Companiile, reclama la TV, campaniile de CSR și manualul de brand…

Ca de fiecare dată când televiziunile părtinitoare își dau în petec și mint și manipulează, o partea a publicului merg fie pe filonul uman (să punem presiune pe cei care îi finanțează), fi pe cel agresiv (să le închidem).

Că CNA e o instituție impotentă știm cu toții, și aici ar trebui lucrat un pic, nu cu presiune la CNA, cu presiune la Iohannis și la Guvern, pentru că acolo există pârghiile care pot face ceva pe tema asta.

Dar…

Ca om care trăiește din publicitate, m-am lovit destul de des de regulamentele interne ale companiilor. Există niște manageri de produs, niște directori de marketing, o întreagă armată a căror treabă este să se asigure că produsul nu este afectat prin asocierea cu mine. Mihai are dreptate, uneori sunt foarte pretențioase, alteori nimic. Căutați prin valorile brandurilor, nici unul nu are voie, cel puțin la nivel declarativ, să se asocieze cu infractori condamnați, și totuși Antenele, România Liberă și alții gem de publicitate.

Asta din câteva motive:

  1. prețul. condamnarea patronului e un avantaj pentru branduri, că obțin prețuri mai bune. de aia, când verdictul lui Voiculescu era aproape, Camelia a trebuit să lase prețurile mai jos decât erau deja. și când prețul e prea bun, orice altceva nu mai contează.
  2. protecția. vedeți cazul Vodafone și Intact, când au început cu manele penale de genul “au pierdut clienți, au un serviciu de căcat” și până la urmă au dat-o la pace pe un preț bun. nici un brand nu are chef să fie tratat așa, așadar bagă niște bani peste tot, să fie bine.
  3. publicul țintă pe care noi nu îl vedem. sunt niște analize pe care noi, publicul, nu le vedem, și pe care cei care administrează produsele ale căror reclame le vedeți la televizor le au și le fac, de aceea bagă reclamă acolo.

Soluții și direcții de acțiune

Doar una. Nu boicotat produsele, nu înjurat pe feisbuc, nu. O singură cale de acțiune: fluviul de emailuri. Orice companie care primește zilnic timp de o lună 100 de mailuri care spun că fac o greșeală că susțin televiziunea X sau Y se va sensibiliza un pic.

Asta e singura cale.

Știți ce am făcut cu toate ONG-urile și companiile care mi-au trimis comunicate pe tema femeilor puternice sau a copiilor? Le-am cerut să îmi indice unde au luat poziție față de tâmpeniile debitate de Olivia Steer. Și n-am mai auzit de ele de atunci.

Sigur, putem discuta și despre cum televiziunile astea nu sunt finanțate din publicitate, ci iau banii la sacoșă (sau din offshore) și dacă chiar vor muri când vor rămâne fără publicitate, dar asta după ce le va dispărea reclama.

tv-manipulare

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Când vrei să distribui un teleshoping și ai nevoie de proștii proștilor, care să pună botu la „produsul minune” pe care tu îl vinzi la suprapreț, te îndrepți cu siguranță către România TV. Nu ai ce să cauți în altă parte, că e scump și nu atingi publicul țintă. Ai nevoie de oameni naivi, iar posturile astea gen OTV îi strâng pe toți aceștia la un loc.

    00
  2. Scăpi din vedere că brînza-i pe bani. Că, de exemplu, unde ar fi un canal mai bun de publicitate pentru Prostamol decît la publicul antenei? Plus că toate companiile celelalte, pentru cei ”tineri”, știu că foarte mulți dintre cei anti antenă stau gură cască pe acolo ca să mai aibă subiecte de înfierat pe net. Așa că cele 100 de mailuri propuse de tine, vor sensibiliza doar porțiunea de hard alocată spam-ului.

    PS uite un alt punct de vedere interesant:

    00
  3. De ce ar renunta o farmacie, o firma producatoare de mezeluri sau una care face crema de hemoroizi la publicul tinta? Inteleg sa plece o companie care face reclame cu tineri barbosi, ceea ce a si inceput sa se intample. Dar cand tu ca brand te asociezi cu prostia , faci reclame penibile si vezi ca lumea cumpara de la tine sau ce produci tu, de ce sa renunti?

    00
  4. 3, Vali, 3. Niciun CMO nu o sa isi asume sa piarda in FMCG o parte „buna” din audienta consumatoare de produse, daca nu vine decizia de mai sus, de la HQ-ul regional.
    Plus, pentru anumite produse, se tinteste exact audienta aceea, cum spunea George mai sus.

    Iarasi, brieful la agentiile care fac mediaplanuri vin pe principiul vrem sa tintim categoria asta de oameni. Ori rolul media planerului nu este sa judece politica editoriala a unui post tv, ci sa se asigure ca respecta brieful clientului.

    Exista iarasi N branduri care stau bine mersi pe Mynele TV si alte astfel de posturi. Asta inseamna ca un brand sprijina manelele sau doar se duce in mediile in care sta clientul?

    00
  5. e-mailurile pot fi fff usor bagate in spam, deci nu e deranj

    apropo de boicot, am vazut aseara la Romania TV reclame la Renault Megane si ceva Mercedes
    deci cum e cu publicul tinta?

    00
    • mai greu sa bagi toate mailurile in spam cand esti bombardat cu mailulri de la mii de oameni. Cum filtrezi mailurile normale, de la diversi colabaratori, din miile de mailuri de la pameni nemultumiti?

      00
    • oamenii nemultumiti sunt lenesi. cu putine exceptii, vor prelua un text predefinit postat pe un fb wall si vor da copy paste
      iar cele orginale ar fi amuzant de selectat si citit in pauza de masa sau la sedinta de sumar

      00
    • Asta e o idiotenie. Da, o sa ne ignore pe toti si n-o sa se schimbe nimic deci nu mai facem nimic. Raha pe batz.
      Ia bagati si faceti gura de fiecare data cand x sau y v-a tras in piept si ce smeker e eMAG ca v-a dat inapoi banii pe un produs rupt in doua si vedeti cum aialatii plang dupa clienti. Ia ofticati-va pe operatorii de telefonie si inchideti abonamentele cu nimic inclus dar de 2 ori mai scumpe ca la prepay cu tone de avantaje, ia daca va trage cineva in piept cautati frumos pe goodle adresa de mail a CEO-ului sau un mai mare sefulica si dati-ii un mail decent cu concluzii si explicati-ii cum compania e de raha. Ce-o sa se intample? Va spun eu, mi-au raspuns in aceeasi zi si Ghenea si Stanciu si s-a rezolvat imediat. Troznitii din birouri erau in cc si s-au conformat imediat.
      Nu degeaba e Amazon smecher sau alte companii de pe-afara cand vine vorba de Customer Service nu zic nici marc. Le pleaca clientii la altii si ii fac de cacao in online si in jurul lor. Da 2-5 oameni nu pot schimba o companie. Dar daca ailalti 95 tac ca oricum nu s-a schimbat nimic de la astia putini, nu e nici o sansa.
      Nu mai merge asa neamule, cu capul plecat. Sper sa le mai iasa viza de lumea’ilalta inca la 1-2 generatii si sa inceapa toata tara sa faca gura masiv cand apare o problema. Vedem atunci cine mai cracneste in fata clientilor.

      00
  6. Publicul tinta e cheia. Daca te adresezi spalatilor pe creieri unde altundeva i-ai gasi pe toti adunati daca nu la Antena3. Restul sunt discutii…

    00
  7. Nu merge linkul la „Mihai are dreptate”. Cred ca trebuie sa fim „friends” sau ceva

    00
    • ce nevoie mai ai de link daca Mihai are dreptate?

      sau nu il crezi pe cuvant pe vali cand face niste afirmatii? ;)

      00
  8. Am o nelamurire si obersv ca nu sunt singurul. Daca eu stiu ca publicul meu tinta se afla in fata TV-ului, daca Antenele au o audienta mare, de ce m-ar interesa pe mine politica editoriala a posturilor? Nu cumva exista o institutie desemnata sa previna (sanctioneze) derapajele? De ce sa-mi afectez eu business-ul pentru ca CNA nu isi face treaba?

    Daca tot ne canalizam energia sa schimbam ceva, nu cumva tinta noastra este gresita? Firma iti vinde acelasi produs, indiferent de canalul media. Faptul ca unul din canale (ironic) se comporta ca atare, nu este vina firmei.

    Si sa ne intelegem. Nu sunt pentru inchiderea niciunui post, vreau doar ca CNA-ul sa-si faca treaba. Restul se regleaza de la sine.

    00
    • Hehe, dacă CNA și-ar face treaba ar trebui închise vreo 2-3… Amintește-ți motivul pentru care otv a fost închis și compară cu ce vezi acuma la tv.

      00
    • mircea 2, inchiderea ar trebui sa fie ultima solutie. Pana atunci, CNA are multe alte parghii prin care sa „educe” televiziunile sa revina in limite. Orice masura extrema, aplicata din prima, creaza premize pentru noi abuzuri.

      00
  9. Mi se pare o idee buna.Acuma cine se ocupa cu centralizarea adreselor de email a companiilor respective? Ca mie recunosc mi-e lene.
    Adevarul e ca daca cetatenii nu iau atitudine prin trimiterea de emailuri civilizate, televiziunile vor fi finantate mai departe de acele companii, companii care ce sa vezi prospera pentru ca noi toti le cumparam produsele.Deci indirect chiar noi finantam mizeria.In baza CNA-ului si a comisiei de control a Parlamentului o sa asteptam mult si bine.Sa curga emailurile.Zic.

    00
  10. NOU
    #20

    De fapt treaba e mult mai simpla. Companiile nu se iau dupa niste sondaje facute de Kantar sau alti diletanti, ci prospecteaza piata media, au propriile companii de sondare, afla cine e lider pe anumite segmente orare, care e postul cu audienta maxima si acolo baga banu! Nu conteaza numele patronului sau starea lui particulara, pur si simplu e vorba de bani nu de spirit civic ori democratic!
    Toate multinationalele gandesc asa, oriunde pe Terra, iar faptul ca Intact are cele mai multe si banoase contracte inseamna un singur lucru: sunt cei mai tari pe piata!

    00
  11. Sunt curios câți dintre cei care comentează sau citesc pe aici aprobând pozitiv, vorba unui clasic încă în viață, care au fost la proteste, care șeruiesc pe FB Puie Monta și Jos PSD! lucrează la firmele care își fac reclamă la Antena 1 și-și iau salariile din banii „proștilor”, „inculților”, „{Insert bad name here}” care votează PSD și se uită fascinați la Antene, RTV & alike. Asta ca să nu amintesc de contracte cu statul, mai mult sau mai puțin preferențiale (și nu, nu mă refer la UTI, ci la nume mari, gen Microsoft, IBM și ce nume mai transpiră din dosarele DNA).

    00
  12. … o singură cale de acțiune: fluviul de emailuri

    Stai putin, adica eu ca si gigel ce ma pricep in ale internetilor, ce ma opreste sa imi fac „o jucarie” care sa sa ii „informeze periodic, constant si cu mesaj” pe toti care care cred ca pot face ceva. Le baxez cate asa crescendo de la 1 pe zi la 100 de bucati pe zi pe toate email-urile de pe domeniu cu un mic harvesting. Cu 2 bitcoini ii aranjez pe 3-4 luni.

    Cred ca ar merge.

    00
  13. NOU
    #23

    De fapt tu vrei sa spui ca Antenele rulz! Sa e cand ai valoare de piata, vin banii la baeti!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.