Oamenii de la Tyre Reviews au pus cap la cap o listă cu anvelopele în funcție de clasificarea lor: premium, mid range, economy și budget, ca să avem idee cam pe unde se încadrează ce vrem să cumpărăm și să nu mai comparăm cauciucurile premium cu cele ieftine.
Două precizări:
- topul se referă la anvelopele comune. dacă un producător vinde 90% anvelope ieftine și are și 2 anvelope de competiție, asta nu înseamnă că anvelopele de 200 lei sunt la fel cu alea de 1.700 lei și el e un producător de anvelope premium.
- dacă un producător de anvelope premium deține și doi producători de anvelope ieftine, nu înseamnă că anvelopele ieftine sunt la fel de bune ca alea premium.
Pe românește, dacă ați văzut în poze Yokohama sau Hankook pe mașini de curse asta nu înseamnă sub nici o formă că anvelopele de la raft sunt aceeași calitate.
Așadar, lista:
Anvelope Premium(adică foarte bune)
|
Anvelope Mid Range(adică bunicele)
|
Anvelope Economy(adică modeste)
|
Anvelope Budget(adică ieftine și proaste)
|
Firestone si Toyo sunt midrange? :/
sau Nokian ?
Sigur… or avea si repere mai ieftine in portofoliu dar alea misto sunt mai scumpe de cat unele din lista de Premium…
Am avut Nokian de iarna pe masina si pot spune ca au fost cele mai bune din cate am avut ( Michelin, Goodyear included)
Cele mai bune cauciucuri de iarna care le-am avut vreodata au fost de la Pirelli.
@Arthur *pe care
toyo are anvelope de 170 lei, pentru săraci, și de 2.800 lei, pentru GTR.
ghici care sunt mid range!!!!!
Firestone are vreo 120 de ani de experiență în spate, așa că nu trebuie neglijate, chiar dacă sunt mid-range.
deci yokohama e un fel de barum si putin peste debica
Pirelli vară și Yokohama iarnă… guess I’m good.
Eu n-aș cataloga Nokian ca fiind anvelope mid-range. Sunt pe timp de iarnă sunt cele mai lăudate și nu-s rele nici pe timp de vară.
Am scris de două ori ”sunt”.
Lista se bazeaza pe preturi nu pe valoarea anvelopei, deci e ok.
Pe site nu am vazut cum se face clasificarea, daca e dupa pret, lol.
Hai cu Alienware, best PC.
robert, ce cataloghezi tu e relevant pentru tine.
mai cauta, Robert are dreptate, anvelopele Nokian sunt incadrate la premium , inclusiv de catre ADAC-ul german, iar noul model de iarna WR D4 e prima si singura anvelopa din lume cu eticheta UE clasa A la franare
Pe categoria de anvelope de iarnă, Nokian sunt printre cele mai bune din lume (se poate vedea și din testele ADAC, nu din reviste de profil). Probabil îi trag în jos cele de vară.
La fel cum zicea cineva mai sus, unele nume din sectiunea mid-range sint chiar cele de virf, in anumite domenii. De ex. daca vrei cauciucuri de SUV/4×4 de noroi (mud terrain), BFG, Cooper sau General sint cam singurii care fac cauciucuri decente. Ca au si Goodyear sau Dunlop sa zicem cauciucuri in zona asta, e doar asa de palmares (ca nu se gasesc pe marimile dorite de tine, performanta mediocra, pret astronomic, deci vinzari spre zero). Iar Continental in zona premium…. o fi fost acum 10 ani. Mai nou e nu mai pun asa ceva pe masinile mele niciodata. Michelin in schimb, ruleazå.
Pai clasamentul asta probabil se bazeaza pe cauciucuri pt uz normal pe sosea, nu offroad. Ca daca intram pe nise vedem cauciucuri de tractoare, combine de recoltat si bascilante de mina…
Conti si Semperit se fac pe aceasi linie de fabricatie cu aceleasi materiale. Sunt functionalitati pe care le teste le indeplineste mai bine Semperit. Hai success la analize si comentarii
Şi Barum la fel.
Conform clasificarii proprii Continental: Conti cele mai scumpe, Semperit medii iar Barum cele mai ieftine iar dpdv al performantelor e aceeasi ierarhie. Inca nu am vazut ca pe aceeasi generatie si dimensiune sa fie vreun Semperit superior Continentalului. Da, Continental are si cauciucuri mai ieftine (vezi EcoContact x) si mai scumpe (Sport sau PremiumContact x) si le produce in aceleasi fabrici cu Semperit uneori. Dar nu sunt nici pe departe identice.
Cred ca totul e subiectiv, depinzand de masina, am avut de vara michelin si am trecut la vredestein, s-a schimbat total masina, in bine. De iarna de la michelin la nokian si e altceva, tot in bine. Pe tyretest.com am vazut ca michelin nu prea se impaca cu masina mea, si mai cunosc cazuri, Hankook pe logan sunt degeaba dar puse pe un fiat sunt exceptionale. Pobabil ungiurile de la geometrie, suspensiile, se impaca sau nu cu gumele.
Normal ca „e altceva”, pampalaule! Ai schimbat cauciucuri tocite cu altele noi…
Din ce am avut pot spune asa:
Michelin Pilot Exalto super aderenta si rezistenta la uzura la 40000 erau la jumatate din uzura le-am schimbat de batranete
Michelin Premacy resistenta la uzura ok in rest submediocre
Debica mizerie criminala
Continental Sport Contact super aderenta ploaie uscat si zgomot redus
Yokohama S Drive aderenta buna dar uzura foarte rapida 30 k sunt gata
Pirelli Cinturato au facut galci dupa 3k de km
Falken Ziex 914 silentioase si cu aderenta buna fara probleme pe ploaie
Falken FK 452 super ok pe masina sport
Hifly Iarna aderenta buna dar extrem de zgomotoase
Michelin Alpin best of the best pentru iarna
Nu te supara, dar pe tine cat te tine un set de cauciucuri de ai schimbat atatea?
6 ani 3 masini
Deci din surse sigure Continental, Semperit si Barum sunt toate facute de Continental Tyres si sunt clasificate din fabrica: Continental – Premium, Semperit – Mid range si Barum – Low Range. Chiar si pretul reflecta clasificarea data de producator deci nu stiu de unde au scos cei de mai sus Barum – Mid si Semperit – Low.
Anvelopele Avon, crema pentru drumuri, sau cum?
crema mașinii tale!
Stii cum aluneca?? ca, cand o ungi cu unt.
romeo, nu te mai gândi la perversiuni!
Avon sunt englezi si fac anvelope din 1904 , specializati mai mult pe motociclete si biciclete
B-ul pentru „ploaie” si doua urechi la zgomot. restul sunt fitze pret platit pentru nume
Semperit sunt mai scumpe ca Barum. Si cele de iarna de la smperit sunt mai performante…
As zice ca producatorul ar dori sa le clasifice fix invers.
asta cu pretul e subiectiva treaba. Un Barum pt masina mea e 240 lei, un Semperit e 220 lei.
Barum era in topul Adac pentru anvelopele de iarna. Coeficientii de consum si franare pe ud sunt la fel, iar la decibeli sunt la fel. Deci teoretic singura diferenta ar fi uzura in timp, dar si Barum stau foarte bine la asta.
Bridgestone de vara, Michelin de iarna. Am anvelopa de pe rezerva (normala ca dimensiune) chiar cea din fabrica, Bridgestone. Are 10 ani si e nefolosita. Stand la cutie, ferita de soare, e impecabila, nu are crapaturi. Am folosit-o vara asta cand a inceput una din anvelope sa scape aer pe la o gaura reparata cu celebrul snur bagat cu sula. Acum urmeaza sa schimb vara-iarna si rezerva o pun la locul ei. Incredibil cat de bine s-a pastrat.
Pentru că se apropie iarna (și în anumite județe chiar a nins), o să las lista asta aici: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/205-55-r16h/
GT Radial sunt niste jeguri! Cauciucuri noi cumparate, sub 10k km facuti, explozie de cauciuc!
Anu asta, in concediu, m-am uitat pe masina inchiriata si aveam niste mizerii de astea mid-range. Mi-am zis : pana aici mi-a fost. Evident ca am facut pana dupa 7 zile. Asa ca pe mine nu ma mai prinzi cu „mid range-uri”.
because fuck logic. nimic despre cum se comporta in curbe, pe ud, cum franezi cu ele, cat de zgomotoase sunt, doar.. am facut o pana deci cauciucurile sunt proaste.
Stii expresia aia…”cuiul” nu stie carte…bine adaptezi tu ca esti baiat destept.
M-am convins de mult cu cauciucurile premium. Bani multi aruncați pe fereastra. Singurele de care am fost mai mult decat mulțumit au fost Pzero Pirelli.
Acum rulez numai cu cauciucuri „budget” la care sunt atent cand le iau sa vad anul fabricației, nivelul de zgomot produs si cum se comporta pe ploaie (foarte important pentru mine, dat fiind ca stau intr-o tara unde ploua ceva mai mult si am un condus sportiv)
La fel sta treaba si cu uleiul. Presupun ca o pot confirma multi care sunt in domeniu. Performanțele uleiurilor sintetice au ajuns la acelasi nivel indiferent de brand.
Nu sunt bani aruncati pe fereastra.
De-a lungul timpului am incercat destule seturi de vara de la diferiti producatori, nimic nu se apropie de Michelin Pilot SuperSport (mai ales pe ploaie!).
De iarna am avut mai putine seturi si intotdeauna alea mai scumpe au fost mai bune (Debica Frigo < Barum Polaris < Michelin Alpin A4 ~ GoodYear Ultragrip 9).
Pentru masina actuala o sa iau tot ceva din gama premium. Probabil o sa merg pe Pilot Alpin sau ceva Continental/GY, in functie de preturi si stocuri.
FFS daca si la cauciucuri facem economie…
mid range de iarna si budget de vara, sunt gg
https://www.consumersearch.com/snow-tires
pt iarna nokian sunt cele mai bune! Dar probabil topul e facut / toata gama.
Parca anul trecut scosese Michelin niste anvelope care pe masura ce se uzeaza le creste aderenta. Premier A/S / EverGrip vad ca se numesc.
Are cineva ? Pe site vad ca este o singura opinie si aia pe un nr mic de kilometri.
Lol. BFG sunt mid range. E cineva drăguț sa-mi spună care este echivalentul premium?
BFG sunt produse de Michelin si sunt considerate mid-range (michelin au 3 clasificari, BFG si Kleber sunt considerate mid-range in timp ce Tigar si alte asemenea sunt budget – evident, singurele premium sunt Michelin)
Acum ca pentru off-road nu se produc de catre brandul premium, asta e altceva, insa BFG produc si cauciucuri „stock” si nu sunt premium.
Te rog ca pe viitor sa faci texte care sa permita glumele, sa poti spune ceva comic in legatura cu ele. La asta cu cauciucurile ma chinui de 10 minute si nimic, nu imi vine nimic distractiv in minte nici legat de post, nici de ce au scris antevorbitorii mei.
La obiect, pe masini Continental sport contact 5 se tocesc ca niste tarfe dar sunt foarte silentioase si au aderenta super pe orice vreme vara, Vredestein Winter 4 extreme au fost foarte ok iarna, design placut optic, aderenta foarte buna, cam galagioase in schimb. Dunlop ST30 – odioase. Pe moto, Michelin Pilot Power au rulat mega fin, aderenta super.
Hmmm.. eu am Bridgestone de iarna si Continental de vara.
Dar recunosc ca in zona Mid sunt 2-3 branduri despre care perceptia mea alimentata probabil de un marketing foarte bun era ca sunt peste ale mele…
Danubiana sau Victoria sunt Extra Premim Brand Tyres,sunt un fel de Vertu al caucioacelor,din cauza asta nu le-au bagat in clasamentul saracilor.
bai ,astea sunt de utilaje
Lasa omu in pace…poate are tractor in parcare :-)) !!!
Imi place ca multi nu inteleg cum sta treaba cu clasificarea premium/mid range/economy/budget si-i dau inainte ca nush ce marca e la mid range, da’ cauciucurile sune mai performante decat unele premium. Pai ma copilasi, daca nu v-ati prins, clasificarea asta nu e in functie de performante. E ca si cum te-ai plange ca vai, de ce nu e VW marca premium, ca uite, un Passat are dotari mai misto decat un Audi A2.
PLM, rumani.
Singurul comentariu la obiect. Felicitari!
Am avut pe Fiat gume Bridgestone de vara,echipata masina din fabrica.Pot spune ca au fost foarte proaste,aderenta canci,la pornire in tromba parca erau cauciucuri facute din bachelita sau plastic dur,iar in curbe luate putin mai tare,fugea masina in parti.Nu scartait,nu aderenta,nimic.Probabil erau niste gioarse facute prin Turcia.Acum am Pirelli,super bune,isi fac treaba bine de tot.
Fiat si pornire in tromba…mie sincer imi da cu virgula.(probabil de la cauciucuri era buba).
Le-am încercat pe toate și nu mi-am găsit satisfacție decât pe Michelin pilot super sport xs – extra load. Recomand la toti cei cu gardă mică. Frânare impecabilă pe umid/uscat.
s/gardă//
Am de 3 ani un set de Michelin Energy Saver + si pot spune ca sunt exceptionale (mult peste Bridgestone-urile cu care a venit masina din fabrica, la toate capitolele: consum, aderenta pe uscat/umed, zgomot, etc)
Cauciucuri de iarna am avut unele Kleber – in toamna asta implinesc 7 ani, au aprox 50.000 km si ar mai merge lejer inca 20.000 dar o sa le schimb pt ca sunt prea vechi si investitia nu e mare pt unele noi. Am fost foarte multumit de Kleber, m-au surprins placut – in afara de faptul ca au zgomot ceva mai ridicat (se aude un usor suierat la >110km/h) in rest au fost impecabile, am urcat pante pe drumuri complet acoperite cu 20 de cm de zapada (am megane2 btw, deci nu vreun 4×4) si aderenta pe zapada e foarte buna. N-am fost nevoit sa pun niciodata lanturi pe roti.
Acum trebuie sa ma decid intre BFG si Michelin pt noul set de iarna…
cand spui kleber, spui michelin:) same here la cele de iarna
Si la premium si la midrange producatorii acopera o plaja larga, nu poti compara un bridgestone ieftin cu un nokian dublu ca pret, compara cu ceva similar ca pozitionare in gama. Comparatia e facuta probabil pe toata gama, altfel ce sens are.
in safarsit, un om care nu fumeaza!
Chiar sunt curios care le-au fost criteriile. Că nah, de pe urma tyrereviews îmi tot iau anvelopele de câțiva ani. Și cam prin toate topurile la gume de iarnă Vredestein și Nokian sunt pe locuri fruntașe. La alea de vară, în primăvară mi-am luat Hankook în urma unor topuri și teste de pe la ei.
Cum sula calului ai ajuns să definești „premium” ? Doar ca preț ? Îți face Dunlop și-un sex oral dacă cumperi guma de la ei ? Ce căcat înseamnă „premium” ???
Exact, in functie de pret :D. Un fel de bling-bling la anvelope. Un fel de apple in lumea anvelopelor.
Dunlop sunt foarte bune, dar se duc repede.
„Cauciucele” astea premium se simt in momente nasoale, am lovit cu viteza o bordura si pe langa geanta indoita am avut un cauciuc crapat dar nu spart, fara galma – marca Firestone. Petec pe interior si ala e, merge fara probleme ca e de iarna.
Un coleg a lovit o bucata de lemn si s-a dus dracului cauciucul Weber de iarna rulat un singur sezon.
Sefule, nu auzi ca firestone nu e premium.
Care este diferenta intre Budget si Economy
economy sunt ieftine, budget sunt de săraci
Nu ma pot decide intre Belshina si Haida
Cumpara Linglong. Achilles e cel mai cinstit brand
Hector approves this shit!
Eu sunt extrem de multumit de Goodride. Am luat din intamplare in 2009(parca) 2, fiind cele mai ieftine la momentul ala(nu prea aveam cine stie ce bani), iar dupa ceva ani am cautat aceeasi marca, intrucat m-au multumit. Sunt foarte bune la aderenta, nu foarte zgomotoase, nu consumi foarte mult cu ele montate. Aveam bani sa iau si ceva mai scump(poate chiar premium, ca aveam nevoie doar de 2), insa nu am simtit nevoia. De ce sa te legi la cap fara sa te doara?
Ai motocicleta?
Nu, dar nu sunt luate toate odata, ci 2 cate 2. Si logic ca acum le schimb tot 2 cate 2(toate 4 fiind de iarna).
N-am auzit de nicio marcă de la Budget. Brusc, mă simt mai bogat!
ai 5.000€ până la salariu?
Am rulat pe Nokian Line dot 2015 vara asta si sunt foarte multumit. Trec prin apa fara sa simti. Pentru masina mea(Ford Fiesta) se potrivesc de minune. Pneurile de iarna sunt Fulda, dar ma gandesc sa schimb tot cu Nokian avand in vedere ca sunt tatici pe zona asta.
Cele sase fara discutie sunt marci premium de anvelope. In rest, e destul de greu de facut un clasament exact, care e Economy si care e Budget… De exemplu Interstate apare la Economy si Petlas la Budget, dar calitatea Petlas este mult peste Interstate si peste multe alte branduri catalogate drept Economy (superioare). Si exemplele pot continua.
Am avut Michelin de vara noi, Continental si Dunlop sh-uri. Acum am Yokohama noi. Nu vad nicio diferenta intre ele. Cum fac unii diferentele astea, nu stiu. Adica cand spui ca X e mai bun pe ploaie, inseamna ca cu altele ai derapat sau ti-a fugit, sau ai stat sa masori distanta de franare? Multi cred ca scriu ce viseaza..
Daca mergi doar in oras dintr-un semafor in altul nu simti diferenta. Daca dai mzica tare sunt chiar identice.
Pai nu e clasament, sunt puse in ordine alfabetica
Uneori e util sa aveti in agenda aceasta „schema”:
=== Continental – 1971. Europa.
Semperit – Austria 1896. Aparţine Continental.
Barum – Cehia 1945. Aparţine Continental.
Sportiva – Aparţine Continental.
=== Michelin – Franţa 1889. Europa.
Kleber – 1888. Aparţine Michelin.
BfGoodrich – 1970 America USA. Aparţine Michelin.
Kormoran – Aparţine Michelin.
=== Goodyear – 1898.
Fulda – 1900. Aparţine Goodyear.
Dunlop – 1890. Aparţine Goodyear.
Debica – 1937 Polonia. Aparţine Goodyear.
Sava – Slovenia. Aparţine Goodyear.
=== Bridgestone – 1930 Japonia.
Firestone – 1900 USA Nashville Tenesee. Aparţine Bridgestone
Dayton – Aparţine Bridgestone.
=== Pirelli – 1972. Italia.
=== Falken – 1983 Japonia.
=== Infinity – China.
=== Matador – 1905. Slovacia.
=== Hankook – 1941 Coreea.
=== Kumho – 1960 Coreea.
=== Uniroyal – 1986 Belgia.
Uniroyal e brand USA… Au fost cumpărați in 90 de Michelin
Daca tu cataloghezi Yokohama si Toyo la mind-range e grav,cand vorbim de marca premium ne uitam cum se facbrica o anvelopa ce contine si reputatia ei din testele facute de cei abilitati sa faca asta…
nu confunda toyo și yokohama alea de curse cu alea civile.
in afara de cele puse la premium unde este perfect corect. Doar acele 6 marci sunt premium, cu exceptia Pirelli care face anvelope premium doar de la 17” in sus (chiar ei spun asta pe site-ul lor), cele de la 16” sunt medium, tot restul clasamentului e pus total aiurea.
anvelopele sunt clasficate in 3 categorii nu in 4. premium, medium si budget
Nu faceți economie la cauciucuri, intr-o zi s-ar putea să facă diferența acei 20-30 euro economisiți la o frânare bruscă pe suprafață nasoală . Puțini înțeleg că cel mai important element de siguranță este cauciucul, suprafața aia de contact dacă e de rahat degeaba ai super mașină .
Am fost nevoit sa cumpăr Apollo all seasons în locul celor de la debica, tot All-seazons. Debica sunt o rușine din care au ieșit sârmele și nu este numai unul. Sa vad acum se comporta cu Apollo
pai si cu Orium-urile 601 la 99 ron de la emag ce facem ?? :))
Nu este ok ca ai pus Nokian in mid range, considerand faptul ca anvelopa Nokian Hakkapelitta este cea mai buna anvelopa de iarna din lume si costa cam 1500lei/buc ot un suv, si Yokohama la fel,unul dintre cele mai bune si cele mai scumpe anvelope deci ambele se imcadreaza in premium
nu prea ai citit ce ai scris, nu? pur și simplu ai început să arunci cuvinte și gata…
Salutare
Am avut goodyear de vara si nu am fost multumit.
Am acum goodyear de iarna si nu sunt multumit.
De vara intre timp am cumparat michelin si m-am zgarcit la set sa dau 1300 de lei pe goodyear inloc de 1500 de lei pe Michelin de iarna.
Concluzia mea? Michelin sunt cele mai bune cauciucuri… Pe honda am goodyear pe opel am Michelin(iarna).
Si totusi as mai incerca Bridgestone care mi s-au parut anvelope foarte bune. cu asta a venit masina(honda) din fabrica.
Pe Opel-ul vechi am avut continental(din fabrica), dunlop(iarna cumparate). goodyear(vara) si michelin(iarna). Tot Michelin mi s-a parut SFANT.
N-am incercat Yokohama dar am un prieten cu un Duster cu anvelope Yokohama si le lauda foarte bine.
Cine a mai incercat Bridgestone, Yohohama sau chiar Toyo ?
Bridgestone foarte foarte bune! Am avut Turanza ER 300 pe un Ford Mondeo și au fost excelente. Bridgestone chiar este o marcă premium!
eu am avut asa: firestone / bridgestone / pirelli / michelin pe honda civic, rr evoque si volvo xc90. de vreo 2 ani merg numai cu michelin iarna / vara. am vrut sa cumpar nokian, peste tot scrie ca sunt cele mai bune pe zapada insa cei de la service mi-au spus ca pe ploaie patineaza grav comparativ cu alte branduri premium, cum nu locuiesc la munte ( ma duc de 3-4 ori pe an) mi se pare normal sa aleg gume care se comporta bine pe asfalt ud, nu pe zapada. senzatia mea este ca nu prea ai cum sa gresesti cu michelin, probabil nu degeaba au inventat peste 50% din tot ce vezi pe anvelopele moderne, ex: anvelopele destasabile, sistmeul run-flat, anvelopele radiale etc.
Te inseli cu Goodyear. Am avut un incident, de am facut testul elanului in trafic pe E85 si s-au comportat exemplar, nu stiu cum se comportau Michelin de ex, dar Goodyear au fost ca-n Tom si Jerry, am franat in varful unghiilor.
In schimb Michelin Energy Saver+ pierd aderenta in curba pe umed, am supravirat, cu Goodyear n-am patit niciodata.
Ai uitat de Sunfull! Pirelli sunt scumpe si proaste, comparativ calitate,pret
Eu am Sunfull si Hifly foarte multumit, sunt cu mult peste Tigar si Taurus
SAILUN sunt cele mai tari!!! la jumătate de preț ca michelin! e clar că sunt mai bune!!!!
subscriu la pirelli, am avut scorpion verde. overpriced, zgmotoase si mediocre ( patineaza in curbe)
Khumo kh 25 all season pe 16 pe golf multumit nu conduc agresiv incerc sa respect limitele de viteza doar pe autostrada incalc cu 10 km peste limita si acolo daca nu e aglomerat !
Good year UG9 ,de iarna din patru cauciucuri toate in garantie doua au fost cu probleme unul a explodat pe autostrada si altul s-a spart pe LATERAL la urcarea bordurii in parcare .Anvelopele astea NU merita sa le cumpere nimeni sunt slabe calitativ si pretul cerut este mare dealtfel sunt facute in polonia un fele de locul doi(cu minus) la calitate dupa turcia .Nici macar NU au trecut doi ani sau sa fie tocite ,am parcurs cam 12 000km.Concluzia o trageti voi singuri
Anvelopele sunt 70% SIGURANTA pe toata masina apoi vin restu impartite! Degeaba ai discuri noi si placute daca deti o anvelopa de kkt! Detin Michelin energy saver+ in nici 2 ani am rulat 49.000 Km mai merg inca vreo 50.000 daca apuc sa ii fac in urmatorii maxim 3 ani. Multi dintre voi nici nu aveti masina voastra personala ci a lu mama/tata evident ca va roade cand cititi asta :)) revenind la anvelopele mele pe o coaja de masina 1.3 cdti corsa c, insa eu conduc FOARTE SPORT sub 2500 rpm niciodata nu schimb decat daca sunt obligat de imprejurimi. Nu as schimba Michelin pe nici o alta anvelopa si asta ma enervat la culme cand un copilas mai sus a scris ca Michelin se toceste foarte repede, ei ca sa vezi cred ca au muscat animalele din ele le-o fi fost foame Pentru iarna tot Michelin Alpin A4 detin si n-ai cum sa contrazici ca sunt ciudate/proaste si/sau rele ca te-ai contrazice singur. De restul anvelopelor nu spun nimic pentru ca eu mereu voi ramane la Michelin imi place cum suna cred :))
dupa ce criteriu ati facut clasificarea iar pt dom.Cristi sunt deacord cu tine ca marca Michelin sunt ok dar sa tii cont ca nu toate sunt ok asa ca nu te mai oftica cand cineva spune ca nu sunt ok din experienta iti confirm acest lucru cat ai facut tu in 2 ani eu fac in 2 luni jumate
Am avut si eu Michelin Energy din fabrica si mi s-au parut extrem de proaste. Dupa 5 ani a trebuit sa le arunc ca se mancasera si am pus unele no-name all-season, care au aderenta pe ploaie mai buna decat marea „firma” Michelin.
Detin All Seasons NOKIAN Weatherproof 195/65 R15 91 T pe un golf 4 1,6 16v și sunt super mulțumit, am cauciucurile de 2 ani și 7 luni și încă ar mai merge un sezon, nu s-au tocit așa de tare.Drumuri lungi făcute în afară pe șosele și autostrăzi foarte fierbinți vara, iarna foarte ok, aderență foarte bună, dacă aș lua tot Nokian ar fi preferatele.Și alți deținători de Nokian sunt mulțumiți.
M am uitat pe topurile adac de anul trecut pentru dimensiunea 195/65/r15 iarna si pe locul 2(dupa conti ts860) sunt kleber krisalp hp3. Multe alte marci premium sunt imprasiate mai jos. Da, pentru alta dimensiune cele de la kleber nu mai erau in top cum nici conti nu mai erau primele.
Daca vei cauta de curiozitate 5 topuri de anvelope, sa zicem de iarna, vei gasi 5 topuri absolut diferite. Dupa cum i s au parut la fiecare tester.
topurile alea depind de mașină, de zona în care au fost testate și de alte minuni.
Toyo si Pirelli pe viață.
2018. reducere la sailun. oamenii vor să afle păreri despre sailun. sunt niște anvelope ieftine, cât dai, atâta fac. dacă țin mai mult de un sezon mare minune.
sailun 228 lei
bf goodrich 484
https://imgur.com/05rF5bj
Vreau sa achiziționez un set de anvelope Kama-Viatti,de iarna,noi.Cine îmi spune ceva despre ele?
Am eu, Kama Euro 519, 175/70/13. De iarna, evident. Un fel de senile, merg bine, cam imprecise, au mult material pe ele dar e cam moale. Sunt zgomotoase, peste medie as zice. Dar avand in vedere ca le-am luat pe post de anvelope „de razboi”, zic ca-si fac treaba excelent. Au costat 90 lei/ buc. la Kaufland, lichidare de stoc. Aviz amatorilor, in Kaufland se gasesc anvelope de iarna in sezonul lor iar spre sfarsit se reduc preturile masiv de tot. Uneori Kama, alteori King-Meiler ( astea-s resapate dar destul de bune si ele).
Recomand Kama pe masini normale, cu care-ti faci treaba linistit.
Am avut toyo vario all seazon pe un mondeo, m-au tinut doar 2 ani,uzura completa in 25000 km in conditiile in care nu conduc agresiv…multumit totusi de aderenta.
Vrajeli de doi bani in clasamentul tau.sailun trei ani pe mașină super și la frânare și aderenta și premierii super la frânare,consum etc.debmulte ori plătești și marca.am avut Goodyear și sau dus mai repede.astia ia vrajeli.in afara de Michelin nu pot lauda bridgestone,Goodyear sau alte mărci premium.hankook la fel sunt bune
sigur ai tu o părere demnă de luat în seamă. nu știi să scrii, dar sigur sigur știi ce zici. sailun peste goodyear. dap.
sailor moon?
Folosesc cauciucurile chinezesti de cand au aparut pe piata,nu conteaza cum se numesc,iar indici sunt mai buni de multe ori si nu numai pe hartie ci si in practica,decat la multe branduri premium.Folosesc marimi intre 14 si 17 si fac aproximativ 80,000km pe an cu multe iesiri pe autostrazile Europei circuland pe toate fenomenele atmosferice.Sunt foarte multumit de cauciucurile astea de saraci. Multumesc Chinei ca nu dublez valoare masinilor cand cumpar anvelope ca in anii cand gaseam numai marcile p*lii, premium, de parca dimineata cand ma trezesc, plec direct pe Nurburgring pe circuit.
Drumuri netede si spor la testat cauciucuri premium !
Multumesc din nou Chinei !
De Nexen nu am auzit pe nimeni. As vrea cateva pareri despre aceste anvelope (vara).
Povesti !!! Am avut Dunlop made in Germany,cu care am facut 12000 de km ,si erau la semnul de limita al anvelopei,si merg cu Petlas si de vara si de iarna pe 3 autoturisme si sunt perfecte dupa aproximativ 25000 de km pe fiecare din ele ,iarna /vara….Cel putin eu personal nu mai pun botul la a cumpara anvelope pentru brand…
Hai sa nu fim fraieri, si sa nu mai comparam anvelopele premium cu alte anvelope, o anvelope premium va fi întotdeauna calitate dar si prețul va fi pe masura.
Parerea mea: daca un cauciuc de firma costa 130 euro, 50 de euro platesti brand-ul!
părerea ta conteaza.
Salutare tuturor!
Eu sunt extrem de novice in segmentul auto… Detin un golf 4 din Iunie ac, il conduce sotia, eu momenta sunt la stadiul de inceput scoala de soferi.
Dupa 2 zile de cautari anvelope de iarna am ales Bridgestone Blizzak lm005… Ce stiti de acest model? A apucat cineva sa il foloseasca? Am inteles ca e destul de „caldut”…
Am ales bine? Ori ba?
Multumesc!
ai ales bine.
ar fi interesant de re-editat articolul, sa vedem ce are lumea de zis dupa 3 ani.
Cine a incercat Lassa Greenways? Stiu ca suna a companie aeriana, dar am gasit noi la pret f bun pe 205/55/16 si sunt curios de ceva pareri.
Salut dețin o Skoda Octavia 2 benzina și mă gândesc să îmi iau cauciucuri nokian wetproof 225/45/17 ce părere aveți . Mulțumesc
nokian e o marcă foarte bună.
Mi-am schimbat anvelopele de vara la inceputul carantinei…
Ca si criteriu, simplu: cautat testele ADAC: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/
De acolo, m-am uitat si in functie de cati bani am considerat ca vreau sa cheltuiesc, am luat.
Am vazut ceva foarte interesant. Pe site-ul http://www.tyrereviews.co.uk , dupa ce alegi o anvelopa, marca X, poti vedea cand si la ce teste a fost supusa. La acele teste, oficiale, participa cate 50 modele. Se testeaza adrerenta la franare pe uscat, ud, rezistenta timp si multe altele. Veti fi surprinsi sa vedeti ca la testele de franare, cauciucuri chinezesti cunoscute cat de cat, au punctaj mult mai bun fata de branduri mari. Daca chinezescul e pe locul 18 cu 28 de m, pe locul 25 cu 33 m se afla un nume cu pretentii si de top. Alt lucru interesant, acelasi cauciuc la testele din 2016 a fost pe locul 40 la franare pe ud, iar acelasi test, aceeasi anvelopa in anul 2020 a ajuns pe locul 18. Deci, chinezii au investit si dezvoltat!
Foarte util articolul. Părerea mea este că la anvelope nu trebuie să ne zgârcim dar ar trebui să le alegem nu numai în funcție de marcă și buget ci de ce tip de performanță dorim de la ele. Deci dacă eu sunt din Brăila unde ninge rar, nu are rost să îmi cumpăr Nokian excelente pe zăpadă de care ar avea nevoie de exemplu cineva din Brașov. Am să caut ceva cu performanțe f.bune pe umed, zloată, gheață eventual. Clasificarea ADAC m-a ajutat f.mult ( unde veți descoperi că în funcție de mărimea anvelopei primul clasat diferă) așa că m-am hotărât pentru GoodYear Ultragrip 9 pentru Sandero Stepway pe care îl conduc. Oricum mulțumesc mult pentru articol, l-am trimis mai departe.
2 masini mers modest.
– Eu am hotarat acum sa iau Goodyear 4vector gen3 195 65/15 xl all season (oferta black fridey).
– Pana acum am avut Bridgestone blizakk lm 25 iarna ok pt 5 ierni de mers cu aprox 20 mii, alternand cu unele Kleber de vara model… si mers nu stiu pt ca asa am luat masina, pe care le-am schimbat la masina cu Torque ..25 all seazon xl care se prezinta ok dupa 35 mii in 2 ani.
Aceasta clasificare cam lasa de dorit …Nu neaparat ca o anvelopa sa fie buna trebuie sa fie si foarte scumpa .. De fapt pretul variaza tare mult , depinde cat de flamand este comerciantul .. Din 87 sunt ceva ani de condus , si am invatat ca anvelopa buna este cea noua si aproape oricare este buna , trebuie aleasa in functie de performanta masinii . Al doilea criteriu pentru mine este ca anvelopa sa nu fie produsa in China aproape oricare numai sa nu fie chinezeasca … Am parcurs peste 1,5 milioane de km si de cativa ani buni folosesc Taurus si sunt multumit de ele .. Am tot incercat cam pe toate dar pentru mine si masinile pe care le detin este mai mult ca buna Taurus , care acum este de fapt Michelin .
De fiecare data cand caut anvelope de iarna, sau de vara la schimbarea de sezon ajung pe acest articol.
Cum zicea cineva mai sus, ar fi ok sa fie re-actualizat articolul.
intreb si eu. anvelope de iarna pentru logan. banii nu conteaza cu adevarat, numai sa nu fie 1000 de lei anvelopa. pana in 500 e ok :).
alea de vara sunt bridgestone ca asa a venit masina, de iarna au luat laufenn. era s-o busesc de 2 ori in 2 zile pe motive de derapaj d-ampulea pe asfalt umed… la maxim 20kmh.
Nokian sau Michelin și derapajul va fi istorie.
Ia bridgestone blizzak lm 005. Și nu o sa regreți!
nokian a fost castigator. multumesc pentru sugestii.
Am brigestone blizzak DM-V3 265/70/r15 pe Pajero 3600 benzina. Iarna sunt REGE!!!
Daca sunt scumpe sau extrem de scumpe, nu inseamna neaparat ca sunt si foarte bune. Inseamna doar ca aceste companii au bugete mari de marketing, care sa le garanteze un „nume”, bugete care se recupereaza cu varf si indesat din pretul umflat de vanzare.
Pentru ca vad ca tot mai apar comentarii după câțiva ani mai bag și eu o prostie. Cât de normal e sa cataloghezi o marca de anvelope „economy” la mai puțin de 1 an de la lansare? Marca Laufenn a fost lansata oficial în noiembrie 2014… Și articolul e din 2015… Normal ar fi fost sa pornească de jos, din liga inferioara.
Glumeam. Am se ceva timp un set laufenn (made in Hungary) all season. E peste debica (made in Poland) , kleber (made in romanial, lassa (made in Turkey), adică ce a fost în trecut pe mașină. Hankook (firma mama) erau la același preț cu continental/Goodyear.