Contextualul pe internetul românesc

Zilele trecute m-am trezit fără adblock pe unul dintre cele mai triste siteuri de ştiri. realitatea.net. Am observat că nu am adblocker pentru că în text erau nu mai putin de 5 linkuri către diverse reclame stupide. Contextuale. Sau textads. Naiba ştie cum se numesc.

Ironia contextualului.

Mi se pare al naibii de ironic faptul că într-un articol există 5 linkuri irelevante pe substantive proprii sau pe alte cuvinte, dar autorii şi editorii se cacă pe ei cu abnegaţie când e vorba de a da un link către alte siteuri/bloguri. Vouă nu vi se pare?

Aici e şi reversul medaliei, oamenii fiind obişnuiţi ca antena3.ro, ştirileprotv.ro sau realitatea.net să fure făra să dea link se uita ciudat la contextualele alea stupide. Şi, ca să vezi, nu dau click pe ele! Nota 4 la educarea publicului propriu.

Foamea după bani.

Oamenii nu dau click pe ele pentru că sunt stupide. Cine vede în articol link pe “tv” crede că e ceva relevant pentru subiect. Dă o dată click pe el, vede că nu îi dă nimic util şi gata, nu mai dă click niciodată. Lucru care duce la mai multe linkuri şi mai multe bannere şi, culmea, mai puţini bani, pentru că utilizatorul e supărat de marea de reclame şi le blochează pe toate. Neaşteptat, nu?

Cine cumpără şi cine vinde?

Există două tipuri de proşti în povestea asta. Primii sunt cei care pun pe siteurile lor asemenea reclame. Sumele rezultate sunt atât de mici încât nu merită să îţi stresezi vizitatorii cu tipul ăsta de rahat. Alţi proşti sunt advertiserii care sunt convinşi că asta e o metodă bună de a produce volum şi calitate. Nu e. Oricum ai aduna, tot dă cu minus.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

5 comentarii

  1. @Victor Jalbă-Șoimaru: hai sa revenim atunci cand stim despre ce vorbim. pana atunci, pauza…

  2. Am intrat acum fara adblocker.
    A inceput sa ma impuste o reclama flash, ceva cu kombat etc.
    Sub articol o reclama la un produs prin pay4.
    Sub reclama niste linkuri care par a fi „Related articles” dar sunt de fapt tot reclame. Recunosc ca un link de acolo m-a pacalit.
    Sub comentarii un banner profitshare.
    Banner sus si niste bannere pe dreapta dar cele doua nu prea ma incurca.
    Mascate printre articole, reclame la alte publicatii din trust.

    00
  3. contextual ads, NOT!

    00
  4. A fost o vreme cand aceste in-line ads mergeau mai bine ca adsense. Ma refer aici numai la lb engleza (trafic, site, tot).
    Din pacate iti alunga tot traficul bun, care se intoarce pe site, dar caruia i se acreshte la un moment dat Sunt probabil cele mai enervante ads.
    In nici un caz nu trebuie folosite pe situri unde se vrea fidelizarea cititorilor, mai ales situri mici care vor sa creasca. Asta nu inseamna ca unele situri mari nu le folosesc (chiar si afara) dar aia sunt prea mari si isi permit sa te sacaie la cap cu ele pt ca tu oricum vei reveni.
    Personal le folosesc dar acolo unde doar am ceva de vanzare si trafic doar din SE. Insa si asa e discutabil pentru ca foarte mult trafic cu potential se scurge prin reclamele astea (au un CTR uneori senzational insa plata pe click a scazut de vreo 10 ori in ultimul an).
    Personal imi platesc doua servere din in-line ads, ceea ce mi se pare rezonabil, dar de ceva timp ma gandesc sa le scot.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.