Cine va pune în practică legea șoferilor agresivi?

Proiect de lege nou:

Şoferii ”agresivi” ar putea fi sancţionaţi cu 6 până la 8 puncte amendă şi chiar suspendarea permisului, potrivit unui nou proiect de Cod Rutier depus la Senat, printre manevrele incriminate fiind schimbatul succesiv al benzilor pentru depășirea coloanelor, claxonatul excesiv, condusul pe trotuar. (sursa)

Ideea pentru tâmpenia asta nu e nouă. A mai fost o încercare în 2011, anunțată cu surle și trâmbițe și apoi dispărută.

Înainte însă de a intra în detalii, pun o întrebare simplă: cine va aplica legea asta? Polițaii care, la primul semn de ploaie sau ninsoare, se refugiază în case? Șeful de post care iese la DN cât să își facă bani de țigări și planul de amenzi? Agenții care ies iarna în pantofi, pentru că n-au bani de izmene și ghete? Sau de motorină și anvelope?

Atât de ușor s-a trecut legea la chestii inutile. 

politia

Dar să înșirăm aici ce vrea legea asta să reglementeze:

  1. demararea în trombă – demarez cum vreau eu. ce are a face că vreau să plec primul de la semafor și am mașină cu care pot face asta?
  2. circulaţia cu viteză la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, în scopul agresării sau intimidării conducătorului acestuia – cine vede, cine demonstrează asta? ce presupune intimidarea? de ce nu și circularea în paralel cu viteză egală pentru a opri mașinile din spate să depășească?
  3. folosirea repetată a semnalelor luminoase sau a claxonului pentru obligarea nejustificată a conducătorului vehiculului din faţă de a elibera banda de circulaţie – o să vedeți mai jos de ce e stupid.
  4. conducerea unui moped sau a unei motociclete pe o singură roată – asta e amuzantă.
  5. circulaţia pe o altă bandă decât prima, cu viteză redusă nejustificat, împiedicând circulaţia regulamentară a vehiculelor care se deplasează în urma sa – asta se bate cap în cap cu 3. eu vreau să circul cu 180 pe banda a doua și îmi asum asta, ăla care circulă cu 140 pe banda a doua cu prima liberă încalcă legea și, fiți atenți aici, nu are nici o calitate să mă oprească pe mine să circul mai repede.
  6. mersul înapoi cu spatele în scopul agresării sau intimidării celorlalţi participanţi la circulaţie – ce naiba?
  7. circulaţia cu autovehiculul pe trotuar, în lungul acestuia -  dar pe latul?
  8. realizarea intenţionată a unui derapaj controlat în vederea întoarcerii sau rotirii vehiculului – adică drifturi. dar parcările, locul unde de obicei se întâmplă asta, sunt proprietăți private, scrie pe ele că mizerabilii nu își asumă dacă ni se fură ceva din mașini.
  9. oprirea neregulamentară a vehiculului pe prima bandă blocând deplasarea vehiculelor aflate în spate, care au dreptul de a vira la dreapta la culoarea roşie a luminii semaforului – asta era și înainte.
  10. conducerea unui vehicul care poluează fonic, peste norma stabilită de reglementările în vigoare, din cauza eliminării amortizoarelor fonice din tobă sau a utilizării unor astfel de amortizoare neomologate – ok, cum stabilești asta?
  11. deplasarea succesivă, neregulamentară, de pe o bandă de circulaţie pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depăşirii unui şir de vehicule care circulă în acelaşi sens – adică croșetare, care se face pentru că idioții de pe b2 refuză să se dea de pe banda aia, că le-a luat-o mă-sa moștenire.
  12. frânarea bruscă la revenirea pe bandă, imediat după ce conducătorului unui vehicul a efectuat o depăşire a unui vehicul, de natură a-l determina pe conducătorul acestuia din urma să schimbe brusc direcţia de mers sau să frâneze excesiv pentru a evita impactul – adică frânarea în bot. cum se dovedește? mă duc eu cu filmarea la secție pe dischetă sau printată?
  13. depăşirea neregulamentară a unei coloane oprite formată din vehicule obligate să oprească la pătrunderea într-o intersecţie, la trecerea la nivel cu calea ferată sau în alt caz de forţă majoră, în scopul de a plasa vehiculul în partea din faţă a coloanei – asta există de ani de zile, se ia permisul pentru așa ceva, se întâmplă de două ori pe ani să se ia niște permise și atât.

Din nou, mare parte sunt deja pedepsite, doar că nu aplică nimeni legea. La fel cum nu aplică nimeni legea luminilor de drum lipsă. Sau a foliilor negre.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

143 comentarii

  1. Asadar, autostrada. Pe B1 circula un vehicul cu 120km/ora.
    Pe banda 2, efectuez regulamentar depasirea cu 130km/ora. Chestie care dureaza, din cauza diferentei mici de viteza dintre cele doua vehicule.

    Din spate, pe B2, vine Zoso cu 180 pentru ca isi asuma chestia asta. Eventual da flash-uri. Zoso are senzatia ca incerc sa il impiedic pe el sa mearga cu 180?

    00
    • Sunt destul de sigur ca ma confunzi. Te rog sa verifici.

      Dar nu mi se pare justificat sa presezi un om intr-o depasire legala pentru a facilita o manevra ilegala.

      00
    • nu, sunt sigur că nu te confund.

      și nu, nu e vorba de pressing, e vorba de:

      1. stai așa să mai depășesc eu 2-3 mașini și după aia abia catadicsesc să mă dau, și o fac in silă, cu viteza melcului.
      2. stau pe doi deși aș putea sta pe unu.
      3. depășesc peste 3-4 kilometri, m-am încadrat din timp.
      4. îmi omor mașina doar ca să nu mă dau de pe banda asta.

    • Nu e treaba „civililor” sa impuna cumva respectarea codului rutier. Daca vrea cineva sa mearga peste viteza legala depasindu-te, e fix problema lui (poate chiar are un motiv intemeiat pentru asta). Daca vrea sa isi distruga masina facand liniute pe drumul public – la fel, e problema lui. Problema ta incepe daca faceti accident, dar si asta ar trebui sa eviti, ca nu se stie ce decide asigurarea, cat, cum si cand plateste!

      00
    • tu ai o problemă cu mine și cu alți oameni de pe blog în ultimele luni. hai să fie ăsta ultimul comentariu în care ești idiot. serios.

    • Cand intri in depasire te asiguri sa nu iesi ca boul in fata lu Zoso cu 180 (care isi asuma chestia asta). Nu s-a legat nimeni de faptul ca dureaza pana depasesti.

      00
    • nu doar Zoso o sa-ti dea flash-uri in cazul asta ci orice conducator auto aflat pe B2 si obligat de manevra ta sa reduca viteza, oricare ar fi aceasta.

      La majoritatea masinilor ieftine, care nu prind 180, pedala aia din mijloc vine in dotarea standard. Nu stiu cum o fi la alea mai scumpe.

      00
    • citez Zoso:
      1. stai așa să mai depășesc eu 2-3 mașini și după aia abia catadicsesc să mă dau, și o fac in silă, cu viteza melcului.

      Intru in depasire, regulamentara cu 130. Aparent, mai sunt 3 in fata individului pe care-l depasesc. Astia 4 de pe B1, merg la o distanta safe unul de altul. Daca eu ma bag intre ei, ceea ce refuz sa fac, ca ai venit tu cu 180, distanta dintre noi 5 de pe B1 nu ar mai fi safe, chiar, din contra, poate se sperie unul din sir si-o dam in alte alea.
      In cazul asta te impiedic sau nu ? Sunt curios ce gandeste omul din spatele meu.

      00
    • nu. faza se întâmplă așa: tu te uiți in oglindă și mă vezi că vin cu viteză. în loc să te dai pe b1, stai pe b2, pentru că pe b1 sunt mașini mai în fața. eu încetinesc și te aștept, deși aveai loc să te dai să trec. și aștept. și aștept. și tu depășești lejer. nu doar una. două sau trei. deși e loc între fiecare sa te bagi.

    • @zoso: din cate observ, din voturile date de vizitatori la comentarii, problema e a ta. Comentariul „idiot” a lui Andrei a fost apreciat de 30 de oameni si doar 7 cu vot negativ. In alta ordine de idei ai o logica stramba: tu daca vrei sa faci ceva ilegal (adica sa mergi cu viteza) se numeste ca iti asumi. Daca altul merge mai incet sau nu se da de pe banda 2 cat de rpd ti-ai dori tu inseamna ca e un ratat, nu? De ce nu se numeste la fel, ca isi asuma? De ce tu esti mai indreptatit sa mergi cu viteza si ala nu e sa mearga incet?

      00
    • faza e așa: eu, în goana mea, nu jenez pe nimeni. dacă am 180 și vine unul cu 200, eu nu stau ca vita pe b2. crede-mă, am mers cu oameni și au văzut, aveam 212 pe banda1.

    • @Andrei: nu doar Zoso o sa-ti dea flash-uri in cazul asta ci orice conducator auto aflat pe B2 si obligat de manevra ta sa reduca viteza, oricare ar fi aceasta.

      Daca circuli pe B1 cu 130 si vrei sa depasesti alt conducator care merge cu 120 vezi art 45 alin 2 din Codul Rutier. Mai ales partea cu asigurarea ca un alt conducator care vine din spate nu a initiat deja aceasta manevra.

      Daca te-a luat somnul pe B2 pentru ca „diferenta de viteza intre cele doua masini este mica” nu te incadrezi la capitolul „depasire” ci la prostie cu premeditare (vezi in acest caz acelasi Cod Rutier, art 45 alin 4).

      00
    • Ba da, ma jenezi pe mine care merg cu maxim viteza legala pe banda 2 si depasesc. Si da, se numeste ca deranjezi daca tb sa schimb eu banda pt tine ca nu fi tu supi ca nu poti zburda cu 180 km / h. Nici nu iti imaginezi cu cata placere calc frana cand vad cate un cocalar cu viteza care se baga in fundul meu cu flashuri si claxon cand eu incerc sa depasesc regulamentar cu viteza maxima legala.

      00
    • trebuia să spui din prima că ești idiot. :)
      sper să nu pui frână în bot unuia mai prost ca tine, să te împingă pe banda1, sub un tir, și să te lecuiască.

    • Eu recunosc ca sunt IDIOT cand fac faze cu frane (P.S. nu apas brusc frana niciodata, ci doar cat sa se aprinda luminile din spate ca sa inteleaga idiotul nr 2 care are viteza ca nu e ok sa se lipeasca de mine cu flashuri si claxoane). Dar recunoaste si tu ZOSO ca esti IDIOT daca afirmi mandru ca mergi cu viteza mare pt ca poti si restul sunt doar fraieri care te jeneaza si nu se dau in laturi.

      00
    • unde am zis eu asta?

    • @ zoso: Inca ceva…eu nu te-am jignit, doar mi-am spus parerea. Vad ca tu m-ai catalogat rapid: sunt idiot si prost. Pacat ca asa intelegi tu sa moderezi o discutie…

      00
    • n-am ce discuție să moderez dacă tu o dai cu „pun frână ca prostul doar ca să îl sperii pe ăla din spate”. serios că nu. nici un om normal nu face asta, pentru că se gândește la implicații. nu pentru prostul din spate, ci pentru securitatea lui fizică.

    • @Cristian: asta vara un destept a facut manevra descrisa de Andrei (si sustinuta cu ardoare de tine) pe BAB7 aproape de Hanovra.

      8 auto avariate.
      3 morti pe loc si inca vreo 8 raniti.

      Nu din cauza acrosajului ci a faptului ca masina acrosata a fost lovita in plin de un tir.

      Cel care venea cu viteza ceva mai mare nu avea mai mult de 180 si desi a franat n-a reusit sa evite acrosajul cu „desteptul” care nu s-a asigurat pentru ca „el circula cu viteza maxima legala”.

      00
    • Eu m-am corectat si am zis ca pun frana cat sa se aprinda luminile, nu frana brusca. Dar in toata discutia asta, ala care vine cu viteza si se lipeste de cealalta masina care depaseste mai incet nu are nicio vina??? Nu cumva ala care vine cu viteza si nu pastreaza o distanta decenta e de vina???

      00
    • faza e că tu nu înțelegi că problema nu apare că ăla vine cu viteză. ci că tu nu te dai de pe banda a doua, deși ai loc.

    • zoso, la prima vedere pare ca iti lipseste un concept: „din culpa”.
      daca tu vii cu 180 esti in culpa.
      ala care merge cu 130 merge legal.
      daca tu vezi problema la el atunci tu ai o problema.

      daca esti ambulanta/masina de politie/pompieri esti indreptatit sa mergi cu cat vrei tu si aia din fata ta sa se dea la o parte.
      daca nu, calmeaza-te, asteapta politicos, mai schimba postul de radio sau schimba o vorba cu pasagerii.
      si ca fapt divers: fa o socoteala cu cat timp ajungi mai repede acasa daca mergi cu 180 in loc de 130 (adica cu o medie nationala de 105 sa zicem in loc de 90).
      nu doar tu trebuie sa ajungi acasa, ci si sotia, copilul, pe cine mai ai in masina.
      si cei care sunt co-participanti la trafic tot acasa trebuie sa ajunga.
      sunt pline stirile de accidente cu neadaptarea vitezei bla bla.

      00
    • „faza e că tu nu înțelegi că problema nu apare că ăla vine cu viteză. ci că tu nu te dai de pe banda a doua, deși ai loc.”

      pai ba da, daca ala nu vine cu viteza (a se citi „daca ala circula legal”) atunci tu nu ai de ce sa te dai la o parte.
      problema apare acolo unde este incalcata legea si nu unde este respectata (180 la ora vs 130 la ora).
      nu inteleg cum de le vezi invers.

      00
    • daca ala nu vine cu viteza (a se citi “daca ala circula legal”) atunci tu nu ai de ce sa te dai la o parte.

      beton. las-o așa, explic la pereți.

    • Vă certați degeaba. Punctul 5 spune așa:

      circulaţia pe o altă bandă decât prima, cu viteză redusă nejustificat, împiedicând circulaţia regulamentară a vehiculelor care se deplasează în urma sa

      180 km/h nu e viteză regulamentară pe nici un sector de drum public din România.

      Deci dacă mașina din față merge cu viteza maximă tolerată pe respectivul sector de drum (să spunem 139 km/h pe autostradă), nimeni din spate nu are „dreptul” să dea flash-uri, ba va fi și amendat pentru asta conform punctelor 2 și 3.

      00
    • lol.
      1. tu, ca șofer, nu ai calitatea de a stabili ce e regulamentar sau nu pe mașina altora. treaba ta este să…
      2. te dai la o parte de pe b2 dacă b1 e liberă. și să te asiguri că poți face depășirea mașinii din fața ta fără să îl jenezi pe ăla care vine din spate, indiferent cu ce viteză vine. nu e la modul „mi se pare mie că gogul ăsta are viteză cam mare, ia să mă pun eu in fața lui și să frânez, că merg cu 130, cât e limita”.

    • La toti astia care va este greu sa va retrageti pe banda 1 (atunci cand aveti loc), cand vedeti ca vine unul din spate, chiar daca viteza lui este cu mult peste cea legala, din considerentul ca mergeti legal, va doresc sa va moara la intrare.

      00
    • Vine din spate cu 180 si flash-uri sa depaseasca tot si il apuca nervii daca unu cu 130 depaseste 5 masini. Daca intru pe b1 dupa prima masina ca e loc, risc sa merg cu 100 pana reusesc sa intru pe b2 in caz ca vor fi si altii in spatele tau. Adica mai bine merg eu cu 100 pe b1 sa poti merge tu cu 180. Ma duc pe b1 doar daca este libera, nu daca este loc.

      00
    • nu cred că speră cineva să te dai la o parte dacă nu ai loc. e absurd.

    • IMO, daca circuli cu viteza mai mare decat prevede legea atunci tu esti cu musca pe caciula si un pic nesimtit. (Si nu, nu exista nici o scuza – de aceea exista legi ca sa le respectam)

      Dar, sa zicem ca ai o urgenta majora si trebuie sa mergi cu viteza mare – in acest caz consider ca in primul rand trebuie sa-ti respecti colegii de trafic si sa-ti continui drumul cu deranj cat mai putin.

      Sunt multe de parlamentat dar bottom line este ca pana cand nu ne educam (vezi zoso – esti un pic ipocrit aici – militezi pentru reciclare, simplificarea si europenizare in general dar la volan nu mai esti aceeasi persoana) sa respectam tot ce-i in jurul nostru: sa te respecti pe tine si pe cei din jurul tau, munca pe care o faci, etc… nu o sa ajungem devreme la „civilizatia” care o visam cu toti.

      Am circulat mult prin europa, sigur si multi din voi si nu cred ca ati fost flash-uiti cand erati intr-o depasire. Da, vine – te ajunge din urma si apoi sta in spatele tau pana il observi.

      My two cents.

      00
    • Am circulat mult prin europa, sigur si multi din voi si nu cred ca ati fost flash-uiti cand erati intr-o depasire.

      dar afară dormi pe b2? :)
      vezi, e ușor să zici că acolo un te flăshuiește nimeni, dar acolo toți suntem mielușei.

    • „circulaţia pe o altă bandă decât prima, cu viteză redusă nejustificat, împiedicând circulaţia regulamentară a vehiculelor care se deplasează în urma sa”

      Viteza redusa nejustificat. Adica sa nu dormi pe banda 2 cu 60 la ora si faci coloana in spatele tau de 5 km.

      In rest, in orice tara civilizata indiferent ce viteza cand banda din stanga (oricate ar fi) te muti pe ea. E destul de simplu. Nu conteaza ca mergi cu 50 sau ca mergi cu 200.

      00
    • Eu sunt de acord cu logica aplicata de tine in demontarea legii asteia si sunt chiar de acord si cu ce spui aici cu 180 intr-o anumita masura.
      Inteleg ca nu am nici un drept sa te opresc sa mergi cu 180 si inteleg ca ala de pune frana e cam cretin si daca ar fi dupa mine l-as pune sa dea din nou de permis de vreo 3 ori si stiu si ca trebuie sa ma dau de pe banda 2 daca nu am motiv sa fiu acolo.
      Sper totusi ca prin ceea ce spui nu sustii ca eu trebuie sa ma dau de pe banda si punct. Exista situatii nu neaparat extraordinare in care eu efectuez depasirea aia legal si eventual am si un motiv intemeiat pentru care stau pe banda aia. Eu conduc un jeep inalt si am in spate un tir si ma bag sa depasesc un logan, tu fiind in spate pe banda 1 poti sa vii cu 300 ca eu nu puteam sa te vad de tir. Nu ma dau de pe banda pentru ca e o oaie moarta pe prima banda si nu vreau sa ma urc pe ea sau jumate din banda unu e plina de pietris sau e plina de lemne, in conditiile astea eu consider ca sunt in legalitate si ceea ce ai vrea tu sa fac ma pune pe mine in pericol si daca nu imi dai flashuri iti pun avariile, dar daca imi dai flashuri te las sa te duci pe banda unu sa imi arati tu condus sportiv.
      In schimb nu sunt deloc de acord cu vitezele pe care le promovezi, sunt total impotriva sigurantei si a spiritului civic chit ca spui ca iti asumi responsabilitatea pentru ceea ce faci.

      00
    • am șters filmările de pe cameră că îți arătam de unde exagerarea cu 180. în cei 60km de autostradă de la bucurești la ploiești, pe o autostradă aproape goală, s-a pus frână pe b2. eu veneam și aveam viteză, am lăsat accelerația și am pișcat un pic frâna ca să las omul să termine depășirea. omul a văzut că mă apropii și A PUS FRÂNĂ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! în timp ce era pe b2 în depășire. a doua situație, dintre tiruri a ieșit o corsa, cu semnal, e drept, dar fără să se uite că pe b2 vin mașini. pur și simplu s-a băgat pe b2 ca să depășească o camionetă. era uscat pe jos, am frânat în sigurtanță și am așteptat cinci mașini să termine el depășirea.

    • nu cred că speră cineva să te dai la o parte dacă nu ai loc. e absurd.

      Trepanati cu masini inmatriculate in Romania dau flashuri desi in fata ai un camion care depaseste, iar in stanga, pe B1, un alt camion.
      Si da, prin Ungaria, cretinii de soferi romani spera ca tu sa te bagi intre 2 masini de pe b1, pe care le depasesti, dar intre care distanta nu e prea mare (sub o „sageata” dinaia care-i pusa sa le arate imbecililor care-i distanta sigura) doar pentru ca vin ei.

      Acu sa nu crezi ca nu-mi vine sa-i bat cu lantul de la bicicleta pe idiotii care dorm pe b2. Dar sunt multi altii care vor sa te dai din fata lor chiar daca asta inseamna sa intri sub un tir.

      00
    • „nu cred că speră cineva să te dai la o parte dacă nu ai loc. e absurd”

      Asa e. Cine a vazut flashuri date nonstop care se traduc prin „trec, dati-va in pendula mea la o parte”?

      00
    • > dar afară dormi pe b2? :)
      Nu, pentru ca acolo toti circula ca rachetele pe B2/B3 iar cand prindeam un TIR in fata atunci incepea aventura sa prinzi o fereastra in B2 ca sa poti intra in depasire.

      00
    • Andrei are dreptate, oricât te scremi sa dovedești contrariul și indiferent cu ce motor vii din spate.
      Omul s-a angajat în depășire aștepți POLITICOS sa termine de efectuat depășirea și nu faci ca pomu’ de Crăciun cu pressing cu „împins ” din spate. Nu suntem toți obligați sa avem mașini de 200 de cai, da’ la depășiri avem voie și cu 75 de cai.
      Că nici ție nu ți-a lăsat nimeni moștenire banda doi drept linie de TGV, mergi cu 180 sau cu cat vrei în limita spațiului disponibil.

      00
    • In toata discutia asta in contradictoriu, problema e ca se exagereaza. Cand Vali zice sa te dai la o parte ca eu vin cu 180 lumea are instant imaginea unui cocalar care face numai flashuri – not ok sa faci asta si nu il vad pe serif facand chiar asa. Motive sa te grabesti? Daca ai o urgenta suni la 112 nu risti sa-i omori si pe alti nevinovati – vezi Huidu.

      Nu cred ca sa ajungi 20 minute mai repede de la brasov la Bucuresti sau 1 ora mai devreme la un drum de 400 de km e chiar un motiv real sa fortezi inutil.

      La fel si atunci cand tu depasesti cand vezi CLAR ca vine cineva tare din spate – not ok.

      Spunea cineva ca nu vezi in spate pe B2 cand in spatele tau e un TIR. Serios?!? Pentru ce sunt oglinzile retrovizoare? Ar trebui sa le reglezi, eu nu am problema asta.

      Mai e si cazul pe care nu vor sa il inteleaga atunci cand omul are o masina nu foarte puternica si vrea sa depaseasca un tir. Are si el dreptul sa depaseasca, dar daca are 10 km in plus fata de ceilalti se poate da la o parte imediat dupa ce a facut o depasire.

      Vara asta, am fost chiar uimit cand pe A2 se mergea cu 110. Am trecut usor pe B1 si am devansat (da stiu, ilegal, trebuia sa dau flashuri, etc), 5 masini pe B2 care stateau acolo fara nici un motiv.

      The point is dincolo de lege un pic de bun simt de ambele parti ar rezolva multe.

      00
    • NOU
      #40

      Problema e ca vorbiti doua limbi diferite:
      Zoso zice de cei care dorm pe b2 (exemple destule pe trafictube), si trebuiesc ‘devansati’ pe b1

      iar restul lumii zice de cei care depasesc pe b2 o masina pe b1, iar daca vine zoso cu 180 si zice sa ma dau pe b1, nu pot sa ma dau pentru ca am o fucking masina pe care o depasesc
      iar daca pe b2 depasesc mai multe masini pe b1, care au intre ele ‘distanta minima de siguranta’ (aka daca iti franeaza ala din fata brusc sa poti sa opresti si tu pana in bara lui), nu poti sa te bagi intre ele pentru ca ai forta cel/cei de pe b1 in fata caruia/carora te-ai bagat sa franeze ca sa isi „refaca distanta de siguranta”

      cu rabdarea treci marea

      00
  2. Proiectu’ ăsta de lege îmi pare că are o mare legătură cu coloanele oficiale. Scandalul cu polițistul mort și protestul cu claxoanele apărut ulterior, că mai mult nu s-a putut face..

    00
  3. Legea daca nu se aplica e frectie la picior de lemn.

    Prima problema reala este ca permisele de conducere se acorda mult prea usor in ziua de azi. Desi procedura e stufoasa, examinarea se face superficial. Sunt convins ca 7 din 10 soferi incepatori, ca sa nu mai zic de aia „profesionisti” nu stiu sa faca o parcare laterala. E plin Bucurestiul de masini bagate cu botul in gard si curul in drum pentru ca soferul nu e in stare sa parcheze corect desi are loc sa bage un tac si mai are si senzori de parcare.

    In al doilea rand ar trebui sa faca curat in politie si sa aduca cadre noi cu salarii decente si conditii de lucru omenesti, sa dispara burtosii care stau cu radarul dar lasa taximetristii sa intoarca pe trecerea de pietoni.

    Si in final, e nevoie de o doza de bun simt si spirit civic, ca degeaba stii codul rutier, sau stii sa parchezi daca nu o faci corect. Nu se poate sa urci cu masina pe trotuar sa scoti bani de la bancomat, sau sa opresti pe avarii fix in fata la Mega Image desi la 10 metri mai incolo e loc de parcare liber.

    Aici trebuie aplicate amenzi la sange si executare silita pana in mortmant!

    00
  4. Povestea cu legile existente care nu se aplică e boală cronică la noi și de acolo ni se trag multe.

    Ca idee, punctul 2 există în Germania chiar într-o variantă mai dură, adică fără să fie nevoie să se simtă cineva intimidat. Nu ai voie să circuli prea aproape de ceilalți participanți la trafic, se consideră prea periculos. Știu caz real în care un nene a primit scrisoare de la Poliție că are carnetul suspendat 90 (!) de zile pentru că a condus în mod repetat prea în curul altor participanți la trafic. Dacă au sunat ăilalți (ceea ce ăștia în Germania fac des dacă e să raporteze ceva neregulă) sau s-au bazat pe camere, nu scria și nici el nu știa. Amuzant e că nenea făcea naveta la 200km de 4 ori pe săptămână (1600km/săpt), deci statistic avea multe șanse să conducă și-n curul altora. Ca fapt divers, făcea pe drumul ăsta 1:10 – 1:20, 20 km fiind fără autostradă :-)).

    00
  5. în cluj sancționează pentru folii la greu. am văzut gigei opriți care rașchetau cu ce aveau la îndemînă ca să nu rămînă fără talon, pe lîngă amendă.
    problema e cu liniuțele. poliția stă tot în aceleași locuri, în aceleași zile, la aceleași ore.
    decibelii nu sînt specificați în talon? dacă da, pentru asta, plus altele tehnice, mai poate sta și rar-ul la pîndă. apropo, dacă rar-ul și-ar face treaba, cred că s-ar înjumătăți traficul în orașele mari.

    00
    • Decibelii sunt specificați in codul rutier. Orice masina ar trece pe la verificare ar trebui testată si la zgomot, cea ce nu am vazut la noi la ITP

      00
  6. NOU
    #52

    Referitor la drifturi
    O.U.G. nr. 195/2002 – 14. drum public – orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice; drumurile care sunt inchise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile;

    deci si parcarile se supun legilor referitoare la drumurile publice
    in rest, partial ai dreptate

    00
  7. Le pune sulea in aplicare. Politia sta la agatat cu radarul sau sa te arda la trecerile de pietoni late de 30m.

    00
  8. In Danemarca circulatul pe B2 nejustificat pe autostrada se amendeaza cu 200€. Nu conteaza viteza cu care te deplasezi, daca nu te retragi pe B1 dupa devansare iei amenda. Pe aici circula politia in masini civile si urmaresc soferii care nu conduc regulamentar atat in orase cat si pe autostrada. Sigur, nu se sta la spaga sau intimidare, dar sunt si danezii foarte buni la ascuns in boscheti cu radarul sau mers in civil in spatele unuia ca sa ii adune toate contraventiile pe care le pot de la el, pana sa-l opreasca.

    00
    • Și eu zâmbesc când aud prietenii cum se plâng ca îi pândește garcea cu radarul prin curbe.

      În Olanda e la fel. Stau în spatele tău cu volvo, Mercedes sau alte mașini neinscriptionate și baga pentru viteza o bucată , pentru depășire alta, pana se adună 2-400 euro amendă.
      Apropo. 95%din șoferi folosesc hands free in mașini. Amenda este 220 epuroi.
      Centura e 98e.
      Viteza este 7euro pe km depășit. .
      Parcarea neregulamentara 50-100.

      Nu mă întrebați de unde știu :)

      00
  9. Limba noastra e o comoara de cherestea

    La pct 2, cum sa interpretez formularea „la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia”???

    Eu merg cuminte pe drum; in spatele meu merge unu’ la 10 cm de bara mea. Din citatul de mai sus, el e agresiv ca se deplaseaza „la o distanţă foarte redusă” in spatele meu si io-s agresiv ca ma deplasez „la o distanţă foarte redusă” in fata lui.

    00
  10. NOU
    #57

    10 – Nivelul de zgomot este determinat de RAR cand se face omologarea tipului de vehicul respectiv (plus niste norme europene). Daca, atunci cand il masoara si nu bate cu ce au ei in baza de date, atunci ai dat de naiba.

    00
  11. Eu sunt curios cum o sa aplice legea asta in Bucuresti, unde la ore de varf, vezi ce nu iti poti imagina in mod normal in trafic. Doi, ma intreb cu alearga un militian cu un Polo pe unul care croseteaza cu o masina peste 150CP. Trei, legea inteleg ca este la propunerea militiei, insa n-am vazut daca rujatul si machiatul la volan se pedepseste, de exemplu. Nu a spus militia nici cum o sa fie spaga in 2016, nici cum o sa faca planul si nici cand o sa aplice legea, pentru toti, ca in Romania amenzile sunt platite de fraieri si cam atat!

    00
    • Nu trebuie să-l alerge, ar fi ineficient și ar putea cauza și un accident. Tot ce trebuie să-i facă e să-i trimită amenda acasă.

      00
    • @green, de la un amic militian moto… doar aia cuminti surprinsi facand prima oara o prostie platesc amenda aia venita prin posta. jmekerii declara ca nu erau ei la volan si nu stiu cine conducea masina. proces lung, costisitor pe care in 99% din cazuri il pierde politia. au renuntat la metoda.

      alta jmekerie… am un cunsocut cu un diagnostic medical destul de ciudat dar real in cazul lui. are moemnte de blackout al memoriei. adica e perfect constient, stie ce face, nu are nicio abilitate cognitiva redusa. doar ca nu se „inregistreaza” nimic. incearca de fiecare data sa scape cu fuga, si ii cam iese. vine amenda acasa… „nu eram eu la volan, probabil am imprumutat-o…. cui?… nu stiu (scoate certificatul medical)”

      cine stie cati or mai avea asa ceva pe spaga…

      00
  12. 1. Pe mine ma deranjeaza cei care pleaca agresiv, tureaza puternic dupa bump-uri, etc. Fac un zgomot care ma irita si polueaza mai mult decat daca ar pleca normal. Vii tu si imi poluezi mie excesiv aerul? Ti-ai cumparat aer odata cu masina? Rulezi cumva intr-o bula izolata fonic?

    5. Poate pe contrasens vine o persoana cu o valoare mare. Spre exemplu, un medic extraordinar, un cercetator minunat etc. Faptul ca tu esti dispus sa faci puscarie daca il omori intr-un accident cauzat de viteza, pe mine nu ma prea incalzeste cu nimic. Valoare omului respectiv s-a dus.

    10. Exista scula care iti masoara nivelul de zgomot. O poti face la diverse turatii. Ceva asemanator au cei de la garda de mediu.

    00
  13. Punctul 9 nu il inteleg deloc.

    00
  14. regulile nu sunt facute pentru tine, ZOSO, care circuli cu 180 la ora si iti asumi asta si automat devine ilegal pentru tine cineva care devanseaza alta masina cu 130 la ora.
    legile alea sunt facute pentru toti si pentru aia care conduc zambetul lui iliescu si pentru aia cu A seis.
    si inca ceva, daca tot ai trait in Jermania, ai vazut cumva si cum se conduce pe acolo? sau doar te distrai cand devansai cu loganul un porsche? :)
    acum nu te supara coane dar daca tu circuli pe DN cu 160, aia care merg cu viteza legala nu devin automat idioti.

    00
    • e bine că ai înțeles esențialul. ești isteț.

    • Zoso, din păcate pentru tine, are dreptate. La fel și cei de la primul comentariu.
      Sunt curios dacă și într-o discuție „face to face” ai același comportament, anume: dacă cineva vine cu o părere contrară cu a ta (însă argumentată și chiar valabilă), din a doua replică îl faci idiot, prost etc.?!

      00
    • nu, mă ascund și încep să plâng :(

    • Astia din comentarii nu au inteles pentru ce este banda 2 pe autostrada, este pentru depasiri si nu pentru a merge Gigel regulamentar cu 130 km /h, ca el merge legal. In Germania nu ai sa vezi gigei comentatori ca merg legal in banda 2 ci se retrag tot timpul pe banda 1, banda pentru depasiri fiind tot timpul libera. Mai comenta unul de lemne si pietre pe autostrada, in condutiile alea de drum nu cred ca mai vine unu cu 180 sa te depaseasca si cred ca e o situatie speciala aia sa intalnesti asa ceva acolo. Ar mai trebui inteles de unii gigei si ca masinile sunt diferite si nu sunt toate sport ( sunt sigur ca si loganul merge cu 180 cum merge si un lamborghini, dar cu siguranta loganul e cosciug si lambo e masina sport), mai rau e cand confunda cosciugul cu masina sport.

      00
    • in germania in multe locuri B1 este pentru tiruri si lumea merge pe b2 si b3.
      da voi dati in continuare cum se retrag nemtii pe b1

      00
  15. Si totusi cine ne păzește de paznici ?
    Sunt satul de mașinile de politie cu becuri lipsa, cu soferi care nu semnalizează si cu șoferi care folosesc proiectoarele de ceata pe post de lanterne de staționare ?
    Cum pot fi sancționați indivizii imbracati in uniforma de politist dar care încălcă cu buna stiinta codul rutier la paravanul unei mincinoase permanente aflari in misiune, dupa cum spunea domnul Ch. Ciocan ?

    00
    • Dar de paznicii care ne păzesc de paznici, cine ne mai păzește, ursule?

      00
    • @Golby Societatea civila ar trebui sa fie mai infipta si sa ia atitudine impotriva politailor care calca in strachini. Treaba e simpla: nu poti aplica legea daca tu o incalci. Fie ca e civil sau penal sau banala contraventie (inchipuita sau nu).

      00
  16. E greu de aplicat o astfel de lege – multe din prevederi se petrec in dinamica, in mers… so, cine drk sta sa constate ???

    Pe de alta parte, o astfel de lege e necesara cel putin pentru bulangiii care abuzeaza de acceleratie, unde nu e cazul (printre blocuri, de ex), pentru aia care conduc tractoare cu aspect de motocicleta si fac intentionat zogomot cu ele (sa arate ca li se rupe), pentru aia care considera ca soseaua e pista de curse auto, etc. Aia, DA, trebuie sa si-o fure de la Politie, pe baza legala, pana se linistesc.

    00
  17. Salut.
    Nu stiu ce s-a intamplat, dar azi a fost prima data cand am venit de la Pitesti pe autostrada si nu mi-a dat nimeni flash-uri. Chiar nimeni.
    S-or mai fi civilizat soferii romani, sau poate e faptul ca acum am o masina germana care impune respect.
    Anul trecut imi propusesem ca in momentul in care imi cumpar masina puternica la care am visat sa ii montez niste flash-uri invers, adica care sa lumineze in spate, si la fiecare taran care venea din spate pe autostrada cu 5 km mai repede decat mine si imi dadea flash-uri ca nebunu sa ii intorc favoare,

    Inca ma mai gandesc la aceasta varianta.

    00
  18. Tu ca vrei sa mergi cu 180 km/ora asa vrea p..a ta sau chiar cu 200 , cu toate ca este ilegal cum se explica !? Comportament de cocalar !? Prea mult mers pe autostrazile din Germania !?
    Legea si respectatul ei este simpatica doar cand se aplica la altii, nu este asa !?
    Cand merg pe autostrada raman pe B1 , mai ales cand vad un as al volanului care zboara cu 200 la ora ca ie smecher si poate, dar mai incolo daca il vad cu rotile in sus , zambesc si NU opresc pentru un eventual ajutor. Asta ca sa ajungi mai repede acasa cu 30 de minute sau mai putin !?

    00
  19. Singura posibilitate e sa se bazeze pe camere, altfel nu vad cum s-ar putea aplica…. oricum in curand cele mai multe sosele vor avea camere, deci o sansa sa-i mai opreasca pe derbedei ar fi.

    00
  20. How about? Depasirea coloanei pe sina de tranvai, reintoarcerea pe banda inainte de refugiu (sau nu)? Sau depasirea coloanei pe banda de dreapta intermitent si bagatul in fata la semafor etc etc

    Dar stai, pentru astea exista deja legi, doar ca politistii nostri o ard la panda la trecerile de pietoni. Plus ca nu se iau niciodata de soferii mai pigmentati.

    00
  21. Am vaga impresie ca astia de comenteaza ba cu 130/ 139/ 180/ 200 nu au iesit niciodata din tara. Niciodata. N-e-v-a-r.
    Nu fratioare, mai sunt si p-afara dastia care o calca – pe barba lor. E aiurea/ nu militez pentru ei, dar sunt.
    Ai depasit, inapoi in banca ta. Vezi ca vine Stefan Furtuna/ Cocalaru/ Mortii Lui cu 190 pe limita de 120/ 130 stai sa treaca ala si depasesti.
    Numai in Olanda am vazut cativa prosti ca la noi.
    Treaba ta ca conducator e sa ti covrigu in mana, nu sa faci pe justitiaru ca ala vrea sa mearga cu + limita legala.

    00
    • tu n-auzi că te pui în fața lui și frânezi, să îl înveți minte?!

    • Daca nu gresesc ai mai pus clipu asta mai de mult p-aici.
      Asa imi imaginez ca sunt astia de comenteaza pe aici ca tipu cu pick-up-u.
      https://www.youtube.com/watch?v=pA7BASFqXIw

      Coe ala vine cu 180 din spate ca:
      – are o urgenta
      – e nebun, puma mea, te pui cu toti nebunii?
      – insert reason here….

      00
    • știi ce e mișto? în america, faci o glumă din asta cu frânat în bot cui nu trebuie și s-ar putea să vină ăla după tine să îți ia gâtul. just like that, pentru un căcat.

    • Ar fi o singura problema aici: in Franta (spre exemplu) ai camere la intrare si la iesire pe autostrada. Daca ai parcurs un numar de km in mai putin de X timp iei amenda. Prin alte tari oamenii mai au catusi de putin frica de militie. La noi cand il opresc pe unu’ sunt intrebati de fisa de detasare, verificarea metrologica (sau meteorologica – am auzit-o si pe asta) la radar etc. Unii s-au cam saturat.

      PS: nu ma consider justitiar si plm. Era doar o sugestie ca la noi nu prea e ca in afara. Aia de ar trebui sa aiba grija de noi (autoritati si plm) cauta sa ti-o traga tot tie, ala de te duci zi de zi la munca si platesti impozit de iti tataie curu’).

      00
    • În vest or început sa mai adauge cate 1/2 benzi la autostrăzile existente, poate ca sa nu mai aveam pe ce ne certa noi aici.
      Io, daca il am in fata pe pensionarul care se duce la piață cu 120/h, ma asigur ca nu vine un grăbit cu 180 pe banda 2 și abia apoi îl fac pe moșneag. Poate zoso are un motiv serios sa se grabeasca(plânge kinderu de ceva durere, naște nevasta etc) și atunci de ce să-l mai stresez și eu cu depășirea mea?
      Din ce-am observat, sunt putini cetățeni grăbiți după ce treci de Oradea. Problema pare a fi aici.

      00
  22. NOU
    #96

    @Zoso – cum ai reusit sa-i strangi pe toti astia care „merg legal pe b2” sa se stranga aici, la tine?

    00
  23. Eu ii inteleg pe aia cu masini puternice care fac semn cu farurile sa te dai din fata lor, e pana la urma firesc – fiecare tre sa circule dupa masina pe care o are si dupa viteza de care e in stare. Nu le inteleg insa (unora) disperarea de neam prost sa nu aiba rabdare pana apuci sa depasesti sa se kace pe ei, exagerat, cu farurile alea.

    Pentru bulangii cu drept de conducere auto si lipsa grava de bun simt, imi doresc sa intre aceasta lege in vigoare. Si sunt destui…. nene…

    00
    • daca franeaza si accelereaza iar, le consuma prea mult cazanul… io ii las p-astia sa ma depaseasca si apoi ma pun in spatele lor cu flash-uri… dar da, am si masina care nu se caca pe ea cand vede 200kmh

      00
    • Una cu farurile: seara de revelion, localitate, merg calm cu 50hm/h, o singura banda pe sens, linie continua… vine un audi din spate cu flash-uri, si o tine tot asa pana ma depaseste, tot pe linie continua.

      Nici acum nu inteleg ce vroia de la mine – sa opresc si sa-l las pe el sa treaca? sa merg mai repede? (de-abia trecusem de un radar in localitatea aia, plus ca erau colindatori/copii prin zona).

      00
    • poate era bucuros de revelion.

    • „fiecare tre sa circule dupa masina pe care o are si dupa viteza de care e in stare”

      ba nu. Fiecare TREBUIE sa circule dupa viteza de care e in stare cu limita maxima a drumului pe care merge. Ca uneori mai fortezi este altceva.

      00
  24. Cine aplica legea? Masini de politie civile in trafic si amenzi serioase.
    Cine decide ce si cum? Politistul, nu esti de acord cu ce a scris in PV te duci la judecator.
    E asa complicat?
    5 nu e pentru vitezomani insa daca pe drum de 100 ai o masina care merge cu 70 sau 80 iti incurca traficul destul de urat.
    3 are sens, nu iti faci singur dreptate, exista altii pentru asta.
    In x tari se pot aplica astea si eu sens, in Romania ne intrebam de ce nu avem voie sa dam flashuri si sa claxonam doar pentru ca vrem noi sa ne eliberam drumul?

    00
  25. Ca tot s-a dat exemplu viteza de 180 la ora (care nu este neaparat fantasmagorica, pentru unii dintre cei care au postat mai sus): poate infrastructura suporta asemenea viteze, poate si legile pot fi adaptate la asa ceva, insa atentia majoritatii soferilor de la noi, si capacitatea lor de adaptare nu functioneaza in astfel de conditii. Poti sa iti asumi viteza asta cat vrei, in realitate pui in pericol viata celorlalti. Si nu, nu e ok sa demarezi cum vrei tu. Il vei ajunge din urma pe altul care cu 2 secunde inainte s-a uitat in oglinda si nu a vazut pe nimeni, dupa care s-a angajat intr-o schimbare de banda. A se vedea motociclistii care se tot plang ca le-a „sarit” masina in fata, cand de fapt ei atinsesera suta in 3-4 secunde, perceptia lor find asadar eronata.
    Da, si pe mine ma enerveaza „melcii” si nehotaratii de pe soselele patriei, dar din pacate ei formeaza majoritatea, in tara asta, iar legile au fost croite pe masura si pentru siguranta lor.

    00
  26. Tailgating egal condus agresiv. Iar amenda ar trebui sa fie mare. De fapt toate amenzile de circulație ar trebui sa fie mari. Doar așa se face educație rutieră.
    Ce ar fi dacă toți am conduce cu cât ne permite mașina? Io conduc una cu 556 HP ( hang on to your Happy Meals!) si merge peste 160 mph. Automatica. Si in 15 ani de condus am luat o singura amenda (viteza) si nu am avut nici un accident! So, dacă așa veni din spatele tău cu 220 km/h ai schimba banda? :)

    00
    • în germania, in 2008, era pedepsit cu 50€. te vedeau de 3-4 ori că ești prost, bang, 200€. proprietarul apartamenului unde stăteam spunea că așa s-a calmat. a incasat câte 200€ de câteva ori după aia gata.

  27. E foarte simplu, reglementarile trimit, mai degraba, la EDUCATIE = Fenomen social fundamental de transmitere a experienței de viață a generațiilor adulte și a culturii către generațiile de copii și tineri, abilitării pentru integrarea lor în societate. Cunoașterea bunelor maniere și comportarea în societate conform acestora. Din Dex.
    Renegarea acestor reglementari, prin diverse comentarii adaugate mai sus, ‘suna’ cam asa:
    -cocalar, cocalari s. m. 1. țigan bișnițar. 2. șmecheraș de cartier. 3. (peior. – între rromi) țigan de cea mai joasă speță. Tot din Dex.

    Totusi, sa nu judecam pe nimeni. Sistemul e de vina, nu?

    Pace tuturor! Si..drumuri bune!

    00
  28. Citisem pe undeva de un fel de semafoare puse pe autostrada. Se aprindeau cand un gigel parcurgea distanta dintre doi senzori intr-un timp mai scurt decat decat cel pe care l-ar fi facut daca respecta viteza legala. Nasoala era ca la semafor trebuia sa opreasca toata lumea. Probabil atunci ala isi lua omor. :)

    00
    • în ungaria sunt niște semne pe mijloc: dacă vezi unul, ești prea aproape de ăla din față, stai la distanță încât să vezi două.

    • Am experimentat solutia asta cu semaforul pus in camp pe un drum cu o banda pe sens intr-o mica localitate din Portugalia, am mers putin mai tare ceva de genul 80 in loc de 60 si bang semafor rosu din senin. Mi-a trebuit ceva timp sa-mi dau seama care a fost rostul ca stateam la rosu si ma uitam ca prostu ca nu e intersectie, nu e nimic.

      00
  29. Se constată foarte simplu, de catre motopolitisti. Au BPR niste filmulețe pa youtube

    Rumânu tot țigan. Cum sa facă el sa fenteze organu’..

    00
    • Filmele BPR sunt propaganda neocomunista.
      Pe TT sunt filme cu politisti care o comit si nu am auzit sa se fi întâmplat ceva cu ei. Vin purtatorii de vorbe si baga cateva din sertarul de lemn.

      00
  30. NOU
    #113

    Zoso zis
    Depasila

    00
  31. Prin Germania – pe portiunile de autostrada „fara numar” nu m-am simtit niciodata presat sa revin pe o banda inferioara pe motiv ca depaseam pe ultima banda (ce-i drept, cu ~ 160) si venea unu’ cu 200 din spate. Cel rapid avea rabdare pana cand cel mai lent termina manevra. Ideea ca „ma uit si intru in depasire daca nu vine unul cu 200 pe ultima banda” tine de bun simt – dar daca m-a prins acolo nu ma retrag eu cu 160 intre cei care merg cu 120 pentru ca e el grabit.

    Acu’, daca esti justitiard si o faci dinadins, „ce pielea mea merge ala cu atata frate, ia sa ma bag eu in fata lui sa il potolesc” – ala e momentul cand imi doresc masina cu bullbar … de pus frane in bot nici nu vorbesc, probabil ca prin alte parti te inchide si arunca cheia.

    Sa fiu sincer, as propune la „condus agresiv” si nefolosirea semnalizarii. Prea s-a invatat tot romanu’ sa conduca precum taximetristii bucuresteni.

    00
  32. In tarile civilizate, la o depasire regulamentara cu 130 km/h pe B2 in timp ce pe B1 circula o coloana de masini cu ~ 100 km/h, Zoso care vine pe B2 cu 180 km/h NU baga blituri, NU claxoaneaza si NU porneste alte trompete, pentru ca NU este in Romania, el scade viteza din timp la 130 km/h si asteapta sa se elibereze B2, sau daca e intr-o tara deosebit de civilizata, baga piciorul in acceleratie si trece cu 250 km/h pe B3.

    In tarile mai putin civilizate, aka Romania, Zoso vine cu 180 km/h cu faza lunga pe defaut si cel cu loganul de pe B1 este impins de suflul masinii din spate direct pe acostament unde se castiga la tombola cate o caruta, biciclist sau cap de pod.

    00
    • Dupa ce-o sa avem si noi douaj de ani de circulat pe autostrada romaneasca, adica sa mergi neintrerupt de la capitala pana la nadlac, atunci o sa vezi ca zoso n-o sa-l mai certe pe ala cu 130. Asa, pe niste cioturi de 50 de km, normal ca avem o multime de schumaheri.
      Faza e ca ala cu 130 e atent sa nu se arunce in depasire daca vine regele soselelor cu 180 iar ala cu 180 nu-i baga luminile intre ochi lu ala incetu doar pentru ca i s-o lungit depasirea.

      00
    • In Maroc de exemplu, cumva in spatele nostru ca nivel civilizatie, se circula f. ok pe autostrada. Daca depasesti mai multe masini in coloana dai semnal stanga pana termini de depasit. In timp ce faci asta, speedy gonzales care vine cu 180 din spate franeaza si pastreaza o distanta decenta, urmand sa accelereze abia dupa ce-l anunti cu semnal dreapta (in principiu in timp ce deja depasesti ultima masina din coloana).

      00
  33. Probabil ca nu va fi aprobat acest comentariu, din nou. Adevarul deranjeaza, toti stim asta.
    In caz ca e aprobat, nu inteleg de ce va bateti capul sa va contraziceti cu zoso. Din multele postari pe care le-a avut pe tema asta reiese clar ca acest capitol este inca un mare mister pentru el.
    Cum sa sustii, si altii ca el, ca ai dreptul sa fortezi pe cineva care depaseste regulamentar sa se dea la o parte doar pentru ca vii tu lansat din spate?
    Exact ca majoritatea imbacsitilor de tiristi, care schimba banda si intra inaintea ta doar ca sa nu mai schimbe vitezele, la fel si voi. V-o fi lene sa apasati frana aia si mai bine claxonati si dati flash-uri, asa recunosti romanii dobitoci prin strainatate.
    In nicio alta tara n-am vazut vreun localnic sa se comporte asa, dar cand vezi ceva asemanator, e clar ca e un roman jegos.

    00
    • Depasire regulamentara inseamna in primul rand sa te asiguri, pe autostrada daca schimbi banda trebuie sa dai prioritate iar daca nu o dai inseamna permis suspendat. Citeste fraza asta de cateva ori daca nu ai priceput si spune apoi care-i cocalarul?

      00
    • @gonzales
      1. s-a scos de mult schimbarea de banda ca fiind neacordare de prioritate
      citeste codul rutier de mai multe ori si o sa vezi. ;-)

      00
    • @gonzales, daca pe b1 merg 2,3 tiruri cu 120, eu ma asigur, vad 2 luminitie undeva departe, cam 1 kilometru, si ma angajez in depasire cu 130… si pe la jumatatea primului tir ma trezesc cu ozn-ul lui fitipaldi in spate…. tot neacordare de prioritate se cheama?

      00
  34. Mi se pare fascinant câți oameni consideră NORMAL să depășești o mașină care circulă cu 10 km mai puțin decât tine. Dacă depășești, atunci depășește, nu „devansa” la consum. Te simți în siguranță să mergi în paralel cu o mașină timp de câteva minute, la viteze de peste 100? Dacă da, sper să nu aveți copii!

    00
  35. Legea… ca lege , dar putin se va si aplica

    00
  36. Cand ma gandesc ca impart aceleasi drumuri de c.ckt cu unii din cei ce au comentat, ma apuca groaza.
    Ce sa mai zic de bun simt sau macar de instinct de conservare daca bai nene, am uitat sa fim oameni…

    Va doresc zilnic DN cu o banda, si sa dati peste altii la fel de justitiari ca voi.

    Degeaba circulam „pe afara” daca la granita uitam tot si redevenim animale. Zicea bine cineva ca la noi civilizatia se face cu batul.

    00
  37. Eu totusi cred ca romanii stiu sa conduca si ca au oglinzi(se si uita in ele) , poti vedea in oglinda pe autostrada de la peste 2 km . Dupa mine nu sta nimeni sa ma dau la o parte pe autostrada si nu merg tare , 150-160 maxim , asta pentru ca am oglinzi si nu sunt nesimtit ca majoritatea de pe aici care doar au gura mare.Sa stiti ca atunci cand oamenii se grabesc(ca se mai si grabesc) si vin in spatele vostru cu viteza si trebuie sa franeze de la 180-200 la viteza voastra de 130 , garantat atunci va umple frigiderul , indiferent ca se manifesta sau nu de fata cu voi. In exemplul dat , daca zoso vine cu 180 si voi vreti sa depasiti cu 130 km/h o masina care conduce cu 120km/h sau o coloana de masini consider ca ori nu stiti sa apreciati viteza , ori nu aveti oglinzi , ori sunteti niste nesimtiti .
    Totusi nu despre autostrada ar trebuie sa vorbim , in Valcea , de exemplu , s-au marit limitele de viteza prin sate la 60 respectiv 70 km pe ora si in afara peste , dar lumea merge cu 40-50.Pe drum cu 2 benzi pe sens , se merge in paralel cu 50km/h si nu au oglinzi !!!.Consider ca intai ar trebui amendate persoanele respective si sa li se atraga atentia ca masinile sunt dotate cu oglinzi si chiar le pot folosi .

    00
    • Cand o aud pe asta „ca poate se grabeste omu” ma apuca toti nervii. Legea e aceeasi ptr toti, mai era cineva mai sus care spunea ca daca el are masina puternica nu poate sa mearga cu 130-140 ca lui ii permite masina 200.
      La noi aplicarea legii este anemica, daca ar fi si pe la noi masini fara insemne care sa supravegheze traficul si sa te traga pe dreapta cand sari calul s-ar diminua semnificativ numarul de „grabiti”.

      00
    • Eu sunt conștient ca pot sa fiu amendat sau sa rămân fără permis când mă grăbesc ,tu ești conștient ca nu trebuie sa răspund în fata ta pentru viteza mea de deplasare ?

      00
    • @shark: asa-i ca politistul nu are ordin de deplasare si nici radarul metrologia?

      00
    • Posibil în cazul tău ,pe mine când mă oprește politia prezint actele și nu comentez nimic .

      00
    • Shark tu răspunzi fiindcă îmi pui in pericol viața mea si a copilului meu. Mă kak eu pe nenea milițian. Atata timp cât pe tine te doare in kur da-mi voie sa nu te bag in seama.

      00
  38. Taica-miu a facut accident pe A1 pentru ca un Gigel i s-a bagat in fata foarte aproape dupa ce a trecut de el. Tata pe B1, Gigel l-a depasit pe B2, dupa care i s-a bagat in fata, nu cumva Marcel care venea cu 180 la ora sa foloseasca frana. Poate s-a speriat degeba, poate avea loc, etc. Dar, daca nu ai girofar, eu nu ma dau la o parte, fortand intrarea pe B1 pentru ca vine unul si altul cu 180 la ora. Mentionez ca tot timpul merg pe B1 si incerc sa depasesc cat mai repede, dar rareori trec de 130 km/h. Am vazut o tona de disperati care imediat ce depasesc ti se baga in fata, pentru ca vine unul si mai jmecher in spatele lor. Care o fi distanta de franare la vitezele astea? Care e distanta minima intre masini la vitezele astea? Si ma bag si pe B2 cu ceva distanta inainte (nu 4 km :) ) pentru ca nu vreau sa-mi iau pietricele in geam. Parca a fost iar ceva accident pe A1…

    00
  39. 1. Cred ca e vorba de scartaitu’ de roti… care e deranjant la 3 noaptea cand vrei sa dormi si la semaforul de la coltul blocului e de fapt bloc-startul cocalarilor.

    2. Sa zicem ca nu iti trebe studii sa observi o sicanare in trafic… Adica politistul vede, sicanatul e martor. Daca e si o camera care filmeaza (gen aia din masina cu radar) nu cred ca se mai pune problema cu cine vede si cine demonstreaza. Dar daca nu ma insel, deja sunt sanctionabile comportamentele astea. Iar legat de circulatia in paralel, aia nu mai intra la agresivitate neaparat, poate fi si doar prostie, iar limita de timp pt o depasire nu exista.

    3. Nu vad nici o problema. Eu nu prea blitui/claxonez lumea decat daca persevereaza in prostia de la sta pe B2 aiurea si nu o fac repetat, dar am fost claxonat si blituit insistent de idioti care nu au rabdare 3 secunde sa fac o depasire… in conditiile in care as fi fost dispus sa ii las pe ei sa treaca primii daca ar fi semnalizat manevra sau intentia, pentru ca da, cei care fac chestii de astea de parca ar fi stroboscoape sunt aceeasi idioti care stau in curu’ tau si cand incepi depasirea tasnesc si ei din spate fara semnal sau asigurare dar cu pretentii de masina mai puternica.

    4. Nici aici nu vad problema… cascadoriile le faci in locuri private. Nu stiu ce ii asa amuzant.

    5. Nu se bate cap in cap cu 3. Esti obligat sa revii pe prima banda cand e libera indiferent de viteza si daca unu’ te blocheaza ca nu face asta nu trebuie sa te apuci sa il blitui sau claxonezi ca nebunu’ ca nu ii cresti IQ-u’ asa. Dar din nou, partea asta e reglementata deja… si pedepsibila.

    6. Sa inteleg ca in tine nu o dat nimeni cu spatele ca sa zica apoi ca tu esti de vina ca l-ai lovit din spate? Practic ce zice asta ii ca si daca nu il lovesti esti vinovat de ceva. Greu spre imposibil de demonstrat intentia de agresivitate dar o sa fac trimitere la ce am zis la punctul 2.

    7. E reglementat deja daca nu ma insel.

    8. Daca le fac in parcari private cand sunt deschise publicului pot fi amendati pentru ca e drum public… nicaieri nu zice ca Politia nu isi asuma furtu’ din masini, zice ca proprietarii parcarii nu isi asuma. Daca ti s-o furat ceva din masina nu e vina proprietarului parcarii ca nu el ti-o furat… si oricum nu o sa mergi la rutiera sa anunti furtu’. E ca la faza cu motocicletele pe o roata, o faci cand esti tu cu altii care au fost de acord sa isi puna bunurile si sanatatea in pericol ca sa faci tu pe zmeu’.

    9. Oprirea neregulamentara e automat sanctionata… sper ca asta nu inseamna ceva de genu’: banda de inainte sau la dreapta cu verde intermitent la dreapta si daca eu stau la rosu pt inainte sunt agresiv fata de cel care vrea dreapta in spate. Asta ar fi stupid si imbecil.

    10. Sunt sigur ca se pot masura decibelii unei masini.

    11. Daca crostezi nu cred ca ii o problema, decat ca depasesti pe dreapta, dar inca nu am auzit de amenzi date pt asa ceva, dar daca crostezi si ii faci pe toti sa franeze din cauza ta sau sa te fereasca in ultimu’ moment ca trece „Shumy” e altceva… chestia ii ca si aia ii deja amendabila.

    12. De cand nu mai e suficienta observarea evenimentului de catre un politist? Vezi ce am zis de sicanari la 2. Eu sunt extrem de pentru asa ceva, ai ales ca prea multi confunda spatiul de siguranta din fata mea cu loc de repliere si frana brusca.

    13. Cred ca legea actuala nu zice decat de cale ferata si semafor (nu sunt sigur cand scriu asta), ar fi bine sa o extinda la orice coloana oprita.

    In concluzie, mi se pare ca esti pornit impotriva unor chestii de bun simt pe care le incalci si tu cu singurul argument ca „nu poate fi dovedit” cand de fapt nu e chiar asa. Altfel, dupa mine prea multe sunt umplutura pentru ca exista deja pedepse pentru ele, dar nu se aplica si daca nu se aplica poti sa ai cea mai beton lege, ca nu te ajuta cu nimic.

    00
  40. As avea o concluzie de lansat: e semn de paupereala sa te dai non stop cu masina, pana la punctul la care situatia traficului sa iti influenteze negativ viata cotidiana. Majoritatea berbecilor din trafic nu intra pe blogul tau si, in general, nu citesc sau nu stiu citi deci nu te poti adresa direct lor, iar din raspunsurile cititorilor decurge concluzia ca majoritatea sunt victime ale acestor comportamente -dar tot ca majoritatea, sunt niste oi inocente care inteleg cauzele problemelor,asa ca poti sa le dai lejer ignor. chiar si mie :)

    00
  41. Ca sa fie bine ca sa nu fie rau, in tara asta de bizoni, melteni si autostrazi cu 4 benzi care se refac din an in an, eu de cate ori am incercat sa merg legal nu am reusit. Daca merg cu 120-140 se gaseste unul sa ma depaseasca cu 5 km in plus, si sa-i vina altul din spate si sa mi se bage ca un bou in fata. De multe ori reduc sa poata prostul sa reuseasca. Daca merg cu 160-170 cand teoretic sunt peste medie vine nenea cu TIR-ul limitat la 90 care depaseste pe cel cu 89 care de cele mai multe ori e un coleg sau un papuc cu mobila sau fier sau eventual un incepator in prima luna. Traiasca nemtii care trebuie sa faca scoala suplimentar pentru condusul pe autostrada, tara cu peste 13000km de autostrazi. Cred ca ce a vrut Vali sa zica e ca atunci cand depasesi, uita-te in oglinzi de trei ori inainte sa dai semnal ,si dupa ce-l dai si accelereaza in p… matii de prost chiar daca ai Matiz sau BMW si nu te bucura ca ai prins 130, baga-te dracu inapoi daca vine ala cu 200 si ai aptitudini de sofer. Defapt ce am vrut sa zic e ca vreau sa-mi iau elicopter.

    00
  42. am vazut sosele din mai toata ue+ canada si numai in romania mi se dadeau flashuri cand in localitate mergeam cu 70 pe limita de 50. dar nah, trebuie sa
    totusi, iti dau dreptate, cine sa aplice legile? masina in patrulare ai vazut vreodata? (offtopic: o legenda urbana zice ca celebrul procuror criminalist Ciacanica era injurat de subalterni tocmai pentru ca ii ridica de la birou si ii trimitea sa adune probe de pe teren)
    si de ce crezi ca se face lumea politist in tarile din SEE? din iubire de tara? din dorinta de a avea un job stabil si alte avantaje date de munca la stat? nu ba nene, se fac politai pentru ca poate iesi o spaga.
    in rest, certati-va mult si bine despre cine are prioritate pe banda 2.

    00
  43. Ar mai fi tampitii cu tirul care depasesc un alt tir atunci cand se suplimenteaza cu o banda sensul de mers, in general pe urcare. Asa le-as da cate o amenda…ca pe bou nu-l duce mintea ca daca merge cu 70 si celalalt cu 60 o sa dureze o vesnicie pana termina depasirea. Treaba asta am vazut-o de multe ori pe drumurile noastre. In vest, stau cu totii incolonati.

    00
    • In codul vechi aveai dreptul să depășești viteza maxima în timpul si pe perioada depășirii cea ce era si logic si corect deoarece acum nu mai poți, depasirile uneori durează o eternitate.

      00
    • lasa ca am prins intr-o seara in germania doi tiristi..au mers 10 minute in paralel. Nu mai stiu ce neam erau, nu romani. Flashuri, claxoane, nimic.

      00
  44. Cred ca ar trebui sa fie introdusa si folosirea camerei video de masina. stiu ca la rusi asa este altfel nu iti face asigurare R.C.A. Eu mi-am luat una cand era sa iau un biciclist pe capota a sarit exact in fata mea, am pus frana de am oprit si motorul dar sa se considere proba in intanta in caz de accidente nu sa vina politia sa spuna ca nu sunt OMOLOGATE, ce omologare vrei din moment ce este proba video clara ca doar nu am umblat eu la pixeli…

    00
  45. situatie ipotetica…

    cocalar pe banda 2 cu 140 (deci peste limita). din spate alt cocalar cu 180. flashuri, claxoane… evident, amandoi incalca legea, deci asta nu se mai aplica intre ei doi. deci cocalarul 2 are 2 variante: ori depaseste pe banda 1, ori mai adauga 20 de kmh si depaseste pe deasupra. dupa aia poate sa ii franeze in fata, sa se opreasca si sa aiva o explicatie. cel mai misto e cand cocalarul 1 are in mod legal masina plina de arme mai mult sau mai putin albe…

    00
  46. ce frumos suna teoria. Abia astept sa vad cum va fi pusa-n practica. Daca va fi pusa.
    1.Demararea in tromba.Care e diferenta dintre demararea in tromba si plecarea de pe loc ‘mai rapida’ pt a nu incurca ceilalti participanti la trafic pt ca banda de accelerare nu a vrut sa se desfasoare in intersectia din care ies eu?
    2.Care e „distanta redusa” ? Si cum se va demonstra ca a fost incalcata?
    3.Nici eu nu-i suport pe astia dar nu stiu vreo metododa prin care sa-i linistesc. Uneori ating usor frana. Cat sa se aprinda stopurile. Ca si cum o pisica imaginara mi-a tasnit in fata. Dar de cele mai multe ori cand am posibilitatea ma dau pe banda 1. Dar „in sila”.
    4.Asta mi se pare chiar stupida. Poate ca a accelerat omul si a ajuns pe-o roata accidental. Daca prin manevra sa nu aderanjat un alt participant la trafic nu vad cum ar trebui amendat.
    5.Cum se transpune in cifre „viteza redusa nejustificat” ? Cu aceiasi formula cu care se calculeaza si …limita evitarii oricarui pericol ?
    6.Daca eu dau cu spatele normal dar se trezeste vreun alt participant la trafic ca e agresat de datul meu scu spatele. Si din cauza asta organul poate sa stabileasca ca scolul meu de dat cu spatele era sa-l agresez pe colegul de trafic. Dar cand colo io doar dadeam cu spatele carevasazica.
    7.circulatia pe trotuar e nasoala. Dar parcarea? Parca si aia era naspa. Dar nu am vazut sa se ia masuri in directia aia.
    8.Parerea mea e ca daca nu deranjeaza alti participanti la trafic fiecare sa intoarca dupa cum il tin anvelopele.Cat despre regulamentul parcarilor private nu vreu sa vb ca ne apuca craciunul.
    9.Asta va schimba total modul de a conduce. La fel ca si inventia mea legata de lumea automobilistica. Planuiam sa o lansez in 2016. Se cheama…ROATA.
    10.La asta daca dl politai voia putea sa o faca si inainte. Retinerea talonului si efectuarea ITP-ului intr-un centru RAR. La fel si cu folia pe geamuri sau xenoanele vitan-style.
    11. SI cu crosetatul asta pb e discutabila. Depinde de cum e facut. E adevarat ca uneori omul e obligat sa treaca pe 1 deoarece are in fata un baiat ce dupa ce s-au terminat optiunile la masina el in mai avea bani.Si cei de la reprezentanta i-au dat si optiunea „Banda 2 cnd vrea pla ta”w
    12. SI asta cred ca va fi dificil de demonstrat. Eu am o solutie mai personala. Unii ii zic bull-bar. Daca te ating usor si la mine nu se cunoste probabil ca ai lovit-o cand ieseai din parcare. Ca doar nu erai nebun sa-mi franezi in fata ca un bou ?
    13.La fiecare ” coada” se gaseste cel putin un destept sa se bage-n fata. O data nu am vazut sau auzit sa pateasca vreunul ceva.
    Peste toate LEGILE astea se va aseza praful. Cei ce le incalcau inainte pt ca PCR (pile cunostinte si relatii) …le vor calca si in continuare. Exact din aceleasi motive.Si folia neagra pe lateralele din fata sau xenoanele montate in spatele blocului pe masini ce au vazut lumina zilei inainte de anii 2000 vor continua nestingherite. Asta e vrajeala clasica. Gata mah se face ordine in tara asta. Sa vezi tu cum toti meltenii de pe sosele vor adopta o conduita respectoasa si toti vom traii fericiti pana la adanci batraneti. Si sa nu uit. Platindu-ne taxele la timp pt ca cineva vegheaza pt bunul mers al lucrurilor.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.