Clientul nu vrea să audă…

Pe scurt: clientul a cumpărat vara niște ghete de iarnă din colecția de anul trecut. Anul ăsta a venit colecția nouă, care de Black Friday a fost la preț redus. Jurnalistul a preluat povestea, s-a dus cu ea la comerciant, comerciantul i-a explicat ce se întâmplă, din punctul meu de vedere povestea trebuia să se termine aici, dar bănuiți singuri de ce a apărut pe net.

Povestea e simplă: clientul nu are nevoie de explicații sau de logică, el vrea scandal. El știe una și bună, nu are timp de auzit explicații de stocuri, de anotimpuri, de alte porcării din astea. Astea sunt pentru fraieri. El vrea scandal.

Și presa îl ajută, că știe că scandalul aduce trafic. Nici presa n-are nevoie de explicații sau de raționamente. L-a găsit pe Geani, a relatat povestea lui, aia e. Vrei tu, comerciantul, să se audă și părerea ta? Stai să scot chitanțierul. De fapt, mai bine fără…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. Astia-s aia cu 10+ perechi de incaltaminte. Aia e.

    00
  2. treaba asta seamana al naibii de mult cu hastag believewomen, if u know what i mean…

    00
  3. Eu tocmai ce am luat de la Hervis de BF via emag un antifurt de bicicletă și factura a ieșit la prețul redus (ok) , fără să apară și prețul „de listă” sau vreun procent de reducere/ preț promoțional, etc. Ca și cum acela ar fi fost prețul standard al produsului.

    E normal să fie așa ?

    00
  4. No da-i un pewl@. Nu le mai da si tu apa la moara si nu mai scrie si tu articol despre nimic!

    00
  5. galceava prostilor. pretul e ala care e in ziua respectiva. ce legatura are clientul cum variaza preturile furnizorului …

    00
    • Boss lasa logica, adu-ti aminte cati destepti comentau ca masca inainte era 30 de bani si acum e 5 lei.

      00
    • „pretul e ala care e in ziua respectiva”

      Da, la sărăciile care lucrează cu stoc 0 și comandă și ei la furnizor, când plasezi tu comanda. Pentru restul, prețul e ăla de achiziție + adaos comercial și nu ar trebui să fluctueze zilnic, decât dacă îl ajustează la inflație.

      00
    • De ce nu si-ar ajusta un comericant pretul dupa cum doreste?

      00
    • Apropo de masca, si acum astept comanda de la Lensa :))

      00
    • @ubercool ce ma impiedica sa pun ce pret vreau eu, ca vanzator? E o piata libera, pretul e dictat de cerere si oferta.

      00
    • „și nu ar trebui să fluctueze zilnic, decât dacă îl ajustează la inflație” … eu zic sa fie fixat prin lege

      00
  6. Sunt salarii mici în presă, boss, orice leuț contează

    00
  7. NOU
    #18

    lachele asta e suparat ca a cumparat mai ieftin din ce inteleg

    00
  8. Unora le este foarte greu sa inteleaga principiul cerere-oferta. La vara, o sa se planga ca slipii si prosopul de plaja sunt mai scumpe decat erau din stocul vechi, pe care le-au cumparat, la reducere, iarna trecuta.

    Prostie din categoria iarna nu-i ca vara.

    00
  9. Ca sa nu mai vorbim ca si anul trevut, de BF, erau mai ieftini decat pe [random-date]. Bai, nu numai ca sunt idioti, dar acum se aduna idiotii din toate cotloanele lumii si balesc pe taste numai ineptii. Stai sa vezi, ca parca vad ca incep sa se ingrozeasca si pt ca vine iarna, e frig si ninge, sau, si mai rau: idiotii care merg la munte in wkd, si stau 7-8h in masini. Plm, de-aia s-au divizat ma celulele din ovulul fecundat? Ca sa consumati voi oxigen? Material genetic irosit

    00
  10. Trăim vremuri interesante, pe scurt le-aş descrie aşa: dictatura prostiei! O simţim toţi în domeniile noastre de activitate.

    Unde sunt vremurile alea bune când toată lumea râdea de prostul clasei? Acum trebuie să îi explicăm prostului de ce nu are dreptate, el neavând nici măcar un pic de simţ al logicii.

    O să ajungem (mark my words) ca în video-ul acela funny despre matematică, în care învăţătoarea era condamnată de toată lumea pentru că ea susţinea că 2+2=4.

    You feel me?

    00
    • Hai mă, că video-ul ăla s-a terminat drăguț. :) Că voiau s-o concedieze cu banii pe luna aia plus încă o lună. 2000+2000=4000. „Nu, n-ați zis voi că 2+2=22 (sau cât naiba era „the alternative truth” în filmuleț)?!”

      00
    • E bine că sunteți voi deștepți. Reprezentanții magazinului au spus că nu ți-ai fi dat seama că sunt colecții diferite, pentru că arătau identic. Din punctul de vedere al clientului a fost o reducere falsă, pentru că nu avea de unde să știe dedesubturile.

      00
    • @Ubercool: exista un contract intre tine si magazin ca in ziua de BF sa ai cel mai jos pret la absolut orice produs? Magazinul e obligat prin lege sa se raporteze ca reducere la cel mai mic pret din ultimele 30 de zile, dar altfel poate sa puna ce pret vrea el. Sa ii spui la ce pret sa vanda e ca si cum ti-ar spune tie angajatorul la ce salariu sa lucrezi, fara ca tu sa ai vreun cuvant de spus. Nu iti place pretul, nu cumperi frate. Am vazut o gramada de frustrati care descoperisera ei ca la nu stiu ce produs, pretul de asta vara era comparabil cu cel de BF. News for you: rolul comerciantului e sa faca profit. Legal. Nu sa te tina pe tine sau pe altul fericit pe banii lui. Iti convine? Bine! Nu? Cumperi din alta parte…

      00
  11. Nu înţeleg de ce jurnalistu’ este Geani. Ce a făcut greşit ? A scris despre o plângere a unui cumpărător şi replica comerciantului care pare ok.

    00
    • Pentru că aia nu e știre. Și omul se vrea om de presă. Dar dă bine și ia like-uri pentru că „uite, bă, se implică, e cu poporul!”. Nu e util, nu informează, nu aduce nimic interesant.

      00
  12. santajul si etajul.
    asa era pe vremea ziaristilor batrani specializati in santaje. pe fiecare etaj de la casa presei era cate o firma santajata sa dea bani sau foloase.

    00
    • @mihai: „șantajul și etajul” era o vorba aplicata patronului ziarului Curentul, Pamfil Șeicaru, care a trait in perioada interbelica; ideea era ca și-a clădit ziarul – și sediul impunător – prin șantaj.
      Casa Presei a fost clădită in socialism, nu mai erau firme care sa sa poată fi șantajate.

      00
  13. Foarte multe firme / foarte multi oameni nu cunosc in ce conditii se aplica o reducere la un produs, in mediul online. Nu cunosc legea in offline. Sunt foarte multe magazine online, printre care si emagul (ei stiu legea, dar prefera sa o incalce), care incalca legea care precizeaza cum trebuie aplicata reducerea.

    De exemplu,
    1. bocanci – pret intreg 699 lei, pret redus 499 lei (in ultimele 30 de zile)
    2. De black friday nu pui pret redus 400, iar pret intreg 750.
    3. Corect ar fi: pret redus 400, pret intreg 499.

    Daca vrei sa aplici nr. 2 trebuie sa ai produsul respectiv, timp de 30 de zile, la pretul de 750 lei, abia apoi poti sa aplici reducerea.

    00
    • SHH, nu sparge bula.

      mie emagu mi-a bagat reclame la 5700xt cu pret intreg mai scump anu asta decat l-am luat anul trecut, da cine stie, o fi colectia de anul asta.

      00
    • @alxzen: păi cam așa funcționează.

      Anul asta, tu Magazin SRL cumperi de la furnizor RTX 6969 la 3.000 Lei bucata.

      Anul trecut, era cerere mai mare/oferta mai mică, si au cumpărat RTX 6969 la 3.500 Lei bucata.

      Și prețurile la furnizori/producători fluctuează.

    • Ce dragi îmi sunt cei care nu au habar cum funcționează economic o firma, și se dau cu fundul de pământ ca firmele nu vând produse sau servicii la prețul crezut de ei corect.
      Economia in ziua de azi nu mai e ca pe vremea bunicilor ci fluctuează in funcție de evenimente globale și de cerere și oferta, adică dacă gheata anul trecut era 10 lei și anul asta e 13 lei, nu contează ca e aceeași sau ușor îmbunătățită, ăla e prețul. Dacă luna asta intra produsele in firma la 10 lei și cu adaos le dau la 13 lei preț întreg, iar reduse la 11 lei și luna viitoare intra la 13 lei, cu adaos le dau la 17 lei preț întreg, iar redus la 12 lei, eu din ce preț calculez reducerea luna viitoare?

      00
    • @ Ioan – legea spune ca trebuie sa calculezi reducerea, tinand cont de cel mai mic pret din ultimele 30 de zile. Adica te raportezi la pretul intreg de 12 lei atunci cand faci reducerea.

      Nu ma crede pe mine, citeste legea. Am muncit in domeniu si stiu cu ce se mananca.

      00
    • daca tu imi explici mie ca furnizorii vand anul asta un produs perimat mai scump ca anul trecut in loc sa arunce stocul cat se mai poate ca au nevoie de lichiditati sa se incarce cu generatia noua….mda eu ce sa mai zic.

      intre timp vorbeam cu un prieten pe tema asta si a avut o explicatie mai buna.
      La produsele astea de nisa cine vrea sa cumpere la pretul cel mai bun stie de unde sa cumpere si nu are sens sa incerci sa mergi pe un pret competiv ca magazin. Bagi ce pret iti convine si pescuiesti fraieri.

      Asta explica si preturile la care se vinde 2080TI acum.

      00
  14. Aparent, Geani n-a invatat ca iarna iti faci car si vara sanie.

    00
  15. Bocancii aia „Salomon” de la Hervis is fro’ 4 milioane de cativa ani.
    Ii stiu bine, ca mereu cand mai intru intr-un Hervis merg sa le admir lipiturile ce imi aduc aminte de camerele de bicicleta vulcanizate la urgenta pe marginea drumului.

    00
  16. In loc sa se gandeasca cum sa faca bani, isi pierde vremea facand N reclamatii pt 120 lei diferenta. DRAMA mai nene. Cocalarul justitiar macar are o scuza, spera sa faca bani din pomelnice. Sunt atatea lucruri utile de facut pe lume….si iata de ce Romania nu se va ridica niciodata, mentalul colectiv e inca de asuprire si nu se va schimba

    00
  17. De BF nu am vazut reduceri mari, doar la cateva produse care, oricum nu mai erau pe stoc dupa primele minute. Reducerile babane sunt doar scriptice. Verificati ce ati comandat de la Emag de BF. Vedeti acum ce pret au produsele tot la Emag, vedeti si la ce pret sunt la alte magazine. Au fost reduceri de pret, dar mici, 3-5% in realitate.

    00
  18. Astia (Hervis) au ramas cu aceleasi „obiceiuri”. Acum mai bine de 3 ani, pe o eticheta cu 99 RON era lipit peste 269 RON. Postarea mea cu poza de pe FB (sper sa nu fie considerat link-ul trclama la FB): https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=619889754871537&id=100005515539107

    00
  19. Din câte mai spunea pe sticlă băiatul ăsta, părea totuși spălat. Nu știu câtă rea voință stă în spatele demersul lui. Pare mai degrabă gullible… sau strâns cu ușa, cine știe.

    00
  20. Fara iz de ironie, am o intrebare. Produsul ala Salomon Cruzano 2 GTX din 2019 nu e acelasi cu cel din 2020? Ce semnifica „colectie noua”? Ca nu a stat pe raft sau prin depozit, ceva similar cu DOT-ul de la anvelope?

    00
    • nu știu exact pe modelul ăla, știu la general: în 1-2 ani adună feedback și aduc îmbunătățiri produsului. poate pun alt material acolo, poate pilesc mai mult găicile de la șireturi să nu se tocească, poate pun mia mult lipici nu știu unde..

    • fara „call bullshit” pe imbunatatiri.

      In general economia pentru incepatori, aia de o invoca mai sus lumea ca zice ca fluctueaza preturile la furnizori, zice ca pe masura ce treci de la o serie la alta pretul de productie scade, implicit poti intra cu un pret mai competitiv pe piata.

      00
    • Tind sa cred ca e o greseala de tiparire a etichetei. Se vede ca pretul recomandat de producator eate 269.99 lei

      00
  21. cu hervis am una calda si una mai putin calda.

    voiam o casca de ski, o vad pe site, dar cum nu vreau sa ma complic cu curier (in cazul ca nu se potriveste) am zis sa ma duc sa o testez in magazin si sa o cumpar de acolo.

    in magazin mai aveau un produs, expus, cu urme (cred ca jucasera putin fotbal).

    O probez, imi vin cum trebuie si le zic, ok, daca arata asa, care e pretul final (puteam sa o cumpar, ca era julita doar pe exterior).

    SI nu au vrut sa imi faca nici o reducere, au zis ca prefera (importatorul) sa o caseze decat sa o vand cu nu stiu ce pret.

    Partea buna, e ca ajuns acasa, am facut comanda online si m-am ales cu o casca noua si la pret f ok (200 fata de 330 – pret verificat)

    00
    • Unele branduri vor sa evite diluarea imaginii de produs scump dar care merita.
      Cumpara cineva un produs folosit la pret redus, spune peste tot cu cat l-a luat si lumea incepe sa aiba asteptari sa cumpere la acel pret redus, dar la calitate perfecta.

      00
    • Pe mine ma amuza Emag, cum fluctueaza preturile la resigilate, in ton cu pretul la produsul nou.
      Am cumparat un Note 10+ cu 3000 de lei. Resigilat era undeva la 2700 de lei.
      In clipa asta, telefonul costa 5899 de lei. Resigilat este 5200 de lei. Desi produsul nou e vandut de altcineva, iar resigilatul e vandut de Emag.
      Dafuck :)))

      00
  22. nu am nici un interes in problema, am intrat o singura data intr-un hervis, nu sunt dispus sa mai repet experienta, am intrat cred ca de maixm 2 3 ori pe site, se va mai intampla doar in cazuri cautat informatii sau link-uri ascunse.

    dar vin cu alta intrebare. de ce la benzinari nu este ok justificarea cu stocurile dar la hervis este?

    comercianti sunt si unii si altii, ar trebui sa fie evident ca si unii si altii isi vad intai propriul interes si nu pe cel al clientului, asa ca mi s-ar parea normal ca si atitudinea fata de anumite (cel putin presupuse) magarii sa fie aceeasi.

    00
  23. Imi pare rau dar prost nu e ala care cere, prost e ala care da.
    Doar ca multi nu stiu sa isi asume deciziile pe care le fac si cred mereu ca e vina altora.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube