Chestia cu cei fără copii care au păreri despre copiii altora

Să explicăm chestiunea pe înțelesul programiștilor. Orice programist care se respectă are un telefon mobil de care are grijă. Îi actualizează aplicațiile, îi schimbă husa, știe în detaliu ce nevoi are, știe ce îi place și ce nu îi place etc. Îl iubește.

Și vine un nene care n-are telefon mobil și îi zice programistului ce aplicații să instaleze în telefonul cel iubit și cum să folosească telefonul. Pentru că programistul nu știe să folosească corect telefonul, iar cel fără telefon știe. Mai mult: se adună mai mulți fără telefoane și-i manevrează pe eunucii porecliți politicieni și se dă o lege prin care programistul trebuie să instaleze obligatoriu anumite aplicații în telefonul cel iubit.

S-ar putea ca un programist să zică: stai frate! eu am plătit pentru telefonul ăsta, eu îl întrețin, sunt la zi cu facturile, am grijă de el – cine ești tu să-mi zici ce aplicații să-mi instalez? Mergem pe ideea că programistul e un om cumsecade, nu folosește telefonul pentru chestii ilegale, nu face nimic împotriva legii. El nu vrea Google Maps, el vrea Waze, dar sunt unii care zbiară că trebuie Google Maps și se dă lege să instaleze obligatoriu Google Maps.

În realitate majoritatea programiștilor de pe la noi sunt niște umili obedienți mediocri. Vor instala Google Maps și vor folosi Waze.

(Clar chestiunea cu copiii e puțin mai complexă, dar am zis să rămânem la elementele de bază, pe înțelesul programiștilor.)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

225 comentarii

  1. Vezi daca ai Android? Luai iPhone și nunti băteai capul

    00
  2. hot take, boss chiar ai cerut cheile de la blog pt saracia asta? reddit ro iti sta in gat?

    00
  3. E mai mult ca la masina. Tu dai banii pe ea, in acte e a ta, faci ce vrei cu ea, dar daca vrei sa iesi pe drumurile publice trebuie sa ii cumperi si RCA, ca sa nu-i lasi pe altii cu buza umflata in caz de vreo traznaie. Pe sofer nu-l duce capul, el n-ar cumpara RCA, dar e mai ieftin pentru toata lumea asa, altfel ar fi tribunalele pline.

    00
    • @Skyler, nu, ca a zis ca vorbim de chestii strict legale. Gen nu bati/abuzezi copilul.
      Cred ca mai corect ar fi logia urmatoare: Ai masina, e a ta, ai ITP, asigurare, etc dar faci ce vrei cu ea, ca e a ta, o bagi prin toate gropile, ii dai talpa cand ai tu chef, faci liniute, si apoi te miri de ce nu o mai cumpara nimeni cand vrei sa o vinzi.

      00
    • Eu cred ca autorul e suparat ca vor politicienii sa bage educatia sexuala in scoli si el ar prefera sa nu afle copiii lui vreodata de sex, ca ei n-o sa faca asa ceva in viata lor, raman vesnic copii. Sau au facut politicienii altceva recent si nu stiu eu?

      00
    • Pana la 18 ani copilul trebuie sa-si vada de scoala nu de ftut pe toate bancile sau prin toate budele

      00
    • Aha, deci cei care au telefon au tot dreptul sa decida ce ar trebui sa faca telefoanele altora, desi nu ei au dat banii pe ele.

      00
    • Pai tu crezi ca posesorii de Android ar trebui sa-si dea cu parerea despre Iphone desi multi nu au folosit unul mai mult de 24 de ore?!

      00
    • Nu iti scapa ironia din comentariul tau?

      00
    • @Xxx Dar vezi ca tot fute prin toate bancile si toate budele, toti copii fac asta.

      Asta se intampla fara educatie sexuala; atunci prin logica nu e mai bine sa stii cate ceva despre sex?

      De gen „hai ma animalule, pune guma asta pe puta ca sa nu faci copii la 15 ani” sau „daca stai cu curul gol pe buda murdara si te futi pe ea uita ce chestii o sa apara pe puta”.

      00
    • @Xxx Dar vezi ca tot fute prin toate bancile si toate budele, toti copii fac asta.

      In ce lume alternativa toti copiii fac asta?!

      00
    • Eu aș duce și mai departe ideea de comparație cu mașina și aș propune să fie comparați copiii cu tesla.
      Numai cine are teslă are voie să-și dea cu ea în coaie!

      00
    • @Xxx, Romania este una dintre tarile in care se intampla asta, in care majoritatea copiilor fac sex inainte de a ajunge la varsta de 18 ani.

      Suntem pe locul al 2-lea in Europa la numarul sarcinilor in randul adolescentelor. Suntem tara in care 10% din nasteri sunt inregistrate in randul adolescentelor.
      Suntem tara in care 70% din populatie au parte de primul contact sexual in perioada adolescentei.

      Deci 70% dintre adolescenti fac sex, dar tu consideri ca ar fi periculos ca acestia sa aiba acces la cursuri de educatie sexuala. Serios vorbind, cel putin in randul baietilor, cred ca incepand cu varsta de 10-12 ani majoritatea au vazut cel putin un film porno.

      00
    • Eu aș lăsa copiii să facă sex oricând vor, oriunde vor și ori-de-câte-ori pot!
      Pentru că altfel îi paște pericolul să devină niște nefutuți care-și vor vărsa neîmplinirile (a.k.a frustrările) în articole și comentarii la zoso pe blog.

      00
    • @AI_core, este in regula. Sa faca sex, dar sa stie la ce sa se astepte si ce mijloace contraceptive sunt disponibile. Si mai ales, sa aiba acces la acele mijloace contraceptive.

      00
    • Andrei G:
      Sa faca sex, dar sa stie la ce sa se astepte…
      Nope!
      Asta ar însemna, in extremis, să condiționezi sexul. Iar asta te-ar conduce, in extremis, să fii ori curvă, ori pește.
      Și nu ne dorim așa ceva copiilor noștri, nu?

      00
    • @xxx da, asa sa’i faci lu fi’tu, sa ajunga un inadaptat care o sa te blesteme pana la capatul zilelor, o sa i foloseasca de minune scoala aia daca n o sa aiba abilitati sociale si prieteni.

      00
    • @Xxx Dupa mintea ta, ar trebui instalate centuri de castitate, ca altfel nu ai cum sa interzici fututul in randul adolescentilor, asa cum ti-ai dori tu. Bravo, boss, uite asa ne intoarcem in Evul Mediu. Nu-i asa ca ar trebui sa interzicem avorturile si masurile contraceptive?
      Nota: Daca nu iti gasesti femeie, vezi ca poti inchiria. Scoate duhu’ rau din tine, din cand in cand.

      00
  4. Pe stilul „Eu te-am facut, eu te omor”

    00
  5. Ce prostie

    00
    • am vrut să comentez exact asta, +1
      hai să zic

      ce prostie sinistră

      00
    • Si eu la fel. Am trecut sa va zic adio. Un comentariu in plus la articolul asta, un cititor in minus pe termen lung. V-a mintit acela care a spus aia cu orice publicitate e buna.

      00
  6. Sa vezi cand telefonul tau se face mare si devine si el programist. Si incepe sa isi dea cu parerea ce aplicatii sa isi instaleze altii pe telefoane desi el n-are telefon.

    00
  7. din pacate nu ai continuat ‘povestea’ telefonului
    daca cel care detine telefonul nu stie sa si-l seteze:
    – nu il pune pe silent cand situatia o impune
    – ringtone-ul e la maxim
    – ringtone-ul e o manea
    – baga un face-time la restaurant si vorbeste tare sa-l auda toata lumea ce smecher e
    – il foloseste la o sala de fitness sa faca poze si filmulete la femei
    – face un live de la volan

    pai daca nici in aceste momente nu am dreptul sa-i spun sa-si bage telefonul undeva atunci nu stiu cand.
    da, e adevarat ca in 80% din cazuri nu trebuie sa te bagi daca nu te afecteaza sau nu cunosti subiectul dar sunt si multe situatii in care poti sa iti dai cu parerea si nu esti parinte: medic, psiholog etc.

    00
  8. Deci aia fara copii s-au metamorfozat direct adulti? Sau au trecut si ei prin etapa in care erau copii, respectiv adolescenti?

    00
  9. Cum imi imaginez eu discutia:
    Vali: Nu te baga bai, ca iti iei m**e cu ideilea astea.
    GUEST_AUTHOR: Stai ma linistit, ca stiu eu ce fac, am pareri.
    Vali: Bine, cum vrei tu…
    GUEST_AUTHOR isi ia m**e.
    GUEST_AUTHOR: O_O

    00
  10. Sau e ca si cum ai intra pe blog la zoso sa citesti despre topoare si chiloti si ai da de comparatii imbecile intre google maps si educatia sexuala.

    00
  11. Da pe aia cu „copilul nu e al parintilor, copilul e al statului” o stiti?

    00
  12. Sigur nu era cu programuisti paralela ta?

    00
  13. N-am copil. N-as sti ce sa fac acum cu unul mic: ce sa-i dau sa manance, cum sa-l imbrac, la ce sa fiu atent.
    Dar am fost copil si pot sa spun ca am o idee despre ce functioneaza si nu in educatia unui copil. Stiu ce au facut bine ai mei cu mine sau unde puteau face mai mult. Deci as putea sa ma dau cu parerea despre educatia unui copil fara sa am unul.

    00
    • Una e sa-ti dai cu parerea alta e sa-i impui … „progresistii” vor mai mult decat sa ai optiuni vor sa alegi doar optiunea lor ca stiu ei ce e mai bine decat tine ce vrei sa faci cu telefonul tau. Varianta initiala e sa ai optiunea sa iti instalezi aplicatia dar unii vor sa te oblige sa iti instalezi aplicatia si dupa aia sa te chinui sa o stergi din telefon

      00
    • …e altfel cand bascu… aaaa… copilul e al tau.

      https://youtu.be/DFjQPIOaW9c

      00
    • copii needucați corespunzător => fac sex=> sarcini nedorite, bts => resurse cheltuie ampulea
      și din banii celor care nu au copii nu mai zic de mame minore și ce șanse au copiii să se integreze în societate, din nou=> problema societății.

      00
    • Ai putea, evident și ai putea avea dreptate. Dar intrând în analogia autorului, ceea ce susțin cei fără copii poate fi uneori ca atunci când Waze te ia, corect dacă vezi se sus, pe o scurtatura unde trebuie sa faci stânga in scurt și tu știi (ca parinte) ca imbatranesti acolo cerșind sa te lase cineva sa intri. Sau pe o străduță printre blocuri iarna după ce a nins. Asta e diferența, știu ca pare puțin, dar nu e. Și nu punem la socoteala temerile părinților aici, ca alea sunt ceva mai grozav.

      00
    • @Xxx, analogia ta nu este corecta. Faptul ca tu folosesti Google sau Waze nu ma afecteaza pe mine nu cu nimic. Daca vrei sa pastram acelasi domeniu, am putea sa spunem ca aplicatia Waze da erori si iti indica sa o iei pe contrasens, lucru care genereaza ambuteiaje masive.
      Si atunci, toti ceilalti care sunt in trafic, au dreptul de a-ti impune sa instalezi aplicatia Google Maps care ofera indicatii corecte si reduce sansa de a genera ambuteiaje, chiar daca ei nu detin un telefon mobil.

      Asa este si cu copiii. Nu poate nimeni sa iti impuna ce jucarii le cumperi, cat de des iesi cu ei in parc, ce haine le cumperi, indiferent daca persoanele respective au copii sau nu. Asta pentru ca niciunul dintre aceste lucruri nu impacteaza societatea.
      In schimb, cand este vorba de accesul la educatie, atunci decizia nu mai este exclusiv a parintilor, fiindca un om needucat afecteaza intreaga societate.

      La fel si ci educatia sexuala in scoli. Daca un copil/un adolescent nu are acces la astfel de informatii, exista oricand riscul unei sarcini nedorite. Iar asta automat impacteaza intreaga societate.

      Probabil si acum 100 de ani cand s-a stabilit ca educatia este obligatorie au fost cativa care nu au fost de acord cu acesti „progresisti” si au considerat ca ei stiu mai bine cum sa-si creasca copiii si ca nu este nevoie sa ai habar de scris si citit ca sa muncesti la camp.

      00
    • @arr, tu „stii” ca parinte ca odrasla ta nu face sex si nu vrei sa afle informatii despre asta. Doar ca nu stii cu adevarat nimic, tu doar vrei sa crezi asta. Statisticile te contrazic, dar nu vrei sa accepti. Vrei sa crezi ca adolescentul de la tine din familie este diferit si nu se lasa condus de hormoni.

      00
    • Andrei, vezi ca majoritatea acestor copii „problema” nu au acces nici macar la educatie … adica nu ajung deloc la scoala, tu stii in ce tara traiesti? Pana si biserica spune asta, dar pentru ca e biserica nu ne intereseaza

      Dincolo de sofismul, adică de minciuna ambalată «credibil», prin care se transmite obsesiv-compulsiv ideea că «avem cel mai mare număr de mame minore din Europa, cel mai mare număr de tineri infectaţi cu HIV din Europa, cea mai tânără bunică din lume» din cauza absenţei din programa şcolară a unei materii obligatorii numite «educaţie sexuală», dincolo de această asiduă încercare de manipulare se află, în realitate, adevăratele cauze ale acestor triste, prin nefirescul lor, statistici: disoluţia familiei şi abandonul şcolar.

      00
    • @Xxx, ai si vreun studiu de unde sa reiasa asta? Sau te bazezi doar pe sofismele bisericii?

      00
  14. Să omorâm toți medicii ginecologi!

    00
  15. Ce e ala un programist? Intreb serios. Cumva programator? Sau o fi cineva ca nevasta-mea, care tine mortis sa-mi faca programul?

    00
    • NOU
      #59

      Un „programist” e definitia frustrarii autorului ca nu e si el programator. Cum e programagiul pentru labagiu, asa e si programistul pentru putopalmist.

      00
    • Proful meu de fizică din clasa a ix-a avea o vorbă: există muzicieni și muzicanți, există fizicieni și fizicanți.

      00
    • La moldoveni e uzual cuvântul asta, aia de dincolo, chiar sunt curios dacă e asa :P

      00
    • Ma intreb cati cititori raman pe aici daca continua seria articolelor la adresa programistilor.

      00
  16. Autorul este exemplul elocvent de analfabet functional (comparatia e absolut bestiala). Pai daca tot am grija de copil (ca de telefon), de ce ma obliga statul sa il tin la scoala, ce nu stiu eu ce sa il invat acasa? (fara home schooling, ca la finalul ciclului tot da examene ca restul). Sunt de acord ca multi isi dau cu parerea fara a avea ceva de spus (autorul este unul dintre ei). Sunt tare curios cum a ajuns el la concluzia ca aia fara copii decid ce si cum in privinta copiilor celorlalti. Si mai ales de ce nu au dreptul de a isi spune o parere? E ca si cum daca n-am masina nu pot spune ca traficul e dezastru. Si de dragul argumentatiei – aia fara copii platesc impozite si taxe pentru educatia copiilor celorlalti, asa ca au tot dreptul sa isi expuna punctul de vedere.

    00
    • Marius, se pare că analfabetul funcțional ești chiar tu.
      Pentru că, în momentul de față, discuția pe tema educației sexuale este tocmai despre necesitatea acordului părinților. Legea adoptată în toamnă/iarnă 2020 spunea că educația sexuală se poate face DOAR cu acordul expres părinților. Iohannis a contestat legea la Curtea Constituțională pe motivul ăsta. În motivarea contestării, Iohannis amintea, printre altele, de „interesul superior al copilului”. Curtea Constituțională a respins legea, iar acum e din nou în Parlament, unde o parte vrea ca educația sexuală să fie obligatorie iar părintele să nu aibă un cuvânt de spus pe tema asta. Interesant e că partea respectivă îi are ca portavoci pe Barna și Cioloș. Adică, niște indivizi care nu au copii vor să decidă ce e bun („interesul superior”) pentru copii altora. Adică exact ca în analogia din articolul postat.

      00
    • Deci e suficient sa dai din cur intr-o noapte ca sa aflii ce e bun pentru copiii altora?

      00
    • Intrebare: de ce plm tot pun doi de i la „afli”? Cum fac sa scap de asta?

      00
    • Deci sa inteleg ca daca n-am copii, nu am voie sa interzic bataia lor prin lege (interesul superior al copilului), sa las asta la latitudinea alora care isi bat copilul (acum ceva ani parintii care considerau ca bataia este ok era destul de mare, undeva la 40% – https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/bataia-la-romani-efectele-devastatoare-pe-care-le-are-asupra-copiilor-479781). Vezi de ce esti analfabet functional. Ai sarit repede ca Barna, Ciolos si Iohannis n-au copii si pervertesc mintea copiilor. Apropo, nu cred ca toti aia din USR+ sunt celibatari fara copii. Si da, e normal ca liderii partidelor sa sustina temele importante pentru partidele lor. Ca asa functioneaza politica si de aia i-au ales membrii lor sefi peste partid.

      00
  17. total de acord cu tine.
    doar ca traim vremuri feministe si lucrurile au iesit putin din matca.

    cea mai buna oglinda a societatii e politica.
    pana mai acum ceva timp nici nu se punea problema sa avansezi in functie daca nu erai casatorit darmite sa ajungi in politica.
    uite ca azi avem un presedinte fara copii, de neimaginat cu cativa ani in urma.

    o generatie care prefera un pet in locul unui copil

    cand ai o societate cu parametrii astia,
    e normal ca orice ratat sa se creada indreptatit sa aibe o parere despre copiii altora.

    ps.
    la noi inca n-a ajuns valul, dar stai sa vezi balci cand vor incepe feministele&co sa promoveze #pubertyblockers

    00
    • uite ca azi avem un presedinte fara copii, de neimaginat cu cativa ani in urma.

      care cativa ani ca omul sta de 10 ani acusi si se vorbeste de 20 de ani sa vina. Stii ca era sa avem prim-ministru musulman?! Si stii ca nu a picat din cauza religiei ;) … asa ca nu mai importa si tu isteria din alte tari, invata o limba alta decat engleza si citeste si tu niste stiri normale

      00
    • Da, eu zic sa-i punem la conducere pe parintii alora 7 din Vaslui, care au violat o fata. Sunt familisti, au copii, clar sunt competenti.

      00
    • „uite ca azi avem un presedinte fara copii, de neimaginat cu cativa ani in urma.” -> nea’ Nelu aplauda zgomotos

      00
    • Pe bune!!!, ce treaba are casatoria, si facutul de copii cu competenta? pe logica ta ala cu 5 copii sa fie sef la fabrica nene.
      Inainte de a avea pareri, mai citeste si tu niste studii sociologice sa vezi de ce avem declin demografic. Pentru cultura ta generala, nea Nicu a dat decretul ala cu interzicerea avorturilor datorita declinului demografic, si nu feministele erau de vina.

      00
    • Marius,
      cati CEO (sau alte animale din zona aia) cunosti sa fie necasatoriti si fara copii?
      Exact.

      Attilla
      Iliescu nu a fost ales, ci s-a instalat singur la putere.
      In mod normal ar fi putrezit la vre-o agentie de stat, oricum era tras pe tusa.

      Skyler
      Tie iti lipseste mintea. Pentru ca fara minte o sa-ti fie greu in viata sa intelegi concepte abstracte.

      XXX
      „putea sa fie” nu inseamna ca a fost. si tu puteai sa fii cosmonaut doar ca …

      00
    • @wtf
      Ginni Rometty – CEO IBM
      https://en.wikipedia.org/wiki/Ginni_Rometty#Personal_life

      Si pun pariu ca daca ma apuc si caut proportia e mai mare de 1/3.

      00
    • @wtf uite ca la asta nu m-am gandit. Multi dintre cei mai de succes CEO pe care ii stiu au chiar mai multe neveste si copii cu fiecare din ele. Tot la fel, multi din ei au divortat inainte sau dupa ce au plecat din functia de CEO, e posibil sa fie o legatura aici.

      00
    • ca barbat cand ajungi la un anumit nivel, iti permiti mai multe neveste.

      borcea din puscarie si-a schimbat nevasta si a facut si copii.

      00
    • @wtf: bai baiatule…poate ai uitat …dar nea’ Nelu a fost ales in cel mai democratic mod posibil….

      00
    • in primul rand cand incepi cu „bai baiatule” si vrei sa fii luat in serios …ehhhhh
      ar trebui sa fiu tatal tau vitreg si sa te accept asa cum esti, altfel te pui singur in postura de clovn.

      in al doilea rand, alegerile tinute de iliescu au fost o mascarada.
      ti-o spun pentru ca le-am trait.

      pana ca si anul trecut, la 30 de ani de la „alegerile democratice” tinute de iliescu, am avut probleme si lumea se organiza pentru se asigura ca nu se fura alegerile.
      esti naiv. poate si de aici limbajul.

      00
    • alegeri furate de Iliescu?!?! in duminica orbului?!?!?
      buhahahaha…e misto sa crezi ca altii au fost de vina…dar nope…din pacate asta este ce au votat 80% din parintii si bunicii nostri…

      00
    • si pe ceausescu il votau 90% din oameni
      dupa logica ta, au fost alegeri democratice.

      00
    • doar ca la Ceausescu votul era „deschis” si beleai pula daca puneai stampila pe altcineva si oricum voturile „oficiale” erau deja stiute

      iar la nea’ Nelu chiar asta a fost dorinta populara atunci

      plm…oi fi eu naiv da’ nici cu tine nu mi-e rusine

      00
    • Din ce-am citit eu, Ceașcă n-avea treabă cu declinul demografic, ci voia musai să fie șef peste 20 milioane amărâți.

      00
    • Attilla

      deci constientizezi ca pe timpul lui ceausescu alegerile nu erau libere.
      dar totusi insisti sa spui ca la cateva luni ele erau sub conducerea luminatului ilici.

      in conditiile in care si anul trecut tot a existat frica ca psd-ul va fura alegerilr (la 30 de ani distanta nu la cateva luni.)

      00
    • @wtf, este rau de tot pe langa subiect daca insisti ca Iliescu a furat alegerile. Da, poate ca a manipulat populatia, dar alea au fost intentiile de vot corecte.
      Sunt dispus sa fac pariu cu tine ca si acum, cand toata lumea are acces la informatii, daca facem un sondaj de opinie in randul celor peste 50-60-70 de ani (adica cei care l-au votat pe Iliescu prima data) si ii intrebam daca l-ar mai vota acum, probabil peste 70% vor spune ca da.

      00
    • Andrei G

      sa stii ca nici ceausescu n-a furat alegerile.
      lumea chiar il vota.
      ca il vota de frica sau din alte motive, conteaza mai putin.

      eu nu inteleg pe ce lume traiti voi de credeti ca oamenii (sau sistemul) se pot schimba in cateva luni.
      de tot insistati in prostia aia ca iliescu a castigat democratic alegerile.
      nu a fost nimic democratic in alegerile alea.

      abia prin 96 poti zice ca alegerile au fost partial democratice.
      si asta mai mult pentru ca tara era intr-un dezastru economic de neimaginat azi.

      repet, noi azi la 30 de ani de la revolutie strangem din cur o data la 4 ani sa nu fure astia alegerile si mintea voastra bese idei ca in 90 erau alegeri democratice.

      00
    • @wtf, ti-ai continuat ideea ignorand in totalitatea argumentul meu. Nici macar nu ai incercat sa il combati, pur si simplu ai trecut peste.
      Nu este vorba ca in ’90 ne-am transformat peste noapte in democratie, eu spun doar ca Iliescu nu avea concurenta atunci imediat dupa Revolutie. Efectiv nu aveai pe cine sa votezi, oamenii nu cunosteau alti condidati.

      00
    • Andrei G
      furt = alegeri nedemocratice

      „eu spun doar ca Iliescu nu avea concurenta atunci imediat dupa Revolutie”
      asta pentru ca era urmatorul dictator si nimeni nu indraznea sa i se opuna.
      iar lumea a facut ceea ce facea si cu dictatorul de dinainte, l-a votat „din datorie fata de patrie”.

      imagineaza-ti un puscarias care s-a nascut si a crescut toata viata in puscarie si la un moment e pus sa aleaga un conducator.
      pe cine crezi ca va alege, pe cel care a condus puscaria pana in acel moment sau pe un necunoscut?

      n-a fost nimic democratic in mascarada aia numita „alegeri libere”.

      00
    • esti dus rau de tot cu pluta

      00
    • Voi stiti ca nici nea Nelu Iliescu (pentru aia mai tineri: presedintele “ales” in 1990, a domnit intre 1990 si 1996) nu avea nici el copii biologici?
      Robocop nici macar la asta nu e primul😀

      00
  18. Da stiu ca guestu’ asta ara puta mica rau de tot. Sau e chel. Sau cu mustata. In sfarsit, cu problema mari frate…..

    00
  19. Nu mai lăsa toți vecinii să scrie pe blog, după ce ați făcut un grătar împreună

    00
  20. Tot ce pot spune despre spârcăiala asta fără sens e că mi-e rușine că pentru câteva secunde am crezut că e scrisă de Răzvan Coloja (eram obișnuit că scrie des) apoi am verificat numele și m-am liniștit.

    00
  21. Sa faci o analogie intre un copil si un telefon mobil este de-a dreptul un cretinism dus la extrem

    00
  22. După părerea autorului cei mai în măsură să dea sfaturi sunt programiștii de etnie și aia din zonele sărace că au cele mai multe telefoane.

    00
    • Corect, cine poate fi mai in masura sa-si dea cu parerea despre cum ar trebui educat un copil, daca nu cei care au cate 5-6 copii? Cam asta este logica autorului.

      00
    • Andrei, asta cu numarul de copii este logica ta … logica autorului e ca nu intrebi un virgin despre sex, nu ca cei cu mai multe telefoane decid pentru cei cu mai putine telefoane.

      00
    • @Xxx, sa spunem ca am exagerat cu asta cu numarul de copii. Dar oricum, conform logicii din articol, ala care are 5-6 copii este la fel de in masura sa isi dea cu parerea ca tine (nu stiu cat copii ai si nici nu conteaza).

      Acum, ce nu am inteles eu foarte bine este daca aceasta mentalitate se aplica doar in domeniu educatiei sexuale sau in orice domeniu legat de educatia copiilor?
      Adica eu daca nu am copil, am voie sa spun ca nu este in regula sa iti lasi copilul sa moara de foame? Sau sa spun ca nu este in regula sa il trimiti la cersit?

      00
    • Logica autorului e cam de kkt. Conform acestei logici propun ca doctorii care nu au avut cancer sa nu mai trateze bolnavii de cancer. Sau cine nu are blog sa nu mai comenteze pe aici ca nu e in masura sa isi dea cu parerea.

      00
  23. Mai tarziu, cand „telefonul” creste mare si se face „PC desktop”, sa nu se mire cand isi ia prima bataie de la un necunoscut, sau cand seful in concediaza pe motive de nesimtire sau incompetenta. Ca necunoscutul sau seful au sau n-au copii n-o sa mai conteze, copilul va fi deja adult.

    Desi am auzit des replica „dar e doar un copil” folosita in Romania, de la infractori de 15 ani pana la betivani violenti de 28-30 de ani care nu sunt arestati pentru tentativa de omor.

    Ne dam cu parerea, fiindca acel copil va ajunge adult deci tot noua celorlalti ni-l lasi in carca daca nu stii sa ti-l cresti.

    00
  24. NOU
    #100

    Bă, eu n-am copii și n-am păreri publice despre copiii altora; din partea mea să nici nu-i văd și e totul perfect. Ce constat, în schimb, este cât de multe păreri au cei cu copii. Evident, fiecare cuplu zice că DOAR ei folosesc metoda corectă de a crește plodul, restul de părinți traumatizându-și progeniturile pe viață. Frumos, la nivel declarativ, dar fail total în practică. Generații de copchii mai nesimțiți și mai manipulatori sentimentali ca ăștia crescuți alternativ n-am văzut. Și părinții după o vreme cedează (deși la nivel declarativ tot o țin cu metodele lor dăștepte), ceea duce la întruniri horror în care copiii își fac de cap maxim, părinții nu iau măsuri, iar eu abia aștept să nu-i mai văd. Observația mea umilă e următoarea: copilul până la o vârstă destul de înaintată e, practic, un sinucigaș. Tocmai de asta, până la vârsta aia, nu-i dai, tată, atâtea opțiuni și libertăți, pentru că nu le poate gestiona. Copilul trebuie monitorizat și trebuie învățat cine e regele în casă, nu-l lași să te domine, să ți se urce-n cap. O s-o sugi grav, dacă-l lași. Dar eu n-o să-ți zic nimic. Mult succes. Dar al meu, de o să am unul vreodată, o să mai ia o palmă când se impune și n-o să moară. Că n-ați murit nici voi, ăștia care vă oripilați.

    00
  25. Ce kkt am citit?

    00
  26. Nu stiu cum sa o zic asa, politic corect, dar o sa o trantesc aici:

    PREA MULTA LIBERTATE STRICA!

    Multi, da’ multi oameni sunt complet idioti, inclusiv (cu maxima certitudine pe anumite domenii mai multe sau mai putine) subsemnatul.

    Vad ca in ultimii 20-30 de ani toata libertatea de opinie plus internetul au nascut monstrii (cel mai la indemana exemplu: madam Olivia Steer). Nu stiu care e solutia dar clar nu ne intreptam pe drumul ce bun. In loc sa ne canalizam energia sa evoluam sa descoperim chestii, ne pierdem timpul demonstrand la toti idiotii ca sunt idioti. Nu ii poti nici lasa chiar asa de capul lor ca uite unde am ajuns. Se inmultesc, se aliaza si prin majoritate cuvantul lor devine lege. Ma gandesc cu groaza la viitor.

    Revenind la discutie, doamne feri sa invete copii ce sunt alea boli cu transmitere sexuala, cum functioneaza chestiile, ce e ala un ciclu etc. Nuuu, sa o invete bunica ce e cu sangerarile alea, ca nu a fost eva cuminte acum 6000 si ceva de ani in timp ce sta cu carpe sa nu mai stiu ce in chiloti.
    Sa nu stie sa se duca naibii la ginecolog la primul miros mai dubios, sa stea asa ca nu are nimic.
    Problema nu ar trebui sa fie cursurile, ci programa. Ce se va preda efectiv. Dar e ok, facem analogii cu telefoanele prin care sa demonstram clar daca esti IT-st esti idiot si ai cap doar sa nu iti ploua in gat. E fix acelasi lucru cu: esti prost ca esti moldovean. Sa ii bagam pe toti in aceeasi oala.

    De mult nu mai citisem asemenea balarii pe acest blog.

    00
  27. Daca telefonul programistului ajunge sa violeze alte telefoane (de exemplu), mai noi sau mai vechi, atunci e ok sa iei programistul impreuna cu telefonul lui, si sa-i dai pe amandoi prin masina de tocat carne?
    Ai telefon, fa ce p. ta vrei cu el, dar e nasol sa auzim ca telefonul tau pirateaza alte telefoane, explodeaza prin metrou sau ce p. mea mai face el, ca esti tu idiot si nu ai grija de el.

    00
    • Sa nu mai spun ca multi se plictisesc de telefoanele vechi, cauta noi, multi le tin pentru garantie. Nu le incarca, nu le sterg, nu le cumpara husa…
      Iar cand li se sparge ecranul, cu pericol ca un ciob sa intre in baterie sa o faca sa explodeze in public, nu-si asuma, spun ca „Producatorul e de vina”.
      Dar Producatorul nu spune sa te caci in el de telefon, ca „merge si asa”.
      E ok acum, putem sa ne oprim din metaforele astea de rahat, cu „telefon si programist”?
      Cacat.

      00
  28. Nu e chiar asa pentru ca asta ar insemna ca cei fara copii sa stea nepasatori atunci cand observa ca parintele ii face rau copilului.
    Spre deosebire de telefon, copilul nu este o proprietate asupra caruia TU ca parinte ai putere absoluta. Ca parinte ai dreptul sa il cresti, sa il educi si sa il iubesti atat timp cat te incadrezi intre niste limite. Acele limite sunt stabilite de catre guvernanti, si de pariniti si neparinti.

    00
  29. Daca esti parinte, evident ai o idee in plus despre cum functioneaza lucrurile cu un copil dar nu te face vreun expert autorizat absolut in privinta asta. Copii sunt diferiti, reactioneaza diferit si rezulta ca ce stii tu despre copilul tau nu se potriveste deloc cu un alt copil si nu se potriveste de multe ori nici cu fratele sau sora primului copil, genetica este o chestie destul de amuzanta chiar daca mediul de crestere este acelasi.
    In general daca copiul sau copii sunt bine educati si este o placere sa stai pe langa el/ei , nu apar discutii.
    Comparatia cu telefonul mobil este haioasa.

    00
  30. Fiindca este exact acelasi lucru si se aplica aceeasi logica. Minore insarcinate = telefoane in rate. Deci de ce sa intervina societatea sau sa isi dea cu parerea despre ce minore lasi tu insarcinate. Sunt minorele tale, faci ce vrei, boss.

    E o problema si exista o discutie pe tema asta. In cele din urma majoritatea va alege in parlament, referendum, la antena 3, unde o fi.

    Dar discutia trebuie sa existe.

    00
  31. NOU
    #110

    Ce-i ala “programist”?

    00
  32. Tocmai mi-am amintit că în liceu (industrial) aveam un director care făcea paralele de genul ăsta fără niciun argument doar lipea concluzia a ce vrea să demonstreze. Mai mult, avea obiceiul să ne întrebe: ce vă place, ce nu vă place, ce ați schimba la această școală? Un elev spune că ar fi bine să pună niște balustrade la scările abrupte care duceau din stradă spre liceu, mai ales iarna când picam toți pe acolo. Răspunsul imbecilului? NU este o soluție bună, fiindcă dacă balustrada e de lemn deasupra, putrezește, iar dacă e de fier atunci oricum nu se ține nimeni de ea dacă e frig afară.

    00
  33. Deci profesorii fara copii sa nu aiba dreptul sa predea copiilor si nici sa nu aiba de a face cu programa scolara, ca de unde sa stie ei ce au nevoie sa stie copiii despre matematica, romana, literatura si biologie, doar nu au copii…De asemenea, medicii care nu au copii sa nu aiba voie sa trateze copii, de unde sa stie ei cum functioneaza anatomia unui copil daca nu au copii…aaa au invatat din carti…termina ma..n-are cum. Se stie ca odata cu expulzia vine intelepciunea.

    00
  34. Ai sa-mi trag un cap in gura – Nokia mea cea frumoasa a venit cu un pui de iPhone acasa!

    00
  35. ai vrut sa faci o comparatie a la Presura dar ti-a iesit … nimic #nextplease

    00
  36. Sau sa spunem ca unii insista rau de tot sa bagi un antivirus incomplet evaluat (cu aprobare de utilizare de urgenta cica) in telefon ca ‘este spre binele lui’. Nu se stie prea bine ce setari modifica prin registry, ce locatii de memorie sunt accesate de antivirusul acela si cat timp. Se cunoaste cat de cat bine doar targetul lui. Desi telefoanele mici au un risc infim de a dezvolta forme grave de viroza. Ii lasi sa-si dea cu parerea (asta o vor face oricum) si chiar sa bage antivirusul sau te gandesti tu cum este mai bine ?

    00
    • Te gandesti tu cum e mai bine, logic, chiar daca tu esti tractorist de meserie. Ai vazut scris intr-un ziar in timp ce taiai parizerul pe el ca exista locatii de memorie si registri si acum te temi ca ar putea avea asa ceva si telefonul tau. Ziarul il arunci pe marginea drumului dupa ce termini de mancat, dar informatia o pastrezi.

      00
  37. in sfarsit, avem cel mai prost articol din istoria zoso.ro.

    00
  38. Așa tâmpenie de post mai rar.

    00
  39. Nu sunt programator, lucrez la spatii verzi, poti sa imi dai un exemplu din domeniul meu sa inteleg si eu ce vrei sa zici!

    00
  40. N-am blog, nu ma pricep la bloguri si probabil ca ar trebui sa tac, dupa cum sugereaza autorul postului.
    Stiu, blogul lui Vali, tarlaua lui, face ce vrea. Dar cam multi oaspeti in ultima vreme.

    00
  41. Nu am copii, dar am nepoti. Si chiar daca nu as avea nici nepoti, tot mi-ar pasa de ce se intampla in jurul meu. Se cheama trai in comunitate. Ce zice autorul e cam asa: ce daca suntem primii la boli cu transmitere sexuala si mame minore, nu-s copiii tai, vezi-ti ba de telefon! Eu iti urez un calduros sictir! Scoate-ti-va degetele din cur si hai sa traim intr-o societate orientata spre progres. Progresul societatii e benefic pentru toti, chiar daca avem copii sau nu. Iesirea din saracie incepe cu emanciparea femeii, nu am zis eu, au zis altii mai destepti ca mine. Cam greu sa se emancipeze o femeie care are 2 copii facuti pana la 18 ani, si ramasa cu 10 clase. Copiii aia ce viitor au? Hai ca ma duc sa intalez Google Maps.

    00
    • Nu suntem primii la BTS, ne intrec altii cu educatie sexuala … poti sa cauti link-uri cu cifre daca se poate

      00
    • Dacă are 10 clase e bine, poa’ să facă o școală de meserii, se poate înscrie la liceu la seral, mai face 2 sau 3 ani (știu că la seral se face un pic mai mult), dă BAC-ul, face o postliceală, ceva.
      Foarte multe în situația asta n-au nici cele 8 clase obligatorii.

      Știu o tipă care n-a făcut liceul la vârsta obișnuită. Nici măcar n-a fost din cauza unui copil. S-a apucat de liceu la 34-35 de ani, în același an cu copilul cel mare, ca să poată promova la job.
      Experiența și cunoștințele o calificau pt promovare, dar avea nevoie și de BAC.

      00
  42. Love it! Orice trigaruieste A(i|u)TIstii e perfect.

    00
    • Mandru de cum ai dat-o p’aia cu aitistii nu?

      00
    • Mai mandru de manutele in jos. Arata ce capabili sunt.

      00
    • Dar de unde toata frustrarea asta? Se vede cat de prost informati sunt oamenii atunci cand considera ca oricine are o parere diferita de a lor este IT-ist. Asta desi daca il intrebi pe @Boris de exemplu cu ce se mananca domeniul IT probabil ca habar nu are. El crede ca toti cei care lucreaza la birou in fata unui calculator sunt IT-isti.

      00
    • Andrei, ce frustrare tati? Eu am zis doar ca imi place articolul. Frustrare e prin comentarii la cati dau cu ue, doar ca s-a zis de ei, desi articolul n-are nici o legatura cu IT-ul. In rest stai linistit, am dat de mancare la mai multi „soareci” de astia decat linii de cod ai scris tu vreodata.

      00
    • @Boris, sunt convins ca ai dreptate fiindca eu nu am scris niciodata linii de cod. Poate doar daca vrei sa iei in calcul cursurile de programare din liceu si facultate. Dar in schimb, nu am lucrat niciodata ca programator.

      00
  43. Povestea cu adevărat tristă este a lui Gică care n-are telefon că nu-l lasă nevasta. Și când îi spui că n-are telefon e super-turbat de nervi și te înjură cu spume la gură, în loc s-o convingă pe nevastă să-l lase să-și cumpere telefon sau să accepte că poate n-are nevoie de telefon. Valabil și invers, poate nevasta vrea telefon, dar nu vrea Gică. Și-atunci nevasta e aia care face circ.

    Cuplurile în care amândoi au decis că nu le trebuie telefon sunt alea în care Gică se uită un pic la scandal, ridică din umeri și-și vede mai departe de treabă.

    • „…în care amândoi au decis că nu le trebuie…”

      nu exista asa ceva.
      viata e lunga iar la un moment dat vine si momentul ala in care vei vrea.
      doar ca ea nu mai poate asa ca ori o schimbi ori „ramai de carauță”

      00
    • Daca n-ai masina nu ai voie sa ai o parere impotriva masinilor care polueaza. Daca ai o parere contra, inseamna ca esti doar invidios pentru ca nu ai si tu masina care polueaza.

      00
    • Ovidiu, mergând pe raționamentul Guest_Author, nu comenta despre cupluri fiindcă tu însuți nu conviețuiești cu nimeni, nu ești căsătorit cu nimeni.
      :)

      00
    • ,,viata e lunga,,
      @wtf -student anul I Facultatea de Automatică și Calculatoare.

      00
    • @boros Corect, oamenii care nu sunt într-o relație de cuplu n-ar trebui să dea sfaturi despre ce să facă într-o relație. Și nici n-ar trebui să bage strâmbe femeii „de ce umbli cu ăla, n-ai auzit ce se spune despre el” că „știu eu o tipă care-l cunoaște bine de la București” și telenovele de-astea. Experiența personală îmi spune că nu funcționează.

  44. Nenea Steve a zis tot ce era de zis pe subiectul asta, si a zis-o si intr-un mod funny. Cine n-a vazut, merita 3 minute din viata voastra – https://www.youtube.com/watch?v=ekoDt_uxb_E

    00
  45. Nu mi-e teama de educatie sexuala, mi-e teama ca activistii lgbtqplm vor sari cu totii sa isi bage mizeriile in manualele de educatie sexuala.

    Societatea are nevoie de o discutie despre sarcina, si despre boi venerice. Corect.

    Societatea nu are nevoie de propaganda lgbtqxyzsietc in scoli, in care sa se explice copiilor ce normal este sexul homosexual.

    E diferenta dintre „vrei o prajitura”? sigur, si „vrei o prajitura in care am bagat jumatate de kil de otrava de sobolan”? „du-te-n plm de aici cu prajitura ta”.

    00
    • vine lgbeteii si ne fute micutii in cur…vai doamne, apara si pazeste…

      00
    • @Atilla, na, bisericii nu i-a placut niciodata concurenta.

      00
    • daca faceau aia propaganda pe vremea ta, erai acum travestit?

      00
    • Ai spus adevarul, acesta este motivul real pentru a introduce noua materie! Se doreste homosexualizarea LUMII!

      Si totusi Iisus ii cheama pe oameni la El, pentru mantuire! Ca apoi vine judecata cea mare.

      00
    • @Attila

      Vrei exemple in care activistii lgbt au facut proganda pentru sexul cu minori?

      Din pacate n-am timp acum, dar sunt sigur ca le poti gasi si singur.

      Au fost foarte dese.

      00
    • Poți sa bage și lgbt, nu ma deranjează. Mai bine le explica cineva decât sa tragă singuri concluzii din ce vad în jurul lor.

      Orice serial/film acum are un cuplu de pirtari chiar daca nu își au rostul în subiect sau pe cineva cu sex incert.

      Plm, în ultimul Star Trek, pe personajul principal îl cheamă Mihai și e muiere iar biologul ii da ciuperci medicului în fiecare episod.

      Da ba, o fi normal, treaba lor, dar acum nu mai poți gusta un film sau serial fără sa se caute careva de hemoroizi.

      Asa ca mai bine le prezintă un pedagog cu experienta situația reala.

      00
    • poti defini mai clar acesta „propaganda penttru sexul cu minori”?!?!

      au zis ceva de genul „Ionel, este obligatoriu sa accepti sa te sparga nenea Costel!” unde Ionel are 4 ani si nenea Costel 45

      sau au zis ceva de genul „Copii, aveti 14, 15, 16 ani…corpul vostru trece prin niste transformari, e normal sa le acceptati si chiar puteti face sex….dar e bine sa stiti: bts, sarcini, igiena etc”

      ca e diferenta intre astea doua

      00
    • @mac gregor, este foarte misto comentariul asta cu: „Vrei exemple? Eee… uite ca eu nu o sa-ti dau niciun exemplu. Cauta tu singur pe Google tot ce este necesar care sa sustina parerea mea.”

      00
    • Chiar as vrea sa vad niște exemple unde legebeteii au propovăduit sexul cu minori. Eu n-o sa fiu ipocrit acum sa pretind ca ma bucura iesirea lor în evidenta, dar asta e prima oara când aud.

      În al doilea rand cred ca lumea confunda sexul cu pornografia. Minorii vor face sex indiferent de ce legi dai tu și vor face sex cu ce partener vor ei, nu exista vreo lege care sa nu iti dea voie sa te futi la 13 ani daca te mănâncă și te-ai saturat de laba. Ar fi chiar culmea.

      00
    • Avem o vecină ce stă în aceeași curte cu fata și ginerele, care au un copil de 8 ani.
      Familia asta are trei câini, doi pechinezi corciți și o corcitură de ogar. Toti masculi.
      Se călăresc căinii ăștia de dimineața pâna seara.

      Întrebare pentru mac_gregor: ce învață nepotul vecinei din acest comportament?

      00
  46. In aceeasi ordine de idei, si aici pe blog oamenii dau lectii despre gusturi vestimentare si moda, char daca nu au asa ceva. :D

    00
    • Same same, but different. Felul in care cresti si educi un copil are repercursiuni si asupra altora, ca traim intr-o societate, si exista niste contracte sociale intre noi. Ca te imbraci „altfel” e strict problema ta, atata vreme cat nu iesi in puta goala pe afara…

      00
    • Da, reperCURsiuni, zice bine Gabi.

      00
  47. îi fac root, eu l-am făcut eu îl omor

    00
  48. Trebuie sa imi spui neaparat ce faci cand telefonul tau vine la tine cu folia sparta. Evident, presupunand ca e un telefon-fata, si presupunand ca telefoanele au gen, si presupunand ca n-ai vorbit cu ea niciodata despre spartul foliei. wink wink

    00
  49. @GUEST_AUTHOR, esti idiot.

    (Waze a fost cumparat de Google in 2013)

    00
  50. Având în vedere că ăla fără telefon plătește nota de plată pentru abonamentul tău la serviciul telefonic, eu cred că ar trebui să-l asculți.

    00
    • Si eu am platit (o parte din) nota de plata pentru Arena Nationala sau pentru federatia de caiac-canoe dar nu m-am dus sa mazgalesc la primii cu markerul pe proiect nici la astia cu caiacul nu merg sa le spun cum sa vasleasca la antrenamente.
      In alta ordine de idei toti avem dreptul la o opinie si ar fi civilizat sa ascultam si sa tinem cont si de opiniile celorlati, dar, daca vreau sa-mi fac o casa vorbesc cu un constructor, daca vreau o masina intreb un mecanic sau un posesor al modelului respectiv, daca vreau sa ma apuc de caiac-canoe ai ghicit deja …
      Cam asa inteleg eu articolul asta, ca parinte as vrea sfaturi de alti parinti sau de la specialisti in domeniu (educatori, psihologi, etc).

      00
    • @Bodi, deci daca vine Mirela din Cucuietii din Deal care are 7 copii facuti cu 3 barbati diferiti, primul copil venind pe lume cand avea doar 15 ani, ea are dreptul sa-si dea cu parerea despre educatia sexuala in scoli, nu?

      Pana acum nu am avut educatie sexuala in scoli, fiecare si-a educat copilul cum a stiut mai bine, si suntem pe locul 2 in Europa la sarcini in randul adolescentelor. Esti de acord cu mine ca asta inseamna ca parintii (in totalitatea lor, nu luati individual) au facut o treaba proasta?
      Si atunci, de ce ai lasa o decizie in acest domeniu in mainile celor care stim sigur ca nu s-au descurcat pana acum?

      00
    • @Andrei G daca tot am luat-o pe panta opiniilor nepopulare hai sa continui.
      1) In primul rand te rog sa recitesti ce am scris si sa-mi spui unde am zis eu ceva despre educatia sexuala.
      2) Daca Mirela dupa primul copil nu s-a prins cum se fac copiii atunci problema ei nu este lipsa educatiei sexuale. La fel si in cazul doamnei indelung sharuite pe Facebook care a avut nevoie de 4 avorturi ca sa a junga la un doctor care sa-i explice si ei despre educatia sexuala.
      3) Daca totusi Mirela si-a crescut cei 7 copii si „i-a facut oameni” cred ca am avea de invatat mai mult de la ea decat de la 99% din politicienii romani care mananca rumegus pe tema asta si de la pareristii care suntem noi pe aici prin comentarii.
      4) Eu am facut liceul acum mai mult de 25 de ani si imi aduc aminte si acum cum la ora de dirigentie cu toata jena pe care o putea avea un om de 60 de ani crescut in comunism dirigintele nostru ne-a vorbit cum s-a priceput el despre educatia sexuala. Ca sa vezi ca era ceva in programa si acum 30 de ani.
      5) Faptul ca tu si altii habar nu aveti ca in momentul de fata programa din Romania cuprinde notiunile de educatie si igiena sexuala de care ar fi avut nevoie Mirela cea ipotetica e o dovada in plus despre cat de usor pot fi manipulati oamenii cu 2 postari pe FB si un discurs mediocru pe o tema la moda.
      5bis) De ce oare acelasi partid care sustine scandalul pe tema noii legi nu a facut nimic in mai bine de 6 luni de guvernare sa se asigure ca programa deja existenta este si implementata?
      7) Poti sa-mi spui cat la suta din adolescentele care ne ridica pe locul 2 in Europa mai erau in scoala cand au ramas insarcinate? Poti sa-mi spui cat la suta din ele apartin unei minoritati etnice pentru care mamele adolescente sunt o cutuma acceptabila social? Daca nu ai/aveti cifrele astea si multe altele de unde stiti ca solutia este cea indelung discutata?
      8) Ai si vreo solutie pentru a schimba normele acestei minoritati in afara de legea asta noua a educatiei sexuale?
      9) Faptul ca numarul mamelor adolescente continua sa scada de la an la an indica o evolutie a atitudiniii societatii fata de fenomen. Ai vazut vreo analiza pe tema asta? Ceva solutii de grabire a procesului? Sau discutiile trebuie sa fie la nivel de galerie de fotbal sa nu ne obosim prea tare neuronii?
      10) Scoala romanesca face o treaba destul de proasta in domeniul educatiei copiilor pentru viata (financiara, civica, etc.). De ce ar fi altfel fix in cazul asta?

      Parerea mea despre subiect este ca atat parintii cat si scoala au o datoria de a-i educa pe copii in domeniul asta. Avem deja notiunile respective stipulate in programa scolara, ar trebui sa ne indreptam energia in directia aplicarii ei.

      00
    • @Bodi, haide sa-ti raspund punctual:

      1. Daca citeai comentariile de pe aici vedeai ca discutia este in principiu legata de educatia sexuala in scoli. Dar puteam sa extindem la orice fel de educatie.
      Inteleg ca Mirela din Cucuietii din Deal care are 7 copii facuti cu 3 barbati diferiti are toate drepturile sa dea sfaturi legate de educatia copiilor?

      2. Nu am zis ca Mirela mai are o problema cu educatia sexuala dupa primul copil, am zis doar ca parerea ei in domeniu teoretic valoreaza mai mult decat parerea mea, fiindca eu nu am copii. Ea stie foarte bine daca informatiile despre contraceptie trebuie sa ajunga sau nu la copii. Cel putin asa inteleg de la tine.

      3. Sigur, daca Mirela si-a crescut cei 7 copii si i-a facut oameni merita sa-i ascultam opinia. Dar tu cand ai facut primul comentariu nu ai luat in calcul asta. Criteriul ales de tine a fost doar daca are sau nu copii, nu si modul in care i-a crescut

      4. Exact, omul acela a incercat sa va invete ceva. Dar conform articolului la care comentam acum, tu nu ai dreptul sa iti dai cu parerea daca a fost bine sau nu ce a facut dirigintele tau, pentru ca nu ai copii.

      5. Uite aici tu ai demonstrat ca nu ai habar de lege. Daca ai fi avut, stiai ca exista un curs optional de educatie sanitara care oricum nu se face in toate scolile si pentru care parintii trebuie sa isi dea acordul explicit. Si dupa cum vedem din articol, parintii considera ca astfel de informatii le rapesc inocenta copiilor.

      7. Aici ai oarecum dreptate, problema este mult mai grava in randul comunitatilor de romi, dar ramane destul de grava si in randul populatiei generale.

      8. Nu, nu am o solutie aici. Dar sunt discutii diferite si nu poti merge pe o gandire de genul: „daca nu rezolvi totul, nu are sens sa rezolvi nimic”.

      9. Numarul de mame adolescente scade in contextul scaderii natalitatii in general in Romania. Dar procentual, din numarul total de nasteri, cifra este cam aceeasi in ultimii ani.

      10. Posibil ca scoala romaneasca va face o treaba destul de proasta, dar totusi trebuie incercat.

      Conform autorului articolului, precum si a comentariului tau initial, parerea ta este irelevanta tinand cont de faptul ca nu ai copii.

      00
  51. Chestia e ca device-urile astea au anumite capabilitati hardware.
    Chiar daca tu crezi ca controlezi soft-ul, sunt niste linii de cod parsive care fac telefonul tau sa se dezlantuiasca sau macar sa vrea sa fie acceptat pe net.
    Acuma mult prea multi utilizatori credeau ca poti sa te aperi de malware si alte chestii daca pui incarcatorul sub icoana, ignori problema, il iei in mana si ii zici ca il omori daca da date la Google, si alte dinastea.
    De aceea a iesit solutia cu update obligat, sa se aduca softul la anul 2021.

    00
  52. educatia unui singur copil este in mare parte responsabilitatea adultilor care i-au dat viata.

    educatia tuturor copiilor, ca grup social, este resposabilitatea intregii comunitatii din care fac parte indiferent ca unii memebri ai comunitatii nu au la randul lor copii.

    00
  53. Chestia mișto cu programiștii care se autocastrează este că le dispare moștenirea genetică relativ rapid la scară istorică. Se zvârcolesc puțin când își dau seama că sunt punct terminus, dar cum și-au anulat instinctul de reproducere nu este nici o pagubă din punct de vedere statistic. O generație slabă, fără relevanță pe termen lung. În următorii 30-40 de ani ajung la pensie și vor fi supuși eutanasiei, copiii altora nu vor avea chef să le plătească pensii. Se vor mai zvârcoli puțin și atunci, dar nu foarte tare, vor avea atrofiat și instinctul de conservare.

    00
    • Desigur, nu putea exista cel mai prost articol din istoria blogului fara sa apara cel mai prost comentariu. Doar norocul a facut ca acesta sa apartina si celui mai prost comentator.

      00
    • Senzația de libertate va fi amplificată de posibilitatea de alegere a serului pentru eutanasie.

      00
    • George rămâi la istoria ta, nene. Pe bune, te depășește conversația și logica asta. Poți să știi mult mai bine ce-i trebuie puștanilor chiar dacă nu ai unul de-al tău.
      Știi de ce? Însuși părintele sau părinții se prostesc automat când e vorba „de al meu”.

      Ce exemplu mai clar doveditor că familismul corupe sau se află în epicentrul oricărei măsuri de corupție și permeare de prostie decât Ceaușeștii? Mnoh, clar știau mai bine ce le trebuie decrețeilor, că au avut, câți, 2-3 progenituri? Clar nefamiliștii ăia au făcut bine că erau tăcuți, nu?

      Plm…

      00
    • Eu tot nu pot să înțeleg cum George Damian scrie destul de coerent și bine despre subiecte istorice (deși a mai avut câte un articol in care a fost luat la bani mărunți de cineva care se pricepea mai bine la subiect și i-a desființat niște speculații), iar la subiectele contemporane e incredibil de prost. O fi având personalitate multipla sau e maniaco depresiv (Răzvan T, ajutor aici!) că nu pot să cred că aceeași persoană poate fi așa.

      00
    • Perkele, nu este reală autocastrarea în rândurile generației născute după 1990? Sistemul de pensii nu intră în colaps? Eutanasia nu este pe cale să devină o practică curentă în Europa? Că nu vrei tu să accepți realitatea e o chestie irelevantă la scară macro. Îți explică dl Coloja că înjurătura semnalează neputința, nu mai poți confrunta fenomenul și ajungi să scoți aer pe gură pentru că nu mai poți face altceva.

      00
  54. deci imi trebuie musai copil sa spun ca lipsa educatiei sexuale naste monstrii? Femei care iau pastila de a doua zi in loc de anticonceptionale, d-astea?

    Si, pentru a deveni apt sa vorbesc tre doar sa fut fara prezervativ. Pai, asta e simplu. Mi-era teama ca ma pui sa citesc mai mult, sa ma educ. Aparent tre doar sa fut fara prezervativ si sa ma rog sa nu fie prea tarziu

    00
    • „Trebuie să fii gay să susții drepturile pentru cuplurile LGBT”

      00
    • „Femei care iau pastila de a doua zi in loc de anticonceptionale, d-astea?” -> vezi ca ai scris „avort” gresit ;)

      00
    • @Attilla nu tati, pastila de a doua zi. Ca domnu nu folosea prezervativ si anticonceptionalele sunt pline de hormoni.

      00
    • Se pare ca tu nu stii nici macar faptul ca exista educatie sexuala in programa din Romania. Pentru asta iti trebuie „decat” acces la internet nu e nevoie de copii.
      Dar hai mai bine sa mai facem o lege si kilometrii de virtue signalling decat sa vedem de ce nu se aplica cea pe care o avem.

      00
  55. Guest_Author

    Dacă tu conduci prost în timp ce vorbești la telefonul ăla, ce zici, trebuie neapărat să am mașină/permis de conducere să știu că ești un dobitoc degenerat ce n-are voie să fie nici la volan și fără telefon?

    00
  56. „umili obedienți mediocri”

    Am râs mult la asta, deoarece majoritatea celor care se cred superiori, din orice motiv – ca au copii și știu ei mai bine cum se cresc, că au moștenit bani de la tăticu și cred că pot da sfaturi despre cum se înmulțesc banii ăia etc. sunt exact așa. Aștept varianta aia de educație sexuală care nu aduce în discuție decât sex ăla normal, heterosexual, cum a vrut Ăl de Sus. Doar scrie în cartea aia importantă din care unii iau doar ce le convine.

    00
  57. Cand o sa fie obligatoriu ca o educatoare sa aiba copii ca sa iti spuna ca ai un copil retardat care nu stie sa se comporte in societatea umana, dar care dupa 3 ani de gradinita ti-l face functional atunci argumentele parintilor care cred ca daca s-au cordit si au facut un copil este argumentul suprem ca si stiu cum se educa un copil va fi valabil. Pana atunci…ciocu mic ca vorbesti prostii

    00
  58. Pediatrul la care m-am tratat toată copilăria și adolescența nu avea copii.
    Dacă aș avea copii și el ar fi în viață la el m-aș duce pt un sfat privind sănătatea copilului meu, n-aș sta să întreb pe grupurile de fb/whatsapp de mămiki.

    00
  59. Ia uite ce zice biserica:

    În unele state ale Uniunii Europene, educaţia sexuală este organizată în cadrul altor discipline şcolare (Austria, Grecia, Irlanda, Letonia, Portugalia, Slovacia, Spania), iar în altele, ca disciplină distinctă, neavând caracter obligatoriu (Bulgaria, Cipru, Danemarca, Finlanda, Italia, Lituania, Polonia)

    Programistilor, asa e ori ba? Si daca e asa, atunci voi ce vreti mai exact?

    00
    • Eu stiu ca trebuie sa sugi de la biserica tot ce zice dar de obicei ei fabuleaza mult si se bazeaza pe asta.

      Gasesti situatia aici: https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/note/join/2013/462515/IPOL-FEMM_NT(2013)462515_EN.pdf

      Uite doar cateva citate ca sa vezi ca aia mint:

      Danemarca:

      „Sexuality education became mandatory in 1970 with the adoption by the
      Curriculum Committee of guidelines for school-based sexuality education.”

      Cipru:

      „In 1992, after a decision from the Ministry of Education, sexuality education was
      incorporated into the Health Education curriculum and became mandatory in all
      schools”

      00
    • Ce e mah chestia aia Health Education curriculum? Un fel de educatie sanitara ceva?!

      00
    • Rumbu a dat și link-ul, ficare citește cât vrea și ce vrea de-acolo. Inclusiv cum e în Danemarca: „but the participation of the students to the courses is not mandatory”.

      În funcție de agenda fiecăruia, fiecare își extrage ce vrea din textul ăla.

    • @Eftimie, vezi cum si tu ai ales ce ti-a convenit? Si ai pus o fraza scoasa din context?

      „A new curriculum, in which sexuality education has been included in lessons of
      Human Health, was published in 1991 by the Ministry of Education. This new
      curriculum was made mandatory for primary schools and the first year of high
      school.
      […]
      The report ‘Sexuality Education in Europe’ adds that from January 2007, all
      colleges of education have the obligation to provide sexuality education, but the
      participation of the students to the courses is not mandatory. Moreover, parents
      are not allowed to withdraw their children from sexuality education classes.
      Schools and teachers are free to decide the schedule and the organization of the
      lessons as well as the amount of time devoted to the activity. „

      00
  60. Am citit zilele trecute un cometariu al lui Florin Ristei pe Facebook in care ii explica el unuia de ce educatia sexuala in scoala este foarte buna, pentru a vazut el un documentar si stie…
    Probabil ai dreptate, dar dude..ai vazut un documentar si stii…

    00
  61. Din partea programistilor… multa *ue!

    00
  62. Mișto alegoria, felicitări Autorului! Cred că mulți din cei ce-l critică(pe autor) nu au citit cu atenție textul, au văzut că scrie programiști, că majoritatea sunt obedienți și mediocri. Și s-au ofticat un pic. În realitate, autorul nu se referă la programatori. Cum tot așa, cei care critică (cam)țâfnos textul, cred că tind să copie din comportamentul de maneliști.
    Frate, e alegorie. Prezintă o idee abstractă prin cuvinte simple. E treaba părintelui ce valori/aplicații îi transmite/instalează copilului. Să nu uităm că homeschoolingul e legal. Deci nu trebuie confundat părintele/programatorul cu programistul.

    00
    • Well, nu-i complet treaba părintelui ce valori insuflă copilului său.

      Că dacă insuflă lene, nepăsare, delăsare, ideea că orice conflic se rezolvă prin violență, modul în care se va purta acel copil se va vedea în societate și va afecta negativ membrii ei.

      00
    • @george_is, chiar daca homeschooling-ul este legal in Romania, pentru a fi recunoscute studiile tot este nevoie de niste teste de echivalare.
      Daca am face o paralela ar insemna ca elevii ar trebui sa faca acasa educatia sexuala (cu parintii) si apoi sa dea niste teste din care sa reiasa nivelul de pregatire in domeniu.

      00
  63. https://www.zf.ro/ziarul-de-duminica/calugarul-cu-5-000-de-copii-de-anca-nastasi-12558329
    După programul defect din mintea unora, omul ăsta trebuia interzis

    00
  64. OK, comentariul cu link nu mi s-a aprobat.
    Bojte Csaba, călugăr franciscan, om fără copii, google it.
    Ar trebui interzis, conform guest autorului. Și de ar fi singurul…

    00
  65. Intuiesc cine e autorul, și mă miră că vine cu o teorie atât de woke. Adică, ok, pentru cineva superficial poate părea o temă pur conservatoare, dar nu e. Stând să mă gândesc un pic la problemă, ideea de „n-ai copii deci nu te poți exprima pe subiect” nu e cu mult diferită de „nu poți vorbi dacă nu ești negru/femeie/gay”. E interesant cum în momentul în care duci lucrurile la concluzia lor firească vezi că extremele se întâlnesc în același loc.

    Dar cu autorul o să discut astea în particular destul de curând. Ce mă îngrozește e totala lipsă de comunicare, toată lumea urlă la toată lumea, dar nimeni nu iese din discuția asta cu o părere măcar alterată, cel mult iese de pe această pagină cu convingerile întărite. Și mi se pare groaznic. Că nimeni nu învață de la ceilalți nimic. Doar ne-am mai scos ochii un pic unii altora.

    00
    • Ce zici tu, straine, ca Eftimie e autorul acestor vorbe mestesugite?

      00
    • Dorin, poți vorbi despre copiii altora cât vrei, doar că este irelevant. Fă un experiment: mergi prin parcuri și sfătuiește mămici pe diverse subiecte, doar să ne povestești și nouă după.

      00
  66. Daca nu esti gay, nu ai voie sa decizi cu cine se casatoresc homosexualii :))

    00
    • Sah mat, ateilor.

      00
    • Casatoria este dintre un barbat si o femeie, deci un barbat si o femeie pot decide sa se casatoreasca. Un barbat si un barbat pot sa faca un parteneriat civil sau ceva de genul

      00
    • Xxx Casatoria este intre un barbat si o femeie ziceau si aia prin Olanda, Germania, Franta, Belgia etc. acum cativa ani.

      00
    • Gamblin … si trebuie sa fim toti la fel?! Daca iti place acolo muta-te acolo si ia si curcurbeul cu tine

      00
    • Ziceam doar ca legile se mai schimba odata cu timpurile, linisteste-te. Ia un magne b6

      00
    • Asa cum spune @Gamblin, lucrurile se mai schimba. Sunt convins ca in cativa ani si in Romania vor si recunoscute casatoriile dintre persoane de acelasi sex.
      La fel cum la inceputul secolului 20 in Romania femeile nu aveau drept de vot si apoi, sub influenta miscarilor sociale si culturale europene, au obtinut acest drept.

      00
  67. Situatia e un pic mai complexa. Inteleg de unde incearca sa vina autorul “ce experienta te recoamnda in a propune cum sa imi educ copilul? Experienta de parerist nu se pune” adica daca habar n-ai pe ce lume traiesti, n-ai lucrat vreodata cu copiii, daca ideile tale sunt manele si ragaituri si seminte la scara blocului, da-mi voie sa fiu rezervat in a urmari sfaturile tale. Bine, noi romanii suntem si experti in toate: covid, arme nucleare, politica, educatie, incalzire globala, medicina, razboaie, antreprenoriat si filantropie.

    Doar ca situatia e mai complexa. Faptul ca ai copii nu inseamna automat ca te comporti ok cu ei, poti sa faci cu totul aiurea sau sa fii un cretin. Pe langa asta, desi e copilul tau si il iubesti, traiesti intr-o societate cu reguli care ar trebui urmate si trebuie sa ai grija ca sa nu afectezi situatia din jur doar pentru ca “e copil, ce vrei, ce daca a aruncat celor de la masa alaturata cu hartiute in ciorba”. Apoi exista multe meserii (educator, medic, pediatru, , profesor, antrenor, psiholog, ingrijitor) si chiar daca nu ai copii tot ai intrat in contact cu acestia si ai lucrat cu multi mai multi decat un parinte cu unul. Iarasi, faptul ca ai meseria aia nu inseamna ca esti si bun cu copiii. Poti sa nu ai copii din motive medicale dar sa fi lucrat cu copiii toata viata. Poate terorizezi copilul zilnic pe principiul “eu te-am facut eu te omor” si zici “ia uite ce ma asculta copilul, inseamna ca educatia mea e corecta”. Poate omul ala fara copii are o experitanta de viata mult mai vasta si a trecut prin mult mai multe si ti-ar putea da sfaturi mult mai bune dacat te astepti. Apoi, situatia din teren e intotdeauna diferita, doi copii sunt diferiti, cateodata strategia e sa incerci si sa vezi ce merge. Tu crezi ca ce merge cu copilul tau e universal valabil, sau daca matusa accepta niste chestii nu inseamna ca aia e strategia corecta. Apoi tu crezi acum ca educatia ta e ok si afli peste 10 ani ca nu a fost.

    E un pic mai complexa situatia, nu e doar “n-ai copii, taci din gura”.

    Parerea mea e ca e mai mult decat “n-ai copii, ciocul mic”. Cum zicea cineva la Cetin, a cerut o parere pe un grup de mamici, a filtrat zgomotul si aberatiile si a gasit 3 sfaturi ok, dintre care unul a rezolvat problema. Cam asa si aici, multi pot fi totalpe langa dar unii pot fi foarte ok in recomandarile facute.

    00
  68. Eu cred că autorul trebuie neapărat să-i trimită un sivi lui Tolontan. Are nevoie de oameni ca el, vor descoperi mulți mamuți radioactivi împreună…

    00
  69. Gata, s-a rezolvat.

    „Am luat decizia. Curicula ține de Ministerul Educației și va introduce de anul viitor educație pentru viață. Va fi obligatoriu, dar părinții pot să-și retragă copiii”, a anunțat premierul, explicând că va fi ca la religie, unde de asemenea părinții își pot retrage copiii.

    00
    • Aaaaa va fi ca la religie, adica in mijlocul orelor de curs si fara alta activitate la care sa ia parte sau sala unde sa stea copilul care nu alege sa participe la ora. Cool, deci copiii ai caror parinti aleg sa nu le participe odrasla la orele de „educatie pentru viata” whatever the fuck that means, vor sta in aceeasi clasa cu degete in urechi. Good plan! Eu sunt de acord. Daca e acceptabil la religie, de ce sa nu fie acceptabil si la educatie pentru ohmy godosanefacacopilulnimfomansaumairaupoateincepesasepelelapu

      00
    • Parlamentul zice nu, Chatzu zice ca baga HG, vine AUR si contesta hashgeul si poate se ingroapa mizeria asta

      00
  70. N-ai copii deci taci e ca și cum n-ai carnet taci despre alcoolemia la volan, taci despre poluare sau parcatul pe trotuar. Că deși te poate afecta că nu ai loc pe trotuar tu nu ai idee ce greu e să găsești loc de parcare.
    Dar 200 de comentarii la un text de cacao e sigur de bine. Ca la giveaway

    00
  71. Imi place articolul. Serios.

    Sumar: „daca ai alta parere decat mine despre copiii/telefon/masina/etc, evident ca tu de fapt nu ai copiii/telefon/masina/etc”. Nu se poate ba, neuronul singuratic al autorului pur si simplu nu poate procesa informatia asta.

    00
  72. Eu sunt programist, dar nu țin minte să fiu telefon sau să fi crescut și trăit printre telefoane.

    Eu nu înțeleg de ce se teme românii verzi ortodocși așa de tare de educație sexuală? Cumva se tem că nu sunt un exemplu pentru copil și nu îl pot convinge, dar școala poate? Oricum, eu când o să am copii o să le explic de mici cum sta treabă, desigur pe înțelesul și potrivit vârstei că prefer să afle de la mine și să poată pune întrebări decât să afle de le net și site-uri porno, iar copiii mei o să influențeze și pe colegii cărora părinții nu le explică, așa că muie habotnici. La fel cum le-am explicat la copiii care îmi dădeau pliante cu referendumul pentru familie că atunci când cresc pot să fie ce vor ei, bărbat sau femeie, chiar și acum pot să fie băiețel și fetiță dacă vor.

    Deci muie habotnici, în caz că nu ați înțeles mai devreme, sunt sigur că și lor le place.

    00
  73. Și pe lângă că autorul guest nu îl duce mintea să facă o analogie corectă sau valabilă, sunt multi pe aici care au crescut înainte să existe cuvântul parenting și care au avut un frate sau o soră cu 5-10 ani mai mică și de multe ori ei le-au crescut efectiv, părinții fiind ocupați cu alte treburi.

    Și plm, există experți în educație și psihologie care nu au copii, dar au făcut ani de studii și doctorate despre asta și au lucrat cu copii. Dacă nu au copil, aia sunt mai irelevanți decât Marcel care a dat de 2 ori din fund și de Marinela care a stat sub el și după 9 luni a născut. Să nu cumva să le zică statul sau altceva cum să își crească copilul.

    00
    • Sa zicem ca ai o prietena sau nevasta pe care o iubesti cum stii tu mai bine si ea e multumita … si deodata vine un programist virgin, care nu a avut nici o relatie dar care a studiat mult subiectul relatiilor si a sxului, are diplome si chestii si iti spune tie cum sa iti fti presupusa prietena si ca ea are nevoie de cursuri si ca tu nu faci treaba buna cu ea.

      00
    • Eu as fi de acord ca nevasta sa participe la cursuri teoretice despre sex. Adica ar fi de preferat asta decat sa se duca sa experimenteze practic.

      00
  74. Asta cu copiii este in felul urmator, eu nu stiu sa pilotez elicoptere insa, daca vad un elicopter intr-un pom pot sa zic, hopa, pilotul facut-o de oaie.

    00
  75. Eu zic sa întrebe fiecare părinte din clasa ce materii sa învețe copiii in urmatorul an scolar. Daca nu exista acord 100 / 100 între părinți nu poate debuta anul școlar.
    Cum ar suna in realitate?

    00
  76. ce curajos autorul anonim. si ce facem cu profesorii care nu au copii? zic sa-i dam afara din invatamant.

    00
  77. Ia uite ce-au sarit programizdele…

    00
  78. Numai mie mi se pare că faza asta cu „n-ai copii, nu vorbi, că nu contezi!” e clonată după prostiile emise de marea credincioasă ortodoxă Gabi Firea?

    00
  79. Din nou ati scris prea multe comentarii. Nu am timp sa citesc atat. Ia mai stati locului.

    Nu trebuie sa ai copil. Poti fi priceput si poti avea argumente valide.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile