În 53 de licee din toată ţara, niciun candidat care a susţinut examenul de Bacalaureat 2023 nu a reuşit să obţină media de trecere, potrivit platformei bacplus.ro.
OK. Cum au intrat copiii ăia în bac? De ce au intrat copiii ăia în bac?
E simplu să dai vina pe ei, că nu au învățat, că bla bla, doar că vina este ca de obicei împărțită. Copiii ăia nu trebuiau să ajungă să dea bacul. Nu toți, dar mare parte din ei aveau altă treabă și au pierdut 4 ani din viață la liceu în loc să facă ceva util. O școală profesională, de pildă. O școală de meserii de 2 ani, după care se puteau angaja. Așa, au pierdut vremea, acum sunt supărați, familia e și ea supărată, e o prostie și o mizerie.
Se vorbește de 10 ani de readucerea școlilor de meserii înapoi. Nu s-a făcut nimic. Nimic.
Și da, copiii ăia ajung să treacă clasa și să dea bacul, deși nu merită, pentru că inspectoratele interzic oral să fie lăsați repetenți. Nu dă bine la statistici, cine lasă repetenți își distruge cariera, așa că îl treci clasa și aia e, să fie problema altora.
Trebuia sa dea BAC din Dorian Popa, Zbir, Gami si inca doi trei ca prostii astia.
Nu stiu de ceilalti doi, dar Dorian Popa chiar nu e prost. E doar fomist si ticalos – sau pardon.. om de afaceri a carui afacere e sa vanda pacanele la minori.
@Cristian nu zice nimeni ca e prost.
Dar e vorba de ceea ce „predica”, exemplu/modelul ca il reprezinta.
Copiii ăia sunt cei care, în urmă cu 4 ani, au intrat la liceu cu medii de 2 și 3 – ce te miri că nu-s in stare să ia BAC-ul acum? Ia să vedem câți susțin ca admiterea la liceu să fie condiționată de obținerea notei de 5 la ambele probe de la evaluarea națională.
Nota 7 la matematică se lua cu un minim de efort anul acesta.
Da, ei iau note sub 5 la EN si intra la licee industriale, considerate de profil real, cu mate de M1.
E noaptea mintii, tu trebuie sa le predai matematici avansate unor copii care nici sa adune niste fractii nu stiu
Cum exact conditionezi admiterea la liceu de obtinerea notei de 5 la ambele probe de la EN, fara sa incalci legea? Conform legii, 10 clase sunt obligatorii.
Nota 7 la matematica se lua cu un minim de efort anul acesta de catre tine. Nu ai nici cea mai mica idee ce se intampla in scolile generale de la tara si/sau orase mici. Nici cea mai mica idee.
Ideea ta e sa pedepsesti niste copii vai mama lor, care oricum n-au nici o sansa. Bravo! Copii sunt de vina ca nu vor sa invete, da? Nu sistemul, nu, Doamne’fereste, profesorii.
@Florin, o mica corectie.
O sa dea bacul la Matematica, dar nivelul e cam M3. Sunt de acord ca daca a luat sub 5 la EN e foarte greu spre imposibil sa ia bacul la mate.
@DM, cum condiționeazi? Foarte simplu, exact cum o făceau în urmă cu ceva ani – nu au notă de trecere la fiecare probă, ai picat evaluarea națională. Nu te poți înscrie la admiterea la liceu dacă nu ai trecut evaluarea națională. Poți, în schimb, să te înscri la o școală profesională.
@Matei
La scoala profesionala care nu mai exista, da? Asa facem. O idee geniala, de ce dracu’ nu s-a gandit nimeni… Fantastic!
@DM Aparent si tu esti din ala/aia care si-a luat BAC-ul pe un sac de cartofi, deoarece rostogolesti fake news-uri. Invatamantul profesional din Romania nu este desfiintat deci au variante unde sa se inscrie loazele.
„Învățământul profesional din România este absolvit anual de puțin peste 20.000 de elevi. Conform celor mai recente date ale Institutului Național de Statistică (INS), în 2019, 22.787 de elevi au absolvit o școală profesională.” -sursa: Europa Libera
Si da, si copii au o parte din vina deoarece nu poti sa inveti ceva(sa ii torni cunostinte cu palnia in creier ca sa fie in stare sa treaca de o evaluare) pe cineva care refuza sa invete si/sau nu il duce capul, si/sau il/o doare-n pix de scoala.
8ani (invatamant primar si secundar) +3 ani de profesionala fac fix 11 ani de scolarizare, deci mai usor cu pianul discriminarii pozitive pe scari.
Presupunem că s-ar înființa 10 școli de-astea în 2023, la toamnă. Cine ar preda în ele, oameni cu simț practic, și cine le-ar dota? Să zicem că s-ar găsi firme care să contribuie cu forță umană și dotări. Dar câte clase s-ar ocupa, și apoi, ce te faci cu orgoliul părinților: de-aia am tras eu toată viața, să-mi ajungă pruncu„ la șaibă?
daca nu poți intra la liceu, că nu ai note, ce alternative ai? ah, nimic?
Cred ca sunt atatea fabrici care in momentul de fata se plang ca nu au pe cine sa angajeze care ar fi dispuse sa doteze ateliere sau cel putin sa sponsorizeze cel putin o clasa de viitori angajati.
Un exemplu : Adrian Chelaru, electrician, youtuber… Omul s-au zbătut și a dotat o sala pentru format viitori electricieni…
..referitor la părinții frustrați….hai sa facem ca francejii, sa nu supărăm părinții.Nu se spune măturător de stradă, ci technicien de surface. Sau cum mi s-a lăudat cineva odată, că lucra în UK in facility management (femeie de serviciu cu acte de independent). Sună mai Profi, nu?
Sau copiezi un sistem care functioneaza
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dual_education_system
Pana la partea cu liceul, se intampla identic si in scoala generala: oral, directorul si/sau inspectorul de specialitate spuneau ca „trebuie toti sa aiba sansa sa dea examenul de capacitate”
La „cercurile pedagogice” sau cum s-or mai fi numind acum, cand se intalneau la nivel de specialitate atat profesori de scoala generala cat si de liceu discutia era de felul urmator: profesorii de liceu; „Sa nu ii picati pe toti care merita ca nu mai avem elevi sa ne facem clasele. Tot ei, cateva saptamani/luni mai tarziu: „Ce analfabeti ne-ati trimis, ca nici nu stiu sa scrie si sa citeasca bine, nu putem face nimic cu ei, pica toti bac-ul si ne vin pe cap cei de la inspectorat…”
> pentru că inspectoratele interzic oral să fie lăsați repetenți.
Acum niste ani am gasit o statistica pe net: ~4000 de elevi din Bucuresti au luat mai putin de 5 la proba de limba romana, la capacitate. 5. romana. clasa a 8-a. Ana are mere stuff, nu au luat 5. #babaiatule
Dar da, profesorii n-au voie sa-i lase repetenti, daca incearca sa-i ajute sar familiile pe ei ca „ei nu sunt defavorizati”, si alte asemenea… Traim intr-o societate…
^^^ this, din cate am inteles, asa e si la alte institutii din invatamant, inclusiv la facultati..cu cat „promoveaza” mai multi, sunt indeplinite niste criterii (arbitrare), si pot fi acreditate si pot avea un buget stabilit, nu mai mic.
Unchiu meu cu un nepot care da bacul la anu’, e disperat ca s-au scos tezele.
Un liceu bunicel in Buzau, dar aplecarea catre invatatura a tinerei sperante a scazut mult.
Cu teze, mai avea un checkpoint din cand in cand ” ba, vine teza, hai sa mai iau cartile alea la mana”. Acu tre sa stea tacsu cu biciu dupa el non-stop .
Profesorii le-au zis clar parintilor : avem 25 de insi in clasa, o sa lucram cu aia care vor. Cine nu vrea…aia e.
Si nu doar tezele, dar si faptul ca nu mai sunt semeste si au medie doar la final. Daca vede ca are medie mica pe primul semestru poate se trezeste sa invete pe semestrul urmator.
Pici BAC-ul daca pici cel putin un examen, nu? Ar fi interesante toate notele celor care au picat BAC-ul pentru a vedea care este trendul.
Daca un elev a luat 5-6-7 la celelalte materii si a picat la matematica, inseamna ca o fi ciupit media 5 la matematica in anul scolar astfel incat sa intre in BAC.
Cunosc elevi care au picat BAC-ul cu note de 8-9 la celelalte materii (au picat la matematica M2).
La fel si cu stirile in care zeci de licee cu niciun elev care sa ia BAC_ul, dar uita sa precizeze ca abia 3 elevi au putut sustine examenul.
Reversul medaliei este la Braila unde multi nu intra in BAC tocmai pentru a creste statistica la nivel judetean
nu, poti pica bacul si daca nu obtii cel putin media 6 la probele scrise. (edupedu.ro)
nu doar 5, unii ”ciupesc” si medii mai mari la clasa, apoi sunt varza.
elevii cunosc inca din momentul inscrierii la liceu la ce materii vor da bacalaureatul, deci nu pot fi exonerati de raspundere pentru rezultate.
la liceele unde nici un elev nu ia bacalaureatul este absolut nerelevant cati s-au inscris, e inept sa sugerezi ca daca se inscriau un numar diferit se consemna alt rezultat.
textul tau imi sugereaza ca ai ”ciupit” sansa de a evita camerele.
@dady: ba chiar am fost generatia in care erau 100 de variante postate dinainte.
Dar na, am fost la mate intensiv. Nu am avut nevoie. Mai ales la limba si literatura romana – Traditionalismul.
deci nu ai informatii la prima mana despre ce se intampla in liceele care nu ar trebui sa existe.
Ideea este alta. Trebuie note pe bune pentru parintii de acasa, ca daca vad ca prostul nu este in stare sa treaca de clasa a 9a inteleg ca e de dus sa vopseasca garduri. Dar na, daca boul trece cumva si a 12 a, clar e de dus la facultate. Subliniez, semnalele trebuie sa vina pe tot parcursul studilor, dar cum zice Zoso in articol, nu se doreste asta.
Ideea e cu totul alta. Hai sa-i trecem pe toti, sa dea bine la statistici si sa ne luam salariile si cu bonus, ca deh, liceu bun.
Legat de scolile profesionale, cred ca ar fi ajutat daca am fi avut si noi pe cineva in conducere, poate un presedinte profesor, cu un program Romania Educata, sau ceva similar… dar cu noi nu avem asta, cine ar fi putut sa se ocupe?!
cam așa ceva. ar fi bine să avem președinte un cadru didactic, s-ar schimba multe.
Altul care crede că președintele le face pe toate. Păcat că nu mai sînt ore de constituție în școală (generațiile trecute, 80, 90, parca făceau așa ceva). Ar ști mai mulți cum funcționează administrativ, o țară.
alti presedinti au mai incercat cu un funeriu, cu un miclea, altii ne-au potcovit cu abramburica.
dulapul, mai sus de anisie, campeanu si deca n-a sarit.
M-am uitat peste lista aia de licee. Marea majoritate sunt licee tehnologice. Astea nu sunt echivalentul scolilor de meserii?! La absolvire, elevii primesc o diploma de meseriaș.
Știu că un văr de-ai mei, de la țară care a absolvit acum câțiva ani un liceu din ăsta de țară, are diplomă de mecanic agricol și lui îi este suficient. Acum practică.
Mi se pare că a dat și bacul. Doar a dat. Cum a intrat?! Pentru liceul ăla a avut note de intrat in bac.
Anul ăsta liceul lui nu este în listă… O fi fost măcar unu care a luat. Sau nu s-o fi înscris niciunul, cine știe. Dar produce mecanici agricoli.
Eu cred ca problema este că sunt puțini cei care merg la liceele tehnologice, pentru că, cum spuneai, „de-aia am tras eu toată viața, să-mi ajungă pruncu“ la șaibă?”
Din alea 53 de licee, la vreo 40 au fost 1-2-3 candidati, maxim 10, cei mai multi picati de prin anii trecuti care si-au mai incercat inca o data norocul, fara sa invete prea mult ca ei sunt angajati si au treaba.
Da, dar pe informatiile astea nu ai cum sa construiesti un articol. Termina!
Daca in urma cu 4 ani au intrat din clasa a 8-a cu medii de 2 si 3 ce crezi ca poti face din ei ? Unii invata la liceu tabla inmultirii. E clar ca e o disfunctionalite majora ce pleaca din generala. Cu medii sub 5 la evaluarea nationala din clasa a 8-a nu ar trebui sa intri la nici un liceu. Nu inteleg de ce la liceu poti intra cu orice medie.
Legea 1/2011, de aia.
Abramburica stie raspunsul…
Copilul unui prieten mergea lunar cu plicul… Când s-au terminat anii de „studii” bacul l-a luat doar peste dunăre. În cercul nostru de prieteni l-am protejat și i-am oferit de muncă și azi este pe picioarele lui. Pe unii chiar nu îi ajută capul, alții nu au motivație ca în exemplul dat de mine. Eu am făcut un industrial și mi-am luat bacul pe bune, dar și cu motivația că rămân fără cap dacă nu iau măcar un 7. Profesorii sunt prost plătiți și nu au motivație, plozii sunt în mare parte niște derbedei fără motivație ca toată generația actuală. Eu am nevoie săptămânal, o zi, de cineva să livreze câteva colete și m-am gândit să plătesc un tânăr să îmi facă acest serviciu. Plăteam 400 ron ziua și nu am găsit pe nimeni, noroc de un pensionar care vrea să facă un ban suplimentar.
… exemplul concret pentru „vrei clienti recurenti” =))
@Liviu, nu vreau sa le iau apararea tinerilor care nu muncesc. Doar ca oferta asta cu o zi pe saptamana pentru livrarea unor colete se adreseaza doar unor persoane care nu au loc de munca. Adica din start este o categorie de oameni ceva mai neseriosi.
@Andrei G Este așa cum spui tu, dar nici măcar cei care nu au un loc de muncă nu mișcă nimic. Preferă să stea pe banii părinților și nu știu să își facă relații… Spre exemplu, colegul meu de echipaj a ajuns prima dată la mine să îmi livreze niște colete și în timp m-a întrebat dacă poate cursa cu mine. Și-a făcut rost de un loc de muncă bine plătit. Un tânăr când termină liceul nu are prea multe uși deschise și în felul ăsta este un mod de a porni. Primești o recomandare la un loc de muncă, faci un ban să nu ceri de la mama sau bunica…
„…inspectoratele interzic oral să fie lăsați repetenți.” Cred ca daca s-ar desfiinta inspectoratele scolare s-ar rezolva multe probleme.
”Se vorbește de 10 ani de readucerea școlilor de meserii înapoi. Nu s-a făcut nimic. Nimic.”
Ia aruncă un ochi aici: https://www.sgk.ro/
Și nu e exemplu singular. De făcut s-a făcut. De către privați. Cum e normal.
Am citit azi dimineata un articol care mai lamureste situatia https://pressone.ro/de-ce-exista-licee-in-care-niciun-elev-n-a-luat-bacalaureatul-studiu-de-caz-un-liceu-din-ramnicu-valcea/
Nu mai bine desființăm BAC-ul și așa am rezolvat problema?
Ar trebui desfiintat, ca oricum nivelul pentru 5 nu au unde sa il mai scada. Doar sa fie din oficiu nota 5.
Cand mergi sa scoti certificatul de nastere sa iti dea si dosarul cu diplome: capacitate/evaluarea nationala, bacalaurea, licenta, master si doctorat. Sa fie in formular bife pentru fiecare si specializarile de trecut.
auzi dar tu vrei meseriasi din astia care nu sunt in stare sa ia 5 la romnana/matematica? parca n-as vrea sa-mi lucreze la masina un baiat d-asta.
in alta ordine de ideei, am luat si eu subiectele la mate real de la bac, ghici ce, dupa 20+ ani de cand am dat bac-ul, le-am rezolvat in 20min pe 3 postituri, tot. la toate se aplica fix cate o formula simpla. nu era nimic de dedus de mers dn aproape in aproape. asa imi dau seama nu ca sunt lenesi si nu vor sa invete, dar sunt handicapati, daca erai prezent la ore si doar iti trecea pitagora pe langa ureche si deja rezolvai 2 probleme din examen.
E cumplit cat de prosti/analfabeti/agramati suntem, per total.
Si cand te gandesti ca s-a ajuns ca facultatea, care ar trebui sa fie un opus al invatarii individuale, sa fie absolvita de fix aceleasi ciurucuri, e catastrofal.
Nu am statistici la indemana, pentru ca nu e nimeni interesat sa le produca, dar pot paria ca 80% dintre absolventii de facultate nu sunt capabili sa scrie fara greseli elementare (numarul de „i”, cratima, etc.)
Desigur, exista si prostalaii care ar spune „eu fac automatizari si calculatoare, cois, nu am nevoie sa stiu scrie corect gramatical”, dar e de porc, eu pe astia nu i-as fi trecut nici macar la liceu, gramatica se invata prin citit, la 14 ani ar trebui sa fii doxa.
Nu e problema doar a corpului profesoral sau a ministerului, ei sunt doar o reflectie a ceea ce isi doresc parintii, si parintii „stiu” ca gloaba are nevoie de diploma „ca sa te bage cineva in seama”.
Intr-o Romanie mai buna maxim 50% dintre elevi ar ajunge la liceu si din ei, alti 20% la facultate, altfel se dilueaza complet ideea de meritocratie si elite intelectuale.
Ce înseamnă ar trebui să fie un opus al învățării individuale? Întreb serios. (Sunt de acord cu tot ce ai spus în comentariul tău.)
Adica un punct maxim, pinaclul invatarii individuale, etalonul de sus. Opus as in „opera de capatai a unui compozitor”.
E clar acum, mulțumesc. Eu mersesem cu gândul spre inversul, contrariul.
„gramatica se invata prin citit, la 14 ani ar trebui sa fii doxa” – Am citit traduceri recente ale unor carti clasice. M-am chinuit sa inteleg. Zici ca era facuta cu Google translate si aruncata direct in carte. Nu-s convins ca doar cititul te invata daca citesti tampenii…
daca iti alegi bine lecturile, citatul ramane valabil.
Eu ziceam de gramatica, strict, nu de calitatea traducerilor si a adaptarilor din alte limbi.
Daca tu, care presupun ca ai mai citit cate una alta si inainte de vremea Google, te-ai chinuit putin sa intelegi „ce a vrut sa spuna autorul”, inchipuie-ti ce pricepe un pulete nascut dupa 2000.
Nimic nu pricepe. De unde gradul masiv de analfabetism functional.
Bine, ca asta e valabila la nivel mondial, in epoca infulecatului pe nemestecate al propagandei de toate felurile si din toate directiile.
Am un amic profesor intr-un liceu tehnologic. E greu de tot sa scoti ceva din copii aia, daca in clasa a XI-a ei inca citesc pe silabe sau au serioase dificultati la tabla inmultirii…
Iar tampenia asta cu „nu ramane nimeni repetent” se propaga pana la nivel de Universitate.
O alta amica este profesoara la A.S.E. si m-a rugat o data sa ii trec intr-un Excel notele studentilor, care, atentie, erau la Master, deci isi dadusera licenta.
Cand am luat lucrarile, am ramas uimit: cel putin jumatate dintre studenti aveau trecute pe foaie doar numele, grupa si subiectele (si nici alea toate).
Cu toate acestea nu era nota mai mica de 5. Cand am intrebat-o pe amica de ce le-a dat note de trecere, mi-a spus ca li se recomanda de catre sefi sa nu fie multi studenti ‘picati” la examene.
Finantarea per capita este, alaturi de inspectoratele scolare, adevaratul cancer al invatamantului romanesc.
Modelul dominant in romania nu este nici cel al absolventului cu studii( superiare) si nici al specialistului( meseriasului ) cu abilitati deosebite practice.Primul pentru ca numai exista neaparat o piata ;multi dintre tinerii care incep studii de licenta nu continua cu master pentru ca nu-l considera necesar, nu le aduce nimic in plus si deja s-au angajat pe pozitii care nu cer acele cunostinte. Politicienii ,care sunt aproape singurii vizibili pe media ca persoane publice ,au studii incheiate tarziu iar situatia cu doctoratele a compromis total insasi ideea de studii inalte.. In viata de zi cu zi vizibili sunt tot cei care nu au invatat neparat in scoala ( poate si pentru ca ceilalti ,cumva legitimi , sunt discreti si nu simt ca trebuie sa se afiseze).In orasele mari unde in familie s-a inteles importanta scolii(dovada sunt mediile de intrare in liceele de top din Bucuresti)tinerii invata fie din convingere , pasiune sau suport de la parinti, pleaca afara si nu se mai intorc( tragic e ca ei sunt tocmai cei mai buni din generatia lor).Despre meseriasi , piata absoarbe totul , si pe cei buni si pe cei rai; multi dintre ei specializati afara si intorsi aici, stiu multa meserie dar s-au adaptat la conditiile si la cerintele de calitate de aici desi stiu ca pot mai mult dar considera ca nu merita.Dar la noi mai exista si un dispret fata de munca fizica care vine din urma si poate tine de urbanizarea tarzie a tarii .In plus meserii onorabile de altfel( sudor , lacatus , strungar , instalator ) , si bine platite , nu sunt vizibile si nici promovate nicaieri . Pe de alta parte pe vremuri liceele industriale ( scolile profesionale) erau pe langa unitati industriale in care elevii puteau face practica de voie de nevoie si la practica mai intelegeau cate ceva.Acum nu mai este posibil asa ceva pentru ca acele unitati industriale nu mai exista s-au restrans sau pur si simplu nu mai au compartimente la HR care sa se ocupe de ucenici . Si nu in ultimul rand , profesorii nu prea iubesc copiii , pastreaza o distanta pe care o considera de siguranta nu neaparat necesara insa ; examenele( ca si manualele) , atatea cate sunt , dau prilejul defularii avand de multe ori subiecte excesiv de grele sau particulare.
hm..am scris mult
liceu industrial in bucuresti, pe vremuri.
in treapta a 2-a avea 2 clase mai spalate, a si b, electronisti si electricieni.
la b nu s-au inscris decat 15 insi, ca proful de mate lasa repetenti.
prin redistribuire, se completeaza pana la 25 cu semi-rebuturi care ”ciupisera” un 5 la examenul de treapta, dar nu intrasera la liceul dorit. printre ei, nepotul unei profe de la liceu. dupa 1-2 saptamani, afla domnul goe de treaba cu proful de mate si se muta de la clasa b la clasa a, unde era alt prof de mate.
rezultatul? domnul goe a ramas totusi repetent in clasa a 11-a, cu efectul pierderii locului la liceu (exmatriculare), pentru ca la clasa a preda acelasi prof de romana care preda si la clasa b, lasa si acesta repetenti, dar goe a fost un prost fudul, daca isi vedea lungul nasului mergea la clasele e-f-g, la confectii metalice, unde putea dormi linistit pana la absolvire.
concluzia: rezultatele scriptice obtinute de elevi la clasa erau si sunt foarte putin relevante pentru nivelul real al elevilor, evaluarea la clasa fiind subiectiva si influentata de nivelul de exigenta de la fiecare scoala si clasa in parte.
Ideea e asa: conceptul asta de bacalaureat si repetat clasa trebuie eliminat din invatamantul obligatoriu. Scoala generala si liceul trebuie terminate de toata lumea, deci intrebarea asta cu cum a ajuns la bac nu trebuie sa mai existe. Nici bacul nu mai trebuie facut cu promovat/nepromovat, ci doar cu rezultat. Scopul e sa educi cat de mult se poate individul pana devine adult, sa-i bagi in cap cat poate sa intre.
Repetarea unei clase este ca in definitia nebuniei, sa repeti acelasi lucru asteptand rezultate diferite. N-a fost in stare prima data, nu va fi nici a doua. Ideal elevii astia ar trebui sa faca pregatire speciala suplimentara, nu sa repete acelasi lucru demonstrat deja ca nu-l pot duce. Plus ca asa creezi situatii potential periculoase cu handralai de 16 ani in clase cu fete de 14.
La ce urmeaza dupa liceu e cu totul alta poveste.
Daca nu a trecut clasa e pentru ca e o putoare imbecila. De imbecilitate nu scapa, dar de lene poate ca da.
Nu eliminarea examenelor va produce rezultate, pentru ca toti analfabetii vor ajunge la facultate, boi cu diploma dupa toate definitiile; ci impamantenirea conceptiei ca scoala nu este si nu poate fi pentru toata lumea.
Mai exact, obligativitatea scolii pana la 13-14 ani, cu conceptele de baza in limba materna, matematica, istorie, geografie si niscaiva limbi straine, preferabil engleza.
Ulterior, dupa o evaluare extinsa si particularizata fiecarui elev – decizia de a continua catre un liceu clasic sau o scoala de ucenici/meserii, fara posibilitatea fortarii deciziei din partea parintilor/elevului, incat sa stie de la gradinita toata lumea ca doar daca va invata cu adevarat va putea ajunge unde isi doreste.
Generatia Z https://www.tiktok.com/@lacrima69/video/7247610737810558213 :)))
Bun. Multi nu iau BACUL. Dar au nevoie de el? Adica eu ca posesor de sevice auto ma intereseaza daca Ion a luat bacul ca a stiut sa redacteze un eseu de 400 de cuvinte in care a prezentat particularitatile unui text scris de livriu rebreanu sau ca l-a picat ca era interesat cum se schimba bujia la noul tesla?
esac. nu-ți pasă deloc. e un examen inutil pentru 70% din oameni.