Azi am condus #589

Mă uitam pe filmări și am realizat că în două situații diferite eram în curse cu șoferi care s-au simțit ofensați că eu, ca un nenorocit ce sunt, circulam cu cruise control. Serios, omul tot mă devansa, după care se trecea pe b1 și încetinea, eu îl ajungeam din urmă, el se opintea iar, eu neschimbând viteza. De două ori.

Am găsit ideea care mă va face milionar. Stickere cu “vrem autostradă, dar nu vrem și să semnalizăm sau să avem lumini”. Se vor vinde în milioane de bucăți, vă zic. Mă rog, de fapt nu, că toți sunt convinși că ei nu au încurcat pe nimeni că nu au aprins luminile sau au sărit pe banda a doua fără semnalizare.

Am încercat să îl avertizez pe un pulică cu un seria5 că nu are lumini aprinse seara, până când mi-a pus o frână în bot și apoi a făcut o depășire fără semnalizare. Cine să-l vadă? Cine să-l sancționeze? Polițiștii cu radarul din boscheți?

N-am întâlnit un șofer de XC60 sau XC90 care să conducă normal/civilizat. Am niște amici/prieteni care au mașinile astea, dar nu am condus cu ei, nu știu ce să zic. Dar cred că e uniformă, e un fel de “cum să arăt că am bani, dar n-am nici o  idee despre condus”.

N-am întâlnit urcare pe 2 benzi pe DN unde un TIR să nu încerce să depășească alt TIR. Nu există așa ceva. Cu cât ești mai coleg cu ăla, cu cât trebuie să ajungi în același loc la aceeași oră cu el cu atât îți vine să îl depășești mai mult pe DN, la urcare.

Am condus cu tata și e ca restul. Merge ăla cu 72? Neah, eu o să merg cu cu 68. Vezi că în fața ta nu e nimeni și în spate e coloană? Păi da, dar ce treabă am eu cu ei? Păi, nu știu, nu ți se pare aiurea să fie atât de mulți în spate și nici unul în față? Nope, nici un fior.

Toate curbele din țară au nevoie de despărțitoare de beton. Că iar era să pierd o mașină din cauza unui muist profesionist.

Avem nevoie de mai multe despărțitoare de beton și în orașe, să nu se mai bage jegoșii în fața coloanei. De asemenea, cred că la intrarea pe autostradă trebuie un gard de beton de 1 metru, ca să nu sari direct pe banda a doua cu 70km/h.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. Volvo e: am bani de Mercedes dar nu vreau să fiu asociat cu maneliștii.

    Comentariu apreciat.7212
    • Proprietar Mercedes: am bani de Volvo, dar nu vreau sa fiu asociat cu ambasada Suediei. Âmi cer scuze de la domni suedeji.

      Comentariu apreciat.1347
  2. La video cand ai spus ca „” iar era sa pierzi o masina”, daca in locul tau era un camion sau un alt tir, nu vad cum se putea evita accidentul

    Comentariu apreciat.453
    • sau dacă nu eram atent…

    • Cat de aiurea a fost situatia aia.

      242
    • Mi se întâmplă des astfel de situații.
      Ce ai pățit tu acolo e mic copil fata de altele prin care am trecut.

      Singura soluție pe care am găsit-o e sa stau în spatele unui alt tir sau sa fiu parte dintr o coloana de mașini.

      Altfel, tu, cu mașină mica, ești mâncat, la propriu.

      Am spus de mai multe ori în comentarii, aici pe blog. Mersul în coloana te ferește de accidente. Singura condiție e sa păstrezi distanta față de cel din fața ta.
      Mulți nu au fost de acord cu mine și mi-au spus ca nu știu nimic. Asa o fi, nu zic nu.
      Doar ca sunt situații ca cele de mai sus, în care ești cu pantalonii în vine, nepregătit.

      Comentariu apreciat.987
    • Sau poți fi prins într-un accident în lanț cu tot cu coloana păcii. Prefer pe barba mea.

      Indecis. Tu ce zici?1221
    • daca aveai volvo xc 60 sau xc 90 evita el accidentul (sarcasm)

      92
    • @Alex2, și eu folosesc des aceasta strategie la drum lung.
      Aleg o mașină care merge cu o viteza apropiata de a mea și păstrez distanta în spatele ei pentru mai multa siguranță.

      31
  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 2565
    • E OK și pe A10 și pe A3, porțiunile din Transilvania, cel puțin.

      134
    • Eu pun CC cam pe orice portiune unde estimez ca o sa merg macar 1 km inainte sa il dezactivez. Motivul este ca nu ma inteleg cu pedala de acceleratie, si de cele mai multe ori eu cred ca merg constant, dar viteza creste 62,63,64,65,etc. Poate inca nu m-am obisnuit eu cu cutia automata, desi am mai condus ceva masini inchiriate automate si nu tin minte sa fi avut problema asta.

      Indecis. Tu ce zici?1317
    • Eu merg mult și pe DN1 cu cruise control și cred că m-a ajutat să anticipez mai bine traficul.

      164
    • eu am incercat sa o regenerare de dpf pe a1. nu s-a putut. 130 constant a fost un tel de neatins.

      ps pentru experti, stiu ce faceam, nu cautam o viteza anume ci turatia care sa dea temperatura…. nu s-a putut.

      97
    • @thebblack nu o poți bloca în treapta 3-4?
      Când aveam diesel, așa făceam, să nu ajung totuși la viteze de pierdut carnetul sau rupt gâtul.

      62
    • george, e manuala. treapta 3 inseamna ~90, 4 e ~120.

      ei bine, 120 constant pe autostrada in romania nu se poate. e tirul care merge cu 110, e bombardierul cu 170, e batranica cu 70, e legalul cu 139… incearca sa faci slalom printre astia cu 120 constant….

      65
    • @thebblack păi pentru a se declanșa procesul, la mai toate mașinile diesel ar trebui o turație peste 2000 rpm. Dacă e vorba de 3000rpm, nu văd de ce ar fi o problemă.

      Plus, dacă ai probleme cu regenerarea înseamnă că mergi mai mult prin oraș. Un 10min la 2500-3000rpm ar ajuta și injectoarele și evacuarea. O faci o dată la două luni, nu e pagubă mare la consum. După ce s-a declanșat regenerarea nu mai contează turația, ea va continua cât timp e motorul pornit.

      Nu se rupe dacă dai 3500rpm în treapta 3 să ajungi spre 110km/h.
      După ce faci ceva de genul, să ții minte să nu oprești motorul imediat după ce te-ai oprit/ai ajuns, să-l mai lași 1-2min să meargă pe loc să să mai răcească turbo. Dacă între forjă și oprit ai avut și condus în regim normal, nu mai e necesar acest pas.

      10
    • @thebblack, scurtă completare, presupun că orice posesor de mașină turbo (fie diesel sau benzină) ar trebui să știe că nu e indicat să o forjezi cât timp uleilul este rece.

      10
    • George, in primul rand multumesc pentru sfaturi.

      eu am facut ce scrie in carte si ce mi-a indicat telefonic inginerul de la reprezentanta.

      regimul normal de utilizare e drumuri de 2 3 4 sute de km cu opririmai mult sau mai putin dese. ceva de genul 30-2-5-15-3-40-2-25… ma rog, intelegi ideea.

      din motive care nu au tinut exclusiv de mine am mers cu ea insa vreo 2 saptamani exclusiv in oras, 6 km dimineata, 6 seara… dimineata dura ~10 minute, seara, 20-25, motorul a ajuns de fiecare data la temperatura normala. dupa care s-a aprins martorul dpf. ce a uitat sa imi zica inginerul e ca daca se aprinde ala nu mai isi face regenerare singura orice ai face.

      de forjat, foarte rar, merg cu ea 1800-2000rpm…. acolo mi se pare mie ca ii e ei bine. rar, in depasiri poate ajung la 3000.

      motorul e renault 2.3 dci cu o singura turbina.

      20
  4. Cu ce ocazie prin Oradea?

    132
  5. (Legat de ce partea cu VolvoXC) Eu am trecut recent de la un seria 1 la un X4 (de bombardier stiu). Pot sa zic ca sunt perceput diferit in trafic, cumva am simtit o mica presiune din partea celorlalti participanti la trafic sa incalc regulile de circulatie. Suna stupid, stiu. De exemplu ma lasa sa ma bag mai usor, imi fac semne sa ii depasesc, se trag pe dreapta aproape sa iasa de pe carosabil, inclusiv daca e linie continua si fara sa merg amenintator in spatele lor sau sa schitez ceva. Daca am intors intr-o intersectie unde eram obisnuit sa o fac dintr-o singura manevra, si am fost obligat sa fac mai multe manevre nu m-a claxonat/injurat nimeni, si altele. Toate astea se aduna si e usor sa incepi sa crezi ca ti se aplica mai putine articole din codul rutier.

    La faza cu cruise control confirm, nu esti singurul.

    Indecis. Tu ce zici?3516
    • Si eu cand vad un bembeu in retrovizoare il las sa treaca; stiu ca-s dusi cu capul majoritatea :))
      (no offense)

      Comentariu apreciat.637
    • NOU
      #24

      Eu fac la fel ca Pyro. Dacă vine din spate unu care conduce agresiv prefer să-l las să treacă mai departe decât să-l am în preajma mea, pentru că sunt șanse mai mari să provoace un accident (au tendința să se bage aiurea, să nu țină distanța, etc.)

      60
  6. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 144
    • Ai dreptate, motorul de trabant era conceput așa. 90/70, accelerație și puțin relax. Astfel îi dădeai mai mult ulei când accelerai.

      202
  7. „usoare valuri de viteza”

    weee

    181
  8. Vineri am vazut un Spring pus fix pe trecerea de pietoni intre stalpisorii ce fac spatiu inainte/dupa marcaj. Imi era greu sa intorc sa fac poza, dar de altfel nici din adancul imaginatiei nu puteam scoate asa ceva.

    83
  9. Astea cu autostrazile imi aduc aminte de ceea ce patesc la inot. Fix aceeasi mentalitate. Eu, pe culoarul meu, bag cateva zeci de ture, constant. In mod frecvent patesc ca diversi vizitatori ocazionali sa ma astepte la capat de bazin ca sa se ia la intrecere cu mine, pe culoarul lor. Cea mai amuzanta faza a fost cand un nene care inota relaxat crawl (broasca) a schimbat stilul la jumatatea bazinului si a trecut in freestyle cand m-a vazut ca-l depasesc, dand tot ce a putut ca sa ma depaseasca inapoi. Ajuns la capat, s-a ridicat si m-a privit triumfator, in timp ce eu mi-am continuat turele.

    Indecis. Tu ce zici?2224
  10. Semnalizarea, boală incurabilă. La mine în oraș nu e zi să nu văd câte un nene cum se târăște sute de metri cu 30/h, cu nimeni în față și limită de 50 (pe care altfel mai nimeni n-o respectă, e zona industrială, nu case, nu pietoni). Intru la idei, frate, o vorbi la telefon, poate i-a venit rău la volan, că de uitat după pietonițe nu e cazul, ce ziceam mai devreme. Și într-un târziu omul face stânga spre depozitul de nisip, bineînțeles, fără să semnalizeze (sau în cel mai bun caz semnalizează după ce a început să vireze). Tot scenariul, desigur, pe banda 2.

    124
  11. Tatal pe DN, mers constant cu 90-100km/h, stii clar ca se va face coloana in jurul lui si la drum intins fara localitati nu va avea pe nimeni in fata; ce faci, il pui sa mearga cu 130-140 la ora ca sa fie conformist cu bombardierii desi pentru el nu e comod si nu se simte ok in situatia asta? Si nu, tatal nu are 75+ ca sa ii zici sa stea acasa si sa lase masina si nici aia cu mariti limitele de viteza nu sunt ok de aplicat in Ro.

    Comentariu apreciat.473
    • cand am bombardieri in spate ca re merg la aspiratie la 1m in spatele meu desi eu am 50-80 etc insert viteza aici, se reduce viteza regulamentar din cauza inertiei pana la apoplexia bombardierului pana face o depasire din scurt cu nervi la pamant si bolnav de oftica.
      Stiu nu e frumos da e util, mai ales cand nu sunt cel mia slow de pe sosea, da nesimtirea si muismu costa si nu stau sa ma alergi tu pe dn, ia si du0te de prost da doar dupa ce iei o muje mica.

      151
    • NOU
      #35

      @Octtavyan în situații d’astea poți încerca să-ți speli parbrizul. Uneori, apa care ajunge și pe parbizul gibonilor din curu’ tău îi face să mărească puțin distanța :))

      70
  12. Eu vreau sa vand stickere cu: „Pe autostrada cu 3 benzi se merge pe prima banda nu pe aia din mijloc, ca asa consideri tu ca e mai comod.”

    1612
  13. 6 milioane de euro investiţi întrun sistem de monitorizare a traficului din Timişoara care doar monitorizează pentru că GDPR. plm.

    66
  14. „Am condus cu tata și e ca restul. Merge ăla cu 72? Neah, eu o să merg cu cu 68. Vezi că în fața ta nu e nimeni și în spate e coloană? Păi da, dar ce treabă am eu cu ei? Păi, nu știu, nu ți se pare aiurea să fie atât de mulți în spate și nici unul în față? Nope, nici un fior.”
    Nu toți conducem din punctul A la punctul B, dar sa reducem la absurd: un drum drept, fara drumuri secundare, toată lumea merge din A in B. Primul din coloana întotdeauna va avea liber in fața și mulți în spate. Daca merge cu 72 in loc de 68, nu e ca și cum cei din spate brusc vor ajunge jumătate în fața și jumătate în spate. Așa putem împinge viteza celui din față la infinit, și dacă toți cei din spate automat ajung la aceași viteza tot nu va avea pe nimeni în fața și mulți în spate. Cel mai periculos e sa împingi pe cineva să conducă cu o viteză sau într-un stil cu care nu e comfortabil și când nu poate stăpâni mașina. Da, cei care nu pot conduce în siguranță cu mai mult de 30km/h in afara localităților nu ar trebui să iasă în trafic sau cel puțin nu la ora de vârf, ca poate tot ieșind și exersând creste in timp viteza de deplasare, dar daca eu conduc cu 68km/h unde e limita de 70km/h și din spate mă împinge cu flashuri unul care vrea să meargă cu 300km/h, sa profite de prima ocazie unde poate depăși legal și în siguranță și gata, nu sunt eu datoare sa merg cu ce viteza vor alții.

    Comentariu apreciat.532
    • prietene, problema nu e chiar asa. vali a aexprimat-o pe cat posibil in termeni reali.

      asa ca eu o sa o duc la absurd ca sa auda si chiorii.

      daca mergi cu 68 unde limita e 70 si linia intrerupta e perfect ok.
      dar daca mergi cu 38 unde limita e 90 si linia e continua… we got a problem. capisci?

      Indecis. Tu ce zici?2033
    • „Nu trebuie să fug eu pentru că te grăbești tu!”. Îmi trebuie un sticker așa….

      Comentariu apreciat.346
    • mali, tu presupui greșit că ceea ce zic eu împinge oamenii să conducă la limita pericolului, ceea ce e greșit și ilogic. nu. dar hai să zicem că dacă ești cu turismul și te depășește TIRul faci ceva greșit.

    • Mali zice:
      „Da, cei care nu pot conduce în siguranță cu mai mult de 30km/h in afara localităților nu ar trebui să iasă în trafic sau cel puțin nu la ora de vârf”

      thebblack zice:
      „dar daca mergi cu 38 unde limita e 90 si linia e continua… we got a problem. capisci?”
      thebblack fie nu a citit tot postul lui Mali, fie are o problema de „capisci” :P

      31
    • @Mali „Eu nu sunt datoare să merg cu ce viteză vor alții”

      Stimată domnișoară/doamnă,
      Ansamblul de străzi și mașini constituie un sistem în care dinamica unuia îi influențează pe alții. În momentul în care ieși cu mașina în stradă, deja timpul pe care îl petrec eu în trafic depinde ȘI de tine.
      Îndemnul articolului este să adoptăm un comportament unitar în scopul de a nu-i face pe alții să piardă timp stând în trafic.

      https://austin.com/wp-content/uploads/2021/08/Screen-Shot-2021-08-16-at-11.28.42-AM.png

      03
  15. nu stiu cum sa pun link direct la comentariu, asa ca las doar articolul.

    https://zoso.ro/azi-am-condus-586/

    eu sunt la #9.

    la momentul ala au fost muuuulte manute rosii.

    ma gandeam ca se potrivesc cu articolul precedent :D

    17
  16. Comentariu irelevant. De aproape un an fac un drum de 65 de km pe sens in Germania rurala, adica nu pe autostrada, ci intre un mic oras/sat (care ar trebuie sa moara in Romania)(o sa iti trimit Vali un articol de guest de ce trebuie sa reinvie stele si nu sa moara) si unul mai mare unde fac un curs. Am observat ca pe toti care ii depasesc in aceasta distanta, ii vedeam la unul din semafoarele din oras in oglinda retrovizoare. De unde intru in oras si pana la destinatie am vreo 6 semafoare. Deci nu merita sa depasesc. Merg mai bine la aspiratie :)

    143
  17. Acum multi ani (probabil vreo 15 ani) m-a luat sora mea de la metrou si m-a condus acasa. Pe la 11 noaptea, ploua de rupea. Eram cu prietenul meu de atunci, hihihi hahaha in spate, nu ne uitam la cum merge sora-mea. Drum scurt de 10 minute, ajungem in fata blocului si prietenul meu intreaba foarte serios – „de nu a aprins sora-ta luminile?! Aaah pentru ca nu a observat!!” True story.

    76
  18. Dă un semn când mai vii prin Oradea, poate avem timp să bem o cafea.

    411
  19. Ultima „descoperire” personala. Merg cu cruise setat la 112 pe gps in fata unui tir. Indeajuns cat sa nu deranjez/ma deranjeze tirul, suficient cat sa ma depaseasca toti.
    Cand ma apropii de alt tir accelerez la un 130-140, depasesc, dupa ce trec de el trec pe B1 in fata lui. Repeat, profit.

    66
  20. da, soferii pe care ii intalnesc si eu in trafic nu stiu sa stea pe banda care trebuie pe autostrada.
    sau, atunci cand au doar una, cum sa o foloseasca p’aia pe care o au.
    orice masina ai, abtine-te sa iesi din scurt (ag, db, ph) de pe un drum secundar pe unul pe care se merge cu 50/ 70!
    in trafic se conduce ca pe pârtie – daca e ceva, raspunde ala din spate!
    daca ne-am da seama ca previzibil & constant in trafic e o strategie buna, poate ne-am descurca cu drumurile pe care le avem.

    52
  21. Aia cu depasirile între tiristi pe urcările cu 2 benzi e din cauza nesimțirii romanilor și lipsei politiei. Prin vest nu prea am vazut tir care să depășească alt tir.

    91
    • Sa stii ca au un motiv pentru care se depasesc intre ei pe urcare, in panta. Nu ar putea altfel sa depaseasca. Nu ar avea cum.
      Pe drum drept, orice tir, indiferent de incarcatura, ajunge la limita de 90 kmh.
      Pe urcare, lucrurile sunt diferite. Unele tir-uri sunt mai incarcate, altele mai goale.
      O alternativa ar fi ca cel care e mai incarcat sa opreasca intr-o parcare, dar asta presupune timpi morti pentru el (dureaza pana se incadreaza din nou in trafic).

      34
  22. Apropo de 70mai. Am un dash 70mai A800s.Am o problema cu ea pentru ca pornește aleator. Trebuie sa o scot din priza de bricheta sa o bag imediat sa pornească atunci când pun contact și nu pornește singură.Câteodată nu-s atent și nu remarc ca nu a pornit… exact atunci se întâmplă ceva în trafic si era nevoie sa meargă. Stie cineva cauza și rezolvarea?

    20
  23. Folosesc cruise control pe autostrada, si vad o diferenta mare intre diferite viteze setate: 125 – 130 – 135 – 140. Viteza indicata de masina nu de GPS. 125 si 140 sunt cele mai confortabile. 130 e cea mai putin confortabila, fiindca adesea ajung pe altii din urma, dar depasirile necesita interventia soferului ca sa nu le fac in ritm de melc.

    Sunt curios, pe cat pui cruise control? Pe autostrada. Ca pe DN-uri nu cred ca avem baza comuna pt comparatie.

    11

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube