta si de ia lumea la baza prin comentarii. Deci cu atitudinea de „eu sunt destept restul sunt prosti” tot la Manuela ramai. Boule.

      00
    • @N
      nu m-am atacat, stai chill, dupa ce am citit comentariul tau a fost absolut clar si dincolo de orice indoiala ca esti prost. Si iti si explic de ce:

      Biroul ala a fost infiintat anul trecut si au pus-o pe Kovesi sa-l conduca. Acu, fiind un birou nou infiintat, Kovesi trebuie sa-l organizeze, sa angajeze oameni (procurori) care sa poata sa faca treaba, sa defineasca proceduri, sa stabileasca protocoale de colaborare cu sistemele judiciare ale tarilor europene care sustin parchetul european (news flash – nu toate tarile il accepta). Dupa ce a angajat procurori, aia incep sa se ocupe de dosare, sa le studieze, sa vada daca s-au furat bani sau nu, apoi sa ceara urmarirea in justitie. Toate treburile astea au nevoie de ani buni pentru a fi facute, nu se face pocnind din degete, de multe ori, mai ales in cazuri mai complicate, pot trece ani intregi din momentul in care un procuror incepe investigatia pana suspectul e trimis in judecata. Ori tu dupa nici un an (Kovesi a fost numita in functie in 16 Octombrie anul trecut) apari si bati furios cu piciorul in podea ca:

      Dupa ce a iesit procuror-sef la Parchetul European s-a facut liniste, aceeasi schema a la Ciolos

      Un om destept ar fi inteles ca treburile astea au nevoie de ceva timp pentru a fi implementate inainte de a vedea noi vreun rezultat; si nu mai e comunism unde un birou poate fi infiintat intr-o zi, iar a 2-a zi procurorii pot iesi pe strada la cules dusmani ai poporului fara fapte, doar pe suspiciuni.

      Daca ai fi avut comentariul asta in 2022, ti-as fi dat dreptate. Dar in 2020 cu comentariul asta esti doar prost.

      tu si toti ceilalti “inteligenti” care vedeti postaci PSD peste tot

      Nu am zis nimic pro-PSD. Reaminteam doar de “meciul” PSD-PNL

      Nu stiu unde ai citit tu in comentariul meu ceva legat de PSD, PNL, postaci sau politica romaneasca.

      00
  4. Solutia in mintea autoritatilor locale: https://giphy.com/gifs/20Mr9uJLkWfqWDs6Ul

    00
  5. îți trebuie mașina personală că e greu dosarul cu șină, de aia, dacă ai și un handicap e și mai amuzant

    00
  6. E o reclamă a lui Firea ce rulează la eticii de la Guerrilla și ce vorbește de drumurile pe care le-a făcut ea și care unesc prieteni. După care invită bucureștenii pe un site să propună și alte drumuri ce să îi lege mai bine de prieteni.

    Să construim străzi să ajungem mai repede la bunica și la bere. Cam ca ăia ce vor sensuri unice cam pe unde circulă ei.

    Într-un oraș mașinile nu prea au ce căuta în centru. În vest ai parcări în centru dar tot ai vreo 10-15 min de mers pe jos ca sa ajungi unde vrei. E drept că în Brașov deja după 15 min ieși din oraș dacă nu ești atent :)

    00
  7. Intr-o lume ideala oamenii care veneau la primarie nu ar avea de ce sa mai vina. Digitalizarea dureaza un an sau doi. Maxim 5 cu licitatii contestate si schimbare de primar dupa inceputul proiectului.
    In parc chiar poti sa te duci cu transportul in comun sau cu bicicleta, ca doar n-ai de carat carbunii de gratar si carnea. Singurul lucru pe care l-as vedea necesar ar fi sa pastreze cateva locuri la intrarea in parc pentru persoane cu dizabilitati.

    00
  8. asta x10 e cazul solutiilor pentru bucuresti. Doar ca mai ai o mana de autisti care tipa acum ca vor sa isi recupereze orasul din ghearele soferilor.

    00
  9. Care planneri urbani? Serios, sunt super curios. Altfel dau unfollow.

    00
  10. In București e mai simplu sa creezi cerere de parcari: zgarie-nori
    http://proiectpentruromania.ro/
    Sau acolo se vor construi parcări fără număr?
    Ideea de „a scoate mașinile din oraș” cred ca e aplicabila doar zonal, în București de exemplu centrul vechi. Sa interzici automobilul în întreg orașul, din giulesti pana în Colentina e cam comunism. Nici măcar într-un oraș de dimensiunea Brașovului nu cred ca e fezabil sa interzici automobilul. Poate într-un oraș gen Sinaia.
    O alta problema e ca dacă interzici într-o zona accesul auto ar trebui sa nu existe excepții. Nu uber, taxi 1 b cu trei cifre sau alte chestii. În plus sunt destui ca mine care utilizează autoturismul personal pentru deplasări zilnice în afara orașului. Ce sa fac? Sa iau autobuzul pana la autogara apoi microbuzul și după aia sa fac autostopul?
    Transport public urban? Nu metroul din București. Costurile de construcție a magistralei 5 nu se amortizează nici în 50 de ani. Poate tramvaiul. Poate trotinetele electrice dacă se vor face parcări pentru trotinete ca să nu le mai azvârle fiecare pe unde apuca.
    În concluzie fanii Oanei Bogdan ( https://www.libertatea.ro/stiri/oana-bogdan-fosta-membra-plus-revine-cu-un-nou-mesaj-controversat-2846109) sa nu se mai agite cu ideile de urban life sharing și alte neomarxisme

    00
  11. Londra, tarife pe zi:

    Congestion charge £15
    Ultra-low emission charge costs £12.50

    Echivalentul a 145 RON pe zi, doar ca sa poti spune ca ai condus prin centru.

    Si inca nu am mentionat ca trebuie platita parcarea, minim 30 de lei pe ora.

    O sa imi spuneti de salarii, eu o sa raspund: atata timp cat condusul si parcarea nu te costa echivalentul a jumatate de rezervor pe zi nu vei convinge lumea sa lase masina acasa!

    00
  12. La Cluj au desființat parcările, au făcut pietonale și unde nu trebuie. Acum îngustează străzile. Și nu pot face o Centura care are proiect din 1965.
    Refacerea parc de 3000 mp a costat 1 mil E. Cu banii aia mai cumpărau unul.
    Oraș cu 4 dealuri mari. Bicicleta e o opțiune?

    00
  13. Când mergi la Primarie sa plătești impozitul pe mașina și nu ai unde sa parchezi 😂

    00
  14. Realistic România ar fi putut evita toate discuțiile astea sterile privind orașul, parcări și poluare, daca am fi investit în infrastructura publică.
    Cum nu s-a făcut asta, acum fiecare administrație locala/județeană vine cu diverse idei privind îmbunătățirea acestor aspecte.
    Și acum sa le luam pe rand:
    1. Parcările în acest moment sunt necesare, pentru ca transportul public de la noi e o gluma sinistră. Știu e la moda sa mergi cu bicicleta ca ești eco și alte cele. România nu este o tara unde sa mergi cu bicicleta fără sa afli ca ești prost sau asumandu-ti riscuri majore.
    2. Transportul public e o gluma în orice oraș. Si aici vorbim de la materialul rulant, coroborat cu dezvoltarea transportului în zone limitrofe. Sa nu uitam ca metrou este doar intr-un singur oras deși ar fi necesar și prin alte părți, iar juma de M5 l-am construit în 9 ani.
    3. Construirea de imobile este una haotica si în general poți face absolut orice contra sumei potrivite. Chestia asta e o bomba cu ceas și va fi o perioada de timp pana când unele puz-uri vor fi desființate coroborat cu niste daramari.
    4. Foarte puține orașe au centuri ocolitoare serioase și chestia se simte, în orașele de tranzit din păcate.
    Din păcate ca sa ajungem la zicala unora sau a altora orasul este pentru oameni, ar dura cam minim 10 ani de șantier și de munca susținută si nici atunci nu ai garanția ca rezolvi ceva. Dacă am fi avut totul pus la punct peste tot în tara as fi înțeles ideea de a mai taia progresiv parcarile. Insa din pacate nu suntem acolo.

    00
    • 1.Punem pariu ca habar nu ai cat mai costa o calatorie cu un autobuz/troleibuz in Romania? (fara sa verifici pe site-ul transportatorului, mergem pe incredere ;) ). Realistic vorbind.

      00
    • Punem pariu ca habar nu ai cat mai costa o calatorie cu un autobuz/troleibuz in Romania?

      nici eu nu știu. mă duc pe jos, cu mașina sau cu bicla. am fost de două ori cu autobuzul în 10 ani de stat în brașov și a plătit soția. :D

    • @Ck
      E 1.3 RON bilet de stb, 5 RON metrou 2 călătorii, 20 ron metrou 10 călătorii.
      În constanta 3 ron biletu 2 calatorii, 7 ron pe zi.

      00
    • @Asdad2005
      ai dreptate, cu o exceptie. Romania are un singur oras cu peste 400000 de locuitori – Bucuresti. In principiu, pentru un oras cu mai putin de 500000 de locuitori nu se justifica investitia intr-un metrou, ca n-o sa se amortizeze in veci; intre 500000 si 1 milion e discutabil, peste 1 milion cam e necesar deja. Ca idee, metroul in bucuresti transporta in medie 600.000 de pasageri pe zi. Mai mult decat populatia oricarui alt oras din Romania; aproximativ 25% din populatia orasului. Intr-un oras ca Timisoara, aia ar insemna 60000 de calatori pe zi. O garnitura de metrou poate transporta undeva la 1200 de oameni. In Timisoara aia ar insemna 75 de curse, practic. Si nu poti sa zici, pai ok mai putini pasageri, luam mai putine garnituri, ca daca metroul vine o data la 30 de minute nu-l mai foloseste nimeni.

      In plus, conteaza si cat de intins e orasul. Timisoara are undeva la 8 km nord-sud si 5 est-vest. Distanta medie dintre statiile de metrou in Bucuresti e de 1.5 km. Asta ar insemna ca cea mai lunga magistrala (nord-sud) ar avea 7 statii de metrou si ar rezolva doar problema alora care vor sa mearga de la nord la sud. est-vest ar fi 3-4 statii de metrou. Totul pentru (in cel mai bun caz) 60000 de calatori pe zi. Iar pentru aia 60000 de calatori pe zi ar trebui sa investesti sute de milioane de euro pentru constructia metroului. Ca idee, in Madrid costul constructiei unui km de metrou a fost de 85 milioane de dolari, in paris 250 de milioane pe km, iar in New York e de 1.3-1.6 miliarde pe km. Dar hai sa zicem ca si romanii fac la fel de ieftin ca si spaniolii, astfel ca se construieste in Timisoara o linie nord-sud, 8 km; aia va costa (doar sapatul si constructia) in total 680 de milioane de dolari. Considerand ca 25% din populatie va folosi metroul zilnic (si e supraestimat, in Bucuresti e folosit zilnic de 25% din populatie pentru ca sunt mai multe linii care acopera in mare cam tot Bucurestiul), la un pret de 5 lei pe calatorie, ti-ar trebui undeva la 30 de ani sa incasezi cat ai cheltuit doar pe constructie (n-am luat in calcul ca trebuie sa cumperi si garniturile de metrou). Iar tu din aia 5 lei trebuie sa platesti si salarii, si monitorizare, si reparatii si mentenanta….

      Asa ca, zi-mi inca o data cat de viabil ar fi un metrou in celelalte parti in care tu spui ca e necesar.

      00
    • sunt mai multe linii care acopera in mare cam tot Bucurestiul

      aici ai dat-o în bălării.

      problema bucureștenilor cu metroul și cu transportul în comun e că ei îl vor la botul calului. nu concep să meargă 500m până în stație.

    • Treci prin Brasov si vezi ce inseamna transport public bine implementat, cu parc auto complet nou (din care cam 50% vehicule electrice), panouri de afisaj in toate statiile (cu estimarea sosirii autobuzului), ‘jde metode de plata a calatoriei, integrare cu Google Maps si alte magarii din astea.

      00
    • https://nonstopbucuresti.ro/wp-content/uploads/2019/02/harta-metrou-bucuresti-2019.png
      Acoperirea e decenta. Da, mai trebuie facute linii, dar ce voiam sa subliniez e ca in Bucuresti metroul are mai mult de o linie nord-sud, si din motivul asta transporta zilnic 25% din populatia orasului.

      problema bucureștenilor cu metroul și cu transportul în comun e că ei îl vor la botul calului. nu concep să meargă 500m până în stație.

      Problema lor, da’ statiile de metrou nu se fac una langa alta, pentru aia exista autobuze. In principiu, transportul in comun in Romania e dezatru – in toate orasele in care am avut ocazia sa-l folosesc – e organizat in sistem radial cu linii lungi care merg de la periferie pana-n centru. Un mod mai eficient e sa ai linii de tramvai (metrou in orasele mari) pentru asta (distante mari) care colecteaza calatorii dintr-o zona mai mare; ca sa-i aduci pe oameni din toata zona la metrou/tramvai ai linii mai scurte de autobuz (microbuz) si atunci acoperi mai bine si mai eficient toate zonele orasului. Unde n-ai linii de tramvai, se pun autobuze articulate, cu capacitate mai mare, sa faca traseele alea pe distante mari. Cam asa e organizat transportul in comun prin alte tari, unde chiar functioneaza. Dar – evident – in general trebuie sa schimbi 2-3 linii ca sa ajungi la destinatie; alta piedica pusa transportului in comun in Romania – in mai toate tarile, biletele pentru transportul in comun in orase sunt pentru o perioada de timp, nu pentru o calatorie; iar acel bilet e pentru toate mijloacele de transport.

      00
    • „Problema lor, da’ statiile de metrou nu se fac una langa alta, pentru aia exista autobuze.”

      Ai fost vreodata prin Paris sa vezi care e densitatea metroului in zona 1 si 2? Cauta o harta si o sa intelegi. Vezi ca vorbesc de linia de metrou, Parisul are si RER, un alt tip de linie complementar, ala care iese mult in afara orasului, pana la 30-40 de km.

      Uite, te ajut eu: https://www.globi.ro/paris/articole/metroul-din-paris-harta-si-informatii

      O sa vezi ca absolut orice artera cat de cat relevanta are linie de metrou sub ea si statii din greu, la distante de 700 de metri. RER completeaza puternic structura asta, cu linii de viteze mai mare si statii mai rare, linii care ies mult in afara orasului. Traficul de suprafata in oras consta intr-o mana de autobuze, facute mai mult pentru turistii care vor sa se mai plimbe de ici-colo.

      Azi am citit un comentariu al unui arhitect exact pe tema asta. Si omul avea un argument foarte bun: ai N artere mari in care metroul e dublat total de linii de tramvaie la suprafata. De ce ai nevoie de doua linii similare? Una sus si una jos? Iti imaginezi cum ar arata un bulevard precum Stefan cel Mare in care linia de tramvai ar fi COMPLET eliminata? Ai putea sa faci spatiu verde in spatiul ala. Sau zone de deplasare cu bicicleta sau trotineta electrica. Similar pentru un metrou care ar trece pe sub Colentina, de exemplu. Ar putea sa elimine complet linia de tramvai. Ai completa cu cateva autobuze, mai mult puse ca sa fie.

      Reteaua de metrou din Bucuresti e departe rau de ce ar trebui sa fie, oricat gandim noi ca nu e asa. A fost gandita la modul comunist, o chestie care sa deserveasca marile platforme industriale si cam atat. Statiile de metrou in Bucuresti trebuie dublate, cel putin in zona centrala/ adiacenta inelului interior. Trebuie cumparate mai multe rame si marita frecventa. Cartiere intregi sunt departe rau de orice statie de metrou si e nevoie de linii noi (linia Calea Alexandrei/Rahova – Colentina/Voluntari ar fi de aur pentru oras, de exemplu)

      De abia atunci orasul va putea sa respire si o sa isi lase bucurestenii masinile acasa.

      00
    • @silicon_v
      Parisul are o densitate a populatiei de 20000 de oameni pe kilometru patrat. Bucurestiul are foarte putin peste 8000 de oameni pe kilometru patrat. Acu nu stiu daca cifrele astea iti zic tie ceva, da’ mie-mi zic ca ai mai mult de dublul oamenilor pe care trebuie sa-i transporti cumva, de unde rezulta si distantele mai scurte dintre statii (distanta medie pentru metroul din Paris e de 500 de metri). Ca ti-a scapat ideea din comentariul meu, in care ziceam ca un oras bine administrat ar avea niste rute zonale, scurte, care ar colecta oamenii dintr-o zona sa-i duca la statia de metrou/tramvai care strabate orasul, pentru a nu fi nevoit sa pui statii de metrou la fiecare suta de metri.

      Alta chestie, ca pomenesti zona 1 si 2 a Parisului, pai boss, nu stiu daca-ti spun o noutate acum, dar in orice oras (inclusiv Bucuresti) in zona centrala statiile sunt mai apropiate si mai multe, ca acolo e densitatea cea mai mare de calatori pe care trebuie sa-i transporti.

      00
  15. Sunt de acord cu eliminarea parcarilor din km 0 al marilor orase si transformarea lor in spatii verzi/parcuri/etc.
    S-a putut in alte orase europene, se poate si la noi.

    00
    • Exemple de orase care au reusit? Si au densitate a populatiei asemanatoare…

      00
    • Lisabona

      00
    • Stiti ca in unele tari nu iti poti cumpara masina daca nu dovedesti cu acte ca ai lot unde iti poti parca masina?
      Dar in Romania e haos si fiecare parcheaza unde apuca, la capatul strazii, mai nou ocupand 2 benzi, pe spatiile verzi, pe trotuare, fix in locul de unde poti cobora cu caruciorul de pe trotuar, pe linia de tramvai, etc.

      00
    • @ray
      Știi că oamenii parchează așa prin Romania din cauză că nu există parcări, pentru că s-au tot construit blocuri fara noimă, fara un pic de plan, fara sa se ia în calcul că oamenii își vor cumpăra mașini, așa că nu s-au prevăzut parcări pentru blocurile construite. Și treaba asta nu e doar de un an-doi, ci de zeci de ani. Astfel am ajuns cu orașe înghesuie, suprapopulate și cu trafic infernal. Iar acum toți urla ca din gura de șarpe sa se interzică mașinile, că ei asta vad – sunt prea multe mașini – dom’le – acolo e problema, cu o mașină / familie, nicidecum construcția alandala. Apropo, Brno, oraș din Cehia cu 400000 de locuitori, are suprafata cu 2 km pătrați mai mult decât București. Și deși în Cehia sunt mai multe mașini / cap de locuitor decât în România, traficul e mult mai lejer. Iar cehii nu se sfiesc sa aibe parcări pentru mașini în centru. Așa că problema nu e la aia care au mașini, ci la administrația locală, care nu s-au preocupat de oraș.

      00
    • Sunt locuri unde sunt parcări, dar lumea preferă să parcheze pe lângă, pe trotuare, lângă bordură, etc. Caz concret: parcarea din Palas Mall Iași.

      00
  16. E jale cu parcarile le au eliminat si pe cele din livada si din spate la Aro, e haos si mai si in weekend cand vin toti turistii, si n au dat nici o solutie alternativa, fiecare se descurca cum poate

    00
    • Alea de la Livada Postei nu au fost eliminate.
      Daca nu te grabesti, sa stii ca mai gasesti locuri la Sp. Militar. Sau poti parca pe strazile secundare, numai ca in cazul asta trebuie sa mergi pe jos cateva minute pentru a ajunge la destinatie. Insa multi au o durere in a se deplasa perpedes.
      Eu am avut treaba prin zona Primariei, am parcat pe str. De Mijloc. M-am deplasat pe jos pana la parc. Asta e, am facut si putina miscare.

      00
    • Pur si simplu nu ai unde, nu e problema nici daca este mai departe, dar te plimbi jumate de ora degeaba, scoatem locuri de parcare dar solutii 0

      00
  17. Dreptul la parcare sa fie garantat prin Constitutie. Ce transport public, trotuar, parc si piste de biciclete. Sa asfaltam tot ce prindem prin orase.

    00
    • De acord cu tine. Dar Brasov este oras turistic.
      Pana sa ma urc in Ratb unde las masina cu care am stat in trafic pe V PH?

      00
    • In parcarea de la mall coresi? In parcarea unde ti ai luat si cazarea ?

      00
    • Unde o lasi si la Viena.

      00
    • @rv
      Strada in Viena, langa primarie: https://tinyurl.com/y2vbsljw
      Bulevard in Viena langa primarie: https://tinyurl.com/y5zorxsa
      Alta strada din Viena, in spatele primariei (ca in fata e o piata, nu strada): https://tinyurl.com/y4xfujhr
      Pe mai toate strazile din Viena se poate parca (chiar si prin centru). In plus, ai o gramada de parcari subterane, ca sa aiba turistul unde parca.

      Asa ca din moment ce o dai superior cu „o lasi acolo unde o lasi si la Viena”, eu te rog sa ne mai povestesti cum sta treaba asta cu parcarile in orase turistice, ca pare ca le stii pe toate ca un om mare, pe cuvantul meu de nu.

      00
    • @rv in Viena ma duc cu avionul :)) Nebun sa fii sa te duci cu masina pana acolo in conditiile in care transportul in comun in vest este tipla iar benzina din Ro pana in Viena ma costa la fel de mult ca biletul.

      @Alin Touche.

      00
    • @sabotor, la Brasov sunt mai multe locuri de parcare pe langa primarie (multe sunt blocate abuziv pt angajatii primariei), exista parcari si in cartier, centrul orasului e privilegiat dpdv al transportului in comun. Viena e doar un exemplu de oras care pare organizat foarte bine.

      00
    • Se compara Viena, orasul cu cel mai ridicat nivel de trai din lume cu un oras din Romania. Mai este un prost de primar in romania care a declarat ca primaria lui duce o politica de descurajare a folosirii masinilor prin lipsa parcarilor. Ghici ce? Banda 1 este blocata mai peste tot de masini care stationeaza, nu exista trotuar care sa nu fie ocupat de masini, iar pe strazile cu 1 banda pe sens abia mai ai loc sa treci cu un smart sau mini.

      00
    • @beb, Facem poze si vedem cum putem sa adaptam pe plan local, facem poze la Bucuresti si Scripcaru ramane primar pe viata.

      00
    • @rv
      Am un comentariu mai sus legat de parcatul in Brasov, e in moderare, nu mai repet, o sa apara. Dar pana atunci, in Brasov m-am invartit o ora pana sa gasesc chinuit un loc de parcare. In Viena, in centru, in timpul targului de craciun, nici o problema, am parcat la 5 minute de mers pe jos de Rathaus, si mai erau destule locuri libere.

      00
    • pardon, „m-am invartit o jumatate de ora”.

      00
    • @sabotor, pentru mine parcarile din centrul orasului nu sunt o prioritate, fix asta astept si de la primar :)

      00
    • @rv
      daca pentru tine nu sunt o prioritate, nu inseamna ca nici pentru alti oameni nu sunt. Si oricum, asta e alta discutie, referitor la comentariul tau ca „o lasi unde o lasi si in Viena” uite, ca in Viena ai unde sa parchezi in centru, dar in Brasov, nu.

      00
    • pentru ca in viena parcarea costa si e limitata ca timp.

      00
    • @beb
      Anul trecut am lasat-o pe strada, nu era cu plata, si cum zic, era la 5 minute de Rathaus. Insa, daca nu gaseam acolo parcare tot nu era nici o problema, exista parcarea de la MuseumsQuartier, costa decent – 3 euro pe ora.

      00
  18. Sau, peste un an fac parcări din nou în spațiul ăla. Sifonează iar. Că se știe că banii nu se iau la lucrări complicate.

    00
  19. Spatiul verde si-a dorit mai mult victoria!

    00
  20. Bai o sa fiu rau. Imi place bv stau destul demult pe aici in ultima.perioada.
    Ar putea fi un oras mega turistic daca ar inchide o zona mai mare din centru gen pana la Afi in jos stanga dreapta. A-l face un oras ce merita vizitat per pedes/pe josus/cu biklas/trotinetas.
    Deci sensurile unice benefice automobilistilor creaza zgomot infernal, viteaza creste si da in Brasov se merge la.fel de tare (si as zice mai prost) ca in bucuresti.
    Pe calea Bucuresti lejer cu70-100. Venind din centru si inspre centru la fel. Deci unde e beneficiul orasului pentru „oameni” sau turistic?
    Numai zilele trecute au fost 2 accidente grave de biciclete aici.
    A vrei sa fie turistic? Interesant? Inchide o buna parte din el.
    Brasovu il faci la.pas in 2h dintr-un cap in altu. Ca bucurestean born an raised sa zic asa mi se pare ca ajungi cu masian in sub 10 minute oriunde aici un concept complet strain mine…dar asta realist dyce la alternative si la ce spuneam.mai sus.
    Eu de ex nu am mai foloait masina de cand stau aici.
    Cam atat..

    00
    • Numai zilele trecute au fost 2 accidente grave de biciclete aici.

      uită-te câți bicicliști fără echipament sunt.
      uită-te cum e marginea drumului și de ce bicicliștii ies in calea mașinilor.

  21. Cum creezi cereri de parcare ?
    Solutia Sector 4 :
    Dăm toate locurile disponibile riveranilor , le dam și fierătania aia galbenă să le blocheze cat nu sunt acasa ,sau sunt la muncă , sau in concediu , nu contează ,e terenul lor , de la mamele si tații lor, doar plătesc locul ăla cu 60 ron pe an ….

    Solutia Sector 3 :
    Dăm toate locurile disponibile riveranilor , dar absolut toate , nu traiesti in sectorul 3 , nu ai voie sa parchezi , e de apreciat ca nu au dat chestia aia galbenă

    Solutia Sector 6 :
    Nu faci nimic , bă da nimic , intelegi , lași totul cum ai primit , să nu te știe nici Mutu nici pământu’

    00
    • Cea mai tare soluție e in sector 2, locul de parcare pe viata.

      00
    • Cum adica nu faci nimic in S6? A refacut omu toate bordurile de langa locurile de parcare deja existente,a pus si borduri in picioare, a pus gazon cu stropitoare, a mai pus un rand de borduri sa tina gazonul sa nu-l ia apa.
      Stiu chiar si vreo 20 de locuri noi de parcare, vizavi de Brico Depot Giulesti, ca facuse un arab un bloc practic pe pod, si de cand a pus Brico bariere nu mai aveau bastinasii unde sa stivuiasca masinile. #afuratdarasifacut

      00
    • Solutia Sector 6 :
      Nu faci nimic , bă da nimic , intelegi , lași totul cum ai primit , să nu te știe nici Mutu nici pământu’

      știm și ne doare. mă rog, nu mai stau acolo, dar mai știu ce se întâmplă, că trec pe acolo când pot, să văd vechiul cartier.

    • „Cea mai tare soluție e in sector 2, locul de parcare pe viata.”

      De multe ori, locul de parcare e chiar si dincolo de viata. Sunt multe masini parcate in S2 care si-au dat demult duhul, dar locul de parcare e inca al lor.

      00
  22. Vezi ce se intampla daca lasi iarba sa creasca din asfalt?

    00
  23. Foarte proasta gandire Zoso si nu ma mira ca Romania este inca in lumea a 3-a daca tu si generatia ta continuati asa mai departe in gandirea asta balcanica! Deci Brasovul investeste la greu in autobuze si etc electrice. De ce sa faca parcari sub Primarie? De ce nu militezi tu sa faca Primaria parcari la intrarile in Brasov cele 4-5 intrari mari unde sa-si lase Romulanul masina iar biletul de parcare sa poata fi folosit pe autobuze troleibuze etc. Muie la masini in oras! Da spatiu verde! Trist Zoso trist

    00
  24. Hidalgo in Paris elimina traficul de ceva ani in urmatorul mod: desfinteaza parcarile si face piste de biciclete. Da, stiu, e dureros pentru unii, dar functioneaza. La restul de parcari ramase sunt marite terifele: vrei masina atunci platesti. Asa elimini traficul. Ce ar trebui in plus e sa se modifice parcarile de la institutii, sa fie pe bani seriosi gen 1 ora – 15 RON, 2 ore – 30 RON. Asa se vor elibera aceste parcari de masinile angajatilor care ocupa acum mai toate locurile din parcarile institutilor si s-ar termina cu pauzele de cafea la crasma, cu mersul la coafor, la manichiura sau la LIDL in timpul programului, etc. Poate asa vor avea chiar si mai mult timp sa isi faca treaba si vom avea autorizari mai repede, etc.

    00
  25. Al dracu Scripcaru ce idee a avut. Nu stiam de acest proiect cu parcarea subterana la parc. Acum doua luni parcarea aceea era inca functionala insa se mai bloca prima banda din cauza putorilor care stateau pe avarie pe prima banda ca sa prinda loc liber langa centru, sa nu cumva sa mearga 500 m pe jos sa scada burta. Eu in Bv parchez la Regina Maria cu plata. E mic rau spatiul, dar parcarea e libera mai mereu si e relativ aproape de centru.
    Felicitari Brasovului pentru accesarea fondurile Europene si dotarea cu autobuze si troleibuze electrice. Un singur lucru nu inteleg din ce spune Alexe. Cum poate fi flota 100% electrica cand autobuzele Karsan Menarinibus si BMC Neocity sunt diesel? Sigur diesel euro 6, noi, dar totusi diesel. Doar nu le inlocuiesc. Menarinibus sunt noi noute.

    00
  26. Au vrut nevestele sa mearga la Bv (eu unul nu pricep neam de ce ar vrea careva sa mearga la Bv) si am zis sa parchez acolo langa primarie/prefectura. Bag masina, dau sa platesc – pla – automate de plata numa cu fise dar nu si automat de schimbat foi. Asta e, nu am fise in masina, m-am dus nitel mai sus ca stiam o parcare cu plata pe langa biserica aia din piata statului.
    Au vrut nevestele din nou la Bv (de ce o fi vrand careva sa viziteze Bv? nu pot intelege). Zic „hai ca parchez acolo langa primarie ca de data asta am fise”. Pla, a rasarit un stadion in loc de parcare si, cum mie nu-mi place fotbalul, am zis sa caut mai incolea un loc sa las masina. Noroc ca nu era o perioada foarte aglomerata in Bv (si-o fi dat seama lumea ca nu are de ce sa viziteze Bv?) si am gasit pe partea ailalta loc de parcare. Am platit cu fisele pregatite dinainte, am plimbat nevestele prin minunatul centru al Bv si mi-am zis ca dau divort data viitoare cand mai au nevestele idei de a vizita Bv (de ce naiba o fi dorind careva sa viziteze Bv? tot nu pot pricepe).
    BTW, la Bv mai gasesti niste marunt pe jos pt platit parcarea dar la copitala, daca nu ai telefon de pe care poti trimite sms, cum plm se asteapta careva sa platesti parcarea? Vaca aia de firea cu ce cur o gandi cand base asemenea solutii?

    00
  27. La fel se intampla si la Cluj, se largesc trotuarele, se desfiinteaza benzi de circulație si parcari. Primarul vrea sa sa reduca traficul dar face cate 200 de metri de piste de bicicleta de nicaieri pana niciunde. Te obliga sa circuli pe banda de troleu, sa vezi ce bine le pare la soferi cand tre sa stea dupa tine pana in urmatoarea statie ca nu te pot depasi.

    00
  28. Ma, trebuie sa las comentariul asta, ca vad un trend absolut stupid in Romania – flowerpoweri care locuiesc intr-un oras mare, relativ central, care ies o data pe an din orasul in care locuiesc, pentru concediu intr-o destinatie turistica populara (deci bine conectata la transportul in comun). Ei nu au nevoie de masina, aprovizionarea si-o fac de la mega-image-ul de la coltul blocului, oficiul postal e la 3 minute de mers pe jos, institutiile statului sunt relativ aproape, ca deh, stau central, asa ca masina pentru ei ar fi doar o cheltuiala inutila; pentru rarele cazuri in care ar avea nevoie de masina, iau un taxi/uber. Si Bravo lor, cu B mare, ca multe orase n-au strazi suficient de largi pentru traficul curent. Si flowerpowerii astia urasc cu patima (cel putin declarativ) masinile si posesorii de masini.

    DAR… flowerpowerii astia nu inteleg ca e imposibil ca toata lumea sa locuiasca relativ central si ca majoritatea oamenilor nu locuiesc in centru, ei nu inteleg ca unii oameni locuiesc in zone in care nu te poti baza pe transportul in comun (in special in Romania), ei nu inteleg ca nu toti oamenii au norocul de a avea un mega image la parterul blocului, ei nu inteleg ca unii oameni merg o data pe saptamana la cumparaturi si cumpara pentru toata saptamana, caz in care e al naibii de aiurea si chinuitor sa cari toate cumparaturile alea in mana in autobuz. Ei nu inteleg ca sunt oameni care locuiesc in suburbii, oameni care ies mai mult de o data pe an din orasul in care locuiesc si oameni care nu vor sa se inghesuie cu mii de oameni in concediu in acelasi loc, ci prefera locuri mai izolate si mai linistite, dar greu accesibile cu transportul in comun. Flowerpowerii astia nu inteleg ca eu daca vreau s-o vizitez pe maica-mea, am de ales intre a petrece 24 de ore pe tren/autobuz sau 8 ore cu masina. Ca atunci cand vin in Romania si am chestii de rezolvat, faptul ca am o masina ma ajuta sa le rezolv pe toate mult mai repede si sa petrec mai mult timp cu maica-mea si nu pe drumuri. Flowerpowerii astia nu inteleg cazul unui medic veterinar pe care-l cunosc, dependent de masina, ca locuieste intr-un satuc de langa un oras mare (nu c-ar fi vrut, dar atat isi permite din salariul de medic veterinar) prost conectat la transportul in comun (pe buna dreptate, o linie de transport in comun din satucul ala ar avea un client / zi) dar care trebuie sa ajunga in fiecare zi la munca in centrul orasului ala mare si singura modalitate e cu masina. Pentru cumparaturi, la fel, depinde de masina, ca nu exista Billa in satucul ala.

    Nu, ei nu vad asta, ei au ochelari de cal si judeca totul din punctul lor ingust de vedere. Daca ei nu au nevoie de masina, sa se elimine masinile din oras! Sa inlocuim parcarile cu spatii verzi, ca n-am masina, deci n-am nevoie de parcari, ma doare-n pix de aia care au masina!!!! E o intreaga ura justificata doar de un fals sentiment de superioritate ca ei sunt eco si restul au masina din cauza ca-s prosti, nu ca au nevoie de ea. Si apropo, atitudinea asta gen „sa dispara/se interzica X pentru ca eu nu am nevoie de asa ceva/nu ma afecteaza” e tare nociva.

    PS. Nu zic ca parcarile trebuie sa fie gratis. nu, ai o masina, aia vine cu niste cheltuieli pe care trebuie sa ti le asumi. La fel, nu zic ca trebuie distruse spatiile verzi pentru a face locuri de parcare. Nu, dar hai in pula lu’ belzebut sa facem niste locuri de parcare pentru turisti si pentru aia care au nevoie de masina; in plus, hai sa dam si ochelarii aia de cal jos si sa vedem ca alti oameni au alte nevoi.

    21
    • Make Romania bine again.

      00
    • Sabotor faci o mare greseala de deductie! La primarii nu lucreaza Flowerpoweri sau in nici un caz in functii de decizie gen Sef birou sistematizare urbanizare. Nu inca! In functiile acestea lucreaza generatia voastra a celor de pe forumul asta….

      00
    • @Dan
      Nu fac nici o greseala de deductie. In primul rand prin flowerpower nu m-am referit la o anume generatie, ci la categoria aia cu capul in nori care crede ca daca ei nu au nevoie de ceva, atunci nimeni altcineva nu are nevoie de acel ceva. Stii, genul ala de oameni care puneau umarul cu spor la constructia socialismului, oamenii aia care stiu mai bine decat altii ce le trebuie acelor oameni si care cred ca sunt indreptatiti sa decida pentru altii.

      Iar asta nu e forum.

      11
  29. Sabotor hai sa-ti souna si un non flowerpower o parere mai echilibrata. Masina se foloseste mai ales pentru drumuri lungi, cumparaturi mari, urgente, nu pentru mers in oras pentru orice deplasare tip am chef de o cafea la colt unde poti folosi metroul. Pretul pentru locul de parcare, impozitele pentru masina in oras trebuie sa fie mai mari pentru ca nu toata lumea trebuie sa aiba o masina, sa ocupe 6 zile pe saptamana inutil un loc de parcare ca sa si lase rabla cu numere de Teleorman cu care face 2000 km pe an. Si nu toti trebuie sa intre si sa parcheze in centrul oraselor. In Bv si Bucuresti parcarile cu Plata stau goale, chiar si cele gratuite. Asta pentru ca suntem niste putori si niste tarani. Nu as interzice accesul cu masina in centru dar as pune o taxa de trafic semnificativa sa nu mai vad toate jegurile cu cazanr care blocheaza traficul, trotuarele, caile de acces ca sa bea o cafea pe Calea Victoriei unde se poate ajunge rapid, simplu si usor cu metroul.

    00
    • Masina se foloseste mai ales pentru drumuri lungi, cumparaturi mari, urgente, nu pentru mers in oras pentru orice deplasare tip am chef de o cafea la colt unde poti folosi metroul.

      Aia e doar parerea ta. Intamplator, si mie mi se pare de porc sa mergi cu masina pana la cafeneaua de la colt. DAR, nici eu si nici tu nu avem dreptul sa decidem cum isi foloseste Giani masina, atata vreme cat nu incalca nici o lege. Daca el vrea sa mearga cu masina pana la colt s-o impresioneze pe faraoanca lui, are tot dreptul sa faca asta, iar tu sau eu n-ar trebui sa-i interzicem asta doar pentru ca noi avem alta parere. Intelegi asta, sau mergem spre o dictatura in care ingradim drepturi si interzicem chestii doar pentru ca noi avem alte idei in cap.

      impozitele pentru masina in oras trebuie sa fie mai mari pentru ca nu toata lumea trebuie sa aiba o masina

      Statul are datoria sa-si trateze cetatenii in mod egal. Nu poti sa ceri impozit mai mare in Bucuresti fata de Ciorogarla. De acord cu pretul locului de parcare, ala se stabileste de autoritatea locala.

      sa ocupe 6 zile pe saptamana inutil un loc de parcare ca sa si lase rabla cu numere de Teleorman cu care face 2000 km pe an

      E absolut treaba omului cat de mult isi foloseste masina. Daca vrea sa o foloseasca doar 2000 de km pe an e treaba lui. Are o masina, plateste impozit pe ea, are dreptul sa tina un loc de parcare ocupat. Daca nu sunt destule locuri din parcare nu e din cauza lui, ca face doar 2000 de km pe an cu masina, e vina autoritatilor locale ca au dat ok la blocuri de 10 etaje, cu sute de apartamente si parcari din pula de cerb de aur.

      In Bv si Bucuresti parcarile cu Plata stau goale, chiar si cele gratuite. Asta pentru ca suntem niste putori si niste tarani. Nu as interzice accesul cu masina in centru dar as pune o taxa de trafic semnificativa sa nu mai vad toate jegurile cu cazanr care blocheaza traficul, trotuarele, caile de acces ca sa bea o cafea pe Calea Victoriei unde se poate ajunge rapid, simplu si usor cu metroul.

      Parcari cu taxa, absolut de acord, ca in toata lumea civilizata. Dar parcari, pentru ca nu doar cocalarii se duc acolo cu masina, ci si oameni care au treaba pe acolo. Combinat cu politie si plaftoma care patruleaza si ridica masinile ratatilor care le lasa pe unde au ei chef, doar in parcare nu.

      00
  30. Eu locuiesc in Brasov si nu, nu trebuie sa folosesc transportul in comun ca sa ajung la programare cu copilul la clinica la care avem abonament si care este in centru, sa ajung de la gradinita la orele de balet care se tineau in centru, la vreun eveniment (de cele mai multe ori renuntam sa mai mergem), un magazin care este doar acolo sau chiar doar sa ne plimbam si sa ne jucam in parc. Este a treia parcare din zona centrala pe care a eliminat-o. Scopul nu este sa nu se mai vina cu masina in centru, ci crearea de cerere de locuri de parcare pentru a “justifica” distrugerea parcului si construirea unei parcari subterane.. Speram sa plece de la
    primarie impreuna cu toate proiectele lui “marete” de distrugere a Brasovului.

    00
  31. Daca se transforma parcarile in spatii verzi, mai renunti la una din masini. Sau te gandesti la un gandacel electric. Precum s-a dat maimuta jos din copac, va trebui sa iesim si noi din masini odata. Anul asta am invatat spalatul pe maini, tot e bine.

    01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile