Unui meseriaș care mă tot depășea cu 100km la oră prin localitate, ca apoi să îl depășesc în afară, i s-a oprit motorul la un semafor in Sighișoara.
DN. Oprește un cetățean cu semnal, că face stânga. În spatele lui, un Accord de Dolj. Omul face stânga, meserie de DJ era cu ochii în telefon. Uitase că e la volan.
Am nimerit în spatele unei tanti care fuma în timp ce mergea pe DN cu 40km/h.
În spatele ei coadă de mașini. Poliția Prahova a mers frumos în spatele ei până la granița cu Brașov, apoi a făcut stânga și gata, au scăpat de problemă.
Dacă vrei să încetinești ca un retardat la trecerea aia de cale ferată de lângă Ploiești, fă-o, nu îți interzice nimeni, dar nu fi genul de retardat care vede că ăia din fața ta trec cu 50-70-100 și tu încetinești la 5km/h pe banda a doua, că îți strici răpciuga de bmw. Treci în mă-ta pe banda1.
Pe ultima porțiune de autostradă până la intrarea în București, un grăsunel cu un A4 negru, TFSI, își căuta clienți. Zic, hai să ne vedem despre ce e vorba. Meseriașul știa doar viteză. Vedea liber în fată și accelera. Vedea obstacol, frâna, căuta soluții, accelera iar. La un moment dat a pus o frână când a simțit că era să muște parapetul de a pătat chiloții. Îi fugea spatele ceva de speriat. M-am pus în spatele lui și râdeam cu toată gura.
Pe serpentine, și la dus, și la întors, mașini mici care stăteau lipite de camioanele din fața. Gen, la 1 metru. Oameni care n-au văzut Final Destination.
Plin de Vitara pe banda a doua a autostrăzii. Are 1.4, tati, o chinui dacă o ții în 150km/h și apoi plângi că nu e mașină bună.
90% din ăia care mi s-au aruncat în față de pe b1 pe b2 sau dormeau pe autostradă pe b2 erau femei. Nu mai sunt oglinzile la modă?
Un meseriaș cu un Benz cu Romstal scris pe el dormea pe b2, m-am apropiat, i-am dat un flash, s-a mutat pe b1 fără semnal și a pus frână.
Prin Târgu Mureș m-am contrat politicos cu niște cetățeni pe bicle. Ocupaseră banda 1 și, pentru că nu li se părea destul, unul trecuse pe banda a doua a bulevardului și mergea pe mijlocul ei. Pentru că și ei au drepturi și, dacă îi claxonezi, ești conservar nașpa. Ei nu sunt căcănari, tu ești.
Facerea de bine sau permiterea altora să se încadreze în trafic e o greșeală. 2 din 2 cazuri, am încetinit, am dat flash-uri, am claxonat, giani era pe telefon, nu era atent la trafic.
M-a ocolit Waze pe centura Bucureștiului și am tăiat de câteva ori niște intersecții nasoale. Ca și mai sus, în minim 50% din ocazii oamenii nu erau atenți la trafic. Apărea ocazia, ei se uitau pe pereți sau în telefon în loc să traverse intersecția.
Diferențe. Brașov-Bistrița, plecat la 6am, 3 ore pe ceas. Retur, plecat la 11am, 4 ore. Brașov București, sâmbăta, plecare la 16.20, două ore.
Pe pod, la 0.08, e o mașină defectă. Uitați-vă ce coadă produce:
Romstal… Nu știu cât de bine se descurcă, dar au mașini de serviciu mișto. Mercedes alb am văzut și aici, dar și Honda Civic. Și nu stickerite de neam prost, ci doar un „Romstal” finuț.
Nu sunt neaparat masinile Romstal ci sunt parteneri. Au un program in care tu devii partener cu SRL-ul tau si cumperi de la ei cu un anume discount in functie de volum si alte conditii. romstalpartener.ro (doar in contextul discutiei). Practic oricine face afaceri cu ei in programul ala poate avea sticker pe masina.
Din grupul Romstal face parte si Autoklass (adica vreo 6-7 dealeri Mercedes si Honda).
Nu sunt masinile unor parteneri, sunt ale lor. Luate, cum bine a mentionat TheStig, prin dealerii Autoklass, care fac parte din grupul lor.
Statul pe telefon a devenit o problemă mare, odată cu înmulțirea aplicațiilor. Multă lume doarme la semafor.
Părere nepopulară – ar trebui să fie ca în UK unde dacă ai atins telefonul iei amendă, nu contează că mașina e oprită (vezi video-uri CyclingMikey). Știu că românul are laicuri de dat și gropi de raportat pe Waze dar totuși…
Fun fact: chiar este asa(mai putin partea cu masina oprita), doar ca nu aplica nimeni legea.
Exista legislatie si in Romania. Ti se suspenda permisul pentru 30 de zile. Dar cine sa aplice legea?
Păi da, cu aplicare, așa cu filmat de altul și pac amendă. Cât o mai merge că nu o să mai poți avea încredere în chestii filmate cu toate deep fake-urile care apar.
Am observat și eu asta, cred că unii merg fix cu 90-100 km/h și în afară și în localitate. Îl depășesc când suntem pe drum, apoi în sate vine tare din urmă. O fi un stil special de condus „la consum” :-))
Teoretic, da, la 90-100 km mers constant e cel mai bun raport consum/timp de deplasare
Eu am vazut un alt stil de speciali din astia. In afara localitatii merg 120-130, depasiri kamikaze, dar la intrarea in localitate pun frana brusca in bot pana la 50 chiar in dreptul indicatorului de localitate, merg cu 50 chiar si prin sate pustii, apoi la iesire reincep stilul kamikaze. Nu stiu ce e in capul lor.
@sitting duck, chiar așa, ce-o fi în capul ălora care conduc prudent prin sate, ca să nu apară la știri că au lovit o căruță sau vreun copil sau vreun bătrân care ies aiurea de prin curți sau șanțuri? Bănuiesc că realizezi că probabilitatea să ți se întâmple asta într-o localitate este mai mare decât aiurea pe câmp. Sau la tine e totuna, contează doar culoarea șoselei? Despre treaba cu indicatorul și viteza legală mi-e și frică să mai zic, fiindcă e clar că te depășește subiectul.
@@Sitting Duck – NU ai de unde sa stii ca satul ala e pustiu ;-)…
Dupa ce musti un radar cu 90 la ora in satul ala, data viitoare incetinesti din instinct.
da jonnyfer, este evident ca in afara satelor nu exista oameni, carute etc. pe care sa le lovesti, deci poti sa mergi cu 130 ca prostu. Eu ironizam mersul cu 50 in contrast cu mersul la limita in afara localitatii. Iar daca franezi brusc de la 130 la 50 in cativa metri nu inseamna ca esti prudent, ci ca esti doar idiot.
Eu după o oră de stat în coloanană, undeva lângă Pitești era un soi de centură cu bandă dublă și era mai liber. M-a luat radarul cu 81, era limită la 60, am decartat…
@sitting duck, știi ca dacă in localitate menții 100km/h îți zboară permisul, nu?
Are 1.4, tati, o chinui dacă o ții în 150km/h
Nu te da rotund la motorasele de 1.4 de la Suzuki ca s-ar putea sa ai surprize, atât la viteza maxima cat și la acceleratie. E singura chestie superba de pe mașinile lor ( nu vorbim de avioane gen a-cross )
Asa e ca nu ai idee ce masina conduce zoso?
Vali, watch out și când vezi 1.0 tsi. Cu i roșu mai ales, alea-s periculoase tare. De mpi nu-ți mai spun, deja știi să te ferești…
Asta cu nu te da rotund la motoarele 1.4 e ca și aia cu Mihai era respectat în cartier pentru că era karatist. Într-o zi Mihai a luat bătaie de la un băiat care nu a știut că Mihai e karatist.
Dacă vin cu 300 de cai lansat, încetinesc sau trag pe dreapta că e Suzuki de 1.4 și îmi dă rușine.
@Alin – la un moment dat era un Passat TeDeI. Acu’ cică e un hybrid sau ceva eco-bio. De ce intrebi? Că numărul ăla de ii zice putere nu incepe cu 3, nici măcar cu 2.
În concluzie, ești sărak băi Vali, cum ieși tu pe drum cu mașina bio care n-are 2 în față la putere?
@Alin Tocmai ca stiu ce mașina are. O Vitara Automata in sport scoate 8 sec pana la 100, similar cu a lui.
@Paco ceva frustrări? Poți sa ai liniștit 300 de cai, dacă ai un tanc de 2,3 tone nu impresionezi teribil pe nimeni. Pe același principiu, încearcă sa dai la o parte și o Fiesta ST, are doar trei cilindri și 1,5L, te face pe tine ăla?
Eu m-am referit strict la zoso. Dacă aveți peste 150HP/t, felicitări, sunt ferm convins ca aveți unde folosi atâta putere. Not.
@Vladescu, @Eugen, nu e greu sa căutați articolul. Are 220HP la 1.7t cu tot cu șofer, e un raport bun de putere.
fetelor, nu vă mai certați, e destul Ralph pentru toate.
@DFT, te exprimi ca un agent de vănzări care rupe drumurile patriei cu Fabia lui de 1.4, să vezi acolo frustrări. Mai bagi și doi termeni din ăia ,,de connoisseur,, raport putere greutate și gata, ai dat knock out la totzi shoferi.
Da, la naiba, e foarte dificil sa judeci cum se va comporta o mașina după specificații și sa gândești cu creierul când îți cumperi una in loc sa te arunci la cat are mancatzas. Vrei un tractor? Are doar 500 cai, e suficient? A, vrei cilindree, ia un Hemi din ‘70, are vreo 7 litri, ajunge?
Dacă ar fi după tine, s-ar arunca tot ce e sub 2 litri, chit ca scoate 50 sau 300 hp, nu?
@DFT, eu la mașini mă uit în bord la cât prinde, nu mă știu cu cai și alte siseme de tracțiune bălegoasă.
Acceleration 0 – 100 km/h 9.5 sec asta am gasit pe net, la motorul 1.4 BOOSTERJET (140 Hp) Automatic . Ma indoiesc ca prinde suta in 8 si ca la viteze mai mari de 100km, accelereaza repede.
@Alin din motive necunoscute, In specificațiile oficiale Suzuki pune performanțele motorului in Auto/ECO mode, care e absolut sinistru ocazional. Nu îmi este clar de ce, poate pentru ca nu toate versiunile au transmisie variabila? In SPORT își modifica parametrii ESP, trimite tracțiunea 60% pe spate, modifica ceva parametri de ardere și schimba la roșu. Nu ma crede pe cuvânt, sunt o grămada de teste pe YouTube care arată 9.5-10s in Auto și 8.1-8.5 pe Sport.
Încep să-l înțeleg pe amicul meu sofer de dubă care preferă să meargă noaptea (12-06 AM) pe DN-urile patriei.
eu spun asta de vreo 10 ani.
românia se traversează mai rapid noaptea.
Da. Minim o oră am câștigat pe Suceava-Giurgiu mergând noaptea.
Idee : pune si cateva exemple cu „asa da”.
Tanti aia de pe DN cu 40km/h cu ce a gresit, legal? Pe serpentinele alea, la viteza aia se simte ea in siguranta.
Ar fi fost de bun-simt sa traga pe dreapta in parcarea aia de la 0:35, cat sa lase coloana sa o depaseasca, dar legal n-a gresit cu nimic.
…si in 15s venea alta coloana.
Am urcat acum 2 sapt, vineri pe la 9 in Poiana, erau 2 zmei ce stateau in curu meu la 1m. Am incetinit pana la 40 la ora ca sa se simta sangele de taur in ei involburat si sa depaseasca, m-au depasit amandoi, ca ala din spate de tot sa ii taie fata primului si aproape sa zboare amandoi in alt judet, intr-o curba. Cand am ajuns eu inchidea masina unu dintre ei, gen 5 minute diferenta?
Lots of retardare.
Aparent conduci si tu romanesti. Daca nu te grabesti pt o urgenta efectiv nu inteleg de ce ai conduce cum conduci tu. Te iei de persoana aia de merge cu 40km/h..dar uite-te cum conduci tu.